Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG OLED55B6V / 65B6V

6349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG B6 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B6V (TV) Rapporterad 9 9.28846 (51) Inga priser
LG B6 65" 4K Ultra HD OLED - OLED65B6V (TV) 8 9.159998 (24) Inga priser
38 relaterade trådar
OLED-tv (4912 inlägg) 2 år sedan
LG G6, E6, C6 och B6 UHD HDR OLED 2016 (1744 inlägg) 2 år sedan
Besviken om byte LG OLED55B6V mot SONY KE-75XH9096 ? (2 inlägg) 4 år sedan
Allt om Dolby Vision (101 inlägg) 6 år sedan
LG OLED65B6V - problem med missfärg - garanti ärende (0 inlägg) 7 år sedan
Hjälp med setup (4 inlägg) 7 år sedan
LG OLED65B6V Ljudproblem via HDMI ARC Och Optisk (11 inlägg) 7 år sedan
Sony 55XE8505 eller LG 55SJ810V (16 inlägg) 8 år sedan
Hjälp vid val av ny TV. (7 inlägg) 8 år sedan
LG Oled65b6v IntelNUC "Ogiltig Format" Hjälp !!!!&# (12 inlägg) 8 år sedan
OLED55B6V Bytesråd (6 inlägg) 8 år sedan
LG OLED65B6V LG OLED65B7V Skillnad ? (2 inlägg) 8 år sedan
Suddig bild LG OLED 65B6V (14 inlägg) 8 år sedan
Köp av 65" hjälp (15 inlägg) 8 år sedan
Vilse i hembiodjungeln, vad ska jag välja??? (6 inlägg) 8 år sedan
65" för PC - Mediakonsumption och sport sändingar? (10 inlägg) 8 år sedan
Väggmontera Tv på gipsvägg 60 cm CC reglar (9 inlägg) 8 år sedan
Philips 55POS901F eller LG OLED55B6V (7 inlägg) 8 år sedan
Byta ut gammal Panasonic plasma. Har tydligen hänt en del.... (8 inlägg) 8 år sedan
Ny Tv 55-60" (2 inlägg) 8 år sedan
Sommarrea eller Black Friday? 55" OLED (5 inlägg) 8 år sedan
Ljusstark prisvärd 60-65 tums TV? (1 inlägg) 8 år sedan
LG OLED65B6V Ljust Sträck Över Hela Skärmen !!! Behöver hjälp (5 inlägg) 9 år sedan
LG OLED55B6V vs Samsung UE60KS7005 vs LG 65UH664v (vs Philips 65PUS7101) (2 inlägg) 9 år sedan
Välja 55” OLED istället för 65” LED? (36 inlägg) 9 år sedan
Samsung UE65KS9505 eller LG OLED65B6V (17 inlägg) 9 år sedan
OLED 4K 65" med HDR eller Led 4K 75" utan HDR? (62 inlägg) 9 år sedan
TV att köpa idag (11 inlägg) 9 år sedan
55" vs 65" OLED vs LCD | 15tusen - PS4 / Netflix (9 inlägg) 9 år sedan
LG 65B6V för 24790kr eller 65E6V för 29990kr? (10 inlägg) 9 år sedan
köpa LG OLED55B6V nu eller vänta till höst? (6 inlägg) 9 år sedan
Samsung UE65KS9005 eller LG OLED65B6V (2 inlägg) 9 år sedan
LG OLED65B6V eller LG OLED55E6V eller... (6 inlägg) 9 år sedan
LG oled55B6V " Instabilt nätverk" (5 inlägg) 9 år sedan
LG OLED eller Sony LCD? (5 inlägg) 9 år sedan
Ny tv??? (13 inlägg) 9 år sedan
Panna VT30 sönder. Vilken tv är bra nog att ersätta? (37 inlägg) 9 år sedan
Ska köpa en OLED, vilken ska jag välja? (8 inlägg) 9 år sedan

Postad 13 August 2016 - 09:09

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Då återgår vi till trådens huvudämne, tack!

Stängt av Screen Shift och ändrat TruMotion User (De-judder 2 / De-blur 10) och tycker mig få något mindre problem med rörelsehanteringen på bekant Blu-ray material. Kan fortfarande inte stänga av TruMotion dock tyvärr, då flytet i bilden blir lidande. Men mindre problem med rörelsehanteringen är välkommet! Så länge jag inte inbillar mig detta förstås... ska kolla in Netflix och YouTube via inbyggda apparna också. 

Postad 13 August 2016 - 09:30

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

Är dina rörelseproblem trådens huvudämne ;) ?

Postad 13 August 2016 - 09:43

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Är dina rörelseproblem trådens huvudämne ;) ?

Nej. Varför skulle det vara det? Och det är inte mina rörelseproblem - det är LG's  ;) :P

Postad 13 August 2016 - 10:34

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 2

Nej. Varför skulle det vara det? Och det är inte mina rörelseproblem - det är LG's  ;) :P

Knappast LG:s. Hade jag vart dig hade jag sålt tv:n och köpt nån annan. Så hade jag kunnat läsa om nåt annat här och på AVF ;)

Postad 13 August 2016 - 18:20

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Knappast LG:s. Hade jag vart dig hade jag sålt tv:n och köpt nån annan. Så hade jag kunnat läsa om nåt annat här och på AVF ;)

Haha! Definitivt LG's;) :D  Utan någon som helst tvekan nu när jag dessutom sett det på fler exemplar än mitt eget! Och precis som HDTVTest konstaterat i sin senaste test där de jämför storebror med tre konkurrenter. Lillebror B6 är inte annorlunda, i min erfarenhet.

Hade jag varit lika känslig som dig hade jag förmodligen lämnat tillbaka den! Nu är det dock så att problem som LCD-paneler normalt dras med är ännu värre för mig personligen så jag kan leva med detta kring rörelsehantering. Betyder dock inte att jag undviker av att skriva om det eller klaga på det eller diskutera det med andra. Och till skillnad från vissa personer (no names) är jag inte den som låtsas att jag inte ser svagheter i min dyrgrip.

Och ingen tvingar dig att läsa denna tråd (eller mina specifika inlägg) om något nu stör dig (jag är skapare av tråden, för övrigt) PLUS - du är fri att lägga in egen feedback istället för att klaga på nån som håller sig till huvudämnet.

Skål & Trevlig Helg!

Postad 13 August 2016 - 18:34

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Det är tyvärr en avgift som man måste betala när man köper en oled tv.

Allt kan skyllas på OLED på detta forumet, så varför inte?  ;)

Postad 13 August 2016 - 19:08

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

Haha! Definitivt LG's;) :D  Utan någon som helst tvekan nu när jag dessutom sett det på fler exemplar än mitt eget! Och precis som HDTVTest konstaterat i sin senaste test där de jämför storebror med tre konkurrenter. Lillebror B6 är inte annorlunda, i min erfarenhet.

Hade jag varit lika känslig som dig hade jag förmodligen lämnat tillbaka den! Nu är det dock så att problem som LCD-paneler normalt dras med är ännu värre för mig personligen så jag kan leva med detta kring rörelsehantering. Betyder dock inte att jag undviker av att skriva om det eller klaga på det eller diskutera det med andra. Och till skillnad från vissa personer (no names) är jag inte den som låtsas att jag inte ser svagheter i min dyrgrip.

Och ingen tvingar dig att läsa denna tråd (eller mina specifika inlägg) om något nu stör dig (jag är skapare av tråden, för övrigt) PLUS - du är fri att lägga in egen feedback istället för att klaga på nån som håller sig till huvudämnet.

Skål & Trevlig Helg!

Ditt största problem är ju att du inte lyssnar på andra som inte har dessa problem som dig.. Utan du maler på som om du skulle bevisa att ALLA LG OLED har samma problem som din. Men tyvärr för dig, så är det inte så! Hur MYCKET du än maler. Och JA, jag har läst dina ca 100 inlägg här och på AVF som alla handlar om samma saker.

Jag har lagt in mycket feedback här och på AVF, sedan att det inte är samma feedback som du ger, kanske är det där skon klämmer.

Skål på dig också !

Redigerat av mikee, 13 August 2016 - 19:18.

Postad 13 August 2016 - 19:20

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Ditt största problem är ju att du inte lyssnar på andra som inte har dessa problem som dig.. Utan du maler på som om du skulle bevisa att ALLA LG OLED har samma problem som din. Men tyvärr för dig, så är det inte så! Hur MYCKET du än maler. Och JA, jag har läst dina ca 100 inlägg här och på AVF som alla handlar om samma saker.

Jag har lagt in mycket feedback här och på AVF, sedan att det inte är samma feedback som du ger, kanske är det där skon klämmer ?

Skål på dig också !

Då har du uppenbarligen haft dålig eller snedvriden tolkningsförmåga av inläggen  :lol:

Bara för att någon annan har en avvikande upplevelse än din egen och inte drar sig för att dela med sig betyder inte det att det tar ifrån din egen positiva upplevelse (och vise versa, naturligtvis). Misstänker därför att du möjligtvis tar saker aningen personligt (hmm... intressant!). Och återigen - ingen tvingar dig att läsa denna tråd (eller mina specifika inlägg).

Därför är det nog snarare hos dig skon klämmer eftersom det var DU som började med detta käbbel.

Kanske bör du ta dig en funderare nästa gång. Eller byt tråd. Bara ett förslag.

Redigerat av RickyDeg, 13 August 2016 - 19:24.

Postad 13 August 2016 - 21:15

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0

:o

Najs! Vill jag också klara av att göra... men chansen att lyckas är nog inte stor  ;)

Är det något du försöker lära dig eller envisas du fortfarande med tru motion på? :)

Postad 13 August 2016 - 21:27

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0

Då återgår vi till trådens huvudämne, tack!

Stängt av Screen Shift och ändrat TruMotion User (De-judder 2 / De-blur 10) och tycker mig få något mindre problem med rörelsehanteringen på bekant Blu-ray material. Kan fortfarande inte stänga av TruMotion dock tyvärr, då flytet i bilden blir lidande. Men mindre problem med rörelsehanteringen är välkommet! Så länge jag inte inbillar mig detta förstås... ska kolla in Netflix och YouTube via inbyggda apparna också.

Jag såg nog svaret ovanför efter jag postat :)

Som jag ser det. En defekt tru motion som skapar denna onormala ryckighet, stör jag mig mer på en än tru motion av som skapar mer jämna normala hack. Jag antar att det är det som kallas normalt judder. Mer eller mindre på olika material.

Enda lösningen skulle vara en firmware uppdatering som fixar den trasiga tru motion.

Postad 13 August 2016 - 21:47

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0
Andra svagheter med tvn den blänker/reflekterar väldigt mycket tycker jag om jag jämför med min gamla phillips lcd. Picture on glass är det en sån smart ide om det är det som orsakar det. Jag kollar inte i soljus (persiener nerdragna) men endå.

Postad 13 August 2016 - 21:49

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Jag såg nog svaret ovanför efter jag postat :)

Som jag ser det. En defekt tru motion som skapar denna onormala ryckighet, stör jag mig mer på en än tru motion av som skapar mer jämna normala hack. Jag antar att det är det som kallas normalt judder. Mer eller mindre på olika material.

Enda lösningen skulle vara en firmware uppdatering som fixar den trasiga tru motion.

Får nog leva med att TruMotion är som det är. Visst finns störande moment med TruMotion, helt klart, och det är också en av mina poänger - LG's rörelsehantering är kanske inte helt optimal i mina ögon. Anledningen till att jag säger det är för att jag sett bättre från andra fabrikat. Men i stort sett ingen av dem gör ju än så länge OLED så inget värdigt alternativ  ;) Jag instämmer med dig - det blir mer "jämna hack" med TruMotion avstängt men det är just det där juddret som kan störa mig så mycket. En del märker tydligen inte av det nämnvärt (eller alls) vilket är kanon för dem givetvis. Tror jag får svårt att vänja mig vid det eftersom det distraherar. Har funnit en bra kompromiss nu dock.

Oavsett - dessa OLED är galet underbara! Skulle aldrig överväga LCD igen!

Redigerat av RickyDeg, 13 August 2016 - 21:50.

Postad 13 August 2016 - 22:09

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Njuter för övrigt av en fantastiskt fin utgåva av "The Terminator" på B6 ikväll. Inte särskilt förvånande, men så är bra har 80-tals klassikern aldrig sett ut! (synd att iPhone i halv-mörkt rum inte kan fånga en ärlig bild)

IMG_1155.jpg

Postad 13 August 2016 - 22:14

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

Då har du uppenbarligen haft dålig eller snedvriden tolkningsförmåga av inläggen  :lol:

Bara för att någon annan har en avvikande upplevelse än din egen och inte drar sig för att dela med sig betyder inte det att det tar ifrån din egen positiva upplevelse (och vise versa, naturligtvis). Misstänker därför att du möjligtvis tar saker aningen personligt (hmm... intressant!). Och återigen - ingen tvingar dig att läsa denna tråd (eller mina specifika inlägg).

Därför är det nog snarare hos dig skon klämmer eftersom det var DU som började med detta käbbel.

Kanske bör du ta dig en funderare nästa gång. Eller byt tråd. Bara ett förslag.

Andra gången du ber mig byta tråd.. Gör det själv istället .. Denna tråd heter ju inte Rickydeg måste låta som en söndrig skiva och älta sina problem över och över och över igen.

Och hur skall man kolla tolka dina inlägg fel ? Och du lyssnar ju inte på ca 40st inkl erfarna kalibrerare på AVF som säger att en B6 som fungerar som den skall, inte är som det du upplever? 

När nån ifrågasätter dig, så är det käbbel helt plötsligt ?1? Som sagt skon klämmer nånstans..

Nu skall jag kolla film på min underbara B6 som inte har några problem.. Lyckans mig :)

Postad 13 August 2016 - 22:27

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Andra gången du ber mig byta tråd.. Gör det själv istället .. Denna tråd heter ju inte Rickydeg måste låta som en söndrig skiva och älta sina problem över och över och över igen.

Och hur skall man kolla tolka dina inlägg fel ? Och du lyssnar ju inte på ca 40st inkl erfarna kalibrerare på AVF som säger att en B6 som fungerar som den skall, inte är som det du upplever? 

När nån ifrågasätter dig, så är det käbbel helt plötsligt ?1? Som sagt skon klämmer nånstans..

Nu skall jag kolla film på min underbara B6 som inte har några problem.. Lyckans mig :)

Om du inte lyckas tolka ett personligt inlägg på ett online forum som just... personligt, ja då har du problem. Vart har jag någonsin någonstans skrivit att jag "inte lyssnar" på andra? Du lyckas inte riktigt begripa poängen. Allt handlar inte enbart om positiva erfarenheter med produkter vi köpt. Om du, eller nån annan, upplever saker som "ältande" är det ditt problem. 

Jag har publicerat foton och lämnat personlig feedback med åsikter kring flera punkter jag tycker är positivt med B6. Men återigen - det hindrar inte mig från att fortsätta prata om det jag upplever som problem och hur jag ev kommer till skott med dem. Det var bl a därför jag skapade denna tråden om du nu missat det. Till sakens skull hör också att jag tacksamt mottagit åtskilliga direkt-meddelanden som ett resultat av detta, från andra ägare och potentiella köpare som är intresserade att diskutera vidare mer direkt, om LG's rörelsehantering och annat. Alla är inte lika otacksamma eller ointresserade som du, med andra ord.

Trots att jag fortsätter svara på ditt käbbel tar jag dina senaste inlägg med en nya salt. Du kanske haft en dålig dag...? I sådana fall är du förlåten givetvis! Och du... jag fortsätter "mala på" om det jag upplever med en produkt jag betalat pengar för i en tråd som jag skapat. Hur mycket du än gillar eller ogillar det. Bara att acceptera läget eller fokusera på nåt annat. Om du är kapabel till det, dvs.

Postad 13 August 2016 - 22:33

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0

Människor är olika, precis som tv-paneler. Gå vidare.

Såg precis Draktränaren 2 (bluray) på min två år gamla Sony och faschinerades över två  saker:

1 - oerhört bra bild!

2 - oerhört bra film!

Så jag förmodar att filmen skulle kunna se ännu bättre ut på en 65 tums B6. Men jag har inte köpt den än då jag inväntar Sony's ZD9 och ser hur benchmarksen blir jämfört mot B6:an.

Skål förresten  ;)

Postad 13 August 2016 - 22:36

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Människor är olika, precis som tv-paneler. Gå vidare.

Såg precis Draktränaren 2 (bluray) på min två år gamla Sony och faschinerades över två  saker:

1 - oerhört bra bild!

2 - oerhört bra film!

Så jag förmodar att filmen skulle kunna se ännu bättre ut på en 65 tums B6. Men jag har inte köpt den än då jag inväntar Sony's ZD9 och ser hur benchmarksen blir jämfört mot B6:an.

Skål förresten  ;)

Så sant, så sant!

"How To Train Your Dragon" är kanon-filmer bägge två, och riktigt fina Blu-ray utgåvor! Bägge filmerna använde jag ofta som 'referenser' med min förra Samsung LCD och jag kan intyga att jag givetvis tycker de blir ÄNNU mer fantastiska på B6! Riktigt vacket faktiskt! Ljudet är inte fy skam heller!

Ja - skål, ta mig f-n!  :) haha

Postad 13 August 2016 - 22:40

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

Om du inte lyckas tolka ett personligt inlägg på ett online forum som just... personligt, ja då har du problem. Vart har jag någonsin någonstans skrivit att jag "inte lyssnar" på andra? Du lyckas inte riktigt begripa poängen. Allt handlar inte enbart om positiva erfarenheter med produkter vi köpt. Om du, eller nån annan, upplever saker som "ältande" är det ditt problem. 

Jag har publicerat foton och lämnat personlig feedback med åsikter kring flera punkter jag tycker är positivt med B6. Men återigen - det hindrar inte mig från att fortsätta prata om det jag upplever som problem och hur jag ev kommer till skott med dem. Det var bl a därför jag skapade denna tråden om du nu missat det. Till sakens skull hör också att jag tacksamt mottagit åtskilliga direkt-meddelanden som ett resultat av detta, från andra ägare och potentiella köpare som är intresserade att diskutera vidare mer direkt, om LG's rörelsehantering och annat. Alla är inte lika otacksamma eller ointresserade som du, med andra ord.

Trots att jag fortsätter svara på ditt käbbel tar jag dina senaste inlägg med en nya salt. Du kanske haft en dålig dag...? I sådana fall är du förlåten givetvis! Och du... jag fortsätter "mala på" om det jag upplever med en produkt jag betalat pengar för i en tråd som jag skapat. Hur mycket du än gillar eller ogillar det. Bara att acceptera läget eller fokusera på nåt annat. Om du är kapabel till det, dvs.

Skall inte bli långrandig.. Som DU själver skriver " Bara att acceptera läget eller fokusera på nåt annat" Bra råd till dig själv.

Redigerat av mikee, 13 August 2016 - 22:42.

Postad 13 August 2016 - 23:48

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0
Använder du tru motion mikee?

Så du påstår att det finns dom som har fungerande tru motion?

Postad 14 August 2016 - 02:26

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0
Intressant det där med att vissa människor är mer benägna att se/hitta felaktigheter, rörelsehanteringen, än andra. Själv har jag jättesvårt för att hitta screen tearing i spel exempelvis. Har aldrig sett det men läser ofta recensioner som klagar på just detta med screen tearing där det finns.
Gissar att samma sak även gäller här. Hade nog aldrig sett det som beskrivits.

Nåväl, samma som att screen tearing går åtgärda av utvecklaren så borde även rörelsehanteringen gå att förbättra. LG ni har ett år på er att fixa och släppa eran bästa OLED någonsin annars blir jag ledsen ;-)

Redigerat av Foxxy, 14 August 2016 - 06:22.

Postad 14 August 2016 - 04:19

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Screen tearing är ju något väldigt irriterande. På Ps3 är Heavy Rain ganska drabbat. Kanske inte lika illa som i klippet men ändå...

https://www.youtube.com/watch?v=03O4iAde0XE

Postad 14 August 2016 - 05:12

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Andra svagheter med tvn den blänker/reflekterar väldigt mycket tycker jag om jag jämför med min gamla phillips lcd. Picture on glass är det en sån smart ide om det är det som orsakar det. Jag kollar inte i soljus (persiener nerdragna) men endå.

Blänk är aldrig bra! Allt som distraherar från den fina bilden är givetvis negativt. Men här bör man laborera med placering/ljuset i rummet. Dock måste jag säga att B6 är den minst reflekterande panel jag ägt senaste 15 åren. Men B6 har ju inte "picture-on-glass" å andra sidan. 

Postad 14 August 2016 - 05:37

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Intressant det där med att vissa människor är mer benägna att se/hitta felaktigheter, rörelsehanteringen, än andra. Själv har jag jättesvårt att hitta screen tearing i spel exempelvis. Har aldrig sett det men läser ofta recensioner som klagar på just detta med screen tearing där det finns.
Gissar att samma sak även gäller här. Hade nog aldrig sett det som beskrivits.

Nåväl, samma som att screen tearing går åtgärda av utvecklaren så borde även rörelsehanteringen gå att förbättra. LG ni har ett år på er att fixa och släppa eran bästa OLED någonsin annars blir jag ledsen ;-)

Nog är det intressant! Ur flera synvinklar! Visst... man kan råka ut för felaktiga exemplar av saker och ting. Man kan ha problem med yttre utrustning. Man kan vara olika känslig respektive kräsen. Det kan skilja i benägenhet att vara uppriktig kring sånt man inte gillar med nåt man satsat pengar på. Man kanske är en trogen fan-boy. Åtskilliga variabler kan spela in.

Själv har jag inte upplevt nån banding eller tint på min B6, tack o lov, medan ett par personer jag känner påstår att de gör det på sina. Jag har varit och tittat på deras men ser inte de problemen själv. Problem med rörelsehantering har vi set allihop däremot (som vissa gör men andra inte). Screen tearing låter inte alls kul... glad att jag ännu ej upplevt något sådant!

LG har kommit långt med OLED på några år. Verkar som att många saker har förbättrats, andra inte. Skulle inte förvåna mig om ytterligare förbättringar skett inom ett år när du ev är redo att slå till dock. Men nån 'perfekt' panel bör vi nog inte förvänta oss. Sånt är tveksamt om det överhuvudtaget kommer existera (?).

Screen tearing är ju något väldigt irriterande. På Ps3 är Heavy Rain ganska drabbat. Kanske inte lika illa som i klippet men ändå...

https://www.youtube.com/watch?v=03O4iAde0XE

OUCH! :o Det där gjorde nästan ont att titta på...!  :P

Postad 14 August 2016 - 05:57

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

På tal om "How To Train Your Dragon" tidigare vill jag än en gång understryka att animerat kan se hutlöst vackert ut på OLED! Imponeras ständigt av den fina färgåtergivningen och fenomenala djupet i bilden. Och då har jag inte fått mitt exemplar kalibrerat ännu! Animerat är hursom en dröm på min B6!

119nkuv.jpg

29qmrnp.jpg

2nk5u3c.jpg

2eul62x.jpg 

2z8oh89.jpg

(sorry om bilderna är lite undermåliga - använder en iPhone i halvdålig rumsbelysning)

Postad 14 August 2016 - 06:26

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

LG har kommit långt med OLED på några år. Verkar som att många saker har förbättrats, andra inte. Skulle inte förvåna mig om ytterligare förbättringar skett inom ett år när du ev är redo att slå till dock. Men nån 'perfekt' panel bör vi nog inte förvänta oss. Sånt är tveksamt om det överhuvudtaget kommer existera (?).

Grymma bilder i ditt förra inlägg. Såg riktigt vackert ut :-) Ja den där perfekta 100% felfria tvn kommer nog alltid förbli en våt dröm. Gäller bara för LG att hantera skeppet rätt framöver nu när de har tekniken i sina händer.

Redigerat av Foxxy, 14 August 2016 - 06:28.

Postad 14 August 2016 - 06:32

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Grymma bilder i ditt förra inlägg. Såg riktigt vackert ut :-) Ja den där perfekta 100% felfria tvn kommer nog alltid förbli en våt dröm. Gäller bara för LG att hantera skeppet rätt framöver nu när de har tekniken i sina händer.

TACKAR! :blush: Inte det lättaste att ta bra exempelbilder  :)

Om man bortser från vad man ev tycker är brister kan man ju knappast beklaga LG för att inte satsa! Vilka ofattbara investeringar de måste gjort! Väldigt snart kommer fler aktörer hoppa på OLED-tåget, men till en början blir det ju LG's paneler de köper in om jag förstår de hela rätt. Hur det ser ut om några år från idag... intressant blir det att följa den här utvecklingen!

Postad 14 August 2016 - 08:15

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Har levt med glas framför bilden längre än med andra material. Det är det bästa materialet. Kan du bara se till att lampor är "ur vägen" så finns det inga problem. Att titta mitt på dagen kräver andra material. Man slänger på diffus plast som faktiskt ökar reflektioners yta. Helt koko enligt mig. Plasten eller glaset, eller vad man nu ska ha, bör vara klart, inte diffuserat. 

Postad 15 August 2016 - 18:20

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0

G6 blev bästa HighEndTv enligt EISA denna säsong:

https://www.eisa.eu/...2017.html#award 

Fast motiveringen "silkeslena rörelser" - hur många av bedömarna har egentligen utvärderat tv:n på riktigt..?

Postad 16 August 2016 - 04:25

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Fast motiveringen "silkeslena rörelser" - hur många av bedömarna har egentligen utvärderat tv:n på riktigt..?

Ja herregud. En kvinna som smeker en skärm. Eller snarare gör det på avstånd. En film som gör allt för att få dina pengar ner i deras fickor.. :)

Postad 16 August 2016 - 05:52

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Schysst...! Men ja... det där med "silkeslena rörelser"  :lol:

Postad 16 August 2016 - 09:33

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 1

det är silkeslena rörelser på 50fps och upp  :)

antar att dom inte recenserade trumotion  :P

Postad 16 August 2016 - 11:47

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

det är silkeslena rörelser på 50fps och upp  :)

antar att dom inte recenserade trumotion  :P

Just! Bara att sätta TruMotion på "Smooth"  :D hehe

Inga artefakter att nämna...  :ph34r:

Postad 16 August 2016 - 11:58

Xhit
  • Xhit
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Edit: Om ni redan har en b6v blunda nu. ;)

Har följt det här forumet några dagar då jag velar mellan LG OLED 55b6v och Samsung 55KS7005. 

Om man känner en student eller är student så kan man just nu köpa LGs b6v modeller billigare på SIBA genom studentkort.se, se bild. Jag har svårt att tro att man når dessa prisnivåer på ett tag, men det ser hur som helst ut att finnas lite marginaler på dessa apparater, speciellt 65" varianten. 

För min del landar nog valet på Samsungen, får vänta nåt år innan OLED kommer ikapp på gaming sidan. Input Lag på 50+ ms känns sådär för en TV som är dubbelt så dyr, trots den i övrigt överlägsna (still)bilden. :P 

Bifogad fil(er)

Redigerat av Xhit, 16 August 2016 - 12:24.

Postad 16 August 2016 - 18:01

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1150 inlägg
  • 0
Känns ju som inköpspriserna har droppat en del då! Förutsätter ju att de inte går back på apparaterna iaf!

Postad 16 August 2016 - 18:16

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0
Om ni inte redan visste. Så ska lg dubbla oled produktionen från 34000 till 60000 per månad. Vilket nog betyder ännu billigare priser.

http://www.whathifi....oled-production

Postad 16 August 2016 - 18:31

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1150 inlägg
  • 0
Undrar hur Sonys x9405 står sig mot oled. Vore trevligt med 75"

Postad 16 August 2016 - 18:47

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0

Har följt det här forumet några dagar då jag velar mellan LG OLED 55b6v och Samsung 55KS7005.

Om man känner en student eller är student så kan man just nu köpa LGs b6v modeller billigare på SIBA genom studentkort.se, se bild. Jag har svårt att tro att man når dessa prisnivåer på ett tag, men det ser hur som helst ut att finnas lite marginaler på dessa apparater, speciellt 65" varianten.

För min del landar nog valet på Samsungen, får vänta nåt år innan OLED kommer ikapp på gaming sidan. Input Lag på 50+ ms känns sådär för en TV som är dubbelt så dyr, trots den i övrigt överlägsna (still)bilden. :P

Wow! 65:an för 37tkr är riktigt vasst, jag köper direkt, nu måste jag bara hitta en student :)

Redigerat av Prism, 16 August 2016 - 18:48.

Postad 16 August 2016 - 19:23

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1760 inlägg
  • 0

Wow! 65:an för 37tkr är riktigt vasst, jag köper direkt, nu måste jag bara hitta en student :)

Gå till närmsta högskola, erbjud förbipasserande en 500-hundring för besväret så har du säkert hittat någon inom fem minuter :)

Postad 16 August 2016 - 20:02

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Gå till närmsta högskola, erbjud förbipasserande en 500-hundring för besväret så har du säkert hittat någon inom fem minuter :)

Så får den stackarn betala tv-licensen

Postad 16 August 2016 - 20:07

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1760 inlägg
  • 0

Så får den stackarn betala tv-licensen

Är ju inte svårare än att säga att det var till någon annan

Postad 16 August 2016 - 22:06

Unregisteredfd71f5a9
  • Unregisteredfd71f5a9
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Har beställt min LG 65 B6V nu, är så sjukt trött på min LG UHD 65 UH750 som köptes för mindre än två månader sen. Jag är ute efter svärta och vill inte har några ljusgenomsläpp, draperier i bilden, och halo-effekter. 

Postad 17 August 2016 - 07:43

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Har beställt min LG 65 B6V nu, är så sjukt trött på min LG UHD 65 UH750 som köptes för mindre än två månader sen. Jag är ute efter svärta och vill inte har några ljusgenomsläpp, draperier i bilden, och halo-effekter. 

Schysst! Lämna din feedback här sen!  :)

Postad 17 August 2016 - 09:16

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0

Tydligen så måste man skaffa Siba-student betalkort och ha med sig student ID så det blir svårt stt lösa, det går nog inte ansöka om man själv inte är student.

Får väl hålla tummarna för black friday, cyber monday eller jultomten :)

Postad 17 August 2016 - 10:21

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Tack, intressant då det måste finnas rejäla marginaler, som sagt. Tack för info. Kikade på priserna i Tyskland - de verkar ligga betydligt högre. Hur kan det komma sig?

Postad 17 August 2016 - 12:47

dagsorlie
  • dagsorlie
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag har hatt LG OLED 55B6V i några väcker och er mycket nöjd med själva TV-bilden.

Det är bara en liten sak som stör mig...

Teven har en ojämnhet eller en buckla i själva OLED-skiktet (inte i glaset) som kommer tydligt fram när teven är frånslagen och man tittar på den från sidan, men är osynlig när jag "tittar normalt" på TV. 

Det kan liknas med en karosskada under motorhuven på en ny bil - osynligt när man kör bilen, men hemskt irriterande varje gång man tittar under huven. 

Bild:

https://1drv.ms/i/s!...fD4FRvR0ZvLI8g 

Video som visar felet:

https://1drv.ms/v/s!...y_E1kAa700H229w

Support hos Hembiobutiken och hos LG vill att jag beställer en tekniker hem till mig för att komma med sin värdering, men en tekniker kommer inte att hitta något tekniskt (elektroniskt) fel på apparaten. Jag kommer därför antagligen bara att enda upp med en faktura på några tusen kronor för att få han/hon att konstatera det jag redan vet, nämligen att det är ett estetiskt fel, som dom inta kan reparera.

Det er möjligt att detta inte är illa nog för att LG tycker det är ett reklamationsärende, men en TV som kostar SEK 30 000 borde vara nära perfekt, eller vad tycker ni?

Redigerat av dagsorlie, 17 August 2016 - 12:51.

Postad 17 August 2016 - 13:08

CKserenity
  • CKserenity
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag har hatt LG OLED 55B6V i några väcker och er mycket nöjd med själva TV-bilden.

Teven har en ojämnhet eller en buckla i själva OLED-skiktet (inte i glaset) som kommer tydligt fram när teven är frånslagen och man tittar på den från sidan, men är osynlig när jag "tittar normalt" på TV. 

Det kan liknas med en karosskada under motorhuven på en ny bil - osynligt när man kör bilen, men hemskt irriterande varje gång man tittar under huven. 

Bild:

Video som visar felet:

Support hos Hembiobutiken och hos LG vill att jag beställer en tekniker hem till mig för att komma med sin värdering, men en tekniker kommer inte att hitta något tekniskt (elektroniskt) fel på apparaten. Jag kommer därför antagligen bara att enda upp med en faktura på några tusen kronor för att få han/hon att konstatera det jag redan vet, nämligen att det är ett estetiskt fel, som dom inta kan reparera.

Det er möjligt att detta inte är illa nog för att LG tycker det är ett reklamationsärende, men en TV som kostar SEK 30 000 borde vara nära perfekt, eller vad tycker ni?

Jag har exakt samma på min TV trodde att jag har böjt till den lite när jag hängde den på väggen. 

Postad 17 August 2016 - 13:50

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0

Bild:

Video som visar felet:

Det har jag oxå. So what?

Postad 17 August 2016 - 14:33

dagsorlie
  • dagsorlie
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Det har jag oxå. So what?

Det är bara det att jag aldrig för har sett samma sak på någon annan typ av teve, vare sig plasma eller LCD.

Men om alla har samma sak på sina OLED, är det knappast något att bry sig mera med. 

Postad 17 August 2016 - 15:42

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Jag tycker mig kunna ana något på min 910V när jag står från sidan (kraftig vinkling) och den är avstängd, men under användning har jag aldrig sett det. Den modellen har iofs så pass många andra problem. :P

Postad 17 August 2016 - 15:57

Pachole
  • Pachole
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Jag har hatt LG OLED 55B6V i några väcker och er mycket nöjd med själva TV-bilden.

Teven har en ojämnhet eller en buckla i själva OLED-skiktet (inte i glaset) som kommer tydligt fram när teven är frånslagen och man tittar på den från sidan, men är osynlig när jag "tittar normalt" på TV.

Bild:

Video som visar felet:

Support hos Hembiobutiken och hos LG vill att jag beställer en tekniker hem till mig för att komma med sin värdering, men en tekniker kommer inte att hitta något tekniskt (elektroniskt) fel på apparaten. Jag kommer därför antagligen bara att enda upp med en faktura på några tusen kronor för att få han/hon att konstatera det jag redan vet, nämligen att det är ett estetiskt fel, som dom inta kan reparera.

Kan informera om att min 65E6V för nära 70k har samma sak, dock inget jag lägger någon vikt vid och tror inte att LG heller kommer att göra det tyvärr. Man får fokusera på de andra galet bra egenskaperna helt enkelt 😀

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.