Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Vivaz *

708 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson Vivaz 256MB RAM (Mobiltelefoner) 6 6.880952 (41) Inga priser
Sony Ericsson Vivaz Pro (Mobiltelefoner) 3 5.499998 (13) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 28 August 2010 - 15:40

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

http://www.se-satio.....php?f=4&t=2168

Funkar .dat filer i Vivazen?

Postad 29 August 2010 - 00:40

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Funkar .dat filer i Vivazen?

Hej!
Sorry, kanske var lite för snabb där! Jag har inte en aning om det funkar i Vivaz, jag har en Satio själv, och trodde det var i princip samma kompabilitet. Dock var det inga problem att installera i min Satio, skapade en mapp i Annan-mappen på minneskortet som jag döpte till SPBShell, och flyttade sedan alla nedladdade .DAT-filer till denna mapp. Sedan installerade jag SPB Mobile Shell på minneskortet, och när det hade startats, så hade jag "Sense"-tema! Jag har en ohackad Satio. Det är SPB Mobile Shell som läser alla de där .DAT-filerna, inte själva telefonen, så om .DAT-filer stöds eller icke i Vivazen ska inte spela någon roll.

Postad 30 August 2010 - 21:57

Unregisteredb25b72f1
  • Unregisteredb25b72f1
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Kan man synka googles kalender med denna telefonen på nåt smidigt sätt? Har googlat som en galning och det enda jag har hittat egentligen har med roadsync att göra men det har jag inte riktigt fått ordning på...

Postad 30 August 2010 - 23:46

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Kan man synka googles kalender med denna telefonen på nåt smidigt sätt? Har googlat som en galning och det enda jag har hittat egentligen har med roadsync att göra men det har jag inte riktigt fått ordning på...

Prova denna app: http://www.se-satio....oogle sync#p444

Jag vet inte själv om den funkar, eller om det bara är att installera eller om du måste signera den själv, men det är en början iaf!

Edit: Verkar som den är osignerad utifrån filnamnet. Jag tror PCGuiden (se hans inlägg lite högre upp i denna tråd) har en guide på hur man signerar apps på hans hemsida. Finns även andra sätt, t.ex: https://www.symbiansigned.com/app/page Du laddar upp din app, anger din IMEI och din mailadress (du måste skapa ett konto också) som måste matcha ditt kontos mailadress. Sen tar det ca ett dygn så får du ett mail med en länk till var du kan ladda ner din signerade app.

Redigerat av mikekop, 30 August 2010 - 23:58.

Postad 31 August 2010 - 06:45

marw77
  • marw77
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

För att få roadsync att fungera så är det bara att skaffa ett loggin på nuevasync.com. där du parar ihop nuevasync.com med google sedan är det bara att skriva in servernamnen i roadsync och lite till så får du det att fungerar.

/M

Postad 31 August 2010 - 13:21

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

För att få roadsync att fungera så är det bara att skaffa ett loggin på nuevasync.com. där du parar ihop nuevasync.com med google sedan är det bara att skriva in servernamnen i roadsync och lite till så får du det att fungerar.

/M

Bara ett 5-dagars trial account på den sidan, funkar det ändå???

Redigerat av PCGuiden, 31 August 2010 - 13:22.

Postad 01 September 2010 - 07:07

marw77
  • marw77
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Tror den gäller om man skall synka allt så som mail och antekningar men skall man bara ha kalendern så är det gratis för jag har aldrig betalat något. mail kör man ju på den inbygda klienten så det är ju skit samma.

/Martin

Postad 04 September 2010 - 11:15

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Jag går in på denna adress och försöker få lyssna till Live Prat men det funkar ju inte

http://live.heavyind...8000/listen.pls

Hur skall jag få det att fungera

Redigerat av PCGuiden, 04 September 2010 - 11:44.

Postad 04 September 2010 - 12:37

Unregisteredfd67aa39
  • Unregisteredfd67aa39
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Har hört ett rykte att Vivaz ska komma med Android. Någon som hört samma?

Postad 04 September 2010 - 12:47

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har nyss gått från en K810i till Vivaz, och det är inte odelat positivt...
Telefonen är snygg och smidig, men det är ovan med touchscreen.
Till det positiva hör videokameran och GPS, jag har både friluftskartan Pro och Garmin City Navigator på minneskortet och det fungerar fint med Garmin XT.

Men några saker som jag stör mig på är att det saknas smileys och av/på-kanppens placering som gör att jag stänger av telefonen i tid och otid när jag grejar med den.
RSS-läsare saknar jag utanför web-läsaren.
Som det är nu så måste man ha internet igång för att komma åt rss-flöden, det behövdes inte på K810i, utan där var rss-läsaren fristående och man kunde ha genväg till den.
Om någon har förslag på bättre rss-läsare, eller tips på hur jag kan få en genväg till den som finns så är jag tacksam.

Ett annat problem jag har är att jag inte ser namnet på det som ringer :)
Det står bara numret, och även i loggen så syns bara numren på missade/mottagna/uppringda..
Jag har synkat kontakterna från den gamla telefonen till Outlook, och sen från Outlook till Vivaz.
Jag har också raderat numren från SIM-kortet och har bara kontakterna i telefonen.

Om nån kan hjälpa mig med det också?...

Postad 06 September 2010 - 21:21

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Hittade detta smarta program som jag signerat och installerat på min vivaz. Men jag hittar inte programmet på telefonen?! Testat att installera igen men det får då frågan om jag vill skriva över tidigare installation...

Någon annan som får det att fungera?

Postad 07 September 2010 - 08:55

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Hur ändrar jag till rätt "Blogger" inställningar??
Jag råkade trycka iväg ett foto utan att ha skrivit in mina befintliga uppgifter, och då skapades en ny blogg!

Nu kan jag inte hitta inställningarna så att jag kan skicka till min befintliga...
Har rensat alla sekretessdata i förhoppning om att jag skulle få skriva in nya, men det hjälpte inte.

EDIT: Jag kunde lägga till ytterligare en webbpubliceringstjänst och då la jag till mitt befintliga Blogspotkonto, så det dyker upp bland alternativen om jag vill blogga en bild.
Men det nya, automatiskt skapade bloggkontot, vet jag inte hur jag ska få bort.
Varken från telefonen eller från webben!
När jag loggar in med mina gamla inloggningsuppg. så kommer jag bara till min gamla, den nya ser jag inte.

Hjälp önskas.....

Redigerat av JockeJ, 07 September 2010 - 10:00.

Postad 07 September 2010 - 10:47

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
HUr kan jag uppdatera min Wp blogg från min telefon och lägga till bilder jag tagit on the go

Postad 07 September 2010 - 13:21

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hittade detta smarta program som jag signerat och installerat på min vivaz. Men jag hittar inte programmet på telefonen?! Testat att installera igen men det får då frågan om jag vill skriva över tidigare installation...

Någon annan som får det att fungera?

Det finns inte stöd för svenska i Swype, därför måste du ställa in inmatningsspråk till English (US) innan det kommer upp. Starta om telefonen efter du gjort ändringen.

Edit: Swype fungerar inte på Vivaz och icke hackad Satio verkar det som. Kom du så långt som till "Installation klar"? I sådana fall, hur signerade du appen?

Redigerat av mikekop, 07 September 2010 - 13:38.

Postad 07 September 2010 - 17:27

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Det finns inte stöd för svenska i Swype, därför måste du ställa in inmatningsspråk till English (US) innan det kommer upp. Starta om telefonen efter du gjort ändringen.

Edit: Swype fungerar inte på Vivaz och icke hackad Satio verkar det som. Kom du så långt som till "Installation klar"? I sådana fall, hur signerade du appen?

Japp installaton klar stod det men det gick misstänksamt snabbt. Hittar inget swype i programmappen. Har dock inte testat att byta till engelska och startat om än.

Signerade på samma sätt som jag gjorde med Nokia Maps som finns beskrivet tidigare i tråden.

Postad 07 September 2010 - 20:27

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Japp installaton klar stod det men det gick misstänksamt snabbt. Hittar inget swype i programmappen. Har dock inte testat att byta till engelska och startat om än.

Signerade på samma sätt som jag gjorde med Nokia Maps som finns beskrivet tidigare i tråden.

Alltså, Swype är inget program som kommer upp i programmappen. Det är en plugin till tangentbordet. Ändra inmatningsspråk och starta om telefonen, om du har swype-tangentbord efter detta när du skriver ex.vis sms så funkar det åt dig, annars inte.

Postad 08 September 2010 - 13:13

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Har någon sett om det finns andra bakstycken att köpa?
Det som är nu är blankt och det gör mobilen hal som en tvål!

Jag skulle vilja ha samma gummi-yta som Nokia 5800 och SE K810i.

Telefonen är för liten för att vara bekväm att hantera för mig, särskit med den illa placerade av/på-knappen....

Den har åkt i backen och golvet fem ggr på en vecka nu, undrar hur många den håller....
Tyvärr så tappade jag den i ett stenröse också det blev fullt med repor i skärmskyddet.

Postad 08 September 2010 - 20:19

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Alltså, Swype är inget program som kommer upp i programmappen. Det är en plugin till tangentbordet. Ändra inmatningsspråk och starta om telefonen, om du har swype-tangentbord efter detta när du skriver ex.vis sms så funkar det åt dig, annars inte.

njae det verkar inte fungera trots ändrat språk och omstart...

Postad 16 September 2010 - 10:30

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Är det någon som använder SPB mobil shell och vet om det går att stänga av touchskärmen under samtal?
Själv brukar jag ställa in klocka/larm mm med örat vid samtal.

Postad 16 September 2010 - 20:07

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Är det någon som använder SPB mobil shell och vet om det går att stänga av touchskärmen under samtal?
Själv brukar jag ställa in klocka/larm mm med örat vid samtal.

Kolla så du har Sensorer-På, under Inställningar-Telefon-Sensorinställningar.

SPB ska inte påverka proximitysensorn vad jag vet.

Postad 17 September 2010 - 01:37

Ice.
  • Ice.
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man får bort fulladdat signalen? Otroligt störande när det piper till när man sover.
Sen undrar jag också om det går att ställa in om vibratorn ska vara på eller av vid alarm?

Postad 17 September 2010 - 20:40

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Igår ville inte min display känna av tryckningar, stängde av och när jag tryckte in pinkoden så blev det fel siffror. Stängde av igen och lät den ligga ett tag. Sen tog jag bort min displayfilm och testade vilket gjorde susen. Hade en del luftbubblor så jag trodde det var problemet. Idag slutade den fungera igen men nu får jag inte ens fel siffror utan den reagerar inte alls. Alla fysiska knappar funkar men inte touchen.

Någon som känner till om detta är vanligt eller om det är mjukvarurelaterat?

Postad 18 September 2010 - 08:34

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Har du senaste uppdateringarna?

Postad 18 September 2010 - 09:31

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Har du senaste uppdateringarna?

Jag uppdaterade den i slutet av juni. Har det kommit ny fw efter det?

Postad 18 September 2010 - 15:39

kasl
  • kasl
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Igår ville inte min display känna av tryckningar, stängde av och när jag tryckte in pinkoden så blev det fel siffror. Stängde av igen och lät den ligga ett tag.

Någon som känner till om detta är vanligt eller om det är mjukvarurelaterat?

Troligen inte mjukvarurelaterat, jag hade samma problem och fick den utbytt.

Postad 18 September 2010 - 19:07

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
det kom en ny 20/8
1224-4699-R2EA023 heter den

Postad 18 September 2010 - 20:59

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

det kom en ny 20/8

Kan ju inte ens starta min mobil så det blir nog svårt att uppdatera. Förresten så funkade ju skärmen innan, utan senaste fw

Postad 19 September 2010 - 08:44

Luzen
  • Luzen
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Hittar inte var jag ställer in att jag skall ta emot epost i html-format.
eller det kanske inte går på vivaz?
Tacksam för hjälp.

Mvh
Luzen

Det är aldrig för sent att ge upp....

Postad 19 September 2010 - 09:05

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Troligen inte mjukvarurelaterat, jag hade samma problem och fick den utbytt.

fick du ny display eller helt ny mobil?

Postad 19 September 2010 - 10:27

kasl
  • kasl
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

fick du ny display eller helt ny mobil?

Ny mobil.

Postad 19 September 2010 - 10:54

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Kan ju inte ens starta min mobil så det blir nog svårt att uppdatera. Förresten så funkade ju skärmen innan, utan senaste fw

Om du uppdaterar med Sony Ericsson Update Service (SEUS) så ska man inte ha telefonen igång, så det ska nog gå bra!

Postad 19 September 2010 - 16:09

Luzen
  • Luzen
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Är S60 v5 bakåt kompatilbelt så det funkar att köra program för S60v3 på vivaz?
Tex garmin Mobile XT s60v3...?

Postad 21 September 2010 - 11:11

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Kolla så du har Sensorer-På, under Inställningar-Telefon-Sensorinställningar.

SPB ska inte påverka proximitysensorn vad jag vet.

Verkar som det inte finns någon "proximity sensor" på vivaz. :)
Kolla Main Disadvantages här: http://www.gsmarena....-review-447.php
Dom klagar även på det här: http://blog.se-nse.n...vaz-pro-review/

Surt isåfall om det stämmer.

Postad 21 September 2010 - 18:12

Luzen
  • Luzen
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Hittar inte var jag ställer in att jag skall ta emot epost i html-format.
eller det kanske inte går på vivaz?
Tacksam för hjälp.

Mvh
Luzen

Det är aldrig för sent att ge upp....

Svarar själv.. Enligt SE Support går det inte att ställa in med automatik utan man får klicka på den bifogade länken som skapas i mailet. Synd...

Postad 21 September 2010 - 19:49

Luzen
  • Luzen
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Är S60 v5 bakåt kompatilbelt så det funkar att köra program för S60v3 på vivaz?
Tex garmin Mobile XT s60v3...?

Denna frågan tror jag säkert någon kan svara på med lite god vilja?

Postad 21 September 2010 - 20:29

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Denna frågan tror jag säkert någon kan svara på med lite god vilja?

Vad jag vet så är inte s60v3 gjort för enheter med touchskärm vilket kan ställa till det.

Postad 22 September 2010 - 18:32

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Ang. S60 V3-program på S60 V5-plattformen så ska man kunna installera "Virtual Keyboard" så ska man sedan kunna köra V3 på V5. Vet inget mer, men Google är din vän...

Postad 23 September 2010 - 18:43

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
nu är den skickad på service. Det ironiska är att det silicon skal jag beställt låg i min brevlåda när jag kom hem från posten.

Postad 23 September 2010 - 21:10

Luzen
  • Luzen
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Ang. S60 V3-program på S60 V5-plattformen så ska man kunna installera "Virtual Keyboard" så ska man sedan kunna köra V3 på V5. Vet inget mer, men Google är din vän...

Thnx!

Postad 26 September 2010 - 12:06

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

det kom en ny 20/8

Vet du vad den uppdateringen innehåller jämfört med tidigare fw?

Postad 01 October 2010 - 08:16

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Hej på er alla
Uppdateringar på min sida (Vivaz forumet) med en ny kategori "SPEL" och nytt/Uppdateringar på applikationer
Besök min webbsida pcguiden.org

Färdig: Skall göra en guide hur man installerar NDrive på en SE Vivaz under fredagen... den i mitt tycke bästa GPS Appen till Symbian s60.

har även delat upp apps i 2 delar, mer delar kommer under helgen kanske

Vet du vad den uppdateringen innehåller jämfört med tidigare fw?

Uppdateringar på engelska men jag tror det framgår vad för ändringar som gjorts sedan senaste versionen:

1) Start up is faster.
2) Google maps updated now has search by voice feature..
3) Facebook and Roadsync Panels which can now be added to your standby screen.
4) Enhanced performance and functionality for YouTube™, Facebook™, RoadSync™ and Barcode Reader.
5) Stability improvement in the areas of W-LAN, MMS and Internet.
6) Video quality improvement for playing MPEG4 format.
7) Performance improvement when multitasking.

Redigerat av PCGuiden, 01 October 2010 - 08:17.

Postad 01 October 2010 - 09:14

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Va irriterad man kan bli. Skickade in min Vivaz på reparation för en dryg vecka sedan och har inte hört ett ljud, har inte ens fått svar på mitt senaste mail. Kollade med posten och ingen har ens bemödat sig att hämta ut mitt paket från postens utlämningsställe. :D Hur länge ska man behöva vänta på en reparation egentligen?

Sorry för OT...

Postad 02 October 2010 - 16:28

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Va irriterad man kan bli. Skickade in min Vivaz på reparation för en dryg vecka sedan och har inte hört ett ljud, har inte ens fått svar på mitt senaste mail. Kollade med posten och ingen har ens bemödat sig att hämta ut mitt paket från postens utlämningsställe. ;) Hur länge ska man behöva vänta på en reparation egentligen?

Sorry för OT...

Beror ju på skadan I mobilen ps en del symbian ^3 spel o apps funkar på vivaz ;)

Postad 03 October 2010 - 07:40

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Hej på er alla.

Håller för tillfället att flytta över mitt Vivaz forum till ett fristående forum, hoppas ni tycker det blir bra.... Det som är upplagt på min hemsida kommer att försvinna och flyttas över till forumet.. och förhoppningsvis fler saker kommer att komma upp när jag finner något spännande.

Hoppas att ni följer med....
http://www.pcguiden.org/xmb/

Detta kommer att ta ett tag men kommer att bli bra när det blir färdigt

Postad 03 October 2010 - 08:04

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Beror ju på skadan I mobilen ps en del symbian ^3 spel o apps funkar på vivaz ;)

Har ju inte med skadan om dom hämtar ut paketet snabbt eller inte...

Postad 03 October 2010 - 08:40

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
R

Har ju inte med skadan om dom hämtar ut paketet snabbt eller inte...

ring och fråga vad dom håller på med för det kan ju inte vara rätt om dom skiter I det...

Postad 03 October 2010 - 14:36

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

R ring och fråga vad dom håller på med för det kan ju inte vara rätt om dom skiter I det...

Jag mailade dem kollinumret i fredags om det var så att de inte fått någon avi. Dessutom såg jag att posten skickat ut en påminnelseavi i fredags så om dom inte hämtat den på måndag så blir det ett irriterat samtal till dem...

Postad 09 October 2010 - 06:54

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Min kollega har problem med sion Vivaz. När någon ringer till den syns bara telefonnummer i stället för namnet på den som ringer. Detta trots att personen finns med i telefonboken.
Har provat att ha kontakter från både SIM och telefon, men inget hjälper.
Någon som har nån idé?

Tack på förhand.

Postad 10 October 2010 - 10:02

Luzen
  • Luzen
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Min kollega har problem med sion Vivaz. När någon ringer till den syns bara telefonnummer i stället för namnet på den som ringer. Detta trots att personen finns med i telefonboken.
Har provat att ha kontakter från både SIM och telefon, men inget hjälper.
Någon som har nån idé?

Tack på förhand.

Så där blev min telefon igår! Konstigt...

Mvh
Luzen

De e aldrig för sent att ge upp...

Postad 11 October 2010 - 14:50

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Nån som vet vart ställer man in vart tagna foto och videoinspelningar skall lagras?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.