men, svt play reklamen. telefonen som visas där är det... det är väldigt likt men... är det SE?
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 03 January 2010 - 00:55
men, svt play reklamen. telefonen som visas där är det... det är väldigt likt men... är det SE?
Postad 03 January 2010 - 01:14
kanske lite offtopic;
Jepp..vår efterlängtade X10:a
Postad 03 January 2010 - 09:31
https://www.minhembi...s...t&p=2718659kanske lite offtopic;
Postad 03 January 2010 - 12:34
Hur står den sig miot X10?
det är mycket som är lika, Nexus har amoled skärm (är den bättre eller sämre än x10:s skärm) den har nyare Android (fast det kommer att förutsättas att SE uppgraderar telefonen, om de överlever dvs)
Nexus har mer ram men mindre rom. Nexus har lägre upplösning på sin kamera (däremot vet jag inte om kvaliten är bättre eller sämre). Nexus saknar sekundär kamera, men sägs ha en extra mic för att ta bort bakgrundsljud.
Vet inte om FM radio ingår (min åsikt är att man bör kunna lyssna på radio utan att ha tillgång till dyr intetnertrafik)
Sedan är priset en liten fråga men gissar att det inledningsvis kommer var rätt jämt.
Så, skall SE vara orolig för Nexus? (givetvis, men det beror också NÄR de blir tillgängliga för allmänheten)
Jag står och vaklar men det som är till X10 fördel är kameran och designen, X10 nackdel är till stor del releasedatumet och om SE kommer släppa uppdateringar så vi kan använda de senaste apierna. Skall bli intressant om man kan ställa Nexus och X10 mot varandra i ett test.nu ser det ut som om det är fördel X10 (men det har också med att göra med 18 jan*)
*releasedag enligt en sida.
Postad 03 January 2010 - 13:21
Nexus one släpps snart (eller 5 jan men bara begränsat)
Hur står den sig miot X10?
det är mycket som är lika, Nexus har amoled skärm (är den bättre eller sämre än x10:s skärm) den har nyare Android (fast det kommer att förutsättas att SE uppgraderar telefonen, om de överlever dvs)
Nexus har mer ram men mindre rom. Nexus har lägre upplösning på sin kamera (däremot vet jag inte om kvaliten är bättre eller sämre). Nexus saknar sekundär kamera, men sägs ha en extra mic för att ta bort bakgrundsljud.
Vet inte om FM radio ingår (min åsikt är att man bör kunna lyssna på radio utan att ha tillgång till dyr intetnertrafik)
Sedan är priset en liten fråga men gissar att det inledningsvis kommer var rätt jämt.
Så, skall SE vara orolig för Nexus? (givetvis, men det beror också NÄR de blir tillgängliga för allmänheten)
Jag står och vaklar men det som är till X10 fördel är kameran och designen, X10 nackdel är till stor del releasedatumet och om SE kommer släppa uppdateringar så vi kan använda de senaste apierna. Skall bli intressant om man kan ställa Nexus och X10 mot varandra i ett test.nu ser det ut som om det är fördel X10 (men det har också med att göra med 18 jan*)
*releasedag enligt en sida.
Om man kan installera en clean android på x10'an, så är det nog dött lopp. Men annars hänger allt på om hur snabbt det dröjer mellan uppdateringarna från SE.
Postad 03 January 2010 - 13:50
http://www.youtube.c...h?v=CeFP9hxO4Yo
Postad 03 January 2010 - 15:31
Släppts en film på Nexus one. Här har SE något att jobba med. De måste få upp snabbheten i systemet till denna nivå annars är de nog rökta. ******** vad snabb den är.
Sicken hastighet...imponerande
Postad 03 January 2010 - 17:44
Om man kan installera en clean android på x10'an, så är det nog dött lopp. Men annars hänger allt på om hur snabbt det dröjer mellan uppdateringarna från SE.
Så länge kameran är betydligt bättre i X10:an (vilket jag utgår från) så väljer jag den alla gånger.
Postad 03 January 2010 - 18:04
Så länge kameran är betydligt bättre i X10:an (vilket jag utgår från) så väljer jag den alla gånger.
Jag satt precis och funderade på samma sak. Själv känner jag inte att kameran är det viktiga. Känns som att en god portition av priset för en x10 är pga. kameran. Sen har x10'an förvisso större skärm. Men annars, vad talar för x10'an mot Nexus One (om man bortser från kameran då)?
Postad 03 January 2010 - 19:12
Släppts en film på Nexus one. Här har SE något att jobba med. De måste få upp snabbheten i systemet till denna nivå annars är de nog rökta. ******** vad snabb den är.
Så imponerande jämfört med andra va det ju inte. Dessutom har det väl klargjorts många gånger att GPUn inte varit inkopplad i X10an än? därav lagget... Så det ska nog inte va några problem
Postad 03 January 2010 - 20:33
Utseendet. Alla gånger. Alltså, jag vill inte ha en telefon som ser ut som skit, vilket jag tycker Nexusen gör. Jag vill ha en telefon som ser BRA UT också. Det är ändå en pryl man alltid har med sig.Jag satt precis och funderade på samma sak. Själv känner jag inte att kameran är det viktiga. Känns som att en god portition av priset för en x10 är pga. kameran. Sen har x10'an förvisso större skärm. Men annars, vad talar för x10'an mot Nexus One (om man bortser från kameran då)?
Postad 03 January 2010 - 20:37
Utseendet. Alla gånger. Alltså, jag vill inte ha en telefon som ser ut som skit, vilket jag tycker Nexusen gör. Jag vill ha en telefon som ser BRA UT också. Det är ändå en pryl man alltid har med sig.
Så resonerar jag gällande min flickvän, är inte lika kräsen när det kommer till mobiler. Där kommer funktion före form.
Postad 03 January 2010 - 20:48
Håller med. Sedan tycker jag också oxå att X10:an är betydligt snyggare! Nexus:en påminner om någon gammal mobil eller kanske Palm-modell...
/M
Redigerat av eztoril, 03 January 2010 - 20:48.
Postad 03 January 2010 - 20:53
Jo, men det är ju ändå samma operativsystem.Så resonerar jag gällande min flickvän, är inte lika kräsen när det kommer till mobiler. Där kommer funktion före form.
Postad 03 January 2010 - 22:09
Utseendet. Alla gånger. Alltså, jag vill inte ha en telefon som ser ut som skit, vilket jag tycker Nexusen gör. Jag vill ha en telefon som ser BRA UT också. Det är ändå en pryl man alltid har med sig.
Exakt! Plus att kameran garanterat är betydligt bättre i X10an vilket gör den så gott som användbar. Till skillnad mot nästan alla andra mobil-tillverkares kameror.
Ett annat plus som jag tycker är att SEs skal över Android gör det otroligt mycket intressantare! Personligen tycker jag Android ser ut som skit och hur tråkigt som helst i grundutförande. Iaf på alla mobiler jag sett hittills.
Postad 03 January 2010 - 22:10
Sicken hastighet...imponerande
Med senaste FW på X10 så är det "nästan" samma speed.
/esko
Postad 03 January 2010 - 22:18
Med senaste FW på X10 så är det "nästan" samma speed.
/esko
Låt oss hoppas det..isf är det ju inget snack om vilken jag väljer
Redigerat av Unregistereda34e3e24, 03 January 2010 - 22:19.
Postad 03 January 2010 - 22:30
Hur menar du med "nästan"?Med senaste FW på X10 så är det "nästan" samma speed.
/esko
Postad 03 January 2010 - 22:48
Kan man skriva sms och meddelanden med en virtuell "vanlig" knappsats?
Postad 03 January 2010 - 22:53
Hur menar du med "nästan"?
Men eftersom jag klarar mig på X1ans hastighet så kommer jag nog bli överlycklig över X10ans hastighet i vilket fall som helst.
En del funktioner känns slöare just nu , kan vara jag bara.
Om jag tittar på filmen och gör samma sak i 1.6 så går det fortare , enligt mig så.
Svårt att säga .....
Det åter gött esko.
Kan man skriva sms och meddelanden med en virtuell "vanlig" knappsats?
Om du menar vanlig som 123... knapparna så har jag inte testat , får göra det.
Postad 03 January 2010 - 22:55
Har det på min nokia 5800 idag och tycker det känns mkt bättre än qwerty.
Gillar inte qwerty på varken 5800 eller iphone.
Redigerat av TobiasRX, 03 January 2010 - 22:55.
Postad 04 January 2010 - 08:56
ja precis det menar jag. Vore jättenice om du kunde testa det.
Har det på min nokia 5800 idag och tycker det känns mkt bättre än qwerty.
Gillar inte qwerty på varken 5800 eller iphone.
Annars ska det gå att ladda ner nya tangentbord.
Redigerat av Barilla, 04 January 2010 - 11:48.
Postad 04 January 2010 - 15:13
Annars ska det gå att ladda ner nya tangentbord.
Det är bland annat det som gör att jag kommer överge min iphone till förmån för x10'an (troligtvis). Vill man ha ett annat tagentbord så är det bara att ladda ner utan att man ska bli hindrad etc. Själv har jag saknat möjligheten att skriva som man gjorde innan qwerty började dyka upp i mobilerna, dvs gammal traditionell t9 med bara siffertagenter.
Postad 05 January 2010 - 09:05
Kan ju hoppas att mars gäller för Tyskland och februari för Sverige.
http://www.telefon-t...650#post3962650
Postad 05 January 2010 - 10:32
Signaturen Rog som skriver på lite olika forum, och brukar vara rätt välinformerad, påstår att X10 är försenad och kommer i slutet av mars. Har dock för mig att han haft fel någon gång, men det är väl för mycket att hoppas.
Det vore ju sjukt trist om han har rätt.
Jag kan inte tyska, det verkar stå nåt om anledningen där iallafall.
Postad 05 January 2010 - 10:44
http://translate.goo...y...sl=de&tl=svDet vore ju sjukt trist om han har rätt.
Jag kan inte tyska, det verkar stå nåt om anledningen där iallafall.
Som sagt, jag hoppas att Tyskland inte är med i "selected markets" och därför får den lite senare än oss:)
Fick förresten höra igår att den vita skulle komma till sverige v.15...
Postad 05 January 2010 - 11:04
Signaturen Rog som skriver på lite olika forum, och brukar vara rätt välinformerad, påstår att X10 är försenad och kommer i slutet av mars. Har dock för mig att han haft fel någon gång, men det är väl för mycket att hoppas.
Det låter som SE i mina öron... Så i April någongång då.
Postad 05 January 2010 - 12:19
Det låter som SE i mina öron... Så i April någongång då.
Tyvärr är SE några av de sämsta på att hålla deadlines enl. mina intryck. Innebär inte några pluspoäng direkt. Man kan alltid "hoppas" att Nexus One eller HTC Bravo släpps före.
Redigerat av gregoff, 05 January 2010 - 12:19.
Postad 05 January 2010 - 13:50
Postad 05 January 2010 - 13:57
Kändes ju ganska hoppfullt efter att fler butiker lagt upp pris på X10 igår och andra korrigerat priset. Trist detta, mycket trist.
Redigerat av deezel, 05 January 2010 - 13:59.
Postad 05 January 2010 - 14:48
Är det sant så blir X1 den sista SE jag ägt. Den sjunger på sista versen och jag kommer definitivt inte ha tid att vänta till mars/april innan det blir en ny telefon. Som någon på det tyska forumet nämnde så känns det som att SE är ute och gräver sin egen grav - igen =/
Kändes ju ganska hoppfullt efter att fler butiker lagt upp pris på X10 igår och andra korrigerat priset. Trist detta, mycket trist.
Hoppa inte händerlserna i örväg nu. Detta är inget som är bekräftat från SE eller någon nyhetssida.
Postad 05 January 2010 - 15:00
Rog är tysk, och som både jag och en annan har skrivit så kan det vara så att Tyskland inte ligger bland "Selected Countries" där telefonen skall släppas först. Och ja Sverige är med bland selected countries!Är det sant så blir X1 den sista SE jag ägt. Den sjunger på sista versen och jag kommer definitivt inte ha tid att vänta till mars/april innan det blir en ny telefon. Som någon på det tyska forumet nämnde så känns det som att SE är ute och gräver sin egen grav - igen =/
Redigerat av Unregisteredc83518bd, 05 January 2010 - 15:01.
Postad 05 January 2010 - 15:29
Rog är tysk, och som både jag och en annan har skrivit så kan det vara så att Tyskland inte ligger bland "Selected Countries" där telefonen skall släppas först. Och ja Sverige är med bland selected countries!
SE må vara svenskt till stor del, men av ren nyfikenhet så måste jag fråga hur du vet att sverige är bland "selected countries"? ;-)
Postad 05 January 2010 - 15:32
Trodde jag skrivet det lite längre bak i tråden, men jag hittade inte posten nu.SE må vara svenskt till stor del, men av ren nyfikenhet så måste jag fråga hur du vet att sverige är bland "selected countries"? ;-)
Men här är källa ivjf, längst nere i artikeln:
http://www.idg.se/2....har-kant-pa-x10Faktiskt måste vi säga att vår korta runda med X10 dödade de flesta orosmoment vi hade kring telefonen. Utvecklas den bara i samma takt som betatelefoner brukar göra fram till release kan det här bli just den räddning för företaget som luren utpekats att bli, om de nu kan hålla lanseringsschema (där Sverige för en gångs skull är en av de ”utvalda marknaderna”).
Och här var min post om det tidigare:
https://www.minhembi...s...t&p=2675687
Redigerat av Unregisteredc83518bd, 05 January 2010 - 15:38.
Postad 05 January 2010 - 21:50
Postad 05 January 2010 - 22:02
Pratade med min polare på SE och det är tyvärr sant. Han sa att den TIDIGAST kommer ut vecka 13, förmodligen senare.
Har hört FEB .
Med den farten som min test X10 har idag så kan jag inte se mer än bätter SW och mer speed om dom väntar.
Enligt mig så är det bättre att vänta än att släppa dålig SW.
Sen vet man aldrig var som kommer i FEB i barcelona
/esko
Redigerat av djesko, 05 January 2010 - 22:04.
Postad 05 January 2010 - 22:07
Postad 05 January 2010 - 22:09
Är det bara jag som tycker det är lite skönt att det kommer lite senare? Ingen stress och pengarna ska gärna finnas till hands.
Håller med dig
/esko
Redigerat av djesko, 05 January 2010 - 22:11.
Postad 05 January 2010 - 22:18
Har hört FEB .
Med den farten som min test X10 har idag så kan jag inte se mer än bätter SW och mer speed om dom väntar.
Enligt mig så är det bättre att vänta än att släppa dålig SW.
Sen vet man aldrig var som kommer i FEB i barcelona
/esko
Ok, men du har hört fel. Vi snackade lite mer och det är en irriterande ###### sak som slöar ner lanseringen. Nämligen Qualcomm som inte får klart plattformen. Den skulle varit klar V.40 men är inte klar ännu.
Är man lite konspiratorisk så skulle man kunna ana att Google fick glida före i kön. Så det har inget att göra med mjukvaran.
Är det bara jag som tycker det är lite skönt att det kommer lite senare? Ingen stress och pengarna ska gärna finnas till hands.
Håller inte med.
Pengar har jag för mycket av.
Postad 05 January 2010 - 22:19
De som tillverkar processorn och allt det där?Håller inte med.
Är som sagt inget som stressas fram från SE, dom är klara. Man bara väntar på Qualcomm.
Cooling.
Postad 05 January 2010 - 22:29
Ok, men du har hört fel. Vi snackade lite mer och det är en irriterande ###### sak som slöar ner lanseringen. Nämligen Qualcomm som inte får klart plattformen. Den skulle varit klar V.40 men är inte klar ännu.
Är man lite konspiratorisk så skulle man kunna ana att Google fick glida före i kön. Så det har inget att göra med mjukvaran.
Håller inte med.Är som sagt inget som stressas fram från SE, dom är klara. Man bara väntar på Qualcomm.
Ok , men det jag har hört är att nya VD:n vill att den ska vara 100 och inte som andra lurar som Se har gjort.
Men tråkigt att en sådan najs lur ska vänta.
Den som lever vet
Redigerat av djesko, 05 January 2010 - 22:40.
Postad 05 January 2010 - 22:42
Ok , men det jag har hört är att nya VD:n vill att den ska vara 100 och inte som andra lurar som Se har gjort.
Men tråkigt att en sådan najs lur ska vänta.
Den som lever vet
Ok, min kompis som jobbar som utvecklare på SE och pratar om denna mobil dagligen säger att de är i stort sett helt klara men bara väntar på Qualcomm som inte kan leverera plattformen i tid.
Postad 05 January 2010 - 22:50
Ok, min kompis som jobbar som utvecklare på SE och pratar om denna mobil dagligen säger att de är i stort sett helt klara men bara väntar på Qualcomm som inte kan leverera plattformen i tid.
Ok , tråkigt.
Då vet han vad som kommer i att visa i FEB i bareclona med
/esko
Postad 05 January 2010 - 23:03
Det positiva är att vi kanske kan få 2.0 mjukvaran "out of the box" nu.... Även om det kanske inte är så mkt skillnad, men siffergeeksen blir garanterat nöjda...Ok , tråkigt.
Då vet han vad som kommer i att visa i FEB i bareclona med
/esko
Postad 05 January 2010 - 23:08
Det positiva är att vi kanske kan få 2.0 mjukvaran "out of the box" nu.... Även om det kanske inte är så mkt skillnad, men siffergeeksen blir garanterat nöjda...
Men vi kör du 1.6 med 2.0 saker redan , men jag gillar luren som den är nu.
Kan köra mot jobb server , kameran e najs och nav funkar gött.
Så för mi gär det redan en hundra lur , synd att man bara testar den.
/esko
Postad 05 January 2010 - 23:10
Undrar egentligen vad Qualcomm har kvar att utveckla? En android platform är ju redan klar till nexusen, så det kan väl inte vara annat än lite tweakande med den?Men vi kör du 1.6 med 2.0 saker redan , men jag gillar luren som den är nu.
Kan köra mot jobb server , kameran e najs och nav funkar gött.
Så för mi gär det redan en hundra lur , synd att man bara testar den.
/esko
Play.com har ändrat datum till 19/2 idag... ??!
Redigerat av Unregisteredc83518bd, 05 January 2010 - 23:10.
Postad 05 January 2010 - 23:13
Undrar egentligen vad Qualcomm har kvar att utveckla? En android platform är ju redan klar till nexusen, så det kan väl inte vara annat än lite tweakande med den?
Jag tror att den släpps efter barcelona mässan och då ihop men en annan lur eller tillbehör.
/Esko
Redigerat av djesko, 05 January 2010 - 23:15.
Postad 05 January 2010 - 23:14
Undrar egentligen vad Qualcomm har kvar att utveckla? En android platform är ju redan klar till nexusen, så det kan väl inte vara annat än lite tweakande med den?
Kanske syftar på att leverera kretsarna, börjar ju ploppa upp ett antal mobiler med snapdragon nu.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1 bild
9 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?