Nu blir det spännande...
* Officiell Tråd - HTC Touch Pro2 *
HTC Touch Pro 2
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
Postad 13 February 2010 - 12:12
Nu blir det spännande...
Postad 13 February 2010 - 12:31
Håller också på att ska flasha den nya S2 men jag har redan provat X2 och den va inget för mig. Ganska så seg tyckte jag. Ska bli spännande o se hur S2 fungerar.Jag håller på att förbereda för flash. Det blir först den nya stock ROMen och sedan in med DeepShining X2. DS X2 är en modifierad stock ROM i denna version, d.v.s skall vara som HTCs men med Documents och E-readertabbar tillagda.
Nu blir det spännande...
Har du fått in S2 och provat den ännu?
Redigerat av kewe, 13 February 2010 - 12:40.
Postad 13 February 2010 - 12:41
Har kollat runt men hittar bara DeepShining för tillfället när det gäller nya generationen med WM 6.5-bas. Övriga kör 6.5.x.
Edit: Antar att det är AthineOS som avses. Tydligen en del buggrapporter där, den är inte klar än.
Har ställt in 20 MB PagePool för DeepShining X2. Den skall börja sin uppstart nu.
Blir jag missnöjd flashar jag bara om stock ROM igen och kör på den ett tag. Nu när HTC fått ut Manila 2.5 ser jag ingen anledning att vända tillbaka längre.
Stock ROM verkade flyta på bra den korta stund jag provade.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 13 February 2010 - 12:45.
Postad 13 February 2010 - 12:49
Ja det är stockROM som menas med S2 (det stod så på den jag laddade ner). Har nu fått lagt in S2 och måste säga precis som du skrev att det lilla som jag hittills fått knappat så är den lovande. I stort sett lika snabb som de byggda utav 2.02. Så jag installerar nog lite .cab och se hur den ter sig. Kör nog med denna tills det lanserats lite fler ROM byggda på S2.S2 - är det stock ROM som avses?
Har kollat runt men hittar bara DeepShining för tillfället när det gäller nya generationen med WM 6.5-bas. Övriga kör 6.5.x.
Edit: Antar att det är AthineOS som avses. Tydligen en del buggrapporter där, den är inte klar än.
Har ställt in 20 MB PagePool för DeepShining X2. Den skall börja sin uppstart nu.
Blir jag missnöjd flashar jag bara om stock ROM igen och kör på den ett tag. Nu när HTC fått ut Manila 2.5 ser jag ingen anledning att vända tillbaka längre.
Stock ROM verkade flyta på bra den korta stund jag provade.
Postad 13 February 2010 - 12:54
Upplever den som en aning långsam där, likaså i startmenyn.
Edit: Den verkar flyta bättre nu.
Documentstaben fungerar som den skall så händer det inget oförutsett får nog DeepShining stanna kvar. Annars blir det stock ROM.
Edit: Har lekt lite mer med DS X2 nu. Documentstaben fungerar bra, däremot saknar jag den förhandsvisning jag sett tidigare. Den visar enbart Adobe-readerloggor - dock öppnar den Adobe Reader snabbt och smidigt. E-readertaben är jag osäker på, den verkar inte riktigt kompatibel med Mobipocket vilket är det jag kör med.
Audio Manager verkar fungera bra.
Men jag upplever helt klart lite smålagg här och var med DeepShining så jag tar helt enkelt och återvänder till stock ROM. Första gången jag kör en sådan på Rhodium i produktion i så fall...
Däremot måste jag säga att äntligen är Manila 2.5 Landscape fullt njutbart och därmed ser det ut som att mitt trogna äktenskap med Rhodium AF 20091216 är till ända.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 13 February 2010 - 13:09.
Postad 13 February 2010 - 13:06
Ja tabbarna var lite sega. Har svårt att sätta fingret på det men det ROMen passade inte mig. Jo en sak som jag noterade imorse va att klockan var låst vid den tidpunkten som jag hade stoppat i laddsladden. Det som jag funderade på med en gång var då hur det hade gått med tex larmfuntionen.Snabb fråga angående DeepShining: var det lite eftersläpning i Manila som du menar med tröghet?
Upplever den som en aning långsam där, likaså i startmenyn.
Edit: Den verkar flyta bättre nu.
Documentstaben fungerar som den skall så händer det inget oförutsett får nog DeepShining stanna kvar. Annars blir det stock ROM.
EDIT: Måste verkligen säga att hittills imponerar STOCK väldigt! Blir nog att börja konfiguera den o se vad den går för i det långa loppet. Det enda som jag hittills har märkt är att taskmanagern är borta, men det finns ju att ladda ner så det är inget stort problem.
Redigerat av kewe, 13 February 2010 - 13:09.
Postad 13 February 2010 - 13:14
Edit: DeepShining brukar envisas med att ha SmartLock inlagt. Tror att det programmet resulterar i mycket strul.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 13 February 2010 - 13:14.
Postad 13 February 2010 - 13:15
EDIT: Efter att ha provat lite olika saker på StockROM och är väldigt nöjd så provar även jag med att ändra till PP 20 för att se om det flyter på ännu bättre. Helt klart trevlig ROM!
Redigerat av kewe, 13 February 2010 - 13:48.
Postad 13 February 2010 - 14:20
Det är mycket pyssel med stock ROM i så mening att man måste stänga av säkerhetsvarningar etc vilket redan är gjort i custom ROMarna.
Postad 13 February 2010 - 14:31
Redigerat av kewe, 13 February 2010 - 14:31.
Postad 13 February 2010 - 14:34
Jag tror även att min fd X1 kan få del av detta, vore bra med Manila 2.5 även på den. Kör 2.1 där nu.
Postad 13 February 2010 - 14:37
EDIT: Rhodium_AF är den enda som jag vet kommer att släppa en med den nya Manila idag så den kan bli intressant. Fast jag är helt inne på din linje med att vänta ett tag fram tills man får lite feedback från de andra. För jag tycker StockROM hittills fungerar väldigt bra trots alla inställningar. Har du förresten provat CookieMonsters theme. Helt grymt och nu verkar han ju även fått löst detta med Sense omstart hela tiden. Det va det som gjorde att jag avinstallerade det.
EDIT2: Har nu installerat CookieMonster för att se om det fungerar på den nya ROMen..... will be back
Redigerat av kewe, 13 February 2010 - 14:48.
Postad 13 February 2010 - 14:49
Däremot kommer jag att installera Max Manila och se hur det fungerar.
Som det ser ut nu är stock ROM så pass up to date att det får flyta lite ROMar under broarna innan uppdatering. Detta är första gången en stock ROM innehåller absolut senaste tekniken.
Postad 13 February 2010 - 14:51
Installerade nu NetFrame 3.7 och tyckte faktiskt att telefonen blev líte snabbare
Redigerat av kewe, 13 February 2010 - 14:52.
Postad 13 February 2010 - 14:55
3.5 har alltid fungerat bra hos mig.
Advanced Config är ens bästa vän i dessa sammanhang. Maximal strömsparåtgärder, ställa in cachar etc måste göras med en stock ROM....
Hittills flyter den på bra.
Edit: Jag flashar in föregående radio. Den nya versionen verkar inte riktigt bra, förlorar täckningen helt av och till. 4.49.25.88 har fungerat överlägset så den återkommer nu.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 13 February 2010 - 15:02.
Postad 13 February 2010 - 14:57
Har ännu inte synca med Outlook för att verkligen testa allt innan. Har du gjort det så om du vet att det fungerar?
Redigerat av kewe, 13 February 2010 - 15:01.
Postad 13 February 2010 - 15:06
Postad 13 February 2010 - 15:15
Nu med hederliga 88an igen har jag tre-fyra pinnar som vanligt, även med stock ROM. Så helt klart är 88an att rekommendera så fort täckningen inte är 100%.
Edit: Jag har kört radio 88an med såväl Tre på 3G-nätet som T-Mobile CZ EDGE - båda dessa band hanteras ypperligt när det gäller mottagningsprestandan.
Det är också rekommendabelt att låsa nallen på 3G-läge. Det tvingar svenska nät att acceptera den som 3G-lur och man slipper irriterande hopp till 2G. Jag uppfattar stabilare mottagning med min nalle i 3G-läge jämfört med om den tillåts hoppa.
Edit 2: Har nu lekt lite med MaxManila. Men jag inser att det inte riktigt är min grej, det ersätter inte fungerande HDWalls + Cookiemonsters HQ-patch. Lär köra en hard reset och låta Manila rulla sålänge, får se om jag lägger in något annat tema dock.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 13 February 2010 - 15:46.
Postad 13 February 2010 - 15:53
Postad 13 February 2010 - 16:12
Vad installerade du senast?
Låter som programstrul.
Svårt att svara på då jag installerade flera program på en gång innan omstart. Det som hände va att telefonen inte startade upp utan hängde sig när första bilden kom fram. Fick ingen chans att logga in överhuvudtaget. Men nu är HR gjord så då är det bara att börja om från början o försöka komma på va det kan ha varit för program.
EDIT: Vilken taskmanager använder du? Tänkte installera X2 men du kanske har ett bättre alternativ
Redigerat av kewe, 13 February 2010 - 16:14.
Postad 13 February 2010 - 16:16
Jag kan också rekommendera SPB AltTab. Smidig alt-tabfunktion om man kopplar en softkey till den.
Postad 13 February 2010 - 19:29
Postad 13 February 2010 - 19:53
Dock har jag inte lyckats få annan bakgrund till övriga tabbar så för tillfället kör jag "blått" (Helsingborg Stads Spårvägars F1) istället för "Nyfiken Gul och Blå" (den vagnen + Norrköpings NKA M51).
Jag måste säga att stock ROMen fungerar riktigt, riktigt bra så den får stanna ett tag. Har aldrig varit så nöjd med en stock ROM innan. Smabergs cabar för Leo fungerar ypperligt. Även cabarna jag har för att koppla in cover flow i Audio Manager och Albums fungerar bra.
Så det lutar åt att jag behåller stock ROM tills HTC har släppt färdiga Leo 2.0x-uppgraderingar med färdig Documentstab m.m. Då är det dags att uppgradera.
Postad 13 February 2010 - 19:57
EDIT: Nu läste jag att du ville visst ha olika bakgrund för olika tabbar så glöm mitt tidigare inlägg
Redigerat av kewe, 13 February 2010 - 19:58.
Postad 13 February 2010 - 20:30
Postad 13 February 2010 - 20:40
Men Manila 2.5 ser riktigt snyggt ut med Smabergs cabar m.m på plats. Jag trivs riktigt bra i Manila 2.5.2012 Landscape nu och känner för närvarande ingen saknad efter 2.5.1921.
Edit: Nallen hängde sig i slutet av Silent UC så de sista programmen lade jag in manuellt. Skall bli skönt att rensa den lite med SK Tools när allt är klart.
Tycker detta är ett riktigt intressant test - första stock ROMen som konfigureras fullständigt.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 13 February 2010 - 20:52.
Postad 13 February 2010 - 21:07
Postad 13 February 2010 - 21:48

På bilden använder jag dels slidercaben "No Slider Bottom" från denna tråd:
Sense 2.5 tricks by me
Av Smabergs cabar kör jag bl.a med 50% transparent klockbakgrund, No Curtains och 50% transparent kalender. Dumpar från övriga tabbar kommer.
Bakgrunden är fixad med HDWalls + Cookiemonster HQ-patch.
Postad 14 February 2010 - 12:18
Redigerat av kewe, 14 February 2010 - 12:19.
Postad 14 February 2010 - 12:49
Fungerar Documents-taben på det sätt som visas i denna video från PocketNow?
När jag testade DeepShining fick jag bara upp fina Adobe Readerloggor men tittar man på videon skall dokumenten visas.
Fungerar taben i landscape också?
När den dök upp i Leo 2.02 första gången har jag sett den i landscape - coverflowbläddring bland dokumenten. Men inte heller det fungerade i DeepShining.
Om Rhodium AF fungerar som stock ROM - och documentstaben fungerar som den skall kanske jag byter.
Postad 14 February 2010 - 13:28
Ja det fungerar precis som videon. Nu börjar den bli färdig med allt som ska göras och visst den är kanon, men jag tycker inte att det skiljer speciellt mycket mellan denna o Stock. Kan faktiskt ibland uppleva den lite segare men det kanske bara är en fix ide. Tänkte att jag även skulle prova Energy när han släpper sin senare kväll/natt o jämföra. Annars blir det StockROM igen för det fungerade faktiskt riktigt riktigt bra! Men skadad som man är så söker man alltid efter en ROM som kanske kan vara bättre.När du nu har Rhodium AF får jag be dig om en liten kontroll:
Fungerar Documents-taben på det sätt som visas i denna video från PocketNow?
När jag testade DeepShining fick jag bara upp fina Adobe Readerloggor men tittar man på videon skall dokumenten visas.
Fungerar taben i landscape också?
När den dök upp i Leo 2.02 första gången har jag sett den i landscape - coverflowbläddring bland dokumenten. Men inte heller det fungerade i DeepShining.
Om Rhodium AF fungerar som stock ROM - och documentstaben fungerar som den skall kanske jag byter.
EDIT: Har nog aldrig haft så lite minne kvar (130mb) efter att alla program installerats
Redigerat av kewe, 14 February 2010 - 13:31.
Postad 14 February 2010 - 14:22
Det som talar för en custom ROM är alla extra tabar såsom Documents, E-reader, Footprints.
Fungerar Rhodium AF bra så kanske jag byter för att få full funktion s.a.s.
Jag antar i.s.f att Documentstaben behöver ladda in alla dokument och bygga upp en databas med dem.
Edit: Fler omdömen om Rhodium AF tas tacksamt emot. Är det rekommendabelt att flasha?
Det lockar att ha alla tabbar i Sense men det gäller att det är stabilt. Beter den sig som stock ROM iövrigt?
Redigerat av Unregistered43b822d3, 14 February 2010 - 15:48.
Postad 14 February 2010 - 18:28
Håller på att ladda ner 21891 av den, 21892 rapporteras ha problem (krascher vid viloläge, buildrelaterat).
Edit: Upplever stock ROM som mycket bra men tycker att full "tabbning" i Sense är att föredra. Det känns som att man irriterar sig annars...
Redigerat av Unregistered43b822d3, 14 February 2010 - 18:28.
Postad 14 February 2010 - 18:30
Pratade även med Smaberg tidigare idag o han rekommenderade att man körde PP 24 då kommer det att gå undan.
Postad 14 February 2010 - 18:32
Jag tycker helt klart de extra tabbarna är värda att ha och nu vet jag ju vilka fixar som fungerar - nallen är laddad och klar för att bli flashad.
Edit: Flashar stock ROM nu, Rhodium AF håller på att laddas ned med ungefär 50 KB/s, tydligen lite hög serverlast.
Har alltid gillat Rhodium AF så det känns skönt att återvända. Men det har varit en intressant resa till landet stock ROM. Helt klart första godkända stock ROMen men det är lite frustrerande med allt extra fixande och donande som krävs.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 14 February 2010 - 18:37.
Postad 14 February 2010 - 18:36
Ps ursäkta dröjsmålet men frugan har haft 35 års kalas så det finns ingen tid tills nu.
EDIT: Precis det jag också tyckte att det var för mycket att göra runt omkring innan den väl var klar. Därav flashade jag.
Redigerat av kewe, 14 February 2010 - 18:39.
Postad 14 February 2010 - 18:55
Återkom gärna va du tycker om PP 24.
Postad 14 February 2010 - 19:02
Den anger 15 minuters tid kvar för nedladdningen. (Sitter i Mac OS X och kör Mozilla Firefox nu, startar sedan om i Windows XP och flashar.)
Det verkar helt klart som att build 21892 är en "build too far" med tanke på buggarna. Är ändå imponerad av MS som släpper så många nya builds av 6.5... Har ju tröskat igenom oerhört många builds sedan det släpptes... 21812 var min första vill jag minnas.
Postad 14 February 2010 - 19:07
Lade precis in den för flash så ska bli spännande o se om PP 24 gör någon skillnad
EDIT: Flashad o klar. Upplevde den nog lite snabbare
Redigerat av kewe, 14 February 2010 - 19:18.
Postad 14 February 2010 - 19:11
Startar om och flashar nu.
Edit: Datorn omstartad och ROMen flashas nu med pagepool 24 MB.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 14 February 2010 - 19:24.
Postad 14 February 2010 - 19:26
Postad 14 February 2010 - 19:29
Har slitit mitt hår över patchen 1923xx men provade sedan 1922xxx igår och den fungerade i.a.f på stock ROM. Då Rhodium AF kör samma version av Manila bör den fungera där också. Det vet jag snart eftersom nallen nu håller på med första uppstart.
Postad 14 February 2010 - 19:34
Postad 14 February 2010 - 19:39
Jag har förresten lärt mig att göra bakgrunden i HDWalls med profilen "Cookiemonster" - alltså INTE, INTE som vissa tipsat om - att välja en opatchad profil.
Edit: Bakgrunden fungerar perfekt. HSS F1 nr 43 är tillbaka på skärmen.
Således:
1. Ladda ner Cookiemonster Patch 1922xxx. INTE 1923xxx.
2. I HDWalls 0.28b gör du en bakgrund för WM 6.5+Manila 2.5 All Tabs Cookiemonster patch.
Det är exakt den kombon som fungerar hos mig.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 14 February 2010 - 19:43.
Postad 14 February 2010 - 19:41
TACK!Du behöver Cookiemonsters patch för 1922xxx. Den för 1923xxx fungerar INTE.
Har slitit mitt hår över patchen 1923xx men provade sedan 1922xxx igår och den fungerade i.a.f på stock ROM. Då Rhodium AF kör samma version av Manila bör den fungera där också. Det vet jag snart eftersom nallen nu håller på med första uppstart.
Då ska jag prova den!
EDIT: Fungerar kanon!
Redigerat av kewe, 14 February 2010 - 19:52.
Postad 14 February 2010 - 19:56
Edit: I vissa fall är My Location kinkigt på radioversionen. Kör för tillfället 91an som följde med stock ROM. Får testa den ett tag och se.
Edit 2: Rhodium AF 21891/2.5.2012 verkar fungera lika bra som trotjänaren.
Det känns tryggt som det sades i gammal reklam.
Edit 3: Det verkar finnas en del problem. Audio Managerbuggen hälsade på och ActiveSync beter sig som PassiveSync. Har kört en hard reset och provar igen. Hoppas att det fungerar nu.
Edit 4: Hard reset löste inte problemet. Provar nu att ladda ner build 21892 och testar den istället.
Edit 5: PassiveSync strejkar i build 21892. Testar att flasha ny-nedladdad 21891. Går inte det heller får jag troligen vända åter till stock ROM. Eller så ger jag katten i PassiveSync...
Redigerat av Unregistered43b822d3, 14 February 2010 - 21:43.
Postad 14 February 2010 - 22:34
Det blir retur till stock ROM, får helt klart köra med den ett tag till.
Jag måste dock ställa mig en fråga: finns det en nyare HardSPL? Jag kör HardSPL 0.85 idag.
Det är svårt att säga var problemet ligger exakt, om det är instabila SYS-builds i 2189x-serien som ligger bakom problemen. Upplever generellt att SYS 21885 (Rhodium AF 20091216) och SYS 21887 (stock ROM) är mer driftsäkra.
Edit: Nu synkar PassiveSync igen med stock ROM.
Troligen uppstår någon typ av problem med SYS 2189x. D.v.s att det introducerats buggar i både 21891 och 21892 som bl.a affekterar ActiveSync.
För nu helt plötsligt fungerar det som sagt. Då blir det till att ligga kvar på stock ROM ett tag tills det kommer mer stabila lösningar.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 14 February 2010 - 22:48.
Postad 15 February 2010 - 13:35
Har nämligen även jag lagt tillbaka stock då jag inte tyckte skillnaden va speciellt stor. Men har tyvärr haft en del bekymmer med stock efter installation. Dels har jag fått "skärm släckt" buggen och får efter varje omstart att "ett okänt fel har inträffat" eller vad det nu står. Förmodligen är det en badflash eller liknande.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?