Battlefield 3 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(9)
|
49:- | |
Battlefield 3 - Collector's Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
Rapporterad
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Battlefield 3 - Limited Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 06 December 2011 - 08:47
Postad 06 December 2011 - 08:50
Kul spelat igår Bizhop, Zokez och MrSpokk! Gick väl sådär med vinsterna, men skoj var det iaf.
Detsamma, nästa gång går det förhoppningsvis bättre med vinsterna...
PS:
NOTICE
Tomorrow we are performing some maintenance on all platforms including Battlelog in preparation for Karkand and upcoming updates. Therefore all services will be down between 9:00 CET and 13:00 CET.
Postad 06 December 2011 - 09:09
Postad 06 December 2011 - 09:28
Postad 06 December 2011 - 18:12
Postad 06 December 2011 - 19:09
Sätter jag mig i ett flygfä, så rek jag att ni inte sätter er i sätet bredvid. Har en tendens att crasha.
Postad 06 December 2011 - 19:44
Jag är alltid på, skicka bara en invite.
Sätter jag mig i ett flygfä, så rek jag att ni inte sätter er i sätet bredvid. Har en tendens att crasha.
Haha.. Samma här, tror inte bizhop vill åka mer helli med mej...
Postad 07 December 2011 - 02:16
Du är välkommen att hoppa in med mig om du har lust någon gång. GT Bizhop.
Jag ska försöka komma ihåg att lägga till dig!
Spelade i kväll ändå och gick väl ganska hyfsat enda störningsmomentet var nån Eagle 9 som base rapeade hela tiden.
Dock irriterande att han hade en av våra tank hela tiden.
Gav mig fan på att få den fan men hann dö 8ggr innan jag till slut fick aset.
Och när jag hade min bästa match på gång sen jag köpte spelet då blir jag utslängd för uppkopplingen mot EA försvann.
Snacka om att jag blev sur.
Första gången jag var över två siffrigt på kills och bara 5 death.
Jaja det är väl meningen att jag alltid ska vara irriterad när jag fimpar xboxen efter BF3.
Postad 07 December 2011 - 20:22
Älskar detta spelet
Postad 07 December 2011 - 23:27
Postad 09 December 2011 - 23:15
Till er andra snipers: vänta bara tills ni får M98B, lätt bästa snipern!
Postad 10 December 2011 - 06:09
Longest Headshot: 958m på Operation Firestorm
Dock verkar 975m vara max för närvarande, kulan har en fördefinerad travel time efter vilket den försvinner i tomma intet.
Patch #2 på PC fixade detta så förhoppningsvis fixar Dice detta på konsol också.
Postad 10 December 2011 - 10:28
Postad 11 December 2011 - 00:37
så fort någon står i mörkar eller djupa skuggor försvinner dom nästan helt.
och glare på tactical light måste skruvas ner rejält.
det är nästan en gamebraker för mig.
sjukt fånigt att jag mitt på dagen bara ser en stor jävla vit boll på hela min skärm.
alla har det och alla bländar mig, vän som fiende.
Postad 11 December 2011 - 08:16
Jag tycker också det känns som att kulan försvinner vid längre distanser men det finns ju folk på 360 som fått HS på över 2000 meter... skumt.
Det är med hjälp av den lilla radiostyrda roboten, metrarna räknas därifrån gubben står.
Postad 11 December 2011 - 10:33
bara jag som tycker kontrasten är lite off i detta spel?
så fort någon står i mörkar eller djupa skuggor försvinner dom nästan helt.
och glare på tactical light måste skruvas ner rejält.
det är nästan en gamebraker för mig.
sjukt fånigt att jag mitt på dagen bara ser en stor jävla vit boll på hela min skärm.
alla har det och alla bländar mig, vän som fiende.
Tactical light ska ju fixas i nästa patch (när den nu kommer...).
