HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat
2978 svar till detta ämne
Postad 18 mars 2010 - 20:39
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Antagligen har han lagt en beställning hos dem och fått veta via mail att den preliminärt inkommer 8april och att som kompensation bjuder de på ett Invisibel Shield.
Beställde Desiren på CDON redan den 8 mars och fick ett mail sent i eftermiddag att leveransdatumet blev framflyttat plus att de bjöd på ett Invisibel Sheld. Hittils har de skött min beställning mycket bra, med snabba mailsvar, tagit ansvar för feltryck osv.
Postad 18 mars 2010 - 21:42
Grumme
-
Grumme
-
Användare
-
-
134 inlägg
CDON har nu också flyttat fram leverans till 8 Apr. Men man är iallafall snälla och skickar med ett gratis InvisibelSheld som lite kompensation.
Vad är en/ett Invisible Shield?
Postad 18 mars 2010 - 21:45
Unregisteredd8f31aef
-
Unregisteredd8f31aef
-
Användare
-
-
149 inlägg
Vad är en/ett Invisible Shield?
Ett display-skydd, för att förhindra repor.
Postad 18 mars 2010 - 21:51
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Aha okej, undrar om man får samma kompensation om man lägger sin beställning nu också  då de inte ändrat datumet på hemsidan än.
Postad 18 mars 2010 - 21:54
algorithm
-
algorithm
-
Användare
-
-
159 inlägg
Ett riktigt bra sådant + skräddarsytt. (ett litet tillägg bara )
Redigerat av algorithm, 18 mars 2010 - 21:55.
Postad 18 mars 2010 - 21:57
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Ett riktigt bra sådant + skräddarsytt.
Mer än bara skärmen menar du? Ni som har haft HTC med bra touch/Iphone. De blir väll endå inga repor på skärmen ? = onödigt? eller?
Postad 18 mars 2010 - 22:01
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Det är väl ett helkroppsskydd i form av en tunn plastfilm har jag för mig? Känns iofs rätt onödigt på en aluchassi-mobil och har Legend dessutom gorilla-glas (som Hero, Milestone m.fl.) så är det helt onödigt för displayen också. Edit: eller ja... detta var visst Desire-tråden visar det sig Oh well, hursomhelst har jag aldrig haft vare sig displayskydd eller någon annan slags plasthinneskydd på mina prylar och repor har jag vart befriad från ändå.
Redigerat av Golgo_13, 18 mars 2010 - 22:06.
Postad 18 mars 2010 - 22:03
Unregisteredd8f31aef
-
Unregisteredd8f31aef
-
Användare
-
-
149 inlägg
Det är väl ett helkroppsskydd i form av en tunn plastfilm har jag för mig? Känns iofs rätt onödigt på en aluchassi-mobil och har Legend dessutom gorilla-glas (som Hero, Milestone m.fl.) så är det helt onödigt för displayen också.
Kanske jag som gör dig vilsen här Golgo, men det är nog framförallt Desiren dom pratar om
Postad 18 mars 2010 - 22:04
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Aha okej, undrar om man får samma kompensation om man lägger sin beställning nu också då de inte ändrat datumet på hemsidan än.
Det får man nog. Tror dem brukar uppdatera hemsidan på natten. Vill bara få Desiren, med el. utan Invisibel Sheld.
Postad 18 mars 2010 - 22:21
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Det är väl ett helkroppsskydd i form av en tunn plastfilm har jag för mig? Känns iofs rätt onödigt på en aluchassi-mobil och har Legend dessutom gorilla-glas (som Hero, Milestone m.fl.) så är det helt onödigt för displayen också.
Edit: eller ja... detta var visst Desire-tråden visar det sig Oh well, hursomhelst har jag aldrig haft vare sig displayskydd eller någon annan slags plasthinneskydd på mina prylar och repor har jag vart befriad från ändå.
Har faktiskt sett hur lätt det är att repa även gorilla-glas. En tjej med brilliantringar behöver bara nudda glaset för att det skall bli ricktigt fula repor. Min sambos tidigare LG Secret såg inte vacker ut.
Postad 18 mars 2010 - 22:51
Grumme
-
Grumme
-
Användare
-
-
134 inlägg
Har faktiskt sett hur lätt det är att repa även gorilla-glas. En tjej med brilliantringar behöver bara nudda glaset för att det skall bli ricktigt fula repor. Min sambos tidigare LG Secret såg inte vacker ut.
Du får väl ge henne falska stenar av glas istället för briljanter. Då får du råd med fler prylar också.
Postad 18 mars 2010 - 23:05
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Eheh, ja eftersom diamant är det hårdaste ämne som finns så är jag knappast förvånad.
Postad 18 mars 2010 - 23:10
Deebo
-
Deebo
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nu får de vara nog!
har precis beställt en Desire ifrån NoYes!
Meningen var (precis som dom flesta) att jag skulle vänta på Xperia x10 men nu skiter jag i den!
SE som ligger så ###### pyrrt till har ändå mage att ignorrera sina kunders frågor ang telefonen, flytta på datum hit och dit...snygg är den..men inte SÅ snygg!
Varför jag valde Desiern: den är också snygg, har precis allt i hårdvaruväg man kan begära plus lite till, sen så finns det SVAR på frågor som man har gällande telefonen!! och det i min värld, betyder en hel del mina vänner!
jag har tidigare endast erfarenhet av HTC genom Diamond 1. den var jag jävkligt missnöjd med, berodde nog mestadels p.g.a windows mobile.
nu får jag sitta här i två veckor eller nåt sånt och vänta, hoppas på att Noyes får den i samband med releasen (står inget prel. datum hos dom).
Nån mer som beställt denna lur ifrån dom ?
Postad 18 mars 2010 - 23:45
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Första frågan: vad är gorilla-glas? Någon speciellt. Extra hård? andra: vad är brilliantringar? Nu får de vara nog! 
har precis beställt en Desire ifrån NoYes! ... Nån mer som beställt denna lur ifrån dom ?
Japp, jag också
Postad 19 mars 2010 - 00:20
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Första frågan: vad är gorilla-glas? Någon speciellt. Extra hård? andra: vad är brilliantringar?
Japp, jag också 
Gorillaglas vet jag inte, mer än att det är ett härdat, så kallat repfritt glas. Men så klart finns det inte några helt repfria, såvida dom inte är gjorda med någon nanoteknik. Brilliant är en brilliantslipad diamant, med 54 fasetter, som är den vanligaste slipningsformen.
Postad 19 mars 2010 - 00:39
algorithm
-
algorithm
-
Användare
-
-
159 inlägg
Gorillaglas vet jag inte, mer än att det är ett härdat, så kallat repfritt glas. Men så klart finns det inte några helt repfria, såvida dom inte är gjorda med någon nanoteknik. Brilliant är en brilliantslipad diamant, med 54 fasetter, som är den vanligaste slipningsformen.
Det vanligaste som jag hört är repfritt & reptåligt, men gorillaglas tar priset  ! Reptåligt är t.ex. iPhone, ett tåligt glas. Repfritt är safirglas (syntetisk safir gjord av aluminiumoxid) som används i många armbandsur.
Postad 19 mars 2010 - 06:39
karan583
-
karan583
-
Rookie
-
9 inlägg
Nån mer som beställt denna lur ifrån dom ?
Yes! Har skickat en del mail till dem i samband med köpet och fått snabba och bra svar. Hoppas bara att de är lika snabba på att få in luren, och lika snabba på att skicka ut den.
Postad 19 mars 2010 - 08:21
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Det vanligaste som jag hört är repfritt & reptåligt, men gorillaglas tar priset !
Reptåligt är t.ex. iPhone, ett tåligt glas. Repfritt är safirglas (syntetisk safir gjord av aluminiumoxid) som används i många armbandsur.
Håller med, det var Golgo_13 som tog upp namnet gorillaglas, lite komiskt namn men har faktiskt hört det ett antal gånger tidigare, tror någon tillverkare har använts sig av namnet, men är väl samma sak som kallas t.ex. safir glas. Skitsamma vad man kallar det för, men det är långt ifrån repfritt. Vet att t.ex. Iphone har reptåligt glas och man hoppas klart att Desiren har en liknande typ. Har iallafall inte sett att N1 ägare som klagat på repkänsligt. Heron har väl också varit reptålig. Själv kommer jag ändå sätta på display skydd för jag hatar repiga displayer.
Redigerat av ffodil, 19 mars 2010 - 09:23.
Postad 19 mars 2010 - 10:02
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
OK, någon slags "bättre" glas än vanligt då  Då vet jag, alltid bra Men hur lyckas man med ringarna få repor på skärmen då? Ringarna i samma ficka?
Postad 19 mars 2010 - 11:29
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Gorilla Glas är tillverkat av Corning och är ett kemiskt förstärkt glasmaterial som är det överlägset stöt- och reptåligaste displayglaset som finns. Videodemo: http://www.corning.c...0Glass_300k.wmvffodil: som jag redan förklarat så kan diamant, av naturliga skäl, sätta repor i ALLT så du kan inte gärna avfärda glaset som "långt ifrån repfritt" på den premissen.
Postad 19 mars 2010 - 11:34
Johnsson1975
-
Johnsson1975
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Haha, trodde det bara var ett uttryck av modellen 'sjukt starkt' glas, men nu är man lite visare, tack för det Golgo_13!
Postad 19 mars 2010 - 11:39
Allsång
-
Allsång
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Nu har ju X10 dubbelt så mycket internminne, vad betyder det i prestanda mm?
Postad 19 mars 2010 - 11:41
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Gorilla Glas är tillverkat av Corning och är ett kemiskt förstärkt glasmaterial som är det överlägset stöt- och reptåligaste displayglaset som finns. Videodemo: http://www.corning.c...0Glass_300k.wmv
ffodil: som jag redan förklarat så kan diamant, av naturliga skäl, sätta repor i ALLT så du kan inte gärna avfärda glaset som "långt ifrån repfritt" på den premissen.
Tack, var bra att få förklaring på just gorillaglas. Tycker inte jag avfärdar det, om du läser hela inlägget. Menar bara att man kan inte läsa "repfritt" ordagrant. Det finns fler saker än diamant som repar sådant glas, såsom grus, sten, m.m.
Postad 19 mars 2010 - 11:50
Matte Hedström
-
Matte Hedström
-
Användare
-
-
198 inlägg
X10 har väl 384 i ram och Desire 576?
Postad 19 mars 2010 - 11:51
Johnsson1975
-
Johnsson1975
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Det som påverkar prestandan är RAM minnet, och vad jag vet har ingen fått riktigt svar på hur mycket den har men det verkar som att den har ungefär lika mycket RAM. Rätta mig om jag har fel. @Matte Det ska vara så att 128MB ska va dedikerat grafikminne, men ingen som vet om det är 384 inklusive eller exklusive det dedikerade för grafiken, vilket ger antingen 256MB eller 512Mb...
Redigerat av Johnsson1975, 19 mars 2010 - 11:53.
Postad 19 mars 2010 - 12:06
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Gorilla Glas är tillverkat av Corning och är ett kemiskt förstärkt glasmaterial som är det överlägset stöt- och reptåligaste displayglaset som finns. Videodemo: http://www.corning.c...0Glass_300k.wmv
ffodil: som jag redan förklarat så kan diamant, av naturliga skäl, sätta repor i ALLT så du kan inte gärna avfärda glaset som "långt ifrån repfritt" på den premissen.
Där ser man, tackar för det. Riktigt imponerande när dom böjde det så mycket Någon som vet om det är samma i Iphone? Gorilla-glass alltså  för de har man ju en del kompisar som kör och inte blir de repor iaf. Men de känns, i alla fall för min del, rätt overkill med skärmskydd
Postad 19 mars 2010 - 13:16
mole
-
mole
-
Användare
-
-
138 inlägg
jag är inte mycket för skydd på telefonen då jag anser att det drar ner de estetiska intrycket för mycket. vad kan man få betala för en ny display om den gamla blivit alldeles för repig?
Postad 19 mars 2010 - 13:28
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Fast invisible Shield finns (åtminstone för flera andra modeller) dels för själva displayen men även för chassit. Chassit är kanske inte lika reptåligt, fast iofs syns kanske eventuella repor inte lika tydligt på det heller. Men om Invisible Shield sitter på plats som det ska utan irriterande/fula lösa kanter o hörn, så har jag gärna en för säkerhets skull. Kostar ju inte mycket jämfört med luren man skyddar. http://www.zagg.com/Men tycker man Desiren är ful (är faktiskt lite tveksam till finishen, speciellt om man jämför med t.ex Xperia X10), så kan man ju alltid spöka ut den med ett egendesignat personligt skydd. http://www.gelaskins.com/
Redigerat av nipe, 19 mars 2010 - 13:30.
Postad 19 mars 2010 - 14:00
Ralle_81
-
Ralle_81
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
satt o kolla lite på HTC Desire vs Legend.....
e enda skillnaden att legend har metallskal, samt slöare processor???
Ngn som kan utveckla skillnaderna?
Postad 19 mars 2010 - 14:03
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Desire har ju betydligt högre upplösning. Inte så hög prisskillnad heller mellan de två så jag tycker bara det är dumt att välja legend.
Postad 19 mars 2010 - 14:36
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
kanske kommit på tal i denna tråd men någon som vet om HTC avser att faktiskt ge sina kunder 720p inspelning med ngn uppdatering?
Redigerat av Seriouz, 19 mars 2010 - 14:36.
Postad 19 mars 2010 - 15:09
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Mindre RAM-minne i Legend, mindre skärm och mindre upplösning...finns säkert något mer också. Har lite brådis nu så får räcka med det så länge iaf..
Postad 19 mars 2010 - 16:02
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Oavsett design skulle jag välja Desire, inget snack, Desiren har allt för många fördelar för att design skall spela någon roll. Personligen tycker jag Desiren är snyggare och på det viset kanske spelar roll. Vet inte helt säkert. Man är som man är.
Redigerat av ffodil, 19 mars 2010 - 16:20.
Postad 19 mars 2010 - 16:36
igelkotten
-
igelkotten
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Oavsett design skulle jag välja Desire, inget snack, Desiren har allt för många fördelar för att design skall spela någon roll. Personligen tycker jag Desiren är snyggare och på det viset kanske spelar roll. Vet inte helt säkert. Man är som man är. 
Jag tycker inte att Desire är supersnygg. Men Legend som många verkar tycka vara snygg gillar jag inte alls. Böjen längst ner är säkert praktisk och så, men jag kan inte sluta störa mig på den. Sen om man är lite nördig som mig så spelar funktionalitet och prestanda en stor roll och då har Legend inte en chans. Det lurar mot att nästa köp blir en Desire, men jag ska inte köpa en ny telefon riktigt än. Är nyfiken på HTC Incredible också, som det bara finns massa rykten kring än så länge.
Redigerat av igelkotten, 19 mars 2010 - 16:39.
Postad 19 mars 2010 - 16:55
Killen99
-
Killen99
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Det finns en bra sida som heter phonearenaDär kan man jämföra alla mobiler och få nästan all fakta om dem
Redigerat av Killen99, 19 mars 2010 - 16:56.
Postad 19 mars 2010 - 18:20
Unregisterede39febc1
-
Unregisterede39febc1
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Skulle detta skal passa på desire?
Postad 19 mars 2010 - 18:29
pizzapappa
-
pizzapappa
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Fick aldrig svar på frågan förut. Men förlorar man någon funktionalitet om man stänger av sense?
Postad 19 mars 2010 - 18:33
b_lindahl
-
b_lindahl
-
Användare
-
-
133 inlägg
Ja, Sense UI möjliggör fler startskärmar (flera skärmar i sidled där man kan ha widgets mm) än en. Osäker hur många det finns på Desire men på Hero får man 5 startskärmar med Sense UI.
Postad 19 mars 2010 - 19:23
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Ja, Sense UI möjliggör fler startskärmar (flera skärmar i sidled där man kan ha widgets mm) än en. Osäker hur många det finns på Desire men på Hero får man 5 startskärmar med Sense UI.
Nä, på Hero var det 7 homescreens och så även på Desire. Vet faktiskt inte hur det påverkar resten av systemet om man slår av Sense men jag är ganska säker på att övriga HTC-specifika funktioner och tillägg fortfarande funkar som t.ex. keyboard, twitter appet, webbläsare m.m. Frågan är dock om det går att lägga till HTC widgets på den vanliga 2.1 Launchern?
Postad 19 mars 2010 - 19:34
b_lindahl
-
b_lindahl
-
Användare
-
-
133 inlägg
Nä, på Hero var det 7 homescreens och så även på Desire. Vet faktiskt inte hur det påverkar resten av systemet om man slår av Sense men jag är ganska säker på att övriga HTC-specifika funktioner och tillägg fortfarande funkar som t.ex. keyboard, twitter appet, webbläsare m.m. Frågan är dock om det går att lägga till HTC widgets på den vanliga 2.1 Launchern?
Hehe ja det är ju sant om jag kollar efter, använder bara 3 själv. Jag försökte dra mig till minnes och orkade inte kolla.
Postad 19 mars 2010 - 20:55
enmil
-
enmil
-
Rookie
-
9 inlägg
Något att tänka på.
Beställde en Hero förra veckan ifrån Telia med abonnemang och såg idag att jag kunde få en Desire för samma pengar. En krona biligare tom. Har redan Beställt Desire ifrån Telenor och kommer att skicka tillbaka Heron till Telia när den kommer.
Väntar hellre 3 veckor extra för en bättre telefon till samma pris.
Postad 19 mars 2010 - 21:27
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Något att tänka på.
Beställde en Hero förra veckan ifrån Telia med abonnemang och såg idag att jag kunde få en Desire för samma pengar. En krona biligare tom. Har redan Beställt Desire ifrån Telenor och kommer att skicka tillbaka Heron till Telia när den kommer.
Väntar hellre 3 veckor extra för en bättre telefon till samma pris.
Hmmm vad får du betala hos telenorge då? Jag är tämligen övertygad om att 3 har bästa dealen...
Postad 19 mars 2010 - 21:32
enmil
-
enmil
-
Rookie
-
9 inlägg
Hos telenor får jag ge 249/mån. Tittade precis men kan inte se något bra abbonemang hos triss som har fri surf. Bara en dyrare variant med 10gb cap.. Men berätta gärna om jag missat något
Postad 19 mars 2010 - 21:39
Ramses
-
Ramses
-
Beroende
-
-
1 057 inlägg
Det stämmer att 3 har högsta cap på 10GB tyvärr, Telenor verkar bättre för de som surfar mycket. Men jag har 3 hemnummer så ja stannar kvar där.
Postad 19 mars 2010 - 22:09
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Hos telenor får jag ge 249/mån. Tittade precis men kan inte se något bra abbonemang hos triss som har fri surf. Bara en dyrare variant med 10gb cap.. Men berätta gärna om jag missat något 
Ja, du missar kanske att du får bara 380 kb nånting i hastighet, eller?
Postad 19 mars 2010 - 22:16
enmil
-
enmil
-
Rookie
-
9 inlägg
Man får 1 eller 6 Mbit/s beroende på vilket abonnemang man väljer. Vet inte vad det är i kb/s men mitt sunda förnuft säger nånstans runt 800 kilybytes/s (för 1mbit/s). Observera att det inte är kilobits utan bytes då.
Postad 19 mars 2010 - 22:26
Johnsson1975
-
Johnsson1975
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
1 byte = 8 bits
1 Mbit/s ger ca 120-130 kb/s
Postad 19 mars 2010 - 22:31
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Man får 1 eller 6 Mbit/s beroende på vilket abonnemang man väljer. Vet inte vad det är i kb/s men mitt sunda förnuft säger nånstans runt 800 kilybytes/s (för 1mbit/s). Observera att det inte är kilobits utan bytes då.
Gå in på Telenor och kolla det lite närmare.
Postad 19 mars 2010 - 22:35
Johnsson1975
-
Johnsson1975
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
I Telenor Surfa Bas ingår tjänsten Telenor Fri Mobilsurf som ger dig obegränsad mobilsurf inom Sverige med 3G-hastighet (upp till 1 Mbit/s).
I Telenor Surfa ingår tjänsten Telenor Fri Mobilsurf Turbo som ger dig obegränsad mobilsurf inom Sverige med Turbo 3G-hastighet (upp till 6 Mbit/s).
249 kr / månad med Surfa Bas i 24 månader
299 kr / månad med Surfa i 24 månader
Ringer för (0,69 kr + 0,39 kr/min) per samtal
Har för mig det är 0,69 kr / sms
Detta med HTC Desire. Det konstiga är att med X10 så gäller samma pris med Surfa Bas, men 349 med Surfa... Ologiskt.
Redigerat av Johnsson1975, 19 mars 2010 - 22:44.
Postad 19 mars 2010 - 22:40
enmil
-
enmil
-
Rookie
-
9 inlägg
Okej, Ja det är jag som tänkt fel med hastigheterna. Sorry.
Hur värdelöst är 1mbit egentligen att surfa med?
Har någon annan operatör något som är mycket bättre? Priset går upp till 299/mån med 6mbit.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|