Jag har varit sugen på iPaden sedan den utannonserades och ska absolut ha just 3G-versionen så att jag kan surfa var jag än befinner mig. Men hur går det där egentligen när webbläsaren inte klarar utav Flash?
Apple iPad 3G 16GB
(Surfplattor)
|
8
|
(19)
|
Inga priser | |
Apple iPad 3G 32GB
(Surfplattor)
|
1
|
(18)
|
Inga priser | |
Apple iPad 3G 64GB
(Surfplattor)
|
8
|
(18)
|
Inga priser | |
Apple iPad 16GB
(Surfplattor)
|
9
|
(60)
|
Inga priser | |
Apple iPad 32GB
(Surfplattor)
|
9
|
(22)
|
Inga priser | |
Apple iPad 64GB
(Surfplattor)
|
1
|
(14)
|
Inga priser |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
Appar till iPad (65 inlägg)
|
14 år sedan |
IPAD - Konvertera mkv till mp4 (m4v)? (9 inlägg)
|
15 år sedan |
Årets julklapp - Prisjakt gissar (51 inlägg)
|
15 år sedan |
HP Slate Vs IPAD (44 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 16 October 2010 - 15:51
Jag har varit sugen på iPaden sedan den utannonserades och ska absolut ha just 3G-versionen så att jag kan surfa var jag än befinner mig. Men hur går det där egentligen när webbläsaren inte klarar utav Flash?
Postad 16 October 2010 - 16:18
Men visst hade det varit bra med ett bra Flashstöd. Jag kan logga in remote på min server och surfa på den om jag skulle vilja kolla nån Flashsida men det har nog aldrig hänt ännu.
Däremot har jag loggat in på min server för att sen gå in på Försäkringskassan och Skandiabanken med Bank-ID...
Postad 16 October 2010 - 16:33
Tjena är det någon som avänder sin ipad som universalfjärr för det bör väl finnas någon form av ir dosa någon som har testat
Med en styrenhet som ipad'en kommunicerar med via wifi kan man styra med ir, rf , rs232 och ip-styrning.
Postad 16 October 2010 - 18:49
Tjena är det någon som avänder sin ipad som universalfjärr för det bör väl finnas någon form av ir dosa någon som har testat
https://www.minhembi...howtopic=267737
Postad 16 October 2010 - 18:53
Och en fråga till härifrån: hur begränsade känner ni som använder iPaden till att surfa mycket på er över att inte Flash-stöd finns?
Det är utan tvekan begränsande. Har haft en iPad ca en vecka nu och har flera gånger irriterat mig på avsaknaden av flash. Skulle inte säga iPad är en särskilt bra surfupplevelse. Folk som säger annat är förmodligen "frälsta" eller har udda surfvanor.
Men den e grym på annat
Postad 16 October 2010 - 21:10
https://www.minhembi...s...267737&st=0
Postad 17 October 2010 - 03:35
Och en fråga till härifrån: hur begränsade känner ni som använder iPaden till att surfa mycket på er över att inte Flash-stöd finns?
Enda gången jag saknat flash är när jag vill kolla i MediaMarkts digitala reklamblad. Annars har jag i princip aldrig saknat det.
Postad 17 October 2010 - 06:28
Enda gången jag saknat flash är när jag vill kolla i MediaMarkts digitala reklamblad. Annars har jag i princip aldrig saknat det.
Youteubelänkningar på Facebok funkar inte för mig.
Postad 17 October 2010 - 09:20
Postad 17 October 2010 - 10:44
Men det beror kanske på surfvanor. Och alla lär hävda att deras vanor är normala.
Postad 17 October 2010 - 13:30
Postad 17 October 2010 - 15:01
Kan man få betala vid dörren och ja sådana saker man behöver och vill veta
Postad 17 October 2010 - 18:53
Redigerat av 22mc, 17 October 2010 - 18:55.
Postad 17 October 2010 - 20:17
Sök i tråden efter "notebook.de"Kan någon här dela med sig av sina erfarenheter av Notebook.de ? tänkte göra en beställning på 16gb 3G
tack !
Kan man få betala vid dörren och ja sådana saker man behöver och vill veta
Postad 18 October 2010 - 08:49
Postad 18 October 2010 - 09:12
För visst går inte det?
Postad 18 October 2010 - 09:53
Starta en väderapp och ha autolås på av så har du din "skärmsläckare" som visar väder.

Men visst hade det varit bra/kul med en riktigt skärmsläckare där man kan väla att visa bilder, starta en app eller som du sa, visar en klocka.
Men det är Apple så att vi skulle få bestämma själva vad vi vill att vår Appleprodukter ska kunna är ju inte så troligt.
Men å andra sidan funkar dom ju jäkligt bra och stabilt också.
Redigerat av ktd, 18 October 2010 - 10:01.
Postad 18 October 2010 - 09:59
Kommer inte ihåg hur det såg ut i 3.2.2 men i 4.2 kan du sätta autolås på av och då har du skärmbild hela tiden.
Starta en väderapp och ha autolås på av så har du din "skärmsläckare" som visar väder.
Men visst hade det varit bra/kul med en riktigt skärmsläckare där man kan väla att visa bilder, starta en app eller som du sa, visar en klocka.
Men det är Apple så att vi skulle få bestämma själva vad vi vill att vår Appleprodukter ska kunna är ju inte så troligt.
Men å andra sidan funkar dom ju jäkligt bra och stabilt också.
Ah vad nice! Då ser jag fram emot 4.2!
Ja precis, det är för- och nackdelar med diktatur
(Tog bort bilderna i citeringen)
Postad 18 October 2010 - 10:24
Jag kan verkligen inte fatta hur man INTE kan sakna flash. Jag kan ta ett eller två exempel om dagen när jag saknar flash.
Men det beror kanske på surfvanor. Och alla lär hävda att deras vanor är normala.
Jo, det beror nog på surfvanor. Att flash saknas är definitivt en nackdel, men jag har kanske saknat flash ett par ggr under de två veckor som jag använt Ipad. (Bl a på SVT:s vädertjänst som använder flash på en del funktioner.)
Det finns lösningar på "problemet", Googla på Ipad och flash så får ni en rad olika svar. Om man jailbreakar Ipaden så finns det något som kallas "frash" för Ipad, det är dock på "beta-stadiet" ännu. Skyfire lär vara på gång med en Ipad-version av sin webläsare som översätter flash till ett kompatibelt IPAD-format. Eller så kan man fjärrstyra sin dator med RDP, funkar utmärkt över nätverk, lite segare över internet.
När det gäller notebook.de så har jag skrivit lite i inlägg #574.
Redigerat av Tomas L, 18 October 2010 - 12:54.
Postad 18 October 2010 - 10:41
1. Ipad har en inbyggd kompass vilken störs av case som har magneter inbyggda för att t ex hålla locket stängt.
2. Ipad har en ljussensor högst upp på ramen! Många case täcker ljussensorn, vilket iofs inte är någon katastrof eftersom man kan ställa ljusstyrkan manuellt och det funkar bra inomhus, men skärmen kommer ALLTID att tro att det är mörkt och ha låg ljusstyrka, även utomhus i solsken.
Exempel på felkonstruerade case:

....och ett par där man tagit hänsyn till ljussensorn:

Magnet-problemet är svårt att lösa, men problemet med ljussensorn går dock att lösa
Redigerat av Tomas L, 18 October 2010 - 10:45.
Postad 18 October 2010 - 13:37
Kom igår hem efter min 2veckor UNDERBARA resa till det stora landet i väst(inte norge) Har såklart med mig en padda hem, Hur lägger man in 4.2 beta? =/ Måste man ha ett utvecklar-konto?
Till iphonen var det bara att ladda hem en fil och lägga in den i iPhonen.
Hjäälp =)
Postad 18 October 2010 - 14:17
Sen är det bara ladda ner filen och återställa iPaden med den filen.
Postad 18 October 2010 - 15:11
Hello!
Kom igår hem efter min 2veckor UNDERBARA resa till det stora landet i väst(inte norge) Har såklart med mig en padda hem, Hur lägger man in 4.2 beta? =/ Måste man ha ett utvecklar-konto?
Till iphonen var det bara att ladda hem en fil och lägga in den i iPhonen.
Hjäälp =)
Vilken modell / vad kostade den dig ?
Nöjd med den ?
Postad 18 October 2010 - 15:17
Du måste få din iPads UDID reggad hos Apple. Det får du som utvecklare eller om du kan få någon som har att regga din enhet.
Sen är det bara ladda ner filen och återställa iPaden med den filen.
Oki!
Vilken modell / vad kostade den dig ?
Nöjd med den ?
16GB Wifi
Den kostade mig 3500 cirkus.
Är nöjd med den!
Träligt att man måste köpa vissa appar igen om man vill ha dom i "hd"
Postad 18 October 2010 - 15:18
https://www.minhembi...howtopic=267737 läs där !
Postad 18 October 2010 - 19:13
Postad 18 October 2010 - 20:31
Knasigt, det kunde jag göra. Dom kanske har ändrat nu. Vad hindrar dig från att förskottsbetala då?Blir att beställa en ipad från Bazula imorgon troligen
Har ju lagt en beställning hos notebook.de men de säger att man inte kan betala vid leverans om man är privat person
.
Postad 18 October 2010 - 21:27
Knasigt, det kunde jag göra. Dom kanske har ändrat nu. Vad hindrar dig från att förskottsbetala då?
Jag vill ha iPaden fort så om ja skulle göra en förskottsbetalning så tar ju de några dagar och sen några dagar till med frakten så
Postad 19 October 2010 - 19:56
Mycket att planera:
-jailbreak
-hitta ett bra abonemang för sms och surfning
-identifiera bra appar
-hitta ett bra ställ + skydd
Sist men inte minst. Få sonen (som är fyra dagar gammal) att gilla paddan
Har att göra fram till måndag alltså.
Någon som kan rekomendera ett bra abonemang för ett gäng fria sms och surfning (behöver inte vara obegränsat) för en billig penning?
Postad 19 October 2010 - 21:08
Grattis till bebisen.Jag får hem min 64 gig 3g på måndag. Spänd väntan till dess.
...
Sist men inte minst. Få sonen (som är fyra dagar gammal) att gilla paddan
...
Någon som kan rekomendera ett bra abonemang för ett gäng fria sms och surfning (behöver inte vara obegränsat) för en billig penning?
Min son började med iphone när han var knappt 1 år gammal. Snart fyller han 4 och har en egen ipod touch men är konstant på mig om att han vill låna den stora iphonen.
Du gjorde det smarta att beställa 64gb direkt, jag köpte 16 först och insåg att man vill ha för mycket hemvideos lokalt på den, det fyller på snabbt.
Jag kör med tre-kontant (inte mobilt bredband utan tele-kontant) utan att ladda det, sen går jag via nätet och lägger på fri surfpaket på det, kostar 90 kr per månad med 6 mbit dom månaderna jag behöver surfa off-wifi. Det bästa med kontant = ingen bindningstid, detta eftersom jag surfar 3g väldigt sporadiskt.
Vet dock inte vad det kostar att sms:a med det, visste inte att detta gick med ipad:en.
Postad 19 October 2010 - 21:19
Grattis till bebisen.
Min son började med iphone när han var knappt 1 år gammal. Snart fyller han 4 och har en egen ipod touch men är konstant på mig om att han vill låna den stora iphonen.
Du gjorde det smarta att beställa 64gb direkt, jag köpte 16 först och insåg att man vill ha för mycket hemvideos lokalt på den, det fyller på snabbt.
Jag kör med tre-kontant (inte mobilt bredband utan tele-kontant) utan att ladda det, sen går jag via nätet och lägger på fri surfpaket på det, kostar 90 kr per månad med 6 mbit dom månaderna jag behöver surfa off-wifi. Det bästa med kontant = ingen bindningstid, detta eftersom jag surfar 3g väldigt sporadiskt.
Vet dock inte vad det kostar att sms:a med det, visste inte att detta gick med ipad:en.
Låter som en bra deal med sonen, det ska börjas i tid
Tre kort låter bra. Precis vad jag hade tänkte mig. Det ska gå att skicka sms, men då måste man jailbreaka och köpa tjänsten för ca 100 kr (eller nåt i den stilen). Samma tjänst som fanns att tillgå innan iPhone hade sms och mms.
Det är microsimkort som krävs för paddan som jag har förstått det. Finns det sådant eller har du klippt sönder ett vanligt simkort?
Redigerat av Unregisteredcb205f2c, 19 October 2010 - 21:20.
Postad 20 October 2010 - 06:38
Även jag använder 3:s kontaktkort för 90kr/månad. De skickar ett microsimkort men man måste ringa dem för att få kortet, det går inte att beställa via nätet.
Postad 20 October 2010 - 11:33
Låter som en bra deal med sonen, det ska börjas i tid
Tre kort låter bra. Precis vad jag hade tänkte mig. Det ska gå att skicka sms, men då måste man jailbreaka och köpa tjänsten för ca 100 kr (eller nåt i den stilen). Samma tjänst som fanns att tillgå innan iPhone hade sms och mms.
Det är microsimkort som krävs för paddan som jag har förstått det. Finns det sådant eller har du klippt sönder ett vanligt simkort?
Annars kan man gå in till en tre butik och få ett usim kort direkt så slipper man väntaKöpte min padda via notebook.de, levaransen gick smidigt. Jag betalade med kort.
Även jag använder 3:s kontaktkort för 90kr/månad. De skickar ett microsimkort men man måste ringa dem för att få kortet, det går inte att beställa via nätet.
Postad 20 October 2010 - 17:06
Trodde att den skulle vara mindre
Postad 20 October 2010 - 22:58
Postad 21 October 2010 - 06:36
Har varken en iPad 3G eller Telias 4G men nej det funkar inte. Du menar väl att du vill ha 4G-hastigheter genom att sticka in ditt simkort med 4G mobilt bredband?Är det någon här som testat Telias 4G i iPaden? Enligt Telia klarar den inte mer än 3G men jag undrar om det stämmer.
Postad 21 October 2010 - 20:54
Har varken en iPad 3G eller Telias 4G men nej det funkar inte. Du menar väl att du vill ha 4G-hastigheter genom att sticka in ditt simkort med 4G mobilt bredband?
Japp. Trist.
Postad 21 October 2010 - 22:21
Jo men det finns ju inga produkter utöver just usb-modem än så länge som stödjer 4G så. LTE är ju en annan teknik än HSDPA.Japp. Trist.
Postad 27 October 2010 - 18:27
Men som sagt, tok nöjd med köpet... kostade 499Euro... ca 4700kr.
Postad 29 October 2010 - 14:50
Jag står i valet och kvalet mellan en Ipad och Galaxy Tab nu har jag fått kika lite på en galaxy tab men inte en Ipad och jag tror nog att jag skulle uppskatta den större skärmen som Ipaden har men jag tycker den har några nackdelar och dom är vad jag har förstått dom som
Jag kan inte läsa böcker som är lånade på Bibloteket.se
Jag tror inte att jag kan logga in på min bank (Skandiabanken)
det är dom stora puckarna och vad jag förstår kan jag göra det på Samsungen.
Är det någon här som har båda som kan ge lite synpunkter på för resp nackdelar på båda maskiner?
Valet står då mellan Galaxy Tab och 64 Gig 3g paddan..
Tack Henrik
Postad 30 October 2010 - 19:50
Hej,
Jag står i valet och kvalet mellan en Ipad och Galaxy Tab nu har jag fått kika lite på en galaxy tab men inte en Ipad och jag tror nog att jag skulle uppskatta den större skärmen som Ipaden har men jag tycker den har några nackdelar och dom är vad jag har förstått dom som
Jag kan inte läsa böcker som är lånade på Bibloteket.se
Jag tror inte att jag kan logga in på min bank (Skandiabanken)
det är dom stora puckarna och vad jag förstår kan jag göra det på Samsungen.
Är det någon här som har båda som kan ge lite synpunkter på för resp nackdelar på båda maskiner?
Valet står då mellan Galaxy Tab och 64 Gig 3g paddan..
Tack Henrik
Skandiabanken har en app som du kan använda dig av. http://macworld.idg....pper-iphone-app
Kör du bank-dosa eller bank-id?
Gällande böcker lånade på biblioteket.se vet jag inte hur det fungerar, om det fungerar.
Postad 31 October 2010 - 09:44
Laddade över en mp4 film jag laddat ner från nätet. Startar filmen och endast ljudet hörs, skärmen är svart och det går inte klicka för att få fram kontrollerna för att kunna hoppa ur filmen. Trycker på home-knappen, hoppar in i filmer igen och samma sak, svart skärm.
Synkar ipaden men utan filmen som kraschade förut, fortfarande samma sak, svart skärm och inga kontroller går att få fram.
Återställer från ett par olika backuper utan framgång. Återställer hela ipaden och återställer sedan från en backup, samma problem.
Kör en total återställning från ipaden och då fungerar video appen igen, men inte om jag återställer en backup, tror i detta skede att jag måste börja om med allt igen från början.
Till sist återställer jag, från ipadens inställningar, endast inställningarna och då funkar det igen. Phew
Vart riktigt nervös.
Trodde ett tag som sagt att jag skulle behöva "installera om" allt, ställa in mailkonton m.m. Nu måste jag bara fixa om vissa inställning som autokorrigering, wifi lösenord och sånt.
Jag kör 4.2 och tänkte dela med mig om detta händer fler personer, vågar inte testa filmen igen. Kanske kan ha att göra med att det var ganska hög bitrate på den, filen var över 900 MB och endast 25 minuter lång. Vet att itunes tidigare klagat över filer jag själv skapat med för hög bitrate att "den här filmen kan inte spelas upp på denna enhet" när man försökt föra över dom.
Postad 31 October 2010 - 11:05
Skandiabanken har en app som du kan använda dig av. http://macworld.idg....pper-iphone-app
Kör du bank-dosa eller bank-id?
Gällande böcker lånade på biblioteket.se vet jag inte hur det fungerar, om det fungerar.
Åh där ser man då var ju det ett problem mindre tack!
Jag kör med certifikat så varken dosa eller e-leg
Postad 02 November 2010 - 13:18
http://gumballtech.c...-download-here/
Man måste tydligen ha senaste iTunes Betan för att installera iOS 4.2.
Alla nödvändiga filer finns i länken.
Knock yourself out!
Postad 02 November 2010 - 22:36
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
Jailbreak iOS Devices
135 bilder
42 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna