![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
Postad 29 september 2012 - 09:22
Fick min Tizzbird F11 igår , och satt uppe halva natten för att få den att fungera...
Alltså det där med "apparna" funkar ju SKITDÅLIGT !
Jag har lyckats få igång Youtube & Spotify , men inte någon av alla svenska "play-kanaler" -
som ju var anledningen till att jag köpte den.
HUR GÖR NI - för att få ex. TV4 play , SVT Play och VIAPLAY att funka ?
Apparna finns ju inte ens att ladda ner via "mobile market"... ( Inte alla i alla fall )
Och när man försöker installera ex. TV4 Play så får man bara upp något felmeddelande...
Otroligt irriterande !
Skulle kunna vara en sån grym grej - om den inte vore så seg & buggig !
Redigerat av kulmagen, 29 september 2012 - 09:25.
Postad 29 september 2012 - 09:24
Det går ju inte att välja två outputs, t.ex att den ska ta 5.1 via spdif och hd via HDMI
Postad 29 september 2012 - 09:27
Postad 29 september 2012 - 09:37
Hej.
Fick min Tizzbird F11 igår , och satt uppe halva natten för att få den att fungera...
Jag har lyckats få igång Youtube & Spotify , men inte någon av alla svenska "play-kanaler" -
Apparna finns ju inte ens att ladda ner via "mobile market"... ( Inte alla i alla fall )
Och när man försöker installera ex. TV4 Play så får man bara upp något felmeddelande...
Otroligt irriterande !
1. Börja med att uppgradera spelaren med den speciella version av firmware som innehåller "Google Play", du gör det genom att markera firmvare update i Inställningar, System, trycka in koden 9 0 0 9 1 2 på fjärrkontrollen, kontrollera att du får upp meddelandet "Ready for GMS" och tryck därefter OK för att gå vidare med Firmware update.
2. När du gjort uppgraderingen, gör en "Set factory default" som du hittar i Inställningar, System, Advanced Settings och kryssa i rutan "erase all"
3. Gå till Appar och starta Google Play, registrera ett konto eller logga in med ett konto som du redan har. Därefter kommer du åt alla Appar i Play-butiken.
Postad 29 september 2012 - 09:38
Hej.
Otroligt irriterande !
måste ta från google play
http://www.tizzbird....support-GMS.htm
tizzbird var snabbare !
Redigerat av Taggis, 29 september 2012 - 09:39.
Postad 29 september 2012 - 10:49
1. Börja med att uppgradera spelaren med den speciella version av firmware som innehåller "Google Play", du gör det genom att markera firmvare update i Inställningar, System, trycka in koden 9 0 0 9 1 2 på fjärrkontrollen, kontrollera att du får upp meddelandet "Ready for GMS" och tryck därefter OK för att gå vidare med Firmware update.
2. När du gjort uppgraderingen, gör en "Set factory default" som du hittar i Inställningar, System, Advanced Settings och kryssa i rutan "erase all"
3. Gå till Appar och starta Google Play, registrera ett konto eller logga in med ett konto som du redan har. Därefter kommer du åt alla Appar i Play-butiken.
Jaha , handhavande-fel såklart... *ler*
Testar att göra rätt denna gång , så får vi se om detta är den BÄSTA roliga leksak man nånsin köpt istället...
Postad 29 september 2012 - 12:15
et inte hur du gör men för mig funkar det utmärkt att köra via hdmi ut till förstärkaren
Känns inte som man kan göra på så många vis. HDMI kabel från f11 till surround förstärkarens HDMI och sen ställer jag audio i f11 på HDMI-Digital.
Vilket resulterar i inget ljud alls nånstans.
Om jag sätter HDMI-analog(pcm) får jag 2.0 ljud...
Vad gör jag för fel?
Postad 29 september 2012 - 14:21
Känns inte som man kan göra på så många vis. HDMI kabel från f11 till surround förstärkarens HDMI och sen ställer jag audio i f11 på HDMI-Digital.
Vilket resulterar i inget ljud alls nånstans.
Om jag sätter HDMI-analog(pcm) får jag 2.0 ljud...
Vad gör jag för fel?
Det finns ytterligare en meny efter att du valt HDMI-Digitalt;

Om du väljer "On" för Dolby Digital och DTS, skickas dessa ljudformat ut via HDMI som de är (pass-through) och din förstärkare måste klara att spela upp dem. Sätter du HD-Audio "On" så skickas HD-ljud till din förstärkare. Om förstärkaren inte klarar dessa format blir det "tyst". Väljer du istället "Off" för respektive format, så gör TizzBird en "down-mix"
Postad 29 september 2012 - 14:38
Det laggar då & då , trots att man anslutit till routern med kabel...
Och dessutom så är det en irriterande "layout" på skärmen , där själva "play-knappen" inte syns...
Hur ändrar man sånt ?
Postad 29 september 2012 - 16:42
Det finns ytterligare en meny efter att du valt HDMI-Digitalt;
Om du väljer "On" för Dolby Digital och DTS, skickas dessa ljudformat ut via HDMI som de är (pass-through) och din förstärkare måste klara att spela upp dem. Sätter du HD-Audio "On" så skickas HD-ljud till din förstärkare. Om förstärkaren inte klarar dessa format blir det "tyst". Väljer du istället "Off" för respektive format, så gör TizzBird en "down-mix"
Fick till det, det var min HDMI kabel som strulade. Köpte en ny med högre kvalitet och då funkade det.
Lite segt i bytet mellan de olika formaten men det funkar iaf
Postad 29 september 2012 - 18:37
Måste man formattera den i något speciellt "mode" - eller ska det funka med en NTFS HDD ???
Vad gör jag för fel ?
Postad 29 september 2012 - 18:57
baksida nere är OTG Port: For keyboard and mouse
Postad 30 september 2012 - 08:15
Postad 30 september 2012 - 12:33
Postad 30 september 2012 - 13:58
Testa att hålla in "Home" knappen, jag tror att man då kommer till ett felsäkertläge och kan starta om. Gör i så fall en "Set factory default" för att nollställa. Om du inte får igång den skicka in den till support.
Det verkar inte hjälpa. Då får jag väl skicka tillbaka den då. Suck...
Postad 30 september 2012 - 18:53
Tizzbird hittar INTE disken , oavsett i vilken USB-port jag sätter den.
När jag dockar ihop den med min 2 år gamla LG bluray , så dyker dock disken upp som "extern enhet".
Varför funkar det inte med Tizzbirden ???
Grymt irriterande , att det är så mycket buggar och problem med denna nya leksak !!!
Postad 30 september 2012 - 20:41
Enkel fråga, hoppas på enkelt svar.
Postad 02 oktober 2012 - 06:20
Det verkar inte hjälpa. Då får jag väl skicka tillbaka den då. Suck...
"TizzBird hänger sig i uppstart"
Fel av mig, det är Meny-knappen man skall hålla in för att starta i "safe-mode", men du kanske redan har skickat. Gissningsvis orsakas problemet av installerade Appar och rådet är att ta bort en i taget från senast installerade för att se vilken som ställer till problem.
Postad 02 oktober 2012 - 12:00
1. Android ver 3 eller nyare, när / OM den kommer att bli verklighet eftersom det "bara" var en mjukvaru sdk som behövdes.
2. Identifiering mot servers/internet. Just nu tror F20 den är en mobil eller OKÄND beroende på hur/vart du surfar. Samma med DNLA, PLEX, mfl.
3. Scraping.... Förbättra eller gör om till något som fungerar. Att det fungerar med en massa manuella inputs är inte = att det fungerar.
(min ligger fortfarande i garderoben, nästan ny och blir där till den fungerar som den skall)
Postad 03 oktober 2012 - 15:20
"TizzBird hänger sig i uppstart"
Fel av mig, det är Meny-knappen man skall hålla in för att starta i "safe-mode", men du kanske redan har skickat. Gissningsvis orsakas problemet av installerade Appar och rådet är att ta bort en i taget från senast installerade för att se vilken som ställer till problem.
Oj, jag provade bara med HOME-knappen. Nu är den inlämnad på närmsta NetOnNet-butik för service. Vänta, vänta...
Postad 03 oktober 2012 - 23:21
Det enda problemet jag har är scrapingen.
Jag har en sonology NAS där jag har hela mitt filmarkiv.
Detta har jag provat att dela ut både med NFS och SMB. Funkar kanon att mappa upp.
1. jag har skrivrättigheter i NAS-sharet.
2. F11an är ansluten till internet, kan surfa hämta appar etc.
3. "rätt" syntax används när jag scrapar.
Väljer jag att scrapa alla filer i mappen snurar det en liten stund och sedan säger den att det är färdig. Kör man en och en kommer dialogrutan som säger att den håller på att jobba upp. Försvinner sedan men inget händer.
Tips någon?
Tack på förhand
Postad 04 oktober 2012 - 10:26
fins en ny tizzbird firmware vad fins i den trooo
För alla som fortfarande undrar, finns en change log här: http://www.tizzbird....e.htm#changelog
Postad 04 oktober 2012 - 12:38
Ställer frågan igen eftersom den blir ignorerad.....Jag tycker vi borde få svar på följande:
1. Android ver 3 eller nyare, när / OM den kommer att bli verklighet eftersom det "bara" var en mjukvaru sdk som behövdes.
2. Identifiering mot servers/internet. Just nu tror F20 den är en mobil eller OKÄND beroende på hur/vart du surfar. Samma med DNLA, PLEX, mfl.
3. Scraping.... Förbättra eller gör om till något som fungerar. Att det fungerar med en massa manuella inputs är inte = att det fungerar.
(min ligger fortfarande i garderoben, nästan ny och blir där till den fungerar som den skall)
Postad 04 oktober 2012 - 16:18
Ställer frågan igen eftersom den blir ignorerad.....
1. Se post #421
2. TizzBird kör Android och är en "mobil" mot Internet, vad skulle det annars vara? Du kan ställa i webbläsaren att begära "Desktop" version av sidan.
3. Se post #541
Postad 04 oktober 2012 - 17:43

Postad 04 oktober 2012 - 20:00
Jag har installerat Flash P från 1Mobile och bytt konto till Stickn1... klickat fram "mina appar" och under alla mappar har jag klickat på flash player mappen och uppdaterat. När jag går till baka till mitt eget konto så hittar jag den ej bland mina/alla appar. Visst skall man se den där? Vid sista prog.uppgraderingen gjorde jag en fabrksåterst. med "Erase everything förkryssat. Kan det vara så att en uppgradering av programvaran måste till innan Svt-play 2.0 skall fungera
Trådlösa nätveket funkar någorlunda. Har 48-50dBm. Testade i dag med trådbundet för att se om det skulle bli mindre störningar på 720p när jag ser film på internet. Nätet segade ned. T.ex IMDb trailers gick ej att se i 720p vilket jag gör med det trådlösa nätverket. Har en D-link 655. Ytterst märkligt. Tacksam för tips på varfördet det blir så? NFS funkar bra.
/KH
Postad 04 oktober 2012 - 20:54
1. ingen skillnad mellan 2.3 och ics? HLS stöd är väl den största skillnanden?1. Se post #421
2. TizzBird kör Android och är en "mobil" mot Internet, vad skulle det annars vara? Du kan ställa i webbläsaren att begära "Desktop" version av sidan.
3. Se post #541
2:. . mobil enhet? tycker det är irrelevant eftersom den står hemma kopplad till en tv som inte får rätt upplösning för att f20 presenterar sig på ett felaktigt sätt. web läsare kan man justera, men resten då? Samma sak med appar från market, du kan inte tanka ner en tablet app pga av att den presenterar sig som en mobil.
3: scraping.... been there done that hört alla tizzbird ursäkter för att det inte fungerar. (jo den funkar om man gör om allt till manuellt) men det tycker jag inte är att det fungerar, i synnerhet som många andra alternativ fungerar klockrent.
(bättre att försöka sälja fler N1 istället)
sen sen som en reflektion, är inte intresserad av din åsikt av vad du tycker är skillnaden mellan 2xx och ics, utan frågan var när OM det kommer?
Postad 04 oktober 2012 - 20:55
vilka appar kan tänkas man kan ta ner till Tizzbird som kan vara något förslag!!!
Jag gillar iMediaShare, den innehåller massor av web-kanaler med intressant innehåll, TED Speaks, IMDb
Postad 04 oktober 2012 - 21:24
1. ingen skillnad mellan 2.3 och ics? HLS stöd är väl den största skillnanden?
2:. . mobil enhet? tycker det är irrelevant eftersom den står hemma kopplad till en tv som inte får rätt upplösning för att f20 presenterar sig på ett felaktigt sätt. web läsare kan man justera, men resten då? Samma sak med appar från market, du kan inte tanka ner en tablet app pga av att den presenterar sig som en mobil.
3: scraping.... been there done that hört alla tizzbird ursäkter för att det inte fungerar. (jo den funkar om man gör om allt till manuellt) men det tycker jag inte är att det fungerar, i synnerhet som många andra alternativ fungerar klockrent.
(bättre att försöka sälja fler N1 istället)
sen sen som en reflektion, är inte intresserad av din åsikt av vad du tycker är skillnaden mellan 2xx och ics, utan frågan var när OM det kommer?
1. Svaret på din fråga Om/När som jag pekade på inlägg #421 var första raden "... vi har inga nya besked om uppgradering till ICS 4.0"
2. Var får den inte rätt upplösning för att den presenterar sig som en mobil? Jag är inte riktigt med på vad du tänker på. När det gäller "tablet Appar" så tror jag det handlar om Android version, vissa kräver 3.0 eller högre, då går det inte att tanka ner dem i F11/F20 som har 2.3. Men det finns "mobiler" som har 4.0 0ch senare, så hänger inte riktigt med i att begränsningen ligger i att den presenterar sig som en mobil.
3. Tro det eller ej, det finns massor av mediaspelare på marknaden som inte har scraping alls. TizzBird har scraping som fungerar, men det finns orsaker till att den i vissa fall inte fungerar. Vi är även medvetna om att andra system, som varit med länge, har kommit mycket längre i sina lösningar än TizzBird. Det ligger i planeringen att förbättra funktionen, det är det som står i inlägg #541
Postad 05 oktober 2012 - 09:45
- Den spelar upp RAR filer utan problem. Hittar även undertext om detta finns i raren.
- NFSen funkar perfekt både till min dator och min NAS. Funkar utan problem och går otroligt fort.
- Inget lagg när jag spelar upp filmer/musik. Har testat det mesta.
- Jag kör med wire och sen kopplad till NFS på datorn. 0 lagg eller andra otrevligheter.
- Ändrar automatiskt till 3D mode på TVn. Går snabbt och blir bättre.
- 3D texter blir faktist 3D och sparar en på så sätt mycket arbete
- Scrape funktionen funkar perfekt om man bara har lite kontroll över sitt film/musik bibliotek. Är allt en stor röra så får man skylla sig själv. .
- Den hittade 184 stycken av mina 187 filmer. Filmerna den inte hitta var amatör tillverkade dokumentär filmer. Inte konstigt huh?
- Mycket snabba menyer. Fin och smidig UI.
- För att fixa lagg/svart skärm i play tjänster som SVTPlay skaffa FLASH.
- Om man bara läser alla instruktioner som Tizzbird teamet skriver ut och har lite sunt förnuft OCH inte är helt okunnig inom IT så klarar man detta fin fint.
- Tycker de e lite sorgligt när man läser alla möjliga kommentarer med lätta problem. Hade folk bara läst manualer och guider så hade de inte haft problem. Och slutligen: Tizzbird e så nära man kan komma XBMC när det gäller vad den klarar av. Jag har levt med en Popcorn Hour nu i ett halv år. Och hatar den mer än något annat. ****t borde förbjudas för försäljning.Tizzbird ärmin räddning och allt har blivit underbart.
Postad 05 oktober 2012 - 10:53
Scrape funktionen fungerar inte bra mot en Nas.Jag tycker tizzbirden funkar perfekt.
- Den spelar upp RAR filer utan problem. Hittar även undertext om detta finns i raren.
- NFSen funkar perfekt både till min dator och min NAS. Funkar utan problem och går otroligt fort.
- Jag kör med wire och sen kopplad till NFS på datorn. 0 lagg eller andra otrevligheter.
- Scrape funktionen funkar perfekt om man bara har lite kontroll över sitt film/musik bibliotek. Är allt en stor röra så får man skylla sig själv. .
- Den hittade 184 stycken av mina 187 filmer. Filmerna den inte hitta var amatör tillverkade dokumentär filmer. Inte konstigt huh?
- Om man bara läser alla instruktioner som Tizzbird teamet skriver ut och har lite sunt förnuft OCH inte är helt okunnig inom IT så klarar man detta fin fint.
- Tycker de e lite sorgligt när man läser alla möjliga kommentarer med lätta problem. Hade folk bara läst manualer och guider så hade de inte haft problem. Och slutligen: Tizzbird e så nära man kan komma XBMC när det gäller vad den klarar av. Jag har levt med en Popcorn Hour nu i ett halv år. Och hatar den mer än något annat. ****t borde förbjudas för försäljning.Tizzbird ärmin räddning och allt har blivit underbart.
Popcorn Hour är sen tidig 2008 , hadde själv en A100 som funkade bra.
Postad 05 oktober 2012 - 11:21
Wow!! Härligt med så positiv feed-back. TackJag tycker tizzbirden funkar perfekt.

Postad 05 oktober 2012 - 17:23
Postad 05 oktober 2012 - 18:46
Den spelar upp RAR filer utan problem inte den jag har nope...Jag tycker tizzbirden funkar perfekt.
Postad 05 oktober 2012 - 21:18
Tizzbird anställd ????Jag tycker tizzbirden funkar perfekt.
Postad 06 oktober 2012 - 15:34
Postad 06 oktober 2012 - 16:19
Har en Tizzbird 20
Är det någon som kan förklara varför det står två upplösningar, ntsc mm.
https://www.minhembi...c_id=426482.jpg (första gången jag lägger med en bild, hoppas jag gör rätt).
Postad 06 oktober 2012 - 16:39
Hej.
Har en Tizzbird 20
Är det någon som kan förklara varför det står två upplösningar, ntsc mm.
https://www.minhembi...c_id=426482.jpg (första gången jag lägger med en bild, hoppas jag gör rätt).
I systemet finns möjlighet att välja olika upplösningar för olika utgångar, HDMI, Komponent och Komposit. F20 har dock bara HDMI och Komposit, så inställning för Komponent-utgången har ingen funktion (den finns på TizzBird F30). Det du ser är egentligen 3 olika upplösningar i den bild du visar.
Postad 07 oktober 2012 - 18:08
se här: http://www.tizzbird.se/TizzbirdF11.htm
Redigerat av katamail, 07 oktober 2012 - 18:14.
Postad 07 oktober 2012 - 18:27
En fråga bara: vad är det med Google Play? varför kommer inte Tizzbird med appen redan installerad som det står på eran och på återförsäljarens hemsida?
se här: http://www.tizzbird.se/TizzbirdF11.htm
Nej, det står inte att TizzBird levereras med Play förinstallerad. Anledningen till detta är att det inte finns någon certifiering för mediaspelare från Google och man kan därför inte inkludera den i den officiella firmware. Men möjligheten finns att själv välja att lägga in det genom att trycka en speciell sekvens på fjärrkontrollen innan man trycker OK för att uppgradera.
Postad 07 oktober 2012 - 19:21
Redigerat av katamail, 07 oktober 2012 - 22:09.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar