Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 12 June 2010 - 19:18

mullvaden
  • mullvaden
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Jomen kära lilla vän.... Bara att ta upp det där exemplet i citatet från ovan som en "nackdel" är ju idiotiskt. "Oooh herregud telefonen spricker om man drar den i marken 3 gånger..." JA DÖÖÖH!!! VAD HADE DU VÄNTAT DIG?? Hur många telefoner förutom sådanna-där gummiklädda byggjobbartelefoner kan du nämna som håller att slängas i marken mer än 3 gånger? Jag har en "Desire" på test som jag nästan är sugen på att dra i marken ett par gånger bara för att se om den klarar sig utan skador...

Det släpptes från ~1 meter. det är fan under all kritik. Min nokia har flygit ner i asfaltet gång på gång när jag cyklat och det enda så visar att det hänt är nån repa i plasten.

Lite skillnad på att släppa från 1 meter till att " drar den i marken". Kan vara att jag inte förstår ditt lingo dock.

Postad 12 June 2010 - 20:31

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Jag säger inte att iPhone håller bättre än någon annan, jag säger bara att släppa en lur 3 gånger i asfalten från en meters höjd är det extremt få telefoner som klarar. Att ta upp det som en iPhone-specifik nackdel känns som att greppa efter luften.

Vi är nog ett antal personer som subjektivt kan påstå precis det motsatta. Jag har tappat min K750i i marken säkert mer än 20 ggr under de fem år jag har haft den och den fungerar fortfarande på alla sätt och vis även om joysticken börjar bli "seg". Till och med batteriet håller fortfarande ett par dagar efter så lång tid.

Läser du om andra telefoner som Hero eller Legend till exempel, så verkar de hålla för det mesta - kanske just på grund av dess design, konstruktion och materialval. Hållbarheten är en viktig faktor för vissa målgrupper och kunder. I övrigt så kan du väl på fullaste allvar inte argumentera emot att saker som är gjorda av eller är omgärdade av glas, om än så härdat på något sätt, lättare går sönder - än om det hade varit plast, aluminium eller någon form av metall? Så jo - det är något man kan ta upp som en nackdel, beroende på hur man själv ser på saken.

Postad 12 June 2010 - 21:00

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Öh? ser folk det där som ett officiellt test av iphone 4's hållbarhet?
Om jag skulle få tag i karossen till nästa volvo och utföra krocktester, skulle ni ta de data jag får fram som giltiga?

De fick tag på ett chassi och en display med glas, inget batteri, inget kretskort, helt tom, även interna komponenter utgör stötskydd eftersom de förhindrar kompression av ramen.

Källkontroll tack.

Postad 12 June 2010 - 21:32

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Jag kan säg såhär, en av de få saker som jag är riktigt bra på så är det att förstöra mobiltelefoner... Jag har tappat räkningen på hur många telefoner jag dödat genom att tappa dem en eller flera gånger. Jag säger inte att iPhone håller bättre än någon annan, jag säger bara att släppa en lur 3 gånger i asfalten från en meters höjd är det extremt få telefoner som klarar. Att ta upp det som en iPhone-specifik nackdel känns som att greppa efter luften.

Har själv tappat min mobil från fickan när jag har cyklat och det är inga problem med att plocka upp den och "knappa" vidare..får bli för mig imorgon att ta min gamla mobil och släppa den från 1meter och se om den överlever :) (givetvis släppa den flera gånger)

Har förövrigt en kompis som hade en SE telefon som han hade som "lektelefon" vi stod och körde gris med den och jag har för mig att han även hoppade på den en gång. nog fungerade den även fast kanterna var "sönderslipade"

så att telefoner inte klarar av fall är ett dåligt exempel, de klarar det och de borde göra det, det borde vara en standard att en mobil ska klara en visst pscal "tryck".

Postad 12 June 2010 - 22:04

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Knappast ett test i egentlig mening. Några grabbar lägger märke till a 4:an ska vara stadigare för "bending" men funderar om "impact" och tar ett skal från sitt lager för att "testa". Tycker nog att det är lite strongt att ett företag som lever på att repa appleprodukter vågar gå ut med sina farhågor. Men nej, inget test.

http://www.ifixyouri.com/blog/?p=59

Redigerat av Unregistereda5463e9c, 13 June 2010 - 12:04.

Postad 13 June 2010 - 12:36

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Min Sony Ericsson W610i har jag tappat otaliga gånger i marken samt haft den ute i regn, W610i är klart den bästa mobilen på dagens marknad! Fungerar även som kylklamp!

Alla upplever vi mobiler olika, och det är därför det är omöjligt att säga att en mobil är bättre än en annan eftersom mobiler är så personliga.
Så sluta bråka om vilken mobil som är bäst, eftersom det inte finns någon. Förutom min W610i.

Postad 13 June 2010 - 13:40

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
WhenWillApple beskriver i denna artikeln hur mycket plats kameran & videon på nya iPhone 4 tar upp i jämförelse med 3GS, som ni kan se handlar det om ungefär dubbelt så mycket plats för foton & video.

Redigerat av Mentos, 13 June 2010 - 13:42.

Postad 13 June 2010 - 14:17

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Jomen kära lilla vän.... Bara att ta upp det där exemplet i citatet från ovan som en "nackdel" är ju idiotiskt. "Oooh herregud telefonen spricker om man drar den i marken 3 gånger..." JA DÖÖÖH!!! VAD HADE DU VÄNTAT DIG?? Hur många telefoner förutom sådanna-där gummiklädda byggjobbartelefoner kan du nämna som håller att slängas i marken mer än 3 gånger? Jag har en "Desire" på test som jag nästan är sugen på att dra i marken ett par gånger bara för att se om den klarar sig utan skador...

Jo lilla vän så ska jag förklara för dig som inte förstått:
Det var en gång en Jobs som visade upp en ny lur med stort buller o bång. En va dom nya stora nyheterna var ett nytt glas som ska skydda luren från åverkan.
Men så kom några andra och visade att ett fall från knappt en meter KAN splittra lilla skärmen i bitar...
Förstår du nu lilla vän?

Redigerat av NisseGurra, 13 June 2010 - 14:18.

Postad 13 June 2010 - 14:45

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Påminn mig om jag minns fel, men jag minns inte att Steve sa "it's indestructible", dessutom var telefonen bara ett skal med displayen med glas monterat, jag tror inte att det stålchassi som telefonen är byggt kring är svagt, jag tror heller inte att ngt glas i världen klarar av en freakträff från sidan.

Min har fallit av bord ett par gånger fortf inget annat än ett par repor, jag har vänner som tappat sin betydligt stillsammare än så och glaset har spruckit, shit happens, ingen vet hur telefonen kommer att hålla i verkligheten, ändå så lolar alla applehatare om att telefonen är svag, du förstår inte vår irritation?

Redigerat av simulacra, 13 June 2010 - 14:48.

Postad 13 June 2010 - 15:06

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Påminn mig om jag minns fel, men jag minns inte att Steve sa "it's indestructible", dessutom var telefonen bara ett skal med displayen med glas monterat, jag tror inte att det stålchassi som telefonen är byggt kring är svagt, jag tror heller inte att ngt glas i världen klarar av en freakträff från sidan.

Min har fallit av bord ett par gånger fortf inget annat än ett par repor, jag har vänner som tappat sin betydligt stillsammare än så och glaset har spruckit, shit happens, ingen vet hur telefonen kommer att hålla i verkligheten, ändå så lolar alla applehatare om att telefonen är svag, du förstår inte vår irritation?

Irritation över att alla inte är lyriska eller att den gick sönder?
Jag tycker att iphone 4 verkar vara bästa luren apple gjort men vill veta vad som är bra och mindre bra innan man lägger ut 7000+ sek. Sen att vissa ser all kritik som appplehat får stå för dom

Postad 13 June 2010 - 15:16

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag ser inte all kritik som Applehat, men jag ser linkbaitartiklar utan korroborerande bevis samt vettiga testmetoder som allt annat än kritik, du kan bara kritisera en produkt i det här fallet, det Ifixyouri.com hade var inte en produkt, det var delar av en produkt, så varje människa med analytiskt sinne borde förstå att det där "testet" inte är mkt värt förrän den kan bevisa att retailmaskinerna reagerar på samma sätt.

Vad hade hänt om det första fallet spräckt skärmen? Vad hade hänt om den inte hade spruckit alls? Du ser hur artikeln kan utvecklas åt alla möjliga håll, det vi som ogillar testet anmärker på är att de framhåller sina resultat som ett facit för hur pass tålig iPhone 4 är.

Ingen av oss kommer att veta hur mkt telefonen tål förrän den har testat oberoende på ett sätt där man kan repetera resultaten.

Postad 13 June 2010 - 15:19

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Jag ser inte all kritik som Applehat, men jag ser linkbaitartiklar utan korroborerande bevis samt vettiga testmetoder som allt annat än kritik, du kan bara kritisera en produkt i det här fallet, det Ifixyouri.com hade var inte en produkt, det var delar av en produkt, så varje människa med analytiskt sinne borde förstå att det där "testet" inte är mkt värt förrän den kan bevisa att retailmaskinerna reagerar på samma sätt.

Vad hade hänt om det första fallet spräckt skärmen? Vad hade hänt om den inte hade spruckit alls? Du ser hur artikeln kan utvecklas åt alla möjliga håll, det vi som ogillar testet anmärker på är att de framhåller sina resultat som ett facit för hur pass tålig iPhone 4 är.

Ingen av oss kommer att veta hur mkt telefonen tål förrän den har testat oberoende på ett sätt där man kan repetera resultaten.

Ingen som sagt att det är ett vetenskapligt test heller, läs om o läs rätt.

Postad 13 June 2010 - 15:39

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Men du ser ju var den här tråden har tagit vägen, det är inget annat än poopslinging, vi som väntar på telefonen vill bara diskutera iphone, de flesta som läser här vill ha fakta om telefonen, vi vill snacka om kommande features och priser, men istället måste vi konstant "försvara" oss mot en barrage av uttalanden om "hur dålig iphone 4 är" och "varför kan den inte göra det här" osv ad infinitum.

Postad 13 June 2010 - 15:43

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Men du ser ju var den här tråden har tagit vägen, det är inget annat än poopslinging, vi som väntar på telefonen vill bara diskutera iphone, de flesta som läser här vill ha fakta om telefonen, vi vill snacka om kommande features och priser, men istället måste vi konstant "försvara" oss mot en barrage av uttalanden om "hur dålig iphone 4 är" och "varför kan den inte göra det här" osv ad infinitum.

Bättre då att kontra med att visa vad den har att komma med, istället för att gapa om påhopp.
Tex ingen som tagit upp förbättringarna på kameran
Se tex: http://www.engadget....-i-for-imaging/

Postad 13 June 2010 - 16:06

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag läste just den där artikeln, ser bra ut, men för min del är den nya skärmen en av de riktigt stora grejerna.
http://www.flickr.co...267529/sizes/o/

Den bilden gör det lättast att jämföra hur mkt den högre upplösningen ger, surfar jag in på nytimes.com så är det svårt att uttyda de minsta textstorlekarna, men på 4:an verkar det funka bra.

Postad 13 June 2010 - 16:10

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
jaja iphone är en riktigt dålig telefon... fy usch... det är väl därför ingen köper den :) och dom som köpt har väl blivit hjärntvättade av apple´s PR.
Nä jag köper en direkt när den kommer, bara för att hahaha..... :D
Måste bara säga att far min köpt en 3gs och han kan INGET om telefoner av detta slag. och nu både mailar och smsár han för fullt på den och det har han inte grejat på dom andra han haft.
Så apple måste gjort något rätt tror jag. :)

Postad 13 June 2010 - 16:10

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Jag läste just den där artikeln, ser bra ut, men för min del är den nya skärmen en av de riktigt stora grejerna.
http://www.flickr.co...267529/sizes/o/

Den bilden gör det lättast att jämföra hur mkt den högre upplösningen ger, surfar jag in på nytimes.com så är det svårt att uttyda de minsta textstorlekarna, men på 4:an verkar det funka bra.

Vore bättre med en större skärm, blir lika mycket scrollande ändå.

Postad 13 June 2010 - 16:12

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Man kan inte få allt.

Postad 13 June 2010 - 16:26

Nopod
  • Nopod
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Men köp en iPad 3G då....men den är väl för stor och tål inte att tappa?

Postad 13 June 2010 - 16:42

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Men köp en iPad 3G då....men den är väl för stor och tål inte att tappa?

Får du ner den i fickan :)

Postad 13 June 2010 - 18:40

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Får du ner den i fickan :)

Ja då, det går om man har rätt ficka... :)
http://feber.se/ipad...9852/ipadklder/

Postad 13 June 2010 - 18:45

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Finns nått tyngre forum av typen XDA för iphonedevs?, alltså mer telefon än apps., sorry för lite ot

Redigerat av NisseGurra, 13 June 2010 - 18:46.

Postad 13 June 2010 - 19:45

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Liten hands-on:
http://www.youtube.c...h?v=Ww9ErQI5d_w

Postad 13 June 2010 - 20:08

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Nej, det gör jag inte, kan du förklara igen hur de kom fram till det genom att slänga en attrapp i marken 3 gånger? Du väljer vad du vill kommentera uppenbarligen. Vilka andra telefoner kan du nämna som klarat detta test utan skador? Hur är detta ett iPhone-specifikt problem?

Om jag inte minns helt fel så publicerades en artikel i DN förra året där iPhone hade överlägset flest försäkringsärenden gällande skärmen hos resp. försäkringsbolag. Detta kan dock brytas ner i flera olika beståndsdelar bl.a i att priset på en iPhone ligger väldigt högt och att man faktiskt väljer att ta skadan på sin försäkring istället för att helt enkelt byta telefon. Detta till trots så kan man inte bortse från att antalet skärmskador på iPhone är stort. Handhavandefel, slarv, skör skärm eller bara taskig formgivning på telefonen låter jag vara osagt.

Postad 13 June 2010 - 20:30

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Nu väntar jag otåligt på denna lur. ;)

Postad 13 June 2010 - 20:30

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Om jag inte minns helt fel så publicerades en artikel i DN förra året där iPhone hade överlägset flest försäkringsärenden gällande skärmen hos resp. försäkringsbolag. Detta kan dock brytas ner i flera olika beståndsdelar bl.a i att priset på en iPhone ligger väldigt högt och att man faktiskt väljer att ta skadan på sin försäkring istället för att helt enkelt byta telefon. Detta till trots så kan man inte bortse från att antalet skärmskador på iPhone är stort. Handhavandefel, slarv, skör skärm eller bara taskig formgivning på telefonen låter jag vara osagt.

1) Det även bero på det gamla hederliga resonemanget man kör med fotboll.
Fotboll är en farligare sport än boxning för att det är fler som skadar sig i fotboll statistiskt sett. Detta beror ju på att det är så många som utövar sporten fotboll jämfört med boxning.
Se ovanstående som ett exempel, har inget att backa upp med att fotboll vs boxning i detta fall stämmer, men det var principen jag var ute efter.

2) Sen är det nog också som du säger med priset, jag hade en M600i som jag tappade efter 10 månader, inköpt ny för 3000 kontant. Efter 10 månader var den värd 1300 och så minus självrisk på 1200 gav mig en hundring i handen, hehe, kändes inte värt att fylla i alla blanketter för det.

3) Kan det även bero på att hela iphone är i princip en skärm inte mycket annat som kan gå sönder utan att skärmen går först.

Min ipod touch hemma är tappad på betonggolv så skärmen sprack, har tre sprickor men allt fungerar på den klockrent.

Min rekommendation är att om man ofta tappar sin mobil och är oaktsam, köp ett skal som skyddar eller köp en telefon som tål lite. Jag har aldrig min iphone på mig när jag snickrar hemma.

Edit: Skrev för mycket så e-lite hann före ;)

Redigerat av Termos, 13 June 2010 - 20:31.

Postad 13 June 2010 - 20:38

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Faktorn "priset" är garanterat en anledning till att de rapporteras in till försäkringsbolagen, helt klart. EN annan anledning är givetvis antalet sålda iPhone's i förhållande till andra enskillda modeller ifrån andra fabrikat. Det är som känt över 500.000 aktiva iPhones i sverige (se länk). Vad jag vet så är det ingen annan telefon på marknaden som ens är nära de siffrorna. Därmed är det alltså en större volym telefoner som kan bli skadade och anmälda till försäkringsbolagen.

http://www.mediavisi...fd-68b0f49d144e

Jag spekulerar bara i varför iPhones är överrepresenterade, skärmen är en anledning, priset är en annan. Generellt brukar försäkringsbolagen samtidigt vara ganska modesta när det gäller att gå ut med denna typen av "uttalanden" så visst är det nog en blandning av flera delar.

Personligen har jag 3 vänner vars skärmar spruckit efter fall i backen och det är ganska enkelt att googla efter fler om man vill ha ytterligare "statistik" om man tycker det är viktigt. Att glas är skört vet man ju även om man inte tillhör intelligensreserven i Sverige.

Min gamla Nokia 5800 har nog kastats i golvet av min son hundra gånger och fungerar fortfarande, även om den inte används sedan lång tid tillbaka. ;)

Postad 13 June 2010 - 20:41

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Var precis därför jag hade hoppats på att nya skulle vara bättre. 1a indikationen är ju inte så bra. Men lär väl dyka upp mer snart om det stämmer.

Postad 13 June 2010 - 20:50

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Om jag inte minns helt fel så publicerades en artikel i DN förra året där iPhone hade överlägset flest försäkringsärenden gällande skärmen hos resp. försäkringsbolag.

Det skulle vara intressant att se en källhänvisning på detta. Det kan mycket väl stämma men det skulle vara intressant att läsa hur de jämfört. Ska det vara rättvist måste man ju mäta hur många procent alla iPhones vars skärm gått sönder vs. en annan specifik modell från någon annan tillverkare.

Postad 14 June 2010 - 09:34

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Vilken indikation är det du menar då? Det finns ju ingen tillförlitlig test, bara gissningar från hatare.

Hatare?, var får du det ifrån?.
Ingen som sagt att det är ett test, men visar ju att nya displayglaset kanske inte är så bra som sagts.
Med den nya desginen är glasets kant exponerad vilket gör att det kommer vara känsligt om man stöter till den.

Postad 14 June 2010 - 09:36

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Lite ot, men var tvungen att posta den här bilden.
Det är Playstation 3 stora reklamskyllt som dom har på E3 mässan som startar idag. Lita lustigt är det ändå ;)

Postad bild

Postad 14 June 2010 - 10:52

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Det var inte dig jag kallade för hatare, men lustigt att du tog åt dig ;)
Men HUR vet de det när de inte ens haft en riktig iPhone att testa med? Då är det väl för tusan gissningar?!

Jag tog inte åt mig, men ifixit som publicerade "testet" är knappast några haters.
Detta visar snarare hur appletalibanerna tänker...

Postad 14 June 2010 - 11:28

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Men HUR vet de det när de inte ens haft en riktig iPhone att testa med? Då är det väl för tusan gissningar?!

De skrev ju utryckligen att det var en iPhone minus kretskortet _i_ själva telefonen:

We have a full iPhone 4(minus the circuit board)

Det var glaset de kollade i sin test så kretskortet i telefonen spelar ju då ingen roll (imo). Däremot är jag lite nyfiken på hur de har fått tag på chassit, så visst, källhänvisning kan man ju ändå önska. Hur de har fått tag på chassit kan vi bara spekulera i.

Postad 14 June 2010 - 12:19

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Däremot om man kollar på bild nr:3 uppifrån i denna artikel så ser det ut som glaset håller en del.
http://www.engadget....ility-and-more/

Postad 14 June 2010 - 14:06

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Inte speciellt svårt att få tag i ett chassi om man reparerar appleprodukter. Reservdelar har redan blivit släppta även om man här vill kalla dem för attrapper. ;)

Postad 14 June 2010 - 14:55

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Du tycker iPhone har för liten skärm så det då bara blir massa skrollande men samtidigt tycker du följande om iPad som verkligen HAR större skärm ;)

Får du ner den i fickan ;)

Svårt att göra dig nöjd, vill ha en jätteskärm men samtidigt ska luren vara liten och smidig i fickan ;)

Postad 14 June 2010 - 15:42

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Däremot om man kollar på bild nr:3 uppifrån i denna artikel så ser det ut som glaset håller en del.
http://www.engadget....ility-and-more/

Bara du är medveten om att det är en ren reklam-bild... ;)

Ifrån vilken officiell apple-källa har du bekräftat att det levererats reservdelar redan? Inte ens "iFix" som utfört "testet" vill avslöja vart ifrån de fått attrappen, så då har du mer information än någon annan här har.

Tror du på allt som appel säger?

Postad 14 June 2010 - 16:45

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Hatare?, var får du det ifrån?.
Ingen som sagt att det är ett test, men visar ju att nya displayglaset kanske inte är så bra som sagts.
Med den nya desginen är glasets kant exponerad vilket gör att det kommer vara känsligt om man stöter till den.

Glasets kant är inte direkt exponerad, det ligger en plastkant runt glaset.
http://www.apple.com...lery/#gallery06

Postad 14 June 2010 - 16:59

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Glasets kant är inte direkt exponerad, det ligger en plastkant runt glaset.
http://www.apple.com...lery/#gallery06

Intressant, ser dock mer ut som det är glaset som är rundat . Snyggt är det iallafall ;)
Blir det köp som beror det nog på utseendet ;)

Redigerat av NisseGurra, 14 June 2010 - 17:01.

Postad 14 June 2010 - 17:10

Franzjäger
  • Franzjäger
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Hello Folks

Fick av en "insatt källa" lite tråkig information angående prissättningen på iPhone 4. Tidigare har Apple meddelat att priset på iPhone 4 skulle vara i stort sett oförändrat gentemot dagens 3Gs, tyvärr verkar det kunna bli ändring på den saken.

Tydligen har Apple drabbats av någon sorts bekymmer någonstans i produktionslinjen vilket skulle innebära en justering uppåt i pris. Min "källa" villle inte närmare avslöja vad problemen bestod i men att det med stor säkerhet skulle påverka priset.

Jag hoppas att han har fått felaktig information och att priset inte drar iväg allt för mycket. Känns som att vi i Europa får fläska upp tillräckligt mycket deg ändå. Ska de öka priset så hoppas jag de gör det i USA iställlet.

Vi får väl i framtiden se hur rätt min "källa" fick...

Postad 14 June 2010 - 17:17

Entraktor
  • Entraktor
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Hello Folks

Fick av en "insatt källa" lite tråkig information angående prissättningen på iPhone 4. Tidigare har Apple meddelat att priset på iPhone 4 skulle vara i stort sett oförändrat gentemot dagens 3Gs, tyvärr verkar det kunna bli ändring på den saken.

Tydligen har Apple drabbats av någon sorts bekymmer någonstans i produktionslinjen vilket skulle innebära en justering uppåt i pris. Min "källa" villle inte närmare avslöja vad problemen bestod i men att det med stor säkerhet skulle påverka priset.

Jag hoppas att han har fått felaktig information och att priset inte drar iväg allt för mycket. Känns som att vi i Europa får fläska upp tillräckligt mycket deg ändå. Ska de öka priset så hoppas jag de gör det i USA iställlet.

Vi får väl i framtiden se hur rätt min "källa" fick...

Din källa har kanske läst Aftonbladet? ;)

http://www.aftonblad...ticle7269726.ab

Postad 14 June 2010 - 17:19

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Känns inte som om det spelar ngn jätteroll, lär ju knappast vara ett problem som tredubblar priset, då skulle Apple aldrig kunna få ut de volymer som investeringen behöver.

EDIT: Foxconn har tydligen redan bestämt sig för att flytta produktionen för att slippa löneförhöjningarna, men de lär ju inte hinna flytta på ett tag.

Redigerat av simulacra, 14 June 2010 - 17:21.

Postad 14 June 2010 - 17:29

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Ja det där låga överkomliga priset på 7000kr är väl ett minne blott. ;)

Postad 14 June 2010 - 18:08

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Va?

Vilken del förstod du inte?

Postad 14 June 2010 - 18:09

Unregistered3992e2e8
  • Unregistered3992e2e8
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Ifrån vilken officiell apple-källa har du bekräftat att det levererats reservdelar redan? Inte ens "iFix" som utfört "testet" vill avslöja vart ifrån de fått attrappen, så då har du mer information än någon annan här har.

Bläddra längre ner på sidan med "testet" så svarar de själva på kommentarerna att det inte skulle gå att få tag i reservdelar, allt är fejk, osv.

Postad 14 June 2010 - 18:11

Franzjäger
  • Franzjäger
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Din källa har kanske läst Aftonbladet? ;)

http://www.aftonblad...ticle7269726.ab

Ha ha ha... Ja, ******** i gatan! Där trodde jag att jag släppte en jättenyhet med tanke på vad min uppgiftslämnare pysslar med, så visar det sig att det står på Aftonbladets nättidning. Fan så pinsam jag känner mig nu... Ja, ja, jag får väl bjuda på den blundern. ;)

Jo förresten... Samma källa uppgav faktiskt att solen med största sannolikhet kommer att gå upp imorgon! Får väl se hur det blir med den saken... ;)

Postad 14 June 2010 - 18:57

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Så man måste ha en officiell apple-källa för att posta här? Jag läste bara vad de faktiskt skrev. My Bad!

The fact is, is that we’re a repair shop. Along with other major repair shops, we’re able to receive parts earlier than most. A simple google search will show that not only us, but other top players in the ‘iphone repair’ world, do in fact have these parts. We did put out a press release on June 3rd stating that we had the parts. This is no secret. A rather large competitor had them as earlier as May 19th. This is also widely spread on the internet

Postad 14 June 2010 - 23:33

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
http://thenextweb.co...vodafone-first/

Ovanstående länk visar de priser som Vodafone i UK kommer hålla för iPhone 4 som släpps för Pre-Order imorgon (läs: idag). Man kan där se att britterna tar £280 up-front samtidigt som man binder sig i två år med en månadsavgift på £30 om man vill ha en 32GB iPhone 4. Det innebär alltså ca 3350 kr direkt i butiken samtidigt som man får betala ca 350 kr i månaden i två år.

Inte alls fy skam.

Postad 15 June 2010 - 06:35

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Det är ju 11000 kr..... Förutsätter att man får ringa/surfa för de där 350kr/mån då....

Postad 15 June 2010 - 06:47

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Det är ju 11000 kr..... Förutsätter att man får ringa/surfa för de där 350kr/mån då....

Har förmodligen inte riktigt vaknat än. Hur kom du fram till 1100 kr i månaden?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.