hittar inte din senaste Cfw att ladda ner,kanske är borttagen?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
13 år sedan |
Postad 24 augusti 2012 - 10:19
Postad 24 augusti 2012 - 10:51
Hej, samma här, kan inte heller se den längre men jag har V1b nerladdat sen tidigare så kan lägga upp den om inte Trixeo hör av sig här
Postad 24 augusti 2012 - 12:57
Trixeo
Uppdaterat posten med denna länk http://mir.cr/LNVHA2JZHej, samma här, kan inte heller se den längre men jag har V1b nerladdat sen tidigare så kan lägga upp den om inte Trixeo hör av sig här
Postad 24 augusti 2012 - 13:54
De bör ju släppa något snart tycker jag eftersom man sett en del på nätet ett tag nu om vad som komma skall..
Postad 24 augusti 2012 - 13:56
Tackar så mycket trixeoUppdaterat posten med denna länk http://mir.cr/LNVHA2JZ
Postad 24 augusti 2012 - 15:28
Plötsligt fom idag kan jag inte skicka mms till en av mina kompisar?? Får hela tiden samma felmedd, se bild.
Han kan skicka mms till mig, vi kan sms varann, och jag kan skicka mms till andra utan problem..
Varit i kontakt med tele2 och de bad mig raderade alla konversationer med han, tömde inkorg och sändakorgen oxå för säkerhetsskull..även loggen tömde jag
Tom tog bort han ifrån kontakter men lyckas ÄNDÅ inte få iväg mms till han när jag skriver in hans nr manuellt, samma felmedd hela tiden.
Kan skicka mms till han från min dotterns mobil och han har provat mms till sig själv och allt detta funkar så felet måste ligga i min 808..
Någon som kan fatta va som gått fel??
Bifogad fil(er)
Redigerat av big_swede70, 24 augusti 2012 - 15:30.
Postad 24 augusti 2012 - 16:03
Nej, jag har inte haft tid över på sistone. Har inte haft nån koll alls på forum.dailymobile.net där jag brukar hänga. Har dock koll på en tråd ang en fullt fungerande sysapmod till 808:an men inget händer där.Inga uppdateringar från dig Trixeo då?
De bör ju släppa något snart tycker jag eftersom man sett en del på nätet ett tag nu om vad som komma skall..
Tyvärr inte någon idéHar fått ett skumt problem som jag inte lyckas lösa så innan jag blir tvungen totalblåsa mobil testar jag här
Plötsligt fom idag kan jag inte skicka mms till en av mina kompisar?? Får hela tiden samma felmedd, se bild.
Han kan skicka mms till mig, vi kan sms varann, och jag kan skicka mms till andra utan problem..
Varit i kontakt med tele2 och de bad mig raderade alla konversationer med han, tömde inkorg och sändakorgen oxå för säkerhetsskull..även loggen tömde jag
Tom tog bort han ifrån kontakter men lyckas ÄNDÅ inte få iväg mms till han när jag skriver in hans nr manuellt, samma felmedd hela tiden.
Kan skicka mms till han från min dotterns mobil och han har provat mms till sig själv och allt detta funkar så felet måste ligga i min 808..

Postad 24 augusti 2012 - 18:30
Ska prova installera SPB Mobile Shell nu på 808'an, N8fanclub har en ny version ute nu som jag laddar ner nu.. Gillar Mobile shells gränsnitt så kan va värt prova, tror inte man behöver installera windows temat som följer med på "köpet".. Kan återkomma när jag testat
Redigerat av big_swede70, 24 augusti 2012 - 18:34.
Postad 25 augusti 2012 - 10:11
Postad 25 augusti 2012 - 20:14
Postad 26 augusti 2012 - 15:44
Har fått ett skumt problem som jag inte lyckas lösa så innan jag blir tvungen totalblåsa mobil testar jag här
Jag hade lite problem med att en del meddelanden inte gick iväg, visserligen SMS och till alla möjliga mottagare, men det berodde på att jag hade skickat över en massa SMS från min gamla mobil som gjort den nya konstig. När jag tog bort dem från mapparna var alla sändningsproblem som bortblåsta.
Mvh Johan
Postad 26 augusti 2012 - 16:16
Ok, jag har faktiskt gamla sms från min N8 som jag lagt i en privat mapp, men man kanske skulle prova vidarebefodra dem till sig själv och radera originalet då?Jag hade lite problem med att en del meddelanden inte gick iväg, visserligen SMS och till alla möjliga mottagare, men det berodde på att jag hade skickat över en massa SMS från min gamla mobil som gjort den nya konstig. När jag tog bort dem från mapparna var alla sändningsproblem som bortblåsta.
Mvh Johan
Tack för tipset
Postad 26 augusti 2012 - 19:47
Uppdaterat posten med denna länk http://mir.cr/LNVHA2JZ
Okej nu har jag försökt ladda ner asmånga gånger, fattar fan inte, bara massa reklam skit och när man väl kommer rätt hittar man en 200 byte fil med rätt namn....
Edit: Jah nu hitta jag rätt fil, 2h 47min... laddar upp snabbt. Kan du inte göra en torrent bara?
Redigerat av Matsedal, 26 augusti 2012 - 19:51.
Postad 26 augusti 2012 - 20:04
Testade nyss att ladda hem från den översta, Megashares, tog mig 10 minuter att ta hem den...Okej nu har jag försökt ladda ner asmånga gånger, fattar fan inte, bara massa reklam skit och när man väl kommer rätt hittar man en 200 byte fil med rätt namn....
Edit: Jah nu hitta jag rätt fil, 2h 47min... laddar upp snabbt. Kan du inte göra en torrent bara?
Postad 28 augusti 2012 - 00:08
Postad 28 augusti 2012 - 20:37
http://www.808fanclu...review.html?m=1
Edit: ser ju nu att det är inte den kommande mjukvaran utan den som är aktuell just nu som de moddat.. Trodde jag sprungit på en färsk variant ju..bara vänta lite till då
Redigerat av big_swede70, 29 augusti 2012 - 11:29.
Postad 30 augusti 2012 - 02:08
Postad 30 augusti 2012 - 07:44
Tack!Äntligen hittat ett tips på hur man kan reseta 808 utan att ta ut batteriet om den skulle råka frysa sig. På N8 va det ju bara hålla in power-knappen ca 8sek..På 808 skall man hålla ner knapplås-knappen samtidigt som man trycker på rödlur-knappen ca 8 sek så får man dödat mobilen med 3st vibrationer precis som på N8'an..
Postad 02 september 2012 - 21:49
Ett annat problem är att jag ibland får ett felmeddelande att minnet är slut och jag kan inte öppna ett till program. Tex när jag ska skriva ett sms kan det komma upp. Spelar ingen roll om jag har flera eller inga program i bakgrunden. Väldigt frustrerande. Har ca 280 mb ledigt RAM.
Skulle va intressant att veta om fler har samma problem. Vet inte om det kan vara ett hårdvarufel eller mjukvaran.
Postad 02 september 2012 - 22:39
Jag hade problem med hängningar i början med x.309-versionen men efter att jag la in x.311 så har den inte hängt sig en enda gång! Om jag var du med så många hängningar skulle jag totalblåsa den och bara installera det ALLRA nödvändigaste, om något alls, prova den ett tag och se om problemet är löst, det kan ju vara så att du har något installerat som är riktigt dåligt programmerat. Jag installerade för ett par veckor sedan ett par appar och efter det började batteriet ta slut redan framåt kvällen efter full laddning på morgonen, tog bort dem alla igen, orkade inte kolla upp vilket det var men misstänker först och främst en app som hette "se vem som ringer sverige". Appen "extra buttons" gör tex att kameran inte vill gå gång om du startar kameran från porträtt-läge, mycket skit finns det att installera.Har haft min 808 ett bra tag nu och är supernöjd med kameran, klart lyft från N8:an. Men, jag har ett stort problem med mitt ex. Den låser sig ibland, skärmen blir svart, och jag måste resetta den (håller ner skärmlås knappen och av knappen) . Detta kan hända flera ggr per dag, ibland kan det dröja flera dagar. Någon som har haft samma problem?
Ett annat problem är att jag ibland får ett felmeddelande att minnet är slut och jag kan inte öppna ett till program. Tex när jag ska skriva ett sms kan det komma upp. Spelar ingen roll om jag har flera eller inga program i bakgrunden. Väldigt frustrerande. Har ca 280 mb ledigt RAM.
Skulle va intressant att veta om fler har samma problem. Vet inte om det kan vara ett hårdvarufel eller mjukvaran.
Postad 03 september 2012 - 07:15
Edit:Hittade denna själv och kameran funkar att starta i porträtt-läge, tyvärr inte lika avancerad som Lanternsofts extra button 1.4 men ändå snarlik.
http://www.n8fanclub...ns-10.html#more
Redigerat av big_swede70, 03 september 2012 - 08:48.
Postad 05 september 2012 - 22:06
Lyssnade på ljudbok (4 timmars inspelning 138mb fil) i ca 1.5 timme så fick jag meddelande på telefonen att "Mediaspelaren. Minne är slut". Kollade och så att jag hade 340MB ledigt minne kvar.
Hittade också en liten bug i galleriet. När jag kör ljudet ut via dom medföljande hörlurarna, och kollar på inspelat video och stänger den via av knappen (röda) så fortsätter ljudet tills klippet har spelat klart. Kollar man så finns inga öppna program. Enda sättet att få bort ljudet om man har en lång videoinspelning är att koppla bort hörlurarna och koppla in dom igen.
Hoppas det kommer en fix, verkar va lite smågrejer som inte helt fungerar som dom ska.
Postad 07 september 2012 - 13:11
http://symbian-devel...s-and-insights/
Fick tag i EURO1 som jag flashat nu med hackad installserver såklart, men får klara mig utan svenska en stund.
Redigerat av trixeo, 07 september 2012 - 14:35.
Postad 07 september 2012 - 15:41
Yep. Den finns dock inte kvar på Navifirm så då är det svårt att sen en lista över vilka produktkoder den finns för. Saknar filen RM-807_113.010.1506_05.01_Scandinavia_79u_prd.rofs2.fpsxcoolt, har du alltså redan kört in den i din 808?
Enligt 808fan club e den nu officiell
http://www.808fanclu...okia-suite.html
Postad 07 september 2012 - 16:11
Har oxå tagit hem Euro1,vad har du sett för skillnader?,ganska nöjd som det är nu förutom att mitt i samtal så har den startat om sig,har hänt några gånger dom senaste dagarna,kanske någon app som inte fungerar som den ska,Yep. Den finns dock inte kvar på Navifirm så då är det svårt att sen en lista över vilka produktkoder den finns för. Saknar filen RM-807_113.010.1506_05.01_Scandinavia_79u_prd.rofs2.fpsx
Postad 07 september 2012 - 16:25
Senaste dagarna? Var hittade du 113.010.1506 innan idag?Har oxå tagit hem Euro1,vad har du sett för skillnader?,ganska nöjd som det är nu förutom att mitt i samtal så har den startat om sig,har hänt några gånger dom senaste dagarna,kanske någon app som inte fungerar som den ska,
Galleriet går nu att använda i landskaps-läge. Tycker telefonen är lite segare.
EDIT: läste nu igen, jag kanske missförstod, du har inte den versionen installerad eller?
Har nu bantat ned euro1 till bara engelska och då känns den inte seg längre. Väntar på en scandinavian innan jag gör en officiell cfw.
EDIT2: Rompatcherplus vägrar nu installera :/
Redigerat av trixeo, 07 september 2012 - 19:19.
Postad 07 september 2012 - 21:15
jag var otydlig.har den inte installerad men funderar.mest nyfiken på om ordförslag finns nu när man skriver med T9 ? Det är en funktion jag saknar.förutom att dom fixar till galleriet som dom sagt och även lite mer kamera inställningar men det kanske man får vänta på att någon annan fixar till.vill gärna kunna välja sport läge men även välja full upplösning där.Senaste dagarna? Var hittade du 113.010.1506 innan idag?
EDIT: läste nu igen, jag kanske missförstod, du har inte den versionen installerad eller?
Har nu bantat ned euro1 till bara engelska och då känns den inte seg längre. Väntar på en scandinavian innan jag gör en officiell cfw.
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 07 september 2012 - 21:22.
Postad 07 september 2012 - 21:24
Visste inte ens att det inte fanns. Har du provat, när du väl är i det läget att trycka på "options"-knappen (den i högra nedre hörnet), det brukar finnass inställningar för hur T9 ska fungera. I denna går man in först i settings/phone/language/writing language/tryck på språket tex english/välj phone keypad och sätt word suggestion till on på phone keypad settings.jag var otydlig.har den inte installerad men funderar.mest nyfiken på om ordförslag finns nu när man skriver med T9 ? Det är en funktion jag saknar.
Postad 07 september 2012 - 21:31
det som finns är intelligent text.man får trycka på stjärnan så blir det ett annat ord.vad jag menar är om det kommer upp en rad ovanför tangent bordet med fler ord att välja på direkt utan att behöva trycka på stjärnan.i porträtt läge.brukar bli en del textande på en dag.Visste inte ens att det inte fanns. Har du provat, när du väl är i det läget att trycka på "options"-knappen (den i högra nedre hörnet), det brukar finnass inställningar för hur T9 ska fungera. I denna går man in först i settings/phone/language/writing language/tryck på språket tex english/välj phone keypad och sätt word suggestion till on på phone keypad settings.
