Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - Apple iPad 2*

1315 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPad 2 16GB (Surfplattor) 9 8.359998 (124) Inga priser
Apple iPad 2 32GB (Surfplattor) 9 8.925924 (26) Inga priser
Apple iPad 2 64GB (Surfplattor) 9 7.214284 (13) Inga priser
Apple iPad 2 3G 16GB (Surfplattor) 9 8.294116 (16) Inga priser
Apple iPad 2 3G 32GB (Surfplattor) 9 8.722222 (17) Inga priser
Apple iPad 2 3G 64GB (Surfplattor) 9 8.749998 (19) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 27 March 2011 - 07:45

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Börjar bli lite orolig för min beställning.
Avbokade min 16 gb igår och beställde en 32 gb istället, men jag har fortfarande inte fått någon bekräftelse från Apple. Loggar jag in på mitt konto finns beställningen. Beställde efter lunch igår. undrar varför det ska ta sån tid?

Postad 27 March 2011 - 08:09

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Börjar bli lite orolig för min beställning.
Avbokade min 16 gb igår och beställde en 32 gb istället, men jag har fortfarande inte fått någon bekräftelse från Apple. Loggar jag in på mitt konto finns beställningen. Beställde efter lunch igår. undrar varför det ska ta sån tid?

Säga vad man vill men apple store har urusla leverans tider.
Syran beställde en ipad 1a för nån månad sen, stod leverans inom 24h över 3 veckor tog det innan hon fick den.
Själv har jag köpt samtliga mina apple produkter i andra butiker med normala leveranstider.

Och ja jag vet att det är brist på ipad 2, men detta är inget unikt för den produkten tyvärr.

Postad 27 March 2011 - 09:03

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Fann en död pixel strax under mittenpartiet av skärmen idag. Nu är det det enda jag ser på skärmen. :)

Hoppas MacSupport har låg toleransnivå mot döda pixlar, annars får jag väl reklamera den...

Postad 27 March 2011 - 09:33

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Fann en död pixel strax under mittenpartiet av skärmen idag. Nu är det det enda jag ser på skärmen. :)

Hoppas MacSupport har låg toleransnivå mot döda pixlar, annars får jag väl reklamera den...

Inte direkt från apple men så kanske det är? 2st ska det vara på Ipaden enligt detta.

http://mikael.winter...?...nt&id=12581

Postad 27 March 2011 - 09:43

hewwra
  • hewwra
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag pendlar ca 30min om dagen via tunnelbanan och skulle vilja ha något lämpligt att läsa under denna tid, är primärt intresserad av IT och ekonomi. Vilka gratisalternativ finns det som man kan läsa offline och som är smidiga att synka till paddan? Helst ska man kunna automatisera det så att tex 07:00 så vaknar paddan och syncar det senaste.

Postad 27 March 2011 - 14:24

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Köpte mig en 3g 32gig:are i fredags på mm :) Var ett fullkomligt spontanköp.. och man känner sig rätt nöjd nu! :D
Men har lite funderingar som ipad-noob...
Hur bär man sig enklast åt för att konvertera sina tvserier/filmer i mkv format så att dessa går att spela upp i ipad:en? (Airvideo har jag redan.. men är ju inte mycket att ha om min pc inte är igång.)
Och planen jag hade när jag valde 3g varianten var att jag skulle plocka ut mitt simkort från min telefon (med telia abb) om jag behöde surfa på ipad:en där det inte fanns wifi. Men ipad:en visade ju sig ha en mindre variant av simkort (micro-sim?) så detta var ju ett misslyckande :blush:

Postad 27 March 2011 - 14:28

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Köpte mig en 3g 32gig:are i fredags på mm :) Var ett fullkomligt spontanköp.. och man känner sig rätt nöjd nu! :D
Hur bär man sig enklast åt för att konvertera sina tvserier/filmer i mkv format så att dessa går att spela upp i ipad:en? (Airvideo har jag redan.. men är ju inte mycket att ha om min pc inte är igång.)
Och planen jag hade när jag valde 3g varianten var att jag skulle plocka ut mitt simkort från min telefon (med telia abb) om jag behöde surfa på ipad:en där det inte fanns wifi. Men ipad:en visade ju sig ha en mindre variant av simkort (micro-sim?) så detta var ju ett misslyckande :blush:

En lösning på simproblemet är att skaffa dig en microsim till vanlig sim adapter och skaffa dig ett microsim sedan som du använder i ipaden och lägger i den i simdadaptern när du skall ha den till telefonen.
Jag använder Handbrake för stt konvertera filmer till ipaden.

Postad 27 March 2011 - 14:37

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Har valt 64gig varianten med wifi och tänker använda iphonen som "modem" går det mycket söligare på det viset än om man skulle köra med ipad 3g?

Postad 27 March 2011 - 15:01

oRBIT2002
  • oRBIT2002
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Ta en titt på Handbrake (www.handbrake.fr).

Postad 27 March 2011 - 15:14

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Har valt 64gig varianten med wifi och tänker använda iphonen som "modem" går det mycket söligare på det viset än om man skulle köra med ipad 3g?

Jag kör också 64 wifi med iphonen och det flyter på bra. Jag gjorde test med min ipad 1, som jag hade 3g modell av, och jag fick bättre hastighet med hotspot än det inbyggda modemet i ipaden, konstigt nog.

Postad 27 March 2011 - 16:48

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
64/3G varianten här!

Min första iPad.

Helt såld!

Har en iPhone 4 också och den känns som en leksak när man suttit med iPaden ett tag och lekt/surfat. Något jag stör mig på är uppskalningen av Iphoneprogrammen. 1024*768 täcker ju iPhone 4's upplösning på 960*640 så varför inte bara köra programmen i iPhone 4 upplösningen med sorgkanter istället för att köra dom i 3G-upplösning 480*320 och sen blåsa upp dom x2? Programmen ser ju förjävliga ut :)

Jag fick ju ändå ta bort runt 100 apps gissningsvis ifrån iPaden eftersom dom inte finns i iPad-versioner. Nu var väldigt många av dom programmen överflödiga på iPad då det handlar om GPS/kartor-sök och liknande som man har iPhonen till när man är på språng. Det är samtidigt störande att behöva betala extra för en iPad-version av ett program som redan har nästan samma upplösning/utformning på iPhonen. Jag pratar främst om spel såsom Angry Birds tex där HD-versionen som dom kallar det kostar 38:- mot iPhonens 7:- vilket inte på något vis är rättfärdigat då steget ifrån 960*640 till 1024*768 är väldigt litet. Samma sak med Monkey Island 1&2 som faktiskt ser lite sämre ut på iPad pga uppblåst grafik.

När vi ändå är inne på skärmen...RETINA DISPLAY nästa tack! Man blir ju så bortskämd med iPhone 4 att det känns sådär att gå tillbaka till något som liknar 3G/3GS i upplösning. Det är ju framförallt surfning jag pratar om nu då liten text blir lite svårläst tyvärr.

edit: SJUKT seg att ladda!! ska det vara så? Googlade och såg att det tar tid att ladda den fullt men det här är ju löjligt! Låg i 5-6 timmar och kom upp i 93% inatt...

Redigerat av trifix, 27 March 2011 - 16:50.

Postad 27 March 2011 - 16:51

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

På den andra tråden som avser Ipad 1 har jag också ställt samma fråga och förväntar att få svar och tips på hur på ett snabbt sätt kan konvertera filmer till ipad.

Jag personligt har provat både Handbreak och AVS Video Converter och finner att de tar så lång tid så att det blir helt ointressant. Läs gärna mer på https://www.minhembi...p;#entry3241302

För min del så är det största nackdelen med Apple just detta med att klara av flera videoformat. För mig tar det 1 timme för att konvertera en 700 MB fil...och testad i flera snabba datorer och tyvärr samma resultat.

Lycka till och meddela gärna om du får tag i ett snabbt program.
Många vill nog ha det.

Postad 27 March 2011 - 17:11

ExBiz
  • ExBiz
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Tack för alla svar! :)

Är det någon som vet någon butik som fortfarande har kvar några iPads? Jag var inne på MM i Norrköping igår och de hade 5st vita kvar. Dock bara 3G-modellen. Jag är ute efter modellen med bara wifi. Någon som vet vad Dustin har för leveranstid?

Antar att de är slut överallt, jag får väl vänta några veckor innan jag får min från Apple Store :blush:

Postad 27 March 2011 - 18:25

rikardh
  • rikardh
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

På den andra tråden som avser Ipad 1 har jag också ställt samma fråga och förväntar att få svar och tips på hur på ett snabbt sätt kan konvertera filmer till ipad.

Jag personligt har provat både Handbreak och AVS Video Converter och finner att de tar så lång tid så att det blir helt ointressant. Läs gärna mer på https://www.minhembi...p;#entry3241302

För min del så är det största nackdelen med Apple just detta med att klara av flera videoformat. För mig tar det 1 timme för att konvertera en 700 MB fil...och testad i flera snabba datorer och tyvärr samma resultat.

Lycka till och meddela gärna om du får tag i ett snabbt program.
Många vill nog ha det.

Jag testade Oplayer (gratis med reklam eller 28 kr utan reklam) den sväljer det mesta, man för över filmerna via Itunes.
Har provat xvid.

Postad 27 March 2011 - 18:30

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

När vi ändå är inne på skärmen...RETINA DISPLAY nästa tack! Man blir ju så bortskämd med iPhone 4 att det känns sådär att gå tillbaka till något som liknar 3G/3GS i upplösning. Det är ju framförallt surfning jag pratar om nu då liten text blir lite svårläst tyvärr.

Jo men hur mycket mer ström drar en retina skärm? Vill ju ha kvar batteritiden! :)

Postad 27 March 2011 - 19:00

gurka93
  • gurka93
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Kan man byta in sin "gamla "ipad mot ipad2 någonstans??? :)

Postad 27 March 2011 - 19:07

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Jag testade Oplayer (gratis med reklam eller 28 kr utan reklam) den sväljer det mesta, man för över filmerna via Itunes.
Har provat xvid.

Tack för svaret.
Jag installerade 0player på min iPhone 4 just nu men jag kan tyvärr inte lägga in en .avi fil i iTunes...har ingen aning varför det inte går...

har inte testad med ipad dock

Postad 27 March 2011 - 19:55

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Och planen jag hade när jag valde 3g varianten var att jag skulle plocka ut mitt simkort från min telefon (med telia abb) om jag behöde surfa på ipad:en där det inte fanns wifi. Men ipad:en visade ju sig ha en mindre variant av simkort (micro-sim?) så detta var ju ett misslyckande :D

Du har inte Hotspot då?
Det är så jag kommer att göra med min tablet tycker inte 3g är värt 1200-1500kr mera beroende på vilken tablet man köper.
Om man nu har Hotspot i mobilen vill säga. :blush:

Postad 27 March 2011 - 20:49

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Har märkt att min iPad läcker ljus på kanterna när det är svart bakgrund, tydligen ett vanligt problem på iPad 2. :)

Fler här som märkt samma sak?

Postad 27 March 2011 - 20:55

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Har märkt att min iPad läcker ljus på kanterna när det är svart bakgrund, tydligen ett vanligt problem på iPad 2. :)

Jo tack, det återfinns här med!
Att det inte ska räcka med en död pixel alltså... Antar att man får leva med lite backlight-bleeding så länge vi har med lcd-skärmar att göra.

Redigerat av Unregistered1573, 27 March 2011 - 20:56.

Postad 27 March 2011 - 21:09

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Jo tack, det återfinns här med!
Att det inte ska räcka med en död pixel alltså... Antar att man får leva med lite backlight-bleeding så länge vi har med lcd-skärmar att göra.

Min läckte jätte mycket första dagen men nu har det nästan försvunnit, hur är det möjligt? Jag kan ju knappast inbilla mig detta eller vant mig vid det efter en dag bara?

Postad 27 March 2011 - 23:02

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Du behöver inte konvertera. Finns flera olika appar som kan visa okonverterade filmer, man synkar bara över dem i iTunes. VLC tog tyvärr bort, men det finns andra som t.ex. CineXplayer och Oplayer m.m.

edit: SJUKT seg att ladda!! ska det vara så? Googlade och såg att det tar tid att ladda den fullt men det här är ju löjligt! Låg i 5-6 timmar och kom upp i 93% inatt...

Hur laddar du? Den väggladdare som följde med ska du helst använda. iPhone's laddare är inte lika stark, och detsamma gäller om du laddar via din dators USB-uttag (om du inte har 10W-USB dvs.)

Min läckte jätte mycket första dagen men nu har det nästan försvunnit, hur är det möjligt? Jag kan ju knappast inbilla mig detta eller vant mig vid det efter en dag bara?

Förmodligen har limmet torkat nu. Flera olika iOS-produkter har haft det problemet, som visat sig vara att limmet som håller fast skärmramen (tror jag det är?) inte riktigt hunnit torka från fabriken. Har uppenbarat sig som gula fläckar på skärmen. Efter några dagar försvinner det för de flesta.

Postad 28 March 2011 - 03:56

MattEng76
  • MattEng76
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Så det är alltså bekräftat att det är ej torkat lim som skapar backlight-bleedingen på ipad2, källa? (De gula fläckarna är ju sedan tidigare bekräftats vara ej torkat lim, men vad jag läst på diverse amerikanska forum är inte backlight-bleedingen det)

Redigerat av MattEng76, 28 March 2011 - 03:57.

Postad 28 March 2011 - 10:41

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
2015 har samsung sagt att det kommer retina skärmar till surfplattor, läste jag någonstans.

En snabb fråga till er som vet. Om jag vill se på serier el. film som ligger lagrade på datorn. Vad är bästa sättet att kolla på dom på ipaden?
Jag vill att det ska fungera som på laptopen. Att man ser alla mappar som man har delat ut och bara klickar på det man vill se. Eller måste den hålla på att konvertera allt man ska se? (Har bara provar VLC-streamer).

Jag ska kolla i ipad 1 tråden, men om någon har ett snabbt svar vore jag tacksam.

Jag impulsköpte en vit 3g 16g i fredags btw. Ställde mig i kö lite motvilligt men när jag kom fram så fanns det ipads kvar. Då kunde jag inte låta bli. Men jag är super nöjd hur som helst. Min första Apple produkt.

/Niklas

Postad 28 March 2011 - 10:53

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

2015 har samsung sagt att det kommer retina skärmar till surfplattor, läste jag någonstans.

En snabb fråga till er som vet. Om jag vill se på serier el. film som ligger lagrade på datorn. Vad är bästa sättet att kolla på dom på ipaden?
Jag vill att det ska fungera som på laptopen. Att man ser alla mappar som man har delat ut och bara klickar på det man vill se. Eller måste den hålla på att konvertera allt man ska se? (Har bara provar VLC-streamer).

Jag ska kolla i ipad 1 tråden, men om någon har ett snabbt svar vore jag tacksam.

Jag impulsköpte en vit 3g 16g i fredags btw. Ställde mig i kö lite motvilligt men när jag kom fram så fanns det ipads kvar. Då kunde jag inte låta bli. Men jag är super nöjd hur som helst. Min första Apple produkt.

/Niklas

Air Video
Streamar från datorn och konverterar "on the fly"
App till ipaden kostar 22:- och finns på appstore, server programmet drar men ned gratis från tillverkarens hemsida.
Sen är det bara att dela ut vilka mappar man vill och börja streama :)

Edit:
Länk till tillverkaren
http://www.inmethod....0693FA55D922886

Redigerat av Darkie, 28 March 2011 - 10:55.

Postad 28 March 2011 - 11:18

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Air Video
App till ipaden kostar 22:- och finns på appstore, server programmet drar men ned gratis från tillverkarens hemsida.
Sen är det bara att dela ut vilka mappar man vill och börja streama

Edit:
Länk till tillverkaren

Tack så mycket! Det ska provas när jag kommer hem.
/ Niklas

Postad 28 March 2011 - 12:19

Beeos
  • Beeos
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Air Video

Edit:
Länk till tillverkaren

Jag har testat detta. Och det funkar skit bra! Skönt att man kan konvertera ner filerna en stund innan ifall det är .mkv eller andra tyngre format.

Postad 28 March 2011 - 14:38

andreas g
  • andreas g
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Air Video

Jag testade VLC Streamer som gör något liknande. Problemet är då att de här lösningarna kräver en server som körs på en dator. Allt fler har nu dedikerade NAS:ar där man lagrar all media och de flesta NAS:ar har en inbyggd DLNA-server.

Om man som jag vill strömma musik och film och vill göra det från Twonky finns det rätt många olika lösningar. Jag har min musik som FLAC och de flesta filmer som MKV och eftersom inget av dessa format stöds av iPad krävs transkodning. För musik (och film i format som paddan gillar) har jag redan fått det att fungera med PlugPlayer men nu söker jag något som klarar mkv och som dessutom är buggfritt, snabbt, lättanvänt och gärna skapligt snyggt att se på också. Någon som testat AirPlayer eller finns det något annat som är bättre?

Edit: vid lite eftertanke undrar jag om jag testade att spela upp FLAC via PlugPlayer, jag kanske bara använde den som kontrollpunkt till en mediaspelare.

Redigerat av andreas g, 28 March 2011 - 14:40.

Postad 28 March 2011 - 15:11

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0
Är det ingen som har en lösning på frågan om film/serier i olika format utan att streama?

Att streama från och till finns olika alternativa lösningar men att lägga in film/serier på ipad i olika format och kunna se de när du vill, vart du vill verkar vara mycket svårare.

Har man en 16 GB, 32 GB eller 64 GB på sin enhet så bör man kunna lägga filmer på den och se utan att behöva konvertera och göra en massa anpassningar.

Hos mig så får Apple ett kraftigt minus betyget det gäller denna fråga.
Det borde inte vara svårt att lägga in en divx, avi eller andra format och via ipad / iphone eller via någon app se dessa filmer.

Redigerat av Unregistereda360a43b, 28 March 2011 - 15:13.

Postad 28 March 2011 - 15:58

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Är det ingen som har en lösning på frågan om film/serier i olika format utan att streama?

Att streama från och till finns olika alternativa lösningar men att lägga in film/serier på ipad i olika format och kunna se de när du vill, vart du vill verkar vara mycket svårare.

Har man en 16 GB, 32 GB eller 64 GB på sin enhet så bör man kunna lägga filmer på den och se utan att behöva konvertera och göra en massa anpassningar.

Det borde inte vara svårt att lägga in en divx, avi eller andra format och via ipad / iphone eller via någon app se dessa filmer.

Air Video har konvertering till ipaden också om jag inte minns fel, inte testat det själv dock.
Har för mig den gör det i bakgrunden.

Postad 28 March 2011 - 16:54

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Air Video har konvertering till ipaden också om jag inte minns fel, inte testat det själv dock.
Har för mig den gör det i bakgrunden.

Konvertering har jag inte hittad ännu, men jag söker :)

Air Video Server har jag på min dator och där anger jag vilken mapp som jag vill dela ut.
Air Video Free på min iphone och de hittar direkt mappen som delas ut via Air Video Server. Hoppas bara jag hittar ett program som kan konvertera allting enbart på datorn utan att behöva streama.

Postad 28 March 2011 - 17:22

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Air Video Server har jag på min dator och där anger jag vilken mapp som jag vill dela ut.
Air Video Free på min iphone och de hittar direkt mappen som delas ut via Air Video Server. Hoppas bara jag hittar ett program som kan konvertera allting enbart på datorn utan att behöva streama.

Om du bara vill konvertera dina filer till annat format så finns ju Handbrake till datorn.

Annars kan jag rekommendera appen "OPlayer HD" för IPad. Klarar betydligt fler format än den inbyggda spelaren (bl.a. mkv).

Postad 28 March 2011 - 18:00

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Air Video
Sen är det bara att dela ut vilka mappar man vill och börja streama

Edit:
Länk till tillverkaren

Det här inlägget har ändrats av Darkie Idag, 10:55

Tack för tipset. Funkar grymt bra! Kunde tom. Spela en 1080p film. Surt att det inte blir helbild bara.

Ps. Det är en riktig plåga att det inte finns piltangenter på ipads tb. Helt omöjligt att pricka rätt med fingret när man ska sätta markören någonstans. Att quota var en pain.
Annars riktigt skönt att skriva på flyter på väldigt bra.

/Niklas

Postad 28 March 2011 - 20:13

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Surt att det inte blir helbild bara.

Har testat HDMI-adaptern idag och då får man faktiskt full skärm på en ansluten TV :-)

Med Air-play kan man faktiskt streama 720p/1080p mkv till TV:n genom iPad 2

Nu streamade jag från en ganska seg dator så det blev inte mycket till bild iallafall -men det verkade fungera.

Tyvärr blev inte undertexter så bra eftersom åäö inte fungerade.

720p .mov fungerade perfekt när det streamades från iTunes utdelning, men 1080p .mov hackade - inte nödvändigtvis pga av att iPad 2 inte orkade spela upp-snarare pga begränsningar i det trådlösa nätverket.

HD-filmer i Youtube klienten fungerade förövrigt fint också och gav helbild på TV:n

Postad 28 March 2011 - 20:57

oRBIT2002
  • oRBIT2002
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Nån som har erfarenhet av att beställa samt avbeställa via svenska Apple store? Om man avbeställer sin order där (och redan har betalt med kontokort), hur lång tid går det innan man får tillbaks pengarna?

Postad 28 March 2011 - 21:13

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
Suck ..Vi köpte en varsin padda jag å tjejen ,min är helt störd !
Den hoppar ur Safari, spel, AppStore etc etc och går tillbaka till Homescreen eller till "sök" eller så får man upp aktivetets fältet huxflux...Det är som att den gyro styr sig (men ändå inte nödvändigtvis ALLTID) ibland hoppar den ur fast den ligger stilla på bordet oxå :)

Försökte lägga in 4.3.1 för att ev lösa problemet ,men när allt precis blev klart, fick jag nått fel meddelande att jag var tvungen att återställa hela skiten.
Gjorde det å skapade som "ny Ipad" ,men blev inget bättre...det här felet har jag inte lyckats googla fram överhuvudtaget.

ipad 2 ghost screen

Så nu lade jag upp en film iaf..hoppas den funkar nu

Redigerat av Wizeguy, 28 March 2011 - 21:35.

Postad 28 March 2011 - 21:51

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

Det är en riktig plåga att det inte finns piltangenter på ipads tb. Helt omöjligt att pricka rätt med fingret när man ska sätta markören någonstans. Att quota var en pain.
Annars riktigt skönt att skriva på flyter på väldigt bra.

Så gör man inte. :)
Sätt ner fingret och håll kvar det. Då kommer en bubbla upp som förstorar texten där markören är.
Fortsätt håll ner fingret och flytta markören dit du vill ha den. Easy piecy! :D

Vill du det ha ännu enklare kan du zoom lite innan du ska flytta markören...

Redigerat av ktd, 28 March 2011 - 21:52.

Postad 28 March 2011 - 22:06

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Den hoppar ur Safari, spel, AppStore etc etc och går tillbaka till Homescreen eller till "sök" eller så får man upp aktivetets fältet huxflux...Det är som att den gyro styr sig (men ändå inte nödvändigtvis ALLTID) ibland hoppar den ur fast den ligger stilla på bordet oxå :)

Försökte lägga in 4.3.1 för att ev lösa problemet ,men när allt precis blev klart, fick jag nått fel meddelande att jag var tvungen att återställa hela skiten.
Gjorde det å skapade som "ny Ipad" ,men blev inget bättre...det här felet har jag inte lyckats googla fram överhuvudtaget.

ipad 2 ghost screen

Ingen hjäälp detta men tyvärr är det väl så att viss felmarginal finns det alltså alltid någon som kanske inte kom ut ur fabrik på helt 100%. Drabbar väl alltid någon bara att ta på garanti om det inte löser sig på något sätt. Och ja klart att det inte är roligt hade själv varit asförbannad!!

Postad 28 March 2011 - 22:08

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Ni som gjort hoppet från iPad1 till iPad 2, känner ni att det var värt det eller ni tycker att det känns onödigt och att ni skulle klara er med 1an?

Postad 28 March 2011 - 22:17

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Jag har väntat på 2:an sedan juni förra året när jag skaffade första iPaden. Det är framför allt minnet jag har saknat.
Nu laddar inte Safari om sidorna stup i ett och sidorna laddas fortare vilket är ett plus.
Sen gör det inget att CPUn är så mycket snabbare. Spelet Back to the Future är ospelbart på första iPaden men flyter som härlig single malt i iPad 2. Fler sånna spel hoppas jag på.
Jag laddade in Real Racer 2 i båda mina iPads och i iPad 2 är det märkbart snyggare.
Sen är den rappare över lag. Inga mer konstpauser och slow downs. :)

Så för mig var det värt bytet men jag antar att det har mer intresse och kanske ekonomi att göra.

Postad 28 March 2011 - 22:33

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

För det första: Anledningen till att en rad olika videoformat inte stöds tror jag beror på att Apple vill att du köper/hyr filmer och serier via iTunes Store. De vill inte att du tankar ner olagligt via tpb.com etc. Nu blir ju detta dock moment 22 då vi i Sverige inte kan/får hyra och köpa filmer och serier via iTunes.

För det andra, som sagt så finns de olika appar som klarar av det du är ute efter. T.ex. Cinexplayer och O Player HD. Du synkar över dina DivX/Xvid/MKV etc via iTunes.

Tyvärr blev inte undertexter så bra eftersom åäö inte fungerade.

Det fungerar. Du måste bara ändra inställningarna i server-programmet. Gå in i Preferences->Subtitles och välj "Baltic (ISO Latin 7 ...)" som Default Encoding.

Redigerat av shapic, 28 March 2011 - 22:34.

Postad 28 March 2011 - 22:44

dabman
  • dabman
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

ipad 2 ghost screen

Det verkar som din homeknapp är störd, typ nästan nere i nedtryckt läge. För det är dubbeltryck och enkeltryck av homebutton som du ser på din skärm.

Redigerat av dabman, 28 March 2011 - 22:46.

Postad 28 March 2011 - 23:31

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Så gör man inte. :)
Sätt ner fingret och håll kvar det. Då kommer en bubbla upp som förstorar texten där markören är.
Fortsätt håll ner fingret och flytta markören dit du vill ha den. Easy piecy! :D

Vill du det ha ännu enklare kan du zoom lite innan du ska flytta markören...

Tack! Det var alltså så man skulle göra. Den blir bara bättre och bättre när man lär sig alla småknep och
funktioner.

Tack å tack!

/Niklas

Postad 29 March 2011 - 06:30

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Usch upptäckte igår att har backlight bleeding uppe vid kameran.
Går sånt på garantin måntro?

Postad 29 March 2011 - 06:39

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Det fungerar. Du måste bara ändra inställningarna i server-programmet. Gå in i Preferences->Subtitles och välj "Baltic (ISO Latin 7 ...)" som Default Encoding.

Tackar. Ska testa mer med paddan som filmuppspelare via HDMI framöver.

Postad 29 March 2011 - 08:40

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Tjena, såg att du tidigare i tråden undrade om att lägga in filmer i paddan.
Med O-player eller cinexplayer lägger du inte in filmerna som vanligt i iTunes utan man gör enl följande.
I iTunes, klicka på ipad till vänster, din ipad kommer upp i högra fönstret
Klicka på fliken progran i högra fönstret, du får upp layouten på dina program och homescreens.
Scrolla längst ner, där ligger O-player, Vlc eller cinex-player. Där för du över filmerna via en knapp som heter importera eller lägg till.
Hoppas det går att förstå någorlunda, skriver detta ur minnet hur jag gjorde.
Lycka till

Postad 29 March 2011 - 08:53

drSnok
  • drSnok
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Samma här!
Har en iPad2 32GB wifi.
Ringde AppleCare och dom har inte detta fel i sin databas, vilket låter helt konstigt med tanke på att jag fick ganska många träffar på det när jag googlade.

Postad 29 March 2011 - 10:42

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Jag har oxå ljusläckage precis vi högtalaren. Men det är inget jag tänker göra något åt, risken är väl att man får en sämre tillbaka.

/Niklas

Postad 29 March 2011 - 10:59

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Man kan ta sånt senare :) När det finns fler ute så man inte behöver vara utan en för länge :( Man har ju ett år på sig (om nu inte apple har 2 års garanti?)

Postad 29 March 2011 - 13:44

indiehjaerta
  • indiehjaerta
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Någon som vet hur jag kan ändra till vart iTunes sparar Appar/Podcasts lokalt på datorn utan att installera om?

Redigerat av indiehjaerta, 29 March 2011 - 13:44.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.