Men ni måste första att få 5 timmar för sig själv är istortsett omöjligt om man har fru och barn. Att kunna sträckspela i 16 timmar är något jag har våta asari-drömmar om.
Precis min tanke, 5 timmar när man har familjeliv är som 30 utan. Speciellt när man har barn som bråkar om vem som ska spela. Har wii, gamecube, snes och orginal xboxet men det enda dom ska spela på är pappas 360.
Men ni måste första att få 5 timmar för sig själv är istortsett omöjligt om man har fru och barn. Att kunna sträckspela i 16 timmar är något jag har våta asari-drömmar om.
Hahaha! Då förstår jag! Men som sagt, fem timmar är riktigt länge för att ha barn.
Stora gasjättar ger alltid dålig utdelning på allting. Har aldrig sett någon rik gasjätte. Det måste vara enklare att scanna med mus, låter rätt jobbigt att hålla på med LT/RT.
För att låta bli ett hundratal svordomar och liknande på forumet för allas trevnad så räcker det väl med att säga att det är riktigt segt på 360n. På PC är det bara att dra musen fortare, på 360n är det snabbaste inte speciellt snabbt...... Jag försöker undvika att uppgradera och mine:a tills jag får möjlighet att uppgradera scannern. Då kanske det går bättre.
Tar minst 5 minuter om man ska söka av en planet ordentligt.
Ytterligare en sak jag stör mig på när det gäller scanningen är att det kan stå Depleted, men ändå finnas 8000 resources kvar. Depleted borde innebära att det finns typ max 500 kvar.
Redigerat av bananplanta, 07 February 2010 - 19:57.
Ytterligare en sak jag stör mig på när det gäller scanningen är att det kan stå Depleted, men ändå finnas 8000 resources kvar. Depleted borde innebära att det finns typ max 500 kvar.
Jag brukar ge upp vid 'Poor' om det inte är en Element Zero planet.
Gah. Man kan inte ens byta kön vid New Game+? Blir att snabb-spela den här rundan så man kan se hur dåliga val man kan göra och hur det påverkar slutet.
När jag kom till slutet så
Spoiler
överlevde inte bara Shepard, utan hela min trupp. Vet inte hur jag skulle gjort för att nån skulle dö. Tyckte valen var enkla. Men eftersom jag lade ner kontrollen vid halv 3 tiden inatt så drömde jag en hel del om slutsekvensen. Där dog betydligt fler squad members. Normandy blev strandat (de hängde tvätten på torkning i engineering). Nån pojkvasker (kanske motsvarighet till Legion) ville inte acceptera min nya sniper-uppgradering. Osv.
Aldrig bra att spela intensiva spel innan man går och lägger sig...
Alla var loyal förutom Legion (missade en renegade-koll). Alla uppgraderingar till Normandy fixade. Själv var jag soldier med ammo-piercing ammo. Hade med mig Mordin (gillade hans Inferno) och Samara (warp och overload). Tali fick krypa igenom gången. Miranda hade hand om shadow team. Grunt fick följa med kolonisterna tillbaks. Jack höll uppe biotic barrier.
Inga problem någonstans, iallafall inte på Normal.
Okej, inte ett enda av dina val som var lika med mina Åtminstone inte den gången alla klarade sig. Första gången hade jag Samara med mig och hon dog precis innan barriärdelen. Alla uppgraderingar till Normandy hade jag iofs båda gånger.
Nope, jag kör också med honom! Min gamla Shepard-gubbe som jag importerade från ME1 var nämligen betydligt fulare än jag kom ihåg, så org-Shepard blev bra mkt coolare!
Kör också grundShepard då Shepard i ettan var ful som stryk. ja, jag vet, hade nog någon öl i kroppen när jag satte ihop originalShepard.
Och lite spoiler om slutet:
Spoiler
Stör mig att Tali dog för mig efter att ha krupit i gångarna och när portarna skulle stängas så träffades hon och dog. Alla andra klarade sig men nu är det omspelning av slutet som gäller. Måste bara klura ut vilka val som jag gjort fel. Alla skall överleva innan jag börjar om en ny runda.
Och sedan fattar jag inte varför jag nådde lvl 24 bara när jag gjort alla uppdrag och massor av assignments. Till och med suttit och scannat planeter efter landsningsplatser för att få mer xp.
Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 08 February 2010 - 13:44.
Jag har precis kommit ombord på Normandy och snackat med allt och alla. Och ska troligtvis nu bygga ihop ett team, eller åka till citadellen och prata med anderson.
Vad jag inte förstår är Galaxkartan, alltså, måste jag söka igenom varje planet efter ämnen och sånt? Vad används det till? Hur funkar probes? Hur hittar jag till citadellen? :S
Man har fått någorlunda förstått hur resten funkar, men just kartan och alla ämnenas funktion har jag inte hittat något om..
Du använder galaxy map för att ta dig till olika destinationer. I varje solsystem finns planeter som antingen har mer eller mindre naturresurser, tillfälle att landa för ett kortare uppdrag eller en direkt del av ett uppdrag.
När du scannar en planet så söker du av ytan. Du använder båda spakarna, flyttar hårkorset med vänstra och roterar runt planeten med högra. När du får indiktation om naturresurs så kollar du genom att finjustera så att du kan få optimalt ut av just den platsen. Stapeln skall vara så hög som möjligt. Det är nu som du avfyrar en probe som åker ned och hämtar upp godsakerna till dig.
Resurserna använder du sedan inne i Tech-avdelningen för att forska fram uppgraderingar inom vapen, armor, skeppet eller prototyper. Slösa INTE med element zero... ett litet tips.
offrade jag Thane. Kändes inte som det spelade någon roll med tanke på att han ändå hade en dödlig sjukdom. Så tänkte jag. Trodde det var en kuggfråga nämligen, det var för uppenbart och lätt att skicka Tali när de t o m sa till att hon var bäst på teknologi (som om vi inte redan visste det). Trodde inte de skulle handleda oss så mycket så trodde de lurades och ville inte offra henne. Men men. För smart för spelet
Offrade? Målet var väl att få med alla från uppdraget, inte att offra en för att de andra skulle leva som valet mellan Ashley och Kaidan i ettan? Känns inte som du är smartare än spelet när du lyckas ta död på en person som spelar en nyckelroll i trean. Nä, okej, jag vet inte om han är med i trean, men hoppas nu på att man tjänar på att ha fått med honom
Redigerat av bananplanta, 08 February 2010 - 17:52.
Zzzz, nu har jag gått igenom hela citadellen och gjort de där sidouppdragen som var där inne, trodde inte det skulle vara så stort! Blev helt virrig av alla våningarna.
Säg inte att det öppnas upp fler våningar än de som redan fanns nu. haha
Härjade omkring och sprang vilse flera gånger, kartan var ju lagom svårförstådd också! Slutade med att jag tog en paus för o dansa i något jädra discotek..
Tycker det blir för mycket när det finns så många att konversera med, kan inte ta in alla info! Känns som jag håller på med 15 mission samtidigt..
Skulle precis kolla där efter svaret, men hamnade på en lista hur allt hänger ihop i slutet. MASSIV SPOILER. Även för folk som spelat genom spelet! Så klicka på egen risk.
Offrade? Målet var väl att få med alla från uppdraget, inte att offra en för att de andra skulle leva som valet mellan Ashley och Kaidan i ettan? Känns inte som du är smartare än spelet när du lyckas ta död på en person som spelar en nyckelroll i trean. Nä, okej, jag vet inte om han är med i trean, men hoppas nu på att man tjänar på att ha fått med honom
Spoiler
Men det vet man ju inte innan, om man inte tittat på hmm... achievmentslistan t ex och fått det spoilat . Jag tänkte att risken fanns att någon skulle behöva dö (de sa trots allt att det var ett suicidemission, det tenderar att få tankarna dit), precis som i ettan, ni verkade veta att man skulle kunna rädda alla i förväg. Då säger spelet till mig att Tali är bra på att öppna dörrar (som jag redan visste) och givetvis tror jag ju då inte att det ska vara så enkelt att spelet säger till mig hur jag bäst klarar uppdraget. Så jag tog för givet att man var tvungen att förlora någon som i ettan, och om det fanns någon risk att någon skulle dö så var Thane det bästa valet eftersom han ändå är döende. Men ME2 körde omvänd psykologi på mig och var precis lika babysittande som jag inte trodde att det skulle vara.
Dessutom är det inte direkt svårt att få alla att överleva, load game och gör om besluten.
Spoiler
Dessutom, han är väl TVUNGEN att ta sig fram för att kunna öppna båda dörrarna? Knappast så att det är tänkt att han ska offras
.
Spoiler
Vad menar du nu? Han dog ju i mitt game, bevisligen så finns risken att han kan dö.
Vad menar du nu? Han dog ju i mitt game, bevisligen så finns risken att han kan dö.
Spoiler
Jo, men spelet föreslog en tech-expert. Du gav dem en drell. Inte konstigt att han strök med. Gjorde du likadant när spelet föreslog att det skulle vara en stark, erfaren ledare i det andra teamet? Gav du dem Jack då?
Nu vete tusan hur jag lyckats. Följde råden till punkt och pricka i ovan omfattande wiki och ändå dog Mordin. Jag såg honom aldrig dö utan jag såg honom sitta ihopsjunken i slutscenen där reapers springer efter gänget på väg till Normandy. Gick igenom mina beslut igen och ändå dog han. Har INTE använt någon illojal... Någon som vet vad som kan gått snett?
Sedan började jag om. SPelar som soldier och valde bonusskill Slam, tänkte det kan vara kul.
Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 09 February 2010 - 08:21.
Om Mordin dör eller inte säger wikin är 'random'. Förmodligen är det ett mer långsiktigare beslut som man inte tagit i Act 3 som påverkar det. Svårt att tro att de lagt in det som en slumpmässig event.
Spelar om min Soldier nu (för att nå Lvl30). Gör i stort sett tvärtom bara för att se hur fel det kan gå. Inga uppgraderingar. 'Zoiler-tänk' på hur jag väljer vilka som gör vad. Osv. Kanske skulle låta Samara dö och ta den andra istället?
Armor-piercing. Hade störst problem med Scions så ville ha en skill som var gjord för att plocka ut dem. Om Incinerate hade varit en bonus hade jag tagit den.
10% bättre damage med armorpiercing överlag. Dessutom slipper du vänta på att den damagen ska 'smetas' ut i 3 sekunder. Armorpiercing gör skadan direkt.
Jo, men spelet föreslog en tech-expert. Du gav dem en drell. Inte konstigt att han strök med. Gjorde du likadant när spelet föreslog att det skulle vara en stark, erfaren ledare i det andra teamet? Gav du dem Jack då?
Spoiler
Jag vet ju nu att det inte var konstigt, men jag trodde man var tvungen att offra som i ettan. Just det momentet med att de säger till en hur man ska göra är ju till för att hålla de som inte kan något om spelet eller pratat med karaktärerna i handen fattade man i efterhand. För såna som spelar spelet som ett actionspel. Jag trodde helt enkelt inte det skulle vara så uppenbart eftersom det då ju bara går på räls. Men om någon säger till mig att det är ett självmordsuppdrag så skickar jag inte en karaktär jag vill ha kvar som potentiellt kan dö när jag har en som ändå är bye-bye. Dessutom störde jag mig på hans jäkla minnesepilepsi så det var ingen större förlust
I andra teamet tog jag Miranda pga hennes taktiska expertis. Spelet sa inget till mig om att det skulle vara ett självmordsuppdrag vad jag kommer ihåg och det var flera i andra laget så det kändes inte som det var lika farligt som en som kröp i rör i ett självmordsuppdrag. Jack höll jag alltid nära eftersom jag inte ville förlora henne. Samara fick ta hand om kraftfältet eftersom hon är bäst på det och hon är med mig = ingen fara.
När jag skulle skicka med någon att eskortera de andra valde jag ingen eftersom jag inte ville undvara någon. Visade sig att det knappast behövdes någon hos mig eller andra teamet. Det är som sagt svårt att veta när spelet är "verkligt" och inte om man inte vet på förhand att det går att rädda alla.
Sen vill jag inte spela om spelet heller för att göra om besluten för jag tycker det förtar filmkänslan/kontinuiteten och gör en till Gud. Det som hände hände typ.
Sen vill jag inte spela om spelet heller för att göra om besluten för jag tycker det förtar filmkänslan/kontinuiteten och gör en till Gud. Det som hände hände typ.
Spoiler
Jo, jag fattar vad du menar. Första gången jag spelade igenom så körde jag som jag också ville göra det. Visste innan att folk i mitt team kunde stryka med och om det gick riktigt illa så skulle även Shepard göra det. Så jag ville vara säker på att jag hela tiden tog rätt beslut hela tiden. Var jätteorolig att något skulle fel för att inte Legion var Loyal.
Fast nu när jag spelat igenom det vill man ju veta vad som händer om man verkligen spelar som ett stolpskott.
Tänkte strunta i att göra dem Loyal, inte uppgradera skeppet, välja fel gubbar i uppdragen med vilje, osv.
Var jätteorolig att något skulle fel för att inte Legion var Loyal
.
Han blev scrapmetal för mig så jag lärde aldrig känna honom, är han som HK-47 eller?
Fast nu när jag spelat igenom det vill man ju veta vad som händer om man verkligen spelar som ett stolpskott.
Ja man behöver ju ändå inte välja den saven till trean sen. Hoppas förresten trean kommer innan nästa generation så inte jag behöver köpa nya datordelar pga det
Fasen vad jag blev besviken att man inte kan rekrytera Liara! Den biten hade jag sett fram mot, då hon var mitt romantiska intresse från ettan... hade tänkt att hon kunde sitta i kaptenshytten och vänta... kanske fixa lite kaffe, naturligtvis endast iklädd neglige. BUUUUU!
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".