* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare
1521 svar till detta ämne
Postad 21 February 2010 - 17:08
Unregistered18321
-
Unregistered18321
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Fan vet inte om någon browsar på forumet just nu som har denna. Men det verkar som min firmware upgrade ifrån extern disk har hängt sig. Har sett en stor WD logga och texten "WD Live HD Media Player" under i 10 minuter nu - vågar jag stänga av och sätta igång maskinen eller kommer den fucka ur helt då? Låter den stå på i hopp om att någon ser detta inom några timmar. Såg på diverse recensioner att flera har behövt att göra typ 10 försök innan firmware upgraden funkade EDIT: har alltså en WD-TV live EDIT2: Tydligen är jag inte den enda som har problem med detta, "lol": http://community.wdc...arning/td-p/112Jag tar och testar trouble shootingenLösning: För att detta inlägg inte skall bli helt värdelöst så kan jag lika gärna skriva lösningen. Efter misslyckad update så ville maskinen inte starta sitt OS, utan det kom upp en ruta som sa att trycka in ett USB interface som bär på firmwaren. Stoppade in en 750GB lacie disk (Samma som jag hade vid första försöket) men inget funkade. Sedan testade jag med en mindre HD som var helt tom och inte hade en label, lade in firmwaren på denna HD och kopplade till WD Live maskinen och skiten fungerade  Kärlek att slippa åka tillbaka med den.
Redigerat av Unregistered18321, 21 February 2010 - 20:05.
Postad 22 February 2010 - 15:38
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Gött att det löste sig iaf!
Oroväckande dock att de haft så mycket strul med FW updates på sistonde.
Känns som att de får ödsla tid och kraft på att fixa till de bitarna istället för att förbättra användarfunktionalitet...
Redigerat av Teppic, 22 February 2010 - 15:39.
Postad 22 February 2010 - 15:43
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Var inte den senaste fw-uppdateringen bara fixar på YouTube-funktionalitet i alla fall. Jag kanske är ensam om att aldrig använda den men det kändes som en ganska menlös grej...
Annars så har det aldrig varit några som helst problem för min del att köra uppdateringar via nätverket. Om det är andra metoder som strular kan man ju alltid testa det.
Postad 22 February 2010 - 17:27
bobrupp
-
bobrupp
-
Amatör
-
-
97 inlägg
[attachment=86070: när du har en mapp med flera filer innuti så måste mappbilden heta "folder" kolla på dessa bilder. http://hem.bredband..../thumbnails.jpg http://hem.bredband....thumbnails2.jpg samt sök i youtube, how to create thumbnails.
Hej Jag tror att jag förklarade lite otydligt. Mitt bekymmer är att jag ser bilderna som både jpg filer samt att de också är som bilder ihop med en film. När jag öppnar den mappen gällande Änglagård så visas det såsom det vore 4 filmer 2. st Änglagård 2. st Änlagård andra sommaren. Men klickar man på 2 av dem så visas ej filmen... för de e ju bara jpg filer......... medans de 2 andra är de riktiga filmerna. Hur sjutton får man WD´n att bara visa filmerna? o inte filer som bara e jpg
Redigerat av bobrupp, 22 February 2010 - 18:52.
Postad 22 February 2010 - 22:22
bobrupp
-
bobrupp
-
Amatör
-
-
97 inlägg
när du har en mapp med flera filer innuti så måste mappbilden heta "folder" kolla på dessa bilder. http://hem.bredband..../thumbnails.jpg http://hem.bredband....thumbnails2.jpg samt sök i youtube, how to create thumbnails.
Hej... Var nog lite otydlig o sedan lyckades ja inte heller nu få in bilden(se svaret innan) på samma som detta svar. Gäller alltså att jag ser för många bilder på samma film.... en för filmen o en för jpg filen... o detta I VIDEOMAPPEN :-( hJÄLP...
Postad 22 February 2010 - 23:37
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Hej... Var nog lite otydlig o sedan lyckades ja inte heller nu få in bilden(se svaret innan) på samma som detta svar.
Gäller alltså att jag ser för många bilder på samma film.... en för filmen o en för jpg filen... o detta I VIDEOMAPPEN :-(
hJÄLP...
okej, jag tar det från början....du har en hårddisk...i den finns det en mapp för filmer....i mappen har du en film och en bild som har samma namn som filmen...alltså om filmen heter, t.ex transformers.avi då ska du döpa bilden till transformer och skriv INTE "transformer.jpg" den märker av själv att det är en jpg-fil så skriv bara transformers.. om det inte funkar så testa med att döpa bildens namn till ENDAST "folder" så som jag skrivit, ingenting med .jpg som sagt den känner av det själv..testa det och återkomm...men det ska funka
Postad 23 February 2010 - 10:20
bobrupp
-
bobrupp
-
Amatör
-
-
97 inlägg
okej, jag tar det från början....du har en hårddisk...i den finns det en mapp för filmer....i mappen har du en film och en bild som har samma namn som filmen...alltså om filmen heter, t.ex transformers.avi då ska du döpa bilden till transformer och skriv INTE "transformer.jpg" den märker av själv att det är en jpg-fil så skriv bara transformers.. om det inte funkar så testa med att döpa bildens namn till ENDAST "folder" så som jag skrivit, ingenting med .jpg som sagt den känner av det själv..testa det och återkomm...men det ska funka 
Tack..... har nu kontrollerat o följande hände: 1. Tog nu bort filändelsen .jpg på bildfilerna och då såg det bra ut. 2. Ryckte ur strömsladden fr WD´n....bara för att riktigt stänga ner den. Märkt att den cachar en del annars. 3. Nu fanns inga filmloggor kvar alls när jag startade bildfilen heter alltså Änglagård(ingen filändelse) och videofilen detsamma men med filändelsen .avi. 4. När jag sedan lägger tillbaka .jpg på bildfilen och start om WD´n så dyker filmloggan upp samt att den också visar sig som egen bildfil..... se min tidigare bild (stora bilden) Fattar inte ett smack.... att jag säkerligen gör ngt fel förstår jag men VAD :-( MVH//B
Redigerat av bobrupp, 23 February 2010 - 10:21.
Postad 23 February 2010 - 12:12
limpro
-
limpro
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Tack..... har nu kontrollerat o följande hände: 1. Tog nu bort filändelsen .jpg på bildfilerna och då såg det bra ut. 2. Ryckte ur strömsladden fr WD´n....bara för att riktigt stänga ner den. Märkt att den cachar en del annars. 3. Nu fanns inga filmloggor kvar alls när jag startade bildfilen heter alltså Änglagård(ingen filändelse) och videofilen detsamma men med filändelsen .avi. 4. När jag sedan lägger tillbaka .jpg på bildfilen och start om WD´n så dyker filmloggan upp samt att den också visar sig som egen bildfil..... se min tidigare bild (stora bilden)
Fattar inte ett smack.... att jag säkerligen gör ngt fel förstår jag men VAD :-(
MVH//B
EXAKT samma problem som dig! Vad f-n är fel!!!
Postad 23 February 2010 - 12:18
limpro
-
limpro
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Vad rekommenderas för Extern HD till WD live?
Hur fungerar det med on/off osv....misstänker att det är något man måste slå på/av manuellt när man ska använda hdn?
Kan man köpa vad som eller är det någon speciell som gäller?
Kan man köpa en uten Ac-adapter och ta strömmen dirke tut WD spelaren tro?
Redigerat av limpro, 23 February 2010 - 12:19.
Postad 23 February 2010 - 14:29
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Vad rekommenderas för Extern HD till WD live? Hur fungerar det med on/off osv....misstänker att det är något man måste slå på/av manuellt när man ska använda hdn? Kan man köpa vad som eller är det någon speciell som gäller?
Kan man köpa en uten Ac-adapter och ta strömmen dirke tut WD spelaren tro?
jag har en såndär... http://www.webhallen...d.php?id=104954köp en sån nu. Tack..... har nu kontrollerat o följande hände: 1. Tog nu bort filändelsen .jpg på bildfilerna och då såg det bra ut. 2. Ryckte ur strömsladden fr WD´n....bara för att riktigt stänga ner den. Märkt att den cachar en del annars. 3. Nu fanns inga filmloggor kvar alls när jag startade bildfilen heter alltså Änglagård(ingen filändelse) och videofilen detsamma men med filändelsen .avi. 4. När jag sedan lägger tillbaka .jpg på bildfilen och start om WD´n så dyker filmloggan upp samt att den också visar sig som egen bildfil..... se min tidigare bild (stora bilden)
Fattar inte ett smack.... att jag säkerligen gör ngt fel förstår jag men VAD :-(
MVH//B
va förstår inte.. funkar det eller inte? test med att göra en snabbformatering av hårddisken sen testa med att bara lägga filmen och bilden..
Postad 23 February 2010 - 15:48
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Problemet ni pratar om med att .jpg filen syns bredvid filmfilen i thumbnail mode verkar vara en känd bugg som uppstår när man kör mot "Network Shares". Ska förhoppningsvis ligga högt upp på WD's ToDo-lista över saker som behöver fixas i kommande firmwares... Se denna länk t.ex http://community.wdc...r/idi-p/206#M48
Redigerat av Teppic, 23 February 2010 - 15:55.
Postad 23 February 2010 - 16:55
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
men looooool.. har jag suttit här och missupfattat allt. säg redan från början att du inte har en hårddisk kopplat till WD:n....jag har aldrig streamat genom nätverket, varför ska jag göra det? varför har jag köpt WD:n då?
Postad 23 February 2010 - 23:02
Unregistered18321
-
Unregistered18321
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Gött att det löste sig iaf!
Oroväckande dock att de haft så mycket strul med FW updates på sistonde. Känns som att de får ödsla tid och kraft på att fixa till de bitarna istället för att förbättra användarfunktionalitet...
Yes, tydligen så har de fixat det i någon av de föregående firmware updates - alltså att det skall bli "säkrare" att göra firmware updates. Men det var ju den första firmwaren som låg på min maskin så det var inte så mycket att göra - nu funkar i alla fall undertexterna som det skall, det gjorde det inte innan firmwaren. DOCK så verkar det som att den kraschade firmware updaten har fuckat min externa hårdisk lite. När jag skall ta bort update-filerna wdtvlive.bin/wdtvlive.fff/wdtvlive.ver så vägrar windows att göra det - får felmeddelandet "cannot delete edtvlive: the file or directory is corrupted and unreadable" Ligger även en ".wd_tv" mapp direkt på disken som inte legat där innan. Skulle nog rekommendera de flesta att göra sina firmware updates via nätverk så ni slipper sådan här skit :/ Får nog formatera hela disken för att få löst eländet.
Postad 23 February 2010 - 23:54
bobrupp
-
bobrupp
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Problemet ni pratar om med att .jpg filen syns bredvid filmfilen i thumbnail mode verkar vara en känd bugg som uppstår när man kör mot "Network Shares". Ska förhoppningsvis ligga högt upp på WD's ToDo-lista över saker som behöver fixas i kommande firmwares...
Se denna länk t.ex http://community.wdc...r/idi-p/206#M48
Tack Teppic Strålande att få reda på detta... då är det bara o avvakta :-)
Postad 23 February 2010 - 23:59
bobrupp
-
bobrupp
-
Amatör
-
-
97 inlägg
men looooool.. har jag suttit här och missupfattat allt. säg redan från början att du inte har en hårddisk kopplat till WD:n....jag har aldrig streamat genom nätverket, varför ska jag göra det? varför har jag köpt WD:n då?
Hej 1. Ja inte visst jag att var ngn skillnad och såg inte detta som bekymret.. 2. Varför skulle man inte ha den kopplad mot en NAS med grymt stora diskar fattar ja inte.... har ett antal Squeezeboxar samt denna WD´n som försörjs från samma diskar..... inget plottrande med usb diskar... 3. Streamar man inte med WD live så kan man ju likagärna köpa den billigare varianten.. youtube får man ju iaf via diverse bluerayspelare om man nu måste ha den :-) Tackar iaf för ditt engagemang!! Det är det som gör dessa forum så bra :-) MVH//B
Postad 24 February 2010 - 09:03
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
Sådär.
Factory reset o sen börja om från början igen, inga ändringar från tidigare, men nu funkar det. Det var väl nåt skit i cachen som låst sig.
--------------------
Finns det något smidigt sätt att få tag på bilder så slipper jag scanna in mina omslag, jag föredrar 10 minuter i dl tid istället för ett par timmar vid scannern
Redigerat av InSane, 25 February 2010 - 10:01.
Postad 25 February 2010 - 19:32
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Finns ju olika program som Tvixie ( http://www.tvixie.com/ ) och WDTV Thumbgen ( http://thumbgen.blogspot.com/ ) som söker upp och skapar thumbnails åt dig utifrån dina foldrar och filer. Annars finns ju denna som söker upp bilder åt dig och sedan resizar för att passa WDTV:n. http://www.wdtvc.com...mbnail-creator/Det funkar ju rätt ok också att söka upp filmen på IMDB och plocka bilden därifrån.
Redigerat av Teppic, 25 February 2010 - 19:33.
Postad 25 February 2010 - 21:17
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Finns ju olika program som Tvixie ( http://www.tvixie.com/ ) och WDTV Thumbgen ( http://thumbgen.blogspot.com/ ) som söker upp och skapar thumbnails åt dig utifrån dina foldrar och filer.
Annars finns ju denna som söker upp bilder åt dig och sedan resizar för att passa WDTV:n. http://www.wdtvc.com...mbnail-creator/
Det funkar ju rätt ok också att söka upp filmen på IMDB och plocka bilden därifrån.
jag använder mig utav http://www.wdtvc.com...mbnail-creator/ scrolla lite ner så der du.
Redigerat av Grezo, 25 February 2010 - 21:18.
Postad 25 February 2010 - 21:49
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Finns det något smidigt sätt att få tag på bilder så slipper jag scanna in mina omslag, jag föredrar 10 minuter i dl tid istället för ett par timmar vid scannern 
Kolla in: http://www.cdcovers.cc/Störst bäst och vackrast!
Postad 26 February 2010 - 04:41
BreakStuff82
-
BreakStuff82
-
Rookie
-
2 inlägg
Första inlägget här. Jag är lite n00b så ha överseenede.
Det är såhär att när jag trycker på network shares i WD Live så händer ingenting. Jag har en dator med Vista Home premium i samma nätverk där jag har aktiverat delning och allt sånt där i nätverk och delningscenter. Borde inte WD Live hitta mina delade mappar som jag har på datorn eller har jag fattat helt fel? Om så är fallet kanske nån kan ge en smidig förklaring på hur jag sätter upp det så att network shares fungerar? Jag kör förresten trådat från både datorn och WD Live in i min router/modem som är en netgear cg3100. Min dator hittar WD Live för övrigt men inte tvärtom verkar det som. Kanske är nåt i routern som ska ändras? Brandväggen i routern är avstängd och jag har provat att stänga ner brandväggen på datorn oxå men det fungerar inte.
Postad 26 February 2010 - 09:25
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Första inlägget här. Jag är lite n00b så ha överseenede. Det är såhär att när jag trycker på network shares i WD Live så händer ingenting. Jag har en dator med Vista Home premium i samma nätverk där jag har aktiverat delning och allt sånt där i nätverk och delningscenter. Borde inte WD Live hitta mina delade mappar som jag har på datorn eller har jag fattat helt fel? Om så är fallet kanske nån kan ge en smidig förklaring på hur jag sätter upp det så att network shares fungerar? Jag kör förresten trådat från både datorn och WD Live in i min router/modem som är en netgear cg3100. Min dator hittar WD Live för övrigt men inte tvärtom verkar det som. Kanske är nåt i routern som ska ändras? Brandväggen i routern är avstängd och jag har provat att stänga ner brandväggen på datorn oxå men det fungerar inte.
Testa att dela ut alla dina utdelade mappar till Gästkontot, löste problem för mig.
Postad 27 February 2010 - 06:08
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
Fattar inte detta..
Ibörjan hittade den mina utdelade mappar direkt. och allt fungerade prima.
Nu ser den min dator men hittar inget.
Skriver jag ip numret på datorn så hitar jag Wd spelaren men den finns inte med i mina nätverksenheter.
Någon som har en idé?
Postad 27 February 2010 - 10:19
DanneA
-
DanneA
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej!
Jag har nyligen köpt en WD TV Live och allt har fungerat klockrent med trådlöst nätverk mot nasen osv.
Nu har jag rippat över en del av mina dvd filmer till min externa 2,5" och eftersom jag förstått att den inte kan läsa dvd menyer i ISO format gjorde jag en traditionell rip med Audio_ts och Video_ts mappar istället i DVD Shrink.
Men nu när jag kopplat in disken så vägrar den att visa menyerna ändå!!! Rippningen är riktig för när jag tittar på den i datorn via VLC kommer menyer upp som dom skall men i WDn startar bara filmen direkt.
Har bläddrat i menyerna för att hitta en eventuell inställning för detta men hittar inget.
Finns det någon som kan ha en idé om vad som är galet???
Mvh Danne
Postad 27 February 2010 - 16:37
etton
-
etton
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej
En frågat till er som har en WD. Kan man justera timing för texten (som man kan på popcornhour) när man har text (srt fil) till en mkv fil?
Postad 27 February 2010 - 16:39
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Hej En frågat till er som har en WD. Kan man justera timing för texten (som man kan på popcornhour) när man har text (srt fil) till en mkv fil?
inte vad jag har lagt märke till. men storleken på texten kan man ändra på. använd bara timeadjuster, fast tror inte de funkar på mkv -filmer
Postad 27 February 2010 - 16:48
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Jag skulle vilja köpa ett hemmabiopaket till min WD TV HD Live. alltså 5.1 system och utnyttja riktigt DTS ljud.
Vad är det jag behlöver då? optisk kabel för ljud mellan WD:n och recievern? hd-kabel från WD:n till TV:n ?
kan lägga ut max 3000kr.
Postad 27 February 2010 - 20:16
benq
-
benq
-
Användare
-
-
138 inlägg
Hej! Jag har nyligen köpt en WD TV Live och allt har fungerat klockrent med trådlöst nätverk mot nasen osv. Nu har jag rippat över en del av mina dvd filmer till min externa 2,5" och eftersom jag förstått att den inte kan läsa dvd menyer i ISO format gjorde jag en traditionell rip med Audio_ts och Video_ts mappar istället i DVD Shrink. Men nu när jag kopplat in disken så vägrar den att visa menyerna ändå!!! Rippningen är riktig för när jag tittar på den i datorn via VLC kommer menyer upp som dom skall men i WDn startar bara filmen direkt. Har bläddrat i menyerna för att hitta en eventuell inställning för detta men hittar inget. Finns det någon som kan ha en idé om vad som är galet???
Mvh Danne
WD tv live klarar inte menyer! Så det är inget som är galet! Hej En frågat till er som har en WD. Kan man justera timing för texten (som man kan på popcornhour) när man har text (srt fil) till en mkv fil?
det går alldeles utmärkt!!! Bara att trycka höger eller vänster pilarna när du tittar på filmen! Ett annat tips när man spolar så kan man trycka på next så hoppar spelaren framåt tio minuter!
Postad 02 March 2010 - 13:12
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Jag skulle vilja köpa ett hemmabiopaket till min WD TV HD Live. alltså 5.1 system och utnyttja riktigt DTS ljud.
Vad är det jag behlöver då? optisk kabel för ljud mellan WD:n och recievern? hdmi-kabel från WD:n till TV:n ?
Tänkte enbart använda 5.1 systemet till min WD Live. Har en mycket gammal DVD-spelare hemma med utgång för optisk kabel, kan jag använda den som reciever?
Postad 04 March 2010 - 23:29
choppe
-
choppe
-
Rookie
-
1 inlägg
hej, nån som vet om spelaren stödjer vob?
Postad 05 March 2010 - 09:22
Unregistered356db5bb
-
Unregistered356db5bb
-
Rookie
-
6 inlägg
hej, nån som vet om spelaren stödjer vob?
Svaret är ja, vob filer fungerar bra. Däremot har jag liksom många andra problem med img filer (får ingen att fungera)
Redigerat av Unregistered356db5bb, 05 March 2010 - 09:23.
Postad 05 March 2010 - 09:49
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Kan ju vara värt att påminna om med jämna mellanrum:
File Formats Supported
Video - AVI (Xvid, AVC, MPEG1/2/4), MPG/MPEG, VOB, MKV (h.264, x.264, AVC, MPEG1/2/4, VC-1), TS/TP/M2T (MPEG1/2/4, AVC, VC-1), MP4/MOV (MPEG4, h.264), M2TS, WMV9
Photo - JPEG, GIF, TIF/TIFF, BMP, PNG
Audio - MP3, WAV/PCM/LPCM, WMA, AAC, FLAC, MKA, AIF/AIFF, OGG, Dolby Digital, DTS
Playlist - PLS, M3U, WPL
Subtitle - SRT, ASS, SSA, SUB, SMI
Postad 05 March 2010 - 10:14
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Svaret är ja, vob filer fungerar bra. Däremot har jag liksom många andra problem med img filer (får ingen att fungera)
Döp bara om .IMG-filerna till .ISO, så funkar det.
Postad 06 March 2010 - 16:42
limpro
-
limpro
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Döp bara om .IMG-filerna till .ISO, så funkar det.
Och se till att filen INTE heter tex "Infinity.iso.img" för det betyder att filen fortfarande är en img-fil Jag blev tvungen att ändra inställning i utforskaren så att jag kunde "ändra kända filändelser" för att kunna göra om en img till en iso i Win7
Postad 07 March 2010 - 08:28
limpro
-
limpro
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jag har nu en extern hdd kopplad till min WD Live.
När jag spelar upp en BlueRay på 40GB laggar ljudet ibland..det blir tyst varannan minut i några sekunder.
Det är inget fel på filmen ska jag tillägga
Hur kommer jag runt detta problem?
Är det för långsam överförning (med USB) mellan den extern aHDDn och min WD för att kunna lira så stora filmer?
Tacksam för svar
Postad 07 March 2010 - 16:17
Unregistered356db5bb
-
Unregistered356db5bb
-
Rookie
-
6 inlägg
Och se till att filen INTE heter tex "Infinity.iso.img" för det betyder att filen fortfarande är en img-fil
Jag blev tvungen att ändra inställning i utforskaren så att jag kunde "ändra kända filändelser" för att kunna göra om en img till en iso i Win7
Det är just det som har varit felet för mig! Fick tipset av en annan polare igår och hade tänkt att skriva om just detta. Konstigt att det kommer fram först nu (såvitt vad jag vet)! Tack för hjälpen och förlåt att ämnet kom upp ännu en gång, kan tänka mig att det är ganska tradigt att läsa om detta problem om och om igen!
Postad 07 March 2010 - 17:55
limpro
-
limpro
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Det är just det som har varit felet för mig! Fick tipset av en annan polare igår och hade tänkt att skriva om just detta. Konstigt att det kommer fram först nu (såvitt vad jag vet)! Tack för hjälpen och förlåt att ämnet kom upp ännu en gång, kan tänka mig att det är ganska tradigt att läsa om detta problem om och om igen! 
Jo jag tänkte att någon gång måste väl någon ta tag i det här..... Jag har läst om att "iso funkar inte för mig" hit oc hdit men själv har jag aldrig haft några problem. Jag tror att det är så enkelt att folk inte fattar att man måste byta namn och se till att det blir rätt som jag skrev... Nu är det sagt iaf och hoppas att det kan hjälpa några
Postad 09 March 2010 - 01:41
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Det kommer en rätt intressant pryl från Iomega när som helst nu som verkar vara som gjord för WD-TV Live just med tanken på kommande lagringsproblem. Som det är nu så är det ju två HD plus en NAS som gäller. Så vad sägs om att få ytterligare fyra HD på det lokala nätverket? Borde ju täcka behovet att lagra alla semesterfilmerna i MKV för lång tid framåt... iConnect heter den och kan beskådas här: http://go.iomega.com...t/?partner=4740Kommer att kosta sisådär 700-800:- här hemma. Så nu är ju förstås frågan om de här prylarna trivs ihop men rent logiskt borde de göra det. Kommer i vilket fall att beställa den så fort den dyker upp här i Svedala och återkommer då med en rapport här på tråden.
Redigerat av perri, 09 March 2010 - 01:43.
Postad 09 March 2010 - 02:43
Unregistered0bc72c04
-
Unregistered0bc72c04
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Jag kanske har missat detta någonstans i tråden. Ber i sådana fall om ursäkt.
Jag streamar .mkv filer via nätverket utan problem.
Men när jag streamar mina blu-ray backups så flyter filmen på fint i ca tio sekunder för att sedan börja hacka som om den gick i 1 fps. Om jag spolar fram eller tillbaka så försvinner detta men återkommer efter tio sekunder Vilket är väldigt störande. Bandbredden som utnyttjas ligger mellan 3-8Mb/s vilket inte ska vara några problem för nätverket. Samma film fungerar fint om jag stoppa in den i min WD Passport och kopplar via USB.
Vart ligger mitt problem?
Dator:
Q9550, 8Gb minne, 10/100/1000Mbit nätverkskort.
Nätverk:
CAT5e från datorn och WD Live till ComHems Netgear cg3100. IP Flood Detection är AV.
/Mvh
Redigerat av Unregistered0bc72c04, 09 March 2010 - 16:01.
Postad 09 March 2010 - 05:45
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Det kommer en rätt intressant pryl från Iomega när som helst nu som verkar vara som gjord för WD-TV Live just med tanken på kommande lagringsproblem. Som det är nu så är det ju två HD plus en NAS som gäller.
Så vad sägs om att få ytterligare fyra HD på det lokala nätverket?
Borde ju täcka behovet att lagra alla semesterfilmerna i MKV för lång tid framåt...
iConnect heter den och kan beskådas här:
http://go.iomega.com...t/?partner=4740
Kommer att kosta sisådär 700-800:- här hemma. Så nu är ju förstås frågan om de här prylarna trivs ihop men rent logiskt borde de göra det. Kommer i vilket fall att beställa den så fort den dyker upp här i Svedala och återkommer då med en rapport här på tråden.
Den tycks ha dykt upp, men finns inte på lager (de säger att den ev dyker upp 2010-03-17): http://www.mpbutiken...=p:2868207;pl:1
Postad 11 March 2010 - 08:21
maf
-
maf
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
För den som är intresserad finns en bildserie med unboxing av WD TV HD Live här: http://teknikkonsume...-live-unboxing/Mvh Magnus
Postad 11 March 2010 - 13:16
ansbar
-
ansbar
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej alla glada!
Jag kör idag en popcorn A100 som jag är sjukt trött på då den är grymt buggig. Därför försöker jag hitta en ersättare, kan någon avgöra om WD live är det bästa valet?
Jag streamar film från en linux suse-server över SMB. Har ett par tre st diskar på den. Streamas trådlöst över 802.11n via brygga så inte direkt till popcornen.
Ser nästan uteslutande på mkv med subtitles. Även en mindre mängd ISO. Det händer även att jag lyssnar på musik och glor på youtube via den.
Fjärrkontrollen är ointressant då jag kör en multifjärr.
Är WD Live bästa valet?
Postad 11 March 2010 - 13:29
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Hej alla glada!
Jag kör idag en popcorn A100 som jag är sjukt trött på då den är grymt buggig. Därför försöker jag hitta en ersättare, kan någon avgöra om WD live är det bästa valet?
Jag streamar film från en linux suse-server över SMB. Har ett par tre st diskar på den. Streamas trådlöst över 802.11n via brygga så inte direkt till popcornen.
Ser nästan uteslutande på mkv med subtitles. Även en mindre mängd ISO. Det händer även att jag lyssnar på musik och glor på youtube via den.
Är WD Live bästa valet?
köp den nu direkt. bästa köp jag har gjort i mitt liv. spelar upp nästan all format. har sett på ett flertal mkv filmer som är 10GB 1080p utan frysningar. updatera den med senaste firmware så blir det ännu bättre. kom tillbaka efter att du öpt den och undrar hur man fixat bild till arje film. alltså thumbnails. jag var i samma sits som du för ett tag sen, viste inte vad jag skulle köpa. men denna lilla sak kan göra mycket. hoppas det hjälpte.
Postad 11 March 2010 - 18:48
limpro
-
limpro
-
Amatör
-
-
55 inlägg
För den som är intresserad finns en bildserie med unboxing av WD TV HD Live här:
http://teknikkonsume...-live-unboxing/
Mvh Magnus
Ett annat tips kan ju vara www.youtube.com där det är så fiffigt att man kan lägga upp sina egna filmer. Här finns en hel hög med unboxing av de flesta teknikprylar, även WD live....så kolla in den sidan, youtube alltså. Tror den kommer bli något i framtiden...
Postad 11 March 2010 - 22:33
sundsvallsaffe
-
sundsvallsaffe
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Är så nöjd med denna spelare. Kör trådlöst för att mest ladda in filmer på usbdisken och lite youtube. Lånade filmer med swesub och fick vissa att funka men inte andra i att välja subs via options. Funkar alltid på datorn dock. Smällar man får ta. Allt annat funkar fint. Rekommenderas.
Postad 12 March 2010 - 00:59
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Är så nöjd med denna spelare. Kör trådlöst för att mest ladda in filmer på usbdisken och lite youtube. Lånade filmer med swesub och fick vissa att funka men inte andra i att välja subs via options. Funkar alltid på datorn dock. Smällar man får ta. Allt annat funkar fint. Rekommenderas.
hur har du fått den att fungera trådlöst? köper man till någon adapter?
Postad 12 March 2010 - 08:49
djrov
-
djrov
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hej alla glada!
Är WD Live bästa valet?
Om du hade tänkt streama film över det trådlösa så är det nog på håret, jag har inte lyckats få det att fungera så där värst bra fastän jag har N-kort och router. Däremot så har jag kopplat in en usb-disk i den som jag slänger över filmerna till och kör igenom den. Men visst har du ett N-kort och router som klarade det med din popcorn så borde den ju klara det med den här. hur har du fått den att fungera trådlöst? köper man till någon adapter?
Jag har den iaf inkopplad direkt till routern som har trådlöst och sen skickar det till min stationära som är trådlös. Men det ska finnas "adaptrar" att köpa, men kolla upp på deras hemsida vilka som dom rekommenderar bara.
Postad 12 March 2010 - 11:19
sundsvallsaffe
-
sundsvallsaffe
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
hur har du fått den att fungera trådlöst? köper man till någon adapter?
Man kolla vilka usb donglar som passar. Jag har D-link Dir 655 med DWA-140 dongel. Funka bra att streama med reservation för att jag inte testat HD i stream.
Postad 12 March 2010 - 19:13
benq
-
benq
-
Användare
-
-
138 inlägg
jag har precis samma utrustning som du!
Jag har inte lyckats alls att streama hd varken 720p elller 1080p
Så nu kör med en extern hårdisk och är super nöjd med den lilla wdn!
Postad 12 March 2010 - 20:02
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1249 inlägg
Fick hem min idag.
Kopplade direkt upp den till min W5500 och min WD My Book Elite och testade...Pure magic!
Allt som jag hade i hårddisken spelades upp utan krusiduller. Och det var bländande vackert. Äntligen kan jag njuta av film på en helt annan nivå!!
Superpryl!!!!
Postad 12 March 2010 - 22:15
deadwood
-
deadwood
-
Användare
-
-
235 inlägg
Testa att dela ut alla dina utdelade mappar till Gästkontot, löste problem för mig.
har exakt samma problem. startade gästkontot med det fungerar ändå inte. när jag klickar på "network shares" så händer inget alls.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|