* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 18 oktober 2009 - 10:21
Antingen har SE gjort något extremt revolutionerande eller så har du en ytterst sunkig systemkamera
Överdrev väl något då, men det blir extremt bra bilder utomhus!!

Inomhus med blixt däremot är det inte mycket o hämta!! Spelar ingen roll vilka inställningar jag testat med!!
Redigerat av Z-man75, 18 oktober 2009 - 10:22.
Postad 18 oktober 2009 - 10:33
Massor med fodral till Satio: http://www.themobile...csson-satio.php
Är det en butik att lita på?
Jag har beställt därifrån 1 gång, ett case till min w715 billigare än direkt från Hong Kong trots att när paketet låg i brevlådan så kom det direkt från Hong Kong.
Snabbt och billigt, jag betalade i förskott, visst var jag lite skeptisk först men inga stora pengar om man skulle bli blåst men det gick hur bra som helst.
Jag beställde på fredagen och hade paketet på tisdagen efter, från Hong Kong, snabbare än många inrikespaket alltså.
Kan varmt rekomenderas !
/ J
Postad 18 oktober 2009 - 10:47
Finns ingen annan mobil som är i närheten!!
Inomhus med blixt däremot är det inte mycket o hämta!! Spelar ingen roll vilka inställningar jag testat med!!
misstänkt det

Känner mig på det dryga humöret idag

Jag är iaf överaskat att SE hade lyckats så pass bra med Satio. Min förtroende för dom sjunker stadigt för varje år som går tyvärr
Postad 18 oktober 2009 - 11:04
SE är nog tvungna att lyckas nu.. I dessa tider går det snabbt utför i alla branscher om du inte lyckas!!misstänkt det
Känner mig på det dryga humöret idag![]()
Jag är iaf överaskat att SE hade lyckats så pass bra med Satio. Min förtroende för dom sjunker stadigt för varje år som går tyvärr
Postad 18 oktober 2009 - 11:22
Tack! Jag lägger en order nu.Jag har beställt därifrån 1 gång, ett case till min w715 billigare än direkt från Hong Kong trots att när paketet låg i brevlådan så kom det direkt från Hong Kong.
Snabbt och billigt, jag betalade i förskott, visst var jag lite skeptisk först men inga stora pengar om man skulle bli blåst men det gick hur bra som helst.
Jag beställde på fredagen och hade paketet på tisdagen efter, från Hong Kong, snabbare än många inrikespaket alltså.
Kan varmt rekomenderas !
/ J
Lite väl ot kanske men ni har inte sett till någon nätbutik med netbookfodral liknande de läderväskor som finns till Sation på TheMobileStore.se?
Postad 18 oktober 2009 - 12:58
Postad 18 oktober 2009 - 13:35
Kan man inte ställa in så den prioriterar WiFi? Har nämligen tillgång till det nästan dygnet runt om jag inte fått för mig att gå till ica och handla mat, men hur mycket behöver man telefonen då? ;P Hur som helst så vore ju det att föredra. Kostar ju en del annars.
Kolla om detta funkar.
3G eller wifi? HandyWi sköter uppkopplingen åt dig
http://www.symbianbl...ndex.php/page/6
Redigerat av Unregistered781d1224, 18 oktober 2009 - 13:36.
Postad 18 oktober 2009 - 13:54
Finns ingen annan mobil som är i närheten!!
Nu börjar jag få till inomhusbilderna också. Får ändra mitt tidigare inlägg om att blixt inomhus är kass!!
Postad 18 oktober 2009 - 13:55
Det var en jäkla leveranstid de har 7-12 arbetsdagar ( ligger det i Sibirien ? )Massor med fodral till Satio: http://www.themobile...csson-satio.php
Är det en butik att lita på?
Postad 18 oktober 2009 - 14:06
Det var en jäkla leveranstid de har 7-12 arbetsdagar ( ligger det i Sibirien ? )
Nope, företaget i Norsborg Stockholm men paketen skickas från Hong Kong, d.v.s. längre bort än Sibirien

/ J
Redigerat av järker, 18 oktober 2009 - 14:07.
Postad 18 oktober 2009 - 14:08
Postad 18 oktober 2009 - 15:01
Kan man inte ställa in så den prioriterar WiFi? Har nämligen tillgång till det nästan dygnet runt om jag inte fått för mig att gå till ica och handla mat, men hur mycket behöver man telefonen då? ;P Hur som helst så vore ju det att föredra. Kostar ju en del annars.
Min satio låter mig välja vad jag ska använda för uppkoppling innan den börjar skicka och ta emot data. Riktigt smidigt.
Postad 18 oktober 2009 - 15:09
Min satio låter mig välja vad jag ska använda för uppkoppling innan den börjar skicka och ta emot data. Riktigt smidigt.
Min med, det var standardinställningen.
Postad 18 oktober 2009 - 15:50
Nu börjar jag få till inomhusbilderna också. Får ändra mitt tidigare inlägg om att blixt inomhus är kass!!
Gjorde dy något speciellt ?
Postad 18 oktober 2009 - 16:09
Postad 18 oktober 2009 - 16:28
Mitt galleri
Gjorde dy något speciellt ?
Nej, det lossnade nog helt enkelt!! Ha ha
Installerade SkyeCaller PRO II, fungerar perfekt. Det är en app som visar bild på den som ringer över HELA skärmen!!
Ska installera app för animerade smileys nu!!
Redigerat av Z-man75, 18 oktober 2009 - 17:04.
Postad 18 oktober 2009 - 17:07
Postad 18 oktober 2009 - 17:12
Postad 18 oktober 2009 - 17:30
Jag har en k810i och får det inte att funka!
Tack på förhand
Postad 18 oktober 2009 - 17:35
Någon som har lyckas att skicka över Kontakter från en annan mobil till satio eller har lyckats att lägga in kontakterna på datorn och sen till Sation?
Jag har en k810i och får det inte att funka!
Tack på förhand
JAg gjode i Pc suit. La över kontakterna i Outlook och sen tillbaka till Sation, Jag hade en SE K610.
Funkade kanon för mig.
Postad 18 oktober 2009 - 17:39
JAg gjode i Pc suit. La över kontakterna i Outlook och sen tillbaka till Sation, Jag hade en SE K610.
Funkade kanon för mig.
Okej men hur gjorde du få att du fick alla kontakter i outlook då? har kollat i Pc suit men lyckas inte
mvh
Postad 18 oktober 2009 - 17:46
Okej men hur gjorde du få att du fick alla kontakter i outlook då? har kollat i Pc suit men lyckas inte
mvh
JAg synkade Outlook med telefonen. Då fördes den infon som var i telefonen till Outlook.
Sen synkade jag telefonen med Outlook och då fördes kontakterna över.
Jag satt och pollade lite och sen gick det.
Redigerat av Unregistered781d1224, 18 oktober 2009 - 17:46.
Postad 18 oktober 2009 - 17:46
Postad 18 oktober 2009 - 17:49
Nepp, funkade inte för mig heller.. fortsätta leta bara!!
Hittar ni en fungerande app för smileyes så tveka inte att säga till

Postad 18 oktober 2009 - 17:53
Postad 18 oktober 2009 - 18:13
Jag skulle gärna vilja få bort eller åtminstone ändra de tre genvägsknapparna som är längst ner! Men det går väl inte va?
Postad 18 oktober 2009 - 18:14
Tack på förhand.
Postad 18 oktober 2009 - 18:24
Min telefon fick spatt och hakade upp sej när jag bytt standby-teman. Ingna genvägsknappar kom upp. Blev tvungen att köra en fabriksåterställning..hmm Nån´mer som telefonen hakat upp sej för?
Jag skulle gärna vilja få bort eller åtminstone ändra de tre genvägsknapparna som är längst ner! Men det går väl inte va?
Har inte haft några problem, och har då testat alla teman å så.
Postad 18 oktober 2009 - 18:41
Skiter i om det blir fult, vill inte ha repor...
Kvaliten på filmerna är inte HD, men i sin upplösning är den svårslagen på mobiler, måste bero på linsen...
Postad 18 oktober 2009 - 19:05
Redigerat av Unregisteredd287695a, 18 oktober 2009 - 19:06.
Postad 18 oktober 2009 - 19:26
Så många svar på forumet men ingen som kan svara om Sportstracker fungerar på Sation. Ingen?
Nokia Sportstracker fungerar på Satio.
Postad 18 oktober 2009 - 19:28
Oj, good news!! Du har alltså testat!?!?! Gött mos, har du testat om Ovi/nokia maps fungerar också?
Redigerat av grabbengrus, 18 oktober 2009 - 19:28.
Postad 18 oktober 2009 - 19:56
Tackar för svaret. Får hoppas att Nokia inte fixar så den inte fungerar.
/M
Postad 18 oktober 2009 - 20:14
Är det någon som har provat Satio tillsammans med Sonyericsson klockorna MBW-150 eller MBW-200?
Jag har en MBW-150 som jag testat ihop med och det enda som funkar är att den kan visa vem som ringer, men du kan inte avvisa samtalet via klockan. Musikstyrningen funkar inte alls och den kan inte känna av när man får sms.
Postad 18 oktober 2009 - 20:17
För vilken nokiamodell ska man ladda ner då?
Postad 18 oktober 2009 - 20:19
Tyckte att skärmen var seg och okänslig, inte ett stort steg framåt jämfört med min gamla HTC Diamond.
Min fråga är följande:
Hur mycket kan man kalibrerar skärmen?
Går den att ordna till så att den blir mer följsam?
Redigerat av leafgren, 18 oktober 2009 - 20:19.
Postad 18 oktober 2009 - 20:24
Jag var inne på Telia idag och provklämde.
Tyckte att skärmen var seg och okänslig, inte ett stort steg framåt jämfört med min gamla HTC Diamond.
Min fråga är följande:
Hur mycket kan man kalibrerar skärmen?
Går den att ordna till så att den blir mer följsam?
Förstår inte. Min fungerar perfekt, är verkligen inte seg. Jobbigt att vänja sig vid dubbelklick i menyerna, men det blir bara bättre. Jag har inte gjort någon ändring alls på skärmen!!
Postad 18 oktober 2009 - 20:25
Jag har en MBW-150 som jag testat ihop med och det enda som funkar är att den kan visa vem som ringer, men du kan inte avvisa samtalet via klockan. Musikstyrningen funkar inte alls och den kan inte känna av när man får sms.
Tack Echonator!
Hoppas dom fixar det som inte funkar i nästa firmware.
Redigerat av Unregisteredd287695a, 18 oktober 2009 - 20:34.
Postad 18 oktober 2009 - 20:29

Du menar nog firmware?
Redigerat av mrNoodles, 18 oktober 2009 - 20:29.
Postad 18 oktober 2009 - 20:34
Tack Echonator!
Hoppas dom fixar det som inte funkar i nästa firewire.
Haha hoppas det är firmware du menar

Postad 18 oktober 2009 - 20:38
Tänkte höra med alla här,
Det är så att jag har haft en Iphone 3g, som jag tappade i backen och den blev skrot, och den 24:de kan jag förlänga mitt abb och eventuellt ta ut en Iphone 3Gs eller en Satio (Som jag är sugen på)
Kommer man bli besviken på den eller vad tror ni, ?!
Postad 18 oktober 2009 - 20:50
Jäkla konstigt.Förstår inte. Min fungerar perfekt, är verkligen inte seg. Jobbigt att vänja sig vid dubbelklick i menyerna, men det blir bara bättre. Jag har inte gjort någon ändring alls på skärmen!!
Ville verkligen testa den innan köp eftersom jag läst att det är just touchen som är dålig, står ju nästan överallt.
Tyckte att man var tvungen att trycka väldigt hårt för att få den att svara.
Till frågan igen: Går den att kalibrera?
Postad 18 oktober 2009 - 21:14
Du kan ställa in inmatningshastighet och du kan välja "bredd på penna" som jag nämnde i ett tidigare inlägg någon sida bak i tråden. Jag personligen tycker att det gör skillnad när jag har ändrat inställningar. Tycker att skärmen blev snabbare och mer responsiv.Jäkla konstigt.
Ville verkligen testa den innan köp eftersom jag läst att det är just touchen som är dålig, står ju nästan överallt.
Postad 18 oktober 2009 - 21:15
Nu tror jag att jag har lyckats få min gmail att funka med push o allt men det var bökigt innan det ville funka. Jag kollade på inställningarna (portar, serveradresser å annat) i min gamla telefon för att få det att funka.
Fråge-tjet:
Nån´som har det temat med bubblor MED animering? Det har inte jag alls.
Dom där tre genvägsknapparna nederst i skärmen går inte att ta bort eller modifiera va?
Nån´som htitat fler teman?
Kan iphone fodral av enklare modell passa denna?
Postad 18 oktober 2009 - 21:24
Jäkla konstigt.
Det går att kalibrera skärmen. Men vad som är viktigt att tänka på här är att Satio använder en resistiv skärm. Andra pekskärmsmobiler (som iPhone och Omnia HD) använder en kapacitiv skärm. Den största skillnaden är egentligen att den resistiva fungerar tillsammans med pekpennor. En resistiv skärm kräver att man trycker ner skärmen, själva tryckkänsligheten bygger på att man trycker samman två lager och därigenom skapar kontakt. Det är troligen här som du upplever att den känns seg. Får du bara in tekniken och börjar trycka istället för att bara hålla fingret över så ska du se att det som upplevs som segt kommer att försvinna. En kapacitiv skärm känner av i princip minsta lilla beröring med fingret, vissa föredrar den tekniken medan vissa föredrar den andra.
Jag personligen föredrar nog resistiv (Satio) just för att det verkligen kräver att man trycker. Jag upplever att man får bättre kontroll och det blir aldrig att man råkar komma åt någon knapp av misstag. På kapacitiva så tycker iallafall jag att det är lätt att råka trycka fel när man till exempel skriver just för att man inte alltid lyfter upp fingret utan drar det försiktigt längs skärmen till nästa knapp. Detta är en smaksak men jag tror att du kommer in i det och börjar gilla det relativt fort.
Postad 18 oktober 2009 - 21:29
Meny>inställningar>personligt>vänteläge>Genvägar.
Här kan du även byta teman för ditt vänteläge och få olika genvägsknappar på fronten.

Postad 18 oktober 2009 - 21:29
Skärmen går att kalibrera.
Nu tror jag att jag har lyckats få min gmail att funka med push o allt men det var bökigt innan det ville funka. Jag kollade på inställningarna (portar, serveradresser å annat) i min gamla telefon för att få det att funka.
Fråge-tjet:
Nån´som har det temat med bubblor MED animering? Det har inte jag alls.
Dom där tre genvägsknapparna nederst i skärmen går inte att ta bort eller modifiera va?
Nån´som htitat fler teman?
Kan iphone fodral av enklare modell passa denna?
Teman finns i mängder!! Bl.a här:Dailymobile.se
Postad 18 oktober 2009 - 21:40

Men jag märkte först nu att det fanns en liten penna inne i den "pennan" man fick med !

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar