Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Desire HD

665 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 February 2011 - 15:41

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Är det någon som känner till en tålig skyddsväska till DHD? Ska helst klara fukt, stötar och en del tryck. Har min telefon i jackan när jag kör snöskoter och blir alltså ofta fuktig, rappad av trädgrenar och har oftast en ryggsäck som sitter åtspänd runt midjan och bröstkorgen (precis där telefonen ligger).Väskan behöver absolut inte vara snabb och enkel att öppna, snygg eller dylikt. Det viktiga är att telefonen är skyddad och fungerar när den behövs.

En raggsocka och en plastpåse :unsure:

Redigerat av Micke prylgalen, 06 February 2011 - 15:42.

Postad 06 February 2011 - 19:09

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0

Inga problem för min del alls.

Mvh Jonas

ok...min blir super seg om den inte startas om regelbundet.
funderar på att byta för det är inte kul med en mobil som inte ens kan gå in på foton utan att tänka i nästan 1 min.

Postad 08 February 2011 - 12:52

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

nån mer än mig som behöver starta om telen varje dag då den blir slö som tusan annars?

Det låter som något program som skenar iväg. Prova att installera WatchDog och se om den slår larm.

Vad har du installerat i den?

Normalt sett skall det flyta på dagar och veckor i sträck utan behov av omstart så det låter helt klart som att något program krånglar.

Postad 08 February 2011 - 13:01

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

ok...min blir super seg om den inte startas om regelbundet.
funderar på att byta för det är inte kul med en mobil som inte ens kan gå in på foton utan att tänka i nästan 1 min.

Har haft min i över två månader nu och har aldrig behövt starta om den. Endast när batteriet har tagit tokslut eller någon systemuppdatering installerats.

Postad 08 February 2011 - 20:21

Unregistered409cb17f
  • Unregistered409cb17f
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

nån mer än mig som behöver starta om telen varje dag då den blir slö som tusan annars?

Init buggen? Har du bockat i USB-felsökning i inställningar/program/utveckling-> ? Synkar ditt HTC sence konto konstant och segar ner luren? Ta bort htc sense kontot helt isf, synkade konstant på min o drog ur batteriet på nolltid.. Kan va samma för dig kanske, fast det även segar ner luren?

/ Thomas

Postad 10 February 2011 - 11:58

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0

Init buggen? Har du bockat i USB-felsökning i inställningar/program/utveckling-> ? Synkar ditt HTC sence konto konstant och segar ner luren? Ta bort htc sense kontot helt isf, synkade konstant på min o drog ur batteriet på nolltid.. Kan va samma för dig kanske, fast det även segar ner luren?

/ Thomas

har stängt av bakgrunds data och skall se om det hjälper.
skall prova med allt ni har skrivit och se resultat, har nästan inga program alls, allt e typ som när man startar den första gången.

tack för hjälpen

Postad 11 February 2011 - 12:13

Henry VIII
  • Henry VIII
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Har tyvärr också (i alla fall till del) problemet med att telefonen segar ned sig.
Ska också prova att ta bort HTC Sense-synkningen.

Vidare måste jag fråga - är det någon annan än jag som noterat att output volym via 3.5mm uttaget är avsevärt svagare än på många andra telefoner, inklusive HTC Hero och Desire? Jämfört med många vänner när man kopplar in telefonen till bilstereon är skillnaden enorm. Eller är det någon typ av AVLS eller vad det nu heter för att bespara oss som lyssnar på musik hörselskador?

- Henric

Postad 11 February 2011 - 13:01

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Har tyvärr också (i alla fall till del) problemet med att telefonen segar ned sig.
Ska också prova att ta bort HTC Sense-synkningen.

Vidare måste jag fråga - är det någon annan än jag som noterat att output volym via 3.5mm uttaget är avsevärt svagare än på många andra telefoner, inklusive HTC Hero och Desire? Jämfört med många vänner när man kopplar in telefonen till bilstereon är skillnaden enorm. Eller är det någon typ av AVLS eller vad det nu heter för att bespara oss som lyssnar på musik hörselskador?

- Henric

Jo, det är ungefär halva volymen mot min laptop när jag kör line out. Även inbyggda högtalaren är ju inget att hurra för, lite dåligt iom den har dolby och surround osv.

Brukar ju finnas koder för att komma in i service menu, finns en massa till Samsung android. Någon som vet någon kod att skruva upp maxvolym på DHD? t.ex *#1234567#

Skulle även vilja ha det för GPS, en polare som har Samsung galaxy S hade kraftiga problem med GPS, sen ändrade han känsligheten från 50 till 100 och nu kan man se på vilken sida vägen han går...

Så skriv om ni hittar en kod som funkar :)

Postad 12 February 2011 - 22:16

infreeze
  • infreeze
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Ojoj nu kan man ringa från htcsens till sin dhd

Postad 26 February 2011 - 16:16

infreeze
  • infreeze
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Denna telefonen är ju helt ute och cyklar nu helt plötsligt startar den carpanelen automatiskt och startar högtalaren när man pratar trots man har gjort fabriksinställningar,

kanske man ska stänga av auto launch in car för programet..

Redigerat av infreeze, 26 February 2011 - 16:20.

Postad 07 March 2011 - 22:41

DoctorPepper
  • DoctorPepper
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Hur funkar detta med navigation?

I helgen åkte jag fel och tänkte "nu har jag ju nytta av gps'en".
Jag startade upp programmet "bilpanel" och tryckte på navigation, skrev in min destination
och det kom upp en ruta med min destination och under det stod det "premiumnavigation".
Jag tryckte där och fram kom navigatorn direkt med perfekt vägbeskrivning.

Nu undrar jag bara såhär i efterhand, kommer jag behöva betala för det här eller hur funkar det?

Postad 09 March 2011 - 18:02

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Hur funkar detta med navigation?

I helgen åkte jag fel och tänkte "nu har jag ju nytta av gps'en".
Jag startade upp programmet "bilpanel" och tryckte på navigation, skrev in min destination
och det kom upp en ruta med min destination och under det stod det "premiumnavigation".
Jag tryckte där och fram kom navigatorn direkt med perfekt vägbeskrivning.

Nu undrar jag bara såhär i efterhand, kommer jag behöva betala för det här eller hur funkar det?

Om det var första gången du testa så aktiverade du en 30 dagars trail av Route66
Gratis under testperioden men sen måste man betala för att det ska fungera

Postad 10 March 2011 - 13:09

DoctorPepper
  • DoctorPepper
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Om det var första gången du testa så aktiverade du en 30 dagars trail av Route66
Gratis under testperioden men sen måste man betala för att det ska fungera

Ja det var första gången, märkte att det kom upp nån text men jag körde och
tryckte förbi.

Okej, så jag kommer inte behöva betala nått för den funktionen i 30 dagar frammåt,
men hur blir det efter det? Måste jag då betala även om jag inte använder det?

Postad 12 March 2011 - 22:10

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
När testperioden är över så kan du inte använda det mer, det är allt som händer

Postad 20 March 2011 - 19:44

DoctorPepper
  • DoctorPepper
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Aha gött då oroade jag mig i onödan :D

Postad 10 April 2011 - 15:34

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0
MItt orginal 8gb micro-sd minneskort verkar ha gett upp, slutade att fungera helt utan anledning en dag då man bara haft telefonen i fickan. Har testat ett annat kort i mobilen och det funkade, har även testat mitt eget kort i kortläsare till dator och det funkade inte där heller.

Någon mer som det hänt för? Eller har ni något tips om det går att göra något tjyvtrix och få det att funka igen? Tråkigt att tappa bilder och sånt.

Vet någon vilken är största minnesstorleken man kan ha i en DHD? Om man skulle slå till på ett större.

Postad 01 May 2011 - 00:51

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hej, har en fråga ang. HTC Desire HD...

Jag har haft en Nokia N8 som strulat och nu till slut blivit reklamerad.
Då jag fick välja ny mobil från butiken valde jag en Desire HD.

Har aldrig använt Android förut, men hört mycket bra om det.

Nu till frågan.
Desire HD levererades med Android 2.2, men ska vara uppgraderingsbart till 2.3.
Nu i dagarna har 2.3 kommit ut, och därför undrar jag nu hur jag gör för att uppdatera mobilen till senaste Android.
Jag kan tillägga att jag inte fått mobilen ännu, den kommer under nästa vecka. Men jag vill vara förberedd.

Sen när jag ändå skriver, nån som vet en bra bilsats att använda till Desire HD?

Tacksam för svar!!!

Redigerat av Agent47, 01 May 2011 - 00:52.

Postad 01 May 2011 - 08:37

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Nu till frågan.
Nu i dagarna har 2.3 kommit ut, och därför undrar jag nu hur jag gör för att uppdatera mobilen till senaste Android.
Jag kan tillägga att jag inte fått mobilen ännu, den kommer under nästa vecka. Men jag vill vara förberedd.

Sen när jag ändå skriver, nån som vet en bra bilsats att använda till Desire HD?

Tacksam för svar!!!

Bra ide.. lika bra att uppgradera innan man har fyllt telefonen med nyttigheter. Jag har köpt en DHD till tjejen och inser att chansen att jag uppgraderar den åt henne är noll. Den har ju liksom inga problem med 2.2:an (vad jag vet) och allt fungerar kanon, men om man nu skaffar en ny och inte har något innehåll ännu så är det lika bra att uppgradera den. Men även om du inte uppgraderar den så kommer den fungera bra när du väl har stängt av allt vad autosyncning heter så den inte slukar batteri, likaså massa aktiva teman m.m. som slukar cpu (och batteri)...

Postad 01 May 2011 - 10:18

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Nu till frågan.

Tacksam för svar!!!

Du behöver inte göra något särskilt, när 2.3 släpps så får du reda på det eftersom att telefonen automatiskt söker efter uppdateringar med jämna mellanrum. Om du hör att uppdateringen är släppt men din telefon inte visat nått så kan du gå in på inställningar/Om telefonen/uppdateringar av systemprogramvaran.

När du klickar på att du vill börja uppdatera så bör du vara uppkopplad via wifi om du inte har fri data, du behöver också ha mellan 25-30 mb minne ledigt i telefonen, och jag rekomenderar starkt att man tagit en backup på allt i telefonen om något skulle gå snett.

Men om det funkar som det ska så är det bara att uppdatera allt ska vara som innan förutsatt att apparna klarar 2.3

Postad 01 May 2011 - 12:20

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Bra ide.. lika bra att uppgradera innan man har fyllt telefonen med nyttigheter. Jag har köpt en DHD till tjejen och inser att chansen att jag uppgraderar den åt henne är noll. Den har ju liksom inga problem med 2.2:an (vad jag vet) och allt fungerar kanon, men om man nu skaffar en ny och inte har något innehåll ännu så är det lika bra att uppgradera den. Men även om du inte uppgraderar den så kommer den fungera bra när du väl har stängt av allt vad autosyncning heter så den inte slukar batteri, likaså massa aktiva teman m.m. som slukar cpu (och batteri)...

Tack för svar, vad jag hört ska 2.3 vara lite snabbare & fixat vissa buggar/fel i 2.2.

Du behöver inte göra något särskilt, när 2.3 släpps så får du reda på det eftersom att telefonen automatiskt söker efter uppdateringar med jämna mellanrum. Om du hör att uppdateringen är släppt men din telefon inte visat nått så kan du gå in på inställningar/Om telefonen/uppdateringar av systemprogramvaran.

När du klickar på att du vill börja uppdatera så bör du vara uppkopplad via wifi om du inte har fri data, du behöver också ha mellan 25-30 mb minne ledigt i telefonen, och jag rekomenderar starkt att man tagit en backup på allt i telefonen om något skulle gå snett.

Men om det funkar som det ska så är det bara att uppdatera allt ska vara som innan förutsatt att apparna klarar 2.3

Tack för hjälpen, ska kolla upp det när mobilen kommer under veckan.

_

Sen undrar jag också om nån vet en bra bilsats till Desire HD för att underlätta navigering under bilkörning?
jag använde N8 mycket till det.

Det verkar inte vara nåt "Gratis GPS program" med som i Nokia (Ovi Maps), men jag har kollat & Sygic Mobile Maps 10 verkar bra. Är det nånting nån av er har erfarenhet av eller kan ni rekomendera nåt annat?

Redigerat av Agent47, 01 May 2011 - 12:24.

Postad 01 May 2011 - 12:24

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen, ska kolla upp det när mobilen kommer under veckan.

2.3 har inte släppts för DHD ännu, dröjer nog nån månad eller två till.

Postad 01 May 2011 - 14:58

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

2.3 har inte släppts för DHD ännu, dröjer nog nån månad eller två till.

Ok, jag hörde att det hade släppts för några andra modeller, kanske inte HTC ännu då.
Men finns det risk att program som fungerade på 2.2 inte fungerar om man uppdaterar till 2.3, eller?

Redigerat av Agent47, 02 May 2011 - 15:05.

Postad 02 May 2011 - 15:18

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Ok, jag hörde att det hade släppts för några andra modeller, kanske inte HTC ännu då.
Men finns det risk att program som fungerade på 2.2 inte fungerar om man uppdaterar till 2.3, eller?

Htc är en av de tillverkare som bygger om android mest, sense är en rejäl ändring av os, plus att de ständigt ger ut nya lurar, det gör att det blir en väldig tröghet i uppdateringar.

Finns fortfarande en hel del appar som inte är uppdaterade för 2.3, det brukar stå om man läser appbeskrivningen på market om den är uppdaterad till 2.3

Postad 05 May 2011 - 11:14

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Nu fick jag detta på mailet från HTC.
(säkert fler som prenumerar på deras brev som fått det här)

"Nu får HTC Desire HD den senaste versionen av Android (version 2.3.3, Gingerbread). Uppdateringen är färdig och rullas ut inom de närmaste veckorna.

Allt du behöver göra är att tacka ja till uppdateringen. Uppdateringen ger dig en snabbare mobil och nya funktioner.

Raderas data från telefonen?
Din HTC Desire HD kommer kanske att återställas till fabriksinställning efter uppdateringen. Alla meddelanden och nedladdade program kommer att gå förlorade om de inte lagras på SD-kortet eller SIM-kortet.

Har du köpt program på Android Market, kan de naturligtvis laddas ner gratis igen efter uppdateringen.

Råkade du tacka nej till uppdateringen?
Då kan du naturligtvis hämta den ändå. Du hittar den genom att gå till Inställningar och sedan till Om Telefonen.

Visste du att
FOTA är en förkortning för Firmware-Over-The-Air och används till att skicka uppdateringar direkt till din smartphone.

Vid FOTA-uppdatering bör du använda en Wi-Fi-hotspot eller ett abonnemang med avgiftsfri dataöverföring."

Vet inte om det är till mycket hjälp, eller information ni redan har. Samt exakt vad som kommer bli skillnaden, men jag tänkte uppdatera och hoppas den blir snabbare & effektivare.

Redigerat av Agent47, 05 May 2011 - 11:22.

Postad 05 May 2011 - 14:51

DePalma
  • DePalma
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Nu är min lur uppdaterad med 2.3.3. Verkar flyta på fint, men får väl använda det ett tag och se vilka skillnader det blir.

Edit: BTW. förlorade inget i telefonen. SMS, e-mail, kontakter och appar mm, allt var kvar. Kanon!

Redigerat av DePalma, 05 May 2011 - 14:53.

Postad 05 May 2011 - 15:07

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Nu är min lur uppdaterad med 2.3.3. Verkar flyta på fint, men får väl använda det ett tag och se vilka skillnader det blir.

Edit: BTW. förlorade inget i telefonen. SMS, e-mail, kontakter och appar mm, allt var kvar. Kanon!

Skönt att höra.. ska nog uppgradera tjejens lur. Fast man bör ju nog köra backup ändå... på nått sätt...

Postad 05 May 2011 - 15:17

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Skönt att höra.. ska nog uppgradera tjejens lur. Fast man bör ju nog köra backup ändå... på nått sätt...

Jag använder myphoneexplorer, funkar utmärkt att göra backup på allt i telefonen.

Postad 05 May 2011 - 16:51

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
Just uppdaterat, allt verkar funka fint. Ingenting har försvunnit så backupen var onödig. :)

Postad 06 May 2011 - 20:54

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Har ni fått uppdateringen?

Jag försökte uppdatera kväll, men det fanns ingen uppdatering tillgänglig.
Har version 2.2.1. men ingen uppdatering hittas när jag söker.
Kan det vara skillnad mellan Desire HD exemplaren?

Redigerat av Agent47, 06 May 2011 - 20:57.

Postad 06 May 2011 - 20:58

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
Jepp, uppdaterade igår. Sökte manuellt då jag inte fick något meddelande.

Postad 07 May 2011 - 00:17

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Jepp, uppdaterade igår. Sökte manuellt då jag inte fick något meddelande.

Ok, jag har provat både igår och idag.
Har inte fått nåt meddelande, men den hittar ingen uppdatering när jag försöker manuellt heller...

Postad 07 May 2011 - 00:23

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Ok, jag har provat både igår och idag.
Har inte fått nåt meddelande, men den hittar ingen uppdatering när jag försöker manuellt heller...

Utan att veta om den ens är släppt kan du prova ett klassiskt htc-trick. Flytta fram datumet nån vecka eller så i telefonen och gör en manuell sökning.

Postad 07 May 2011 - 12:31

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Utan att veta om den ens är släppt kan du prova ett klassiskt htc-trick. Flytta fram datumet nån vecka eller så i telefonen och gör en manuell sökning.

Är det så ni som lyckats uppdatera gjort?

Postad 07 May 2011 - 12:32

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Är det så ni som lyckats uppdatera gjort?

Nej

Postad 07 May 2011 - 13:24

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag har försökt att ställa fram den 1-3 veckor, 1 månad, till-och-med 1 år utan att lyckas.
Känns som om det är lika bra att vänta om den ändå ska komma ut i maj.

Postad 07 May 2011 - 13:30

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Jag har försökt att ställa fram den 1-3 veckor, 1 månad, till-och-med 1 år utan att lyckas.
Känns som om det är lika bra att vänta om den ändå ska komma ut i maj.

Den är släppt men alla brukar inte få den samtidigt, brukar kunna ta 1-2 veckor innan alla fått den, sen tar det längre tid om man har en operatörlåst telefon då operatören ska lägga in sitt i uppdateringen.

Finns en del info här

Postad 07 May 2011 - 13:43

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Den är släppt men alla brukar inte få den samtidigt, brukar kunna ta 1-2 veckor innan alla fått den, sen tar det längre tid om man har en operatörlåst telefon då operatören ska lägga in sitt i uppdateringen.

Finns en del info här

Kan ju tillägga att jag har en olåst mobil, så antagligen därför jag har kunnat uppdatera min.

Postad 07 May 2011 - 18:57

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Finns en del info här

Ok. Jag har en olåst, så jag får hoppas på att den dyker upp i maj.

Kan ju tillägga att jag har en olåst mobil, så antagligen därför jag har kunnat uppdatera min.

Min är också fri från operatörer. Testade manuellt för 5 minuter sen, men den hittade ingenting. Får väl vänta nån vecka till & se vad som händer.

EDIT: Har precis fått uppdateringen & uppdaterat.
Ingenting försvann eller återställdes, & allt förutom GPS programet "Sygic Mobile Maps 10" fungerar.
Det vill inte starta, så jag ska försöka felsöka och kolla med supporten...

Redigerat av Agent47, 08 May 2011 - 14:51.

Postad 08 May 2011 - 15:57

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Ok. Jag har en olåst, så jag får hoppas på att den dyker upp i maj.

Min är också fri från operatörer. Testade manuellt för 5 minuter sen, men den hittade ingenting. Får väl vänta nån vecka till & se vad som händer.

EDIT: Har precis fått uppdateringen & uppdaterat.
Ingenting försvann eller återställdes, & allt förutom GPS programet "Sygic Mobile Maps 10" fungerar.
Det vill inte starta, så jag ska försöka felsöka och kolla med supporten...

Googlade lite snabbt bara, verkar inte som att sygic mobile maps funkar, Sygic Aura gör det dock.

Postad 08 May 2011 - 16:46

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Googlade lite snabbt bara, verkar inte som att sygic mobile maps funkar, Sygic Aura gör det dock.

Det står inte att den ska fungera med 2.3, däremot står det att den ska fungera med android 2.X vilket i praktiken bör göra den till kompatibel med alla android versioner. Men det verkar inte finnas nåt som bekräftar det just nu.

Men den ska iallafall fungera med HTC Desire HD

Aura finns inte att köpa i Sverige tyvärr.

Jag har kontaktat supporten och hoppas få svar i vecka...

Redigerat av Agent47, 08 May 2011 - 16:47.

Postad 08 May 2011 - 20:48

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Fick min uppdatering idag.
Är operatörs-låst till telenor

Postad 09 May 2011 - 12:50

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag kan lika väl fråga medans jag väntar svar ifrån supporten, utifall att jag får negativt besked.

Finns det nåt bra GPS program som fungerar på Android 2.3, som antingen går att köpa i Sverige eller på Android market på svenska?

Redigerat av Agent47, 14 May 2011 - 20:35.

Postad 09 May 2011 - 13:39

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 915 inlägg
  • 0
Fråga, kan man uppdatera telefonen utan SIM-kort? Har via det trådlösa nätverket sökt efter uppdatering igår söndag, men den fann ingen?

Edit: Svarar mig själv, ja det kan man - uppdateringen blev tillgänglig dagen efter.

/Lennart

Redigerat av LJN, 15 May 2011 - 06:26.

Postad 14 May 2011 - 20:44

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Ja, GPS program blev Navigon via android market.

Nu är jag ute efter ett mjukt gummi/silikon skydd/skal.

Nån som använder sånt till Desire HD?
Tips & rekomendationer uppskattas.

Är detta att rekomendera?
www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefonitillbehor/vaskor-och-skydd/htc/mtu-siliconecasefordesirehd/149546.4512/

Redigerat av Agent47, 14 May 2011 - 20:48.

Postad 15 May 2011 - 08:14

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Jag köpte ett till tjejen i mars på http://www.themobile...ca582726ecf4248 .

Dom har dock slutat med det skalet som jag köpte, det va liksom lila med blommor på, men dem hade också ett vitt med rosa blommor som va lite dyrare. Dock har dom slutat med alla dom :-(

Nu finns det bara tråk-färger kvar... Nu har jag aldrig klämt & känt på andra skal, men jag tycker det jag köpte funkar väldigt bra.. det trillar inte av eller nått, trots att det känns lite slapt. Höll dock inte riktigt styvheten längs långsidorna utan viker ut sig lite där, men det kanske det e därför dom slutade med den modellen. Vet inte om slappheten kanske är gemensamt för alla silikonfodral?

Postad bild
Postad bild

Redigerat av novaland, 15 May 2011 - 08:35.

Postad 15 May 2011 - 11:28

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Jag kör utan skal och tycker det fungerar mycket bra. Det är ju trots allt aluminium och än så länge har jag inte fått några repor.

Däremot har jag ett skydd på skärmen och det har fått sig ett par repor så det är dags att byta. Med det menar jag att baksidan mycket väl kunde ha fått sig några repor om det hade varit plast.

Postad 15 May 2011 - 11:57

mathias15
  • mathias15
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Gäller inte HTC Desire HD men det gäller en annan HTC: Undrar hur man gör så att man får en annan ringsingnal än de som ligger på mobilen, T.ex vill jag ha U2? Plus hur tar man bort kontakter på SIM.kortet?
Ska hjälpa min kusin med sin HTC Wildfire!!
Har kollat här: http://www.htc.com/s...s.aspx?p_id=316

Postad 15 May 2011 - 23:37

Agent47
  • Agent47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Jag kör utan skal och tycker det fungerar mycket bra. Det är ju trots allt aluminium och än så länge har jag inte fått några repor.

Däremot har jag ett skydd på skärmen och det har fått sig ett par repor så det är dags att byta. Med det menar jag att baksidan mycket väl kunde ha fått sig några repor om det hade varit plast.

Dessvärre tappade jag mobilen här om dagen i asfalten och den fick några repor & jack i baksidan.
Skärmskyddet fungerar, men jag vill ha ett skydd mot skalet också.

Dock är jag osäker på om den får plats i HTC´s bilhållare för Desire HD om man sätter på ett silikon/gummi-skydd.

Men tack alla för tips & rekomendationer, ska nog köpa från Netonnet nästa gång jag är i närheten av en butik...

Postad 16 May 2011 - 11:46

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Ja, GPS program blev Navigon via android market.

Nu är jag ute efter ett mjukt gummi/silikon skydd/skal.

Nån som använder sånt till Desire HD?
Tips & rekomendationer uppskattas.

Är detta att rekomendera?
www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefonitillbehor/vaskor-och-skydd/htc/mtu-siliconecasefordesirehd/149546.4512/

http://www.netimes.c...d-c-80_779.html

Postad 16 May 2011 - 11:50

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Gäller inte HTC Desire HD men det gäller en annan HTC: Undrar hur man gör så att man får en annan ringsingnal än de som ligger på mobilen, T.ex vill jag ha U2? Plus hur tar man bort kontakter på SIM.kortet?
Ska hjälpa min kusin med sin HTC Wildfire!!
Har kollat här: http://www.htc.com/s...s.aspx?p_id=316

Spela upp en låt i musikspelaren och tryck sen meny

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.