Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 June 2010 - 19:13

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Måste man installera Handcent SMS för att köra qwerty i liggande läge? Eller varför kör alla med det där Handcent SMS?

Finns väl andra smsprogram som stödjer det också. Standard gör inte. Gillar dock designen på båda även om handcent går att customisera som man vill.

För en del som haft problem med att den vill att ni ska öppna meddelandet i standardprogrammet så kan ni ju testa söka först. Finns en jättebra sökfunktin i forumet. Tur att ni har delija som hjälper er nu. :P
Bocka ur alla 3 "flikar", inte bara 1 utav dem dock. Tog upp detta tidigare.

Postad 01 June 2010 - 19:23

b0b3
  • b0b3
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
:P ALDRIG MER SE MOBIL!

Har haft telefonen XperiaX10 mini i 3 dagar nu och jag måste säga att det skulle lätt kuna vara en 10 påängare, OM inte batteriet varit kass. I går kväll la jag telefon på ladningen. I dag har jag knappt använd den och nu på kvällen är batteri nivå nere på 35% efter 15 timmar. Med andra ord innebär det att man MÅSTE ladda telefonen varje kväll och använda den måtligt eller inte alls under dagen annars räcker inte batteriet. Och man kan bara glöma att kolla film eller lysna på musik på den, för då måste man ha en kraftkällan i fickan, för att kunna ladda den! Det som jag tycker är väldigt konstigt är att när man kollar batteri statusen för att se vad som förbrukar mest ström, så visas det som störst förbrukning att telefonen var inaktiv (54% förbrukning) och sedan på andra plats mobilens viloläge (som står för 33%) och på tredje plats kommer skärm (med 9% förbrukning) och sist android-system (som bara drog 4%) ???
Hur i helsike har SE tänkt med den mobilen??? Är det inte så att förbrukningen borde vara i omvänt ordning? Jag förstår ingenting och är djup besviken över SE och det batteriet. Vet inte om det kommer kanske någon fix för det, men från min sidan får den "tummen ner" !!!
Väldigt besviken!

Postad 01 June 2010 - 19:33

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Finns väl andra smsprogram som stödjer det också. Standard gör inte. Gillar dock designen på båda även om handcent går att customisera som man vill.

För en del som haft problem med att den vill att ni ska öppna meddelandet i standardprogrammet så kan ni ju testa söka först. Finns en jättebra sökfunktin i forumet. Tur att ni har delija som hjälper er nu. :P
Bocka ur alla 3 "flikar", inte bara 1 utav dem dock. Tog upp detta tidigare.

Usch hur kunde jag missa detta. Följer denna tråd varje dag, men har missat det ;)
Men om man bockar ur alla 3, det är leveransrapport och meddelandevibration. Det kan man väl ha ändå ?
Bockade jag ur meddelanden då jag fick iaf bort det ur statusfältet.

Postad 01 June 2010 - 19:35

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Har haft telefonen XperiaX10 mini i 3 dagar nu och jag måste säga att det skulle lätt kuna vara en 10 påängare, OM inte batteriet varit kass. I går kväll la jag telefon på ladningen. I dag har jag knappt använd den och nu på kvällen är batteri nivå nere på 35% efter 15 timmar. Med andra ord innebär det att man MÅSTE ladda telefonen varje kväll och använda den måtligt eller inte alls under dagen annars räcker inte batteriet. Och man kan bara glöma att kolla film eller lysna på musik på den, för då måste man ha en kraftkällan i fickan, för att kunna ladda den! Det som jag tycker är väldigt konstigt är att när man kollar batteri statusen för att se vad som förbrukar mest ström, så visas det som störst förbrukning att telefonen var inaktiv (54% förbrukning) och sedan på andra plats mobilens viloläge (som står för 33%) och på tredje plats kommer skärm (med 9% förbrukning) och sist android-system (som bara drog 4%) ???
Hur i helsike har SE tänkt med den mobilen??? Är det inte så att förbrukningen borde vara i omvänt ordning? Jag förstår ingenting och är djup besviken över SE och det batteriet. Vet inte om det kommer kanske någon fix för det, men från min sidan får den "tummen ner" !!!
Väldigt besviken!

Tyckte ditt omdöme var lite väl rått med tanke på att du har haft den sådan kort tid. Min batteritid har bara blivit bättre och bättre. Idag klarade den hela den hela dagen från 06.00 - 19.00 med automatisk sync aktiverat den mesta tiden, surf och lekande.

