Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kinect

1118 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Kinect (Xbox 360) (Övriga speltillbehör) 4 8.674418 (42) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 05 November 2010 - 10:21

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
Jag kan nu tycka så här, att mina förväntningar har sjunkit en bra bit . Vilket iofs är ganska bra på sitt sätt .

Jag tror Kinect ändå blir RIKTIGT bra framöver om man får kombinera med handkontroll dvs, typ styra med huvud rörelse för att tex titta sig omkring ,samtidigt som man har handkontroll ,för man kommer nog inte bort från många fin motoriska moment som en handkontroll tillför.

Postad 05 November 2010 - 11:13

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Såg en reklam för move på TV igår och måste säga att det kändes väldigt mossigt när man ser tjejerna dansa runt med den där svarta glassstruten i handen. Kan tänka mig många casual/housewife gamers upplever det på samma sätt. Gör absolut ingen jämförelse mellan de två teknikerna men med tanke på hur mycket MS trummar ut "You are the controller" så kan jag iaf konstatera att de onekligen lyckats påverka mig...

Postad 05 November 2010 - 11:45

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Såg en reklam för move på TV igår och måste säga att det kändes väldigt mossigt när man ser tjejerna dansa runt med den där svarta glassstruten i handen. Kan tänka mig många casual/housewife gamers upplever det på samma sätt. Gör absolut ingen jämförelse mellan de två teknikerna men med tanke på hur mycket MS trummar ut "You are the controller" så kan jag iaf konstatera att de onekligen lyckats påverka mig...

Haha såg den oxå, efter provat DanceC så kändes detta ljusår ifrån.

Redigerat av putte79, 05 November 2010 - 11:46.

Postad 05 November 2010 - 11:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Blir som sagt spelen.

De flesta tester jag läst säger typ det samma, man ser potential men många av spelen var sådär....Dance Central är kortet i leken just nu.

Tror MS måste få till en känd titel + Kinect. Så som Mario driver Wii.

Postad 05 November 2010 - 13:52

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Eh, det var bara en tidsfråga!

The First Moron To Break His TV With Kinect

Well, the first moron that we've heard of. He's not really a moron, he's Phil Villarreal, author and critic. And he's out a pricey television. You are the controller? No Phil, you are the guy with the broken TV.

"A public service announcement: Do not under any circumstances play Kinect Sports Volleyball at 1:30 a.m. while standing under a ceiling fan with a dangling chain for a light switch," he writes.

The result was that Phil apparently spiked the dangling chain into his 47-inch 1080p LCD HDTV, leaving it with a rainbow LCD teardrop of death. Kinect went on sale on November 4. It is now November 5. That television was purchased last December, and it never lived to see its second Christmas. How sad.

When the Nintendo Wii launched in 2006, there were also claims that flying Wii Remotes caused accidents — some real, some not. Anytime you get gamers off the sofa and floundering around the living room, you're asking for trouble

.

Kotaku

Postad 05 November 2010 - 13:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Haha, smartass. Inte sista händelsen. Som med allt annat.

Postad 05 November 2010 - 13:54

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Vilken klant, man kan ju knappast skylla på spelet om något sånt händer.

Postad 05 November 2010 - 15:19

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Där av alla varningar att man ska kolla upp innan man spelar.

Följer man inte grundläggande instruktioner så får man skylla sig själv.

Postad 05 November 2010 - 15:37

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
http://kotaku.com/56...-tv-with-kinect

Första olyckan framme. Motion kontroller oavsett form verkar skada hemmet :)

Postad 05 November 2010 - 18:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

http://kotaku.com/56...-tv-with-kinect

Första olyckan framme. Motion kontroller oavsett form verkar skada hemmet :)

Läste du tråden :unsure: ?

Postad 05 November 2010 - 20:02

Castel
  • Castel
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ska bli intressant att på Onsdag få testa detta.
Förbokade redan i Juli så, det har ju gått några veckor :)

Nyfiken :unsure:

Postad 05 November 2010 - 20:56

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Läste du tråden :) ?

Han var så tagen av nyheten att han postade ivrigt :unsure:

F-låt Pip att jag pratar om dig i tredje person ;)

Postad 05 November 2010 - 21:08

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Jag kan prata för mig själv. Ja, jag läste artikeln.

Han slag till ett fläktsnöre där själva kulan man drar i flög i tv:n. Hade detta hänt om han inte viftat framför Kinecten?

Postad 05 November 2010 - 21:29

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Tänker köpa Kinect, men undrar om det finns några bra fästen att köpa i Sverige för att fästa den på TV:n? Har problemet att jag har en högtalare framför tv:n så antingen får jag flytta den eller ha Kinecten på tv:n.

Någon som har hittat någon bra?

Edit: http://www.pdp.com/p...for-kinect.aspx Hittade den här, finns den att köpa i Sverige?

Redigerat av Unregisterede5a2c6ee, 05 November 2010 - 21:31.

Postad 05 November 2010 - 21:38

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Jag kan prata för mig själv. Ja, jag läste artikeln.

Han menade mer att det hade postats något inlägg före dig...

Postad 05 November 2010 - 21:49

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Han menade mer att det hade postats något inlägg före dig...

Händer vem som helst, när som helst, var som helst :)

Postad 06 November 2010 - 13:23

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Nån som sett nån info om Kinects powersupply?

Undrar mest om det var en standard eller om MS har en egen kontakt för sånt. Har ju ett par transfos liggande.

Funderade på en Kinect bundle men vill ju kunna använda Kinect på den gamla xboxen också...

Edit: Verkar som det är en sladd som har både USB och AC in i sig så det kvittar så länge man inte kan köpa själva sladden seperat. :(

Redigerat av Unregistered6810b893, 06 November 2010 - 13:27.

Postad 06 November 2010 - 14:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Om du köper denna så får du väl med allt som behövs för att spela på gamla xboxen, eller?

Postad 06 November 2010 - 15:08

CusmaR
  • CusmaR
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Jag vet att ingen här äger denna än, men vet någon hur stort avstånd man skulle behöva mellan mig och kameran för att lira dance central?

Postad 06 November 2010 - 15:32

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
här är nog flera som äger den (bland annat jag). och jag skulle tro att standardavståndet är det som gäller för alla spelen (för optimal upplevelse). så 1,8-2,5m eller vad dom nu säger. glöm inte taket (fläkt i taket precis ovanför optimala avståndet suger >.<)

Postad 06 November 2010 - 15:55

CusmaR
  • CusmaR
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
jasså? när hade den release? trodde den skulle dyka upp runt den 10de!
Kan man sätta den högt upp i taket eller ska den helst stå på tvn?

känns som att det blir trångt om man måste ha så mycket svängrum!

Postad 06 November 2010 - 16:02

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
den har inte haft release, jag var betatestare.

du kan sätta den en bit ovanför. du kan ju rikta kameran både uppåt och neråt. men för högt så blir det nog en konstig vinkel. jag själv tycker nästan jag har den för långt ner (den står på tvmöbeln typ en halvmeter ovanför golvet). men det beror nog på hur långt ifrån man står med.

Om du köper denna så får du väl med allt som behövs för att spela på gamla xboxen, eller?

fast det hjälper ju egentligen inte om man vill köpa bundlen :(. han ska väl inte behöva köpa flera kameror :lol:.
förhoppningsvis inser väl microsoft sitt misstag (misstag och misstag, ni förstår vad jag menar) och rättar till det genom att skicka ut en kabel till dom som köpt bundlen. eller så kanske man kan köpa kabeln till en inte allt för dyr penning.

Postad 06 November 2010 - 16:02

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Jo, men jag vill egentligen ha en tyst xbox till hemmabio-rummet. Och då kan man lika gärna få en Kinect med på köpet än att köpa en separat för 1500 spänn... :(

Kan man sätta den högt upp i taket eller ska den helst stå på tvn?

Har hört att den fungerar bäst i typ ögonnivå.

Postad 06 November 2010 - 18:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

fast det hjälper ju egentligen inte om man vill köpa bundlen :(.

Nä men nu är jag iaf säker på att det fungerar med min gamla :lol:

Postad 06 November 2010 - 19:02

Unregistered5e79c14b
  • Unregistered5e79c14b
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Nyss hemkommen från Gamex. Där har jag studerat och testat en del av Kinect Adventures, Kinect Sports, Kinect JoyRide, Kinectimals, Dance Central, En demobuild av EA active sports 2 samt Your Shape: Fitness Evolved. Jag lär säga att det lever upp till mina förväntningar som ligger på en medelnivå skulle jag tro.

Kinect verkar fungera lite olika beroende på vem som spelar. De flesta på mässan hade problem att överhuvudtaget inse hur det hela fungerade. Det var mycket otydliga och "flamsiga" rörelser och ganska så konstiga rörelser. Dom som spelade Joyride bör nog inte handskas med en riktig ratt i en riktig bil - för dom har nog aldrig hållit i en ratt. Dom som däremot gjorde rätt funkade det helt ok för.

Som en spark mot MS så bör det tilläggas att Kinect är långt från Intuitivt. Det är inte helt enkelt att förstå hur man navigerar och sköter GUI - därför måste dom också ha någon som hela tiden "coachar" spelaren. Fail tycker jag.

Det är också mycket upp till själva mjukvaran verkar det som. Your Shape tex verkar ha nästintill 100% 1:1 medans tex Adventures är lite segare. Dock tycker jag att samma "lag" och icke-respons syns hos vissa av Move spelen.

Denna "lag" tror jag inte man upplever som spelare så värst mycket med tanke på hur glada och involverade i spelandet de flesta såg ut att vara.

Jag har aldrig sett så många manliga 15-25 åringar dansa nyktra och dessutom inför publik! Som någon så .."This game is going to sell 58 million copies!"

Jag har en bokning av Kinect och ångrar det inte - och banne mig om jag inte skall införskaffa Dance Central jag också :(

Gamex behöver nog flytta till större lokaler nästa år!

Postad 06 November 2010 - 19:48

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Kom också från Gamex precis, först och främst måste jag hålla med om att de måste fixa större lokaler nästa år.. det var full proppad med folk och kö på varenda ställe... vilket gjorde att man inte kunde prova så mycket. Åter till Kinect.

Jag testa boxning spelet till Kinect, måste säga att det inte fungerade sådär riktigt bra. Mina rörelser och på spelet var inte direkt synkade om man säger så. Testade sen bowling.. det gick något bättre men det är ju iof ett långsamt spel. Pingis funkade väl ok också antar jag.

Dance central var kul, massa små ungar som dansade var roligt att se, även vuxna som inte skämdes att dansa till poker face :( Vilket gjorde att jag hoppade in också även om det var en folksamling runt spelet :lol: Men det var kul, funkar waay bättre än just dance så jag tror att dance central kommer sälja bra.

Allt som allt, kinect funkar inte klockrent, det är lagg här och där och gör man något för fort så hänger den inte med. Funkar typ som de övriga varianterna från sony och nintendo. Men visst .. det här med att spela utan kontroller har väl sin charm, sålänge man spelar ett långsamt spel.. där man inte behöver göra snabba rörelser.

Jag kommer nog ändå köpa en när den släpps.. kanske till jul.

Redigerat av Unregistered1232, 06 November 2010 - 19:51.

Postad 06 November 2010 - 21:46

Unregistered5e79c14b
  • Unregistered5e79c14b
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Jag kollade in ett par som spelade Beach Volley - och det är ett ganska intensivt spel med hopp och smashar osv. Den killen var inte rädd för att köra stenhårt. När han körde så kunde man tro att han lirade på riktigt och jag lär säga att då såg det ut som om spelet verkligen hängde med - inte 100% men "good enough" ...

Kanske att tillägga är att de flesta installationerna av sensorn gick emot MS egna rekommendationer. Den var inte i ögonhöjd och inte ens över de minimum rekommenderade 60cm över marken...vilket eventuellt, och här spekulerar jag vilt, kan ge en skev(keystone effekt) bild på spelaren som kan få en del negativa effekter.

Postad 06 November 2010 - 21:53

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
En sak som "slog" mig. Får en riktigt skoj bild i huvudet :(

Ett fightingspel och 2 player. 3...2...1...FIGHT!!...HAHA ;) ..... inser du inte det roliga, läs en bit ner.

Alltså hur i **** skall de gå till? de blir ju fan att man står och slår på varandra haha :P skitroligt! snart kommer microsoft bli stämda i USA :lol:.. om Ett sådant spel kommer..

Bilden jag såg var 2 halvmulliga män som har huvudet emot TVn medans de slår på varandra.. haha

Redigerat av ESAFESA, 06 November 2010 - 21:55.

Postad 06 November 2010 - 22:19

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Var på Gamex i fredags eftermiddag. Ganska lugnt. Hade inga förväntningar men ack så dåligt det var. Tror man blivit för kräsen. Trodde det skulle va massa maskiner uppställda som fler kunde testa. Om mässan överlever så kanske dom större bolagen kör announcement av stora saker nästa år. En sak är säker. Alla små bolag som finns där måste ha mer intressant att erbjuda, kändes mest som dom fyllde tomma ytor. Dreamhack va ju en katastrof. Vem vill se andra spela, om det inte är mästare....

Kinect va så där... Men jag köper ändå ett hehe

Inga bra mässerbjudanden av spel, trist.

Harry potter spelet va ju bara too gay... Såg en kille lyfta ena handen bakom huvudet och sedan vifta den andra. Det såg riktigt dumt ut.

Jag är inte bitter, bara besviken över mässan :(

Postad 06 November 2010 - 23:15

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Jag testa boxning spelet till Kinect, måste säga att det inte fungerade sådär riktigt bra. Mina rörelser och på spelet var inte direkt synkade om man säger så. Testade sen bowling.. det gick något bättre men det är ju iof ett långsamt spel. Pingis funkade väl ok också antar jag.

Ännu en Gamex-besökare här. För min del blev boxningen en positiv överraskning, tyckte att det var bra respons. Klart roligare än boxningen i Wii Sports, enklare att blocka och enklare att slå slagen. Sedan blev det ju inte sämre av att jag spöade brorsan... :(

Postad 07 November 2010 - 08:27

Unregistered5e79c14b
  • Unregistered5e79c14b
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Kinect va så där... Men jag köper ändå ett hehe

Inte för att bråka på dig och dina åsikter Midnight men det här verkar vara det vanligaste uttrycket från Gamers idag...Kinect är halvbra , inge bra, skräp - ändock så skall alla prova eller införskaffa det. Erkänn att det är skitkul om ändå inte för spelen så för möjligheterna och tekniken :( :lol:

Postad 07 November 2010 - 10:11

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Inte för att bråka på dig och dina åsikter Midnight men det här verkar vara det vanligaste uttrycket från Gamers idag...Kinect är halvbra , inge bra, skräp - ändock så skall alla prova eller införskaffa det. Erkänn att det är skitkul om ändå inte för spelen så för möjligheterna och tekniken :( :lol:

Tekniken är cool. Det är november och många mörka kvällar och många parmiddagar. Vad vore inte bättre än en Kinect för att underhålla gäster och framförallt sambon som tittat alltid med frågande ögon när man köper hem något tekniskt.
Jag har inget wii och ps3 move vill jag inte införskaffa för enligt mig är min ps3 en besvikelse gällande spel o sedan en ren kopia av wii. Den duger bra till bluray.

Postad 07 November 2010 - 10:51

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Det är november och många mörka kvällar och många parmiddagar. Vad vore inte bättre än en Kinect för att underhålla gäster och framförallt sambon som tittat alltid med frågande ögon när man köper hem något tekniskt.

nåt som inte gör en lika svettig? :)

jag håller med om att det är en intressant teknik, men än så länge har dom inte visat nåt (skulle väl kanske vara träningsliren) som övertygar om att det kommer bli nån hit.

Postad 07 November 2010 - 11:22

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Testade lite Kinect på mässan igår, men de spel som finns än så länge kommer inte att generera ett köp från min sida. Sen så var Gamex inte värt sitt inträde på 140 kr. Om jag går nästa år får det vara intressanta "föreläsningar" eller nåt, själva stånden var ganska meh.

*edit*
Trångt var det också.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 07 November 2010 - 11:23.

Postad 07 November 2010 - 12:22

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Testade lite Kinect på mässan igår, men de spel som finns än så länge kommer inte att generera ett köp från min sida. Sen så var Gamex inte värt sitt inträde på 140 kr. Om jag går nästa år får det vara intressanta "föreläsningar" eller nåt, själva stånden var ganska meh.

*edit*
Trångt var det också.

Ok, så demot för dig gav inget bra intryck, hur tror du resten uppfattade upplevelsen med kinect ?

Postad 07 November 2010 - 13:24

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
De flesta hade iaf en glad min när de provade och Kinect-spelen hade gott om folksamlingar, speciellt Dance Central. Jag tror att om man gillar Wii-konceptet så kommer man även gilla Kinect. Jag har aldrig fattat tycke för det, men jag ser potentialen i Dance Central och Child of Eden. Jag avvaktar tills det kommer spel som inte bara demar konceptet. Dance Central är det enda jag sett än så länge som uppfyller det. Child of Eden har jag inte sett in action ännu.

Postad 07 November 2010 - 15:01

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Detta va rätt coolt
http://www.youtube.c...h?v=r7nRKU0nFxA

Postad 07 November 2010 - 16:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Faktiskt :)

Postad 07 November 2010 - 19:52

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=Ux1FZpPKh20
http://www.youtube.c...h?v=VnfADKAe6zs

:)

edit: bättre NV-klipp: http://www.youtube.c...h?v=6CFoOFZ6ifc

Redigerat av McAn_, 07 November 2010 - 19:55.

Postad 07 November 2010 - 20:29

Zomp
  • Zomp
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Är detta framtidens spelsätt så slutar jag att spela. För mig är det den gamla hederliga handkontrollen som gäller.

Postad 07 November 2010 - 20:54

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Är detta framtidens spelsätt så slutar jag att spela. För mig är det den gamla hederliga handkontrollen som gäller.

Har vi inte lämnat vanföreställningen att Kinect och handkontroll på något sätt inte skulle kunna samexistera bakom oss?

Postad 07 November 2010 - 21:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Har vi inte lämnat vanföreställningen att Kinect och handkontroll på något sätt inte skulle kunna samexistera bakom oss?

Precis. Går väl utmärkt att använda både och. Det ena utesluter inte det andra.

Postad 07 November 2010 - 22:12

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

Precis. Går väl utmärkt att använda både och. Det ena utesluter inte det andra.

Absolut! Spelet som demonstrerar det idag heter? Better yet.....vilka planerade spel har implementering av båda där man siktar på en någolunda upphetsande implementering?

Jag är med föregående talare angående hoppandet- Inte riiiktigt det jag är sugen på. Samtidigt om tekniken förfinas där man har en extremt känslig kamera....då kan det däremot bli riktigt vasst.

Postad 07 November 2010 - 22:13

CusmaR
  • CusmaR
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Jag är illa tvungen att investera i en kinect, dance central verkar för roligt för att missa! :)

Postad 07 November 2010 - 22:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Absolut! Spelet som demonstrerar det idag heter? Better yet.....vilka planerade spel har implementering av båda där man siktar på en någolunda upphetsande implementering?

De menar väl snarare att det inte kommer sluta komma "vanliga" spel för att det också kommer Kinectspel.

Framtidens spelande liksom.. handkontrollen kommer inte försvinna än på ett tag.

Vad gäller spel med handkontroll och kinect så var det någon nyhet om det rätt nyligen:

http://www.1up.com/n...mes-development

Lär ju bli mer sånt framöver, om det sedan blir bra återstår att se.

Postad 07 November 2010 - 22:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Kommer ta tid att designa spel för helt ny teknik. Jag tror det kan bli ett bra komplement till handkontrollen i framtiden.

Postad 08 November 2010 - 07:30

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

De menar väl snarare att det inte kommer sluta komma "vanliga" spel för att det också kommer Kinectspel.

Framtidens spelande liksom.. handkontrollen kommer inte försvinna än på ett tag.

Vad gäller spel med handkontroll och kinect så var det någon nyhet om det rätt nyligen:

http://www.1up.com/n...mes-development

Lär ju bli mer sånt framöver, om det sedan blir bra återstår att se.

Jo jag vet. Förstod vad dom menade. Var kanske lite onödigt jobbig i responstonen. Sorry. :blink:

Postad 08 November 2010 - 10:01

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Ser ut att gå bra
http://www.techradar...-america-906354

Postad 08 November 2010 - 13:18

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Lite om släppet förra veckan.

Appropriately, the new $150 device began disappearing from store shelves as soon as it went on sale Thursday, as strong first-day sales helped boost forecasts for Kinect's holiday sales. Plugged into an Xbox 360, the Kinect sensor wirelessly tracks players' full-body movements, voices and faces.

New Kinect-compatible games ($50) let players play soccer and volleyball (Kinect Sports), learn complex dance moves (Dance Central) and train a virtual lion or tiger (Kinectimals).

"We've seen a tremendous amount of excitement and demand for (Kinect) and saw lines at our midnight openings around the country," said Best Buy's (BBY) Chris Homeister. "We are currently sold out online, but we continue to work with Microsoft to obtain product shipments now and throughout the holiday season."

Abundant customer pre-orders led Microsoft to increase its estimates for Kinect sales this year from 3 million to 5 million. That has led some analysts to raise their expectations, too. "Microsoft (MSFT) apparently has good vibes from retail," said analyst Michael Pachter of Wedbush Securities, who increased his forecast from 2 million Xbox 360-Kinect bundles and 1 million stand-alone Kinect sensors to 2.5 million and 2 million, respectively. "They expect sellouts."

That's already happening. Online retailer Amazon.com (AMZN) and GameStop.com (GME) were sold out of the Kinect sensor (Kinect Adventures game included), but had complete Xbox 360 systems packaged ($300 and up) with the new sensor and game in stock. Some bricks-and-mortar stores had Kinect systems available; others sold out by late morning.

Target (TGT) experienced "very strong pre-sales" for Kinect, selling out of the Kinect sensor and the 250-gigabyte Xbox 360-Kinect bundle ($400) at its online store, spokeswoman Tara Schlosser said.

Walmart.com(WMT) and its stores had Kinect on hand, but "there is going to be very high demand for these products," said the retailer's Ravi Jarawala. "We will continue to restock throughout the season."

Postad 08 November 2010 - 19:10

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Black Friday Shopper 2010 Predictions

When asked to predict the hottest individual product for Black Friday 2010, the 15 most popular responses were:

1 Apple iPad
2 Microsoft Xbox 360 Kinect :blink:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.