+ Kebab
+ Tvättat bilen
+ Fått kontraktet på nya jobbet :-) någon som har penna?
- Fick köra bilen efter tvätt
- Var på jobbet vid 05:00
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 29 January 2013 - 16:46
+ Slutade vid lunch idag
+ Kebab + Tvättat bilen + Fått kontraktet på nya jobbet :-) någon som har penna? - Fick köra bilen efter tvätt - Var på jobbet vid 05:00 Postad 29 January 2013 - 18:04 Som jag ser det så tycker jag det är bra om man avancerar inom samma jobb man från början började på. Att få mer ansvar ser jag mest som ett plus, kommer dessutom få flyga en hel del i min nya tjänst vilket känns kul också. Postad 29 January 2013 - 19:07
Beror på vad man vill med sitt liv ;-) Har tänkt som dig och har nu högre lön än chefslönerna och jag har alltid sagt att jag aldrig vill bli chef :-) guess what? Postad 30 January 2013 - 13:15 Ja, får man coola förmåner så det ju ett stort +. Inom vården tex innebär mer ansvar dock endast mer administration och jobb. Bättre då att få högre lön på ett annat sjukhus och göra samma saker. Postad 30 January 2013 - 13:51 Stridspilot är nog ett drömyrke...hyffsad lön och arbetsplats Postad 31 January 2013 - 00:26
- jag och mina 2 smårvar blev anfallna av en lös hund idag
+ en spark i sidan och att jag satte mig på den vilda hunden resulterade i att vi alla klarade oss bra. Hur det gick för den anfallande hunden skiter jag i ärligt talat Postad 31 January 2013 - 07:48 Sanslöst! Nitade du husse/matte till kräket också? Postad 31 January 2013 - 07:54
Hur kommer det sig att hunden ifråga nu är ett kräk? Det är en hund för fan. Inget konstigt att den skulle ryka ihop med rivaliserande hundar. Postad 31 January 2013 - 08:03
- Snorstessigt på jobbet, release å gång som inte funkar riktigt, och precis då blir det VAB....
Postad 31 January 2013 - 09:32
Jag tror att hunden är frustrerad pga för lite aktivering. Men det är fortfarande en ytterst olämplig hund att ha för en pensionär. Postad 31 January 2013 - 09:33 Hunden var okopplad. Dessutom tolkade jag det som att Zartok pratade om barn, då jag inte hört uttrycket "smårvar" förut. I vilket fall så är det illa att bli anfallen av en okopplad hund. (Kräk är för övrigt gammal svenska för boskap eller kreatur, men av någon anledning så tror alla att det skulle vara något nedsättande med ordet.) Postad 31 January 2013 - 09:38
Ja men då är det ägaren som skall erhålla bannor och inte hunden. Och ja jag känner väl till uttrycket för kreatur och jag tvivlar på att det var det du syftade på. Och om du nu gjorde det så var det underligt
Jepp som sagt är detta på ägaren och inte på hunden. Jag själv blir lätt frustrerad när folk börjar ge hundarna skit när det i de flesta fallen handlar om dålig fostran från ägaren. Samma sak med ungar... Redigerat av Birkanoff, 31 January 2013 - 09:42. Postad 31 January 2013 - 10:33 Fritt att tolka vad jag menade med "kräk" i detta fall, men vi har uppenbarligen inte samma syn på hundar. Men jag ger dig rätt för att det är ägarens fel och därför inte hunden som ska straffas. Likväl skulle jag inte tveka en sekund att skada en anfallande hund för att skydda mig själv eller andra. Postad 31 January 2013 - 17:20
Jag ber om ursäkt, ny mobil som ska stavningskontrollera allt. Småvargar skulle det nog stå
Postad 01 February 2013 - 07:46 Hehe, jag som trodde du menade ungar och blev ett snäpp mer upprörd än nödvändigt! Men i vilket fall är det inte ok med lösa okontrollerade hundar. Postad 01 February 2013 - 23:48 Ja, upprörd blir man i vilket fall som helst :/ Postad 02 February 2013 - 00:12
Har själv haft hund som blev biten i halsen av en anfallande pitbull som for ut från en gård när någon öppnade dörren. Som tur var satte den tänderna i kopplet runt halsen och min hund lyckades skaka av sig kopplet till slut och sprang hem och vad gör man när ens hund blir anfallen, jo man försöker med allt för att den skall bli fri även om man inte alltid lyckas. Min hund hade tur den gången men det finns ju ett antal andra fall där det inte har gått så bra...
Postad 02 February 2013 - 07:05
Det är skrämmande när människor har så pass starka raser som de inte kan kontrollera. Ptbullen är ju en vansinnigt stark ras och väldigt farlig för sin storlek, med ett stenhårt psyke. Även om den typen av hund avlas bort från hundagressivitet så finns det kvar hos väldigt många.
Därmed inte sagt något om rasens vara eller ickevara, jag anser att alla raser ska få finnas, men ägaren måste förstå hur man tar hand om sin ras. Postad 02 February 2013 - 11:52
farlig för sin storlek? det beror väl på hur den uppfostras precis som med alla raser. en liten tax kan också vara livsfarlig om den uppfostras fel. en hund som tror att det är den som bestämmer istället för husse/matte kan bli farliga. det gäller ju att så tidigt som möjligt uppfostra hunden på ett korrekt sätt och visa vem det är som bestämmer,, och det gör man inte genom att slå hunden på nosen eller ta tag i nackskinnet eller på något sätt röra hunden fysiskt, som man ser alldeles för ofta. det kan i många fall bara bli värre. har själv haft en 60kg rottweiler som skulle kunna äta upp mig om han ville, som tur var uppfostrades han på rätt sätt och var snällare än ett lamm. vänligare hund finns inte,, speciellt när det kommer till små barn, då var han försiktigare än mamman själv till barnet. Postad 02 February 2013 - 12:06
Tyvärr vet man inte hur hunden är som kommer emot en när man är ute... den kanske är hur snäll som helst, eller inte.
Problemet är ju dock alltid hundägarens kontroll eller frånvaro av denna, har svårt för att skylla på hunder faktiskt, har blitt biten ett antal gånger, det är alltid idioterna som inte borde få ha hund som är problemen, och skapar sina små/stora monster. + helg - för mycket rödvin igår + för mycket rödvind igår.. Postad 02 February 2013 - 12:07
Som sagt så hänger så mycket på ägaren. Hundkörkort hade varit ett välkommet krav.
Postad 02 February 2013 - 12:11
En tax kan aldrig bli farligare än en pitbull pga fysiken. En staff eller bullras har mycket kraftigare käkmuskler då aveln tidigare drog åt det hållet. Alla hundar kan bli aggressiva om dom blir uppfostrade fel, och det är extremt sällsynt att det är något fel på hunden, iaf bland hundarna som vi har i sverige.
Det som jag anser är viktigt är att man skaffar hund efter vad man vill ha ut av hunden, inte pga utseende. Gillar man kraftfulla raser som pitbulls bör man känna till att de har ett skarpt psyke. Vill man istället ha en stor hund som till naturen är lugnare så finns det ex gårdshundar att välja mellan. Inget illa sagt om någon ras, jag är emot förbud. Det man ev skulle kunna införa är en slags kontroll så att vem som helst inte kan få äga vilken ras som helst om man inte är bekant med hundar. En 15årig förortstuffing kanske är en olämplig ägare av två pitbulls om det är första hundarna hen ska ha. Jag var själv inne på en bullterrier först, men då dom har lite mycket energi för en trea imo så valde vi ett par shelties. Dom kan härja nog så mycket, men dom väger å andra sidan 4 och 9 kg, inte 35 Ska vi kanske starta en hundtråd? Dagens plus iaf: jag lyckades få bort ett par pass jag behövde ha ledigt på pga skolan. Minus: ena vovven var magsjuk i natt. Stackarn Postad 02 February 2013 - 12:32
https://www.minhembi...howtopic=234257 + Flickvän hemma på snabbvisit - Jobb 14 - 22 Postad 02 February 2013 - 12:34
Att säga att det aldrig är hundens fel utan alltid ägarnas, är som att påstå att det alltid är föräldrarnas fel när deras barn visar psykopatiska drag. Lägg ner den tanken. Inse att även djur är individer. Har man haft en snäll garnityrhund, så betyder det inte att alla garnityrhundar är snälla per definition, bara man fostrar dem rätt. Du vet inte hur din valp blir som stor, men du vet med säkerhet att du kommer fästa dig vid vovven. Därför komme du ofrånkomligen blunda för en del av dess olater. Därför tar du en risk om du skaffar "fel" valp till din barnfamilj. Erkänn det för dig själv innan du skaffar hunden, för annars vet du inte vad du håller på med.
Postad 02 February 2013 - 12:37
Snälla du, det är väl ingen som påstått det? Men vi kanske skulle flytta denna diskutionen till husdjurstråden som jag länkade till ovan. Postad 02 February 2013 - 12:44
precis,, aldrig någon som påstått det heller.
nog med OT för min del.. sorry för det Dagens plus premier league helg. dagens plus får några kompisar hit på besök. blir fotboll och alkoholhaltiga drycker i mängder dagens plus utgång senare på kvällen dagens minus jag måste städa hela lägenheten innan dom kommer betalade räkningar idag och det blev inte mycket kvar på kontot efter Postad 02 February 2013 - 22:09
+ Varit iväg på lite matfest i gott sällskap av vänner, med Pajer i massor samt tårtor o annat gott idag!
- Åt för mycket känner jag! Postad 04 February 2013 - 14:20
+ Pappaledig fm med kaffe på kyrkis.
- Öroninflammation på ungen så att vi fick fick gå till doktorn mitt under sångstunden. Postad 08 February 2013 - 10:43
Igår: + Fick upp nya TVn på väggen
+ bilen blev godkänd vid kontrollbesiktning + Fick föra in den! - Det är kallt ute! Postad 08 February 2013 - 10:51
Roligt att just det kom förbi, det var just en tax jekel som landade mig på sjukan med rejäla infektioner i bett som ändå hade behandlats på akuten.. hade ett grönt ben i tre månader.. + FREDAG + Farsan fyller år!!! - Skitväder, inge kul att motionera i det här.. :\ Postad 10 February 2013 - 10:07 Fast det var nog en infektion från bettet som gjorde det. Tänk dig om du hade fått ett fem gånger så kraftigt bett? + tacofrukost - sen slut tacos Postad 10 February 2013 - 14:35
+ Startat snöskotern för första gången den här vintern.
- Upptäckt att bruks-/vinterbilen läcker glykol... Postad 10 February 2013 - 16:25
+ min veckoinvägning visar idag att jag tappat 6kg på 5 veckor tack vare...sunt förnuft och kontroll på kcal.
- dottern febrig...igen Postad 10 February 2013 - 16:33
Att bli fysisk med en hund är absolut inga problem. Men det är viktigt att kunna skilja på "fysisk" och "hårdhänt". Hårdhänt får du naturligtvis inte vara. Att vara fysisk med sin hund kan snarare föra dig närmare hunden. Mina grannar har en folkskygg hund som alltid skäller, såväl inne som ute, och den springer dom runt och skriker på. Är det något som inte fungerar på en hund är det att man börjar skrika på den och slita i kopplet. Belöna rätt beteende är det man ska göra. Postad 11 February 2013 - 14:34
+ Snart får jag åka hem
+ finns ett 20 kg paket att hämta :-) + kebabTisdag i morgon :-) + slutar kl 11:00 i morgon - Release i morgon så jag måste kliva upp 04:00 Postad 12 February 2013 - 11:23
+ Snart lunch
- Det är Tisdag, veckans absolut sämsta och tråkigaste dag. - Det snöar ute, what a surprise - Väntar på lönen och bättre tider, hela 13 dagar kvar till det förstnämnda Postad 12 February 2013 - 11:35
+Varit på kurs i STO för min nya tjänst
-Stockholm gjorde mig förkyld Postad 12 February 2013 - 11:36
+ ligger TVÅ veckor före med skolarbetet.
-ska rätta småsaker på c-uppsatsen imorgon Postad 12 February 2013 - 19:06
+ slutade kl 11
+ kebab :-) + får spela in mina Dynaudio Excite X16 + Hittade huset som jag vill ha :-) + CL i kväll - Om jag pyntade in kontantinsattsen på huset (5 000 000 kr) så skulle månadskostnaden hamna på runt 68000 kr i månaden utan amortering, vilket är lite saftigt :-( Redigerat av fristil, 12 February 2013 - 19:07. Postad 13 February 2013 - 13:45 Hemnet-länk? Postad 13 February 2013 - 14:15
+ sovmorgon på nyrenoverat hotell
+ hockeyträning ikväll - Några jobb timmar kvar... fast å andra sidan. Jag sitter på MHB, Feber & FB samtidigt, så det får bli ett plus. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |