Nokia Lumia 800 lanserad
1395 svar till detta ämne
Postad 27 februari 2012 - 09:06
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2 199 inlägg
Tycker mig inte se lika många snåljåpar som på Android dock. Där folk gnäller över 27kr för en launcher. Samma person sätter sig säkert och svullar en pizza på kvällen.
Dagens första lol
Postad 27 februari 2012 - 09:42
Centimeter
-
Centimeter
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Jag har diagnostik appen installerad. I går var det fem dagar och en timme sedan jag laddade telefonen och femton timmar estimerad tid kvar. Jag laddade fullt och inspekterade resultatet med diagnosen. Om jag inte missminner mig så glömde jag appen på. Resultatet blev att telefonen blev helt urladdad av att ligga stilla i ett dygn.
Nu håller min laddning i något dygn.  Det är väl bara att börja avinstallera appar bakifrån och så om där finns någon skyldig...
Postad 27 februari 2012 - 10:31
Centimeter
-
Centimeter
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Ibland när jag tar bilder så ser vitbalansen bra ut i "sökaren". När jag sedan fotar så blir bilden helt fel i färgerna innan den glider iväg till fotoalbumet. Jag skulle bli förvånad om jag är ensam om att ha detta problem?
PS
Jag förstår att Microsoft tänker slopa Zune i och med apollo. Här har jag tagit ett foto och ser en miniatyr av det på Zune. Jag tar tag i fotot och försöker dra det till ett ställe i filhanteraren, men det går inte!
Då högerklickar jag på bilden, väljer lägg till i min samling, går till samlingen och försöker återigen dra fotot till filhanteraren, men icke!
Spara som finns inte. Kopiera finns inte.
Högerklick låter mig spela upp bildspel, lägga till i bränningslista, ta bort eller välja egenskaper.
Väljer jag egenskaper så finns där en länk om var filen ligger och hör och häpna, man kan klicka på länken och komma till filhanteraren. Det råkade säkert bara bli så...
Nu kommer säkert någon skydrivefantast sätta igång och citera lorrygänget. "Man kan göra så, men det är inte rätt". Men varför i hela friden ska man behöva gå över moln efter vatten?
Postad 27 februari 2012 - 10:53
stelex
-
stelex
-
Användare
-
-
241 inlägg
Ibland när jag tar bilder så ser vitbalansen bra ut i "sökaren". När jag sedan fotar så blir bilden helt fel i färgerna innan den glider iväg till fotoalbumet. Jag skulle bli förvånad om jag är ensam om att ha detta problem?
PS Jag förstår att Microsoft tänker slopa Zune i och med apollo. Här har jag tagit ett foto och ser en miniatyr av det på Zune. Jag tar tag i fotot och försöker dra det till ett ställe i filhanteraren, men det går inte! Då högerklickar jag på bilden, väljer lägg till i min samling, går till samlingen och försöker återigen dra fotot till filhanteraren, men icke! Spara som finns inte. Kopiera finns inte. Högerklick låter mig spela upp bildspel, lägga till i bränningslista, ta bort eller välja egenskaper. Väljer jag egenskaper så finns där en länk om var filen ligger och hör och häpna, man kan klicka på länken och komma till filhanteraren. Det råkade säkert bara bli så... Nu kommer säkert någon skydrivefantast sätta igång och citera lorrygänget. "Man kan göra så, men det är inte rätt". Men varför i hela friden ska man behöva gå över moln efter vatten?
Har ibland retat mig på din negativitet mot Wp och Lumia, men detta tyckte jag var ett bra och intressant inlägg. Förstår precis vad du menar och håller med fast jag inte har någon Lumia. Så vill inte jag heller ha det, så det blir nog till att vänta på Lumia 900, Apollo och Zune´s efterträdare. Gillade ditt uttryck: Men varför i hela friden ska man behöva gå över moln efter vatten?
Postad 27 februari 2012 - 10:58
sandpappa
-
sandpappa
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Nu håller min laddning i något dygn.  Det är väl bara att börja avinstallera appar bakifrån och så om där finns någon skyldig...
Posta gärna du du hittat den skyldiga appen  Jag fick magiskt sämre batteritid nu efter helgen. Från 2 dagar prognos till 23h. Kan inte minnas att jag installerat eller gjort någonting speciellt.
Postad 27 februari 2012 - 11:02
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Posta gärna du du hittat den skyldiga appen  Jag fick magiskt sämre batteritid nu efter helgen. Från 2 dagar prognos till 23h. Kan inte minnas att jag installerat eller gjort någonting speciellt.
Skit i prognosen. Titta på faktisk batteritid istället. Så fort man använder telefonen blir prognosen kortare och vice versa. Ibland när jag tar bilder så ser vitbalansen bra ut i "sökaren". När jag sedan fotar så blir bilden helt fel i färgerna innan den glider iväg till fotoalbumet. Jag skulle bli förvånad om jag är ensam om att ha detta problem?
Du använder blixten vid de tillfällena eller?
Redigerat av deeyay, 27 februari 2012 - 11:03.
Postad 27 februari 2012 - 11:18
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2 199 inlägg
Bra foton får man om man ställer in allting manuellt i kameran, inget auto alltså  .
Postad 27 februari 2012 - 11:19
NiV3Rt
-
NiV3Rt
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Nej, nu är jag läskigt trött på min iPhone 3GS så det är väl bara att slå till. Det som lanserades idag var väl inget upphetsande direkt heller. PureView hade jag dock definitivt köpt om det inte vore för Symbian..
Några snabba frågor så här inför köpet:
1. Är det enbart wifi-tethering som saknas eller kan man inte använda telefonen som modem alls än så länge?
2. Hur fungerar det rent allmänt med mac? Något väsentligt jag missar?
Postad 27 februari 2012 - 11:27
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Bra foton får man om man ställer in allting manuellt i kameran, inget auto alltså .
Stämmer bra. Den är kass på auto. Lär man sig ställa in den rätt blir det fina foton. Men en kamera uppdatering är ju som sagt på G också.
Postad 27 februari 2012 - 12:05
borjeboy
-
borjeboy
-
Användare
-
-
234 inlägg
Zune finns till Mac, så nej inget väsentligt du missar...
Fråga ett kan jag inte besvara men vet att Nokia har sagt att det ska komma en uppdatering till lumia som ska lösa problemen
Postad 27 februari 2012 - 12:38
NiV3Rt
-
NiV3Rt
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Sitter och leker med den nu. Sjukt underbar telefon
Postad 27 februari 2012 - 12:40
Centimeter
-
Centimeter
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Du använder blixten vid de tillfällena eller?
Nej inte alltid faktiskt. Visst har ni rätt i att man med fördel kan ställa in allt automatiskt. Min första ursäkt är att jag sällan hinner då jag oftast fotar barn och husdjur. Den andra är att jag har en del att lära om manuella inställningar...
Postad 27 februari 2012 - 12:47
borjeboy
-
borjeboy
-
Användare
-
-
234 inlägg
Skype beta ute till wp7 mer info http://blogs.skype.c...nd_video_c.html
För er som inte vet det är det 900an i klippet, USA telefon. Ska nå Europa till sommaren
Postad 27 februari 2012 - 15:07
Unregisteredfd2e4d83
-
Unregisteredfd2e4d83
-
Användare
-
-
187 inlägg
Funderar på att slå till, men tänkte passa på att få lite feeback från panelen... svara om du orkar och har lust!
1) Vilket är det mest positiva med telefonen
2) Vilket är det mest negativa med telefonen
3) Vilket OS hade ni innan WP7
4) Vilket är Ert bästa "tips/trix" gällande just Lumia 800
Tackar!
Postad 27 februari 2012 - 15:43
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Funderar på att slå till, men tänkte passa på att få lite feeback från panelen... svara om du orkar och har lust!
1) Vilket är det mest positiva med telefonen 2) Vilket är det mest negativa med telefonen 3) Vilket OS hade ni innan WP7 4) Vilket är Ert bästa "tips/trix" gällande just Lumia 800
Tackar!
1. Byggkvalitén samt flytet/snabbheten/enkelheten i OS'et 2. Den är "låst" som iOS typ. Ingen filhanterare t.ex. 3. Android 4. Gör en factory reset precis när du fått den för att undvika batteri konstigheter
Postad 27 februari 2012 - 17:06
borjeboy
-
borjeboy
-
Användare
-
-
234 inlägg
Florerar rykten om att samtliga wp telefoner som finns ute kommer få wp 8. Det är tydligen ms_nerd som fått tag i de uppgifterna och han anses trovärdig..
Redigerat av borjeboy, 27 februari 2012 - 17:27.
Postad 27 februari 2012 - 18:12
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Jag skulle bli förvånad om Lumia serien (i alla fall 800 och uppåt) inte skulle bli uppdaterade till wp8.
Postad 27 februari 2012 - 18:31
RayIV
-
RayIV
-
Användare
-
-
155 inlägg
1) Vilket är det mest positiva med telefonen Bra kvalitet, smarta funktioner och bra sammankoppling med ex facebook, där du lätt kommer åt alla andras fotoalbum om du gillar sånt. Den har bra GPS och lättanvänt gränssnitt. Väldigt prisvärd (köpte min för 3000) 2) Vilket är det mest negativa med telefonen Saknar en del appar jag gillar, men jag mailar varje företag det berör får att på så sätt påverka. Du blir rätt låst till gränssnittet, gillar du det är det ingen fara, gillar du det inte är det värre. Jag gillar det som tur är. 3) Vilket OS hade ni innan WP7 ZTE-telefon med Android. (saknar den inte) 4) Vilket är Ert bästa "tips/trix" gällande just Lumia 800 Se till så du har alla dina telefonkontakter på google innan du startar upp telefonen. När du väl startar den är det bara synka mot google (väldigt enkelt och smidigt)
Tackar!
Ytterligare en fråga. Lumia synkar ju rätt bra mot google. Men en sak jag inte får att fungera är kalendern. Vill använda google kalendern och skriva in saker i google men kunna se det i Lumian. 1 Går det? 2 hur?
Postad 27 februari 2012 - 20:33
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Ytterligare en fråga.
Lumia synkar ju rätt bra mot google. Men en sak jag inte får att fungera är kalendern. Vill använda google kalendern och skriva in saker i google men kunna se det i Lumian. 1 Går det? 2 hur?
Titta här. Du kanske finner det du söker. Man ska i alla fall kunna synca multipla Google kalendrar till och med. http://m.google.com/sync
Redigerat av deeyay, 27 februari 2012 - 20:34.
Postad 28 februari 2012 - 13:10
sandpappa
-
sandpappa
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Skit i prognosen. Titta på faktisk batteritid istället. Så fort man använder telefonen blir prognosen kortare och vice versa.
Deeyay. Du verkar vara insatt i Lumian! Hur ser din batteritid ut? Jag gjorde en återställning i Fredags och efter jag installerat alla appar och konton visade den fortfarande att jag hade ca 2 dygns batteritid vid full laddning. Nu efter helgen så visar den endast 16h på en full laddning. Är det att telefonen visar fel först och sen efter lite användning visar den rätt eller? Jag syncar 1 mailkonto på push och 3st varje timme. Har inte installerat överdrivet med appar eller någonting sånt som ligger i bakgrunden osv. Jag har testat en "soft reset" men det gör ingen skillnad. Tacksam för tips.
Postad 28 februari 2012 - 13:58
sandpappa
-
sandpappa
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag saknar en mätare för samtal och möjligheten att se samtalstider öht. Samma gäller med dataförbrukning....hittar ni det eller finns det någon app till det?
Postad 28 februari 2012 - 14:02
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Deeyay. Du verkar vara insatt i Lumian! Hur ser din batteritid ut? Jag gjorde en återställning i Fredags och efter jag installerat alla appar och konton visade den fortfarande att jag hade ca 2 dygns batteritid vid full laddning. Nu efter helgen så visar den endast 16h på en full laddning. Är det att telefonen visar fel först och sen efter lite användning visar den rätt eller? Jag syncar 1 mailkonto på push och 3st varje timme. Har inte installerat överdrivet med appar eller någonting sånt som ligger i bakgrunden osv. Jag har testat en "soft reset" men det gör ingen skillnad.
Tacksam för tips.
Om jag inte använder telefonen så drar den 1% i timman. Själv så syncar jag inge mail med intervaller utan jag har bara en på push. Min brukar förutspå ~24 timmar på full laddning. Använde du telefonen mycket i helgen? Det kan räcka med att man sitter och surfar i 30 minuter på 3G så sjunker prognosen till bra under ett dygn (typ 3 timmar för mig efter 30 minuters surf igår). Sen om den ligger orörd så kryper prognosen upp igen. Men relativt långsamt Men i och med att du syncar 3 konton varje timme och ett på push så kanske inte prognosen blir lika lång som för mig t.ex. Vid normal användning under dagen för mig med messande lite samtal och en hel del surf på webben eller marketplace osv. så brukar jag ligga på ca. 40-50% kvar i snitt. Ibland mer ibland lite mindre. Batteritiden är inte "bra" på denna telefon men heller inte katastrofal. Räcker gott och väl ett dygn för mig vilket är huvudsaken. I det stora hela ska man inte stirra sig blind på prognosen utan titta på hur mycket den faktiskt drar ur sig på ett dygn. Om vi säger så här. Hur många procent brukar du har kvar på kvällen när det är dags att lägga dig? Samt hur mycket har du då använt den förutom dina mailkonton?
Redigerat av deeyay, 28 februari 2012 - 14:06.
Postad 28 februari 2012 - 15:16
sandpappa
-
sandpappa
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Om jag inte använder telefonen så drar den 1% i timman. Själv så syncar jag inge mail med intervaller utan jag har bara en på push. Min brukar förutspå ~24 timmar på full laddning.
Använde du telefonen mycket i helgen? Det kan räcka med att man sitter och surfar i 30 minuter på 3G så sjunker prognosen till bra under ett dygn (typ 3 timmar för mig efter 30 minuters surf igår). Sen om den ligger orörd så kryper prognosen upp igen. Men relativt långsamt Men i och med att du syncar 3 konton varje timme och ett på push så kanske inte prognosen blir lika lång som för mig t.ex.
Vid normal användning under dagen för mig med messande lite samtal och en hel del surf på webben eller marketplace osv. så brukar jag ligga på ca. 40-50% kvar i snitt. Ibland mer ibland lite mindre. Batteritiden är inte "bra" på denna telefon men heller inte katastrofal. Räcker gott och väl ett dygn för mig vilket är huvudsaken.
I det stora hela ska man inte stirra sig blind på prognosen utan titta på hur mycket den faktiskt drar ur sig på ett dygn.
Om vi säger så här. Hur många procent brukar du har kvar på kvällen när det är dags att lägga dig? Samt hur mycket har du då använt den förutom dina mailkonton?
Jag tror att mycket ligger i att flera har så mkt batteriproblem så man blir lite nojjig...jag använder telefonen i arbetet så det blir mkt samtal och mail. Därför hade jag velat ha en samtalsmätare och en datamätare...hittar inte någon på telefonen som kan visa det, det enda jag hittar är de samtal som jag mottagit och ringt. Jag ska undersöka förbrukningen och se vad jag landar på. Ligger på 92% nu efter laddning upp till 100% för 1h sen. Jag har tagit 3 samtal på den tiden och kanske pratat 5-8min. Jag ska undersöka det närmare under dagarna och även testa ladda ur den helt och ladda upp den helt som vissa fått göra ibland. Nu har jag även testat avinstallera lite appar som körs i bakgrunden för att se ifall det blir bättre. Tog bort: Temperatur, vädret och ett gäng till. De jag har kvar som jag inte kan stänga av från bakgrundsanvändning är: Bankhubben, IMDb, Prisjakt, Spotify. Tack för snabbt svar btw
Postad 28 februari 2012 - 15:52
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Ligger på 92% nu efter laddning upp till 100% för 1h sen. Jag har tagit 3 samtal på den tiden och kanske pratat 5-8min. Jag ska undersöka det närmare under dagarna och även testa ladda ur den helt och ladda upp den helt som vissa fått göra ibland.
Nu har jag även testat avinstallera lite appar som körs i bakgrunden för att se ifall det blir bättre. Tog bort: Temperatur, vädret och ett gäng till. De jag har kvar som jag inte kan stänga av från bakgrundsanvändning är: Bankhubben, IMDb, Prisjakt, Spotify.
Tack för snabbt svar btw 
Vädret har jag själv installerat. Grymt bra väder app förresten! Den bör inte dra något om man inte har live tile som används som uppdateras var 30'e minut. 1 timma är lite kort att grunda någon tanke på. Kör några dagar och se. Jag tycker att batteriet kan variera litegrann ibland. Som att den ibland väldigt snabbt går ner till 97% t.ex men sen stannar den på 97% ganska lång stund fast man gör samma saker. Sen har jag för vana att ibland starta om telefonen efter en full laddning. Fått för mig att den korrigerar sig lite då.
Postad 28 februari 2012 - 19:04
borjeboy
-
borjeboy
-
Användare
-
-
234 inlägg
Väder appen behöver du bara uppdatera ett par ggr om dagen. Förövrigt drar telefonerna mer första veckan innan batteriet kommit i ordning. Förövrigt hoppas jag att nån affär här snart har den så man får kolla på den på riktigt...
Postad 28 februari 2012 - 20:17
Mikael Petersson
-
Mikael Petersson
-
Amatör
-
-
61 inlägg
det är flera som sagt att dom vill klämma på lumian, mediamarkt (här i jönköping iallafall) har den på demo. klämmde själv på en för ett par veckor sedan. Borde vara flera stora kedjor som har den.
/Micke
Redigerat av Mikael Petersson, 28 februari 2012 - 20:18.
Postad 28 februari 2012 - 20:28
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Har upptäckt att WhatsApp är riktigt trögt på WP. Mycket sämre än till Android. Appen är seg, laggar och meddelanden tar flera sekunder för att dyka upp när man ska läsa dem i tråden. Värdelöst. Har därför sökt alternativ och funnit. " Kik messenger". Samma typ av app men fungerar mycket bättre till WP. Problemet är väl om man har många vänner som använder WhatsApp och inte vill byta. Men jag messar enbart gratis med min flickvän och således behövde bara vi två byta.
Redigerat av deeyay, 28 februari 2012 - 20:29.
Postad 28 februari 2012 - 21:03
sandpappa
-
sandpappa
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Vädret har jag själv installerat. Grymt bra väder app förresten! Den bör inte dra något om man inte har live tile som används som uppdateras var 30'e minut. 1 timma är lite kort att grunda någon tanke på. Kör några dagar och se. Jag tycker att batteriet kan variera litegrann ibland. Som att den ibland väldigt snabbt går ner till 97% t.ex men sen stannar den på 97% ganska lång stund fast man gör samma saker.
Sen har jag för vana att ibland starta om telefonen efter en full laddning. Fått för mig att den korrigerar sig lite då.
Yepp ska testa, märkte tyvärr någonting annat tråkigt med telefonen. Trycker man på nedredelen av skärmen klickar det på den....typ som att det är glapp i skärmen och skalet...hade det på första telefonen och bytte ut den direkt. Verkar vara lite tvivelaktig kvalla på Netonnets telefoner tyvärr så det blir en till DOA och hämta en ny telefon imorgon...
Postad 29 februari 2012 - 06:28
borjeboy
-
borjeboy
-
Användare
-
-
234 inlägg
Nokia Australien sade på sitt twitter konto att thetering är på g att fixas nu i kommande uppdatering.. Så det kommer närmare..
Bor i en mindre stad och nästan ingen affär har lumian på lager.. Men ska kolla runt lite mer, har inte varit på phonehouse och do. Ska visst ha fåtal här i sin butik..
Postad 29 februari 2012 - 07:29
ebolasmurf
-
ebolasmurf
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Min 800 har också plötsligt fått sämre batteritid.. förut hade jag nästan 2 dygn.. nu är det 18h igen. suck.
började med att avinstallera prisjakt då den inte går att gå ur så himla lätt. Blocket appen kan vara en bov också kanske..
Postad 29 februari 2012 - 08:01
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Min 800 har också plötsligt fått sämre batteritid.. förut hade jag nästan 2 dygn.. nu är det 18h igen. suck. började med att avinstallera prisjakt då den inte går att gå ur så himla lätt. Blocket appen kan vara en bov också kanske..
Faktisk batteritid eller uppskattad tid kvar av batteriet?
Postad 29 februari 2012 - 09:39
sandpappa
-
sandpappa
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Kolla på denna med ljud, någon annan som upplever klickandet? Ska åka till Netonnet på lunchen och byta ut telefonen till en ny. Det tragiska är att den första telefonen var det samma sak på. http://www.youtube.c...h?v=LoZ_Gg-_8a4
Postad 29 februari 2012 - 09:46
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Nix det där klickandet har jag inte hört på någon av de jag haft.
Postad 29 februari 2012 - 10:48
NiV3Rt
-
NiV3Rt
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jag hoppas på en rejäl uppdatering av IE som är under all kritik just nu.
Postad 29 februari 2012 - 12:24
sandpappa
-
sandpappa
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Kolla på denna med ljud, någon annan som upplever klickandet? Ska åka till Netonnet på lunchen och byta ut telefonen till en ny. Det tragiska är att den första telefonen var det samma sak på.
Dessa telefoner var alltså från Netonnet och var importerade. Den första från Frankrike och den andra jag fick från Tyskland. Jag var nu och lämnade tillbaka den (saknar den redan!!!), blir en ny snart om jag inte väntar på 900:an så kanske dem hunnit fixa lite saker som jag saknade.
Postad 29 februari 2012 - 13:05
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
blir en ny snart om jag inte väntar på 900:an så kanske dem hunnit fixa lite saker som jag saknade.
Det du kommer sakna om du skaffar en 900 sen istället är det kurvade glaset
Postad 29 februari 2012 - 15:08
Unregisteredfd2e4d83
-
Unregisteredfd2e4d83
-
Användare
-
-
187 inlägg
Hej,
Ni som har alternativa lurar till telefonen, vad använder ni?
Nokia har ju släppt egna tillsammans med Monster som heter WH-920 eller Nokia Purity by Moster, någon som testat dessa?
Eller kanske A-Jays Four kan funka? (jag skulle vilja ha den flata "trasselfria" sladden)
För min del handlar det om 80% prat och kanske 20% musik
Postad 29 februari 2012 - 15:20
sandpappa
-
sandpappa
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej, Ni som har alternativa lurar till telefonen, vad använder ni? Nokia har ju släppt egna tillsammans med Monster som heter WH-920 eller Nokia Purity by Moster, någon som testat dessa? Eller kanske A-Jays Four kan funka? (jag skulle vilja ha den flata "trasselfria" sladden)
Jag har A-Jays Four och dem fungerar bra till musik men det går inte att använda knappar eller Mic = Värdelösa till samtal, det fungerade inte alls. Har hört bra om Purity men inte testat själv.
Postad 29 februari 2012 - 15:32
Unregisteredfd2e4d83
-
Unregisteredfd2e4d83
-
Användare
-
-
187 inlägg
Jag har A-Jays Four och dem fungerar bra till musik men det går inte att använda knappar eller Mic = Värdelösa till samtal, det fungerade inte alls. Har hört bra om Purity men inte testat själv.
Jag har hittat Purity till ett bra pris (679) med de har bara vita hemma... tänkte mig svart
Postad 29 februari 2012 - 16:31
borjeboy
-
borjeboy
-
Användare
-
-
234 inlägg
Var först på phonehouse idag. Skyltfönstrena innehöll 3 olika stora affischer om Lumia 800.. Dessutom så hade dem den på första sidan i sin tidning i stället utanför. Men nej ingen telefon i butiken  ...
Besökte då telia som hade en replica framme som kändes lite hård/konstig. Men jag frågade om de hade någon som man kunde testa. Var på det visade sig att en av killarna hade Lumia 800 som sin telefon.
Där hade han på det där skalet som följer med, vilken skillnad. Då blev den var jättetrevlig att hålla i då  ... Nåväl, själva telefonen var oerhört snabb, Testade Maps också, gick väldigt snabbt att hitta/positionera med gps:n. Det var oerhört flyt i hela luren... Helt klart är att den slår både Iphone4s och Nexus på fingrarna i "upplevd" snabbhet och flyt.
Postad 29 februari 2012 - 16:44
vyrs
-
vyrs
-
Användare
-
-
131 inlägg
Är det någon som vet, hur man får upp sökbokstäver i applistan ?.
9991747863.jpg 20,84K
0 Antal nerladdningar
Postad 29 februari 2012 - 17:01
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Är det någon som vet, hur man får upp sökbokstäver i applistan ?
Det kommer fram automatiskt när man har 45 appar installerade. Det är inget man kan slå av/på själv.
Postad 29 februari 2012 - 19:25
vyrs
-
vyrs
-
Användare
-
-
131 inlägg
Det kommer fram automatiskt när man har 45 appar installerade. Det är inget man kan slå av/på själv.
Tackar, där besparade du mig massa sökande.
Postad 29 februari 2012 - 19:27
Unregistered1e08abba
-
Unregistered1e08abba
-
Användare
-
-
139 inlägg
Jag har ett par splitter nya Nokia Purity in ear svarta som testats en gång bara. Säljes till bra pris. http://www.puritybym...en/#page_in-earJonas
Postad 01 mars 2012 - 08:27
ebolasmurf
-
ebolasmurf
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Faktisk batteritid eller uppskattad tid kvar av batteriet?
uppskattad.. men stämde väl överens med faktisk.
Postad 01 mars 2012 - 08:48
Unregisteredf3125ee8
-
Unregisteredf3125ee8
-
Användare
-
-
124 inlägg
Har ett litet störande problem med min telefon,
när jag sveper fingrarna över volymknapparna eller "tappar" med fingret i högre övrehörnet så glappar volymknapparna samt låsknappen. Dessa sitter inte riktigt på plats.
Var till Elgiganten igår och testade på en annan lumia, där satt knapparna ordentligt på plats och lät ingenting när jag tappa eller svepte över.
Känns dock lite surt och börja skicka tillbaka en telefon för en sådan sak, men vill först höra hur många som har det?
Min sambos N9 har samma problem, dock låter det/glappar mindre på hennes telefon.
Postad 01 mars 2012 - 09:11
Unregistered1e08abba
-
Unregistered1e08abba
-
Användare
-
-
139 inlägg
Hej, Ni som har alternativa lurar till telefonen, vad använder ni? Nokia har ju släppt egna tillsammans med Monster som heter WH-920 eller Nokia Purity by Moster, någon som testat dessa? Eller kanske A-Jays Four kan funka? (jag skulle vilja ha den flata "trasselfria" sladden)
Som sagt jag har de svarta in ear om du vill köpa. Inte använda. /jonas
Postad 01 mars 2012 - 09:27
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Har ett litet störande problem med min telefon, när jag sveper fingrarna över volymknapparna eller "tappar" med fingret i högre övrehörnet så glappar volymknapparna samt låsknappen. Dessa sitter inte riktigt på plats. Var till Elgiganten igår och testade på en annan lumia, där satt knapparna ordentligt på plats och lät ingenting när jag tappa eller svepte över. Känns dock lite surt och börja skicka tillbaka en telefon för en sådan sak, men vill först höra hur många som har det?
Min sambos N9 har samma problem, dock låter det/glappar mindre på hennes telefon.
Min kameraknapp är pyttelite så. Men inte alls så jag stör mig på det.
Postad 01 mars 2012 - 14:21
borjeboy
-
borjeboy
-
Användare
-
-
234 inlägg
Lumia 800 mest sålda telefon i Finland förra månaden
Dessutom nummer 1 bland High end phones i Ryssland
Redigerat av borjeboy, 01 mars 2012 - 14:22.
Postad 01 mars 2012 - 17:53
Unregistered4d16e521
-
Unregistered4d16e521
-
Rookie
-
8 inlägg
Lumia 800 mest sålda telefon i Finland förra månaden 
Dessutom nummer 1 bland High end phones i Ryssland
Steg ett, steg två mest sålda i Kina och Usa då blir det fight på riktigt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|