Vet fasen inte hur jag ska överleva.
Lagom kul när den redan är släppt i UK och man läser om alla lyriska människor som äger den
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***
Startad av
NisseGurra
, Feb 12 2011 10:15
3171 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 30 April 2011 - 08:25
2 veckor
Vet fasen inte hur jag ska överleva. Lagom kul när den redan är släppt i UK och man läser om alla lyriska människor som äger den Postad 30 April 2011 - 09:29
Om du nu är så otålig, precis som jag är, varför valde du inte affärer som får in den tidigare? Postad 30 April 2011 - 11:19 Hur ska man veta vilken som får in den tidigare då? Jag beställde själv från ett ställe som tidigare utlovat den 28/4 och nu gäller 20/5. Man blir tokig Postad 30 April 2011 - 11:32
Måste ta den med Tre..
Hade jag haft råd å casha kontant i affär så hade ja gjort det Postad 30 April 2011 - 11:41
Känns ju galet svårt att veta hur man ska göra för att få den så fort som möjligt (förutsatt att man vill köpa i svensk butik). Datumen som affärerna skriver ut kan man ju inte lita på så bokar man någonstans kan man ju ge sig fan på att den kommer mycket fortare någon annanstans. Å andra sidan kanske första leveransen är för liten så bara de som förhandsbokat långt i förväg får ett ex.
Känns som att man får leva med konstant ångest tills man håller den i sin hand. Redigerat av yhrn, 30 April 2011 - 11:41. Postad 30 April 2011 - 12:01
Men brukar ju inte vara omöjligt att få den med 3 i många butiker och med samma villkor som man får i 3-butiker. Postad 30 April 2011 - 14:37
När man läser den senaste veckans recensioner så känns det inte helt fel att man beställde den här besten för några veckor sedan.
Hoppas, och tror, att den här Samsung-telefonen inte gör mig besviken som Omnian gjorde... Postad 30 April 2011 - 14:49 Jag beställde i mitten av mars och nu verkar det som att just den nätbutiken (Mobilgiganten) jag beställde ifrån får sin första leverans senare än alla andra. Något frustrerande kan jag säga Postad 30 April 2011 - 14:50
Den butiken valde jag bort direkt, datumet som var angivet, angavs endast för att kunna sälja fler enheter. Välplanerat från butikens sida. Hur fan skulle butiken kunna sälja mobilen innan den har börjat sälja någon annanstans i hela världen (undantag Sydkorea som har samma datum)? Det är en sån stor lögn! Undvik sådana butiker i fortsättningen, en liten svensk butik får inte in mobilen långt innan alla andra butikskedjor i Europa, punkt. Elgiganten och PCCity får in den först, 6:e respektive 7:e maj. Och dessa två ljuger inte om några datum, det är stora och seriösa butiker med goda omdömen. Redigerat av Havsgetingen, 30 April 2011 - 14:53. Postad 30 April 2011 - 14:58 Fast jag beställde redan i mitten av mars och det var innan det var spikat att lansering skulle äga rum i maj. Postad 30 April 2011 - 15:56
Det var samsung som gick ut tidigare med leveransdatum i slutet på April så detta kan du inte belasta butikerna för. Mycket tveksam att Elgiganten får in den tidigare än 10-12 maj såvida dom inte importerar vid sidan av. Postad 30 April 2011 - 16:22
Tror inte heller EG får den så tidigt samsung har ju gått ut med 12/5 som releasedatum så möjligtvis att eg får in den runt 10-11 som tidigast Postad 30 April 2011 - 19:00
Nja, jag får min levererad från Netonnet i nästa vecka 2-6 maj. Det betyder att Elgiganten respektive PC-City får känna sig slagna. Postad 30 April 2011 - 19:10
Netonnet har också ändrat sitt datum till 13/5 som sagt har samsung sagt att de ska börja släppas den 12 så lär ju ingen som tar från den svenska generlagenten få dem förrän dess Postad 30 April 2011 - 21:24
Har ännu inte sett någon video med MHL-demonstration till SGS2. Verkar som att det är, enligt informationen, möjligt med 1080p-material och okomprimerat 7.1-ljud. Men varken spegling eller så kallad "mirroring" av systemet har vi hört något av än! Kan det vara så att detta inte fungerar?
Postad 01 May 2011 - 01:18
Jag har ännu inte fått något mail ifrån Netonnet som motsäger min första orderbekräftelse. Jag citerar ordagrant. "Ordern kommer att levereras under perioden 110502-110506." Kan det hända att det levereras olika "batcher"? Postad 01 May 2011 - 02:02
Man får inget besked.
Du kommer inte få din nästa vecka. Leveranser sker först from 12 Maj. Postad 01 May 2011 - 06:08
nu kan vi snart räkna ner på fingrarna när den kommer
nästnästa fredag får vi alla vara inställda på Postad 01 May 2011 - 08:18 Eller nästnästnästa fredag för somliga Postad 01 May 2011 - 08:21
får dom du beställt av en vecka senare? beklagar sorgen. inte för att det kanske känns så stöttande, men det är ju bara en vecka =)
Postad 01 May 2011 - 10:14
Varken Elgiganten eller PCCity har ändrat sina datum utan har haft samma datum i flera veckor nu. Det var länge sedan Samsung sa att man ändrade datumen men Elgiganten o PCCity har ju inte justerat sina, trots att man har haft tid. Så då är det nog så som Elgigantens kundservice har sagt till mig via telefon, att den första ordern kommer in det datumet som står. Eller är det medvetna lögner de kommer med? Elgiganten har aldrig varit något sånt företag enligt min mening, har handlat där över 20 gånger, aldrig haft nåt problem, inte med PCCity för den delen heller. Redigerat av Havsgetingen, 01 May 2011 - 10:16. Postad 01 May 2011 - 12:49
Kan folk skita i sina leveranser för en stund och diskutera telefonen i sig? För mig känns det lite mer viktigt att veta ifall man kan spegla ut operativsystemet på TVn än om mobilen kommer 1 vecka före eller senare än alla andras leveranser. Den kommer när det kommer för fasiken. Men alla är vi inte normala i denna värld och alla prioriterar vi inte lika!
Postad 01 May 2011 - 14:16
Helt övertygad om att det kommer att gå att spegla os .
Finns video om mhl men inte orkat lyssna igenom. Inte hittat nån video som visar funktionen heller.. Lär väl dyka upp snart. Edit Fungerar iaf till SGS I love using it with my SGSI and would find it hard to part with (use my SGSI on the tele with BT keyboard and mouse, excellent experience, only problem is only SD-out). Redigerat av moparman, 01 May 2011 - 14:27. Postad 01 May 2011 - 14:55
Hade bestämt mig för Galaxy S2 och enda frågan var om jag skulle vänta på 32GB/NFC-version men fick nyss syn på ryktet om Galaxy S3 till hösten med 2GHz processor med PC-prestanda och f.a. 4.5" edge-to-edge-skärm = slut på sorgkanter! Tanken på en 4.5"-skärm och trots det mindre storlek på telefonen får i varje fall mig att börja dregla friskt!
...dessutom säger ryktet metallinkapsling! Postad 01 May 2011 - 15:17
Haha du gick med 2006, ditt första inlägg kom idag.. och VILKET INLÄGG Postad 01 May 2011 - 16:00
Det kommer alltid komma något värre. Men, man kan inte bara vänta och vänta.
Galaxy S3? I år? Aldrig. Troligen någon som spridit vidare ett aprilskämt. (får dock hålla med om att det var ett trevligt rykte) Postad 01 May 2011 - 16:35
Postad 01 May 2011 - 16:44
Tror de var Eldar som twittrat eller skrivit att de skulle komma en värsting om ca 7 månader.
Så kanske till jul...Eller så presenteras den då å släpps sen.. Rykten ska man inte ta så hårt på Hur som helst lär SGS2 vara i den absoluta toppen 2011 iaf .. Sen blir den knappast obrukbar 2012 Postad 01 May 2011 - 19:06
vilken fantasivärd lever ni i som tror ni får den tidigare än de skickas ut från centrallagret i sverige?
Postad 01 May 2011 - 19:30
Nu har äntligen Telia meddelat att säljstart för SGS2 är (inte helt oväntat) 2011-05-12.
Nu längtar jag bara efter lite priser oxå. Postad 01 May 2011 - 20:06
Är det bara jag som har provat att googla "Samsung Galaxy S3"? http://samsungmobile...e-5-competitor/ För övrigt gick jag med i Prisjakt 2006 vad det nu har med SGS3 att göra, kanske dags att läsa på forumreglerna? Postad 01 May 2011 - 20:21
http://www.androidpi...ing-This-Autumn
Eldar Murtazin -- "also known as the James Bond of Smartphones" for his accuracy when it comes to predicting future devices -- has just stated that the Samsung Galaxy S3 will be arriving as early as this fall. He writes, "By the autumn we can expect a cosmetic upgrade of this phone – Samsung Galaxy S3. The model will (have) screen 4.5 inches with another matrix and most likely resolution, rejection of hardware keys on the front panel, perhaps, metal body, this moment is not fully defined. In fact, Samsung will position the new solution as a competitor to Apple iPhone 5.” The S3 is also said to run at 1.8GHz and feature a metal frame with only a screen and no physical buttons to the design. “…the touchless gesture area that is supposed to appear in the 2012 iPhone, is already coming in a Samsung Galaxy S3 this fall, complete with an edge-to-edge display of high resolution,” Phone Arena comments. This is why Apple is suing Samsung, according to Murtazin. It's not over existing products but over future ones. Postad 01 May 2011 - 20:31
Det verkar ju helsnurrigt om Samsung planerar att släppa S3:an redan i höst. Känns helt enkelt inte logiskt. Tror att redan S2 utgör en rejäl motståndare till iPhone 5. Att Apple väntar med Iphone 5 till hösten beror förmodligen på förseningen av den vita iPhone 4.
Redigerat av jasifil, 01 May 2011 - 20:33. Postad 01 May 2011 - 20:39
Nu är den här tråden till för S2, den som vill får gärna starta en ryktestråd för S3.
Postad 01 May 2011 - 20:42 Ja, ja, S2 duger så länge... =) Postad 01 May 2011 - 21:04
Tycker ärligt talat att det verkar gå mot 6 mån mellan nya toppmodeller snarare än som tidigare runt ett år. Htc släppte 2 värstingar förra året desire och desire HD och sensation nu snart, SE verkar släppa arc och till hösten/vintern en dualcore så det är nog inte orimligt med ytterligare en häftig samsung strax innan jul. Att se iphone och sgs2 som motståndare är bara delvis rätt, alla android är mer eller mindre motståndare till iphone iom att det är helt olika system, gillar man inte android så spelar det ingen roll hur vassa lurar som släpps, man gillar dem inte ändå och tvärtom givetvis, apple skulle kunna släppa en quadcore som slår precis allt prestandamässigt, jag skulle aldrig köpa den. Har även testat windows phone 7 och det är inget jag kommer att köpa, sen får telefonerna vara hur snygga och snabba som helst. Postad 01 May 2011 - 21:23
http://www.dialtosav...in-autumn-2011/
"While we struggle to believe that Samsung would launch the sequel to the Galaxy S2 in just 6 months time, sources are claiming that the is part of Samsung’s new plans to aim for a “6-8 months” timeframe between its Android flagships." Postad 01 May 2011 - 21:25
Läste du inte vad jag skrev? Släpp det där nu. Starta en ny tråd i sånt fall. Postad 01 May 2011 - 21:44
Jag läste vad du skrev och har släppt S3 inom den här tråden men bedömde att det var av intresse för den här tråden att Samsung enligt uppgift planerar att släppa Android flagships var 6-8 månad i fortsättningen men det var tydligen felbedömt av mig och kommenterar därför inte det vidare. Postad 01 May 2011 - 22:10
Jag tycker att 6 månaders släppcykeln i högsta grad är aktuellt för S2. Vad kommer det innebära för framtida upp dateringar. Hur länge kommer Samsung hålla på att rätta fel och uppdatera funktionerna. (om vi jämför med S(1) så har den fått 3 uppdateringar det senaste året. det första halvåret har det varit tunt, huvuddelen (till 2.2 och sedmera 2.3 har skett de senaste 3 månaderna). tror att vägen till framgången ligger i att ha kontinuerliga uppdateringar i små steg. och jag hoppas att detta kommer fortsätta trots att det blir dubbelt så många flaggskepp. (nu sålde s1 i 10 miljoner så det fanns en anledning att uppdatera för att hålla kunderna nöjda) Postad 01 May 2011 - 22:45
Startade en tråd här som vi kan diskutera uppdateringar och utgivningscykler för alla tillverkare i. Så kan vi hålla oss till SGS2 i den här tråden i fortsättningen Postad 01 May 2011 - 23:22
En dum fråga kanske, men vad betyder S i Galaxy S? S verkar ju finnas med hos många tillverkare: Nexus S, HTC Desire S etc.
Postad 01 May 2011 - 23:40
Har ingen aning men det var ju iaf samsung som var först med sin Galaxy S, att nexus fick tillägget S var nog ganska naturligt iom att samsung tillverkade den och antagligen vill att det skulle märkas då Nexus One var tillverkad av htc Postad 02 May 2011 - 07:25
Om ny Samsung planerar släppa nya flaggskep med 6-8 månaders intervall.. Hur påverkar de i så fall dom med de "gamla" telefonerna? Jag är sjukt sugen på köpa 2:an men vill inte sitta där och gnida med en gammal Android version i flera år för Samsung lägger inte energi i att få ut uppdateringar.
Hoppas som sagt att de inte påverkar deras möjligheter till att släppa vettiga mjukvaruuppdateringar så telefonerna känns fräscha längre. Postad 02 May 2011 - 07:32
Denna telefon lär inte bli "gammal" på ett bra tag. Använd gärna tråden som Goldstar startade för att diskutera framtida modeller. För Sony Ericsson finns det en specifik ryktestråd. Postad 02 May 2011 - 08:11
förstår inte hysterin över uppdateringar..
Köper man en sån här mobil med upplåst bootloader så kommer vi att få bättre och fler uppdateringar och fixar än vad Samsung skulle klara av att skicka ut Edit Om man nu har intresse för att greja med telefonen Redigerat av moparman, 02 May 2011 - 08:12. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |