Var länge sen jag drack FX men jag tycker varken Kollos, FX eller MMs skummar. MM har jag bara provat deras choklad.Skummar dom mer än MMsports prylar?
Men jag har inga problem med skummande shakes och så vet jag inte vad du menar med mycket skum.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 28 January 2011 - 12:06 Var länge sen jag drack FX men jag tycker varken Kollos, FX eller MMs skummar. MM har jag bara provat deras choklad. Men jag har inga problem med skummande shakes och så vet jag inte vad du menar med mycket skum. Postad 28 January 2011 - 14:55
Nepp, shakern! När jag gör en drink i mixern (havregryn, pulver, banan och mjölk) så går det alldeles utmärkt. Postad 28 January 2011 - 15:21
Kanske beror på vad det är för raster i shakern!?
Har testat många märken genom åren(både shakers och protein)men jag har aldrig märkt av någon nämnvärd skummning!? Postad 28 January 2011 - 16:03
Jag har kört med samma raster som till alla andra märken. Diskuterade detta med en kille i kassan på en av Gymgrossistens butiker för typ 2 år sedan. Han hade också tänkt på att Gymvaruhusets pulver skummade mycket men ville (diplomatisk som han var) inte säga vilket pulver som var bäst. Han hade iaf en förklaring till detta som jag inte minns... I en tråd på Flashback: https://www.flashback.org/t962846 "Smaken på GVs är lite halvkass samt att den skummar något fruktansvärt. GGs är god och skummar knappt märkbart. " Det är alltså inte bara jag. Redigerat av Kamui, 28 January 2011 - 16:05. Postad 28 January 2011 - 16:46
Nej
Ja, blåbär är grymt god Postad 28 January 2011 - 16:50
Aminogen säljer inte vassle, utan säljer Aminogen till tillverkare av vassleprotein. Självklart vill dom att deras varumärke ska ha effekt och givetvis har dom intresse av studier som visar just det. Är det dessutom dom som bekostat studien så blir jag ännu mer skeptisk. Problemet med studier är att det nästan alltid visar olika resultat. Finns studier som visar att Anabola Steroider saknar effekt, det är nog ingen som tror på. Detta med WPC kan stämma, men jag ser det inte som klarlagt efter en studie under dessa omständigheter. Postad 28 January 2011 - 16:54 Visst är det så. Just kosttillskottindustrin är ju dessutom ett lysande exempel på "mördande reklam". De som tillverkar tillskott skyr verkligen absolut inga medel för att försöka stå ut bland mängden. Och givetvis vill vissa påstå att deras vassleprotein är bättre än andra tillverkares. Sen är det väl iofs lite tråkigt att nästan alla tillverkare påstår att dersa är bättre än andras ;D Men roligast är nästan PWOs. Där texterna ofta indikerar på helt makalösa effekter under passet och helst ska ingredienserna vara snudd på olagliga så att folk tror att dom preppar lagligt Folk är roliga... Postad 28 January 2011 - 17:31 Ok, jag läste studien lite slarvigt men förstod innebörden. Det låter långsökt att dom vill förbättra upptaget på nåt som inte behövs, tror det är svårt att lura företag på sånt om dom inte i sin tur hjälper till och i slutändan lurar kunderna. Läste idag oxå att vassle har bäst absorberingsförmåga från tarmen än övriga proteinkällor, 8-10g/h. Ägg hade bara några gram/h. Vet inte riktigt hur det hänger ihop med det vi diskuterat, jag läste det bara som hastigast, hade ingen ork att läsa allt. Ska se om jag kan hitta länken igen. Postad 28 January 2011 - 17:48 Jag har Way 80 med hallonsmak och den är inge vidare tar hellre chokladen den är god ., Postad 28 January 2011 - 17:56
Ren vassle från t ex Arla, som blir över i deras produktion. Är det bra grejer, eller är det för onyttigt?
Känner nämligen en som jobbar där och det skulle nog inte vara några problem att få hem lite. Postad 28 January 2011 - 18:08 Whey 80 är skit, smakar och luktar Ajax, FX Hallon-mjölk är grymt god, smakar verkligen naturligt. Vasslen direkt obehandlad, inte som kosttillskotten är, brukar inte innehålla lika mycket protein runt 40-50%, resten mycket skräp som laktos bla. Har hört folk som blir dålig i magen av sånt protein och fått eksem. Du kan ju iaf prova och kolla vad det har för proteinhalt och sen kan det ju smaka förjävligt. Postad 28 January 2011 - 18:21
Jag har testat protein med Aminogen, och min mage känns bättre av det. Men om det har den effekt som studien visar vet jag ej. Angående absorberingsförmågan så visar inte den totalt upptag, utan upptagshastighet. Vassle är snabbt och ägg långsamt. Hoppas du förstår att jag inte misstror dig eller vill överbevisa dig, vill bara hålla ett öppet sinne och har sett så många studier som visar så mycket olika att jag är naturligt skeptisk. Postad 28 January 2011 - 20:11 Ja jag vet att det är upptagningshastighet. Upptaget i den studien var nog 100%. Jag var/är lite trött idag så det inlägget är lite luddigt, såg nu att jag har gjort syftningsfel bla. Jag tycker ändå att det är en viss logik i teorin angående vasslets upptag och inga kosttillskotts-tillverkare vill väl inte forska i saken för det kommer isf betyda mindre försäljning utan jag tror att Aminogen ville med studien bli in köpt hos företagen så dom i sin tur kan skryta med bättre upptag. Men om du har testat vassle med Aminogen, vad var argumentet att det innehåll det? Postad 28 January 2011 - 20:33
Att det ska hjälpa kroppen bryta ner vasslet och därmed ge ett "bättre" upptag. Om man med det menar snabbare, mer, eller bara avlasta magen vet jag inte. Vet ju inte heller om det var Aminogen som gjorde att min mage mådde bättre eller proteinpulvret i sig. Var Optimum Nutritions 100% whey. Kan tillägga att jag ägnat 6 år av mitt liv åt att jobba i kosttillskottsbranchen, det har gjort mig skeptisk mot studier som visar revolutionerande resultat Postad 28 January 2011 - 22:59 Men det här är väl knappast revolutionerande Jaja, man får tro vad man vill men jag tror fortfarande att vassle och EAA passerar snabbt genom magtarsystemet och att kroppen inte hinner absorbera mer än 15g vilket aminogen har försökt förbättra men jag är villig att ändra min uppfattning ifall det visar sig nån gång att all vassle absorberas. Postad 29 January 2011 - 02:04
Att mat inte absorberas ser jag som revolutionerande. Kroppen är duktig på att utnyttja det den får i sig och skulle detta stämma så kommer miljontals idrottare ändra sitt kosttillskottsintag. Vassleförbrukningen världen över skulle drastiskt minska vilket skulle bli en hård smäll för alla tillverkare av WPC Postad 29 January 2011 - 10:06
Slänger upp frågan igen!
Hur vet man att ett protein är bra? Jag har frågat på andra forum som är specifikt för styrketräning men där blir det antingen märkespajkastning eller choklad smakar röv.... Jag skiter i smak och märke,jag vill bara veta hur man kan vara säker på att något protein är bra! Om det står 80% vassle på förpackningen är det så oavsett märke eller? Det kan ju skilja flera hundra per kilo.... Jag skulle kanske startat en separat tråd,men den här verkar vara lite allmän!? Redigerat av Lisa91, 29 January 2011 - 10:09. Postad 29 January 2011 - 10:26 Har du provat att slarvigt tugga grönsaker? Svalt majs hela? Kolla sen i toan så får du se vad du kan hitta Det finns en vassle-tråd men det går lika bra här tycker jag. När du nämner "ett protein är bra" som tolkar jag det som ett proteinpulver från ett visst märke och förmodligen 100% vassle, du får rätta om det var fel tolkat. Överlag är alla animaliska proteiner riktigt bra förutom kolagenprotein (vilket är helt sjukt att man kan hitta det i vissa märken på marknaden). Alla märkens vassle är lika bra, det som skiljer är smak och pris, så välj efter smak och pris och jag tycker själv att dom billigaste, kolozzeums Pure whey och Gymvaruhusets FX är dom godaste. Sen om det står 80, koncentrat, 100 eller isolat så är det bara halten lactos och fett som skiljer, mindre av fett och lactos innebär ytterligare en behandling i tillverkningen och dyrare för slutkund men är man laktoskänslig så får man välja 100 eller isolat som det egentligen heter. Postad 29 January 2011 - 11:10 Ok tack för ett snabbt svar! Stämmer det som du skrev så är det bara att fortsätta köpa det billigast proteinet(från någotsånär seriös firma!!!)! Angående smak så är det ju trevligt om det smakar bra,men det mesta går ner. Har provat ett antal olika EAA utan större problem med smaken! Postad 29 January 2011 - 11:20 Jag kan inte garantera, är det nåt speciellt märke eller företag du tänkt handla ifrån? Ett stort tips är att du beställer whey FX Hallon-mjölk eller Blåbär smak (ska tydligen vara väldigt god) från Gymvaruhuset så får du både ett gott och billigt och svenskt (svenska kor) protein som oxå har fått innehållet kontrollerat att det stämmer med det som står på burken vilket inte kanske förekommer med importerande sorter. Jag tycker FXs choklad är klen, där är kolozzeums i top när det gäller chokladsmak. Postad 29 January 2011 - 11:48 Jag brukar köra med Kollos eget,päron/vanilj eller GGs Starnutrition choklad/mint. GG är ingen höjdarbutik men billiga,och SN-proteinet är hopplöst att få i lösning,men billigt som sagt! Ibland brukar jag lyxa till det med Fairings blåbär/vanilj som är den klart godaste som jag smakat(men på tok för dyr)! Postad 29 January 2011 - 12:07 GG är inte billigare än kollos 129:-, GG 145:- men nu har kollos blivit 900g påsar pga färdigtryckta påsar. Fairings Complete 3 är ett bra men dyrt protein, det är ett isolat med lite laktos och fett, 50/50 vassle/kasein, jag kör det som nattprotein. Jag handlar aldrig längre från GG, tycker det är en rörig sajt och så har dom inget som lockar i sortimentet. Gymvaruhuset har bra priser på koffein, omega3 och andra prylar. Dom har alltid varit bra med leveranser och faktura kostar inget extra heller. Postad 30 January 2011 - 00:06
Har bara handlat från GV då det är gratis faktura, leverans till jobbet och fraktfritt över 500 kr, det är inget som konkurrenterna matchar. Sen får man alltid med något extra och då de leverat fel så har det löst sig väldigt bra utan problem.
Nu har de öppnat butik i Sumpan så nu blir det nog handla över disk i framtiden. Blåbär-smoothien är god, smakar som något godis från barndomen, kommer bara inte på vilket (någon som vet?). Jag har inga problem med att få Creatin FX att lösa sig, däremot så kan man få små klumpar i Whey FX, men jag kör utan raster i shakern. Creamy Vanilla funkar bra i egna smoothies om man vil göra såna. EAA FX naturell smakar inte illa, kör direkt i munnen med en klunk vatten för att skölja ner, inga problem att slicka skopan efteråt för att få i sig allt. Tror inte att jag skulle få 200% bättre resultat med ett 200% dyrare protein, så jag kör vidare på den ekonomiska varianten och lägger störst fokus på styrketräningen. Just ja, tycker inte de skummar mycket heller, men kör som sagt utan raster då jag är stark* och lat. Smuttar på en DoublePro Chocolate just nu och den måste man dricka direkt annars så blir den åt mousse-hållet... * Tillräckligt för att skaka ihop lite mjölk och pulver åtminstone. Redigerat av qahwa, 30 January 2011 - 00:14. Postad 30 January 2011 - 09:27
Trist att dom valde att öppna där och inte i city men jävligt kul att dom öppnat en butik i STHLM överhuvudtaget och sumpan är väl kanske ett bra läge men inte för mig I city har vi concept store, var Protein Fabrikken som starta den från början har jag för mig, dom har bra pris på Fairing men resten är "skit". Postad 30 January 2011 - 09:32
ang butik får jag nog slå ett slag för MMsport. Jag handlade tidigare från GG men la till slut ner det efter felskickade ordrar och långa väntetider (i början var det inte så men de sista ordrarna var så)
MM har dessutom i mina ögon minst lika bra sortiment och priser. Postad 30 January 2011 - 10:51
Håller med dig, en grymt bra butik med grym service Postad 30 January 2011 - 15:49
Om man får fråga. vad köper du från MMsport? ska själv köpa EAA från Body Science där och tänkte om du kanske har köpt det Vad kostar frakt och faktura? Postad 30 January 2011 - 16:36
Jag tycker det är fruktansvärt dålig service på MM Sports. Kunniga? Säkert, men de är totalt socialt inkompetenta. Dryga, allmänt otrevliga och kan absolut ingenting om kundkontakt. Jag försöker hålla mig borta därifrån. Postad 30 January 2011 - 20:11
lita inte på försäljare när det kommer till tillskott. ta tex proteiner, dom flesta säljare säger naturligtvis att ett protein för 400kr per kilo är bättre än ett för 140 kr kilot.
bryter vi ner det så ser vi att det kan handla om ett fåtal kalorier mindre kolhydrater och fett, samt ett eller ett par gram per protein per 100g. bryter man ner det ytterligare så ser man att aminosyreprofilen på proteindrinkar sällan varierar mer än något gram hit och dit, främst för glutaminsyra enl min uppfattning. summan av kardemumman är att om man tar en extra tesked med proteiner från det superbilliga pulvret så har man sparat in 260 kr per kilo i slutändan =) Postad 30 January 2011 - 22:25 Vad är det du har råkat ut för som får dig att tycka så? Jag gillar smaken på deras EAA om man nu kan gilla EAA-smak Det andra kan du läsa här. Postad 30 January 2011 - 22:29 Låter som HiFi och hembio-branchen Postad 30 January 2011 - 23:52
jag är inte lika erfaren inom hifi, men det skulle inte förvåna mig ett ställe där dom iaf pratar dyrt och power hela tiden är hifi-klubben här i umeå. dom är väldigt duktiga på att säga att inget räcker någonstans, det måste vara mer kraft! oavsett vilka svampiga högtalare man har så tror jag att dom vill sälja på en riktigt överdådigt med kräm, mycket mer än man behöver. mina bakre högtalare är concept 8 från dali. dom skulle det vara synd att driva med denon 1911. jag borde köpa 2311 minst. när jag fick provlyssna på båda alternativen så märkte jag inget av "den där magiska 100w-gränsen" som var så viktig att nå. 100w på en reveiver? eh... njae. jo, på min avr 8500. på denon 2311? per kanal med samtliga spelande? inte ens chans! varför ens använda som argument? Postad 31 January 2011 - 08:59
Där ser man, jag har själv rätt mycket kontakt med ägaren och har även ringt till kundtjänst osv. Har inte upplevt detta. HAr det drabbat dig flera gånger? Postad 31 January 2011 - 10:08 Än så länge har jag köpt Malto, Vassle, EAA (olika produkter där) Beta Alanin, Kreatin typ. Sist köpte jag Xtend som EAA, förutom det har allt varit Body Science (Deras egna varumärke) Enligt mig slagkraftiga priser och det är inte sämre än något annat. Jag köpte Xtend sist för att en kompis tyckte den smakade underbart (vattenmelon) jag tycker dock inte den smakar bättre än den Body Science jag körde tidigare så.. Noterar att jag aldrig handlat i deras fysiska butiker utan bara näthandlat. Så jag vet ej hur de är att prata med eller så men det behöver jag ju inte heller så för mig duger deras service mm utmärkt. Ang kostnader har jag för mig de har fri frakt över 500 kr men kan minnas fel. Jag har inte beställt på ett tag då jag haft ett rätt långt uppehåll i träningen. Jag har betalat med kort har jag för mig så vet ej vad de tar för faktura. Nån 50lapp kanske. Allt sånt står säkert på deras nätshop. Det jag köpt som står ovan är vad jag använder. Jag tycker inte det är värt att använda mer tillskott än så. Och jag nyttjar inte allt av det frekvent heller. Det jag verkligen nyttjar mest är EAA. Vassle och Malto ser jag mer som att jag har hemma utifall att jag behöver mer protein eller kolhydrater snabbt tillgängligt. Jag brukar även köra Koffeintabletter faktiskt men det köper jag helst från apoteket då de ska (sägs) vara bäst enligt flera många. Det är dock slut hemma så borde väl fixa nya Det är få tillskott jag personligen ser som "värda" Koffein, Kreatin och någon form av protein är i mina ögon det som är mest värt att nyttja som styrketränande. Koffein och Kreatin är bland de ytterst få väl dokumenterade tillskotten som faktiskt ger något. Varför protein är bra att ha säger sig själv. Redigerat av Sgart, 31 January 2011 - 10:15. Postad 31 January 2011 - 10:14
Däckad av förkylning...
Lär inte bli något gym förrän tidigast onsdag så som det ser ut nu. Blöder man näsblod en gång i timmen och snoret rinner som bara den så är det inte lägligt att gymma... Postad 31 January 2011 - 10:17 Näsblod är inte najs. Jag får alltid näsblod under kalla vintrar pga tunna blodkärl i näsan :/ Alltid kul att börja dagen med att få näsblod i duschen -_- Postad 31 January 2011 - 10:20
Igår så under dom första fyra timmarna jag var vaken så blödde jag näsblod 6 gånger, rejält dessutom. I morse så började man här hemma, kommer sent till skolan bara därför. Får information om veckan från mentorn, går på toa och ska snyta mig och på vägen dit börjar det forsa igen. Det fortsätter ett par minuter och sedan tar det några minuter till att tvätta rent handfatet samt tvätta rent mitt ansikte. Är redan då ungefär en kvart sen till tyskan och jag tänker att fan det är ingen mening att vara kvar på skolan. Börjar jag blöda under en lektion så blir det problem då det är en bit till närmaste toalett. Så jag pratade med tyskaläraren, tog matteböckerna och gick hem istället. :S Postad 31 January 2011 - 10:23 Apotekets koffein är exakt likadant som MMs eller Gymvaruhusets koffein fast extremt mycket mycket mycket dyrare. Postad 31 January 2011 - 10:26
Har du kollat upp om du kan bränna kärlen i näsan? Jag har tänkt göra det flera gånger men det har aldrig blivit av. Det ska göra att du inte börjar blöda alls lika lätt eftersom huden blir ärrad och därmed tjockare. Postad 31 January 2011 - 10:28
Vet inte. Ska kolla med mamma idag när hon kommer hem om vad hon tycker. Det är ju väldigt stört att under dom senaste 24 timmarna ha blött näsblod 9 gånger... Postad 31 January 2011 - 10:30 När man har nyspruckna kärl i näsan krävs det inte mkt för att de ska gå upp. Jag kan få näsblod utan att ens vidröra ansiktet. Men som sagt det går i perioder och när du väl har börjat blöda är det mkt större risk för att du börjar blöda igen en stund efter osv eftersom kärlen redan är öppna med lite koagulerat blod över Postad 31 January 2011 - 10:33
Jo, precis. Behöver inte ens snyta mig nu för att jag ska börja blöda. Det räcker med att gnugga runt näsan lite grann så är det kört Postad 31 January 2011 - 11:02
Jag har varit där två gånger, i affären, och köpt lite olika saker båda gångerna. Som en person som aldrig varit i affären frågar självklart vart den specifika pulversorten ligger. Då märker man deras trötthet, lite som "jaja, den finns där borta. *suck*". En duktig säljare och en som vet vad som gäller vid kundkontakt skulle varit PIGG och trevlig även om det är en fråga som han säkert får varje dag. Han var lika otrevlig båda gångerna jag var där och det var ungefär på samma sätt, även i kassan. Båda gångerna har jag blivit "utsatt" för den killen som är typ halvasiat. Jag kommer inte handla där igen, jag köper hellre från internet. Postad 31 January 2011 - 11:23
Kalekulan
Är det i götet butiken finns? Har du varit på GVs butik och kollat servicen nån gång? Postad 31 January 2011 - 14:43
Fan vad trist, det låter ju inte roligt. Postad 31 January 2011 - 15:08
Så!
Skor,träningskläder,handdukar, vattenflaska samt ett gymkort inhandlat. Beach 2011, here i come Redigerat av Hampuz, 31 January 2011 - 15:09. Postad 31 January 2011 - 15:12
Tvivlar på det när jag ser din avatar Postad 31 January 2011 - 15:23 snabba kollisar när dom som bäst behövs ftw! =D nej, skämt åsido så *kan* man naturligtvis gå ner i vikt även med polly, det gäller bara att hålla sig till måttliga mängder av det. iaf så pass så att man ligger på underskott =) Postad 31 January 2011 - 15:27
Jo precis 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |