Klokare ? Nae...men det beror nog på mig...Jag har ett antal skivor på datorn med dts-ljud, jag kan inte spela upp nån av de jag testat. Dock funkar de perfekt som jag bränt och spelar i den stationära dvd-spelaren som är ansluten till förstärkaren. I övrigt är jag mkt nöjd med squeezeboxen, kan varmt rekommenderas till de som har en större musikskatt på sin dator ! / Ingemar RHär en SB3, men antar att de funkar på samma sätt.
Ljudet måste skickas digitalt till förstärkaren då
Det är förstärkaren som avkodar signalen, kan
Hända att om man har någon effekt som förvränger
Signalen/ljudet så kan det nog göra att den inte
Går att avkoda
Hoppas du blev lite klokare
* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet *
Logitech Squeezebox Duet
(Mediaspelare)
|
7
|
(90)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter (3224 inlägg)
|
2 år sedan |
Bästa musikstreamern? (72 inlägg)
|
13 år sedan |
Uppspelning av strömmande musik (1 inlägg)
|
14 år sedan |
Köpa Sqeezebox Duet nu? (13 inlägg)
|
15 år sedan |
Datorn som HiFi källa? (76 inlägg)
|
16 år sedan |
Squeezebox bla bla bla (6 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 09 September 2008 - 18:03
Postad 09 September 2008 - 22:55
Tack för fint svar!DRM innebär att en viss musik fil bara kan spelas på ett begränsat antal datorer, har du bytt filer med en polare utan att behöva göra något speciellt och du kan spela dem i din dator är min gissning att de inte har DRM skydd. När en fil har DRM skydd brukar man måste "authorisera" den om den skall spelas på en annan dator eller portabel enhet.
Anledningen att SqueezeBox'en inte fungerar med filer som är köpt på iTunes Music Store är att Apple vägrar låta någon annan än de själva få tillgång till information om hur man "dekrypterar" filerna. Den som köpt filerna märker normalt ingenting så länge man inte skall spela dem på en annan dator eller spela dem i något annat program än iTunes (eller iPod/iPhone enheter som synkats med iTunes).
Störst chans att allt skall fungera oavsett DRM eller ej är förmodligen om man köper en musik spelare från Apple som har den stora marknaden vad gäller DRM skyddad musik.
Börjar få lite grepp om vad det handlar om nu ... troligen har jag inga/ytterst få drm-skyddade filer (finns heller inte på mp3s som jag uppfattat det) men om det skulle finnas några så kan man fimpa det med drm-removal-mjukvara. Så då är det inget problem som inte går att lösa ... dvs jag kan tjacka en SqueezeDuet!
Postad 10 September 2008 - 08:30
Vad har du kopplat ihop dueten och förstärkaren med för kabel?Klokare ? Nae...men det beror nog på mig...Jag har ett antal skivor på datorn med dts-ljud, jag kan inte spela upp nån av de jag testat. Dock funkar de perfekt som jag bränt och spelar i den stationära dvd-spelaren som är ansluten till förstärkaren. I övrigt är jag mkt nöjd med squeezeboxen, kan varmt rekommenderas till de som har en större musikskatt på sin dator ! / Ingemar R
Postad 10 September 2008 - 09:50
Det är bara du surfar in på servern, no problemos.
Rätta mig om jag har fel, men du menar att jag skulle koppla upp mig squeezenetwork och därifrån styra classicen??
Postad 10 September 2008 - 10:02
Rätta mig om jag har fel, men du menar att jag skulle koppla upp mig squeezenetwork och därifrån styra classicen??
Nej, på datorn/servern där du har installerat SqueezeCenter
Postad 10 September 2008 - 10:33
jag vet att jag inte är den skarpaste kniven i lådan när det gäller det här. Du menar logga in på datorns ip nummer typ?Nej, på datorn/servern där du har installerat SqueezeCenter
Postad 10 September 2008 - 10:36
Japp precis, Squeezenetwork behöver du inte blanda in i dettajag vet att jag inte är den skarpaste kniven i lådan när det gäller det här. Du menar logga in på datorns ip nummer typ?
Standardsyntax är ... http://adress:9000/
Postad 10 September 2008 - 10:40
OK. sen är det bara att addera värddatorns IP adress om jag inte förstår helt fel. Men hur gör jag sen då? hur styr jag sedan classicen. Mycket frågor, jag vet..Japp precis, Squeezenetwork behöver du inte blanda in i detta
Standardsyntax är ... http://adress:9000/
Postad 10 September 2008 - 15:20
Koaxialkabel från squeezeboxen till förstärkaren. Enligt ett tidigare tips jag fick på detta forum kan det bero på wav-filernas kodning. Det kanske är så. Frågan är hur man löser det problemet. /Ingemar RVad har du kopplat ihop dueten och förstärkaren med för kabel?
Postad 10 September 2008 - 17:32
Nu fungerar det ! Installerade k-lite codecpac och hade sån tur att jag kryssade rätt rutor i detta myller av inställningar. Tack för alla råd och tips, nu ska det spelas ! / Ingemar RKoaxialkabel från squeezeboxen till förstärkaren. Enligt ett tidigare tips jag fick på detta forum kan det bero på wav-filernas kodning. Det kanske är så. Frågan är hur man löser det problemet. /Ingemar R
Postad 11 September 2008 - 13:47
OK, annars brukar problemet med DTS-filer på Squeezeboxen vara att användaren har ändrat på volymen på squeezeboxen. Det får man inte göra med DTS-filer, man ska ställa in att volymen inte påverkar digitala utsignalen.Nu fungerar det ! Installerade k-lite codecpac och hade sån tur att jag kryssade rätt rutor i detta myller av inställningar. Tack för alla råd och tips, nu ska det spelas ! / Ingemar R
Nu verkar det som om något i K-lite avkodar DTS-filerna på datorn (hur det nu kan ske tillsammans med Squeezecenter...), är du säker på att du nu inte bara får stereo?
Postad 11 September 2008 - 15:50
Jag upptäckte senare att volymkontrollen på fjärren påverkar DTS-funktionen. Om jag har volymen på max visar förstärkarens display "DTS SOURRUND", om sänker volymen något får jag bara brus. Det är möjligt att detta varit problemet hela tiden. /Ingemar ROK, annars brukar problemet med DTS-filer på Squeezeboxen vara att användaren har ändrat på volymen på squeezeboxen. Det får man inte göra med DTS-filer, man ska ställa in att volymen inte påverkar digitala utsignalen.
Nu verkar det som om något i K-lite avkodar DTS-filerna på datorn (hur det nu kan ske tillsammans med Squeezecenter...), är du säker på att du nu inte bara får stereo?
Postad 11 September 2008 - 17:36
Har min utrustning kopplad till en sån strömswitch, så jag enkelt kan stänga av alla enheter med fjärrkontroll (bryter bara strömmen). Detta har gjort att min Popcorn Hour fungerar felfritt, eftersom den startas om med jämna mellanrum och inte bara hamnar i Standby. Är det något som skulle underlätta för en Duet också?
Postad 11 September 2008 - 18:09
Postad 11 September 2008 - 18:34
Postad 11 September 2008 - 20:28
Postad 12 September 2008 - 07:27
Jag,jag,jag !Det låter ju iofs betryggande. Fler folk som får det att fungera bra får gärna stämma upp i kören så jag blir än mer övertygad =)
Min Duett funkar mycket bra, liiiiite problem med att fjärren tappar kontakten ibland, men den får tillbaks kontakten efter några sekunder, inget stort problem. På det hela taget ett bra köp !
Postad 12 September 2008 - 11:50
Jag vill också passa på och slå ett slag för Dueten... Jag har haft min sedan april tror jag och den har fungerat felfritt. Gick hur smidigt som helst att konfa upp och sen dess har den gått klockrent (visst att den har tappat lite internetradio och så ibland, men det behöver itne vara duetens fel, sen kör jag allt trådlöst också). Som sagt, bra köp!
Postad 12 September 2008 - 12:58
Ja då får jag också stämma upp i hyllningskören. Duetten är klockren, när det krånglar så är det alltid min router det beror på.
Mycket nöjd
Postad 12 September 2008 - 13:23
Jag tror problemet är att Duet'en inte har någon skärm så många vet inte vad som händer när den inte får upp kontakten. Med Classic eller Boom är detta lite enklare då de har en skärm där det står vad som händer. Tricket med Duet'en är att när man har problem skall man hålla koll på hur lampan på framsidan lyser och blinkar i olika färger, det är så den talar om vad den pysslar med.Tidigare var jag helt inne på att skaffa mig en Duet, men det verkar ju som att så många har väldiga problem med den. Tror ni det är ett mer safe kort att köra en Classic istället och sen möjligen komplettera med en Controller? Eller finns det några som lyckas köra Duet felfritt? Har inget emot att mecka lite själv, men just det här med att den verkar tappa connection stup i kvarten och vägra hitta igen stör mig lite.
Problem beror nog oftast på svag trådlös signal eller strul med router.
Det som skall avgöra valet tycker jag är:
Classic: Om du vill ha en central skärm där alla kan se vad som spelas
Classic: Om du vill ha stöd för IR kontroll (exempelvis praktiskt om du vill kunna använda en universalfjärr istället för den medföljande)
Duet: Om du vill ha skärm på fjärren eller vill kunna gömma undan Receiver delen utom synhåll.
Classic+Controller: Om du är ute efter en Classic men även vill ha en skärm på fjärr kontrollen.
Stora fördelen med Controller jämfört med IR fjärren är att det är mycket enklare och roligare att bläddra omkring i musikbiblioteket när man inte riktigt vet vad man vill lyssna på härnäst. När man vet exakt vad man vill lyssna på så är det fortfarande inget som enligt min mening slår en Classic + IR fjärr + Lazy Search plugin'en.
Personligen skulle jag nog fortfarande välja en Classic även idag (p.g.a. skärmen), sen så skulle jag välja en iPod Touch(eller iPhone) som fjärrkontroll istället för Controller genom att då får man även en portabel musikspelare till ungefär samma pris. Nackdelen med en sådan lösning är att iPod'en inte är riktigt lika snabb som Controller och den är också lite svårare att styra med en hand. Situationen lär dock bli bättre då det är på gång flera iPod/iPhone riktiga applikationer från tredjepartsutvecklare för att kontrollera SqueezeBox'arna.
Varje användare är dock olika så det beror helt på hur du lyssnar på musik, lyssnar du bara på slumpade spellistor är inte fjärren så viktig och då duger en IR fjärr medan om du ofta letar i ditt bibliotek för att få ideer på vad du vill lyssna på härnäst så bör du ha en Controller, iPod Touch eller liknande som fjärr. Vill du använda SqueezeBox'en som klocka i vardagsrummet så är det praktiskt med en Classic, o.s.v.
Postad 12 September 2008 - 16:39
Jag kan bara rekommendera.
Postad 12 September 2008 - 16:43
Jo, jag hade faktiskt lite småtankar på att köra en iPhod Touch (eller kanske, kanske, kanske en iPhone) som fjärrkontroll... det stora problemet där är ju att den inte klarar av flac, vilket jag försöker få över min musiksamling till (alltså skälet till att jag tvekar inför ett köp av en, jag vet att den funkar bra som en fjärr =) För jag känner nästan på mig att jag inte kommer köpa en Controller när jag väl har en Classic. Känns ju som väldigt mycket pengar då för endast en bekvämlighetsgrej (och självklart coolhetsfaktor)
Jag lyssnar ju mycket på randommusik, men när man har fest och sånt vill man ju att folk ska kunna välja rätt låt själva, och då är det ju även roligare om alla ser vad som spelas.
Den där lazypluggen, det är väl något liknande Winamps "Jump to file"? Är iaf något som jag absolut också vill ha.
Nu när det iaf verkar som att det finns några tappra själar där ute som får Duet:en att spela ganska felfritt så finns det ju väldigt mycket mindre som talar mot den. Samtidigt som Classicen också har sina fördelar... såå svårt! Kommer ju som sagt även ha en Boom vid något tillfälle, för musik i köket och sovrummet. Den kommer stå i köket, men med högtalare kopplade till sovrummet, så om jag vill kunna ändra musik från sängen är det ju bättre med en Classic / iPod.
Återigen, tack för all input. Blir ju fan bara mer och mer sugen när ni brer på =)
Postad 12 September 2008 - 17:04
Det finns program som kan konvertera ett helt FLAC katalog träd till ett motsvarande MP3 eller AAC träd, så har jag gjort. Först rippar jag allt till FLAC så jag har orginalkvalitet någonstans och sen konverterar jag det till MP3/AAC till det bibliotek som iTunes ser och som sen skall föras över till iPod/iPhone. SqueezeCenter och Squeezebox'en använder givetvis FLAC biblioteket.Jo, jag hade faktiskt lite småtankar på att köra en iPhod Touch (eller kanske, kanske, kanske en iPhone) som fjärrkontroll... det stora problemet där är ju att den inte klarar av flac, vilket jag försöker få över min musiksamling till (alltså skälet till att jag tvekar inför ett köp av en, jag vet att den funkar bra som en fjärr =)
Är det coolhetsfaktorn du är ute efter skall du helt klart välja iPod Touch/iPhone före Controller, iPod Touch/iPhone är hur många gånger coolare än Controller som helst. Ur "coolhetsperspektiv" är de knappt ens värda att jämföras. Ser man till praktiskt användning som fjärrkontroll är Controller snabbare och stödjs som standard medan iPod Touch/iPhone är lite söligare och kräver tredjepartsplugins (iPeng) eller såsmåningom tredjeparts applikationer (när de kommer till Apple's AppStore). Personligen tycker jag nog iPod/iPhone är bättre som fjärr när det gäller att browsa omkring i biblioteket men den kan ibland kännas något sölig när man har använt Controller och vet hur det skulle kunna vara. Prestandan är dock betydligt bättre nu sedan i Juli då 2.0 firmwaren kom till iPod Touch/iPhone.För jag känner nästan på mig att jag inte kommer köpa en Controller när jag väl har en Classic. Känns ju som väldigt mycket pengar då för endast en bekvämlighetsgrej (och självklart coolhetsfaktor)
Motsvarande SMS på en telefon med s.k. T9 funktion, d.v.s. du använder nummerknapparna för att ange bokstäver men du behöver inte klicka flera gånger på samma knapp utan den kommer utifrån omgivande bokstäver fatta vad du är ute efter. Mycket snabbare än att skrolla/browsa omkring och försöka hitta igen det man är ute efter.Den där lazypluggen, det är väl något liknande Winamps "Jump to file"? Är iaf något som jag absolut också vill ha.
Postad 12 September 2008 - 17:34
Jovisst kan man göra så. Men det är just FLAC-formatet jag är ute efter att vilja lyssna på =) Vill ju ha så bra kvalitet man kan få. Annars har jag för mig att Winamp konverterar on-the-fly när man slänger över till iPodden (gjorde så på min tidigare Mini iaf). iTunes tänker jag nämligen inte besudla mig med.Det finns program som kan konvertera ett helt FLAC katalog träd till ett motsvarande MP3 eller AAC träd
Sant, men det tappar ju coolhetsfaktor lite när många andra kompisar / kollegor redan har såna =) Men det vore ju onekligen smidigt att köra direkt därifrån. Hur upplever du batteritiden? Bättre / sämre än Controller?Är det coolhetsfaktorn du är ute efter skall du helt klart välja iPod Touch/iPhone före Controller
Det låter mäkta smidigt.Motsvarande SMS på en telefon med s.k. T9 funktion
Postad 12 September 2008 - 17:42
Tror du är så illa tvungen, tror ingen knäckt krypteringen på library formatet på själva iPod'en på iPod Touch/iPhone sen 2.0 släpptes, så det är nog bara iTunes som fungerar (i alla fall än så länge)iTunes tänker jag nämligen inte besudla mig med.
Har inte mätt exakt, men min bedömning är att de är ungefär samma när de fungerar som fjärrkontroll.Hur upplever du batteritiden? Bättre / sämre än Controller?
Postad 13 September 2008 - 11:28
Fan då...Tror du är så illa tvungen, tror ingen knäckt krypteringen på library formatet på själva iPod'en på iPod Touch/iPhone sen 2.0 släpptes, så det är nog bara iTunes som fungerar (i alla fall än så länge)
Ok!Har inte mätt exakt, men min bedömning är att de är ungefär samma när de fungerar som fjärrkontroll.
Postad 13 September 2008 - 18:12
Jag har en stationär dator( där jag har installerat SqueezeCenter 7.2 på), en bärbar dator, en PS3:a och SqueezeBoxen inkopplad i en router. Den bärbara datorn kör trådlöst men allt annat är kopplat med kabel. Den stationära datorn har jag fortfarande internet på men inte den bärbara och PS3:an.
När jag försöker logga in PS3:an står det att det är ett DNS problem.
Vad ska jag göra?
Postad 14 September 2008 - 21:59
Postad 14 September 2008 - 23:28
Jo, du måste bara veta vad datorn hemma har för IP address, sen kan du här du är på jobbet gå till:Har laddat ned Squeezecenter nu och leker runt lite. Finns det ingen möjlighet att komma åt min musik här hemma när jag är på jobbet? Alltså att jag kör någon stream-fil i Winamp och styr via webgränssnittet?
(För att browsa och styra med en web läsare)
http://xxx.yyy.zzz.vvv:9000/
(För att streama musik med valfri musikspelare)
I båda fallen måste xxx.yyy.zzz.vvv bytas ut mot din riktiga IP address, har du en router hemma så måste du givetvis öppna port 9000 i den för att det skall fungera och då är det routerns address du skall använda på jobbet. Kom också ihåg att slå på säkertsinställningarna (username/password) i SqueezeCenter om du gör på detta sätt. Det kan vara bra att veta att ur säkerhetssynvikel är SqueezeCenter inte desginat för att vara tillgängligt på Internet, så om man gör så här så bör man helst ha en router där du kan spärra så att bara en dator från ditt jobb kan koppla upp sig, annars är risken att någon hackar sig in på din dator. Det bästa är att man skyddar det genom att tunnla trafiken genom SSH eller VPN, men det är ganska mycket mer avancerat att sätta upp.
Postad 15 September 2008 - 07:16
Jag har fått det att fungera.Hej, jag har ett problem med min nyinköpta Duet. Jag har fått den att fungera men när jag slår på SqueezeBoxen stängs internet av på min bärbara dator samt min PS3:a
![]()
Jag har en stationär dator( där jag har installerat SqueezeCenter 7.2 på), en bärbar dator, en PS3:a och SqueezeBoxen inkopplad i en router. Den bärbara datorn kör trådlöst men allt annat är kopplat med kabel. Den stationära datorn har jag fortfarande internet på men inte den bärbara och PS3:an.
När jag försöker logga in PS3:an står det att det är ett DNS problem.
Vad ska jag göra?
Vilken underbar produkt. Kan inte förstå hur jag har kunnat klara mig utan den tidigare
Postad 15 September 2008 - 07:53
Ååååh, najs! Tusen tack! Det blir till att mecka under kvällen =) Synd bara att vi har kundbesök så jag kommer inte kunna lyssna på hela veckan =(Jo, du måste bara veta vad datorn hemma har för IP address, sen kan du här du är på jobbet gå till....
Postad 18 September 2008 - 20:11
Edit: Kopabilitetsproblem med IE8 tydligen. När jag använder funktionen "kompability wiew" så visas det som det ska...
Redigerat av Unregistered9e9ab13d, 18 September 2008 - 20:12.
Postad 21 September 2008 - 16:27
Jag bor i en tvåvåningslgh och använder Logitec Wireless DJ idag men musiken hoppar och hackar konstant.
Nu funderar jag på att byta till Squeezebox duet med en extra reciver. Jag har ett Wlan med ett internt nätverkskort på 54 mbps i min laptop med musiken.
Postad 22 September 2008 - 13:33
Har märkt att jag måste boota om routern vid ett par tillfällen (på 3-4 månader) då webradion har hackat.
Har också haft lite problem med att synkroniserade spelare har haft fördröjningar emellan sig (låter skit) men efter att jag nu använder pluggin'et The Synchronisher så funkar det Perfekt.
Kan bara rekomendera...
Postad 22 September 2008 - 19:55
Postad 23 September 2008 - 00:11
Postad 23 September 2008 - 22:30
Teoretisk fråga, hur många recivers skulle man kunna ha igång samtidigt om man kör serverprogrammet på en ordinär (men avgudad) NAS (Synology 107+)? 1, 2 eller 10..? Vad krävs av hårdvaran?
Postad 24 September 2008 - 18:07
Kan man styra och synka dessa via SC 7.x?winamp, foobar ... eller vilken som helst som du gillar bäst går bra.
Kan man få dom att visa album art etc. Eller spelar dom direkt från ITunes biblioteket?
Postad 24 September 2008 - 18:31
Du kan styra vad som skall spelas från SqueezeCenter, du kan inte synka spelarna detta fungerar enbart med SoftSqueeze och hårdvarubaserade Squeezebox'ar.Kan man styra och synka dessa via SC 7.x?
Kan man få dom att visa album art etc. Eller spelar dom direkt från ITunes biblioteket?
Du kan inte styra vad som skall spelas från foobar/winamp utan du kan endast styra detta från SqueezeCenter (och möjligtvis från Controller(Duet fjärren)).
Jag tror inte du kan visa album art i winamp/foobar men jag är inte helt säker beträffande det.
Postad 26 September 2008 - 11:14
Hur gör jag i Foobar för koppla den till min dator med SC?Du kan styra vad som skall spelas från SqueezeCenter, du kan inte synka spelarna detta fungerar enbart med SoftSqueeze och hårdvarubaserade Squeezebox'ar.
Du kan inte styra vad som skall spelas från foobar/winamp utan du kan endast styra detta från SqueezeCenter (och möjligtvis från Controller(Duet fjärren)).
Jag tror inte du kan visa album art i winamp/foobar men jag är inte helt säker beträffande det.
Hur ser jag Foobar spelaren i SC så att jag kan styra den? Kommer den upp som en Squeezebox?
Postad 26 September 2008 - 17:43
Råkade dock låsa mig själv ute... begränsade åtkomsten till Squeezecenter till vissa IP:n, men tog aldrig med localhost, så jag kunde bara komma åt att konfigurera SC på jobbet =) Tog ju sin tid att felsöka; Gå till jobbet, ändra något.. Hem på lunch, testa om det funkade. Sen upprepa ett par gånger =)
Postad 27 September 2008 - 08:31
Jag vet inte exakt hur du gör det i Foobar, men principen är att du skall välja att spela:Hur gör jag i Foobar för koppla den till min dator med SC?
Hur ser jag Foobar spelaren i SC så att jag kan styra den? Kommer den upp som en Squeezebox?
Där du byter ut x.x.x.x mot IP-adressen eller namnet på den dator där du kör SqueezeCenter. Om du kör SqueezeCenter på samma dator kan du använda:
När du gjort detta kommer den att dyka upp i SqueezeCenter som en spelare där du kan välja vilka låtar du vill spela.
Postad 27 September 2008 - 15:59
Fick winamp och funka direkt, lite för komplex interface för mig dock.Jag vet inte exakt hur du gör det i Foobar, men principen är att du skall välja att spela:
Där du byter ut x.x.x.x mot IP-adressen eller namnet på den dator där du kör SqueezeCenter. Om du kör SqueezeCenter på samma dator kan du använda:
När du gjort detta kommer den att dyka upp i SqueezeCenter som en spelare där du kan välja vilka låtar du vill spela.
Foobar vill inte connecta ordentligt...
VLC funkar också, lite clean'are interface...
Postad 04 October 2008 - 11:22
Jag kör min SB mot min dator som har en extern HDD.
Nu har jag sedan lång tid tillbaka en katalogstruktur som ungefär ser ut såhär:
https://www.minhembi...c_id=254720.jpg
Jag har då anget och indexerat "Ready"-katalogen och dess underkataloger.
Efter mycket jobb och slit är dom katalogerna nu klara. Eftersom dom består till 99.9% av hela album ser det hela mycket bra ut när jag scrollar bland musiken.
Nu till mitt problem:
Pop-katalogen (som ligger utanför mitt music library i Squeeze center) består av i runda svängar 1000 kataloger/artister, och i stort sett är det inte mer än en låt i varje katalog. Därför är jag sådär halvsugen på att ha med dom i mitt vanliga index. Men jag skulle gärna vilja kunna browsa runt i katalogen med file browser-funktionen, men eftersom den ligger ovan/utan -för så kommer jag ju inte åt den, som det ser ut nu.
Förslag/tankar idéer på detta mottages tacksamt. förhoppningsvis finns det något uppenbart jag har missat
Postad 04 October 2008 - 11:42
Som erlandi har konstruerat: http://wiki.slimdevi..._Library_plugin
Själv har jag några olika skräpkategorier istället.. typ genre "blandat skräp" album "skräplåtar vol 1"
Redigerat av Martin, 04 October 2008 - 11:43.
Postad 04 October 2008 - 17:19
I en recenssion av Popcorn Hour sa de att man kan använda den som NAS och att den förstås är mer strömsnål än en stor dator. Min fråga är om det skulle vara möjligt att lägga sin musik på en HD i Popcorn Hour tillsammans med Squeezecenter och på så sätt spela upp musiken?
/Cliff
Postad 04 October 2008 - 17:28
Postad 05 October 2008 - 15:01
I fredags fick jag Dueten! Har pysslat lite med den och gör om mitt musikbibliotek. Det var för många album som var dåligt taggade. Börjar med en tom mapp och fyller med det som är i bra skick. Du hade rätt Martin!
Controllen är lite plastig och jag har liksom flera råkat ut för glappande batterilucka. Nästan varje gång jag trycker på någon knapp så gnisslar det i luckan. Känns lite b-aktigt.
Hur har ni andra gjort? Hämtat verktygslådan eller reklamerat? Har reklamationer gått smärtfritt ellerhar det blivit problem? Vill ju helst inte bli av med den typ en vecka...
Erlandi: Vilket program använder du för att kopiera flacmapparna till mp3mappar? Det låter som den rätta vägen!
Frank
Postad 05 October 2008 - 15:18
That´s the spirit! Bäst att göra det rätt från början så slipper man många gråa hår =)I fredags fick jag Dueten! Har pysslat lite med den och gör om mitt musikbibliotek. Det var för många album som var dåligt taggade. Börjar med en tom mapp och fyller med det som är i bra skick. Du hade rätt Martin!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter
77 bilder
109 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?