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 07 september 2012 - 21:33.
Postad 07 september 2012 - 22:20
Ja, du får upp (utan att trycka *) tre förslag på ord samt en pil åt höger för fler val på ord, ovanför själva tangentbordet när du väljer "phone keypad" med "Word suggestion" påslaget.det som finns är intelligent text.man får trycka på stjärnan så blir det ett annat ord.vad jag menar är om det kommer upp en rad ovanför tangent bordet med fler ord att välja på direkt utan att behöva trycka på stjärnan.i porträtt läge.brukar bli en del textande på en dag.
Postad 08 september 2012 - 00:18
helt perfekt.precis vad jag saknat förut.tack för svar.Ja, du får upp (utan att trycka *) tre förslag på ord samt en pil åt höger för fler val på ord, ovanför själva tangentbordet när du väljer "phone keypad" med "Word suggestion" påslaget.
Postad 08 september 2012 - 10:56
Går det stänga av temaeffekter in den nya?
Tycker telefonen känns så seg när de ska snurra hela tiden.
Mvh Karl
Postad 08 september 2012 - 12:25
Vad är det som snurrar? Nej valet att ändra inställningar är ej tillbaka. Möjligtvis går det att ändra genom att ändra i filentrixeo
Går det stänga av temaeffekter in den nya?
Tycker telefonen känns så seg när de ska snurra hela tiden.
Mvh Karl
https://sites.google...me/102818e8-txt
Postad 08 september 2012 - 13:59
Vad är det som snurrar? Nej valet att ändra inställningar är ej tillbaka. Möjligtvis går det att ändra genom att ändra i filen
https://sites.google...me/102818e8-txt
mellan landskap o porträtt. känns som de tar sån tid.
Postad 09 september 2012 - 22:16
Jag tycker det!Hej,
Jag använder min N8 sedan ca 2 år tillbaka både i jobb och på fritid.
Kameran används flitigt påde på jobb och på fritiden. På jobb är det dokumentation av teknisk utrustning, typskyltar/dataskyltar (lättare att ta en bils än att försöka anteckna), skador mm. På fritiden är det familj, husdjur, bilar och ibland bara att fotografera hur något sitter ihop innan man demonterar för reparation så man får ihop det rätt igen.
Har tagit ca 17Gb eller drygt 6000bilder på 2 år.
Jag har kopior på alla mina inkomna mail som visas på telefonen i ett dygn innan de tas bort igen vilket gör att man kan se när det kommer nått viktigt.
Nokias navigator används flitigt, speciellt sedan den senare versionen kom som kallas "Kör" vilken startar och hittar GPS'en på ett kick, är en riktig hit.
Använder Opera att nödsurfa med vilket oxå funkar OK (om det är mottagning nog.)
Med Belle är N8'an bättre än någonsin!
Nu till frågan:
Är 808'an så mycket bättre än min N8'a så det är lönt att lägga ut pengarna för att byta?
808'an ser ju faktiskt lite klumpigare ut.
/Fredrik
Postad 10 september 2012 - 10:29
Hej bag.
Tack för svaret, använder just nu min N8 å kolla på serier mm när ja e på jobb. Vill bara vara säker på att 808 är en bättre mediaspelare än N8, att den e grymt mycket bättre på alla andra punkter har jag kunnat läsa mig till.
Det blir nog till att beställa en 808 med ett 32-64gb micro sd el vad kortet nu heter och formatera till xfat.
Är 808 ömtålig? då i relation med N8 som slängs i golvet någongång i veckan av en sur 1,5år gammal grabb, det värsta som hänt när den åkt i golvet är att en liten plastbit lossnat runt hörlurskontakten.
Är det någon som upplevt några problem med sin 808 och lämnat den på service? el åtgärdat problemet själv?
En blivande 808 ägare (tror ja)
Jag vill inte göra någon upprörd, men just som mediaspelare är ju N8:an och 808:an väldigt tråkiga. Har både en N8:a och en Android med 720p-skärm och det gör nästan ont i ögonen av alla pixlar i N8:an när man använt android-telefonen ett tag. Då har 808:an dessutom större skärm med mindre pixeltäthet så det blir ännu mer oskarpt. Sen har Symbian sina fördelar, men just när det gäller media känns det väldigt föråldrat med så låg upplösning. Dessutom så går ju inte Spotify-klienten att jämföra med den på Android, nu har det t.ex. kommit Extreme Quality på både nedladdat och streamat på Android, stöd för radio osv. Det kan man ju glömma på Symbian.
Till Android finns flera olika mediaspelare, stöd för undertexter osv. På min Android kan jag streama SVT Play i 720p HD utan problem, bilden är helt sanslöst bra.
Nu finns det riktigt vassa android-telefoner som är stöt- och fukttåliga också.
Men 808:an är väl bra på sitt, kameran är ju outstanding. Men om inte kameran är livsviktig kan du få en mycket bättre mobil för de pengarna.
Postad 10 september 2012 - 13:56
Den versionen ser jag fram emot, vill blåsa mobilen nu och då samtidigt passa på få senaste fw såklart.. Tack för ditt fortsatta engagemangSenaste dagarna? Var hittade du 113.010.1506 innan idag?

Postad 10 september 2012 - 15:30
Tack för den, såg att en till där hade samma problem som jag har med sms som fastnar i utboxen utan anledning, ca 4 av 10 sms jag skickar fastnar där, trodde det va ett tele2 problem men då vet jag problemet ligger i mobilen, uppkom plötsligt så ant ett prg jag installerat som stör sms funktionen.. några tips?113.10.1506 changelog:
http://forum.dailymo...p?topic=80343.0
Postad 10 september 2012 - 20:12
Jag vill inte göra någon upprörd, men just som mediaspelare är ju N8:an och 808:an väldigt tråkiga. Har både en N8:a och en Android med 720p-skärm och det gör nästan ont i ögonen av alla pixlar i N8:an när man använt android-telefonen ett tag. Då har 808:an dessutom större skärm med mindre pixeltäthet så det blir ännu mer oskarpt. Sen har Symbian sina fördelar, men just när det gäller media känns det väldigt föråldrat med så låg upplösning. Dessutom så går ju inte Spotify-klienten att jämföra med den på Android, nu har det t.ex. kommit Extreme Quality på både nedladdat och streamat på Android, stöd för radio osv. Det kan man ju glömma på Symbian.
Till Android finns flera olika mediaspelare, stöd för undertexter osv. På min Android kan jag streama SVT Play i 720p HD utan problem, bilden är helt sanslöst bra.
Nu finns det riktigt vassa android-telefoner som är stöt- och fukttåliga också.
Men 808:an är väl bra på sitt, kameran är ju outstanding. Men om inte kameran är livsviktig kan du få en mycket bättre mobil för de pengarna.
Som jag fattar det så kopplar han den till en tv... Sen undrar jag om kan du ha filer över 4 GB på din android? Undertexter klarar symbian också av. Sen är FM-Sändare viktigt för många, särskilt för såna som är ute och åker mycket och i olika bilar. Vad det gäller skärmen så är det ingen pentile iallafall och är dessutom den mest ljusstarka på marknaden och därmed den bästa i solljus. Det är väl så viktigt för många. Visst är den lite lågupplöst men knappast så att den går bort enligt mig.
Redigerat av bag, 11 september 2012 - 09:06.
Postad 13 september 2012 - 20:27
http://forum.dailymo...p?topic=77842.0
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 13 september 2012 - 20:32.
Postad 13 september 2012 - 20:50
Redigerat av Dekes, 13 september 2012 - 20:51.
Postad 13 september 2012 - 21:45
Tack, men jag är medveten om att den fungerar om man lägger den med i rofs =) Påpekade bara att den inte går att installera.Trixeo. här är en cfw på fp2 där rompatcher fungerar.
http://forum.dailymo...p?topic=77842.0
Postad 14 september 2012 - 11:05
Postad 14 september 2012 - 13:18
När 808fanclub släpper en svensk version av FP2? Syftningsfel där eller808fanclub har släppt en ny moddad fw av fp2 med allt godis inlagt men bara på engelska.. Har du någon koll på när de släpper en svenskversion av fp2 trixeo?
http://www.808fanclu...review.html?m=1

Nokia säger såklart ingenting som vanligt om datum för release av FP2. Jag har kört den engelska läckta nu ett par dagar och den fungerar fint.
Postad 14 september 2012 - 13:30
Men funderar på smiska in denna engelska varianten så länge.. Kan man lägga till svenska i efterhand på den engelska moddade fw eller blir det till att göra om hela installationen?
Postad 14 september 2012 - 13:54
Göra om skulle jag säga. Jag kommer med en cfw så småningom men den kommer inte att innehålla särskilt många moddar. Jag satsar på renhet och original i fortsättningen.ja såklart menar ja när Nokia släpper den svenska versionen.. Det va det ja undra?
Men funderar på smiska in denna engelska varianten så länge.. Kan man lägga till svenska i efterhand på den engelska moddade fw eller blir det till att göra om hela installationen?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar