Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

E3 2013

1094 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 11 June 2013 - 07:13

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Haha!!
Postad bild

Var faktiskt rätt skoj!

Postad 11 June 2013 - 07:22

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 2
oavsett hur det är emellan konsollerna, är det mest intressanta att det nu plötsligt är helt ok att betala för online multiplayer när sony också har det. Har varit så sjukt mycket liv och skriverier om just xboxlive och psn genom tiderna. Detta är nog den mest förbluffande beteendemönster-förändringen hos sonyfanbois jag sett, ever.

Jag struntar personligen i vilket, då jag kommer köpa en av varje ändå. Men men :)

Postad 11 June 2013 - 07:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Bekräftades HDD storleken på XOne föresten?

En PS4 SKU med 1 TB HDD och PSEye för 499 känns ju inte helt långsökt.

Postad 11 June 2013 - 07:34

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 1
Jag tror att MS kommer att vika ner sig i frågan angående Trade/sell games ganska så snabbt faktiskt.
Nu när inte Sony kommer ha några begränsningar.
Visst, nu såg Ms en chans att tjäna lite mer deg på drm. Men när inte Sony hakade på det, så tror inte jag att MS vågar göra det.

Skadan är redan skedd, nu handlar det om minimera förlusten av fans, som överväger att gå över till Sony.
Detta bör vara att skrota drmplanerna omgående.

Vad säger utvecklarna om detta? Kommer infininty, activision, Dice, mfl. Tjänar dom ngt på drm?

Postad 11 June 2013 - 07:44

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Jag tror att MS kommer att vika ner sig i frågan angående Trade/sell games ganska så snabbt faktiskt.
Nu när inte Sony kommer ha några begränsningar.
Visst, nu såg Ms en chans att tjäna lite mer deg på drm. Men när inte Sony hakade på det, så tror inte jag att MS vågar göra det.

Skadan är redan skedd, nu handlar det om minimera förlusten av fans, som överväger att gå över till Sony.
Detta bör vara att skrota drmplanerna omgående.

Vad säger utvecklarna om detta? Kommer infininty, activision, Dice, mfl. Tjänar dom ngt på drm?

Ja det känns orimligt att det är så olika upplägg mellan konsollerna. Det skulle vara om MS erbjuder en riktigt generös funktionalitet vad gäller det här med familjekonto-grejen och vilka som får tillgång till köpt material osv. Samt kanske även lägre pris om man väljer att köpa spel online tex. Det är fortfarande ganska mycket som känns oklart angående hur detta kommer fungera i praktiken. Jag både hoppas och tror att skillnaderna mellan konsollerna inte blir så stora i höst som dom just nu verkar vad gäller begagnat och drm.

Postad 11 June 2013 - 07:48

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0

oavsett hur det är emellan konsollerna, är det mest intressanta att det nu plötsligt är helt ok att betala för online multiplayer när sony också har det. Har varit så sjukt mycket liv och skriverier om just xboxlive och psn genom tiderna. Detta är nog den mest förbluffande beteendemönster-förändringen hos sonyfanbois jag sett, ever.

Jag struntar personligen i vilket, då jag kommer köpa en av varje ändå. Men men :)

Jag tycker inte det är okej och är en tillräckligt stor anledning för mig att avstå PS4. Frågan är om PS3 kommer fortsätta gå spela online gratis, någon som vet?

Postad 11 June 2013 - 07:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jahopp då blir man tvungen att betala för att kunna använda PS4 online också.
Då blir det definitivt ingen One. Det går inte att betala för 2 sånna tjänster när jag spelar online bara några gånger om året.

Bra pris iaf. Microsoft kommer få det tufft.
Playstation Eye är det samma som till ps3? Har redan en sån.

Det är fan inte ok nånstans men man blir ju tvingad nu.

Postad 11 June 2013 - 08:07

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Hade det inte varit för att Xbox har en enligt mig helt överlägsen handkontroll, så hade jag nog satsat på PS4, men eftersom PS4:ans kontroll inte verkar skilja sig så mycket från den gamla så vettefan.. blir väl att man gör som förra generation, köper båda! =) Sen är jag ju helt och hållet emot det här med DRM, men, samtidigt brukar jag inte sälja eller byta särskilt många spel, så jag berörs väl inte så mycket av det, men jag ogillar principen med DRM.

Postad 11 June 2013 - 08:08

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Playstation Eye är det samma som till ps3? Har redan en sån.

Nej

Postad 11 June 2013 - 08:20

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Hade det inte varit för att Xbox har en enligt mig helt överlägsen handkontroll, så hade jag nog satsat på PS4, men eftersom PS4:ans kontroll inte verkar skilja sig så mycket från den gamla så vettefan.. blir väl att man gör som förra generation, köper båda! =) Sen är jag ju helt och hållet emot det här med DRM, men, samtidigt brukar jag inte sälja eller byta särskilt många spel, så jag berörs väl inte så mycket av det, men jag ogillar principen med DRM.

Problemet är ju egentligen inte bara begagnatmarknaden utan att man inte vet när MS väljer att stänga ner Xbone eller på annat sätt ändra förutsättningarna. Visst, kan ses som ett försumbart problem, men det kan kännas lite olustigt att inte ha makten över "sin egen" konsol.

Nåväl, jag ska försöka att inte gnälla mer om detta. :-)

Postad 11 June 2013 - 08:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Hoppas det är enkelt att avbryta ett abb och sen starta om det igen. Det kan gå månader mellan att jag använder en konsoll så du känns det onödigt att betala för helår.

Postad 11 June 2013 - 08:32

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Bekräftades HDD storleken på XOne föresten?

En PS4 SKU med 1 TB HDD och PSEye för 499 känns ju inte helt långsökt.

500GB

Yes det lär väl komma någon Bundle men bättre att bara bomba in 399 priset.

Vad kan Microsoft göra nu?

Postad 11 June 2013 - 08:36

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

500GB

Yes det lär väl komma någon Bundle men bättre att bara bomba in 399 priset.

Vad kan Microsoft göra nu?

Eventuellt slänga med en extra hk. 3 mån gratis GOLD Live. Plus att man slopar DRM planerna.
Då känns det som jämnt skägg mellan dom.

Postad 11 June 2013 - 08:38

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Så vad var gårdagens gladast nyhet? Lätt val för mig! Peggle 2! Skulle lätt kunna tänka mig att köpa en ny konsol för det liret! Är ju helt underbart! Hype till tusen

Postad 11 June 2013 - 08:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jämnt skägg blir det aldrig då Xbox Done är så väldigt mycket svagare i prestanda.

Postad 11 June 2013 - 08:48

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 3
PS4 vinner på walk over, öppet mål, knock out osv.
För att MS skall ha någon som helst chans så måste de snabbt som fan ändra på DRM, begagnat samt sälja en billigare box UTAN Kinect.

En generation klarade MS att hålla Sony på stången...

Postad 11 June 2013 - 08:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

PS4 vinner på walk over, öppet mål, knock out osv.
För att MS skall ha någon som helst chans så måste de snabbt som fan ändra på DRM, begagnat samt sälja en billigare box UTAN Kinect.

En generation klarade MS att hålla Sony på stången...

Tror inte de kan plocka bort kinect. Den är djupt integrerad i deras system.

Postad 11 June 2013 - 08:59

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Mest exalterad över:
  • Nästan allt från Ubisoft
  • Elder scrolls online
  • Quantum Break
  • Halo whatever
  • Sunset Overdrive
  • Killzone - Shadow fall
  • Knack
  • Infamous - Second son
  • The Witcher 3
  • MGS5
Minst exalterad över:
  • Titanfall(generisk, CoD med roboot suits?)
  • Alla militärshooters med grunttema.
Vad bra framtiden ser bra ut, Men var höll Naughty Dog hus? Hoppas i alla fall att Sonys lägre pris och DRMfrihet kan pressa MS i samma riktning. Släpp iden om Disc-drm, ge oss en XBone utan kamera för 399 och skippa allways online så är ni på banan igen kära Microsoft.

Tycker framtiden borde se ut såhär:
  • Köp spelet online till ett lägre pris och med kampanjer liknande steam. Då kan du inte byta/sälja vidare.
  • Köp i butik och behåll alla rättigheter men det kostar lite mer.
Enkelt och ger alla vad de vill ha. Ja utom EA kanske men de kan fara. :)

Vinnaren av E3 är ju inte korad förrän den feta damen rastat sin stämma men just nu vill jag säga att Ubisoft är i ledning.

Tror inte de kan plocka bort kinect. Den är djupt integrerad i deras system.

Handlar nog bara om en mjukvaruändring.

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 11 June 2013 - 09:00.

Postad 11 June 2013 - 09:07

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

försvara ms fortfarande efter deras hitler fasoner?

Och där bekräftades Godwins lag igen.

dom verkligen ska införa den hårda drm'en mm.

Funkar familjegrejen som jag hoppas och tror så tycker jag MS har varit väldigt slapphänta ang DRM (2nd hand ointressant), men ha tillgång till 10 polares spelbibiliotek mumma (även om jag iofs inte har den tiden utan mest spelar BF).

Jag är nog även en av dom få som tycker det ska bli kanon med bundled Kinect, har funderat länge på att köpa en till 360n men aldrig fått arslet ur...

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 11 June 2013 - 09:08.

Postad 11 June 2013 - 09:15

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Kommer det kosta dubbelt om man vill ha 2 användare som spelar online på ps3?? Alltid tyckt det varit så smidigt att ha flera användare som kan nyttja online på sin användare på våra ps3or! :unsure:
Sen, vilken plattform va MP demot på BF4?! :)

Redigerat av Garrett, 11 June 2013 - 09:16.

Postad 11 June 2013 - 09:17

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Och där bekräftades Godwins lag igen.

Funkar familjegrejen som jag hoppas och tror så tycker jag MS har varit väldigt slapphänta ang DRM (2nd hand ointressant), men ha tillgång till 10 polares spelbibiliotek mumma (även om jag iofs inte har den tiden utan mest spelar BF).

Jag är nog även en av dom få som tycker det ska bli kanon med bundled Kinect, har funderat länge på att köpa en till 360n men aldrig fått arslet ur...

Jag tycker också att nya Kinect blir spännande att prova, så vi är två iaf. :) Jag har redan en Kinect som står framme vid TVn, men använder den inte så mycket. Det var nog mest för att jag var nyfiken på att se vad det var för nåt. Bowlingen i Kinect Sports var riktigt kul iaf! Rent allmänt så kändes den dock inte färdigutvecklad så jag hoppas på att den nya är så mycket bättre som dom påstår.

Redigerat av SejLax, 11 June 2013 - 09:18.

Postad 11 June 2013 - 09:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Jag tycker det är synd. Personligen betalar jag för plus redan och tycker att tjänsten är super, gratis storspel ect, såjag har inget emot det så. Dock så är det lite synd för dom som inte betalar och inte vill ha allt extra. Det är många. Then again, för pengarna får du en ps4 och två års onlinespelande för en xbone. Samtidigt sparar du ihop pengarna direkt när du köpt två beggade spel ;)

Postad 11 June 2013 - 09:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Hoppas det är enkelt att avbryta ett abb och sen starta om det igen. Det kan gå månader mellan att jag använder en konsoll så du känns det onödigt att betala för helår.

Är det som ps+ så kan man köpa olika perioder, men det förnyas automatiskt och jag rekommenderar att ta bort automatisk uppdatering direkt. Det är dyrare att köpa korta perioder. Ett par gånger per år kör dom 25% rabatt.
Någonstans måste sony dra in pengar när dom är så bra i övrigt, men jag känner för dom som inte spelar online ofta. Jag spelade tidigare aldrig online men ville ha möjligheten. Borde finnas 30 lösa dagars spelande eeller något

Postad 11 June 2013 - 09:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Är det som ps+ så kan man köpa olika perioder, men det förnyas automatiskt och jag rekommenderar att ta bort automatisk uppdatering direkt. Det är dyrare att köpa korta perioder. Ett par gånger per år kör dom 25% rabatt.
Någonstans måste sony dra in pengar när dom är så bra i övrigt, men jag känner för dom som inte spelar online ofta. Jag spelade tidigare aldrig online men ville ha möjligheten. Borde finnas 30 lösa dagars spelande eeller något

Ja det löser sig. Man måste iaf inte betala för att kunna komma åt netflix, hulu, MLB och andra tjänster som itne är Sonys egna. Klar fördel jämtemot Xbox.

Nu är det bara att tagga inför Nintendo direct kl 1600. Ska bli kul att se. Förhopningsvis hoppas man på klipp från nya Zelda och Metroid även om det inte är ngt som släpps detta året. Sen lär det bli super smash brothers, Mario Universe? Mario Kart, Wind Waker HD samt en hel del spel till till 3DS bland annat nytt Pokemon.

Postad 11 June 2013 - 09:54

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Nintendo skippar väll presskonf om jag inte missminner mig men det skulle presenteras en del information ändå från dom på E3?

I övrigt så verkar Sony ha ett bra momentum bakom sig och verkar MYCKET mer ödmjuka än vid PS3 releasen vilket bådar gott. Man lyssnar på utvecklarna, man lyssnar på spelarna och skapar en konsol som alla tycker om.
Men X-lådan lär iförsig gå väldigt bra i USA med sport, våld och TV (och lite family Kinect) men den kommer nog få det tuffare i Europa.

Postad 11 June 2013 - 09:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Mjo, det kostar väl att ha netflix? Men du kanske syftar på en extra avgift. Ja? Nej?

Postad 11 June 2013 - 10:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Mjo, det kostar väl att ha netflix? Men du kanske syftar på en extra avgift. Ja? Nej?

Ja jag syftar på att man på 360 måste ha guldabb för att kunna använda netflix, mlb osv. Det behöver man inte på andra konsoller. Vet iofs inte om MS kommer ändra på det med One. Vi får se.

Postad 11 June 2013 - 10:01

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Kommer det kosta dubbelt om man vill ha 2 användare som spelar online på ps3?? Alltid tyckt det varit så smidigt att ha flera användare som kan nyttja online på sin användare på våra ps3or! :unsure:
Sen, vilken plattform va MP demot på BF4?! :)

Flera konton på samma PS4 kommer kunna använda 1 PSN+.

Postad 11 June 2013 - 10:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Nintendo skippar väll presskonf om jag inte missminner mig men det skulle presenteras en del information ändå från dom på E3?

I övrigt så verkar Sony ha ett bra momentum bakom sig och verkar MYCKET mer ödmjuka än vid PS3 releasen vilket bådar gott. Man lyssnar på utvecklarna, man lyssnar på spelarna och skapar en konsol som alla tycker om.
Men X-lådan lär iförsig gå väldigt bra i USA med sport, våld och TV (och lite family Kinect) men den kommer nog få det tuffare i Europa.

Nintendo har nintendo direct istället dvs ingen livepresentation. Man kan se den här kl 1600
http://www.nintendo....580FA135B9339C0

Postad 11 June 2013 - 10:15

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Vilka är dom största förbättringarna på ps4 om man jämnför mot ps3?

Postad 11 June 2013 - 10:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 2
Varför finns det ingen tråd för det här?? Lätt det fetaste spelet jag såg presenteras igår.

Tom Clancys The Division

http://www.gamereact...t+The+Division/

http://www.ign.com/v...soft-conference

Vilka är dom största förbättringarna på ps4 om man jämnför mot ps3?

16 gånger mer minne som dessutom är otroligt mycket snabbere, 6-7 gånger snabbare grafikchip. Cloudgaming med bakåtkompabilitet.(kommer senare dock) Behöver du veta mer?

Redigerat av Unregistereddc471864, 11 June 2013 - 10:18.

Postad 11 June 2013 - 10:31

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Varför finns det ingen tråd för det här?? Lätt det fetaste spelet jag såg presenteras igår.

Tom Clancys The Division

http://www.gamereact...t+The+Division/

http://www.ign.com/v...soft-conference

16 gånger mer minne som dessutom är otroligt mycket snabbere, 6-7 gånger snabbare grafikchip. Cloudgaming med bakåtkompabilitet.(kommer senare dock) Behöver du veta mer?

Inget hindrar dig att starta en tråd... :rolleyes:

Postad 11 June 2013 - 10:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

16 gånger mer minne som dessutom är otroligt mycket snabbere, 6-7 gånger snabbare grafikchip. Cloudgaming med bakåtkompabilitet.(kommer senare dock)

Always online. Dvs den tankar även då den är avstängd. Överlag förväntar jag mig ett mkt snabbare och smidigare hantering av updates etc. Och multitasking lär funka klart bättre.

Styrning (och streaming till/från) via mobil/surfplatta kan kanske vara händigt ibland oxå.

Dessutom tycker jag personligen kontrollen verkar REJÄLT mkt bättre än den gamla.

Postad 11 June 2013 - 10:53

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
Har bara sett Ubisoft och Sonys konferenser än så länge men spelen från Ubisoft var klart intressantare än vad jag såg från Sony

The Crew och Division är dag ett-köp för mig.

Redigerat av Christopher_A, 11 June 2013 - 10:54.

Postad 11 June 2013 - 10:58

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
1st Playstation 4 är nu förhandsbokad på spelbutiken.se för 3700:-

Postad 11 June 2013 - 11:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Ja jag syftar på att man på 360 måste ha guldabb för att kunna använda netflix, mlb osv. Det behöver man inte på andra konsoller. Vet iofs inte om MS kommer ändra på det med One. Vi får se.

just fan, det tänkte jag inte ens på. det stämmer ju, man behöver gold för att använda netflix. tänkte inte ens på det. förstår inte riktigt varför man ska behöva det dock. kanske bara är en sån där sak där ms ser chans att sälja lite extra gold.

nu när jag tänkt på det hela med online så upplever jag att det är lite trist för dom som inte vill betala för ps+. fördelarna är ju många och man får riktigt bra spel gratis, det kommer man ju inte ifrån, men samtidigt så kanske en 13-årig ungdom spendera hela månadspengen på att få spela online ett år om hen istället hade kunnat köpa ett valfritt spel för pengarna och spela online iaf.

tror någon att vi kommer att få några dedikerade servrar till någon av konsolerna?

Postad 11 June 2013 - 11:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

just fan, det tänkte jag inte ens på. det stämmer ju, man behöver gold för att använda netflix. tänkte inte ens på det. förstår inte riktigt varför man ska behöva det dock. kanske bara är en sån där sak där ms ser chans att sälja lite extra gold.

nu när jag tänkt på det hela med online så upplever jag att det är lite trist för dom som inte vill betala för ps+. fördelarna är ju många och man får riktigt bra spel gratis, det kommer man ju inte ifrån, men samtidigt så kanske en 13-årig ungdom spendera hela månadspengen på att få spela online ett år om hen istället hade kunnat köpa ett valfritt spel för pengarna och spela online iaf.

tror någon att vi kommer att få några dedikerade servrar till någon av konsolerna?

Jag erkänner att jag vet för lite om PS+ för att dissa det helt. Har bara använt Live där man i princip bara fick onlinefunktionalitet för pengarna och inget mer.

Postad 11 June 2013 - 11:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
dom spelen jag hittills sett att jag måste ha är the division (multi), destiny (ps4), the crew (multi), mgs 5 (multi) samt watchdogs (multi). sen så verkar infamous rätt intressant, men fortfarande ingen megahöjdartitel. ska bli intressant att se förlängda speldemos senare idag.

just det. elder scrolls online var jag nog sugen på också =)

en heads up på nintendos konferens, blir det något zelda? måste bli det =)

Redigerat av Zartok, 11 June 2013 - 11:22.

Postad 11 June 2013 - 11:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Jag erkänner att jag vet för lite om PS+ för att dissa det helt. Har bara använt Live där man i princip bara fick onlinefunktionalitet för pengarna och inget mer.

jag kan sammanfatta det.
du får köpa många spel och tillägg billigare. rabatter som är bundna till produkter.

småavatarer kan du få gratis

du har alltid flera titalar gratis och när du väl "köpt" dom i instant game collection så är dom dina förevigt (köp alla titlar utan att ladda hem dom för säkerhetsskull med andra ord =))

du har automatiska uppdateringar av spel och enheten själv mitt i natten (du får välja när den ska söka uppdateringar, men dom flesta har väl runt 4 på natten typ).

du har ett onlinesparutrymme dit alla dina saves skickas varje natt (eller när du har din automatiska uppdatering). detta är upp till en gb.

din avatar får ett gult plus i hörnet ;)

EDIT: just det, alla spel i instant game collection MÅSTE ha ett värde på över 70 i metacritic. men vi får mycket bra spel måste jag säga. watch dogs, hitman och kingdoms of amalur är tre titlar som kommit nyss. ico och shadow of the colossus hd är en annan titel som vi bjudits. catharina var också gratis, eller är gratis nu. så det är stora titlar som vi får gratis. infamous 1 och 2 har funnits ute ex. går att fortsätta rätt länge =)

Redigerat av Zartok, 11 June 2013 - 11:25.

Postad 11 June 2013 - 11:35

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

watch dogs, hitman och kingdoms of amalur är tre titlar som kommit nyss.

Det var inte illa...

Men jo, antalet spel man fått med PS+ har varit ordentligt många och bra. Jag slutade dock med PS+ då jag insåg att jag ändå inte har tid att spela alla spel jag får just nu. Har en ordentlig backlogg som det är. :P

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 11 June 2013 - 11:37.

Postad 11 June 2013 - 11:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

dom spelen jag hittills sett att jag måste ha är the division (multi), destiny (ps4), the crew (multi), mgs 5 (multi) samt watchdogs (multi). sen så verkar infamous rätt intressant, men fortfarande ingen megahöjdartitel. ska bli intressant att se förlängda speldemos senare idag.

just det. elder scrolls online var jag nog sugen på också =)

en heads up på nintendos konferens, blir det något zelda? måste bli det =)

Destiny är Multi.....

Postad 11 June 2013 - 11:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

jag kan sammanfatta det.
du får köpa många spel och tillägg billigare. rabatter som är bundna till produkter.

småavatarer kan du få gratis

du har alltid flera titalar gratis och när du väl "köpt" dom i instant game collection så är dom dina förevigt (köp alla titlar utan att ladda hem dom för säkerhetsskull med andra ord =))

du har automatiska uppdateringar av spel och enheten själv mitt i natten (du får välja när den ska söka uppdateringar, men dom flesta har väl runt 4 på natten typ).

du har ett onlinesparutrymme dit alla dina saves skickas varje natt (eller när du har din automatiska uppdatering). detta är upp till en gb.

din avatar får ett gult plus i hörnet ;)

EDIT: just det, alla spel i instant game collection MÅSTE ha ett värde på över 70 i metacritic. men vi får mycket bra spel måste jag säga. watch dogs, hitman och kingdoms of amalur är tre titlar som kommit nyss. ico och shadow of the colossus hd är en annan titel som vi bjudits. catharina var också gratis, eller är gratis nu. så det är stora titlar som vi får gratis. infamous 1 och 2 har funnits ute ex. går att fortsätta rätt länge =)

Känns som man får tillbaka pengarna man betalar då. Mycket bra.

Postad 11 June 2013 - 12:10

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Orkade inte sitta uppe inatt men kollar just nu på Sonys konferens.

Och ja, detta var ju rena slakten.

Postad 11 June 2013 - 12:28

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Det jag kommer och tänka på är online gaming, kunna ladda ner demon direkt (en veckas väntetid var det för silver förr iaf), ta del av Deal of the week, och för att kunna använda videotjänster som Netflix, Viaplay etc. Det har liksom inte känts som något mervärde utan som en klar restriktion. Har aldrig ägt PS3, men PS+ har låtit vettigare i mina öron. Lite sämre nu då om onlinespel ska ingå.

Postad 11 June 2013 - 12:32

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

God morgon, har sovit mig igenom natten.

Om jag förstår rätt: $5 för både Xbone Live och PSN+ (som nu också krävs för multiplayer). MS går över till vanlig valuta, vilket gör att det är slut på billiga internetpoäng eftersom vi ska betala i SEK? Så ca 600 SEK/år för bägge lådorna?

Ungefär rätt uppfattat?

Så har jag uppfattat det också. Verkar vara slut med 300 kr/år för Live då.

Postad 11 June 2013 - 12:32

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Visst det kommer nog suga att behöva betala för PSN men jag tror att folk hellre gör det än att köpa en konsol som har de krav och begränsningar som XO har. Hade konsolerna däremot varit likvärdiga kring allting annat än spel så hade det varit helt idiotiskt av Sony att ta betalt för att spela MP spel.

Postad 11 June 2013 - 12:36

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

nej, dom är inte dina för evigt. Man kan bara spela spelen när man är plusmedlem. Är man inte längre plusmedlem så kan man inte längre spela spelen. Blir man plusmedlem igen så kan man spela spelen igen. Se det som ett väldigt fördelaktigt hyrsystem istället.

Alla spel man köper på riktigt är dock dina för evigt

Postad 11 June 2013 - 12:41

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Hehe glömde du vilka riktlinjer jag drog upp?

1TB disk och PS Eye. Om detta kommer i 399 Euro versionen så ska jag nog fan rädda många barn.

Bekräftat: 500GB hårddisk - Ingen kamera = 399 Euro

Postad bild

Jag gjorde nog det, fick för mig att du gick med på billigaste sku i USA :rolleyes: . Hade väl på känn att jag skulle åka dit på att jag var för snabb med vadet ändå ;). Hur vill du ha dom 200 kr då, paypal? skickar ett pm med emailadress i så fall.

Postad 11 June 2013 - 13:06

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Blir att hålla kvar i 360:n, tanka hem de spel man får gratis via Gold och sen inte förnya det.

Får se vart vi hamnar i slutet av året.

Eventuellt köpa en PS3a under sommaren.

Postad 11 June 2013 - 13:15

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Blir att hålla kvar i 360:n, tanka hem de spel man får gratis via Gold och sen inte förnya det.

Får se vart vi hamnar i slutet av året.

Eventuellt köpa en PS3a under sommaren.

Jag sålde min 360 och köpte en ps3
Så nu har jag en hel del spel som ska spelas under sommaren :)

Det fina är ju om man missat en helgenerations exklusiva spel så finns de att köpa rätt billigt!

Redigerat av MackeMack, 11 June 2013 - 13:16.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.