Jomenvisstärdetså!Firing-rangen gick bra tyckte jag.
men det där beror på vilket spel man är van vid ocksä. Det tar alltid några timmar för mig att på riktigt komma in i en ny kontroll. Brukar leka runt med sensen en hel del i början tills det känns naturligt.
Grand Theft Auto V (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
9
|
(23)
|
199:- | |
Grand Theft Auto V (PC)
(PC-spel)
|
9
|
(29)
|
219:- | |
Grand Theft Auto V (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(44)
|
289:- | |
Grand Theft Auto V (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
9
|
(41)
|
180:- |
GTA V [PS4] (573 inlägg)
|
9 år sedan |
Grand Theft Auto V [PS3] (359 inlägg)
|
11 år sedan |
Grand Theft Auto V [X360] (196 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 18 September 2013 - 08:30
Postad 18 September 2013 - 08:43
Det enda jag inte gillar är att iFruit inte finns till Android än. Fast det kanske ändå inte är så mycket att ha? Nån som testat?
Gick inte att logga in på igår kväll från iPaden iallafall...
Postad 18 September 2013 - 09:19
Agree!
Bilkörningen är extremt mycket trevligare än i fyran.
Jepp. De har fått till den delen riktigt bra
Jag tycker fortfarande att bilkörningen inte är super.
Vilket till 100% säkerhet inte var Rockstars tanke från början, då skulle dom nog gjort ett bilspel.
Å andra sidan så är det bättre än vissa renodlade arcadracers.
Realism är ju inte direkt GTA seriens huvudfokus
Postad 18 September 2013 - 09:33
Instämmer. Har själv dålig syn (även med glasögon) och sitter drygt 3m från min 37-tummare. Har vant mig vid pc-spelande de senaste åren, så jag har emellanåt stora problem att se detaljer. Borde nog dels kolla min syn igen och dels överväga uppgradering till 46 eller så.Stör mig lite på siktesmarkören. Tycker den är lite väl liten. Händer väldigt ofta att man tappar bort den i "bakgrunden" (inget fel på min syn).
Någon som vet om den går att göra större, hittar inget i menyn?
Postad 18 September 2013 - 09:35
Postad 18 September 2013 - 09:39
Känns faktiskt lite synd att de släpper ett sånt här spel till en sån här begränsad hårdvara. Som sagt gått till att spela mer och mer pc (även på min tv), och det märks att de har begränsats i designen. Men förstår att installationsbasen måste vara ledande för att kunna sälja många ex.60fps hade varit guld värt. När spelet tuffar på i 30 fps på natten är det underbart, men på dagen känns det lägre och då tycker jag det blir svårt att njuta av de fantastiska miljöerna när man är i rörelse, vilket är synd.
Har inte upptäckt dippar faktiskt, utan det känns som konstant 30 på natten och kanske 25 på dagen.
Jag har problem med siktet när jag står still. :-)Det blir inte lättare med större bild. Jag spelar på 117" på 3.5m och har problem med siktet när man är i rörelse. Tex när man kör bil eller när man ska skjuta från tex helikoptrar.
Jag har problem med siktet när jag står still. :-)Det blir inte lättare med större bild. Jag spelar på 117" på 3.5m och har problem med siktet när man är i rörelse. Tex när man kör bil eller när man ska skjuta från tex helikoptrar.
Postad 18 September 2013 - 09:40
Men sen kan man ju styra bilen mid air...det är väl sådär. Ibland kan det vara skönt, men långt ifrån verkligt
Postad 18 September 2013 - 09:47
Postad 18 September 2013 - 09:50
Postad 18 September 2013 - 09:53
Ser man dåligt så gör man...men borde man då inte köra med auto-aim/aim assist? Då spelar det ju mindre roll, i de allra flesta fall, om man ser siktet eller inte.
Jag kör med aim assist men det kan man inte använda alltid.
Jag är ganska säker på att jag såg ett alternativ för att ändra siktet under options. Jag provade dock inte själv då jag är nöjd med lilla pricken.
Hmm ok får väl kolla igenom options.
Postad 18 September 2013 - 10:03
Förvisso, men jag har inte haft problem med siktet i RDR eller GTA IV. Så om det inte är min syn som blivit mycket sämre, så känns det som att de gjort pricken mindre framträdande. Har de inte haft en cirkel runt pricken förr?Ser man dåligt så gör man...men borde man då inte köra med auto-aim/aim assist? Då spelar det ju mindre roll, i de allra flesta fall, om man ser siktet eller inte.
Postad 18 September 2013 - 10:05
Pricken är mindre än RDR.Förvisso, men jag har inte haft problem med siktet i RDR eller GTA IV. Så om det inte är min syn som blivit mycket sämre, så känns det som att de gjort pricken mindre framträdande. Har de inte haft en cirkel runt pricken förr?
Postad 18 September 2013 - 10:21
GTA V är ju både realism och ibland helt tvärtom. Att dom använder Euphoria fysikmotorn gör att realismen när man ramlar, skjuter nån i benet eller knuffar någon är rätt så verklig.
Men sen kan man ju styra bilen mid air...det är väl sådär. Ibland kan det vara skönt, men långt ifrån verkligt
Håller med, det är en skön blandning.
Men flyger och studsar rätt bra med fordon ibland... Utan att det för den delen går åt pipan..
Postad 18 September 2013 - 10:28
Men Euphoria fysikmotorn är det mest utmärkande! T.ex i RDR när man sköt av någon från en häst så är det ingen förprogrammerad motion utan allt sker on the go, så det ser alltid olika ut när man skjuter någon.Håller med, det är en skön blandning.
Men flyger och studsar rätt bra med fordon ibland... Utan att det för den delen går åt pipan..
GTA V har allt man kan önska sig enligt mig, har inte märkt någon bugg eller något märkligt ännu.
Postad 18 September 2013 - 10:32
Postad 18 September 2013 - 10:35
Postad 18 September 2013 - 11:38
Personligen skulle jag nog gått på Xbox360, även om jag har en ps3.Skall man köpa den till PS3 eller Xbox360?
Var hos en polare som hade xbox360 och det såg ut att flyta bättre än för mig som har ps3.
Annars är det hugget som stucket, jag tyckte faktiskt det var skönare att köra bil på ps3 än xbox.
Postad 18 September 2013 - 11:50
Personligen skulle jag nog gått på Xbox360, även om jag har en ps3.
Var hos en polare som hade xbox360 och det såg ut att flyta bättre än för mig som har ps3.
Annars är det hugget som stucket, jag tyckte faktiskt det var skönare att köra bil på ps3 än xbox.
Är det så stor skillnad. Då kanske man ska köpa ett 360 med. Om inte annat kul att jämföra spelen..
Skulle vara kul om någon som jobbar i butik med 2 av samma tvmodell kunde sida vid sida testa.
Mårkligt om det skulle skilja så välidgt mycket tycker jag.
Däremot så kanske en nyare tv skulle vara större fördel för min egen del.
Postad 18 September 2013 - 11:50
Redigerat av Unregistereddc471864, 18 September 2013 - 11:51.
Postad 18 September 2013 - 11:52
Är du inte intresserad av det, så ta den konsoll med vilken kontroll du är bekvämast med.
Tidigare postades det en Digital Foundry jämförelse mellan Xbox 360 och PS3. Sammanfattningen var väl att det inte gjorde någon som helst skillnad.
Marktexturerna var bättre på PS3an medan Xbox360 hade något jämnare FPS.
Postad 18 September 2013 - 11:55
Imponerande att du lade märke till det, det ska vara en väldigt liten skillnad i framerate till 360:s fördel, men i slutändan rekommenderade de PS3 pga klart bättre marktexturer.Personligen skulle jag nog gått på Xbox360, även om jag har en ps3.
http://www.eurogamer...auto-5-face-off
Digital Foundry är alltså de som ger mest rättvisa, djupgående jämförelser på nätet.
Edit: Beaten, men jag hade iaf en länk =P
Redigerat av Zoiler, 18 September 2013 - 11:56.
Postad 18 September 2013 - 12:10
12 uppdrag kvar. Kommer nog bli klar med det imorrn. Sen är frågan om man orkar göra alla sidouppdrag också. Det var sådär kul att åka runt i ubåten och leta efter nuclear waste. Tröttnade efter att jag hittade två stycken av 30
Annars blir det att vänta tills oktober och testa online delen.
hur många timmar spelade?
Postad 18 September 2013 - 12:13
Ja är det något konstigt med det eller? Skulle det vara ett problem att jag tycker så?Så du tycker att kontrollen är genomusel för att du körde på en kon och sladdade?
Ska inte själv vara så dryg i mitt svar som du var i ditt inlägg som blivit "censurerat" men bilfysiken ÄR skitusel för att vara ett spel där huvudelen går ut på att köra just bil.
Postad 18 September 2013 - 12:15
Postad 18 September 2013 - 12:39
12 uppdrag kvar. Kommer nog bli klar med det imorrn. Sen är frågan om man orkar göra alla sidouppdrag också. Det var sådär kul att åka runt i ubåten och leta efter nuclear waste. Tröttnade efter att jag hittade två stycken av 30
Annars blir det att vänta tills oktober och testa online delen.
Hehe, du måste legat i! Ledig från jobbet?? Eller kom den där influensan lagom till GTA?
Postad 18 September 2013 - 12:41
Postad 18 September 2013 - 12:41
Postad 18 September 2013 - 12:48
Kommer 1Oct och är gratis.Spelade bara ett par timmar igår. Verka rhar missat det här med onlinedelen. Är den inte med i spelet från dag 1? När ska den i så fall komma? Gratis eller DLC som man får betala för?
http://capishe.se/ny...acritic-rekord/
Helt sjukt bra betyg!
Postad 18 September 2013 - 12:55
Kommer 1Oct och är gratis.
http://capishe.se/ny...acritic-rekord/
Helt sjukt bra betyg!
Bra upplägg! då slipper man känna sig stressad att spela igenom single player för att kunna köra multiplayer.
Postad 18 September 2013 - 13:03
Bra upplägg! då slipper man känna sig stressad att spela igenom single player för att kunna köra multiplayer.
Äsch. GTA4 MP var ju som roligast när ingen hittade någonstans. Ingen hade ens låst upp mitten-ön och ändå skulle man ta sig snabbt från A till B över alla broarna.
Postad 18 September 2013 - 13:06
Det här spelet är sweet.
Och så damp det ner ett 360 o PS3 ex i lådan. Vad ska man göra med dessa?
Redigerat av maximm, 18 September 2013 - 13:06.
Postad 18 September 2013 - 13:14
Fick du till båda? Jag fick bara till 360. Nåja, ska inte klagaOch så damp det ner ett 360 o PS3 ex i lådan. Vad ska man göra med dessa?
Postad 18 September 2013 - 13:15
Den har aldrig varit realistisk i GTA dock =) Bilfysiken ska vara en blandning av GTA3/4 nu.Ska inte själv vara så dryg i mitt svar som du var i ditt inlägg som blivit "censurerat" men bilfysiken ÄR skitusel för att vara ett spel där huvudelen går ut på att köra just bil.
Postad 18 September 2013 - 13:20
Postad 18 September 2013 - 13:21
Åkte båt ett varv runt kartan. Sjukt stor den är! Nån som vet ett bra ställe att sno ett plan?
Flygplatsen i södra delen.
Postad 18 September 2013 - 13:25
Postad 18 September 2013 - 13:26
Haha åkte du båt runt hela kartan?? Hur lång tid tog det?Åkte båt ett varv runt kartan. Sjukt stor den är! Nån som vet ett bra ställe att sno ett plan?
En intressant sak som måste testas är att smyga i mörkret mitt i natten efter man anlänt med båt eller liknande. Vore skoj om det inte automatiskt blev 3 stjärnor utan att någon sett en.Jag körde igenom grindarna på flygplatsen och fick 3 stjärnor och halva poliskåren efter mig... Man kanske kan gå iland med båt?
Postad 18 September 2013 - 13:28
Jag körde igenom grindarna på flygplatsen och fick 3 stjärnor och halva poliskåren efter mig... Man kanske kan gå iland med båt?
Jepp det gäller att vara snabb på det. Lättast är att klippa planet direkt till höger efter grindarna.
Postad 18 September 2013 - 13:39
[...] kontoret för liveinvader.
Gjorde det uppdraget strax efter att jag skrivit in mina facebook uppgifter i spelet.
Kändes... ironiskt?
Postad 18 September 2013 - 13:41
Åkte båt ett varv runt kartan. Sjukt stor den är! Nån som vet ett bra ställe att sno ett plan?
Jag funderade på att ta en road trip runt kartan, ja för kartan är ju så sjukt stor så man får ju nästan planera för det som om det vore i verkligheten
/Fredrik
Postad 18 September 2013 - 13:47
Måste man koppla Facebook för multi-player? Har inte lust att spamma massa skit. Tror jag borde ha nåt gammalt R* social konto. Borde inte det funka?Gjorde det uppdraget strax efter att jag skrivit in mina facebook uppgifter i spelet.
Kändes... ironiskt?
Postad 18 September 2013 - 13:48
Måste man koppla Facebook för multi-player? Har inte lust att spamma massa skit. Tror jag borde ha nåt gammalt R* social konto. Borde inte det funka?
Nej det måste man inte
Postad 18 September 2013 - 13:54
Måste man koppla Facebook för multi-player? Har inte lust att spamma massa skit. Tror jag borde ha nåt gammalt R* social konto. Borde inte det funka?
Nä nä. Men jag gillar att den pumpar skit till facebook. Som straff för allt jävla spam om invandrare som kostar pengar, klick-appar, candy crush, mat-bilder, bilder på ungar i söndagsklänning, kommentarer från folk du inte sett (eller vill se) sen ni gick i ut mellanstadiet, länkar till aftonbladet eller all annat skit som finns där.
Dock har inte GTAV postat någonting än på min facebook, så det är lite tråkigt...
Postad 18 September 2013 - 13:57
GTA monitorerar endast dig...Nä nä. Men jag gillar att den pumpar skit till facebook. Som straff för allt jävla spam om invandrare som kostar pengar, klick-appar, candy crush, mat-bilder, bilder på ungar i söndagsklänning, kommentarer från folk du inte sett (eller vill se) sen ni gick i ut mellanstadiet, länkar till aftonbladet eller all annat skit som finns där.
Dock har inte GTAV postat någonting än på min facebook, så det är lite tråkigt...
Postad 18 September 2013 - 14:06
Sköt ihjäl en kille på en mack längs route 66(?) längs kusten i väst, var inte en själ i närheten men ändå så blev polisen mig på spåret ganska direkt.
Postad 18 September 2013 - 14:11
(8.46% progression, 8 missions, 03:18:46 playing time)
Postad 18 September 2013 - 14:16
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
GTA V [PS4]
12 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?