Apple TV (2nd Generation)
(Mediaspelare)
|
5
|
(97)
|
Inga priser |
Projektor+ATV+stereo=trådlöst? (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Apple TV 2 jailbreak; XBMC - Vilken NAS är bäst? (Synology) (6 inlägg)
|
12 år sedan |
Råd kring TVkanaler i flera rum (4 inlägg)
|
12 år sedan |
Nya AppleTV och Airplay (12 inlägg)
|
14 år sedan |
Hur uppgraderar jag mitt system? H/K, Kef och Audio Pro (9 inlägg)
|
14 år sedan |
Byta ps3-pc mot appletv2-NAS..?! (6 inlägg)
|
14 år sedan |
D-Link med Boxee vs Apple TV 2 med Xbmc (30 inlägg)
|
14 år sedan |
Stereo vs surround - koppla kringutrustning (5 inlägg)
|
14 år sedan |
Bästa enhet för XBMC (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 03 December 2011 - 20:03
Det jag dock funderar på är om den verkligen inte stöder 1080p (24p)? Och isåfall varför är den så populär? eller är det tänkt att användas till den mindre TVn i sovrummet?
Postad 03 December 2011 - 20:51
Funderade lite på denna spelare, självklart måste den JB o köra XBMC annars kan jag lika bra använda den som dörrstopp.
Det jag dock funderar på är om den verkligen inte stöder 1080p (24p)? Och isåfall varför är den så populär? eller är det tänkt att användas till den mindre TVn i sovrummet?
Hur många andra lösningar klarar XBMC för samma pengar?
Har du inte en stor tv och sitter relativt nära så är det inte många som ser skillnaden på 1080 mot 720.
Det är en billig lösning som "duger". XBMC har så mycket bra möjligheter och det finns i princip ingenting i samma prisklass.
Postad 04 December 2011 - 10:45
Hur många andra lösningar klarar XBMC för samma pengar?
Har du inte en stor tv och sitter relativt nära så är det inte många som ser skillnaden på 1080 mot 720.
Det är en billig lösning som "duger". XBMC har så mycket bra möjligheter och det finns i princip ingenting i samma prisklass.
Så då antar jag att den inte klarar 1080p? Nä det är möjligt att man inte ser någon skillnad på mindre TV apparater men på 50+" så lär man se skillnad, själv sitter jag med en 60" och just därför kör jag alla "effekt" filmer i 1080p.
Sen är det det där med 24p, vad jag förstår så är det så att om inte spelaren kan leverera detta så kommer ex panorering uppfattas som laggig om nu sourcen är 24p?
XBMC e bra utan tvekan, jag har kört det på XBOXEn förut, det erbjuder en massa lull lull som altid är kul men man måste ändå inse att den viktigaste biten är att ha en lösning som klarar av att spela upp filmer av olika format problemfritt med ev undertexter och rätt ljud synkning. När det gäller just att spela upp själva videon så finns det många alternativ som fungerar mycket bra, ex WDTV Live, Twix, Boxee(som dessutom kör en bantad version av XBMC) o.s.v Dessa klarar av 1080p utan problem och i 24p om man så önskar. Priset på en WDTV är ju runt samma pris som Apple TV.
Postad 04 December 2011 - 20:00
Postad 06 December 2011 - 16:47
Tänkte köpe en Apple TV imorgon men har en fråga till er som redan har en, finn NHL Gamecenter-appen installerad på den svenska varianten?
Finns den i en annan region så är det inga problem. Det är bara att ställa in i AppleTVn att den tillhör den regionen så dyker de upp. Jag kör Netflix på min AppleTV och var tvungen att sätta den som USA för att Netflix skulle komma fram.
Postad 06 December 2011 - 21:47
Finns den i en annan region så är det inga problem. Det är bara att ställa in i AppleTVn att den tillhör den regionen så dyker de upp. Jag kör Netflix på min AppleTV och var tvungen att sätta den som USA för att Netflix skulle komma fram.
Ja, jag provade detta och det funkade. Tyvärr räckte det inte med att ha en NHL Vault-prenumeration som det gjorde på PS3-appen för att få åtkomst till matcherna. Så jag kan ändå inte se matcherna via Apple-TV tyvärr. Airplay fån iPhone och iPad var dock riktigt bra så det var i sig värt pengarna.
Det jag önskar dock vore att man kunde streama hela datorns skärm till TVn via Apple-Tv vilket skulle innebära att jag slapp koppla min Macbook Pro till TVn varje gång jag vill se NHL via NHL Gamecenter. Är detta möjligt på något sätt?
Postad 07 December 2011 - 17:22
Har filer på en pc just nu, framtiden ev en nas. Vill ha en enkel och smidig brygga för både film och musik.
Anledningen till att TV 2 poppade upp var förhoppningen om att kunna använda 4s som fjärrkontroll, finns det en sådan app?
Vilken serverprogramvara rekomenderas till tv2 för at även kunna använda telefonen som fjärr.
Finns det nackdelar med att köra mot en pc istället för mac?
samt sista frågan. Om jag kör en tv 2, kan jag använda flera enheter runt om i hemmet mot samma server/dator eller blir det problem/konflikter?
Postad 08 December 2011 - 09:34
Ja. http://www.apple.com/itunes/remote/Anledningen till att TV 2 poppade upp var förhoppningen om att kunna använda 4s som fjärrkontroll, finns det en sådan app?
Oklart vad du menar, men det enda som krävs för att Remote ska funka är att du aktiverar Home Sharing på båda enheterna.Vilken serverprogramvara rekomenderas till tv2 för at även kunna använda telefonen som fjärr.
Apple TV beter sig identiskt oavsett om den kör mot PC eller Mac; det enda den kräver är en dator med iTunes och Home Sharing. Själv har jag en HP Data Vault NAS som kör Windows Home Server, där jag har installerat iTunes och lagrar min lossless-rippade musik. Sen använder jag Remote-appen till iPhone för att spela upp musiken via Apple TV (som är kopplad till min receiver). Mycket nöjd med denna lösningen!Finns det nackdelar med att köra mot en pc istället för mac?
Har inte testat själv, men jag är ganska säker på att en flera Apple TV:s kan ansluta till samma iTunes-dator (om det var det som var din fråga).samt sista frågan. Om jag kör en tv 2, kan jag använda flera enheter runt om i hemmet mot samma server/dator eller blir det problem/konflikter?
Postad 08 December 2011 - 14:52
Ja. http://www.apple.com/itunes/remote/
Oklart vad du menar, men det enda som krävs för att Remote ska funka är att du aktiverar Home Sharing på båda enheterna.
Apple TV beter sig identiskt oavsett om den kör mot PC eller Mac; det enda den kräver är en dator med iTunes och Home Sharing. Själv har jag en HP Data Vault NAS som kör Windows Home Server, där jag har installerat iTunes och lagrar min lossless-rippade musik. Sen använder jag Remote-appen till iPhone för att spela upp musiken via Apple TV (som är kopplad till min receiver). Mycket nöjd med denna lösningen!
Har inte testat själv, men jag är ganska säker på att en flera Apple TV:s kan ansluta till samma iTunes-dator (om det var det som var din fråga).
Tusen tack för svaren.
Det verkar vara ett mycket intressant alternativ.
Ang frågan om serverprogramvara, så svarade du på den (itunes).
Postad 09 December 2011 - 15:24
Jag har också en 4.3 (2557). Vilken jb ska jag välja? Vilken valde du?En snabb fråga... Kan man jailbreak:a en ATV2 iOS 4.3 (2557)? Untethered?
Vilken jb rekommenderas?
Postad 09 December 2011 - 15:35
Postad 10 December 2011 - 12:03
På appletv gen 1 kan man få 1080p output om man byter wifi kortet mot ett Broadcom Crystal HD kort osäker på om det även fungerar på gen 2 dock men värt att undersöka kanske, skulle kunna bli en ultimat mediaspelare isf.
Nej det går ej på Gen 2. Gen 2 är baserad på A5 chipet och har samma layout på komponenterna som en iPod Touch, så inga delar man kan byta.
Postad 13 December 2011 - 12:31
Dels är problemet med spontana omstarter som verkar kunna härledas till att Apple försöker trycka ut uppdateringar till min ATV2, jag har försökt stänga av det med en "app" i NitoTV som heter UpdateBeGone, men den fungerar inte speciellt bra.
Vidare vill inte XBMC samarbeta, så fort jag har satt upp en filmmapp och satt innehållet till Film, så kraschar ATVn så fort jag går in i Biblioteksläget.
Dessutom verkar den inte alls gilla min linuxbaserade NAS (D-link DNS-320). När jag vill uppdatera bibilioteket i ATVn så tuggar den en stund, för att direkt säga att "Ingen åtkomst till fjärrservern, vill du fortsätta skanna" eller något liknande. Däremot går det utmärkt att spela upp filmer om man går in i mappen via "Filer".
Det här är tyvärr såna problem som gör att jag funderar på att byta ut min ATV till en annan plattform som kan hantera XBMC. Någon som har förslag?
Postad 13 December 2011 - 18:42
Ovan problem har inte med din NAS att göra jag hade exakt samma problem när jag körde emot en utdelad disk på min server. Och efter lite googlande så hittade jag en lösning. Och vad som är problemet är när ATV2 försöker nå IMDB eller någon av de andra tjänsterna som du hämtar info om filmer/tv-serier från och misslyckas. Lösning var för mig att uppdatera XBMC till senaste nightlybiuldDessutom verkar den inte alls gilla min linuxbaserade NAS (D-link DNS-320). När jag vill uppdatera bibilioteket i ATVn så tuggar den en stund, för att direkt säga att "Ingen åtkomst till fjärrservern, vill du fortsätta skanna" eller något liknande. Däremot går det utmärkt att spela upp filmer om man går in i mappen via "Filer".
http://forum.xbmc.or...ad.php?t=112788
Redigerat av cnsmipe1, 13 December 2011 - 18:43.
Postad 14 December 2011 - 08:57
TACK! Tack för tipset!Ovan problem har inte med din NAS att göra jag hade exakt samma problem när jag körde emot en utdelad disk på min server. Och efter lite googlande så hittade jag en lösning. Och vad som är problemet är när ATV2 försöker nå IMDB eller någon av de andra tjänsterna som du hämtar info om filmer/tv-serier från och misslyckas. Lösning var för mig att uppdatera XBMC till senaste nightlybiuld
http://forum.xbmc.or...ad.php?t=112788
Nu när du säger det så känns det logiskt. Jag har ju inga problem att spela upp filmerna i "Fil-läget", utan det är ju när den ska uppdatera med all filminformation som den ballar ur.
Ska ta en snabbkik!
Postad 14 December 2011 - 21:55
Postad 15 December 2011 - 10:13
Postad 15 December 2011 - 13:39
Tack, jag ska prova den. Gjorde en liknande variant med Nano igår. Bytte ut ip-numren och värdena som fanns till de som anges i tråden, men det verkade inte ha någon effekt. Riktigt jäkla märkligt!
Postad 16 December 2011 - 08:57
Det är dessa omstarter som står mellan ATVn och mig just nu!
Postad 16 December 2011 - 10:14
Bytt ipadresserna? Vitsen är att de ska peka på 127.0.0.1 då detta är loopback till det interna nätverkskortet.Jahapp, inte ens det fungerade för min del. Den startar om fortfarande, trots att jag bytt ut ip-adresserna. Får prova att öppna filen i Flashfxp och redigera det manuellt istället.
Det är dessa omstarter som står mellan ATVn och mig just nu!
Har du installerat Nito och updatebegone och slagit av uppdatering under inställningarna?
Micke
Postad 16 December 2011 - 12:08
Ursäkta, jag var nog otydlig. Jo jag har bytt till 127.0.0.1 (kommer inte ihåg var värdet var från början), visste inte att det var loopback till det interna nätverkskortet men jag antog att man "dirigerade" om trafiken från Apples servrar.Bytt ipadresserna? Vitsen är att de ska peka på 127.0.0.1 då detta är loopback till det interna nätverkskortet.
Har du installerat Nito och updatebegone och slagit av uppdatering under inställningarna?
Micke
Jag har JB och har Nito installerat, självklart har jag aktiverat UpdateBeGone men den hjälpte mig ingenting. Googlade lite på det problemet tidigare, och fann att det är många som inte blir hjälpta med det tillvägagångssättet.
Postad 16 December 2011 - 19:35
Uppdate: Jag återställde till fabriksinställningarna för det var något rejält fel. Nu funkar airplay osv. Så då kanske frågan ska vara vilket Jailbreak är bäst?
Redigerat av COTN88, 16 December 2011 - 20:13.
Postad 16 December 2011 - 20:24
Postad 16 December 2011 - 20:31
kör detta! http://support.firec...-101-seas0npassJag har ENORMA problem med min ATV jag jailbreakade den och installerade XBMC och efter det funkar INGET. Airplay funkar inte, XBMC kan inte hitta mina delade mappar utan får upp Error 2 när jag ska söka efter SMB. Har följt varje guide som finns på nätet i stort sätt. INGET funkar och som sagt jag kan inte få airplay att fungera heller. Någon som har något tipps?
Uppdate: Jag återställde till fabriksinställningarna för det var något rejält fel. Nu funkar airplay osv. Så då kanske frågan ska vara vilket Jailbreak är bäst?
Postad 16 December 2011 - 21:02
Visst fan borde det vara rätt, lik förbannat håller den på och jävlas...##
# Host Database
#
# localhost is used to configure the loopback interface
# when the system is booting. Do not change this entry.
##
127.0.0.1 localhost
255.255.255.255 broadcasthost
::1 localhost
fe80::1%lo0 localhost
127.0.0.1 appldnld.apple.com
127.0.0.1 mesu.apple.com
127.0.0.1 appldnld.apple.com.edgesuite.net
Postad 17 December 2011 - 10:49
kör detta! http://support.firec...-101-seas0npass
Den jag använde.. Skit också.
Kan inte förstå Error2 meddelandet i XBMC Den kan inte hitta mina delade mappar i windows trots att alla andra enheter i mitt hem kan hitta dom. Någon som har något tipps?
Edit: Måste blivit något konstigt med förra installationen. Nu Jailbreakade jag med samma program och exakt samma steg för steg installation (ska nämna att jag är mycket van vid sånt här och har jailbreakat 4 telefoner och en Ipad) Installerade NitoTV och installerade XBMC genom den. Som jag skrev innan funkade ingenting efter det. Men nu funkar allt glasklart. Kan använda airplay, XBMC hittade mina delade mappar på en gång utan något Error2 som kom upp förrut (vilket är skumt då jag inte ändrat ett skit i datorn) och kommunicerar med internet utan problem. Testade att spela upp STORA HD filmer det funkar glasklart. Det ända irriterande är att jag får automatiskt upp dom inlagda undertexterna i MKV filen, vilket ibland kan vara typ turkiska. Vet någon hur man kringgår det?
Iaf så är jag nu supernöjd med min AppleTV2 och kan kasta ut mina långa,fula kablar som inte gör någon nytta längre.
Redigerat av COTN88, 17 December 2011 - 12:50.
Postad 17 December 2011 - 11:56
Kan inte förstå Error2 meddelandet i XBMC Den kan inte hitta mina delade mappar i windows trots att alla andra enheter i mitt hem kan hitta dom. Någon som har något tipps?
Prova att göra om det... min första ATV2:a slutade att fungera helt den ville inte starta överhuvudtaget, ingenting hände efter äpplet men den är uppe och fungerar helt utan problem nu
Postad 17 December 2011 - 16:09
Edit: Måste blivit något konstigt med förra installationen. Nu Jailbreakade jag med samma program och exakt samma steg för steg installation (ska nämna att jag är mycket van vid sånt här och har jailbreakat 4 telefoner och en Ipad) Installerade NitoTV och installerade XBMC genom den. Som jag skrev innan funkade ingenting efter det. Men nu funkar allt glasklart. Kan använda airplay, XBMC hittade mina delade mappar på en gång utan något Error2 som kom upp förrut (vilket är skumt då jag inte ändrat ett skit i datorn) och kommunicerar med internet utan problem. Testade att spela upp STORA HD filmer det funkar glasklart. Det ända irriterande är att jag får automatiskt upp dom inlagda undertexterna i MKV filen, vilket ibland kan vara typ turkiska. Vet någon hur man kringgår det?
Iaf så är jag nu supernöjd med min AppleTV2 och kan kasta ut mina långa,fula kablar som inte gör någon nytta längre.
håll in mitt knappen på fjärren några sekunder när du ser en film, så får du upp lite alternativ där du bla kan stänga av eller byta språk på texten..
Postad 17 December 2011 - 19:18
är nybörjare i dessa lösningar men har idag skaffat en iPad till familjen i julklapp och har nu ett par frågor om AppleTV:
- Vad jag förstått kan iPaden styra AppleTV som en fjärrkontroll?
- Idag har vi en PC som server och skickar filmer (med kabel) via en router till en laptop vid TV:n. Vad behöver jag göra för att få AppleTV att ta emot filmer etc på samma sätt?
- Måste filmerna ligga under iTunes på PC:n eller kan AppleTV:n "hitta dem" var som helst på PC:n? Nu ligger de under "Shared Documents" på PC och är alltså synliga för alla i nätverket.
Postad 18 December 2011 - 11:41
håll in mitt knappen på fjärren några sekunder när du ser en film, så får du upp lite alternativ där du bla kan stänga av eller byta språk på texten..
Tack! Nu är det ju den ultimata mediaspelaren. Eller om den kunde spela upp 3-D och 1080P så hade det varit det. Men man kan inte få allt.
Postad 18 December 2011 - 11:49
Hej,
är nybörjare i dessa lösningar men har idag skaffat en iPad till familjen i julklapp och har nu ett par frågor om AppleTV:Tack på förhand!
- Vad jag förstått kan iPaden styra AppleTV som en fjärrkontroll?
- Idag har vi en PC som server och skickar filmer (med kabel) via en router till en laptop vid TV:n. Vad behöver jag göra för att få AppleTV att ta emot filmer etc på samma sätt?
- Måste filmerna ligga under iTunes på PC:n eller kan AppleTV:n "hitta dem" var som helst på PC:n? Nu ligger de under "Shared Documents" på PC och är alltså synliga för alla i nätverket.
1. Ja om du pratar om Airplay och Mirroring (Ipad2) så funkar det bra.
2. Det beror på vad det är för filer. Du kan omvandla filerna till MP4 via typ ett program som "Handbreake" och lägga till dom i ditt iTunes på datorn. Aktivera sedan "Hemmadelning" på både datorn och AppleTV så kan du kasta bort din laptop vid tvn
3. Om du jailbrekar och kör med XBMC så funkar det bra som du har idag. Annars måste du som sagt konvertera filerna till MP4 och lägga till dom i ditt iTunes bibliotek.
Postad 18 December 2011 - 14:37
Skulle gärna kört den svenska men utbudet är alldeles för kasst. Bör väl fungera?
Postad 18 December 2011 - 14:53
jag kan spela upp 3d på min i allafall..Tack! Nu är det ju den ultimata mediaspelaren. Eller om den kunde spela upp 3-D och 1080P så hade det varit det. Men man kan inte få allt.
Postad 18 December 2011 - 22:07
Installerade först inget mer utan provade att spela en 5.1, 720p, mkv version av Pulp Fiction
med "Media" --> My files osv.
Filmen är utdelad från min Macbook Pro som i sin tur hämtar den från en gammal TViX M-5100
500GB via USB. Har inte lagt in filmerna på extern HD eller datorn än iom att jag precis fått en
ATV av polarna och ska se om jag tycker det är värt att pensionera min gamla TViX som funkar
klockrent förutom att den är stooooor och surrar lite.
Uppspelningen funkade klockrent bortsett från pyttelite lagg/skak vid panorering men det skiter jag i.
Dock så började den buffra en liten stund efter 5 minuters uppspelning av filmen? Någon som vet vart
min flaskhals är?
Provade därefter att installera XBMC. FY FxN vad det laggade när jag startade samma filen därigenom
en smb utdelning. Är det sämre att dela ut via SMB och mac eller är det skitsamma? Körde det för att så
körde jag i mitt gamla XBOX för en väldans massa år sen... Ljudet fungerade fin fint med bilden var grymt
långsam och halkade efter direkt!
Håller nu på att uppdatera Plex Server, lite utdelning av film o musik från macbooken utan att ha TViXen ansluten.
Hoppas på att det fungerar mer laggfritt...
Edit: Än så länge fungerar Plex desto bättre...
Redigerat av Unregisteredbe903194, 18 December 2011 - 22:26.
Postad 19 December 2011 - 10:14
Har du valt att hårdvaruaccelerera? Inställningar -> System ->Provade därefter att installera XBMC. FY FxN vad det laggade när jag startade samma filen därigenom
en smb utdelning. Är det sämre att dela ut via SMB och mac eller är det skitsamma? Körde det för att så
körde jag i mitt gamla XBOX för en väldans massa år sen... Ljudet fungerade fin fint med bilden var grymt
långsam och halkade efter direkt!
Jag har inga som helst problem att spela upp filmer i 720p, det är först när vi pratar större 1080p-varianter som det blir segt.
Postad 19 December 2011 - 19:45
1. Ja om du pratar om Airplay och Mirroring (Ipad2) så funkar det bra.
2. Det beror på vad det är för filer. Du kan omvandla filerna till MP4 via typ ett program som "Handbreake" och lägga till dom i ditt iTunes på datorn. Aktivera sedan "Hemmadelning" på både datorn och AppleTV så kan du kasta bort din laptop vid tvnJag personligen skulle rekommendera att Jailbreaka och köra XBMC som jag har fått igång ordentligt nu. Det funkar ASBRA och kan spela upp dom flesta filformat. Vackert gränssnitt osv.
3. Om du jailbrekar och kör med XBMC så funkar det bra som du har idag. Annars måste du som sagt konvertera filerna till MP4 och lägga till dom i ditt iTunes bibliotek.
Toppen - tack för svar!!
Postad 19 December 2011 - 22:09
PS: Vill inte ha svar som att "du ska jailbreaka". Jag vet om för- och nackdelarna med det. Hoppas någon har en lösning på undertextproblemet.
Postad 20 December 2011 - 00:38
Har du valt att hårdvaruaccelerera? Inställningar -> System ->
Jag har inga som helst problem att spela upp filmer i 720p, det är först när vi pratar större 1080p-varianter som det blir segt.
Nope det har jag inte gjort. Nu sitter frugan och kollar så jag kan inte kika på det heller, får ta en kik imorrn istället.
Körde in Plex och det funka fint att spela upp 720p där.
Fick dock lite problem att få den att visa 480p i fullskärm. Fick gå in och ändra källans upplösning.
Störande att behöva gå in och bläddra igenom en massa upplösningar beroende på vad jag vill kika på.
Kan man komma runt det i Plex?
Postad 20 December 2011 - 09:02
Okej, där har du sannolikt problemet. Aktivera hårdvaruacceleration så blir det helt annat.Nope det har jag inte gjort. Nu sitter frugan och kollar så jag kan inte kika på det heller, får ta en kik imorrn istället. Körde in Plex och det funka fint att spela upp 720p där. Fick dock lite problem att få den att visa 480p i fullskärm. Fick gå in och ändra källans upplösning. Störande att behöva gå in och bläddra igenom en massa upplösningar beroende på vad jag vill kika på. Kan man komma runt det i Plex?
När det gäller Plex är jag dåligt insatt. Jag har visserligen Plex-klienten på min ATV2, men jag gillar inte Plex Servern för windows, så jag har inte brytt mig om det. Nu när XBMC fungerar så bra finns ingen anledning att packa upp rar-bibliotek, bara att spela som det är...
Postad 20 December 2011 - 20:46
Kör min Apple Tv som original. Fungerar riktigt bra med Plex-appen på iPhone/iPad som via Plex-Server på datorn, delar ut valfri mapp, och streamar till Apple TV oavsett videoformat. Har ETT problem, vet inte om det började i samband med uppdatering av Plex-appen till ver 2.2. Ja kan inte spela upp undertexter (om det inte är inbränt i filmen). Tidigare har det bara varit att aktivera undertexter i Plex (på datorn) och det har liksom följt med i streamen till Apple TV. Någon som har en lösning?
PS: Vill inte ha svar som att "du ska jailbreaka". Jag vet om för- och nackdelarna med det. Hoppas någon har en lösning på undertextproblemet.
Kör du via airfoil då?
Postad 21 December 2011 - 17:41
Kör min Apple Tv som original. Fungerar riktigt bra med Plex-appen på iPhone/iPad som via Plex-Server på datorn, delar ut valfri mapp, och streamar till Apple TV oavsett videoformat. Har ETT problem, vet inte om det började i samband med uppdatering av Plex-appen till ver 2.2. Ja kan inte spela upp undertexter (om det inte är inbränt i filmen). Tidigare har det bara varit att aktivera undertexter i Plex (på datorn) och det har liksom följt med i streamen till Apple TV. Någon som har en lösning?
Hjälp mig lite här...
(ruttnade lite, testade att konvertera en avi till m4 med Handbrake och fifan vad långsamt det går. Vi måste kunna köra avi filerna direkt till ATV:n, men jag vill helst inte hålla på med JB och XBMC då jag inte har en susning om vad jag gör...
Vad gör Pleax-appen på iPhonen/iPaden? Varför gå omvägen via en iDevice om ATV kan hämta filerna direkt på nätet?
Sorry för lågnivåfrågor - jag försöker sätta mig in i detta...
Postad 21 December 2011 - 17:48
Postad 21 December 2011 - 19:21
Postad 21 December 2011 - 21:17
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Projektor+ATV+stereo=trådlöst?
14 filmer
20 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna