* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
1995 svar till detta ämne
Postad 07 July 2010 - 08:51
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Jag fick min telefon från Telenor igår och glädjande nog verkar den uppfylla alla mina förväntningar. Fulladdade batteriet på ca 3 timmar och trots nedladdningar och ständigt användande i flera timmar igår (samt påslagen över natten) så har batteriindikatorn halkat ned med kanske en sjättedel. Bådar gott.
En fråga till er som vet:
Var hittar jag de apps som kostar pengar? Jag ser bara gratisvarianterna. Nu är jag inte jättesugen på att köpa apps men det kan ju finnas något riktigt bra jag kan ha nytta av.
En fråga till när jag ändå håller på:
Om jag klistrar på ett displayskydd, när de finns att köpa, påverkas då funktionaliteten genom att det går något långsammare att navigera?
Postad 07 July 2010 - 09:13
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Hej !
Någon som testat någon bra ciggkabel / Bilhållare ?
När jag använder en USB adapter i cigguttaget och laddar via datakabeln, så laddar den ju telefonen.. Men när jag kör Copilot så verkar den dra mera ström än den klarar av att ladda...
Någon som kan bekräfta detta ??
Verkar märkligt, ser ut som man kan få ut uppemot 6h med copilot och laddtiden är 3h så det borde inte vara så i vart fall. Får prova på nästa resa... Om jag klistrar på ett displayskydd, när de finns att köpa, påverkas då funktionaliteten genom att det går något långsammare att navigera?
Tycker man förstör halva upplevelsen med dylika skydd. Denna telefon har en superbt glatt skärm, plast är inte alls samma sak. Telefonen är superresponsiv, med plast på kan det inte bli lika bra. Telefonen har en mycket bra antireflexbehandling, med plast på så har du en obehandlad yta ytterst. Nä skaffa ett fodral som är tunt att bära den i istället är mitt råd.
Postad 07 July 2010 - 09:18
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Tack för tipset. En liten väska alltså... får börja leta. Har sett många exempel i tråden så det borde inte vara svårt.
Postad 07 July 2010 - 11:22
dnlar
-
dnlar
-
Forumräv
-
-
562 inlägg
Men glöm det där med kabinhaksfäste, det finns inte.
Det fanns visst två sorters Golla hos TM. Den på fotot är den bredare och saknar kabinhake. Den andra är mindre bred och den passar nätt och jämnt, men då man får pressa en del. Den mindre har kabinhake och kardborre också längst upp, vet inte om det är så kul att ha kardborren liggande mot skärmen. Den är inte lika isolerad heller. Jag var och köpte den lite bredare nyss.
Postad 07 July 2010 - 11:41
Evil Peter
-
Evil Peter
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Var hittar jag de apps som kostar pengar? Jag ser bara gratisvarianterna. Nu är jag inte jättesugen på att köpa apps men det kan ju finnas något riktigt bra jag kan ha nytta av.
Google är tyvärr långsamma på att fixa så betalapps blir tillgängliga genom Market (gäller de flesta länder) så det är omöjligt att säga när det kan tänkas komma. Många betalappar kan man fixa via andra kanaler (t ex genom att betala genom PayPal direkt till utvecklaren, eller skaffa ett sim-kort från ett land som har tillgång och köra Market via wi-fi) men det är ju såklart mycket krångligare än om det fungerat via Market. http://www.appbrain.com/ är en bra sida om man vill kunna se info om alla appar, inklusive betalversioner. Om jag klistrar på ett displayskydd, när de finns att köpa, påverkas då funktionaliteten genom att det går något långsammare att navigera?
Den tekniska funktionaliteten kommer inte påverkas. De nackdelar man får är en annorlunda yta som känns annorlunda (mer friktion) och ser annorlunda ut (gäller främst när man ser telefonen från en vinkel). Själv kommer jag inte använda skydd då jag skulle reta mig på de nackdelar man får, samt att jag känner att risken för repor är förhållandevis liten, men det är en sak som man helt och hållet ska bedöma själv hur man vill göra. En väska/påse tror jag dock är användbart för i princip alla.
Redigerat av Evil Peter, 07 July 2010 - 11:44.
Postad 07 July 2010 - 12:12
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
Jo, funderar på att struna i plasten och köpa en mobilväska istället och ha i fickan  Blir nog bra detta
Postad 07 July 2010 - 12:29
borjeboy
-
borjeboy
-
Användare
-
-
234 inlägg
mm, att ha den löst i fickan är ju en risk om den inte ligger i någon form av skydd (speciellt kanske om man har något mer än telefonen i fickan som kanske kan repa men väskorna som ni visat har sett intressanta ut, snart skall jag beställa min
och pensionera min Nokia N73
Redigerat av borjeboy, 07 July 2010 - 12:30.
Postad 07 July 2010 - 12:38
wrekost
-
wrekost
-
Amatör
-
-
72 inlägg
eller skaffa ett sim-kort från ett land som har tillgång och köra Market via wi-fi)
Funkar det att uppdatera köpta apps när man sedan har sitt riktiga sim-kort i?
Postad 07 July 2010 - 12:49
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Funkar det att uppdatera köpta apps när man sedan har sitt riktiga sim-kort i?
Köpta apps är kopplade till ditt googlekonto, inte simkort.
Postad 07 July 2010 - 13:06
wrekost
-
wrekost
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Köpta apps är kopplade till ditt googlekonto, inte simkort.
Skönt! Tack för det snabba svaret, simkorten kostade ju noll och inget på ebay.
Postad 07 July 2010 - 13:12
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Lite sugen på en galaxy s... Kan vara lite stor dock, ni som bytt från nexus/desire: hur mycket större känns den?
Postad 07 July 2010 - 13:26
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Lite sugen på en galaxy s... Kan vara lite stor dock, ni som bytt från nexus/desire: hur mycket större känns den?
Skärmen känns betydligt större men tack vare att den är så tunn så upplever åtminstone inte jag att den är så mycket större totalt sett.....
Postad 07 July 2010 - 14:55
Evil Peter
-
Evil Peter
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Jag har inte ägt någon Desire personligen (men känner folk som har den) och jag tycker inte att den känns klumpigare pga sin större skärm. Det är nästan tvärtom eftersom den är tunnare och väger mindre, vilket gör att den trots allt passar bra även i byxfickor. Dock kanske inte framfickorna på tajta jeans är att föredra, men det skulle jag nog inte ha någon smartphone i.
Postad 07 July 2010 - 15:49
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1612 inlägg
Hej !
Någon som testat någon bra ciggkabel / Bilhållare ?
När jag använder en USB adapter i cigguttaget och laddar via datakabeln, så laddar den ju telefonen.. Men när jag kör Copilot så verkar den dra mera ström än den klarar av att ladda...
Någon som kan bekräfta detta ??
För söker telefonen att koppla upp sig mot kies och synka när du stoppar i laddaren? Då är laddaren fel lödd och du får bara ut max 500 mA även om det står mer på laddaren. pga att usb standarden tinte tilllåter mer än 500 mA. Hade samma problem med en bil laddare jag köpte, telefonen försökte synka. Ladda hem battery monitor på market. Där står det "charging usb" eller "chargin AC" Står det ac så laddas det fullt. Du behöver ha en laddare som klarar 1000 mA för att det skall ladda fullt. Om det står usb är lösningen enkel öppna laddaren och löd i hop de två stiften i mitten med varandra. Då funkar laddaren som den skall och laddar fullt ist för 500 mA. Finns en guide här http://www.swedroid....Citera(NisseGurra @ Jul 7 2010, 14:12 ) * Lite sugen på en galaxy s... Kan vara lite stor dock, ni som bytt från nexus/desire: hur mycket större känns den?
Hade en nokia 5800 innan och den är mycket mindre än galaxyn men typ dubbelt så tjok. Galaxyn känns knappt i fickan, ibland tror man att man glömt den hemma. Nokan kunde man inte missa att man hade i fickan. Storleken gör inget det är tjockleken som räknas.
Postad 07 July 2010 - 17:49
torreador
-
torreador
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
JAG BLIR GALEN!!!! Jag har precis köpt min galaxy s nu och har startat igång den. Men jag kan inte ändra språk till svenska!! Ska det vara så himla svårt?? Det står inte ens hur man gör i manualen och jag har letat igenom varenda inställning i telefonen och hittar det inte.
Jag antar att man kan få menyer och allt på svenska för det står ju på svenska i handboken och där refererar de till svenska menyer.
HJÄLP MIIIIIG!!!!!
Postad 07 July 2010 - 18:00
tedin
-
tedin
-
Användare
-
-
142 inlägg
applications-settings-locale and text -Select locale
Lätt som en plätt.
Postad 07 July 2010 - 18:02
torreador
-
torreador
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Åh, tack!!!! Jag höll på att bli galen!! :-D
Postad 07 July 2010 - 18:08
tedin
-
tedin
-
Användare
-
-
142 inlägg
Åh, tack!!!! Jag höll på att bli galen!! :-D
Ingen orsak.
Postad 07 July 2010 - 18:40
Holly18
-
Holly18
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Har nu ÄNTLIGEN fått min... Tänkte på det här med task killer. Finns det något program som gör att man stänger av internet uppkopplingen samtidigt som Wi-fi är avkopplat? Alltså man har inget internet igång verken på 3g eller Wi-fi. Har inte själv hittat vart isådanafall man gör det. Tänkte om detta kunde sparar batteri
Telefonen är grym... Ligger på laddning nu och vilar sig  Jag har kunnat utan problem byta mellan Wi-fi och 3g uppkoppling. Skönt de. Återkommer med mer matig presentation när jag testat telefonen ordentligt.
Redigerat av Holly18, 07 July 2010 - 18:42.
Postad 07 July 2010 - 20:36
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
finns det någon kompatibel headset till galaxy s där man kan byta låt , öka minska volymen?
den medföljande har bara en svarsknapp. funderar på aTT MW600, kommer den fungera? (vill tro det)
Postad 07 July 2010 - 20:42
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Hej Alla!
Så det är här man kommer hänga ett tag framöver nu då  Kommer från SE X1 och TP2 sidan och tänkte att jag skulle ge mig i kast med att prova Android istället för WM. Kommer att få telefonen imorgon så det ska bli spännande o se skillnaden mellan WM och Android. Kan väl säga att en viss tveksamhet finns då jag har varit otroligt nöjd med WM. På återseende!
Postad 07 July 2010 - 21:54
snubben123
-
snubben123
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
http://feedback.case...s/26011-productIn där, skriv galaxy i rutan och rösta som fan så att case-mate kommer med skal till den snart!!
Postad 07 July 2010 - 23:04
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Finns det nått headset med knappar för att styra musikspelaren?
Postad 08 July 2010 - 06:20
stgre
-
stgre
-
Användare
-
-
171 inlägg
Jag har upptäckt en skum sak.
om jag kopierar en film till minneskortet så kan jag spela upp den 1 gång.
Nästa gång jag skall spela upp den så ser jag den inte i videospelaren.
om jag kör den från filutforskaren så får jag et felmedelande "filtypen stöds inte"
filmen jag provade med senast var i följande format x264 i en mkv kontainer.
jag är demade filmen för en kompis i tisdags och det fungerade perfekt, igår skulle jag visa den för en annan kompis och då gick det inte.
Jag har provat att starta om telefonen men det blir ingen skillnad.
Jag kommer tyvärr inte ihåg om jag startade om telefonen mellan gångeran som det fungerade/inte fungerade
Någon som har en aning om vad som kan vara fel?
Postad 08 July 2010 - 07:37
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
http://www.swedroid....amsung-galaxy-sSammanfattning Hårdvarumässigt är Samsung Galaxy S den absolut bästa androidtelefonen som finns att köpa i Sverige, och sannolikt i världen, just nu. Allt som konkurrenternas hårdvara kan göra kan Galaxy S göra bättre, med ett fåtal undantag. Hummingbird-processorn, som i en jämförelse med den konkurrerande Snapdragon-plattformen, presterar regelbundet mellan 10 och 20% snabbare per klockcykel, grafikprocessorn är 2-3 gånger snabbare och minnesmodulerna är dubbelt så snabba. Det här är en racermaskin, kort sagt. Svärtan, briljansen och färgerna i Super AMOLED-skärmen får till och med AMOLED-skärmarna på Desire och Nexus One att blekna, och digitizern (det tryckkänsliga yttersta skärmlagret som reagerar på dina fingertryckningar) svarar ljusår bättre än konkurrenterna och klarar därtill av upp till fem simultana tryckpunkter -- i 60 Hz vardera. Hårdvarumässigt så är Samsung Galaxy S således inget annat än en total fullträff -- fem av fem i betyg -- inget annat betyg kan i dagsläget ges. Mjukvarumässigt är det lite mer komplicerat och inte lika självklart. Samsung har putsat till sitt TouchWiz-gränssnitt rejält och det är numera riktigt trevligt och användbart. Det tillför dessutom en hel del smart funktionalitet som vi onekligen saknar i standardandroid. Vi är dock mindre förtjusta i att Samsung har lånat lite väl mycket från Apples iOS då de har utformat sitt gränssnitt, kanske främst i applikationsvyn, som är en närmast exakt kopia. Den kraftfulla hårdvaran till trots så förnimmer vi ibland ett visst “hackande” då vi snabbt sveper mellan hemskärmar och mellan appikonerna i ovan nämnda applikationsvy. Vi har svårt att förstå varför det fortfarande skall behöva vara på det här viset på androidtelefoner, men gissar att det helt enkelt handlar om att Android ännu inte har lärt sig att ta grafikprocessorn till hjälp. Kanske är detta något som Google ämnar åtgärda i Gingerbread, vilket ryktas vara en uppdatering som nästan uteslutande kommer att rikta in sig på användarupplevelsen och gränssnittet. Kameran är riktigt bra och matchar vid stillbilder Sony Ericsson Xperia X10 -- bättre skärpa men aningen mattare färgåtergivning. Videoinspelning i 720p fungerar hyggligt även om det i vanlig ordning mer ser ut som uppskalad 480p än äkta 720p. Ett stort plus för “tap to focus”-funkionen i stillbildskameran -- mycket behändigt, inte minst då man tar närbilder. Vi saknar en kamerablixt då det är närmast omöjligt att ta vettiga bilder i dålig belysning utan en sådan -- en enkel LED-blixt skulle göra stor skillnad, åtminstone vad gäller närbilder. Kvalitetskänslan är den högpolerade plasten till trots hög och telefonen ger inte ifrån sig minsta knäpp, knirr eller knarr då vi försiktigt klämmer och bänder på den, men bakstycket kan kännas aningen mjukt om man trycker med fingret på mitten -- plasten ger med sig och böjer sig en aning. Med risk för att svära i kyrkan så vill vi påstå att kvalitetskänslan är mycket lik iPhone 3G/3GS -- högpolerad plast känns plastig, ja, men passform och byggkvalité är på topp. Slutbetyget blir fem av fem möjliga androidhuvuden -- full pott. Vi har som mest delat ut 4,5 androidhuvuden tidigare till bland annat HTC Desire och Nexus One, vilket innebär att Galaxy S är den första telefonen som vi på Swedroid har gett vårt maxbetyg. Anledningen till detta är att Galaxy S överglänser både Desire och Nexus One på så pass många punkter att ett annat betyg vore otänkbart. Märk dock väl att fem av fem på intet vis innebär att telefonen är felfri -- fem av fem innebär helt enkelt att den på en 100-gradig skala skulle rankas högre än 90, vilket den gör i vår mening. Hårdvaran är minst en division före konkurrenterna i dagsläget och mjukvaran matchar både Androids standardgränssnitt och HTC:s Sense väl. Vilken man föredrar handlar mer om tycke och smak än om rätt eller fel, bra eller dåligt. Dessutom är det som så att man med enkelhet kan byta ut hemskärmar och tangentbord och kameraapplikationer och vad det nu må vara -- detta är friheten som de flesta av oss håller så kär.
Postad 08 July 2010 - 08:48
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Jag har inte ägt någon Desire personligen (men känner folk som har den) och jag tycker inte att den känns klumpigare pga sin större skärm. Det är nästan tvärtom eftersom den är tunnare och väger mindre, vilket gör att den trots allt passar bra även i byxfickor. Dock kanske inte framfickorna på tajta jeans är att föredra, men det skulle jag nog inte ha någon smartphone i.
finns det något annat ställe än framfickorna på jeans som man kan ha den på? tycker de är tajtare bak, och man vill inte gärna sitta på den... varför finns det ingen väska som man kan ha i bältet ?(retorisk)
Postad 08 July 2010 - 08:49
wrekost
-
wrekost
-
Amatör
-
-
72 inlägg
varför finns det ingen väska som man kan ha i bältet ?(retorisk)
Sådana finns på ebay.
Postad 08 July 2010 - 08:51
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
http://www.swedroid....amsung-galaxy-s
Videoinspelning i 720p fungerar hyggligt även om det i vanlig ordning mer ser ut som uppskalad 480p än äkta 720p.
får den känslan också (av de filer man sett på youtube i sk HD), finns det några tekniska bevis för att så är fallet, eller är det bara ett subjektivt påstående? finns det något test att göra?
Postad 08 July 2010 - 09:02
fackamato
-
fackamato
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
får den känslan också (av de filer man sett på youtube i sk HD), finns det några tekniska bevis för att så är fallet, eller är det bara ett subjektivt påstående?
finns det något test att göra?
Det finns inte en chans att chippet som är i telefonen har 1280x720 pixlar på sig, och även om det skulle haft det, så är nog linsöppningen så liten att det inte blir bra ändå.
Postad 08 July 2010 - 09:32
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
finns det något annat ställe än framfickorna på jeans som man kan ha den på? tycker de är tajtare bak, och man vill inte gärna sitta på den...
varför finns det ingen väska som man kan ha i bältet ?(retorisk)
Jag har beställt dessa 2 http://cgi.ebay.com....f#ht_1837wt_911http://cgi.ebay.com....7#ht_1703wt_911Dom ska vara på G till Sverige nu... kostade totalt ca 175kr inkl. frakt
Redigerat av Xet, 08 July 2010 - 09:33.
Postad 08 July 2010 - 09:57
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1475 inlägg
Det finns inte en chans att chippet som är i telefonen har 1280x720 pixlar på sig, och även om det skulle haft det, så är nog linsöppningen så liten att det inte blir bra ändå.
Vad baserar du det på? Kameran är ju specad till 5MP i stillbildsläge, 720p är inte ens 1MP...
Postad 08 July 2010 - 10:07
fackamato
-
fackamato
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Vad baserar du det på? Kameran är ju specad till 5MP i stillbildsläge, 720p är inte ens 1MP...
Det mesta handlar ju om optiken. Det är ju därför "systemkameror" på ~5MP äger sönder mobilkameror, även om de har samma upplösning på chippet. Mer ljus = högre upplösning helt enkelt. Jag säger inte att kameran är dålig, inte alls, men jag tror inte att det blir så bra "720p"-videor egentligen
Postad 08 July 2010 - 10:10
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1475 inlägg
Det mesta handlar ju om optiken. Det är ju därför "systemkameror" på ~5MP äger sönder mobilkameror, även om de har samma upplösning på chippet.
Mer ljus = högre upplösning helt enkelt. Jag säger inte att kameran är dålig, inte alls, men jag tror inte att det blir så bra "720p"-videor egentligen 
Nej, men du hävdade att chippet inte hade 1280*720 pixlar... Att det inte är systemkamerakvalitet på bilder och video håller jag med om.
Postad 08 July 2010 - 10:39
torreador
-
torreador
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej på er
Köpte min i9000 igår och är såååååå nöjd än så länge. Shit vilken underbar skärm!!!
Men jag har två frågor:
* Någon som vet om man kan få swype på svenska? var isåfall?
*Denna är säkert lätt, men svår för mig... Jag har lagt in facebook i mobilen men jag får inte till det så som jag tänkt. Min dotter har en iPhone och när någon skriver ett inlägg osv på FB så får hon direkt uppdatering om det typ som ett sms. Men så blir det inte för mig, jag får ingen uppdatering alls.
Jag är helt ny på det här så det är säkert en urlätt fråga för er.... :-)
Postad 08 July 2010 - 10:56
arcspin
-
arcspin
-
Forumräv
-
-
713 inlägg
HTC People widget eller dylik speed dial? Tjenare fellow Galaxägare. Jag har precis fått en skön Galaxer i mina braxer telefon och sitter nu för fullt och försöker göra den så personlig som möjligt. En sak som jag inte för mitt liv kan hitta är en speed dial widget där jag kan lägga in mina närmsta vänner som jag ringer ofta direkt på en av home screens. Hur har ni löst det problemet ? Det jag är ute efter är typ som HTC har:
Postad 08 July 2010 - 11:01
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1475 inlägg
Hej på er Köpte min i9000 igår och är såååååå nöjd än så länge. Shit vilken underbar skärm!!!
Men jag har två frågor: * Någon som vet om man kan få swype på svenska? var isåfall?
*Denna är säkert lätt, men svår för mig... Jag har lagt in facebook i mobilen men jag får inte till det så som jag tänkt. Min dotter har en iPhone och när någon skriver ett inlägg osv på FB så får hon direkt uppdatering om det typ som ett sms. Men så blir det inte för mig, jag får ingen uppdatering alls. Jag är helt ny på det här så det är säkert en urlätt fråga för er.... :-)
* För att få detta måste du lägga in en ny firmware, de kan hittas på samsung-firmwares.com. ObS!! Dessa är inte officiella och installeras på egen risk! Jag har dock gjort det och det fungerar klockrent... * Du måste nog ställa in så att Facebook-appen synkar automatiskt.
Postad 08 July 2010 - 11:12
arcspin
-
arcspin
-
Forumräv
-
-
713 inlägg
* För att få detta måste du lägga in en ny firmware, de kan hittas på samsung-firmwares.com. ObS!! Dessa är inte officiella och installeras på egen risk! Jag har dock gjort det och det fungerar klockrent...
* Du måste nog ställa in så att Facebook-appen synkar automatiskt.
Holy crap, Kan du berätta lite mer ingående hur du gjorde för att firmware uppgradera så att du fick swype på svenska? //arcspin
Postad 08 July 2010 - 11:59
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
När kommer den officiella för swypa annars, blir så ###### skeptisk över sånna inofficiella =/
Postad 08 July 2010 - 12:03
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1475 inlägg
Holy crap, Kan du berätta lite mer ingående hur du gjorde för att firmware uppgradera så att du fick swype på svenska?
//arcspin
Jag följde egentligen bara instruktionerna på den sajten. Finns ett program man laddar ner som fixar det. Kommer inte ihåg om man måste roota telefonen först. Finns en del att läsa om det på swedroid.se eller xda-developers. När kommer den officiella för swypa annars, blir så ###### skeptisk över sånna inofficiella =/
Som jag förstått det är dessa FW's "läckta" från Samsung, så det är alltså inget som någon suttit hemma och knåpat ihop... Den officiella kan dröja...
Postad 08 July 2010 - 13:33
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1612 inlägg
HTC People widget eller dylik speed dial?
Tjenare fellow Galaxägare. Jag har precis fått en skön Galaxer i mina braxer telefon och sitter nu för fullt och försöker göra den så personlig som möjligt.
En sak som jag inte för mitt liv kan hitta är en speed dial widget där jag kan lägga in mina närmsta vänner som jag ringer ofta direkt på en av home screens. Hur har ni löst det problemet ?
Det jag är ute efter är typ som HTC har:

Jag kör one click contact. Finns på market.då kan man lägga snabb lä länkar på framskärmen. Man kan välja sms samtal mail och facebook funkar kanon. kan använda kontakt bild också. Detta är skrivet med min underbara samsung galaxy s med swype.älskar det går fort och smidigt att skriva hissar nästan rätt varje gång. Heja samsung!
Postad 08 July 2010 - 13:36
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1612 inlägg
Finns det någon webbläsare som man kan inventera färgerna på? Så man får mer batteri tid då det är det vita på skärmen som drar kräm.
Postad 08 July 2010 - 13:37
stgre
-
stgre
-
Användare
-
-
171 inlägg
HTC People widget eller dylik speed dial?
Tjenare fellow Galaxägare. Jag har precis fått en skön Galaxer i mina braxer telefon och sitter nu för fullt och försöker göra den så personlig som möjligt.
En sak som jag inte för mitt liv kan hitta är en speed dial widget där jag kan lägga in mina närmsta vänner som jag ringer ofta direkt på en av home screens. Hur har ni löst det problemet ?
Det jag är ute efter är typ som HTC har:

Om du trycker länge på ett tomt ställe på skärmen så får du upp en meny. Där kan du välja: genvägar kontakt eller kortnummer. då skapas en genväg till kontakten eller ett direktnummer från kontakten. funkar minst lika bra som på min gamla htc touch hd
Postad 08 July 2010 - 14:19
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Postad 08 July 2010 - 14:28
arcspin
-
arcspin
-
Forumräv
-
-
713 inlägg
Tack Stgre och Zuoe för två bra svar!
@Zupe, Swype rockar fett, använde ett liknande input-system på min WM tidigare och det är kanonsnabbt sätt att skriva på.
Ha det gott,
//arcspin
Redigerat av arcspin, 08 July 2010 - 14:32.
Postad 08 July 2010 - 16:00
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1612 inlägg
Om du trycker länge på ett tomt ställe på skärmen så får du upp en meny. Där kan du välja: genvägar kontakt eller kortnummer. då skapas en genväg till kontakten eller ett direktnummer från kontakten. funkar minst lika bra som på min gamla htc touch hd
Det har jag missat, funkar ju enklare än one click contact. Tacklar förr tipset
Postad 08 July 2010 - 16:33
JagVetInte
-
JagVetInte
-
Användare
-
-
179 inlägg
Jag har ställt in telefonen så att den monteras som USB mass storage. Jag får två nya enheter när jag kopplar in den till PCn. När jag försöker öppna någon enhet så ber Windows mig att sätta "sätt in disk i enhet X:". Jag har ett externt SD kort i telefonen.
Vad är det som saknas här egentligen?
Postad 08 July 2010 - 18:44
JagVetInte
-
JagVetInte
-
Användare
-
-
179 inlägg
Jag har nu använt min nya Galaxy S någon dag och kan säga följande:
Bra saker:
Skärmen är underbar. 800x640 är definitivt inte för mycket, får gärna vara mer. Färgerna är djupa och fina och ljusstyrkan har marginaler.
512MB och den snabba processorn gör att det mesta flyter på mycket bra.
Skärmskyddet är av något hårt glasmaterial vilket gör att man slipper skärmskydd som försämrar sikten. Glaset borde vara tillräckligt hårt för de flesta så länge man inte lägger den i fickan tillsammans med nycklar och annat järnskrot.
Batteritiden upplever jag vara bra jämfört med andra smartphones.
Ringsignalsvolymen är ok, inte enorm ljudstyrka men tillräcklig.
Telefonhögtalaren har ok ljudkvalitet.
Att surfa med mobilen är mycket smidigt pga den stora skärmen och den snabba processorn. Zoom med multi touch fungerar helfint.
Inmatning fungerar fint. Skärmen är mycket känslig, nästan för känslig.
Mindre bra saker:
Ljudet är sådär dvs. Vanlig mobiltelefonsstandard. Ljudet har fått bra kritik i recensioner men jag är oimponerad. Jag har en Cowon S9 MP3 spelare som har ljusår bättre ljudkvalitet än Galaxy S. AMOLED skärmen i Cowon S9 är faktiskt inte långt ifrån Galaxy S heller för den delen när det gäller ljusstyrka och färgdjup. HTC Desire och Nexus One har sämre skärmen än både Cowon S9 och Galaxy S.
Formen är skitjobbig. Telefonen är som en tvål och kan lätt glida ur händerna. Det man kan göra är att köpa ett silikonskal så att man får bättre grepp.
TouchWiz är Android som försöker vara Iphone. Men om jag hade viljat ha en Iphone så hade jag köpt en Iphone så jag förstår inte riktigt poängen.
SAR värdet är lågt vilken är bra om man är som jag, rädd för strålning.
De medföljande headset funkar inte alls för mig. In ear hörlurarna passar inte alls mina örongångar. Skulle varit gladare om de var vanliga öronsnäckor istället för den sort som man trycker in i örongången.
Galaxy S stödjer .mkv vilket är trevlgt men .mkv betyder oftast 720p eller mer vilket innebär för filmer >4GB filstorlek. Detta passar ju inte bra med FAT32. Vad ska man göra.
Postad 08 July 2010 - 19:13
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1612 inlägg
Head setet är under all gretik för en telefon för 5500. Hade ju kunnat skicka med en klok adapter som hade KNAPPAR till media som nästa,volym osv... samt att man skulle kunna byta lurar.
Har mailat samsung ang. detta, för ett par dagar sedan om det finns en sådan adaper, för andra från nokia eller ipone funkar ju inte.
Trode de hade någon form av standard hur de skall vara kopplade men icke.
Samsung har inte svarat ännu. om de nu gör det.
Har letat som en tok på nätet efter en sådan adapter som funkar med alla knappar men inte kommit fram till något.
Bill helst slippa köpa ett bluetooth headset bara för att få knappar som funkar. Känns lite för mycket i den toma plånboken.
Postad 08 July 2010 - 19:17
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1612 inlägg
Har spelat ganska mycket sandstorm http://www.youtube.c...h?v=perMuqI0qdEFunkar helt klockrent utan minsta lagg. Man fick sätta upp känsligheten på max för att kunna spela klokt.
Postad 08 July 2010 - 19:19
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Head setet är under all gretik för en telefon för 5500. Hade ju kunnat skicka med en klok adapter som hade KNAPPAR till media som nästa,volym osv... samt att man skulle kunna byta lurar. Har mailat samsung ang. detta, för ett par dagar sedan om det finns en sådan adaper, för andra från nokia eller ipone funkar ju inte. Trode de hade någon form av standard hur de skall vara kopplade men icke. Samsung har inte svarat ännu. om de nu gör det.
Har letat som en tok på nätet efter en sådan adapter som funkar med alla knappar men inte kommit fram till något. Bill helst slippa köpa ett bluetooth headset bara för att få knappar som funkar. Känns lite för mycket i den toma plånboken.
Nokia adapters ska funka..., har du testat? Tydligen har Samsung kastat om jord o mic på 3.5 kontakten så apples eller hts adapters inte funkar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|