I nuläget vägrar Nokia svara på det, hittar inte källan men jag tror det var engadget.comNån som vet ifall N8 kan & kommer uppdateras till Symbian 4?
Nokia N8 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(124)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 22 September 2010 - 20:17
Postad 22 September 2010 - 20:48
Nokia svarar bara att de inte kommenterar detta, så i dagsläget finns inga sådana garantier.Nån som vet ifall N8 kan & kommer uppdateras till Symbian 4?
(då det verkar komma en serie med mobiler efter N8 som ska tillhöra samma "familj" & också ha symbian)
Postad 22 September 2010 - 21:04
Antar att de som har lyckats få en glimt av den inte menar dummies pga. förmågan att över huvudtaget kunna testa något. Vill du få en uppfattning (storlek kanske?) finns det redan ett dussintal kinesiska kopior att beställa, men de säger ingenting om själva telefonen va?Samt var det en "dummie" eller tidigt exemplar?
Ni som säger er provat den; hur bra var touchscreen:en? Snabb och exakt? Jämför gärna med iPhone (jag vet, mycket snack om denna men kan inte hjälpas eftersom den har en ruskigt bra touchscreen...)
Postad 23 September 2010 - 09:10
http://www.svd.se/na...kia_5383357.svd
Postad 23 September 2010 - 10:06
22 dar 6 timmar kvar.
Postad 23 September 2010 - 10:17
På Nokias finska hemsida har dom en klocka nu som räknar ner till releasen av N8:an.
22 dar 6 timmar kvar.
Fast det är väl rimligt att vi i Sverige får den före!
Postad 23 September 2010 - 12:23
Det där är en klocka som räknar ner tiden till ett VIP-party, har inget med släppet av telefonen att göra.På Nokias finska hemsida har dom en klocka nu som räknar ner till releasen av N8:an.
22 dar 6 timmar kvar.
Postad 24 September 2010 - 02:18
Mycket små roliga saker dom hittar på, men dom missar en stor sak... leverera skiten! Enough teasers, jag är såld bara jag får en, men det är väl där det blir problem
edit: Såg detta nyss, gav mig mycket hopp om att Ovi store kanske får lite grymma apps endå
http://blog.gsmarena...pps-for-the-us/
en kvarts million dollar till vinnaren i varje kategori, det köper mycket motivation för utvecklare att ge det ett försök med Symbian trots allt
Redigerat av Grizzok, 24 September 2010 - 03:46.
Postad 24 September 2010 - 08:57
Herre jisses... ja de är ju inte rädda för att ta i ordentligt iallafall. Får hoppas att det bär frukt.edit: Såg detta nyss, gav mig mycket hopp om att Ovi store kanske får lite grymma apps endå
http://blog.gsmarena...pps-for-the-us/
en kvarts million dollar till vinnaren i varje kategori, det köper mycket motivation för utvecklare att ge det ett försök med Symbian trots allt
Postad 24 September 2010 - 10:09
Nokia N8 vs iPhone
Betaversion av N8, yxa vid spakarna eller 1-0 till iPhone?
Nu finns även Del 2 av jämförelsen.
Postad 24 September 2010 - 11:32
Personligen så litar jag inte mycket på dom där jämförelserna, jag har nog sett minst 20-30 filmer på N8an in action och den de har i videon ser ut som de tidiga prototyperna i början av sommaren. De var betydligt segare och hade även problem med att "pricka in" vad man försökte peka på vilken även denna verkar ha problem med. Något som verkar mycket bättre nu i senare videos.Nu finns även Del 2 av jämförelsen.
Så ja, tycker det verkar skumt att just denna videon visar en betydligt segare N8a än stort sett alla andra videos, men vem vet den kanske segar ner efter ett tag eller nått. Min gissning ligger i allafall på tidig-sommar prototyp då den verkar visa de problem som de hade just då... Och utan någon som helst information och polska dessutom så säger det inte mig mycket
Vore mycket intressant att se samma jämförelse med slutgiltliga modellen, men jag tvivlar inte alls på att Iphonen har ett snyggare och snabbare UI, det är inte mycket tvivel där, det N8an erbjuder är ju andra saker som kameran, lägre pris och anslutningsmöjligheterna. Att jämföra "vilken är snabbast/snyggast?" är rätt meningslöst, vill ha lite djupare reviews än så
Postad 24 September 2010 - 12:17
Skrivet av en tjomme så Facebookoch alltså inte av Nokia. Man kan dock hoppas att han är rätt informerad.
Postad 24 September 2010 - 13:44
Annars är den jag har haft (mörkgrå, "pre-commercial software") ett tag nu hyfsat trivsam. Rimligt snabb i respons & operation, men kanske mer evo- än revloution jämfört med gamla Symbian-/Nokiamobiler (på gott, om man är van, och ont, om man vill ha nåt helt nytt
Kameran är tex. bra, spec. för att vara en mobil, även om optisk zoom & linsskydd suttit fint, kan man ju inte få allt på en trots allt hyfsat smidig mobil. Ljudet/högtalaren kommer inte i klass med gamla Nokias ljudmobiler (N79/85/86) mfl..
Får nog förresten bli silikonfodral & "invisible shield" (redan lyckats repa fabriksplasten lite).
Nåväl, hoppas den kommer till Sverige snart. Få kolla in o. uppdatera mjukvaran o. få in lite svenska (stöd)funktioner...
/H.
Postad 24 September 2010 - 18:29
http://www.youtube.c...player_embedded
Postad 24 September 2010 - 20:18
Sa han verkligen det? Känns tveksamt där va
Ang repor föresten, vad är det du har lyckats repa?
Från vad jag läst så har folk faktiskt försökt repa den med nycklar o skit men att aluminium skalet och gorilla glaset står emot det mesta. Är det plast bitarna i botten och toppen som du repat eller?
Redigerat av Grizzok, 24 September 2010 - 20:19.
Postad 24 September 2010 - 21:32
Nu finns även Del 2 av jämförelsen.
Det känns oseriöst att göra test med två mobiltelefoner samtidigt, utfört av en person.
Postad 24 September 2010 - 21:51
Kan väl stämma i teorin med en tessar-lins. Att kvaliten skulle bli i samma klass som en slr är ju en annan sak. Hur som helst så kommer linsen upp i upplösningar långt över någon annan kameramobil som finns idag (och enligt Damian Dinning mycket nära de 12 megapixlar som sensorn har, åtminstone i teorin)."resolution is 3 times greater than that of a grown-up LSR lens"?
Sa han verkligen det? Känns tveksamt där va
Finns en intressant tråd om kameran på dp-review:
http://forums.dprevi...mp;changemode=1
Postad 24 September 2010 - 21:55
Har funderat på det där själv. Till N85 följde det med en adapter som gjorde att man kunde använda vilka hörlurar som helst (med 3.5mm plug) men ändå ha mikrofon och styrning av musik.
Hittade den här, finns andra varianter också har jag sett:
http://www.mytrendyp...CFVMqDgodQyW-Hg
Riktigt trevligt!
Den fick jag på köpet till min 5800 Xpressmusic för ett år sen. Fungerar väldigt bra och har utstått fukt och kyla utan problem.
Undrar om den fungerar med N8. Någon som vet?
Om man är intresserad finns adaptern billigt genom Ebay för ca 25 kr inkl frakt.
Redigerat av Ritsch, 24 September 2010 - 22:01.
Postad 24 September 2010 - 22:14
http://www.youtube.c...layer_embedded#!
Lite grym multitasking när man kör Hero of sparta medans Asphalt 5, vatar och GT racing går i bakgrunden!
Postad 25 September 2010 - 01:45
Vet inte om den här har postats, visar att en hel del förbättringar gjorts på ovi-maps:
Lite grym multitasking när man kör Hero of sparta medans Asphalt 5, vatar och GT racing går i bakgrunden!
Nice, senaste ovi maps versionen verkade ju flyta på riktigt bra samt fungera med multitouch vilket är skönt att ha i ett kartprogram =)
Hoppas hela telefonen flyter på lika bra överallt så kanske den fortfarande kan vara en kandidat för mig
Postad 25 September 2010 - 19:05
Postad 25 September 2010 - 23:28
den är bra , men uppdateringen som kommer kommer vara ännu snabbare.Det sägs att web-läsaren inte är så bra. Någon som kan redogöra vad det är som inte är bra?
Postad 26 September 2010 - 05:43
Och om jag förstår det hela rätt så kommer man kunna uppdatera telefonen direkt i menyn utan att koppla den till datorn?den är bra , men uppdateringen som kommer kommer vara ännu snabbare.
Postad 26 September 2010 - 10:05
Japp d stämmer, uppkoppling krävs dock.Och om jag förstår det hela rätt så kommer man kunna uppdatera telefonen direkt i menyn utan att koppla den till datorn?
Postad 26 September 2010 - 11:49
Och om jag förstår det hela rätt så kommer man kunna uppdatera telefonen direkt i menyn utan att koppla den till datorn?
Men detta kan man väl även i dagens Symbian?
Postad 26 September 2010 - 12:01
Ja, det har gått i flera år, åtminstone sen N80 kom.Men detta kan man väl även i dagens Symbian?
Postad 27 September 2010 - 07:30
Dock fungerar det inte att uppdatera i min Sony Ericsson Vivaz t.ex. (som också har Symbian). Man får upp samna läge men utan möjlighet att uppdatera.
Redigerat av Yobo1987, 27 September 2010 - 09:18.
Postad 27 September 2010 - 09:57
Postad 27 September 2010 - 10:01
Postad 28 September 2010 - 06:36
Postad 28 September 2010 - 06:40
Vad kostade minneskortet? Vilken affär?
Postad 28 September 2010 - 08:44
kostade ca 1200:-
Invisible Shield Nokia N8
Kostade ca 150:-
Det var Elgiganten i Norrtälje som tagit in detta igår, dock i få exemplar. ca 4 minneskort & ca 2 skärmskydd.
Redigerat av Yobo1987, 28 September 2010 - 08:45.
Postad 28 September 2010 - 11:04
Fanns för flera veckor sen i online-butikerna. Även silikonfodral har funnits några veckor. Så det behöver ju inte betyda att telefonen är nära men man kan ju hoppas.Nu är det nog inte långt kvar. Den lokala vitvarukedjan hade igår tagit in Invisible Shield för Nokia N8 samt 32 GB minneskort. Dom låg vid en hylla med skylten "Nokia N8". Köpte nu i förhand både skärmskydd & minneskort.
Postad 28 September 2010 - 12:12
Hej!Statusen på min order på Nokiashop har ändrats från "Förbeställt" till ingenting under status. Hoppas att det är nåt positivt ;D
Det är samma för mig, så jag ringde Nokias online-kundtjänst och frågade. De svarade att ordern finns kvar och väntar på betalning. Så jag tycker det känns som att det skulle vara leverans på G snart.
Är ändå lite nyfiken på hur många som förbokat telefonen..
Postad 28 September 2010 - 15:37
Är ändå lite nyfiken på hur många som förbokat telefonen..
Med mig inräknat är vi tre
De borde väl kunna skicka ut tre telefoner i tid
Men vem vet, det kanske är ett par stycken till som inte ställt in sina förhandsbeställningar. Jag beställde i alla fall innan de ändrade leveransuppskattningen till slutet på oktober och som ni är det tomt där det stod Förbeställt förut. Håller tummarna.
Postad 28 September 2010 - 15:49
Ja, man tycker ju att de ska få ut telefonerna nu!Med mig inräknat är vi tre
![]()
De borde väl kunna skicka ut tre telefoner i tid![]()
Men vem vet, det kanske är ett par stycken till som inte ställt in sina förhandsbeställningar. Jag beställde i alla fall innan de ändrade leveransuppskattningen till slutet på oktober och som ni är det tomt där det stod Förbeställt förut. Håller tummarna.
Jag bokade oxå innan det nya leveransbeskedet så vi som gjort det borde ju få telefonen nu när som helst tycker jag!
Håller tummarna riktigt hårt.
Postad 28 September 2010 - 15:56
Jag blir jätteglad om jag får den nästa vecka och bara glad om den kommer veckan därpå. Blir det senare än så får jag ställa in min beställning och köpa någon annanstans som ger tillförlitlig leveransinfo i förväg. Men man ska inte måla fan på väggen än.
Postad 28 September 2010 - 19:21
Ja då är vi 4 st. Bokade också tidigt så jag är fortfarande hoppfull inför veckan. Dock lite drygt att jag nu väntar på två saker som är försenade (ett HTPC-chassi också), så nerverna är lite klena. Den som väntar på något gott heter det visst!Ja, man tycker ju att de ska få ut telefonerna nu!
![]()
Jag bokade oxå innan det nya leveransbeskedet så vi som gjort det borde ju få telefonen nu när som helst tycker jag!
Håller tummarna riktigt hårt.
Redigerat av goopile, 28 September 2010 - 19:22.
Postad 28 September 2010 - 19:30
Kina?Hoppas bara att man inte får leveransbesked och skriker högt för att gå in och se att den levereras direkt från fabriken i Kina (med båt) som Apple brukar göra.
Jag blir jätteglad om jag får den nästa vecka och bara glad om den kommer veckan därpå. Blir det senare än så får jag ställa in min beställning och köpa någon annanstans som ger tillförlitlig leveransinfo i förväg. Men man ska inte måla fan på väggen än.
Postad 28 September 2010 - 19:55
Minneskortet var Sandisk 32 GB
kostade ca 1200:-
Invisible Shield Nokia N8
Kostade ca 150:-
Det var Elgiganten i Norrtälje som tagit in detta igår, dock i få exemplar. ca 4 minneskort & ca 2 skärmskydd.
Hoppas du köpte ett kort med minst class4. Annars kan du nog få problem ? När jag videofilmar i 720P med min Panasonic -TZ7 och samtidigt zoomar, så säger den ifrån ibland pga minneskortets begränsningar och det är ett class 4 . Jag skulle rekomendera att man har ett class 6, men men det kanske går bra vad vet jag?
Postad 28 September 2010 - 20:08
Hittar bara klass 2 för 32 GB, i alla fall på prisjakt. Inlusive nokias eget kort. Vore väl iofs skit om nokias eget kort inte klarar av det?Hoppas du köpte ett kort med minst class4. Annars kan du nog få problem ? När jag videofilmar i 720P med min Panasonic -TZ7 och samtidigt zoomar, så säger den ifrån ibland pga minneskortets begränsningar och det är ett class 4 . Jag skulle rekomendera att man har ett class 6, men men det kanske går bra vad vet jag?
Postad 28 September 2010 - 20:19
Ja, hoppas det. Iofs så filmar ju nokian i ett annat format och i lägre fps än min TZ7.Hittar bara klass 2 för 32 GB, i alla fall på prisjakt. Inlusive nokias eget kort. Vore väl iofs skit om nokias eget kort inte klarar av det?
Postad 28 September 2010 - 20:56
Postad 28 September 2010 - 20:59
25 fps, komprimeringen vette tusan.Ja, hoppas det. Iofs så filmar ju nokian i ett annat format och i lägre fps än min TZ7.
Edit: komprimeringen är h.264 och detta i 12 Mbps tack vare GPU:n, borde funka med ett class2 (åtminstone så länge det inte är för fragmenterat). Förmodligen har Nokia anpassat detta för class2-kort eftersom det är det enda de kan erbjuda i 32 GB än så länge...
Edit 2: Din panasonic använder AVCHD lite i 30 fps med en bitrate på 17 Mbit/s så det är därför det inte funkar med ett class2-kort som ju är specat för 16 Mbit/s
Redigerat av Unregistered35091, 28 September 2010 - 21:40.
Postad 29 September 2010 - 00:45
Postad 29 September 2010 - 10:47
http://electricpig.c...content=Twitter
Postad 29 September 2010 - 12:03
Jag beställde min den 9 sept. jag oxå, men på min status står det inget alls längre. Det har stått" förbeställd "fram tills för ett par dagar sedan.På min status står det under beställningar. När beställde ni? Själv är min från den 9 sept. Men borde inte Nokia säga något mer ifall det är nära? Eller tänker jag bara sågspån nu?
Hoppas du tänker sågspån i det här fallet och att telefonerna börjar levereras nu....
Postad 29 September 2010 - 15:05
25 fps, komprimeringen vette tusan.
Edit: komprimeringen är h.264 och detta i 12 Mbps tack vare GPU:n, borde funka med ett class2 (åtminstone så länge det inte är för fragmenterat). Förmodligen har Nokia anpassat detta för class2-kort eftersom det är det enda de kan erbjuda i 32 GB än så länge...
Edit 2: Din panasonic använder AVCHD lite i 30 fps med en bitrate på 17 Mbit/s så det är därför det inte funkar med ett class2-kort som ju är specat för 16 Mbit/s
Det är ett class 4 kort jag har, inte ett klass 2
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
4 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?