Postad 13 December 2011 - 13:53
http://blogs.battlef...-360-today.aspx
Multiplayer changes
Significant squad user interface changes detailed here
Added round duration and ticket summary at EOR
Advanced squad polish – should be more intuitive
Added back EOR sound for SQDM and TDM
Fixed sound for when climbing ladders
Fixed and issue with some first person weapon sounds
Fixed a swim sound loop error
You should no longer be able to damage a friendly vehicle when sitting in an open position
Grenades now drop to ground if you get killed while attempting to throw it
Spawn protection now should work in Conquest. You should no longer spawn on points too close to enemies
You should no longer spawn too close to enemies in TDM and SQDM
Fix for missing input restriction during intro movie, causing players to potentially fall and die while watching movie if moving controller (or having a controller with a bad stick zone).
Combat areas on Kharg Rush tweaked in order to disallow defenders to access the carrier ship after 1st base is taken and being able to enter the AA gun
Fixed a problem with revived players not being able to get suppressed
Fixed a problem with the camera when being revived in COOP
Spotting VO now plays when spotting from MAV/EOD
End of round now has round statistics like Team tickets and Round time display
Fixed several issues regarding the kill card. It was showing wrong weapons used for the kill
Fixed that sometimes you would be stuck on a black screen when kicked from server
Fixed so when a team captures two flags at the same time, the UI could show wrong owner of the flag
Fixed a problem where the capture progress bar was showed as friendly when the enemy was capturing
Fixed a problem with the bipod deploy sound
Fixed a problem that you could be spawned in with no weapons after being killed while using the EOD bot
Fixed problems with health bars not displaying health properly when using EOD bots
Fixed a problem with flickering name tags
Fixed a problem where friendlies could damage friendly helicopters
Fixed a problem where you could get stuck in the co-op menu when attempting to join the session twice
You should now be able to spot explosives
You should no longer spawn in home base if your selected spawn point is disabled while waiting to spawn. For instance your teammate dies right before you are about to spawn
Damage from bullets will now continue to cause damage even after the firing user is dead
Fixed several client crashes
Fixed a problem where players could get stuck in the join queue
Fixed the repair icon on the minimap
Deploy parachute now displays the tooltip to deploy parachute when free falling
Fixed some artifacts when using flashlights
Fixed several Xbox 360 specific crashes and freezes
Fixed a problem where a user sometimes could not go into iron sights
Improved shadow rendering
Fixed several issues with friend invites and joins
Vehicle boosts is now a toggle instead of momentary
Fixed several issues with the Hardcore mode
Fixed a few layout problems where the in-game controls and tooltips didn’t match those in the options menu
Removed the possibility to pick up weapons in a EOD bot
Fixed several interpolation issues
Fixed a problem where claymore is flashing in the wrong team color
Subway minimap updated to give better clarity
Fixed an issue where the UI would not show the way to your new unlocks
Increased quality of loading screen images
Tweaked MP rank up parameters
Fixed a problem with Metro Squad rush minimap where it looked like you were out of bounds
Fixed a problem where a user can become invulnerable after being resurrected
Fixed a problem where tank turrets would turn too slow
Fixed a bug on Exfiltration where you could end up outside the vehicle and not being able to enter it again, thus blocking the mission
Fixed a problem with the M60 reload sound
Fixed a problem with the falling antenna on Caspian Border. It should now more instantly kill anyone in its falling path
Fixed a hang in terrain streaming, causing the user to get stuck on black screen under special circumstances in Singleplayer
Fixed a problem where the enemy would not be able to get a roadkill on a user that was using the SOFLAM
Fix for soldiers disappearing in the mortar killcam
Fixed Laser Guided Missiles missing their targets if the target is moving too fast
Fixed a bug with terrain destruction not being reset on Operation Metro. Caused players to be able to below ground in some situations
Fix for Type88 and the MG36 zoom in animation that was offset when in supported shooting
Fixed a bad logic destruction connection causing clients to crash
Fixed several dog tags that had wrong stats referenced, meaning they would show wrong kill numbers on them
Tweaked the TV guided missile, so it can no longer bounce off objects
Balance Changes
Increased the damage of Helicopter Miniguns, AA guns, and Jet Cannons against infantry
Increased the damage of Helicopter Miniguns against jeeps
Reduced the physics impact of AA guns and Jet Cannons, players under attack from these weapons should no longer lose control
Increased the damage of the 44 Magnum slightly
Increased the range and minimum damage of the .357 Round from the MP412 Rex
Increased the range of all .45cal and 9mm weapons
Slightly increased the range of the P90 and MP7 and PDW-R
Slightly increased the range of the 5.56mm PDW-R and decreased the minimum damage at long range
Slightly increased the minimum range of the Mk11, SVD, and M39 EMR 7.62mm rifles
Decreased the maximum damage and maximum range of the G3 and SCAR-H 7.62mm weapons
Reduced the damage from FIM-92 and SA-18 IGLA missiles against aircraft
Increased the damage and range of the 40mm BUCK rounds
Reduced the damage .50cal weapons do against Helicopters
Updated T90 canister shell tweaks to match Abrams canister shells
Postad 13 December 2011 - 19:43
Postad 13 December 2011 - 20:51
Hur stor plats tar Back To Karkand?
Ingen aning, men "update"-filen var på 2 Gb så jag hoppas verkligen att banorna är med där...
EDIT: Japp, så är det: 2Gb inkl banor och updateringar.
Redigerat av MrSpokk, 14 December 2011 - 07:34.
Postad 14 December 2011 - 10:03
Flög igår med det där "nya" flygplanet som startar och landar vertikalt och flyger man högt upp så slår den om från "framåt"-drift till hovring automatiskt och där blir man mer eller mindre sittande i typ 30 sek en bra bit upp i luften.
Flög också lite väl lågt igår så jag hamnade i vattnet - men flygplanet fortsatte glidflyga långt ur bild och jag hamnade lugnt och försiktigt simmandes i vattnet utan att ens skadas. Såg också ett flygplan studsa på över en bergskant utan att skadas.
Och slutligen på nästa bana så skulle jag spawna i ett flygplan igen men hamnade då uppepå planet, fastnade och när jag väl kom loss var det ett så pass högt fall att jag nästan dog.
Jag gissar att det kommer fler patcher i framtiden
Postad 14 December 2011 - 13:07
kostar banorna något ?
1200 MSP om du inte köpt Limited Edition (då är de gratis).
Postad 14 December 2011 - 22:03
bra faktiskt, otroligt op innan.IR-siktet har gått från superbra till helt odugligt...
Postad 15 December 2011 - 01:26
Du får lära dig att sikta utan wallhack/foliagehack nu!IR-siktet har gått från superbra till helt odugligt...
Postad 15 December 2011 - 07:08
För övrigt fattar jag inte hur de har tänkt i matchmakingen. Jag och en polare startar ofta en squad och letar efter en match, men när vi väl hittar en match är vi inte i samma squad, ibland inte ens i samma lag?! Det är faktiskt otroligt irriterande.
Postad 15 December 2011 - 08:54
Föredrar det dock så som det är nu att det är så dåligt att ingen använder det. Det var bara löjligt pre-patch när ALLA sprang runt med IRNV, man ser inte den snygga grafiken heller utan bara en grön sörja med oranga prickar här och där.
Spelet blev verkligen för lätt när man använde IRNV, fick så bra stats att det kändes som om man spelade med ett fusk aktiverat. En stor del av utmaningen med att spana efter Fi försvann. Jag gillade statsen men kände mig smutsig samtidigt, ungefär som om man skulle använda enbart Carl Gustav mot infanteri i Bad Company 2.
Redigerat av zxcv, 15 December 2011 - 08:57.
Postad 15 December 2011 - 11:05
Att ens ha med irnv från början var ett stort misstag från Dice. Att de inte i ett tidigt stadie förstod att siktet skulle bli OP jämfört med de vanliga är något skrämmande.
Föredrar det dock så som det är nu att det är så dåligt att ingen använder det. Det var bara löjligt pre-patch när ALLA sprang runt med IRNV, man ser inte den snygga grafiken heller utan bara en grön sörja med oranga prickar här och där.
