men verkar som att denna har lite problem med undertexter tex ...
* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
10 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 08 januari 2009 - 19:10
men verkar som att denna har lite problem med undertexter tex ...
Postad 08 januari 2009 - 19:25
Postad 08 januari 2009 - 19:33
ni som har den .... kan ni bekräfta det ? ?
Postad 08 januari 2009 - 19:47
Mvh Saabish
Postad 08 januari 2009 - 19:52
Hej jag har en WD (köpte den för 3 dagar sedan och är mycket nöjd )och ja undertexterna funkar bra för mig.
Mvh Saabish
kör du med senaste firmware ?
Postad 08 januari 2009 - 21:41
kör du med senaste firmware ?
I värsta laget får du väl använda din ångerrätt
Postad 08 januari 2009 - 22:29
jag kör .mkv filer enbart (vem kör ngt annat idag??) o där fungerar det prima!
det som suger är dock DTS-dropouts på vissa filer. hoppas de fixar detta...
Postad 08 januari 2009 - 22:43
Postad 08 januari 2009 - 23:07
jo men det tar lite tid innan alla nya filmer kommer som bluray ... sen ska texterna synkas om också ...
undertexterna släpps ju nästan på en gång till bluray filmerna,
du behöver ju inte göra något förutom att ha en mkv fil och en srt/sub fil.
har haft den kanske 2 veckor och jag älskar den!
den är allt jag ville ha, och den gör allt flytande.
du får inget bättre för strax över 1000 kronor!
Postad 08 januari 2009 - 23:51
Undrar över om det är möjligt att köra wifi mellan datorn och hdd. Tänkte om det är möjligt att koppla in hdd i en switch och sen i switchen ha en wifi dongle. Skulle vara smidigt iaf =)
Postad 08 januari 2009 - 23:55
Hej!
Undrar över om det är möjligt att köra wifi mellan datorn och hdd. Tänkte om det är möjligt att koppla in hdd i en switch och sen i switchen ha en wifi dongle. Skulle vara smidigt iaf =)
tror inte att det går...
men kolla runt lite å återkom om du hittar nått:)
Postad 09 januari 2009 - 11:06
Hej!
Kan jag säga direkt att det kommer inte att fungera. Tyvärr, det vore smidigt men så lätt är det inte. Det enda som kanske kunde fungera är en nätverksdisk med usb funktion där usb är tänkt för inkoppling mot dator och inte mot mera minnespinnar eller ytterligare en disk. Men troligen så fungerar inte bägge gränssnitten samtidigt. Men den som kan bör ju försöka så vi andra får veta om det funkar. Men om man inte har en sån liggandes hemma redan så blir det ju lika dyrt att köpa till som att köpa en ny PCH i princip. Totalt sett alltså.
Postad 09 januari 2009 - 14:14
Postad 09 januari 2009 - 15:30
gör det och fota och visa hur det blev sen:) lycka till!
Blev att jag inte köpte denna pryl. Jag köpte en Syvio 200, en kopia på PCH 110. Kände att det var lika bra att lägga till några hundringar för Slave-funktion på HDDn, Wifi, streaming mm.
Postad 09 januari 2009 - 16:53
Det ultimata är att både datorn och WD:n skall kunna komma åt samma hårddisk - i detta fall genom en knapptryckning på en USB-switch.
USB över ethernet är en produkt som är bra för förlängning av USB-sladd.
Har själv dragit ethernet-kabel till alla rum och det ångrar jag inte.
USB-förlängare över ethernet
Bifogad fil(er)
Postad 09 januari 2009 - 18:00
Okej:) hoppas att du blir nöjd med den!Blev att jag inte köpte denna pryl. Jag köpte en Syvio 200, en kopia på PCH 110. Kände att det var lika bra att lägga till några hundringar för Slave-funktion på HDDn, Wifi, streaming mm.
btw, jag ser inte att den har wifi? å den kostar ju närmare 1000 kronor mer.
Postad 09 januari 2009 - 18:57
Okej:) hoppas att du blir nöjd med den!
btw, jag ser inte att den har wifi? å den kostar ju närmare 1000 kronor mer.
man får med en wifi-dongel. iallafall från komplett.
Jo nästan 1000kr mer, det är sant.
Postad 09 januari 2009 - 20:31
Jag har ett helt våningsplan mellan min "myshörna" och dator med extern hårddisk. Laddar upp en bild på hur kopplingsschema kan se ut med stort avstånd mellan WD:n och externhårddisk.
Det ultimata är att både datorn och WD:n skall kunna komma åt samma hårddisk - i detta fall genom en knapptryckning på en USB-switch.
USB-förlängare över ethernet
Kommer det att fungera? Har du testat? Den stödjer ju inte någon typ av usb hubb eller så, men funkar det så är det ju en perfekt lösning. Inte dumt tänkt. Problem är till för att lösas och vi är ju i grunden lata så det är väl därför, hehe.
Postad 09 januari 2009 - 22:04
Kan du förklara vad fördelen är med den här lösningen jämför med att skaffa en mediaspelare med nätverksstöd från början t.ex. Popcorn?Jag har ett helt våningsplan mellan min "myshörna" och dator med extern hårddisk. Laddar upp en bild på hur kopplingsschema kan se ut med stort avstånd mellan WD:n och externhårddisk.
Postad 09 januari 2009 - 23:14
Testade med en PCH A100 men den var väldigt buggig. Hängde sig, avbröt mitt i film, tappade bild, ville inte starta upp efter hängning mm mm. Var så missnöjd jag kunde bli med den, bytte till WD:n och alla mina problem var lösta. Den fungerar klockrent på alla format och det jag vill ha är en burk jag kan lita på, så lite meck som möjligt.Kan du förklara vad fördelen är med den här lösningen jämför med att skaffa en mediaspelare med nätverksstöd från början t.ex. Popcorn?
Nackdelen är givetvis att den inte har uttag för nätverk men det kan lösas på annat sätt. Det finns massor av småsaker som kan bli bättre men det kommer med all säkerhet med senare FW.
Postad 10 januari 2009 - 10:41
Igår så kollade jag på lite högupplöst film, blev lite för sen så jag stängde av WD´n med poweknappen halvvägs igenom filmen. När jag imorrse skulle slänga i ett USB-minne (har redan en en hd inkopplad på baksidan) i sidan så var det bara svart bild... reboot var min första tanke, stäng av, ur med alla sladdar inkl. strömkabeln och i med dem igen och starta upp. WD loggan dyker upp och tv´n bekräftar WD´ns utsända 720p-signal. Men sen blir det bara svart igen... Min tv 'bekräftar' i detta skede att HDMI1 16:9 istället för HDMI1 720p som det ska vara. verkar nästan som om WD´n inte skickar ut ngn signal...
Någon annan som stött på detta problem eller sett någon annan som haft liknande problem?
Postad 10 januari 2009 - 12:28
Jag har stött på ett 'litet' problem. Den vill inte starta längre :-S
Igår så kollade jag på lite högupplöst film, blev lite för sen så jag stängde av WD´n med poweknappen halvvägs igenom filmen. När jag imorrse skulle slänga i ett USB-minne (har redan en en hd inkopplad på baksidan) i sidan så var det bara svart bild... reboot var min första tanke, stäng av, ur med alla sladdar inkl. strömkabeln och i med dem igen och starta upp. WD loggan dyker upp och tv´n bekräftar WD´ns utsända 720p-signal. Men sen blir det bara svart igen... Min tv 'bekräftar' i detta skede att HDMI1 16:9 istället för HDMI1 720p som det ska vara. verkar nästan som om WD´n inte skickar ut ngn signal...
Någon annan som stött på detta problem eller sett någon annan som haft liknande problem?
Nej inte än i alla fall. Spelade upp en img fil som jag döpt om till iso och då blev den svart och slutade svara men efter ett ryck i strömkabeln så kom den tillbaka utan problem. Tv:n klagade när den hängde sig på att den inte hade någon signal eller att signalen inte stöds.
Postad 10 januari 2009 - 13:51
Jag har stött på ett 'litet' problem. Den vill inte starta längre :-S
Detta händer mig också. Testa att koppla ur och i HDMI-kabeln bak i WD-burken, ej i TV-sidan. Gör detta när bägge sakerna är igång.
OBS!!! Jag vet ej om detta är bra/rekomenderat att göra i drift men detta hjälper på min Philps-TV. OBS!!!
Hoppas att detta löser sig m h a ny SW.
M V H Peter.
Postad 10 januari 2009 - 14:00
Eftersom den inte har nätverksanslutning så går det inte att ansluta en NAS.
Om NASen också kan anslutas med USB så borde det visserligen fungera, eller?! Om det fungerar så kommer man också runt problemet med att den inte har nätverksanslutning. Då skulle man kunna enkelt flytta över filerna till NASen via nätverket för att spela upp dem via USB till WDn. Jag har för mig att det finns NAS burkar som även har USB anslutning (inte för skrivare utan till dator).
Sitter nog som övriga och funderar hur man kan föra över filer till WDTV:n utan att behöva gå och koppla till USB disken till datorn, föra över, och sedan koppla till WDTv:n för ex. filmvisning.
Går detta inte att lösa genom att köpa en extern hårddisk med nätverksfunktion. Att koppla usb-anslutningen till WDTV:n och sedan koppla nätverkskabeln till en trådlös router. Kan man inte via den vägen föra över filer till hårddisken från datorn (trådlöst) och sedan spela upp dessa i WDTV:n...
Fungerar exempelvis denna till detta ändamål?
https://www.prisjakt...kt.php?p=151905
Postad 10 januari 2009 - 14:54
Sitter nog som övriga och funderar hur man kan föra över filer till WDTV:n utan att behöva gå och koppla till USB disken till datorn, föra över, och sedan koppla till WDTv:n för ex. filmvisning.
Går detta inte att lösa genom att köpa en extern hårddisk med nätverksfunktion. Att koppla usb-anslutningen till WDTV:n och sedan koppla nätverkskabeln till en trådlös router. Kan man inte via den vägen föra över filer till hårddisken från datorn (trådlöst) och sedan spela upp dessa i WDTV:n...
Fungerar exempelvis denna till detta ändamål?
https://www.prisjakt...kt.php?p=151905
Som jag förstår det så ska det fungera, men... man måste koppla ur USB-kabeln i NAS'en när man ska överföra till/från den. De klarar inte att göra båda sakerna samtidigt alltså.
Har ingen själv och återger endast sånt som jag läst i forumet.
Konstigt att ingen har testat detta än?
Postad 10 januari 2009 - 15:01
Jag har ett helt våningsplan mellan min "myshörna" och dator med extern hårddisk. Laddar upp en bild på hur kopplingsschema kan se ut med stort avstånd mellan WD:n och externhårddisk.
Dessa "USB över ethernet" som finns i din ritning... är det något sånt här eller sånt här du menar?
Man antar att det endast går att få kontakt med den externa hårddisken i en sån koppling och inte med datorn?
Det räcker visserligen långt det också.
Postad 10 januari 2009 - 15:09
Stämmer, guldprylar för USB-förlängning.Dessa "USB över ethernet" som finns i din ritning... är det något sånt här eller sånt här du menar?
Man antar att det endast går att få kontakt med den externa hårddisken i en sån koppling och inte med datorn?
Det räcker visserligen långt det också.
WD:n och datorn kan inte få kontakt med varandra, vilket med all sannolikhet inte skulle fungera i alla fall.
Postad 10 januari 2009 - 15:22
Stämmer, guldprylar för USB-förlängning.
WD:n och datorn kan inte få kontakt med varandra, vilket med all sannolikhet inte skulle fungera i alla fall.
Nej, jag anade det... men man kan väl få drömma?!
Har du testat den typen av koppling? (Jag kommer inte ihåg ifall du svarade tidigare i tråden, men jag kan väl också få fråga samma sak som redan står i tråden

Postad 10 januari 2009 - 16:25
har gått igenom alla tim burton filmer nu:) fan vad jag gillar hans miljö i filmerna! tur att man har en plasma med bra svärta:) för svart är det verkligen i filmerna:)
Postad 10 januari 2009 - 18:27
Som jag förstår det så ska det fungera, men... man måste koppla ur USB-kabeln i NAS'en när man ska överföra till/från den. De klarar inte att göra båda sakerna samtidigt alltså.
Har ingen själv och återger endast sånt som jag läst i forumet.
Konstigt att ingen har testat detta än?
Men om man har WDTV:n i standbyläge går det inte då att föra över filer via nätverket till NAS:en? Eller måste man bryta strömmen helt? Ingen som testat detta?
Postad 10 januari 2009 - 18:31
USB-switch fungerar mellan dator, WD och extern hårddisk.Nej, jag anade det... men man kan väl få drömma?!
Har du testat den typen av koppling? (Jag kommer inte ihåg ifall du svarade tidigare i tråden, men jag kan väl också få fråga samma sak som redan står i tråden)
USB-förlängaren fungerar också.
Och drömmer gör nog de flesta

Redigerat av Martin i Växjö, 10 januari 2009 - 18:32.
Postad 11 januari 2009 - 02:26
1. Precis som Zebron tidigare skrev så får jag ingen bild när jag stängt av WD:n och stängt på den igen. Stänger man av den o sen sätter på den igen så måste jag dra ur hdmi sladden o sätta tillbaka den igen (ibland flertalet gånger) innan jag åter får bild. Är det nåt sorts fel på våra eller kan man åtgärda det på nåt enkelt sätt? Jag har senaste uppdateringen på spelaren o så...
2. Vissa filmfiler med img format tycks inte fungera i wd:n. Jag får inte ens upp dem i menyn men på datorn fungerar de klockrent. Hur göra?
3. Går det få menyerna till dvd filmer man rippat i wd:n?
4. Jag har ett antal filmer vad jag tror är rippade dvd:s med video ts filer...Hur gör jag om dem för att bäst lämpa sig att spela dem i WD:n? Det går att spela upp dem men en film kan då vara uppdelad i många video ts filer där varje fil är en liten del av filmen.
5. Hur är det med tumbnails? Har läst lite här utan att få något svar på frågan. Det problemet kanske är det minsta men det vore ju sjysst om det funkade.
Postad 11 januari 2009 - 11:25
Vet inte om detta hjälper men så här tycker WD att vi skall göra.5. Hur är det med tumbnails? Har läst lite här utan att få något svar på frågan. Det problemet kanske är det minsta men det vore ju sjysst om det funkade.
http://wdc.custhelp....amp;p_topview=1
M V H Peter
Postad 11 januari 2009 - 12:45
Ett par saker skulle inte skada. Jag skulle vilja kunna stänga av den helt med en knapp så jag slipper standby. Dessutom skulle det inte skada med ett interface som inte är 100% beroende av fjärrkontrollen, men visst, den kostade runt tusenlappen så man ska väl inte förvänta sig allt för mycket. Mycket prisvärd är den i alla fall.
Bra rescension här.
Postad 11 januari 2009 - 13:33
Sedan har jag ett annat problem, har en WMV-fil som jag har svårigheter att få ljudet att bli uppspelat... finns det ngn konverterare som konverterar wmv till mkv eller m2ts i samma hastighet som tsRemux v1.8.4 remuxar mkv till m2ts? har testat ripbot264 men det skulle ta ca 18 timmar att konvertera :-S annars är det en mycket kompetent liten spelare som förhoppningsvis kommer bli excellent efter en eller två fw-uppdateringar till. DTS-dropouts är duktigt störande och hoppas det ligger på prio-ett lista hos WD!
Postad 11 januari 2009 - 13:34
Döp om dom i datorn till *.iso så ska de funka bra. Iso/img är tydligen samma sorts fil.2. Vissa filmfiler med img format tycks inte fungera i wd:n. Jag får inte ens upp dem i menyn men på datorn fungerar de klockrent. Hur göra?
Postad 11 januari 2009 - 13:46
2. Vissa filmfiler med img format tycks inte fungera i wd:n. Jag får inte ens upp dem i menyn men på datorn fungerar de klockrent. Hur göra?
Döp om dom i datorn till *.iso så ska de funka bra. Iso/img är tydligen samma sorts fil.
Inte riktigt sant, men i de flesta fallen så fungerar det med omdöpning.
Hade det varit exakt det samma så skulle stödet för båda filändelserna funnits.
Postad 11 januari 2009 - 16:51
Postad 12 januari 2009 - 10:27
Men en sak stör jag mig ganska mkt på och det är att när man inte använt den på ett tag så vägrar den starta upp med fjärrkontrollen om man inte drar ur strömsladden och sätter i den igen. VARFÖR ! Det här gör ju även att strömmen till USB-disken bryts och WD TV måste läsa in hela disken pånytt vilket tar onödig tid...
Är det fler som har detta problem? Jag tyckte jag läste om några till som hade problemet ganska tidigt i tråden men diskussionen utvecklades aldrig.
Postad 12 januari 2009 - 11:33
Har haft den i några dagar nu å är mkt nöjd.
Men en sak stör jag mig ganska mkt på och det är att när man inte använt den på ett tag så vägrar den starta upp med fjärrkontrollen om man inte drar ur strömsladden och sätter i den igen. VARFÖR ! Det här gör ju även att strömmen till USB-disken bryts och WD TV måste läsa in hela disken pånytt vilket tar onödig tid...
Är det fler som har detta problem? Jag tyckte jag läste om några till som hade problemet ganska tidigt i tråden men diskussionen utvecklades aldrig.
Antagligen för att problemet ska vara löst efter firmwareuppdateringen.
Har du problem även med nya firmwaren?
Postad 12 januari 2009 - 12:02
min är ganska varm när den är avstängd... kanske ska sätta den på min strömbrytarkontroll istället? men då kanske den inte startar som vissa säger?
Postad 12 januari 2009 - 12:13
Nän som vet hur mycket ström den drar i viloläge? asså när man stänger av den med kontrollen?
min är ganska varm när den är avstängd... kanske ska sätta den på min strömbrytarkontroll istället? men då kanske den inte startar som vissa säger?
Det är från standby som vissa hade svårt att starta sin spelare med fjärkontrollen.
Om du bryter strömmen så borde det inte vara några problem.
Vet inte hur exakt min effektmätare är, men den står på 5 W oavsett om den är igång eller i standby.
EDIT: Watt är inte ström, men det var kanske effekten du var nyfiken på? /EDIT.
Redigerat av Unregistered2b81a10f, 12 januari 2009 - 12:14.
Postad 12 januari 2009 - 12:46
Antagligen för att problemet ska vara löst efter firmwareuppdateringen.
Har du problem även med nya firmwaren?
Jag har senaste Firmware (1.02)
EDIT: Det verkar ha löst sig själv på ngt vis... förmodligen jag själv som gjort ngt fel. Nu funkar det iaf att starta upp den igen efter en stunds viloläge

Redigerat av Marquiz78, 13 januari 2009 - 08:16.
Postad 12 januari 2009 - 13:20
Nän som vet hur mycket ström den drar i viloläge? asså när man stänger av den med kontrollen?
Om man har haft en mediacenterdator som dragit 250 watt i drift så tycker jag det är rätt så ointressant vad denna lilla grej drar i ström. Är du orolig för det så bör du nog fundera ett tag på vad du ska göra. Bo ute i skogen utan el eller unna dig lite som att ha en lampa på i mörkret. Din tv lär dra 100 gånger mer minst! (volt*ampere= watt...)
Postad 12 januari 2009 - 14:26
Tack för ditt svar:) jag undrade bara för att den vas varm. Men jag vet att min tv är en energislukare:)Om man har haft en mediacenterdator som dragit 250 watt i drift så tycker jag det är rätt så ointressant vad denna lilla grej drar i ström. Är du orolig för det så bör du nog fundera ett tag på vad du ska göra. Bo ute i skogen utan el eller unna dig lite som att ha en lampa på i mörkret. Din tv lär dra 100 gånger mer minst! (volt*ampere= watt...)
Min föredetta mediacenter dator var en laptop så drog den ju inte så mycket för jag körde den oftast på batterier;)
Postad 12 januari 2009 - 14:29
Dvs att man får dra ur strömsladden till disken för att den skall slå av, bara för att USB ingångarna ligger som aktiva även fast boxen är avslagen..?
// Cineoholic
Postad 12 januari 2009 - 15:31
Någon som vet om det är möjligt att flytta filer från ett USB minne till den dedikerade HDD via gränssnittet? Alltså USB 1 till USB 2 på burken
Postad 12 januari 2009 - 17:00
Postad 12 januari 2009 - 17:02
Är det någon som vet om de kommer fixa problemet(som jag anser det är) med att USB anslutningarna inte stängs av(bryter strömmen) när man slår av enheten?
Dvs att man får dra ur strömsladden till disken för att den skall slå av, bara för att USB ingångarna ligger som aktiva även fast boxen är avslagen..?
// Cineoholic
jag använder mig av en strömbrytarkontroll för att sätta på och stänga av de båda delarna, mediaspelare och hdd (som har nätdel) det är det absolut smidigaste tycker jag:)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar