Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 12 July 2013 - 21:44

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Tror ni på ryktena om att MS byter GPU och mer RAM?
Om det stämmer känns det som om jag måste lägga om min bokning på PS4:an.

Postad 12 July 2013 - 21:52

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Har inget att göra med Xbox One per se men några av de funktioner ni hoppas/hoppades One skulle ha återfinns här:

http://youtu.be/dhfLBTPcG6U

Postad 12 July 2013 - 22:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Såhär sent i tillverkningsstadiet? Låter osannolikt.

Postad 13 July 2013 - 01:51

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Har inget att göra med Xbox One per se men några av de funktioner ni hoppas/hoppades One skulle ha återfinns här:

Vilka då?

Postad 13 July 2013 - 06:35

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Såhär sent i tillverkningsstadiet? Låter osannolikt.

Med tanke på att Microsoft ändrade från 256 MB till 512 MB RAM knappt tre månader före release av Xbox 360 visar att det inte är helt omöjligt.

Postad 13 July 2013 - 08:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Hoppsan hejsan, det var tvärt:D då kommer ju följdfrågan som palmis borde kunna gotta i, måste man inte ändra på en massa andra grejjer för att kunna utnyttja ramminnet (gissar att ryktet säger 12?)?

Postad 13 July 2013 - 09:11

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0

Vilka då?

Logga in och spela ALLA spelen från ett PSN-konto hos vem som helst, var som helst.

Hoppa mellan Tv och spelande direkt vid en knapptryckning.

Sedan har vi Gaikai som är Sony egna molntjänst alá Microsoft.

Postad 13 July 2013 - 09:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Är inte gaikai streaming för spel? Molnet som ms fixat gör ju mycket mer än så

Postad 13 July 2013 - 09:54

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Mjo, förvisso sant. Mark Cerny sa dock i en disskussion att tanken med Gaikai är att säkra framtiden så det lär inte stanna där.

Postad 13 July 2013 - 10:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Hoppas kan man, men jag väljer nog att se lite dystert på det. Gaikai är ju tyvärr en bra bit ifrån att lanseras redan idag, tänk hur länge en dedikerad serverlösning skulle ta på det. Kanske tre år bort om man väljer att satsa på det :/

Postad 13 July 2013 - 18:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Logga in och spela ALLA spelen från ett PSN-konto hos vem som helst, var som helst.

Hoppa mellan Tv och spelande direkt vid en knapptryckning.

Sedan har vi Gaikai som är Sony egna molntjänst alá Microsoft.

Det du säger är det som fortfarande Xbox One har. Så där är inget nytt. Du laddar ner ett köpt spel och sen kan du spela det på andra maskiner.

Frågan är dock hur detta kommer fungera offline. Kan du köpa ett spel på Maskin A sen ladda ner det och spela offline på Maskin B? På Maskin C osv?

Saken med Xbox One var det här med Family som var nyskapande om det hade kommit ut.

Postad 13 July 2013 - 18:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Hoppa mellan Tv och spelande direkt vid en.

Nej du kan inte hoppa till TV så som Xbox Ome utan bara till andra appar.

Xbox One har HDMI in för detta.

Hoppsan hejsan, det var tvärt:D då kommer ju följdfrågan som palmis borde kunna gotta i, måste man inte ändra på en massa andra grejjer för att kunna utnyttja ramminnet (gissar att ryktet säger 12?)?

Sålänge du bara biffar samma teknik uppåt så krävs inte mycket anpassning i övrigt. Mer isf att första vågen spel kanske inte hunnit anpassa sig till den bättre hårdvaran.

Men jag är skeptisk till ryktet.

Postad 13 July 2013 - 20:31

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0

Saken med Xbox One var det här med Family som var nyskapande om det hade kommit ut.

Hur vet du det?

Den information som finns om Familyshare är ju att det endast var en tidsbegränsning det handlade om dvs demos. Knappast något nyskapande.

Postad 13 July 2013 - 21:06

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Hur vet du det?

Den information som finns om Familyshare är ju att det endast var en tidsbegränsning det handlade om dvs demos. Knappast något nyskapande.

Det har ju ryktats så mycket till höger och vänster så jag tar inte det ryktet som absolut sanning heller. Tycker att det låter väldigt märkligt om det skulle bara handla om ett trial för varför skulle det vara begränsat till familjen? Men det är klart att man kan ju tolka det som major Nelson sade på detta sätt när han nämner check it out. Fast är det så att det skulle handlat om ett trial så tycker jag att han mer eller mindre ljög under den intervjun med angry gamer. Men vi kommer nog aldrig att få veta exakt vad som var tänkt ändå.

Postad 13 July 2013 - 21:09

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Vad är 'information' i det här fallet? Rykte på pastebin eller officell twitter från Microsoft anställd?

Postad 13 July 2013 - 21:24

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Trial gäller ju för att låta andra lira dina lir. Du måste likt steam låna ut ditt konto om du vill ge tillgång till dina lir. Och då blir det alla dina lir medan du kör PS 4 eller något :)

Blir inte så värst stor skillnad mot att dra till polarn med spelskiva alltså som jag tolkat det hela.

Postad 13 July 2013 - 21:57

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0

Vad är 'information' i det här fallet? Rykte på pastebin eller officell twitter från Microsoft anställd?

Vi får väl se framöver. Whitten säger ju att de kommer införa Familyshare vid ett senare tillfälle och anledningen att de tog bort den från början var inte "Jaha, men då tar jag tillbaka min leksak" utan för att det inte var färdigtestat.

"We took some feedback and realized there was some stuff we needed to add to the program. To add it to the program, we had to make room, just from a pure engineering perspective, to be able to get that work done. So taking Family Sharing out of the launch window was not about ‘we’re going to take our toys and go home’ or something like that. It was just sort of the logistics of ‘how do we get this very, very clear request that people really want, that choice, and how do we make sure we can do an excellent job of that, get to launch, and then be able to build a bunch of great features?’"

http://kotaku.com/mi...hat-p-761856450

Postad 13 July 2013 - 22:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Rykte på pastebin eller officell twitter från Microsoft anställd?

Det var inte pastebinryktet som var det tongivande, då hade det dött ut snabbt. Det var bekräftelsen från insidern cboat.

I stort sett handlar det om ett inofficiellt uttalande från en MS-anställd mot ett officiellt uttalande från en MS-anställd. Det finns liksom ingen anledning för MS att officiellt gå ut med något som hade varit skadligt för dem, det hade faktiskt varit ren idioti i det läget, men cboat behöver inte heller nödvändigtvis ha rätt då de saker han snappar upp kan ändras eller vara i planstadiet. Upp till var och en att tolka men ingen här kan visa absolut fakta för något av argumenten.

Vi får väl se framöver.

Vi kommer aldrig få reda på hur det var tänkt från början dock även om de inför det framöver. Som de säger att det inte var färdigtestat kan lika gärna betyda att de ändrat det. Mest troligt hade de inga helt klara planer eftersom de var så otydliga med informationen. Precis som DRM ändrades baserat på feedback.

Redigerat av Zoiler, 13 July 2013 - 22:09.

Postad 13 July 2013 - 22:11

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Precis; därav är det inte 'information som finns'. Vi har ingen information om hur det skulle bli.

Det enda vi vet är att de var tvungna att göra om det när de inte längre kan vara säkra på att alla xboxar är uppkopplade minst en gång om dygnet.
De har ju ändå jobbat på det här ett par år nu. Att ändra på en grundläggande säkerhetspelare borde göra att de flesta tjänster som bygger på systemet måste ritas om, i vissa fall rätt drastigt.

Postad 13 July 2013 - 22:13

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0

Vi kommer aldrig få reda på hur det var tänkt från början dock även om de inför det framöver. Som de säger att det inte var färdigtestat kan lika gärna betyda att de ändrat det. Mest troligt hade de inga helt klara planer eftersom de var så otydliga med informationen. Precis som DRM ändrades baserat på feedback.

True true...

Jag tror som du säger att det cboat nämnt har varit uppe på tapeten sedan så är det "damage controll" från Whittens mfl sida.

Det jag menar med "vi får se framöver." är hur det kommer utveckla sig. Kommer det vara den dröm alla trott eller kommer det vara något annat?

Postad 13 July 2013 - 23:01

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Tja, skadan är ju redan skedd.

Oavsett hur det blir så är det antingen för att de ändrade sig i sista sekund eller att det var så det alltid skulle vara. :)

Postad 14 July 2013 - 00:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Precis; därav är det inte 'information som finns'.

Vet och håller med, men du fick det att låta som det var valfri noob från pastebin mot officiella källor, inte riktigt sant.

Postad 14 July 2013 - 09:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Hur vet du det?

Aasa nu är vi tillbaka där rykten = sanning.

Nej den information som fanns är den som Microsoft själva har sagt. De sa aldrig något om tidsbergänsningar.

Sen har någon på ett forum hävdat säker källa som säger tidsbegränsat. Praktiskt nog så får man denna "info" när det är nerlagt så att det blir svårt att kolla.

Rykten = rykten. Tack!

Postad 14 July 2013 - 09:46

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det var inte pastebinryktet som var det tongivande, då hade det dött ut snabbt. Det var bekräftelsen från insidern cboat.

Cboat hade inte direkt fullträff på vad som skulle presenteras på E3 av MS så att hen ska man ändå ta med en nypa salt.

Postad 14 July 2013 - 10:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ingen vet hur familyshare skulle ha gått till. Check it out är inte vidare precist. Dock så har jag svårt att se hur ms skulle kunna försvara att en spelare köper ett spel som sen 10 pers kan spela fritt hemifrån, det låter kort och gott som något som ett företag som säljer spel eööer tillverkar spel skulle ha svårt att acceptera. Dessutom, om jag kan spela hela spelet, varför skulle jag då välja att köpa licensen själv? Jag tror nog att ms inte pressat på familyshare eftersom det inte var fullla spelrättigheter, men det är bara min teori.

Postad 14 July 2013 - 12:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Cboat hade inte direkt fullträff på vad som skulle presenteras på E3 av MS så att hen ska man ändå ta med en nypa salt.

Han postade en gif på en trailer av Remember Me långt innan trailern kom ut, det och en del annat som inte annars går att veta räcker för att man ska inse att han är en insider. Sedan är inte allt han informeras om eller ser satt i sten som jag sa ovan så man kan inte lita på det till 100 %, nej. Men det är ganska uppenbart att han har källor.

På E3 hade han ganska många rätt och några fel, saker och ting som han informeras om ändras. Prince of Persia misstog han antagligen för Halo-trailern eller så kommer det senare och att t.ex. Mirrors Edge 2 presenterades på fel konferens är inte så mycket att hänga upp sig över, det visades i vilket fall. World of Tanks, Dead Rising 3 stämde.

Här är nya rykten från en annan "utvecklare".

Han säger att det var fulla spel, bland annat. Att maskinen är knäpptyst, Kinect kostar asmycket och alla jobbar på Kinect. Ingen snapping med AAA-spel. Ännu mer salt här.

Postad 14 July 2013 - 13:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Knäpptyst maskin? Vilken enhet då, xbonen? Gigantisk fördel imo.

Postad 14 July 2013 - 13:21

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Den måste ju nästan vara knäpptyst om den mer eller alltid alltid skall vara på iom att den skall användas till tv med. Funkar ju inte att ha ett brumljud till slötittande

Postad 14 July 2013 - 13:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Iofs, men nog finns det många apparater som låtit fast dom varit tänkta att has igång. Videobandspelare tex :)

Postad 14 July 2013 - 13:39

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Med det stora utrymmet så finns det ju möjlighet till att få den tyst.

Vi talar om en konsoll i klass med den grymma jätten. :)

Postad bild

Dock mer orolig över Playstationet då den är mindre än PS3 slimmen redan från start.

Postad 14 July 2013 - 13:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag är livrädd att ps4 låter som min 360, dvs som en tornado. Inhumant! Den är så liten, och jag förstår det inte. Man borde satsat större. Hela designen andas fö något som borde tittats på igen imo :D

Postad 14 July 2013 - 15:29

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Wow, tornado.
Har du tejpat fast den på örat då?

Det överlägset högsta ljud jag hört en konsol ge ifrån sig va från en original ps3.
Satt och testade en massa spel och demos på ps-exklusiva spel när den efter ca 3 timmar gav ifrån sig ett högt, förhållandevis ljust, lite skorrande ljud.
Att dränka det ljudet genom att höja volymen på stärkaren hade fått mig vräkt ;)

Jag förstår inte varför det skulle vara så otroligt att family sharing skulle vara utformat som det var sagt.
Det ersätter bara den fysiska möjligheten att låna ut en skiva.

För mig känns xone mindre intressant utan, speciellt family sharing.

Postad 14 July 2013 - 15:34

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 1
Min första 360 lät betydligt högre än de ps3 jag har hört iaf.

Håller helt med om att xbone blev tråkigare med nuvarande upplägg

Postad 14 July 2013 - 15:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag förstår inte varför det skulle vara så otroligt att family sharing skulle vara utformat som det var sagt.

Otroligt är det väl inte, men du förstod å andra sidan inte hur någon kunde tycka det var ett problem att en köpare på Tradera skulle behöva bli tillagd på säljarens friendlist och sedan vänta i 30 dagar innan spelet kan spelas heller.

Postad 14 July 2013 - 15:46

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Var väl inte heller ett problem. Vänlistan skulle ju vara oändlig.

Postad 14 July 2013 - 15:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Okej. Så, om du handlar på nätet, vill du ha en leveranstid på 30 dagar? Det är inget problem alltså?

Postad 14 July 2013 - 15:56

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
30 dagar hit och dit. ;)

Nej men allvarligt, det handlar om att väga fördelar mot nackdelar. Begmarknaden var ju mer eller mindre blockad som du säger men man fick digital delning. För mig personligen så lät digital delning roligare än tradera

Postad 14 July 2013 - 16:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
då har du inte ägt en xbox 360 från -07 kan jag säga. det finns väl även ett 100-tal tester som talar om att xbox 360's premiärmodeller lät vansinnigt mycket högre än ps3's dito.

tänk dig själv: du programmerar ett spel som du ska sälja. du får in 200 spänn för ditt spel. men det säljer bara 1/5-del av vad du förväntat dig. du skulle ju ha dragit in fem gånger så mycket. varför? ja, då visar det sig att ditt spel tillåts "kopieras" till ytterligare nio användare som kan spela det enda köpta spelet.

den affärsmodellen låter väldigt kommunistisk, och det är inte så företag fungerar. därför så tror jag absolut inte för fem öre att familyshare skulle tillåta kompletta kopior av spel, helt enkelt för att det mer eller mindre skulle innebära en legal marknad som fungerar som piratmarknaden gör nu, bara med mindre noder.

Postad 14 July 2013 - 16:01

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ingen vet hur familyshare skulle ha gått till. Check it out är inte vidare precist. Dock så har jag svårt att se hur ms skulle kunna försvara att en spelare köper ett spel som sen 10 pers kan spela fritt hemifrån, det låter kort och gott som något som ett företag som säljer spel eööer tillverkar spel skulle ha svårt att acceptera. Dessutom, om jag kan spela hela spelet, varför skulle jag då välja att köpa licensen själv? Jag tror nog att ms inte pressat på familyshare eftersom det inte var fullla spelrättigheter, men det är bara min teori.

Lika svårt r det att förstå varför ett trail mode skulle vara begränsat till endast 10 vänner? Tidslås är liksom inget nytt och trail mode finns ju på allt för alla på Live oavsett hur bra vän man är med någon.

Jaja vi får oavsett va leva i att aldrig riktigt få veta.

Postad 14 July 2013 - 16:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
jag kan tänka mig att det skulle fungera som ett hyrspel eller något sånt. men som du säger, det låter ologiskt att begränsa en trial, för speldemon kan man väl ladda hem både på ps3 och 360 idag om man har en internetuppkoppling? så som du säger så är det verkligen inget nytt under solen, men det kan ju också vara därför som ms inte tryckte på det när dom förklarade att DRM-policyn skulle se ut som den gjorde. å andra sidan så har ms inte gjort sig kända för marknadsföring av one eller *asg*

nåväl, vi får se vad som händer. det hade faktiskt varit rätt intressant att läsa ett officiellt uttalande från ms om önskemålet att ta tillbaka deras gamla vision. det var ju den där lysande intervjun som finns i xboxtråden, men jag hade gärna velat se en intervju som är baserad på röstinsamlingen. naturligtvis med samma kille som gjorde den tidigare intervjun, då kan det inte gå fel. nästan så att jag tror att dom snott honom från något annat företag. något som är bra på pr. typ... epson =)

Postad 14 July 2013 - 16:22

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Tidsbegränsar du ju inte så riskerar du ju att folk hinner varva liret ;). Finns många lir man är klar med efter 5h och aldrig vill se igen.

Postad 14 July 2013 - 16:23

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Här är nya rykten från en annan "utvecklare".

Han säger att det var fulla spel, bland annat. Att maskinen är knäpptyst, Kinect kostar asmycket och alla jobbar på Kinect. Ingen snapping med AAA-spel. Ännu mer salt här.

Vet inte varför du sätter citat-tecken runt utvecklare. Han är verified, vilket tyder på att moddarna har fått tillräckligt med bevis.

Orginal-tråden

Postad 14 July 2013 - 16:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1

Nej men allvarligt, det handlar om att väga fördelar mot nackdelar. Begmarknaden var ju mer eller mindre blockad som du säger men man fick digital delning. För mig personligen så lät digital delning roligare än tradera

Jo, men inte det det handlade om dock. När jag och Topper diskuterade det när det begav sig avslutade han abrupt med att han "inte ser problemet öht" och lade helt sonika ned diskussionen. "Enda tillägget från idag är att du lägger till personen ifråga på friendlisten". Inte riktigt, en månads väntetid skulle vara katastrofalt.

Man måste kunna se saker och ting ur andras synvinkel, men om man inte förstår hur andra kan tycka att vissa saker innebär problem eller själv ser att just den lösningen är ett jobbigt hinder som mer eller mindre skulle blockera den privata begagnatmarknaden helt och hållet så har man inte den förmågan

Jag själv skulle aldrig köpa begagnat och vänta i 30 dagar när jag kan köpa nytt och få det efter ett par dagar för nån hundring extra. Efter den månaden kostar säkert spelet mindre i butik än vad man köpte det för på Tradera dessutom.

Vet inte varför du sätter citat-tecken runt utvecklare. Han är verified, vilket tyder på att moddarna har fått tillräckligt med bevis.

Ja jag själv har ju inte fått de bevisen. Jag litar inte 100 % på några moddar på ett för mig okänt forum. Gör du det?

Varför litar du i så fall inte på cboat, han är också bekräftad av moddarna på Neogaf, skillnaden är att han kommit med fasta bevis som man själv kan bilda sig en uppfattning om.

Postad 14 July 2013 - 17:21

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Ja jag själv har ju inte fått de bevisen. Jag litar inte 100 % på några moddar på ett för mig okänt forum. Gör du det?

Reddit är ju knappast ett 'okänt' forum. :D
Om de har fått bevis för det så har de. Med tanke på alla de AMA de kör så är de rätt duktiga på att sålla bort idioterna som bara låtsas vara någon de inte är.

Förresten, några av de mest populära AMA på reddit det senaste året. ;)

Varför litar du i så fall inte på cboat, han är också bekräftad av moddarna på Neogaf, skillnaden är att han kommit med fasta bevis som man själv kan bilda sig en uppfattning om.

Mja, på dig lät det som bekräftelsen var snarare att ingen brytt sig om att plocka bort honom än eftersom han har fått några rätt i med sina rykten. Att neogaf skulle vara en självrensande forum genom att om någon spred osanna rykten skulle de bli borttagna av moddarna. Knappast vad jag skulle kalla att bli 'veriferad'. Snarare att han har en viss trackrecord om att ha rätt.

*Shrug*. För att lita på honom skulle det kräva att han har 100% rätt i sina rykten. 50% räcker inte. Inte ens 80%. För vilken nytta gör det att han har rätt 4 gånger av 5 om du inte vet om han hade rätt förrän vi sitter med facit i hand.
Ryktena kan ju vara skoj som underlag till en diskussion, men knappast något vi ska använda som fakta förrän det är fakta.
Nu vet vi ju att han hade fel i en hel del av sina förutsägelser. Varför skulle han inte ha fel i om hur han trodde att Family Sharing skulle fungera? Speciellt när vi har det både inofficellt och officellt håll från Microsoft att det INTE skulle fungera så?

Redigerat av Unregistered6810b893, 14 July 2013 - 17:23.

Postad 14 July 2013 - 18:16

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Jo, men inte det det handlade om dock. När jag och Topper diskuterade det när det begav sig avslutade han abrupt med att han "inte ser problemet öht" och lade helt sonika ned diskussionen. "Enda tillägget från idag är att du lägger till personen ifråga på friendlisten". Inte riktigt, en månads väntetid skulle vara katastrofalt.

Man måste kunna se saker och ting ur andras synvinkel, men om man inte förstår hur andra kan tycka att vissa saker innebär problem eller själv ser att just den lösningen är ett jobbigt hinder som mer eller mindre skulle blockera den privata begagnatmarknaden helt och hållet så har man inte den förmågan

Ser inte problemet måste jag säga, det är ju bara att alla i hela xbox live blir vänner med varandra så kan man ju byta och sälja spel som man vill. ;)

Nej det är klart att jag fattar att inte alla föredrog den gamla systemet

Postad 14 July 2013 - 20:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
med den oändliga vänlistan (ja, som han sa, inget är oändligt, men nästan) så hade det inte varit ett problem. najs, tolv miljoner av mina polare är online nu, och spelar vilket spel jag än vill multiplaya i =D

Postad 14 July 2013 - 22:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Förresten, några av de mest populära AMA på reddit det senaste året. ;)

Aha, trodde det kom från nåt forum. Hade inte hört talas om reddit förrän nyligen när jag hörde att Ellen Page inte var nöjd över liknelsen i The Last of Us. Då känns det mer troligt att han faktiskt är en utvecklare.

Mja, på dig lät det som bekräftelsen var snarare att ingen brytt sig om att plocka bort honom än eftersom han har fått några rätt i med sina rykten. Att neogaf skulle vara en självrensande forum genom att om någon spred osanna rykten skulle de bli borttagna av moddarna. Knappast vad jag skulle kalla att bli 'veriferad'. Snarare att han har en viss trackrecord om att ha rätt.

Han har ju behövt skicka bevis från första början för att få hävda att han är på riktigt. Men det är framförallt infon han kommit med som jag (vi alla) sett med mina egna ögon som gör att man fattar att han måste vara någon sorts insider. Hans ord har ändå viss pondus.

Dock... "haft några rätt"... come on, han ligger på klar plusstatistik :)

Edit: Funny coincidence. De pratar om samma sak på Neogaf as we speak.

*Shrug*. För att lita på honom skulle det kräva att han har 100% rätt i sina rykten. 50% räcker inte. Inte ens 80%. För vilken nytta gör det att han har rätt 4 gånger av 5 om du inte vet om han hade rätt förrän vi sitter med facit i hand.
Ryktena kan ju vara skoj som underlag till en diskussion, men knappast något vi ska använda som fakta förrän det är fakta.
Nu vet vi ju att han hade fel i en hel del av sina förutsägelser. Varför skulle han inte ha fel i om hur han trodde att Family Sharing skulle fungera? Speciellt när vi har det både inofficellt och officellt håll från Microsoft att det INTE skulle fungera så?

Fast nu har jag ju inte använt det som fakta eller sagt att han inte skulle kunna ha fel. Varken här:

Sedan är inte allt han informeras om eller ser satt i sten som jag sa ovan så man kan inte lita på det till 100 %, nej. Men det är ganska uppenbart att han har källor.

...eller här:

men cboat behöver inte heller nödvändigtvis ha rätt då de saker han snappar upp kan ändras eller vara i planstadiet. Upp till var och en att tolka men ingen här kan visa absolut fakta för något av argumenten.

Handlar bara om att jag har störst förtroende för honom av de tre baserat på 1) hans historik och 2) att det ligger i hans eget intresse att tala sanningen då det ju är träffsäkra uttalanden han byggt upp sitt namn på. Av de andra två, den ene är ny så jag har ingen koll på honom, den andre har som jobb att säga det som främjar hans företag mest.

På tal om trådämnet förresten, hur ser dina planer ut? Stanna med Xbox (du har bara köpt det hittills va?) eller finns det någon möjlighet att det blir en PS4? Eller ingen?

Ser inte problemet måste jag säga, det är ju bara att alla i hela xbox live blir vänner med varandra så kan man ju byta och sälja spel som man vill.

Nja, varje spel är begränsat till att säljas en gång ;)

Redigerat av Zoiler, 14 July 2013 - 22:36.

Postad 14 July 2013 - 22:39

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Nja, varje spel är begränsat till att säljas en gång ;)

Fan, tänkte inte på det. Hatar när företag sätter käppar i hjulen för en.

Men här är en ny tanke för alla traderafantaster. Bli medlem i min familj och få tillgång till mina 100 spel för 2000 spänn

Redigerat av Johan_i_burken, 14 July 2013 - 22:44.

Postad 14 July 2013 - 22:40

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Hans ord har ändå viss pondus.

Helt klart. Jag hade aldrig hört talas om honom när han nämdes för första gången här men efter viss efterforskning har han ju haft rätt på en hel del ställen. Men också missat ett par viktiga uttalanden.

'Problemet', om man nu ska kalla det det, jag har med honom är att man inte vet någonting om honom. Att han besitter viss insider-info är rätt uppenbart, men det är svårt att lägga värden i hans rykten eftersom man inte väga dem mot vilken information han borde ha. Är han bartender i något populärt utvecklar-hak? Jobbar han med spel? På vilket företag? Gamestop?

Fast nu har jag ju inte använt det som fakta eller sagt att han inte skulle kunna ha fel.

Feltolkning från min sida. Mest för att du undrade varför jag inte litade på honom så utgick jag från att du litade på honom. :)

På tal om trådämnet förresten, hur ser dina planer ut? Stanna med Xbox (du har bara köpt det hittills va?) eller finns det någon möjlighet att det blir en PS4? Eller ingen?

Äger bara en Xbox just nu. Funderade på en PS3a så man kunde spela ikapp lite Playstation spel och inte komma mitt in i en massa spelserier om man skulle köpa en PS4a.
Just nu är det hugget som stucket om det blir PS4 eller X1. PS4 verkar starkast just nu rent hårdvarumässigt men X1 leder helt klart i intressanta spel (för min del är väl bäst att tillägga).
Jag kommer inte att köpa någon konsoll förrän båda finns ute på marknaden och alla deras fördelar och nackdelar finns svart på vitt. Microsoft har inte lyckats sälja in sina idéer på ett vettigt sätt och Sony har ju aldrig släppt en konsoll som levt upp till deras pre-release snack. De verkar ha tonat ner på bullshiten den här gången, men det får inte mig till att rusa till gamestop för att göra en förbeställning.

Mycket handlar om hur spelen ser ut och vilket spel som får det att vattnas i munnen. Jag tror starkt på devisen att man ska köpa teknologi för vad den kan göra för dig idag inte för vad man tror den kan göra imorgon. Lite av det återspeglas i att jag inte lägger en förbokning. :)

Postad 14 July 2013 - 23:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Äger bara en Xbox just nu. Funderade på en PS3a så man kunde spela ikapp lite Playstation spel och inte komma mitt in i en massa spelserier om man skulle köpa en PS4a.

Som Mackemack gör nu. Du borde tveklöst satsa på en PS3. Billigt och grymt spelutbud. Du vill inte spela The Last of Us om 5 år, det måste spelas när det är aktuellt. Finns ingen chans att du ångrar dig, se på Radiozo, bästa spelet han spelat någonsin. Ta steget helt enkelt medan du har chansen och den inte är helt utdaterad :)

Jag gjorde liknande och köpte en PS2 inför Xbox 360-släppet (väntade ett år med att köpa den). Ångrar det inte en sekund, mycket man hade missat annars.

Edit: Här är för övrigt en riktigt intressant post om hur det fungerar med rykten och sånt, han som postar är en annan som haft rätt om en del saker.

Redigerat av Zoiler, 15 July 2013 - 00:44.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.