Spelet blev verkligen för lätt när man använde IRNV, fick så bra stats att det kändes som om man spelade med ett fusk aktiverat. En stor del av utmaningen med att spana efter Fi försvann. Jag gillade statsen men kände mig smutsig samtidigt, ungefär som om man skulle använda enbart Carl Gustav mot infanteri i Bad Company 2.
Misstaget var ju att de gjorde IR-siktet för bra. T.ex. att man valde orange som markör när ett verkligt IR-sikte väl oftast (alltid?) visar en varm kropp som vit eller svart mot mer eller mindre gråa omgivningar. Samt att det fungerade suveränt även på längre avstånd.
Så ändra färg samt gör att det bara fungerar bra på kortare avstånd så skulle det ju vara okej tycker jag.
Postad 15 December 2011 - 11:14
Sen verkar ju inte folk fatta hur man ska spela spelet, vissa ligger bara och snipar för att få bra stats, men dom skiter i hur matchen går.
Postad 15 December 2011 - 12:00
Hursomhelst så har Dice verkligen målat in sig i ett hörn med det där siktet. Balanserar de åt ena håller blir det för dåligt och åt andra blir det för bra.Misstaget var ju att de gjorde IR-siktet för bra. T.ex. att man valde orange som markör när ett verkligt IR-sikte väl oftast (alltid?) visar en varm kropp som vit eller svart mot mer eller mindre gråa omgivningar. Samt att det fungerade suveränt även på längre avstånd.
Så ändra färg samt gör att det bara fungerar bra på kortare avstånd så skulle det ju vara okej tycker jag.
Senaste planerna jag läste om för IRNV-siktet var att: "Tweaked IRNV to be more consistent across all levels."
Vet inte riktigt om det innebär dock. Även: "Tweaked the IRNV zoom times and scope visible areas to be the same across all weapons (some were faster than others)." Citaten är från en lång lista med patchförslag som Dice Core Gameplay Designer postade på Battlelog-forumet.
Postad 15 December 2011 - 12:51
Hursomhelst så har Dice verkligen målat in sig i ett hörn med det där siktet. Balanserar de åt ena håller blir det för dåligt och åt andra blir det för bra.
Ska man vara petnoga är det ju inte balanserat förrän det är precis lagom
För övrigt tycker jag det är lite trist att man låser upp så mycket olika men ändå snarlika sikten.
Postad 15 December 2011 - 20:24
Jo visst... Men det är vad Dice kallar balance tweaks vilket ibland går helt fel som när de reducerade reloadtimen för flares på helikoptrar i Bad Company 2 till att man från att kunna avfyra en var 30 sek drog ner det till 15 sek. Denna "balanseringen" tyckte de uppenbarligen var utmärkt då de aldrig balanserade tillbaka det. Samtidigt baserapeade apache och blackhawks sönder motståndet så hårt att 10 av 12 spelare hoppade ur matchen i det laget.Ska man vara petnoga är det ju inte balanserat förrän det är precis lagom
Jag har varit på båda sidor i sådana situationer men det spelar ingen roll. Alla förstod att det var OP som fan och det borde Dice också ha gjort. Ibland kan jag verkligen inte förstå hur de tänker... Det känns nästan som att att personen/personerna på Dice som reducerade flaresen var riktiga helikopternördar som bara ville åka runt en hel rushrunda utan att bli nerskjuten och avsluta matchen med 40/0 i k/d. De på Dice som föreslog IRNV måste nästan ha varit ngn utan några aiming skills som behövde en krycka, eller någon Cod-spelare som tyckte det skulle vara med för att det är "coolt" med sådana sikten. IRNV funkar bra i SP Co-op och där kunde det ha stannat.
Postad 15 December 2011 - 21:05
Det mest störande av allt när det gåller MP.
Postad 15 December 2011 - 22:35
Jo men så kan det ju nästan vara i BF3 också. Vissa som är grymma med heli tar ju ner sjukt mkt folk samtidigt som dom överlever allt känns det som. Men det jag blir mest förbannad på då är att det inte är någon som bryr sig. Hela laget blir nerskjutet av en enda helikopter men ingen förutom jag orkar byta klass till engineer. Skumt och jävligt irriterande.Jag har varit på båda sidor i sådana situationer men det spelar ingen roll. Alla förstod att det var OP som fan och det borde Dice också ha gjort. Ibland kan jag verkligen inte förstå hur de tänker... Det känns nästan som att att personen/personerna på Dice som reducerade flaresen var riktiga helikopternördar som bara ville åka runt en hel rushrunda utan att bli nerskjuten och avsluta matchen med 40/0 i k/d. De på Dice som föreslog IRNV måste nästan ha varit ngn utan några aiming skills som behövde en krycka, eller någon Cod-spelare som tyckte det skulle vara med för att det är "coolt" med sådana sikten. IRNV funkar bra i SP Co-op och där kunde det ha stannat.
Postad 15 December 2011 - 22:40
Jo visst... Men det är vad Dice kallar balance tweaks vilket ibland går helt fel som när de reducerade reloadtimen för flares på helikoptrar i Bad Company 2 till att man från att kunna avfyra en var 30 sek drog ner det till 15 sek. Denna "balanseringen" tyckte de uppenbarligen var utmärkt då de aldrig balanserade tillbaka det. Samtidigt baserapeade apache och blackhawks sönder motståndet så hårt att 10 av 12 spelare hoppade ur matchen i det laget.
Jag har varit på båda sidor i sådana situationer men det spelar ingen roll. Alla förstod att det var OP som fan och det borde Dice också ha gjort. Ibland kan jag verkligen inte förstå hur de tänker... Det känns nästan som att att personen/personerna på Dice som reducerade flaresen var riktiga helikopternördar som bara ville åka runt en hel rushrunda utan att bli nerskjuten och avsluta matchen med 40/0 i k/d. De på Dice som föreslog IRNV måste nästan ha varit ngn utan några aiming skills som behövde en krycka, eller någon Cod-spelare som tyckte det skulle vara med för att det är "coolt" med sådana sikten. IRNV funkar bra i SP Co-op och där kunde det ha stannat.
Ja herregud, de där jävla helikoptrarna...
Postad 15 December 2011 - 22:56
Postad 16 December 2011 - 00:41
Har läst dina inlägg i denna tråden och håller med allt du säger så jävla korkat att ta med ett sikte som IRNV tydligen måste DICE kontra med ett sådant sikte när MW2 har det ccccooooooollllllaaaa heartbeat sensorn blir så trött sen att dom fullständigt har förstört hardcore mode är ju ett till misstag.Va fan är det med att man bara kan spawna på squadleadern förstör allting särskilt när man kör rush kul o ha en sniper som ledare som ligger i egen spawn.Sen kartan ta bort den, alltså HC mode ska vara HUD fritt.Kanske låter som jag inte gillar Bf-serien pga mina rants men utöver sådant som IRNV är Battlefield 3 bland det roligaste jag spelat online, speciellt nu med de nya kartorna.
Postad 16 December 2011 - 08:08
Redigerat av Sir Anselm, 16 December 2011 - 08:09.
Postad 18 December 2011 - 14:28
Sen lirade vi en hel del i går kväll och var skit kul tills vi bytte server då det var minst 3st odödliga i andra laget.
Jag och polaren är helt övertygade att det är Dice personer som är ute och spelar och har nån form av extra skydd på sig.
Spelade 2 matcher mot dessa sen fick vi nog och bytte server och då funka det fint igen.
Postad 19 December 2011 - 00:21
Ja det är det säkert... (facepalm)Sen lirade vi en hel del i går kväll och var skit kul tills vi bytte server då det var minst 3st odödliga i andra laget.
Jag och polaren är helt övertygade att det är Dice personer som är ute och spelar och har nån form av extra skydd på sig.
Redigerat av zxcv, 19 December 2011 - 00:21.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
64 filmer
6 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?