DriveClub (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
9
|
(16)
|
199:- |
Postad 15 December 2014 - 10:10
Postad 15 December 2014 - 13:52
Postad 15 December 2014 - 18:15
Låter med andra ord som att jag inte missar något när jag gav bort min kopia.
Nja... Fortfarande det bästa bilspelet till PS4!
Postad 15 December 2014 - 19:05
Det säger i och för sig inte mycket.Nja... Fortfarande det bästa bilspelet till PS4!
Postad 15 December 2014 - 19:40
Postad 16 December 2014 - 01:06
Postad 16 December 2014 - 01:27
Postad 16 December 2014 - 20:20
Äsch nu har jag ju köpt fullversionen så nu får det gärna bli ett mini-demoDröjer det länge till så vete tusan om inte driveclub ps+ ed borde bli lika stort som det sas från början. Hela spelet minus ett par bilar och banor.
Väntar hellre på Last of US, infamous eller Knack som PSN+ spel under 2015
Postad 16 December 2014 - 21:13
Evolution trademark. All MotorStorm-spel hade denna feature.Absolut största problemet med spelet är gummibands effekten! Spelar ingen roll hur grym man är, minsta lilla fel så kör alla om dig direkt! De måste fixa detta!!
Men det var dock aldrig lika irriterande i MS som i Studio Liverpools Wipeout HD. Det var brutalt i de högsta klasserna...
Postad 18 December 2014 - 23:04
Men hur är det med Singleplayer, verkar väldigt knapert, menar inga turneringar och sånt som det brukar vara, eller hittar jag det helt enkelt inte ?
Kanske mest är menat för multiplayer eller ?
Vad jag sett kan man bara välja en bana i taget i sigleplayer, ganska uselt isåfall!
Redigerat av UbeenAced, 18 December 2014 - 23:05.
Postad 18 December 2014 - 23:40
Vad jag sett kan man bara välja en bana i taget i sigleplayer, ganska uselt isåfall!
Du får nog bara titta lite noggrannare i menyerna.
Finns småturnerningar där du måste klara en för att låta upp nästa o.s.v. Inklusive nya bilar och dylikt.
Kul spel tycker jag. LÄTT värt 200kr.
Redigerat av B8, 18 December 2014 - 23:40.
Postad 19 December 2014 - 05:25
Nyss börjat spela Driveclub och det verkar ganska bra, grym grafik iallafall
Men hur är det med Singleplayer, verkar väldigt knapert, menar inga turneringar och sånt som det brukar vara, eller hittar jag det helt enkelt inte ?
Kanske mest är menat för multiplayer eller ?
Jag har för mig att alla single player tour är DLC's om än gratis sådanna. Om man inte laddar ner DLC:na så har man INGA tour att köra, dvs det som mest liknar single player. Sedan att man kan köra enstaka banor känns mer som en practice run, typ.
https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-se/games/driveclub/cid=EP9000-CUSA00003_00-XXXXXXXDRIVECLUB%3AADD-ONS
Postad 19 December 2014 - 05:28
Postad 19 December 2014 - 09:53
Jo grymt skoj spel och helt galet snygga väder effekter, superläckert.Hade turen att hinna med att få den för 200kr och det är rena rånet
Tackar så mycket för svaren!
You've Been Aced
Postad 29 December 2014 - 20:27
Postad 30 December 2014 - 18:13
Kul de är att veta att min handkontroller har varit "trasig" hela tiden.. därför har det varit skitsvårt att klara spelet.
Min R2-knapp ger bara 75% gas, så jag har haft hur svårt som helst att lyckas köra. Att drifta har varit en fight för hela mitt liv.. men nu driftar man ju bara om man tittar på bilen
Försök köra drifting med "ett ägg på gaspedalen"..
Viste inte heller att en venom kunde köra fortare än 290km/h.. =)
Postad 30 December 2014 - 19:35
Hur kom du fram till detta?HAHAHA!
Kul de är att veta att min handkontroller har varit "trasig" hela tiden.. därför har det varit skitsvårt att klara spelet.
Min R2-knapp ger bara 75% gas, så jag har haft hur svårt som helst att lyckas köra. Att drifta har varit en fight för hela mitt liv.. men nu driftar man ju bara om man tittar på bilen
Mest nyfiken om man såg det i något spel eller så...
Postad 30 December 2014 - 19:42
Hur kom du fram till detta?
Mest nyfiken om man såg det i något spel eller så...
Jo, jag märkte det i The Crew.. spelet är mer förlåtande än driveclub, men ändå fast man körde perfekt så klarade jag inte av vissa uppdrag. Så såg jag vilken toppfart jag hadde jämfört med andra videos och insåg att det går för långsamt. Trodde givetvis det var spelet tills jag fick tips om att ändra en sak i options.. Det hjälpte lite, men inte tillräckligt, så jag provade en annan handkontroll och då var det inga problem som helst. Så jag kom fram till att det var handkontrollern och laddade ner en app till telefonen för att kolla vad L2/r2 ger för analoga värden när de trycks ner. Kopplade in handkontrollern till mobilen via sonys "Remote play"-app och testade appen GamePadDiagnostic där jag såg det i klartext att min handkontroller är "trasig".
Postad 03 January 2015 - 00:04
Verkar inte vara så många racing-spel ute för PS4. Need For Speed var minst sagt plottrigt med GPS osv. Jag spelade mkt med min bror på X-Box original med de äldre rally och racing spelen som jag fortfarande tycker är nästan roligare än Need For Speed. Med tanke på att jag besöker honom emellanåt sitter vi i hans vardagsrum och lirar tillsammans, men vi båda saknas split-screen där man kan köra mot varandra. Antar att online gaming har ersatt den gamla klenoden.
Har även kört Grid på PS3, men dagens racing är så himla snabba, och jag saknar ett lugnare tempo med mer känsla.
För att återkoppla till tråden: anledningen till att jag inte köpte Driveclub var för att jag hört att det var ganska buggigt och så fungerar inte alla online tjänster.
Redigerat av Glidtassen, 03 January 2015 - 00:06.
Postad 05 January 2015 - 22:09
Jag kommer nog in och joinar under morgondagen.minhembio4 klubb igång nu om någon vill joina
Hur är spelet numera?
Har inte spelat på över 1 månad p.g.a. servrarna men de borde fungera nu va?
Är AIn och bestraffningssystemet fortfarande lika mycket skräp?
Postad 05 January 2015 - 23:04
https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=307774&view=findpost&p=4149370Är AIn och bestraffningssystemet fortfarande lika mycket skräp?
Postad 05 January 2015 - 23:13
Då får det samla damm lite till då.https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=307774&view=findpost&p=4149370
Lär ju inte vara något andrahandsvärde på detta spelet...
Postad 10 January 2015 - 15:36
minhembio4 klubb igång nu om någon vill joina
Hoppade med där nu (som Bate). Har ingen aning om vad det innebär att vara i klubb egentligen, men det visar sig väl. Bör väl levla min bil lite i största allmänhet först kanske.
Postad 19 January 2015 - 20:30
Välkommen, har inte varit inne på ett tag och ser att jag är sämst i klubben på lvl14 - får skärpa migHoppade med där nu (som Bate). Har ingen aning om vad det innebär att vara i klubb egentligen, men det visar sig väl. Bör väl levla min bil lite i största allmänhet först kanske.
Det finns lite utmaningar som jag tycker att vi ska testa.
Tre plaster kvar i minhembio4 om någon är intresserad...nu kör vi om minhembio1-3
Postad 21 January 2015 - 04:39
Tre plaster kvar i minhembio4 om någon är intresserad...nu kör vi om minhembio1-3
Kan du lägga till mig om möjligt? Samma nick som i MHB
Postad 21 January 2015 - 21:16
Det är bara att ansluta, klubben är öppen.Kan du lägga till mig om möjligt? Samma nick som i MHB
Postad 23 January 2015 - 01:17
Postad 24 January 2015 - 20:06
Absolut. Skulle vilja komma upp i 6 pers först bara. Eller finns det inaktiva 1-3 så kan man slå ihop till 3 aktiva klubbar?Dags att köra några Club Challenges mellan Minhembio1-4?
Postad 25 January 2015 - 00:11
http://www.vg247.com...es-ai-and-more/
Redigerat av novaland, 25 January 2015 - 00:13.
Postad 25 January 2015 - 09:48
Ingen som spelar längre ju, alla har gett upp hoppetSåg precis att det ska tydligen ha släppts en patch, men ingen har nämnt något om den här i tråden... Tokiga ni e!
http://www.vg247.com...es-ai-and-more/
Får ge det en chans i eftermiddag och kolla uppdateringen
EDIT: Står att den ska bara på 3,33 Gb, min uppdateringsfil är på 5,någonting Gb...
EDIT2: Bestraffningssystemet verkar vara betydligt snällare nu, fick nog bara en kurvbestraffning på en hel bana *OMG*
Online var dock lite segt för mig, ofta man blev utkastad, men man var snabbt tillbaka igen...
Redigerat av MartinAberg, 25 January 2015 - 13:44.
Postad 13 February 2015 - 15:29
Angående gratisversionen, håll ut lite till!
@DevilDog1977 We're getting there, but there's still a lot of server development needed to support the PS+ Edition.
Postad 14 February 2015 - 21:14
Postad 16 February 2015 - 13:36
Äh Project Cars kommer om 32 dagar, Driveclub PS+ Edition kan dom stoppa upp i arslet!
Postad 26 February 2015 - 18:54
Postad 27 February 2015 - 08:28
Är det jag som har tacklat av eller är Driveclub snäppet svårare än andra liknande spel, t ex GT? Flera banor där jag har märkbara problem att klara något annat än "långsammaste tiden"..
Jaja, det är ju snyggt iaf.
Postad 27 February 2015 - 10:39
Har det kommit fler nu?Herregud... Det här spelet börjar ju bli asgrymt nu med en massa nya dlc!!
Postad 27 February 2015 - 10:39
Är det jag som har tacklat av eller är Driveclub snäppet svårare än andra liknande spel, t ex GT? Flera banor där jag har märkbara problem att klara något annat än "långsammaste tiden"..
Jag tycker kontrollen är helt åt h-vete om jag inte kopplar in ratten. Är van GT-spelare men i Driveclub lyckas jag, precis som du, oftast bara med sämsta tiden, så länge jag spelar med DS4.
Postad 27 February 2015 - 10:43
Jag tycker kontrollen är helt åt h-vete om jag inte kopplar in ratten. Är van GT-spelare men i Driveclub lyckas jag, precis som du, oftast bara med sämsta tiden, så länge jag spelar med DS4.
Okej, tack. Har tyvärr ingen ratt.
Postad 27 February 2015 - 11:03
Har det kommit fler nu?
https://store.sonyen...CXTOURXXXXXX008
https://store.sonyen...CXTOURXXXXXX007
Postad 27 February 2015 - 16:39
Jag har haft det problemet tills jag upptäckte att min R2-knapp ger bara 80% gas vid fullt pådrag. Klart man hade svårt att klå de andra då ![]()
Jag fick det svart på vitt när jag kopplade ihop min handkontroller med sonys RemotePlay-app och sedan körde verktyget GamePadDiagnostic från google play store. Då såg man att man bara fick 0.800 av 1.000 möjliga när man tryckte fullt.. ![]()
Postad 27 February 2015 - 18:02
Jag har haft det problemet tills jag upptäckte att min R2-knapp ger bara 80% gas vid fullt pådrag. Klart man hade svårt att klå de andra då
Jag fick det svart på vitt när jag kopplade ihop min handkontroller med sonys RemotePlay-app och sedan körde verktyget GamePadDiagnostic från google play store. Då såg man att man bara fick 0.800 av 1.000 möjliga när man tryckte fullt..
Så hur löste du det?
Postad 28 February 2015 - 02:32
Så hur löste du det?
Efter som det är uppenbarligen fabriksfel fel så bytte jag handkontroller =)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
9 bilder
251 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?