Postad 01 June 2010 - 19:38

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Usch hur kunde jag missa detta. Följer denna tråd varje dag, men har missat det :P
Men om man bockar ur alla 3, det är leveransrapport och meddelandevibration. Det kan man väl ha ändå ?
Bockade jag ur meddelanden då jag fick iaf bort det ur statusfältet.

Men det är väl bara via Sony ericssons program så som jag förstår det.
Leveransrapport dyker väl bara upp i deras app?
Vibration är redan aktiverat i handcent sms. (Eller om jag markerade det själv.)

Postad 01 June 2010 - 19:45

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Väldigt besviken!

Tror du fått ett måndags ex. Sen det där med statistiken är väl precis korrekt bara det att något är fel på din telefon? Eftersom du knappt använt den så ligger inaktiv och viloläge 1a och 2a. Vore väl väldigt konstigt om det stog tex att mediaserver(musikspelaren) dragit 60% om du inte ens använt den... Nej byt telefon och allt blir bra!
Som sagt 4 timmars musik lyssning och ytterligare 30 minuter spotify och samtal,market lek och sms drog 50% på en dag.
EDIT:Du har aldrig ens tänkt tanken att det kan vara fel på din telefon? Går in och varnar folk helt utan grund på omdömmes tråden. Jobbar du för Nokia?

Redigerat av JollyJumper, 01 June 2010 - 20:30.

Postad 01 June 2010 - 20:28

bernersjo
  • bernersjo
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Massor med text

Jämför med min, köptes i fredags, haft i 4dagar nu... Imorse, larmet ringer 05.10, telen fullladdad. Slänger på lite spotify på morgonen i en halvtimma på högtalaren när man fixar iordning sig. Går till tåget, 45 minuter spotifyande (hörlurar) och surf (aftonbladet, lite mail m.m m.m) på pendeltåget imorse. Pratat i telen i ungefär 10-15 minuter, skickat 10sms. 45 min pendeltåg tillbaka hem på eftermiddagen, fullt med spotify (hörlur), lite googlande samt kollat o laddat lite från Market. Några mess på de och kollat mailen. Nu 16 timmar senare så ligger den på 15% kvar. Så visst, använder man mobilen mkt så får man ladda varje natt, helt okej för min del! Skulle man inte använda den som mp3-spelare, surfa på den eller ringa så värst mkt så skulle den säkert räcka nån dag längre. Men har jag en telefon med alla dessa egenskaper så är de väl lika bra att använda den? Så resonerar jag iaf.. :P Att det inte är marknadens bästa batteri har väl aldrig varit någon hemlighet, tycker dock det är rimlig batteritid i förhållande till storlek/vikt/funktioner

Dessutom tycker jag att telefonen var sjukt billig att köpa, så kanske köper en Mini Pro sen.. Då kan man ju använda telen varannan dag, vips så har du fördubblat batteritiden ju! ;)

Postad 01 June 2010 - 20:51

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Ja förstår inte snacket om kasst batteri. Alla nya mobiler behöver laddas dagligen om man använder dem. Har 3 st "nya" mobiler från olika märken, inkusive mini:n. Alla behöver laddas dagligen. Stänger man av 3G och Wifi så klarar de kanske en bit in på andra dygnet. Men vad är det för kul med det. Köper du ny mobil bör du förbereda dig på att inte använda mobilen eller ladda varje natt ;)

Postad 01 June 2010 - 20:56

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Installera Handcent sms
Installera Scandinavian Keyboard och sedan ordlistan.
Aktivera skärmrotation ( min var urbokad.)
Byt inputtangetbord.
Ändra Handcent sms till standard sms-app.
Gå sedan in i Inställningar - Sony Ericsson - Meddelanden - och boka ur alla "bockar" där. 3st totalt så slipper du dubbla meddelanden och dubbla sms-ljud.

Klart!

Detta e konstigt, jag får inte Handcent sms att fungera.

Jag har Installerat Handcent sms smat Candinavian keybord och Swedish Dictionary. Aktiverat skrämroation(som jag provat)

Bockat av allt under Inställningar > SonyEricsson > Medelanden
Och i Inställningar > Språkkod och text > Aktiverat Skandinaviskt tangentbord

Jag antar att jag nu inte ska använda den vanliga sms funktionen som finns som genväg på första sidan utan istället gå till appsen och använda Handcent sms? Öppnar jag det och väljer att skriva nytt medelande så får jag upp det vanliga tangetbordet?

Vad har jag missat?

Postad 01 June 2010 - 21:21

Unregistered1820
  • Unregistered1820
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Jag installerade Scandinavian keyboard utan ordboken och Handcent sms, i söndags. Först nu idag kom jag på hur man får igång det ;) .

Man man pekar och håller kvar fingret ett tag tills ett fönster öppnas med "inmatnings metod" klicka på det så öppnas ett nytt fönster där man kan välja standardinmatning eller Scandinavian Keyboard.
Efter att man valt Scandinavian Keyboard är det som öppnas när man ska mata in text.
Har X10 Minins skärm på högkant hela tiden.

peka och håll kvar på ett text inmatningsfönster- klicka på Inmatnings/indata metod - klicka på Scandinavian Keyboard

Red: ändrade lite text

Redigerat av Unregistered1820, 01 June 2010 - 21:37.

Postad 01 June 2010 - 21:42

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Aha såg nu vad det var som inte fungerade och Urbot förklarar det hela bra.

"Jag antar att jag nu inte ska använda den vanliga sms funktionen som finns som genväg på första sidan utan istället gå till appsen och använda Handcent sms?"
Mobilen kommer ju fråga dig vilket program du vill använda som standard vid inkommet sms. Byt också ut genvägen på startsidan till Handcent sms istället.

Jag har inte haft något problem vad gäller detta iaf. Bara en gratislösning vad det gäller att använda mobilen som en 3g-dongle som fattas.

Mina programtips:
- Tv.nu
- K-9 Mail (Har inte fått denna att fungera helt tillfredsställande men betydligt bättre än standard.)
- Prisjakt
- eBuddy (Chat client.)
- Tele2 (Program så att man kan se en sammanfattning av telefonabonnemanget direkt i luren.)
- Spotify
- Snowstorm (Väder app med widget.)

Redigerat av Unregistered0354d681, 01 June 2010 - 21:49.

Postad 01 June 2010 - 21:59

bernersjo
  • bernersjo
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

- K-9 Mail (Har inte fått denna att fungera helt tillfredsställande men betydligt bättre än standard.)

Jag har fattat hur man tar bort alla ikoner som man har laddat hem, men dom som låg förinstallerade, som exempelvis Gmail osv.. Hur fan tar man bort dom? Mkt skit som låg med som jag aldrig använder.. Kan ju flytta alla så man har en hel "sida" i menyn med skit, känns ovärt dock..

Postad 01 June 2010 - 22:08

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
är ingen android-expert men har haft min x10:a sedan 31 mars och batteritiden blir bara bättre och bättre. jag misstänker att det är samma med den här som jag bara ägt några dagar. ge den någon vecka eller två så gissar jag på att det blir markant skillnad. läste i x10-tråden att android lär sig hur telefonen används och därför kan optimera batteritiden. vet inte om det är sant men det går säkert att läsa om på nätet. :lol:

ett sätt att spara batteri är i alla fall att inte ha automatiska synkfunktioner på eller åtminstone öka tidsintervallet på dem. annars slukar de väldigt mycket batteri, även när telefonen är i standby.

har annars hittat två apps som fungerar på x10 men inte x10 mini eller som den iaf inte hittar på market. den ena är "smart alarm" som har koll på hur du sover och väcker dig när du rör på dig och inte sover så djupt. grym app! någon som vet om det finns nåt motsvarande till minin? den andra är "eniro" men där kör jag nu "vem ringde" som verkar fungera bättre nu än när jag kollade för ett par månader sedan. ;)

övriga apps att rekommendera:
- handsent sms
- spotify premium (nu med möjlighet att spela musik från minneskortet)
- facebook uppdatering så inkorgen kommer med
- facebook sync
- batteryminder
- barcode scanner
- STHLM traveling (om man åker SL i sthlm)
- snowstorm (bästa väderappen, baseras på yr.no)
- layar reality browser

har inte hunnit ladda hem nåt mer ...

Redigerat av lurane, 01 June 2010 - 22:13.

Postad 01 June 2010 - 22:10

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Hehe nä de var ju inte självklart att man skulle hålle inne inmatningsfältet ett litet tag.

Men nu när detta är omställt så gäller det alltså vid alla inmatningsfält?

En funktion som hade varit grymt bra är om man kunde ställa in att har man telefonen liggande så kör qwery annars kör det vanliga T9. Går det att fixa?

Postad 01 June 2010 - 22:19

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Hehe nä de var ju inte självklart att man skulle hålle inne inmatningsfältet ett litet tag.

Men nu när detta är omställt så gäller det alltså vid alla inmatningsfält?

En funktion som hade varit grymt bra är om man kunde ställa in att har man telefonen liggande så kör qwery annars kör det vanliga T9. Går det att fixa?

Tar ju inte direkt lång tid att byta ändå ;)

Postad 01 June 2010 - 22:42

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

;) ALDRIG MER SE MOBIL!

Väldigt besviken!

Fånigaste jag läst på länge. Och ditt betyg på prisjakt får en ju att skratta. Endast pga att batteriet inte håller det måttet du önskat dig så går telefonen från en 10a till en 2a? Jadu.. Är det den första smart phonen du äger? Dagens smart phonse klarar nämligen inte flera dagar utan att laddas vid normalt användade. Sedan bör du ge den lite tid, batteriet förbättras för varje laddning de första veckorna. Jag har under ett års tid nu haft 3 olika smart phones och ingen av dem har knappt klarat av mer än 1 dygns vanligt användande!!

Postad 01 June 2010 - 23:04

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Det är väl lite som så att alla mobiler är bra på sin egna sak och sämre på andra... finns dom som tål massor av stryk, finns dom som har batteri tid som räcker hur länge som helst, finns dom som har massor av roliga funktioner, etc etc...

Ingen mobil har allt, utan det är alltid en kompromiss av hur mycket man vill offra av vissa saker, för att få andra saker.
I denna så får man saker som storleken, android, pekskärm, "novelty" värde, billigt pris etc, men då offrar man andra saker som batteritid och sämre upplösning på skärmen.

Frågan man måste ställa sig då är väl om det är en bra "mix" i nya telefoner, har man offrat mer än vad man fått?
I denna lilla lur har man lyckats få med så mycket, men inte offrat allt för mycket, men visst, man kan säkert göra en lur utan skärm eller funktioner, bara en telefon, med batteritid i flera veckor, men hur kul är det? ;)

Så när man sätter betyg så måste man ju se på helheten och inte bara fokusera på en svaghet, man offrar lite, men får så mycket...

Postad 02 June 2010 - 06:19

deenajs
  • deenajs
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med theclone o co. Köper man en androidtelefon för att ha bra batteritid har man gjort en ruskigt dålig research och borde antagligen klaga mer på sig själv än telefonen ;)

Postad 02 June 2010 - 06:39

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Swedriod gör ett ingående test:
http://www.swedroid....mini#more-18147

Postad 02 June 2010 - 06:41

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Till er som klagar på batteritiden: http://www.swedroid....mini#more-18147
"Vi har under testperioden imponerats av batteriet som allt som oftast har mäktat med 36-48 timmar. Att klara ett dygn har inte varit några problem alls -- något som inte alltid är fallet med större och kraftfullare androidtelefoner"

Postad 02 June 2010 - 06:43

repan
  • repan
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag får inte min mail att fungera. Skriver in de inställningar jag känner till dvs POP3 och SMTP men jag får bara detta meddelandet hela tiden "Certifikatfel. Kontrollera att tid och datum är korrekta". Någon som vet vad det är för fel?

Postad 02 June 2010 - 07:52

AndreasSmedstorp
  • AndreasSmedstorp
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Vilket program är BÄST för GPS ?

Wisepilot hittar sällan / får sällan bra mottagning från GPS:en i min X10 Mini..

Några andra borde väl ha provat GPS? märkligt detta...

Tacksam för svar som sagt !

Sen undrar jag om nån vet några roliga program som
man kan använda sig utav med accelerometern.. eller hur det nu stavas?
typ beer/öl grejen då man vrider på telefonen som med iphone.. /
alltså några kul appar till android/ovanliga just för x10 mini ?

Redigerat av AndreasSmedstorp, 02 June 2010 - 07:53.

Postad 02 June 2010 - 08:08

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Jag har nu fått bekanta mig lite mer telefonen och har ett par punkter att diskutera :

1. Jag tycker det är oklart vad det är den är uppkopplad till(3G/Wi-Fi eller annat) och hur mycket den använder?

2. Den verkar ha en relativt dålig Wi-Fi mottagare, där jag satt så hade laptopen full access medan X10 mini hade bara 1 pinne max. Mot slutet av testet försvann Wi-Fi helt för den? Behöver man manuellt tvinga den in i Wi-Fi och isåfall hur? Det kan ju vara så att den gick in i sleep mode och att den efter det tar ett tag att komma igång, men vi väntade rätt många minuter utan framgång?

3. Vi försökte föra över en bild från en SE 880i till X10 mini via bluetooth. Det gick bra att föra över från SE 880i till dator samt en annan SE mobil men vi fick inte det att fungera med X10. SE 880i hittade helt enkelt inte X10 mini trotts vi slaget på att den skulle vara synlig, men kanske är det så att man måste ställa X10 mini i någon filhämtnings läge?

4. Det går att byta bakgrunds bild men inne i menyerna så är det alltid en blå bild i bakgrunden, tyvärr tycker jag detta gör det svårare att läsa meny val o liknande? Jag hade hällre sett en ljus bakgrund utan figur med mörk text eller rent av tvärtom.

5. Browsern som medföljer är extremt klumpig. När man kommer in på en site så är den så pass inzoomad att man bara ser lite av hörnet på siten, man får då börja röra runt lite på den för att få fram zoom knapparna där man kan trycka så att den anpassar siten till telefonen. Problemet här är att har man telefonen på sidan så vill man att den ska per automatik zooma ut precis så att bredden på siten anpassas till skärmen(som på Samsung Wave), det gör den inte nu utan den lägger tomma fält vid sidorna trotts att skärmen redan är så liten? Så fort man försöker flytta runt sig i detta utzoomade läget så dyker det fram ett liite liitet förstoringsglas som man bara kan se ett par bokstäver i och dessutom följer den inte fingret, den rör sig lite på egen hand när man försöker dra runt? Väljer man att gå till en annan sida så återgår zoomen igen(till inzoomat läge)? För mig går det helt enkelt inte surfa på detta viset? Gör jag något fel eller är browsern så dålig? Jag har tittat på ex Samsung Wave(som är mycket större telefon) där anpassas siten automatiskt till bredden när man lägger den på sidan, och då täcker det verkligen hela skärmen, det vill jag att den ska göra även på X10. Hur skulle jag vilja ha det då ? Jag skulle vilja att man får själv bestämma vilken utzoomnings faktor som ska användas och detta ska gälla för alla sidor som man går in på. Vill man så ska man kunna zoomain och ut enkelt men detta ska återgå när man går till ny sida. Om inte detta går så vill jag att siten iallafall ska anpassa sig till displayens bredd.

Postad 02 June 2010 - 10:25

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Hmm...nu har min 3G börjat krångla. Kopplar ner till och från när jag kör spotify på jobbet. Har testat olika inställningar och i andra telefoner. Nätverk verkar inte vara den telefons starka sida ;) Kanske dags att gå och byta den mot en ny och se om min bara är kass eller om nätverketsmodulen är sämre än min andra mobiler.

Postad 02 June 2010 - 10:50

Unregistered71ff3b8c
  • Unregistered71ff3b8c
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Installera Handcent sms
Installera Scandinavian Keyboard och sedan ordlistan.
Aktivera skärmrotation ( min var urbokad.)
Byt inputtangetbord.
Ändra Handcent sms till standard sms-app.
Gå sedan in i Inställningar - Sony Ericsson - Meddelanden - och boka ur alla "bockar" där. 3st totalt så slipper du dubbla meddelanden och dubbla sms-ljud.

Klart!

Jag följde dina instruktioner och fick allt att lira. Grymt mycket smidigare med qwerty-tangentbord. Dock så slutade min skärmrotering att fungera helt och hållet.

Jag funderar på om det har med Scandinavian Keyboard, eller senaste uppdateringen av Handcent sms att göra. Någon som stött på samma problem som jag?

Och yes, rutan för autorotering är ikryssad. Kollat både genom systeminställningarna och Handcent sms-inställningarna.

Postad 02 June 2010 - 11:22

roast
  • roast
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Nån annan än jag som har fått ett exemplar med sned power/lock-knapp? Knappen fungerar som den ska men det känns ju tråkigt på en ny mobiltelefon. Tycker ni jag ska försöka byta fast jag har använt den? Inköpt på Siba med Tele2 abonnemang, den 31 maj.

https://www.minhembi...c_id=350317.jpg

Postad 02 June 2010 - 11:53

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Har bockat ur bockarna på meddelandeinställningar men ändå öppnas inte meddelanden automatiskt med Handcent utan popar upp i det vanliga. Vad gör jag för fel?

Postad 02 June 2010 - 11:55

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Nån annan än jag som har fått ett exemplar med sned power/lock-knapp? Knappen fungerar som den ska men det känns ju tråkigt på en ny mobiltelefon. Tycker ni jag ska försöka byta fast jag har använt den? Inköpt på Siba med Tele2 abonnemang, den 31 maj.

https://www.minhembi...c_id=350317.jpg

Självklart ska du byta. Fabrikationsfel, inget att tveka på. Spelar ingen roll om använt den, det ska väl gå på garantin.

Postad 02 June 2010 - 11:57

Unregistered71ff3b8c
  • Unregistered71ff3b8c
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Några av mina intryck sedan köpet:

Positivt
Liten och lätt
Bra pekskärm
Android
Snabb och bra kamera

Negativt
Batteriet tar slut _snabbt_ om man har igång auto-sync (går att leva med om man har koll)
Skärmen är extremt dålig i solljus

Hoppas på fix via uppdateringar
Textinmatningen via T9 är långsam och buggig
Alarmet är opålitligt
Har startat om sig själv ett par gånger

Postad 02 June 2010 - 12:59

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Har bockat ur bockarna på meddelandeinställningar men ändå öppnas inte meddelanden automatiskt med Handcent utan popar upp i det vanliga. Vad gör jag för fel?

Troligen samma fel som jag gjorde, d.v.s håll fingret på inmatnings fönstret och du får upp en dialog där du kan bestämma vilket som ska användas som standard.

qwerty fungerar faktiskt relativt bra, fint också att den har lite autocomplete funktion. Visst man trycker fel på bokstäverna lite då och då efter som det är så litet, kanske större mellan rum mellan knapparna hade gjort susen?

Postad 02 June 2010 - 14:43

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Ni som har denna och surfar mycket. Vilken browser använder ni? Jag som ofta hänger här på forumet via Opera mini är lite orolig för hur textinmatning fungerar på en så pass liten skärm? Skulle vara intressant om någon har ett filmklipp av hur opera mini eller skyfire fungerar på minin?

Postad 02 June 2010 - 14:53

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Hur är det egentligen, kan man binda sina redan befintliga kontakter till facebook kontakter på något vis så man kan få foto därifrån på dem (ex när de ringer)?

Postad 02 June 2010 - 15:46

bernersjo
  • bernersjo
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hur är det egentligen, kan man binda sina redan befintliga kontakter till facebook kontakter på något vis så man kan få foto därifrån på dem (ex när de ringer)?

Stämmer! Finns en app, Facebook Sync tror jag den hette. Den matchar din telefonbok mot dina vänner på Facebook och samlar in alla profilbilder och sparar i telefonboken. Skulle du döpa dina kontakter via smeknamn eller om den inte hittar av någon anledning så kan man koppla de manuellt också. Dessutom kan den hämta allas födelsedagar och lägga in i kalendern (förutsatt att dom skrivit in datum på facebook).

Sen finns de en grym app som heter True Caller. Om ngn ringer (lr smsar) till dig från ett nr du inte har i teleboken så kollar den upp vem det är på eniro/hitta.se eller vart den söker. Går sjukt snabbt o smidigt! Dessutom kan den kolla upp dina kontakter och lägga in adresser i telefonboken. Inte ofta man skickar brev kanske, men kan vara bra om man kopplar till gpsen kanske..?

Postad 02 June 2010 - 16:01

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Stämmer! Finns en app, Facebook Sync tror jag den hette. Den matchar din telefonbok mot dina vänner på Facebook och samlar in alla profilbilder och sparar i telefonboken. Skulle du döpa dina kontakter via smeknamn eller om den inte hittar av någon anledning så kan man koppla de manuellt också. Dessutom kan den hämta allas födelsedagar och lägga in i kalendern (förutsatt att dom skrivit in datum på facebook).

Sen finns de en grym app som heter True Caller. Om ngn ringer (lr smsar) till dig från ett nr du inte har i teleboken så kollar den upp vem det är på eniro/hitta.se eller vart den söker. Går sjukt snabbt o smidigt! Dessutom kan den kolla upp dina kontakter och lägga in adresser i telefonboken. Inte ofta man skickar brev kanske, men kan vara bra om man kopplar till gpsen kanske..?

Låter grymt bra! Tack.

Uppfattar ni X10 mini som ganska dålig på att använda Wi-Fi? Som jag sa tidigare, jag får endast en stapel max på telefonen medan laptoppen bredvid får fullt?

Postad 02 June 2010 - 17:16

Unregistered4235605c
  • Unregistered4235605c
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej alla
En liten undran, sitter med denna telefon och kör spotify via Wi-Fi. Har problem med att antingen tappar telefonen nätet mellan låtar eller att spotify bråkar. Eftersom en låt är tillräckligt lång för att skärmen skall släckas får jag problem med att nästa låt startar inte av sig själv. Om jag däremot strax innan en låt är slut aktiverar telefonen så tas nästa låt som den skall. Jag är tvungen att "låsa upp" skärmen för att spotify skall börja spela nästa låt. Gör jag detta drar låten igång, gör jag inget händer nada (inget). Får känslan av att som tidigare inlägg nämner så tappar telefonen Wi-Fi lite då och då. Har i inställningar för Wi-Fi policy att jag inte vill att telefonen går över till mobildata. Känns detta igen för någon?

Postad 02 June 2010 - 17:22

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Hej alla
En liten undran, sitter med denna telefon och kör spotify via Wi-Fi. Har problem med att antingen tappar telefonen nätet mellan låtar eller att spotify bråkar. Eftersom en låt är tillräckligt lång för att skärmen skall släckas får jag problem med att nästa låt startar inte av sig själv. Om jag däremot strax innan en låt är slut aktiverar telefonen så tas nästa låt som den skall. Jag är tvungen att "låsa upp" skärmen för att spotify skall börja spela nästa låt. Gör jag detta drar låten igång, gör jag inget händer nada (inget). Får känslan av att som tidigare inlägg nämner så tappar telefonen Wi-Fi lite då och då. Har i inställningar för Wi-Fi policy att jag inte vill att telefonen går över till mobildata. Känns detta igen för någon?

japp, har samma problem både vid 3G och Wifi:n. Klart mycket mer problem med wifi:n dock så kör oftast 3G. Och då sitter jag stilla så rör mig inte utan 3G täckning borde vara likvärdig hela tiden.

Redigerat av theclone, 02 June 2010 - 17:23.

Postad 02 June 2010 - 17:35

Unregistered4235605c
  • Unregistered4235605c
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

japp, har samma problem både vid 3G och Wifi:n. Klart mycket mer problem med wifi:n dock så kör oftast 3G. Och då sitter jag stilla så rör mig inte utan 3G täckning borde vara likvärdig hela tiden.

ser nu att när jag aktiverar skärmen så är symbolen för Wi-Fi borta och 3G kommer tillbaka, sedan tänker den ett tag och symbolen för Wi-fi kommer tillbaka igen och musiken startar. Då kan men bara önska att detta fixas i en uppdatering. Känns som om det är skärm släckaren är boven i dramat. suck, aldrig får man vara nöjd.

Postad 02 June 2010 - 17:38

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Tror ni Pro kommer dra mer batteri än pga tangentbordet?

Postad 02 June 2010 - 18:04

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

ser nu att när jag aktiverar skärmen så är symbolen för Wi-Fi borta och 3G kommer tillbaka, sedan tänker den ett tag och symbolen för Wi-fi kommer tillbaka igen och musiken startar. Då kan men bara önska att detta fixas i en uppdatering. Känns som om det är skärm släckaren är boven i dramat. suck, aldrig får man vara nöjd.

Att WiFi dör när skärmen släcks är inte så konstigt, även processorn stängs ner (ja, inte helt då men i princip) för att spara ström. Googla på android och Wakelock för lite mer info.

Svor nämligen över det här när jag utvecklade en Plex / xbmc remote för android (<reklam>aRemote, funkar finfint på mini</reklam> ;)) och ville kunna pausea filmen efter 20min men då var wlanet dött så det gick inte. Min lösning var att sätta en partial wake lock + en wifi lock som en app måste göra om WiFi inte ska stängas ner då telefonen går i sleepmode.

Sammanfatning: Inget Sony Ericsson gjort utan det är android beteende för att spara ström

Så menar du att det är så på samtliga androidlurar? känns konstigt tycker jag.

Postad 02 June 2010 - 18:21

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Ni som har denna och surfar mycket. Vilken browser använder ni? Jag som ofta hänger här på forumet via Opera mini är lite orolig för hur textinmatning fungerar på en så pass liten skärm? Skulle vara intressant om någon har ett filmklipp av hur opera mini eller skyfire fungerar på minin?

Jag använder vanliga. Testade Opera men standard kändes bättre. Den var faktiskt inte så mycket snabbare på att ladda in sidorna (Opera) men man sparar ju data-trafik dock.

Postad 02 June 2010 - 18:26

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Har också fått problem med 3G.
Den kopplar ner, och verkar inte komma tillbaka. Senast körde jag någon grundinställning och då hade jag plötsligt 3G. Nu har det försvunnit igen, och det beror ej på dålig mottagning.

Postad 02 June 2010 - 18:38

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Vilket program använder ni för att hålla koll på er datatrafik? Det kan ju vara på sin plats att se hur mycket den ex använder 3G.

Den andra frågan är var man ställer in hur ofta program ska gå ut på internet för att updatera(så kallade pushers) ?

Postad 02 June 2010 - 18:50

skaris
  • skaris
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Denna kanske kan vara nåt för er som har problem med att Wi-Fi stänger ner sig?!

Postad 02 June 2010 - 19:09

b0b3
  • b0b3
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

:lol: ALDRIG MER SE MOBIL!

Väldigt besviken!

Det verkar som det stämmer som visa säger att batteri tiden med tiden blir BÄTTRE. I dag är batteri nivå faktiskt på hela 75%, med ungefär samma användning som i går. Jag backar lite med min hårda kritik från igår. Telefon får faktiskt 8 i betyg nu ;)

Postad 02 June 2010 - 19:13

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Det verkar som det stämmer som visa säger att batteri tiden med tiden blir BÄTTRE. I dag är batteri nivå faktiskt på hela 75%, med ungefär samma användning som i går. Jag backar lite med min hårda kritik från igår. Telefon får faktiskt 8 i betyg nu ;)

Då kanske du har lärt dig en läxa nu då med andra ord? Att inte döma ut en telefon helt pga ett nytt batteri. :lol:

Postad 02 June 2010 - 19:46

b0b3
  • b0b3
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Då kanske du har lärt dig en läxa nu då med andra ord? Att inte döma ut en telefon helt pga ett nytt batteri. ;)

Det kan man säga ja :lol: :lol:

Postad 02 June 2010 - 19:52

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
3G WatchDog verkar bra till att hålla koll på 3G överföringar iallafall.

Kan man anta att ett program stängs ner när man trycker på huvudmeny knappen eller tillbaka? Eller hur håller man koll på vilka program som är igång?

Det finns en ström widget där man kan slå på och av olika saker, den där det finns en cirkel på med pilar är det för pushing tjänster? Hur ser man vilka tjänser som ligger och ska uppdatera?

Postad 02 June 2010 - 20:23

Blomchen
  • Blomchen
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

5. Browsern som medföljer är extremt klumpig. När man kommer in på en site så är den så pass inzoomad att man bara ser lite av hörnet på siten, man får då börja röra runt lite på den för att få fram zoom knapparna där man kan trycka så att den anpassar siten till telefonen. Problemet här är att har man telefonen på sidan så vill man att den ska per automatik zooma ut precis så att bredden på siten anpassas till skärmen(som på Samsung Wave), det gör den inte nu utan den lägger tomma fält vid sidorna trotts att skärmen redan är så liten? Så fort man försöker flytta runt sig i detta utzoomade läget så dyker det fram ett liite liitet förstoringsglas som man bara kan se ett par bokstäver i och dessutom följer den inte fingret, den rör sig lite på egen hand när man försöker dra runt? Väljer man att gå till en annan sida så återgår zoomen igen(till inzoomat läge)? För mig går det helt enkelt inte surfa på detta viset? Gör jag något fel eller är browsern så dålig? Jag har tittat på ex Samsung Wave(som är mycket större telefon) där anpassas siten automatiskt till bredden när man lägger den på sidan, och då täcker det verkligen hela skärmen, det vill jag att den ska göra även på X10. Hur skulle jag vilja ha det då ? Jag skulle vilja att man får själv bestämma vilken utzoomnings faktor som ska användas och detta ska gälla för alla sidor som man går in på. Vill man så ska man kunna zoomain och ut enkelt men detta ska återgå när man går till ny sida. Om inte detta går så vill jag att siten iallafall ska anpassa sig till displayens bredd.

Kanske inte en perfekt lösning men om du går in under inställningar/Sony Ericsson programinställningar/webbläsare så kan du ställa in standardinställningar för zoom till lång så blir det lite bättre.

Postad 02 June 2010 - 20:55

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Skulle någon kunna uttala sig om telefonens ljudkvalitet? Swedroid:s test såg inte direkt lovande ut, riktigt dåligt under 50 Hz!

http://www.swedroid....xperia-x10-mini

Postad 02 June 2010 - 20:58

offsider
  • offsider
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hur är det med musikspelare till X10 mini/pro. Om jag har förstått saken rätt så är den som finns i luren från början skit rent ut sagt.

Det går exempelvis inte att göra spellistor, stämmer det?

Av allt jag läst på nätet om luren, och det lilla jag sett av den i butik så verkar det vara en riktigt bra lur med tanke på vad jag behöver/vill ha. Men, jag vill kunna göra olika spellistor som jag kan lyssna till när jag exempelvis är ute o joggar.

Det finns kanske bra musikspelare att ladda hem, eller?

Någon som vet, och känner för att dela med sig av sin visdom?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.