Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 23 november 2009 - 17:12

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Jag har nu haft den ett par dagar och tänkte lämna efter mig lite kommentarer till er som är köpsugna.
Jag jobbar med mobilapplikationen TrueCaller och har därför telefoner o testa på, senaste året har bestått av HTC Magic och HTC touch pro. Om HD2 kan jag säga följande negativa saker

1.tangentbordet är jobbigt att få fram Å Ä Ö på, det går ibland att klicka på A istället för Å, men det är inte alls lika förlåtande tangentbord som iPhonen eller att ha ett riktigt fysiskt tangentbord så som touch pro.
2.endast ett språk i taget stöds av T9, dvs ni som mailar/sms:ar på svenska och engelska beroende på kontakt får några extra klickningar för att byta språk
3.varje gång jag går in på meddelandekonversationen med en kontakt måste jag vänta ca: 1 minut innan jag kan börja skriva. detta är GRYMT frustrerande och beror på att HTC meddelandeapplikation visar Alla sms sedan flera månader tillbaka och du får inte börja skriva sms förren den har ittererat igenom alla dessa sms.
4.ibland hänger sig telefonen och blir jätteseg. detta händer ungefär 2-3 ggr om dagen då jag ska använda luren och beror (misstänker jag) på alla facebook syncar jag har ställt in? När jag säger att telefonen blir seg så menar jag så seg att t.ex. bläddra i sense menyn flik till flik kan ta flera sekunder.

Om batteritiden kan jag tillägga att med wlan på är den väldigt dålig, känns sämre än både min touch pro och magic. Men annars helt ok faktiskt, jag har 5 mailkonton konfade (pollar 1gng/timmen) samt rsshub som kör var 4:e timme, 30-tal kontakter syncade mot facebook, twitter konto inställt i sense samt aktier och väder. Pratar i telefon i snitt 2 timmar och skickar 10-tal sms och några enstaka mail om dagen.
Ovan har jag nämnt de negativa aspekterna jag kan komma på. Trots det kan jag säga att det är absolut en mobil jag kan rekommendera, det är iaf den bästa jag har testat på länge, jag är mycket nöjd och stryks punkt 3 och 4 med en uppdatering kan jag säga att det är bland de bästa lurarna jag haft!

Bra recension! När får vi TrueCaller till Nokia N900? :(

Postad 23 november 2009 - 17:12

namii
  • namii
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Bra recesion.. btw, truecaller är en najs app :D

Tack :( sprid gärna ordet ;)

Postad 23 november 2009 - 17:13

Unregistered5e477522
  • Unregistered5e477522
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag har nu haft den ett par dagar och tänkte lämna efter mig lite kommentarer till er som är köpsugna.
Jag jobbar med mobilapplikationen TrueCaller och har därför telefoner o testa på, senaste året har bestått av HTC Magic och HTC touch pro. Om HD2 kan jag säga följande negativa saker

1.tangentbordet är jobbigt att få fram Å Ä Ö på, det går ibland att klicka på A istället för Å, men det är inte alls lika förlåtande tangentbord som iPhonen eller att ha ett riktigt fysiskt tangentbord så som touch pro.
2.endast ett språk i taget stöds av T9, dvs ni som mailar/sms:ar på svenska och engelska beroende på kontakt får några extra klickningar för att byta språk
3.varje gång jag går in på meddelandekonversationen med en kontakt måste jag vänta ca: 1 minut innan jag kan börja skriva. detta är GRYMT frustrerande och beror på att HTC meddelandeapplikation visar Alla sms sedan flera månader tillbaka och du får inte börja skriva sms förren den har ittererat igenom alla dessa sms.
4.ibland hänger sig telefonen och blir jätteseg. detta händer ungefär 2-3 ggr om dagen då jag ska använda luren och beror (misstänker jag) på alla facebook syncar jag har ställt in? När jag säger att telefonen blir seg så menar jag så seg att t.ex. bläddra i sense menyn flik till flik kan ta flera sekunder.

Om batteritiden kan jag tillägga att med wlan på är den väldigt dålig, känns sämre än både min touch pro och magic. Men annars helt ok faktiskt, jag har 5 mailkonton konfade (pollar 1gng/timmen) samt rsshub som kör var 4:e timme, 30-tal kontakter syncade mot facebook, twitter konto inställt i sense samt aktier och väder. Pratar i telefon i snitt 2 timmar och skickar 10-tal sms och några enstaka mail om dagen.
Ovan har jag nämnt de negativa aspekterna jag kan komma på. Trots det kan jag säga att det är absolut en mobil jag kan rekommendera, det är iaf den bästa jag har testat på länge, jag är mycket nöjd och stryks punkt 3 och 4 med en uppdatering kan jag säga att det är bland de bästa lurarna jag haft!

antar att du tyckte dom positiva sakerna talade för sej själva då du nästan bara skrev negativa men ändå rekommendera telefonen ^^ blir nog många förändringar med framtida Roms som vanligt vad gäller htc men dom brukar hålla lite på den första så länge som möjligt ... och för dom som är vana vid detta och windows mobile tror jag ingen kommer ha något problem med htc hd 2 till skillnad från iphone är vi fria att göra vad fan vi vill med våra lurar =)

Postad 23 november 2009 - 17:25

namii
  • namii
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

antar att du tyckte dom positiva sakerna talade för sej själva då du nästan bara skrev negativa men ändå rekommendera telefonen ^^ blir nog många förändringar med framtida Roms som vanligt vad gäller htc men dom brukar hålla lite på den första så länge som möjligt ... och för dom som är vana vid detta och windows mobile tror jag ingen kommer ha något problem med htc hd 2 till skillnad från iphone är vi fria att göra vad fan vi vill med våra lurar =)

Ja alltså precis som du skriver, de som läser denna tråd vet nog redan det positiva med luren men jag skriver en kort lista här också:
-3.5mm uttag och musikkontroller på medföljande lurarna
-inbyggt facebook, twitter,väder och aktier klient
-mycket snabb och grymt bra surf
-bästa mobila mailklienten
-enormt fin och bra skärm
-snygg touch på designen

det jag tog upp som var negativt var detaljerad information som är störmoment, inga dealbreakers, men absolut sånt som man ska vara ärlig med :( Lever man i en "outlook" värld så är windows mobile fortfarande den bästa plattformen och touch HD2 är den absolut bästa enheten utan tangetbord idag

Postad 23 november 2009 - 17:53

MightyEyra
  • MightyEyra
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Håll fingret på IGO exefilen ett tag så ska det komma fram alternativ. Sen när du kopierat så går du till den mappen du vill den ska vara och klistrar in som genväg. Det gjorde iaf jag och det funkar.

ladda ner pocketarm eller någon annan utforskare som kan visa windows mappen sen går du till exe filen markerar den sen tar du skapa genväg sedan väljer du tree och går på windows\start\program\ något åt det hållet

Tack tack tack!!!!!!!!!!!!!! Äntligen. Ni är mina hjältar idag B)

Postad 23 november 2009 - 18:06

Unregistered5e477522
  • Unregistered5e477522
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Ja alltså precis som du skriver, de som läser denna tråd vet nog redan det positiva med luren men jag skriver en kort lista här också:
-3.5mm uttag och musikkontroller på medföljande lurarna
-inbyggt facebook, twitter,väder och aktier klient
-mycket snabb och grymt bra surf
-bästa mobila mailklienten
-enormt fin och bra skärm
-snygg touch på designen

det jag tog upp som var negativt var detaljerad information som är störmoment, inga dealbreakers, men absolut sånt som man ska vara ärlig med B) Lever man i en "outlook" värld så är windows mobile fortfarande den bästa plattformen och touch HD2 är den absolut bästa enheten utan tangetbord idag

altid bra med någon som tar upp saker som inte andra gör =) även dom dåliga . för utom att hd2 dör efter 2 dagars bruk så tror jag inte det finns något än som kan avskräcka mej från den (dreglar) =)

Tack tack tack!!!!!!!!!!!!!! Äntligen. Ni är mina hjältar idag :P

glad att det hjälpte något man lär sej efter att man har gjort några hard resets men en massa program installerat på minneskortet ... är det någon dock som vet om man kan på något sätt komma åt windows mappen i telefonen från activesync?

Postad 23 november 2009 - 19:10

MightyEyra
  • MightyEyra
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

glad att det hjälpte något man lär sej efter att man har gjort några hard resets men en massa program installerat på minneskortet ... är det någon dock som vet om man kan på något sätt komma åt windows mappen i telefonen från activesync?

Ok, klart man kan "bjuda tillbaka"... B)

I Active sync/Mobile center gå till filhantering/bläddra bland filer på enheten, i fönstret som öppnas gå till verktyg/mappalternativ och fliken visning, bocka ur rutan dölj operativsystemfiler. Voila!

Postad 23 november 2009 - 21:26

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Angående batteritiden så kan man förlänga den genom att välja till att antingen köra på 3G nätet (3G drar mer men är bra om man surfar mycket) eller GSM,slipper undan att den letar starkaste nät (roomar) W-lan kan man ändra på Engergi läge till batteri - Prestanda,den är förinställd på mitten.

Postad 23 november 2009 - 22:41

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
nån som kan hitta Comm manager med 3G till GSM switch? Dutty's Leo romar hade det, har skickat pm till honom men snubben är upptagen B)

fanns någon fråga angående flash oxå,
gjorde ett test, gick in på sf.se (via wlan) och försöka kolla trailer

Opera 9.7 - "installera flash"
IE 6 (?) - kunde se trailer utan problem - bör även gå att boka biljetter

Postad 23 november 2009 - 23:10

Unregistered5e477522
  • Unregistered5e477522
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Ok, klart man kan "bjuda tillbaka"... B)

I Active sync/Mobile center gå till filhantering/bläddra bland filer på enheten, i fönstret som öppnas gå till verktyg/mappalternativ och fliken visning, bocka ur rutan dölj operativsystemfiler. Voila!

stort tack har letat i över ett år efter detta =)

Postad 24 november 2009 - 01:48

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

nån som kan hitta Comm manager med 3G till GSM switch? Dutty's Leo romar hade det, har skickat pm till honom men snubben är upptagen B)

Leta rätt på CMBandSwitch nånting i Windowsmappen, kopiera in den som genväg till Windows/Start-meny så kommer den upp i "idag" Inte så flashigt men funkar

edit: går även göra liknande med Harpan (solitaire) & BubbleBreaker eller vad det heter men lägg det i "spel" eller "games istället för "start-meny" då typ

Redigerat av zhogun, 24 november 2009 - 01:51.

Postad 24 november 2009 - 08:08

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

IE 6 (?) - kunde se trailer utan problem - bör även gå att boka biljetter[/quote]

Hur fick du in flash? har försökt flertal gånger utan resultat

Redigerat av Chippah, 24 november 2009 - 08:09.

Postad 24 november 2009 - 09:46

Unregistered5e477522
  • Unregistered5e477522
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
6dagar kvar fan får inte bli försenat igen ^^

Postad 24 november 2009 - 10:46

Fredrikkk
  • Fredrikkk
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Täntke bara tipsa om ett program som gör multitouchzoomning möjlig i andra program än standard.
Heter Zooomer och funkar, men sidorna du zoomar in renderas inte om, "fattar inte" att du zoomat.
Här är en länk:
http://www.slashgear...tc-hd2-1663552/

Postad 24 november 2009 - 11:24

Fredrikkk
  • Fredrikkk
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
....riktigt bra program att ha i ex. vis filutforskaren faktiskt! Man väljer vilka program man vill aktivera det i.

Postad 24 november 2009 - 11:47

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Leta rätt på CMBandSwitch nånting i Windowsmappen, kopiera in den som genväg till Windows/Start-meny så kommer den upp i "idag" Inte så flashigt men funkar

edit: går även göra liknande med Harpan (solitaire) & BubbleBreaker eller vad det heter men lägg det i "spel" eller "games istället för "start-meny" då typ

tack, ska försöka leta lite B)

IE 6 (?) - kunde se trailer utan problem - bör även gå att boka biljetter

Hur fick du in flash? har försökt flertal gånger utan resultat

gjorde inget speciellt, öppnade internet explorer och surfade via den, med Opera så gick det ju inte som sagt

Postad 24 november 2009 - 12:00

Unregistered5e477522
  • Unregistered5e477522
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
ni som fått era hd2 kan ni inte lägga upp lite bilder å filmer / vet att det kryllar av dom men inga med svenska kommentarer och åsikter

Postad 24 november 2009 - 15:55

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Nu har jag blivit skitsugen på denna ;), har dock två frågor först som jag
behöver få svar på:

1. Vad jag har försått finns inte å,ä,ö på tangentbordet, kan man ändra detta? som man gjorde i iphonen eller som HTC Hero?
2. Program till HD2 finns det bra utbud? Gratis eller betalning?

Tack

Postad 24 november 2009 - 16:05

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Nu har jag blivit skitsugen på denna ;), har dock två frågor först som jag
behöver få svar på:

1. Vad jag har försått finns inte å,ä,ö på tangentbordet, kan man ändra detta? som man gjorde i iphonen eller som HTC Hero?
2. Program till HD2 finns det bra utbud? Gratis eller betalning?

Tack

1. Du kan hålla in ex A så får du fram ÅÄ och hålla in O för Ö. Annars kan du installera andra tangentbord om du vill.

2. Marketplace är väldigt tunt som det är nu. Dock så finns det väldigt många sidor du kan kika på. Mycket kul finns på Xda-developers.com. Där ska allt vara gratis också (donations är dock lämpligt)

Handango.com är bra kan jag minnas. Kostar men finns trial. Annars är google din bästa vän ;)

Postad 24 november 2009 - 17:19

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
Har en fråga om sms skrivandet; den frågar inte om man ska spara utkast om man råkar trycka på Windows knappen eller bakåt knapp etc va?

Kan ju va lite smått irriterande om man skrivet ett långt sms som sedan tas bort av misstag.

Postad 24 november 2009 - 17:51

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Har en fråga om sms skrivandet; den frågar inte om man ska spara utkast om man råkar trycka på Windows knappen eller bakåt knapp etc va?

Kan ju va lite smått irriterande om man skrivet ett långt sms som sedan tas bort av misstag.

den sparar ;)
(testade med/utan mottagare och klickade på Home/Bakåt knappen
klickar du på start och sen stänger den så kan du fortsätta skriva)

Redigerat av br3nt, 24 november 2009 - 18:14.

Postad 24 november 2009 - 19:24

Zapust
  • Zapust
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Är riktigt sugen som FAN på denna ;)

Är dock ute efter en media mobil.... Samsung Omnia HD vs HTC HD2 (för musik främst.. och filmer!.. och filma)

har dock några frågor ;)

1. Hur är ljud kvalitén i högtalaren?
2. Hur är ljudkvalitén i headset?
3. Hur är musik spelaren? Finns EQ och andra ljud inställningar?
4. Går de filma med kameran? I så fall.. Hur dan är kvalitén?
5. Är detta en bra musik och övrig media telefon eller är de "all business phone"???

6.... Om jag ska ha en mobil för att filma o lyssna på musik främst.. och ta bidler... Men endå ha tillgångar till apps.. kunna surfa.. ha ergonomi och snabbhet... Är detta nått för mig? Eller Omnia HD?

Postad 24 november 2009 - 20:28

Unregistered5e477522
  • Unregistered5e477522
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
webhallen har status som sänt nu på min hd2 men på deras sida står det fortfarande att den inte kommer in förens om 6 dagar ???

Postad 24 november 2009 - 20:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Be en bön om att du har den senast tors ;)

Postad 24 november 2009 - 20:33

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Är riktigt sugen som FAN på denna ;)

Är dock ute efter en media mobil.... Samsung Omnia HD vs HTC HD2 (för musik främst.. och filmer!.. och filma)

har dock några frågor ;)

1. Hur är ljud kvalitén i högtalaren?
2. Hur är ljudkvalitén i headset?
3. Hur är musik spelaren? Finns EQ och andra ljud inställningar?
4. Går de filma med kameran? I så fall.. Hur dan är kvalitén?
5. Är detta en bra musik och övrig media telefon eller är de "all business phone"???

6.... Om jag ska ha en mobil för att filma o lyssna på musik främst.. och ta bidler... Men endå ha tillgångar till apps.. kunna surfa.. ha ergonomi och snabbhet... Är detta nått för mig? Eller Omnia HD?

1. Ljudkvalitén är bra vad jag har testat än så länge. Andra har klagat på att den låter sprängd.
2. Jag har absolut inga problem med ljudkvalitén i headsetet. Det handlar snarare om dåliga hörlurar i så fall.
3. Det finns ett program som heter ljudförstärkaren som funkar som en EQ. Stäng inte ner programmet med X-knappen bara. Då stängs programmet ner. Använd windowsknappen eller homeknappen i stället så körs den i bakgrunden.
4. Den filmar i VGA-upplösning. Kvalitén är det absolut inget fel på. Funkar som hobbykamera
5. Den har både windowsmedia-spelare och HTC:s egna spelare. Den egna spelare är mycket bättre. Det liknar cowerflow lite från Iphone.
6. Ska du kolla på film är Omnian helt klart att föredra då den har hårdvaruacc grafik och klarar högre upplösning. Den klarar även fler format från början. På allt det andra är HD2 bättre på. Snabbare, Pinchzoom i opera, Windowsmarket är skitdåligt men leta på nätet så har windows phone ett enormt utbud.

Jag skulle ta denna alla gånger före en Omnia HD

Jag har ett problem. Alla mina apps uppdaterar regulart förutom väderappen. Det fungerar ett tag. Säg 4-8 timmar sen måste man starta om telefonen och då fungerar det som vanligt igen. Vad kan detta bero på? Har sett flera med detta problem.

Postad 24 november 2009 - 20:39

Unregistered5e477522
  • Unregistered5e477522
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Be en bön om att du har den senast tors ;)

det är ju lite galet att jag vill att den ska vara här i morgon ... men hoppas hoppas .... sålde min diamond för 2 veckor sen har bara en sunkig nokia så jag känner mej som en ekorre med 30 burkar redbull i blodet !!!! GIEF HTC HD2!!!!!

1. Ljudkvalitén är bra vad jag har testat än så länge. Andra har klagat på att den låter sprängd.
2. Jag har absolut inga problem med ljudkvalitén i headsetet. Det handlar snarare om dåliga hörlurar i så fall.
3. Det finns ett program som heter ljudförstärkaren som funkar som en EQ. Stäng inte ner programmet med X-knappen bara. Då stängs programmet ner. Använd windowsknappen eller homeknappen i stället så körs den i bakgrunden.
4. Den filmar i VGA-upplösning. Kvalitén är det absolut inget fel på. Funkar som hobbykamera
5. Den har både windowsmedia-spelare och HTC:s egna spelare. Den egna spelare är mycket bättre. Det liknar cowerflow lite från Iphone.
6. Ska du kolla på film är Omnian helt klart att föredra då den har hårdvaruacc grafik och klarar högre upplösning. Den klarar även fler format från början. På allt det andra är HD2 bättre på. Snabbare, Pinchzoom i opera, Windowsmarket är skitdåligt men leta på nätet så har windows phone ett enormt utbud.

Jag skulle ta denna alla gånger före en Omnia HD

Jag har ett problem. Alla mina apps uppdaterar regulart förutom väderappen. Det fungerar ett tag. Säg 4-8 timmar sen måste man starta om telefonen och då fungerar det som vanligt igen. Vad kan detta bero på? Har sett flera med detta problem.

htc verkar iallla fall vara i fullgång med patchar dröjer nog inte länge innan all stora buggar e borta

Postad 24 november 2009 - 21:55

htcdiamond
  • htcdiamond
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Jag har båda två. Både två är bra telefoner men Omnia hd är bättre som media telefon, sen har omnia hd MYCKET bättre skärm och mycket bättre ljud från högtalarna, har 16gb redan från början, den spelar/filmar 720p video, som troligtvis hd2 aldrig kommer kunna spela, den är hardware accelated och har däför mycket bättre prestanda för spel, den kan köra quake 3 arena helt utan några laggningar alls med alla inställningar på MAX. enda grejjen med hd2 e att det är en wm mobil och har därför större utbud av program o annat

Postad 24 november 2009 - 22:31

Zapust
  • Zapust
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Jag har båda två. Både två är bra telefoner men Omnia hd är bättre som media telefon, sen har omnia hd MYCKET bättre skärm och mycket bättre ljud från högtalarna, har 16gb redan från början, den spelar/filmar 720p video, som troligtvis hd2 aldrig kommer kunna spela, den är hardware accelated och har däför mycket bättre prestanda för spel, den kan köra quake 3 arena helt utan några laggningar alls med alla inställningar på MAX. enda grejjen med hd2 e att det är en wm mobil och har därför större utbud av program o annat

Jadu.. Jäääävligt svårt val grabbar o töser... Vill ha en media och en app telefon.. men främst media.. Tar ja en HD2 för apparna så blir ja ju missnöjd att jag inte tog Omnia HD för median.. Och tar ja omnian för media så blir ja besviken att jag inte tog HD2 för apparna.. De skulle fan varit Windows mobile 6.5 samt 1ghz processor på omnian.. Då hade jag varit glad..

Finns de nån mobil som matchar mina önskemål? Inte omnia dock.. vill ha minst 3,5" skärm..!

Postad 24 november 2009 - 23:02

Zapust
  • Zapust
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Sorry för DP.. Men vafan.. De blir nog endå HD2an..

De enda som stoppar mig just nu är ljudkvalitén i headsetet.. Tar me mina rättså dyra creative in-ear lurar till en mobi återförsäljade o lyssnar på nån låt.. Sen blir de nog HTC..

Kolla den sjuka film kvalitén med HTC cameran.. Inte alls långt ifrån Omnia HD kvalité!

http://www.youtube.c...h?v=MtJ5d6BPhwA

http://www.youtube.c...3cfX_599GI&NR=1

Postad 24 november 2009 - 23:47

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Fan det var länge sen man hade ett sånt flin på läppen som när man installera ScummVM för första gången nu... fan har haft WM telefoner i 1,5år utan att tänkt på det.

Nu blire D.O.T.T, Monkey Island 1/2/3 & Sam & Max ! :( kanske de bästa spel som gjorts? Fan nostalgitripp deluxe á 1992 eller nått

Postad 25 november 2009 - 00:54

malavan
  • malavan
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
media markt har den för 6700.Barkaby :(

Postad 25 november 2009 - 03:49

malavan
  • malavan
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Lite fel jag vet men vill ändå få med den här länken här.
Så glad att jag inte köpte n900.

http://talk.maemo.or...ead.php?t=35009

Postad 25 november 2009 - 07:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
om du läst lite mer så ser du att han är istort sett ensam om sina problem...plus att han inte orkat läsa manualen....måndagsex finns hos alla...även HD2....dock så är ju N900 helt ny så lite buggar kan man säkert hitta

Postad 25 november 2009 - 08:27

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Jadu.. Jäääävligt svårt val grabbar o töser... Vill ha en media och en app telefon.. men främst media.. Tar ja en HD2 för apparna så blir ja ju missnöjd att jag inte tog Omnia HD för median.. Och tar ja omnian för media så blir ja besviken att jag inte tog HD2 för apparna.. De skulle fan varit Windows mobile 6.5 samt 1ghz processor på omnian.. Då hade jag varit glad..

Finns de nån mobil som matchar mina önskemål? Inte omnia dock.. vill ha minst 3,5" skärm..!

Iphone 3GS?

De enda som stoppar mig just nu är ljudkvalitén i headsetet.. Tar me mina rättså dyra creative in-ear lurar till en mobi återförsäljade o lyssnar på nån låt.. Sen blir de nog HTC..

Kolla den sjuka film kvalitén med HTC cameran.. Inte alls långt ifrån Omnia HD kvalité!

Tror INGEN mobils originalheadset är speciellt bra.Jag brukar lämna mina oöppnade när jag köper ny mobil.
Inte ens SE försök att ha inear som original funkade ju inte heller så bra.

Postad 25 november 2009 - 09:47

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Yay! Skickad idag. Får den nog innan helgen. Bara att vänta in HSPL då :(

Postad 25 november 2009 - 09:55

Unregistered5e477522
  • Unregistered5e477522
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
med lite tur är min här run 11/12 i dag =)

Postad 25 november 2009 - 10:07

htcdiamond
  • htcdiamond
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Detaljrikedomen på Omnia hd vid filmning är mycket bättre, du kan se allt i minsta detalj

Iphone 3GS?

Tror INGEN mobils originalheadset är speciellt bra.Jag brukar lämna mina oöppnade när jag köper ny mobil.
Inte ens SE försök att ha inear som original funkade ju inte heller så bra.

Med omnia hd får man riktigt bra headset :(

Postad 25 november 2009 - 10:22

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Har aldrig förstått mig på folk som fotograferar eller filmar med sina mobiler. Den där lilla sensorn i mobilen kan inte vara mycket värt. Vill jag fota så tar jag min Nikon D700 med mig. Vill jag filma så tar jag min JVC hd7 hehe

Postad 25 november 2009 - 10:46

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Har aldrig förstått mig på folk som fotograferar eller filmar med sina mobiler. Den där lilla sensorn i mobilen kan inte vara mycket värt. Vill jag fota så tar jag min Nikon D700 med mig. Vill jag filma så tar jag min JVC hd7 hehe

Kameran har jag själv aldrig med mig nästa. Telefonen kan man ta kort med precis när man vill. Det är det som gör kameran till mobilen "bra".

Postad 25 november 2009 - 14:01

Jada
  • Jada
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har HTC HD2 släppts? jag vet att demo versionen finns på Media Markt och att man kan boka den med levdatum 20091130 på de flesta hemsidor, men är det någon som vet när man faktiskt kan köpa den i butiker, eller om den redan finns ute, isf VART??

Postad 25 november 2009 - 14:08

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Har HTC HD2 släppts? jag vet att demo versionen finns på Media Markt och att man kan boka den med levdatum 20091130 på de flesta hemsidor, men är det någon som vet när man faktiskt kan köpa den i butiker, eller om den redan finns ute, isf VART??

Kollat på prisjakt.se? Min skickades från katching idag..

Postad 25 november 2009 - 14:12

raphy82
  • raphy82
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Grymt bra sida ni har här.
Fundrar starkt på att köpa den.
Har lite frågor och hoppas att någon kan hjälpa mig klargöra dom.

1. Funkar det att spela klipp från stvpla.se tv4play.se ?
2. Funkar WM program på denna Tel som tex windows 5, 6 , 6.5
3. funkar emulator för snes liknande ?
4. kan man se på tv med tex spb tv elle liknande program?

Tack för era svar.

Postad 25 november 2009 - 14:21

Jada
  • Jada
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Kollat på prisjakt.se? Min skickades från katching idag..

aa jag har gjort det, det står prel levdatum 20091130.. verkar vara slut för tillfället.. Grattis till din!

Vet du om den finns ute i någon butik just nu? jag får inte fram något riktigt lev datum till någon butik. Olika överallt, o vissa har inga datum alls.. :S

Redigerat av Jada, 25 november 2009 - 14:22.

Postad 25 november 2009 - 14:54

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Första sändningen gick ut förra veckan (fick min förra onsdagen) och nyss en andra sändning till vissa butiker.

Postad 25 november 2009 - 15:32

Jada
  • Jada
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Första sändningen gick ut förra veckan (fick min förra onsdagen) och nyss en andra sändning till vissa butiker.

Okej, okej! Vad tycker du om luren då? :(

Har frågat runt i flera butiker o alla ger mig olika eller "inget" svar, därför jag är lite förvirrad.
Ska svänga förbi Media Markt senare o kolla om de fått in ngt..

Postad 25 november 2009 - 15:48

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Okej, okej! Vad tycker du om luren då? :(

Har frågat runt i flera butiker o alla ger mig olika eller "inget" svar, därför jag är lite förvirrad.
Ska svänga förbi Media Markt senare o kolla om de fått in ngt..

Den e grym! Verkar inte fått nå måndagsex som vissa andra verkar fått. Det enda man kan gnälla lite på är att det e svårt å messa ibland och att batteritiden kunde varit bättre. Hoppas på att de där bra batterierna som det stod om förut på vissa ställen som håller i en månad osv kommer ut hehe.

Postad 25 november 2009 - 15:54

Jada
  • Jada
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Den e grym! Verkar inte fått nå måndagsex som vissa andra verkar fått. Det enda man kan gnälla lite på är att det e svårt å messa ibland och att batteritiden kunde varit bättre. Hoppas på att de där bra batterierna som det stod om förut på vissa ställen som håller i en månad osv kommer ut hehe.

hehe, asså :blink: låter ju bra. O att den är rätt stor, är inget som "stör"? Svårigheter att messa får jag kolla upp, ska testa telefonen i butiken, då jag är SMS torsk nr one! Hoppas verkligen den finns i butik nu.. :(

Postad 25 november 2009 - 16:04

namii
  • namii
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Grymt bra sida ni har här.
Fundrar starkt på att köpa den.
Har lite frågor och hoppas att någon kan hjälpa mig klargöra dom.

1. Funkar det att spela klipp från stvpla.se tv4play.se ?
2. Funkar WM program på denna Tel som tex windows 5, 6 , 6.5
3. funkar emulator för snes liknande ?
4. kan man se på tv med tex spb tv elle liknande program?

Tack för era svar.

1. funkar inte
2. funkar
3. vet ej
4. funkar

Postad 25 november 2009 - 16:17

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0
Någon med mer info eller åsikt om detta?

http://techworld.idg...0211n-i-htc-hd2

Postad 25 november 2009 - 17:49

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Någon med mer info eller åsikt om detta?

http://techworld.idg...0211n-i-htc-hd2

jag gjorde lite "tester" om man nu kan kalla de för det :blink:

http://forum.xda-dev...d...638&page=30

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.