Prova ett annat minneskort först och se vad som händer.
Syrran har köpt Legend, hur slipper man problemet med dubbla kontakter, är enda lösningen att tömma sim-kortet?
EDit: Citat av fel inlägg
Redigerat av ekke, 17 May 2010 - 11:21.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - HTC Legend *
Startad av
Unregisteredd8f31aef
, Feb 24 2010 21:38
920 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 17 May 2010 - 11:20
EDit: Citat av fel inlägg Redigerat av ekke, 17 May 2010 - 11:21. Postad 17 May 2010 - 11:41
Nej, när du är inne bland kontakterna så kan du trycka på meny och välja visa. Därefter väljer du bara om du vill visa kontakter från SIM-kortet eller från telefonen m.m. Postad 18 May 2010 - 18:52
Hej
har precis fått min nya fina legend och har en fråga angående hur länge jag bör ladda den innan den startas för första gången. Stod att det skulle ta ca 3 h i boken men nu lyser lampan grönt efter ca 1.5 h, är det safe att börja leka eller bäst att vänta? Postad 19 May 2010 - 13:02
Beställning lagd
Med MYCKET flyt dyker den upp imorgon Nån som har koll på hur jag lättast flyttar över alla kontakter från min SE Aino? Sim-kortet funkar inte då jag har för många kontakter. Säkerhetskopiera på minneskort och flytta över? Klarar Legenden att "tolka" Ainons kontakter? /Jocce Postad 19 May 2010 - 19:02
Funderar på en Legend lr en Desire men det blir nog en Legend..
Varför jag väljer en Legend istället för en Desire är enkelt. Jag jobbar som snickare och inbillar mej att aluminiumskalet ska vara mer hållbart än plastdito. Det är denna mobil + Halebop Hallå med Surf Bas 24mån + 130:- i upphöjd avgift http://www.halebop.s...e...d=&BITGUID= Nån som vet var man kan hitta läderväskor till Legend UTAN bältesclips? Redigerat av Majk_, 19 May 2010 - 19:03. Postad 21 May 2010 - 00:38
Hej alla!
Ni som upplever dålig batteritid ladda ner appen taskpanel, med den kan man stänga alla program som ligger i bakgrunden, bara man går in i en meny så startar man ju nåt program... använder appen några gånger / dag för att "döda" alla programmen och då har jag fått längre batteritid och även snabbare telefon då de frigör minne.... Är i övrigt nöjd med telefonen, men har som många andra svårt med att kunna surfa via Wifi, har gett upp de nu och kör enbart via turbo 3G och tycker de funkar kalas... Har alltid haft dålig täckning där jag bor (med 3) och jag upplever faktiskt att HTC´n har något bättre täckning än min gamla SE C902... den är iaf inte sämre. Måste bara rekomendera Texttv appen...så ###### klockren för oss sport nördar Postad 21 May 2010 - 07:07
Fått min Legend!
Trivs med den som fan, även om det är lite ovant med första Android & Pektelefonen! Lite snabba frågor: Går det att få en "snabbknapp" för Bluetooth och en för W-Lan, alltså bara "på/av"? Vill helst ha den på "En skärm till höger om startskärmen". (Har bara lyckats lägga genvägar till Bluetooth och Wlan (dvs man går in i respektives meny för att slå på / av) på "Skärmen längst till höger") Vädret: Går det att få upp så man kan se "Timme för Timme" som på Yr.no? Måste man isånt fall intigrera Ur.no app eller liknande? Kan den fortfarande visas på startskärmen? Mappar? Går det att skapa egna mappar under Foton? Nu har jag bara "Kamerabilder" "Alla Foton" och "Alla nedladdningar" På "Mailskärmen" (en till vänster om Hemskärmen=, går det att välja vilket mailkonto som skall visas där? Just nu har visas det privata (för jag ka in det först), men vill att jobb-mailen skall visas där! (Och har satt jobbmailen som huvudmail). Hur konfigurerar jag upp den så den fungerar med Telias "Jobbmobil Plus"? (Surf / Internetåtkomst) Men självklart vill jag att den skall använda W-Lan där det finns! Kan jag få den att hämta mail typ var 30-minut på 3G/GRPS/Edge men var 10:e på W-Lanet? Går det att stänga av så att den inte hämtar annat än mail när man den inte har W-Lan? (Om man inte begär hämtninh/uppdatering manuellt i respektive program)? Massor frågor, och det lär dyka upp fler /Jocce Postad 21 May 2010 - 19:25
En till fråga:
Går det inte att Zooma in på en bild man fått som MMS? Måste man spara den, gå ut och leta upp den i "foton" och sen zooma? /Jocce Postad 22 May 2010 - 13:43
Widgets -> Inställningar Postad 22 May 2010 - 14:13 Den har s.k. touch focus vilket innebär att du trycker på skärmen där du vill lägga skärpan, då fokuserar den, därefter tar du bilden med trackballen. För övrigt så finns det en funktion som gör att den automatiskt fokuserar om om du förflyttar kameran, detta stängs lämpligtvis av i menyn då touch focusen ger kontroll över var skärpan läggs... Postad 23 May 2010 - 09:07
Hmm, vars finns denna inställning? Det enda jag hittar under kameramenyn är autofokus, på eller av? Postad 23 May 2010 - 09:27 Den är det ja. Sätt den på av så aktiveras AF enbart via touch focus. För övrigt en korkad benämning i menyn... Postad 23 May 2010 - 09:56
har haft en legend nu i fyra dagar, är helt imponerad av den , vilken skillnad då jag hade en samsung omnia innan vilken är den sämsta telefonen jag nånsin haft.
lite problem har jag tycker wifi fungerar väldigt dåligt, hittar täckning eller trådlösa nätverk knappt, verkar som flera har samma problem med sin legend, vad kan man göra åt problemet vanlig täckning är också dålig sen tycker jag telefonen hörs väldigt dåligt när den ringer, trots att den är på högsta volym hör jag den knappt om den ringer sen undrar jag hur jag kommer åt filerna på sd kortet, hittar inte var nånstans man ska gå in. annars är telefonen kannon Postad 23 May 2010 - 10:30
Wifi:n funkar bra på den vi har i vår familj men däremot så är täckningen sådär på många moderna mobiler därav Legend, den har ungefär samma mottagning som min Hero samt sonens Iphone men klart sämre än mina tidigare SE-telefoner. Varför kan man bara sia om?
Ang ringsignalen så kan jag bara råda dig att byta till en mer högljudd signal. Filerna kommer du åt genom att installera en filhanterare, jag rekommenderar Astro som du hittar på Market. Postad 23 May 2010 - 10:43
tack för tipset, har löst problemet att komma åt sd kortet, får se om det blir bättre när den ringer för det känns att volymen blir svagare på nåt sätt.
jag tycker att jag hör ibland nåt brus i telefonen , vet inte om jag inbillar mig bara. någon som har några bra tips angående bra program, vilka är måsten? Postad 23 May 2010 - 12:15
Angående ringsignalen så har juh telefonen en funktion för att minska ringsignalen när du rör telefonen... Kan juh vars den som är aktiverad? Detta är för övrigt skrivet från min Legend /Jocce PS. Någon som vet hur man stänger ner Scandinavian keyboard? På original finns det juh en knapp för att dölja det... DS. Postad 23 May 2010 - 13:20
Måsten & måsten men dessa är de jag lämnat kvar efter att flera hundra appar flutit igenom telefonen My Tracks. Håll koll på din träningsrunda! Swirl. Enormt stor vinguide. News Rob. RSS-läsare som använder sig av google RSS. Money Manager. Simpelt program som gör att jag håller koll på mitt lönekonto. Allakartor. Hitta restauranger m.m. Sådär... Bankdroid. Kolla saldot på banken, stödjer bara vissa banker. Wapedia. Typ Wikipedia, mycket användbart. How to knot a tie. Peffe för mig som använder slips typ max 1 gång om året (knappt). AndroZip file manager. Att zippa filer med. Barcode Scanner. Ett absolut måste! Scanna streckkoder. OBS att Legend måste vara uppdaterad med den lilla fix som skickades ut för nån månad sen, annars så hittar man inte detta på market. Calendar Pad for android. Ett absolut måste för att få en fin kalenderöversikt, totalt överlägsen den inbyggda. Exchange Rates. Valutaomvandlare, mycket bra. Evernote. Sanslöst avancerat anteckningsprogram som syncar mot deras sida. Därför ngt långsamt men mycket användbart då man bl.a. på datorn kan klippa ur websidor (eller delar av) & på nolltid ha dem i telefonen. 3banana notes. Fint anteckningsprogram som är snabbare än evernote, använder det för mindre anteckningar. Synkar mot deras sida men lägger även in det i luren. ebuddy messenger. Chatprogram som grejar de flesta chatklienterna. Mycket bra men drar tyvärr mycket ström likt alla andra chatappar... Google sky map. En app att imponera med. Se stjärnhimlen på skärmen när du riktar den mot himlen. Snowstorm weather. Den bästa väderwidgeten tycker jag. Apps organizer. Ett måste. Kategorisera appar i mappar. Handcent SMS. Snyggare & bättre SMSapp. Bloo facebook. Mycket bra fb-app, dock bökig att konfigurera men när det är gjort rätt så är den super! Svenska akademiens ordlista. Enkel men mycket bra! Layar Reality browser. Ännu ett imponatorprogram. Astro file manager. Måste ha! B-folders. Mycket fin app för att spara & skydda koder, lösenord, m.m. Spotify. SMS-biljett Göteborg, om man bor här alltså. Backgrounds. Hämta tusentals bakgrunder från nätet. Compass. Spare parts. Kom åt inställningar som finns i android men är gömda, m.m. Shazam. Ett måste för mig som spinninginstruktör. Säger vilken låt som spelas när du håller upp luren. FartDroid. Grymt fånig app, men kul tv.nu. Ett måste. TaskPanel. För att stänga krånglande appar. Itranslator. Översättningsapp, imponerande men tyvärr så går den över nätet vilket gör den ngt oanvändbar när man är utomlands om man inte har tillgång till wifi förstås. eniro.se Remind me. Påminnelseapp. Bubble. Vattenpass Navy Clock. Atomur, exakt tid m.a.o. acontacts. En alternativ telefonbok. Hungry. Kom ihåglista för handling. Sen så använder jag Copilot live till navigation men det är en köpapp. Som sagt, finns en massa annat också men det beror ju på ens intressen och så... Postad 23 May 2010 - 13:26 Om du menar hur du döljer det efter du skrivit så trycker du på bakåtknappen. Postad 23 May 2010 - 15:32
Ah , så enkelt! Ibland lägger det sig juh sig lite ivägen så man vill stänga ner det mitt i att man skriver också, men bakåt-pil funkar juh perfekt Tackar. /Jocce Postad 23 May 2010 - 23:23
Så ###### värdelöst, uppdaterar man till den nya mjukvaran tar det en halvminut att öppna ett sms om det är tråd med ett par hundra meddelanden.
Så ###### kasst. Uppdatera INTE om ni har sms:ar mycket.. Postad 24 May 2010 - 09:17
tack för dom här tipsen, har installerat några av appar finns hur mycket som helst att upptäcka om man har lust vet du om kan ha svenskt tangentbord när man skriver sms, och ur gör man för att få den Postad 24 May 2010 - 16:14
Detta upplever jag också..nu är man tvungen att radera alla SMS på det kontakt man närmar sig 100 strecket på. Klarar mobilen inte av lite text? Postad 24 May 2010 - 21:39
Ladda ner Handcent SMS, den är ilsnabb. Inte lika snygg, dock. Eller ja, om man suktar efter iPhone-look är den snygg.. =/
Postad 24 May 2010 - 21:47
Hade inte haft något emot Handcent SMS men deras genväg på desktopen är alldeles för stor, ful och ser konstig ut. Jag vet att jag är lite för prydd, men jag vill ha den nuvarande meddelande-ikonen. Hade jag kunnat byta namn samt ikon på genvägen till handcent så hade jag använt mig utav det. Postad 24 May 2010 - 21:49
Angående Handcent (eller valfri annan applikation
Vad gör den bättre än original? Går det att zooma i MMS bilder? /Jocce Postad 24 May 2010 - 22:00
Jag använder orginalapplikationen av dels samma anledning, så jag ska inte säga något. Handcents logga är hemsk. Kanske byter när mina sms-trådar blir för långa... Funkar fortfarande dock för mig, den med 400 sms är lite seg. Men det är lite larvigt att klaga när man kan lösa problemet. Postad 25 May 2010 - 07:19
hej
har köpt en Legend, är mycket nöjd men får inget bra stuk på musikfilerna. har en del MP3 (rippade cd och rippat från Spotify) på datorn. Använder Windows Mediaplayer och syncar mot telefonen. Av något skäl tappar telefonen de flesta (inte alla) albumbilder, och hittar egna albumnamn (inte samma som i mediaplayer alltså) osv. Någon som vet om det finns bättre sätt eller om man kanske ska använda en annan spelare i telefonen. ( ja, har prövat att kopiera mer filerna direkt men det blir inte bättre) /Peter Postad 25 May 2010 - 16:13 Vet inte om detta är en lösning för dig men om du skaffar Apps organizer så kan du göra en meddelandemapp med valfritt namn & ikon och lägga in exempelvis Handcent, mail m.m. som du tycker passar in. Postad 25 May 2010 - 19:04
någon som har känt att telefonen brusar efter att man har avslutat ett samtal eller lyssnat på musik och stängt av musikspelaren, efter ett par sekunder hörs det nåt konstig ljud
Postad 25 May 2010 - 19:42
Jag löste det hela genom att skapa genvägar i folderorganizer där jag väljer en ikon och namn för genvägen. Så nu har jag en snygg logga med texten SMS. Passade på att ändra de övriga genvägar jag har på skrivbordet för att få det enhetligt. Blev skitsnyggt. Har inte hittat något program för att ta screenshots så kan därför inte visa något. Postad 26 May 2010 - 10:27 För mig är det tvärtom, de lyser hela tiden! Jag har inte hittat nån inställning för detta. Irriterande då den redan dåliga batteritiden bara blir ännu sämre. Dessutom har jag problem med att min "bakåt"-knapp höjer volymen ibland. Någon annan som vart med om detta? Postad 26 May 2010 - 13:24
har inte sett att dom lyser alls... får väl gå in i gardroben och kolla Postad 26 May 2010 - 13:27 har kollat Kanpparna tänds när det blir mörk, släcks när man går ut i ljuset igen. Det är kameran som mäter ljuset, håll för linsen så tänds knapparna, släcks när man ta bort fingret från linsen. Postad 26 May 2010 - 16:53
Nån som vet hur man kan bibehålla hög volym på ringsignalen även när 3,5mm pluggen är i?
Postad 27 May 2010 - 18:25
nu har ja kontaktat HTC angående problemet, dom säger att jag ska lämna in telefonen för reparation för det är tydligen något fel på högtalaren. är det ingen mer som har känt brus i telefonen? vet inte om jag orkar skicka in telefonen, köpte den genom Tele2, finns det något ställe i Göteborg där man kan lämna in den? Postad 27 May 2010 - 18:42 Min telefon brusar också en kort stund (~5 sekunder) efter att jag till exempel pausat musiken i musikspelaren, detta dock med hörlurar. Vet ej om detta är samma problem eller nåt helt annat? Postad 27 May 2010 - 21:16
Har en fruktansvärd beslutsångest ang telefon köp.
Hade precis bestämt mig för en Vivaz pro trots att jag inte till 100 gillar symbian. Sen kom jag på att jag ville ha en X10 mini men efter att ha lekt lite med en anser jag nog att skärmen/telefonen är fööööör liten. Nu hittade jag denna tråden och har varit inne och läst Användarhandboken för Legend och blev helt såld på den. Är dock lite skeptisk till HTC, vet inte varför men så är det. Hur fungerar Bluetooth i Legend ? Har SE:s headset och vill gärna att det fungerar med det UTAN kompabillitetsproblem Blir galen av att kommunikationen mellan Headset och telefon bryts. Hur lång batteritid kan man räkna med, pratar kanske 1-2 tim/dag,kommer använda Gmail i telefonen och säkert surfa en del (allafall till att börja med) Postad 27 May 2010 - 22:17
Om det är någon som är sugen på att köpa en Legend är det bara o hojta till. Har haft den i ca 3v snart, vill ha en Desire eller N1 istället.
Postad 28 May 2010 - 07:08
Em fråga angående den här biten med mobil data osv!
Har lagt widgetarna "Slå av och på Wifi" "Mobil Data" (även GPS och Bluetooth) på en av startskärmarna och har dem avslagna mest hela tiden, om jag inte behöver dem för tillfället! I bilen idag när jag satt och lekte med SpeedView, självklart GPS igång men inget annat, och mobildata eller wifi hade inte vart på de senaste ca 11 timmarna så plingar det till "Ny E-Post". Skumt, hoppar ur Speedview och kontrollerar, visst allt avslaget utom GPS. Hoppar in i mailprogrammet, och visst, den har verkligen hämtat ner alla mailen som fanns! Trots mobil data avslaget? När jag kom till jobbet, och hoppat ur speedview så ser jag ändå "3G" symbolen och pilarna. Har hänt en gång förut, då hade jag Runkeeper (också GPS program) igång... Gör jag fel? Eller är det kanske så att programmen kör "assisterad start" trots avslaget Mobildata, och därmed smiter även mailprogget in och hämtar upp lite mail osv? Eller har jag totalt missat nått? Är det nått annat jag måste slå av också? /Jocce Postad 28 May 2010 - 08:23
Man måste stänga av data helt o hållet för att få den o sluta prata med internet.
alternativt installera apndroid widget så inställningarna tillfälligt ändras. Trodde de räckte med att stänga av alla autosync os.v men dataräknaren tickade på oavsett.. Ett nederlag att android lever sitt eget liv.. Postad 28 May 2010 - 08:26
Men jag har juh HTC:s egna Widget för att stänga av....eller har jag missuppfattat vad "Mobil Data AV/PÅ" widgeten gör? /Jocce Postad 29 May 2010 - 09:43
Jag har samma problem som ni, fast jag hör dessutom bruset extremt tydligt även när jag pratar i telefon eller lyssnar på något ljud alls. I musik hörs det inte så mycket eftersom musiken dränker ljudet, men när jag testade att spela film i telefonen så hördes det väldigt tydligt när det bara var tal från filmen. Det är alltså att skicka tillbaka telefonen som gäller? Postad 30 May 2010 - 16:09
var inne o lekte med en Legend idag på Elgiganten och några saker slog mig.
Går det inte få liggande skärm när man skriver i kalendern ? Ni som har installerat "Scandinavian Keyboard" finns det dedikerade ÅÄÖ på det ? Går det att få Scandinavian Keyboard liggandes när man skriver i kalendern/anteckningar osv ? Har en grym beslutsångest ang köp av denna eller vänta på X10 mini pro Postad 30 May 2010 - 19:22
Hej!
Är det nån som kan tipsa om en bra väska till Legenden för att bära telefonen på armen när man springer? Jag har laddat ner Cardiotrainer, ett program jag varmt kan rekommendera, men det är inte optimalt att springa med mobilen i handen. Mvh Per Postad 31 May 2010 - 00:51
Ska börja med att säga, RESPEKT till er som förstår er på Legenden och inte valde Desiren!
Nu är det så att jag har lite problem med min legend, wifi i hemmet fungerar lite som den vill. Har inget mobilt bredband så jag surfar endast via wifi. På KTH campus, där jag pluggar, finns det trådlöst internet och där fungerar legendens wifi utmärkt. Problemet uppstår när jag är hemma. Då fungerar wifi för det mesta inte men kan funka ibland, och när den gör det är det bara för ett fåtal minuter, sen så stängs wifi och den förlorar connection. Någon som vet vad detta kan bero på? Läste på annat forum att det hade med mina router inställningar att göra, men jag har iphone 3g och där funkar wifi utmärkt. Använder trådlösa till min HP DV6 och PS3 också, där är det aldrig några problem heller. Annars är jag supernöjd med legenden. Den är snabb, snygg och har allt man behöver. Tacksam för hjälp Postad 31 May 2010 - 07:58
Tja,
Har en nyinköpt Legend, ganska exakt en vecka gammal som två gånger har stängt av sig själv, med gott om batteritid kvar bör väl tilläggas. Enda sättet att få igång telefonen igen är att plocka ut och stoppa in batteriet på nytt. Någon mer som upplevt nåt liknande eller vet vad det kan bero på? Postad 31 May 2010 - 09:36
Verkar som mina mail försvinner av sig själv i min Legend?
Varför? Hittar ingen inställning om att den skall radera gamla mail eller liknande. Dock har jag så att min dator raderar mailen från servern (pop3) efter 10 dagar, men de är juh nerhämtade lokalt till Legenden, så de ska väl inte försvinna då? /Jocce Postad 31 May 2010 - 10:42
Postad 31 May 2010 - 12:54
STORT TACK !! för svaren
Calender pad kan man hämta på Market antar jag ? Och JA livet är fullt av viktiga och svåra val Det här är ett av dom Postad 01 June 2010 - 20:19
Jag har EXAKT samma problem med min HTC Legend... Finns det ingen kunnig människa som kan hjälpa oss med detta elände? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |