Postad 25 March 2014 - 21:21
Postad 26 March 2014 - 09:56
Postad 27 March 2014 - 16:17
Postad 27 March 2014 - 17:25
Fan skrattar du åt, du och ditt jävla Boren kan fara åt ****!
Postad 27 March 2014 - 17:49
Baltic 150 tror jag modellen heter.. Grymt smidig.
Automatisk-uppblåsbar.
Postad 27 March 2014 - 17:52
Postad 27 March 2014 - 18:09
http://www.youtube.c...h?v=FERCChjzSsM
Postad 27 March 2014 - 20:26
Klurar lite på om inte en såndär liten smidig för kanotpaddling hade fungerat ok, det är just storleken som ser intressant ut, men då kommer man ju till det där om att den inte vänder på en om man har hamnat i spat och dundrat i skallen
Postad 27 March 2014 - 20:26
Ja den är ruggigt smidig, känns tung när man lyfter den, men det är inget man tänker på när den är på, så att säga.Den där ser förbaskat smidig ut, men om man druttar i vattnet och den löser ut, är det bara att packa ihop den igen och köpa en ny patron eller hur fungerar dom?
Japp du byter co2-patron bara. Och packar ihop flyelementen. Statusindikator finns det på den också..
Postad 27 March 2014 - 20:51
Statusindikatorn är rejäl.. "Kontrolleras" innebär att du kollar på den inför varje fisketur.Hmm, en såndär skall ju kontrolleras osv, känner tyvärr mig själv och vill ha något som bara går och går så att säga.
Klurar lite på om inte en såndär liten smidig för kanotpaddling hade fungerat ok, det är just storleken som ser intressant ut, men då kommer man ju till det där om att den inte vänder på en om man har hamnat i spat och dundrat i skallen
Enligt säljaren på sportfiskarna är det lååångt imellan co2-byten.
Jag är sjukskriven sen slutet på jan pga av en cysta som jag ska operera bort. Fick ett EP-anfall & efter den jä*la prylen tummar inte jag på säkerheten iaf.
Baltic 150 "ska vara" en av de säkraste västarna (som det går att röra sig normalt i).
Postad 27 March 2014 - 21:54
Postad 27 March 2014 - 22:16
Det är faktiskt händelsen i Jan, och att grabben (5år) frågar, varför inte jag har väst när han måste ha. Det finns faktiskt inget bra svar på den frågan.
Det finns med all säkerhet billigare alternativ, som är minst lika bra. Jag tycker dock att "ge fan.." västen är snygg som fasen, + att vinsten går till något vettigt.
Sett samma väst med FKP-gear, owner o div andra reklamlogos.
Efter att ha provat en sånhär väst kan jag inte tänka mig något annat faktiskt. Den blir inte ivägen eller för varm heller. Känns bekväm i sömmar & material.
Ullared!?
Jag lider med dig..
Jag har sagt till mig själv att aldrig sätta min fot på det bygget.
Postad 27 March 2014 - 22:27
Jag behövde nog bara en spark i rätt riktning och vet om att skaffar jag en flytväst av klassiskmodell så kommer den inte användas, och skaffar jag en utan krage och utan uppblåsbar krage så dunkar jag huvudet i och druknar med den nya västen på
Som frun sa 900kr är väl inget att tjafsa om för en livräddare.
Postad 27 March 2014 - 23:02
Absolut!Som frun sa 900kr är väl inget att tjafsa om för en livräddare.
Hon är vis din fru.
Och detta är den enda "fiskepryl" min sambo inte gnällt över priset på
Postad 29 March 2014 - 16:26
Trött på mina handskar som klämmer och inte sitter bra på handen så ett par i bättre storlek hittade även ner i kundkorgen.
Vikbara i toppen, återstår väl att se om det går att fiska med eller om det bara blir pannkaka.

Postad 29 March 2014 - 19:21
Vill du ha dem att gå djupare är det bara att hänga ett päronbly i tafsen oxå.
De där färgerna funkar tokbra i vårt vatten.
Soligt = fegis!
Det är grymma vårbeten med tanke på att det går att fiska sjuuukt sakta.
Postad 02 April 2014 - 16:51
Hade en tydlig och fin följare på lodet och kände antagligen en liten borre som var på och nafsade, thats it!
Temperaturen i vattnet går uppåt i rasande takt iaf, över 6 grader på sina ställen nu.
Kanske är leken redan igång och det är därför det är så förbannat segt?
Postad 02 April 2014 - 17:01
Däremot var det någon fisk som stack upp huvudet över ytan några gånger, som ett hån.
Imorn får det bli jiggfiske efter abborre o gös istället.
Redigerat av Unregistered2109, 02 April 2014 - 17:03.
Postad 02 April 2014 - 17:39
Ni kan ju fiska iaf..
Jag får vänta ända tills sön själv!
Postad 02 April 2014 - 18:13
Ganska bra priser på fiskeprylar på xxl här i norrköping. McMio kostar 119 kr.
Köpte på mej några titantafsar oxå. Vilken skillnad mot dom billiga ståltafsarna ja alltid har använt.
Stor fördel med svävande beten. Riktigt trevligt.
Postad 02 April 2014 - 18:21
Men börjar ledsna ordentligt på att köra bompass, tror det får bli prickskytte efter gös nästa tur, har en sjö inte allt för långt bort som skall vara riktigt het.
Postad 02 April 2014 - 18:29
Lite mer utmaning, men får bli en ny båt till nästa år tror ja.
Bara försöka hitta en trevlig roddbåt. Motor orkar ja inte krångla med, blir bara förbannad o dumpar skiten i sjön.
Postad 02 April 2014 - 18:33
Köpte även BFT staylock beteslås i size 4.
Kommer inte titta efter något annat i fortsättningen faktiskt.
Postad 02 April 2014 - 18:36
Men nu när ja kollade priser på olika fiskebutiker så va det ju rätt billigt ändå med 55 spänn
Redigerat av Unregistered2109, 02 April 2014 - 18:39.
Postad 02 April 2014 - 19:06
Har testat BFT´s variant i år, låset känns riktigt rejält och krokar ihop på ett bra sätt, enda nackdelen är väl att det kan vara lite pilligt att få dit en jigg ibland men det för man väl överleva.
Titantafsar, aja kanske dagen då en gädda smäller av en BFT´s jag kör med nu då
Postad 02 April 2014 - 19:14
Svävande beten funkar bra mycke bättre.
Tycker nog att gången blev bättre oxå på dom wobblers ja fiskade med idag.
Postad 02 April 2014 - 19:14
Köpte ni kink wire nu & den var hyfsat lätt att knyta. Orkar inte med att smälta eller använda lås..
Just när man jerkfiskar så blir krafterna större ån man tror. Beteslåsen öppnar sig helt enkelt & det dyra fina jerkbaitet fortsätter i en egen omloppsbana runt jorden..
BFT staylock ser ut att hålla måttet..
Köpte som sagt size 4 & det är näst intill ett 2mansjobb att öppna det
Det var ren lyckoträff att "no kink" single-wiren (titan) va så sjukt bra. Flexibel, stark & lätt.
Redigerat av Unregisteredb27a28b7, 02 April 2014 - 19:16.
Postad 02 April 2014 - 19:18
Sitter ihop ordentligt till skillnad mot alla skittafsar ja kört med förut.
Jäkligt tunn o smidig tafs oxå, men till tungt gäddfiske får det bli att fixa egna tafsar.
Dom ja köpte är nog perfekta till jiggfiske.
Postad 02 April 2014 - 19:25
Men får nog dra till fiskebutiken imorn o inhandla lite roliga prylar.
Alltid skoj att testa nya grejer.
Postad 02 April 2014 - 19:41
Icke samma sak!
Jag kan rekomendera "Berkley Trilene" om du vill testa FC.
Jag har 0.38 till allt mitt lätta spinnfiske.
Postad 02 April 2014 - 19:43
Postad 05 April 2014 - 21:20
Lite svårt att hålla sig ifrån köpknappen, men NEJ, jag skall kroka någon gädda på allt jag har i väskan innan jag handlar mer nu, men man kan ju tipsa andra
Postad 06 April 2014 - 08:29
I min låda huserar mcrubber, mcmy, mcmio, big bandit, buster jerk & pig. Och dessa hanterar jag någolunda bra!
Har precis kokat kaffe & varmkorv. Dags för en dag på fryken. Mulet & regn i luften, ca 8-9grader varmt.
Gäddfrossa!
Postad 06 April 2014 - 16:22
5.5h senare, vi har fiskat sakta & snabbt, djupt & grunt. Inlopp, utlopp.
Jerkat, tailat & kört med mcrubber.
Årets stickhål i pekfingret efter en size 2krok. Ownerkrokar är vassa!
Det sticker & det drar i underarmarna efter allt jerkande.
Men inte ett pet, på hela dagen för oss..
Ibland undrar man vad man gör för fel.
Postad 07 April 2014 - 08:15
Är dom mitt inne i leken nu kanske? Hade över 6grader i yttemperatur och det styr väl en heldel.
Postad 07 April 2014 - 08:48
Vi lyckas alltid lura upp någon stackare över relingen när vi är ut, men igår var det nått skumt.
Inte ett hugg!
Nästa pass sitter ekolodet monterat.
Nu blir det till att hitta stimfisken.
Helt slut i underarmarna idag btw..
Postad 07 April 2014 - 14:50
Postad 07 April 2014 - 15:07
Den taktiken funkar (nästan) alltid för oss iaf..Inte ett endast vak på dom passen jag har varit ute, däremot skiljer det sig galet mycket på betesfisk mellan mina fiskevatten vill ju gärna tro att där det finns gott om betesfisk så finns det även mycket gädda.
Postad 08 April 2014 - 21:35
Kan posta lite bilder efter nästa pass jag har varit ute så får man se om man tror "rätt"?
Postad 08 April 2014 - 21:42
Haha, totalt useless faktiskt.Är du duktig på att tolka det som visas på ekolodet?
Kan posta lite bilder efter nästa pass jag har varit ute så får man se om man tror "rätt"?
Det är polaren som har båt & (beställt) ett lod.
Postad 08 April 2014 - 21:57
Läste ju runt lite inna vi köpte vårat och det ska ju vara sketabra för dom pengarna.
Glöm inte att hänga med på djupkarta.se om han nu köpte ett som ni kan logga med.
Postad 08 April 2014 - 22:09
5tums lowrance ja, men modellen utan plotter.Får man gissa på ett lowrance hdi 5?
Läste ju runt lite inna vi köpte vårat och det ska ju vara sketabra för dom pengarna.
Glöm inte att hänga med på djupkarta.se om han nu köpte ett som ni kan logga med.
Tyckte han pratade om strax över 3k med givaren?
Vi känner till sjön vi fiskar i bra, vi vill kunna hitta djuphålor, kanter & grund mer exakt med hjälp av lodet. Fiske på enstaka bågar är inger vi bedriver.
Jag har ett "humm" om hur man tolkar eko-bilder så lägg ut bilden.
Postad 09 April 2014 - 21:16
Gå in på "fisheco" kanalen på youtube.
Kolla efter "livefiske med Albin", en cwc-medarbetare som fiskar pelagiskt efter gös.
I den videon är det med lite ekolodstips.
Pratar bla om känslighet & sideimage..
Do it!Ska knäppa lite bilder nästa gång jag är ute då
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder

235 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?