Canal Digital 4K One Place satellitbox
4272 svar till detta ämne
Postad 02 maj 2018 - 16:47
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
.
Angående HDR är det bara Youtube-appen som stödjer detta i boxen, måste intte vara i komninatoon med 4K. Tror inte HDR kommer till TV-kanalerna inom någon snar framtid tyvärr...
På TV-kanaler så verkar HDR standarden blir HLG och det är inte många teve apparater som klarar
Postad 02 maj 2018 - 17:03
Boxman81
-
Boxman81
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Tur att man inte har köpt denna box efter att man läst denna tråd verkar vara en riktig skit box.
Postad 02 maj 2018 - 17:14
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Boxen blir nog bra bara allt fungerar som tänkt, men den lanserades allt för tidigt utan tvekan.
Postad 02 maj 2018 - 17:52
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
På TV-kanaler så verkar HDR standarden blir HLG och det är inte många teve apparater som klarar
Min KS8005 från 2016 klarar HLG, men det var flaggskeppet det året...
Boxen blir nog bra bara allt fungerar som tänkt, men den lanserades allt för tidigt utan tvekan.
Niklas? När kommer det en uppdatering till boxen? (Vi är många som undrar...)
Redigerat av Svenna72, 02 maj 2018 - 17:52.
Postad 02 maj 2018 - 17:58
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Min KS8005 från 2016 klarar HLG, men det var flaggskeppet det året...
Niklas? När kommer det en uppdatering till boxen? (Vi är många som undrar...)
Hej
Förhoppningsvis den här veckan eller början på nästa vecka. Imorgon har jag ett exakt datum.
Mvh
Niklas
Postad 03 maj 2018 - 09:35
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Det är ju kanon med ny uppdatering. Men vad innehåller denna ? Hade velat ha en lista med vilka uppdateringar som görs på boxen. Har en Mede8er som mediabox, nu uppdateras den ej längre , men när dom gjorde uppdateringar fick vi alltid veta vad dom fixat. Detta är väll ingen omöjlighet CD ?
Redigerat av andersgog, 03 maj 2018 - 09:35.
Postad 03 maj 2018 - 10:08
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Det är ju kanon med ny uppdatering. Men vad innehåller denna ? Hade velat ha en lista med vilka uppdateringar som görs på boxen. Har en Mede8er som mediabox, nu uppdateras den ej längre , men när dom gjorde uppdateringar fick vi alltid veta vad dom fixat. Detta är väll ingen omöjlighet CD ?
Jag gissar på att den innehåller massor av optimeringar prestandaförbättringar och nya funktioner.
Postad 03 maj 2018 - 13:07
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej
Uppdateringen innehåller endast buggfixar, så fort vi kommer med nya funktioner så kommer vi att meddela exakt vad mjukvaran innehåller.
Mvh
Niklas
Postad 03 maj 2018 - 13:52
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Jag gissar på att den innehåller massor av optimeringar prestandaförbättringar och nya funktioner.
Låt oss hoppas, jag är dock tveksam att det går fixa boxen så den kommer bli lika rapp som smartboxen, eller ens ha hälften av funktionerna för TVn. OnePlace är billigt skräp från LG med en mycket billig CPU i som ska lyckas göra massor av saker CD vill att den ska. Undrar om någon testade den ordentligt med en HDD i??? Sirap är bara förnamnet.
Postad 03 maj 2018 - 14:25
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Blir den snabbare, inspelningarna bättre med dom nya buggfixarna ? Vad mer blir bättre ? Nya funktioner bryr jag mig ej om just nu. Vill bara att boxen blir bra, så jag kan plocka fram den.
Prio 1, borde ju vara att få den till att funka som den ska. Prio 2 sen så kan nya funktioner komma.
Redigerat av andersgog, 03 maj 2018 - 14:26.
Postad 03 maj 2018 - 20:31
Mono-mannen
-
Mono-mannen
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
HBO finns väl bara via Android och i vissa TVs, den finns i min Samsung65" KS8005. Inte i OnePlace, inte heller Netflix... (Nästan inget finns i OnePlace)
HDR, inget CD sänder än, hade gjort mumma för bilden. HDR och 1080P, ja tack! Men de flesta kanalerna CD sänder i är 720P eller 1080i... YouTube är väl det enda i boxen som kan visa HDR?
Du bör nog koppla box till TV och plocka ut ludet via ARC för några av oss har haft problem med svart bild i någon sekund och det kanske kan skyllas på att det sitter en receiver emellan...
Angående HDR är det bara Youtube-appen som stödjer detta i boxen, måste intte vara i komninatoon med 4K. Tror inte HDR kommer till TV-kanalerna inom någon snar framtid tyvärr...
Det står ”Chromecast inbyggd” i pausbilden men det är det intte bara en lobotomerad variant kallad Google Cast som dessutom ör buggig.
Ok, tack för svar!
Orkar egentligen inte byta tillbaka till den gamla boxen så jag hoppas att det kommer lite ordentliga uppdateringar och buggfixar snart för det här håller ju inte. Och då har jag inte ens berört menysystemet och EPGn. Herregud....
Frågan är bara hur mycket tålamod man har?
Redigerat av Mono-mannen, 03 maj 2018 - 20:36.
Postad 04 maj 2018 - 17:42
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Hade lite problem med mitt Internet imorse men nu är allt ok utom att boxen inte tar emot eller kan visa EPG-data, fel A030, eller är det intte bara jag?
Edit: en norsk reset löste problemet!
Redigerat av jonasbratt, 04 maj 2018 - 20:40.
Postad 04 maj 2018 - 21:09
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Det verkar som klassikern med trafo och tillhörande kommer tillbaka som problemlösning.
Postad 05 maj 2018 - 09:38
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
De kommer aldrig få ordning på denna box. D e kört.
Postad 05 maj 2018 - 09:43
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
De kommer aldrig få ordning på denna box. D e kört.
Tror på det med, bristerna är enorma och uppdateringarna har ju inte prioriteras precis... Den nya Sagem!
Postad 05 maj 2018 - 11:50
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
En knapp på sladden till strömadaptern som det kom på den nya adaptern till Sagemboxen skulle inte va fel på denna boxen... är det inte lag på att det måste finnas en strömbrytare förresten...
Postad 06 maj 2018 - 19:41
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Idag pausade jag boxen under Sverige - Tjeckien, något jag ofta gör, så kan jag hoppa i reklamen. MEN med den här OnePlace så kan man inte lita på något, satte igång efter att ha pausat i 1 timme, trycker på play, sakta går den igång (Smart-boxen startade direkt). Efter 1 minut kommer ett powerbreak, så jag hoppar fram med dosan, då hoppar allt fram till slutet, öhhh... Då var matchen över...
Dom som testade boxen med hårddisk kan inte testat mycket! Den är flera år efter Smart-boxen, trodde man inte om en box från 2018!
Postad 06 maj 2018 - 19:47
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Pausade Inför Eurovision idag. Efter att ha spelat ett par minuter kommer bannern ”1 Rapport SVT1” fram och lägger sig över bilden så övre textatraden inte syns. Familjen inte glad.... går inte att få bort genom att pausa och playa. När jag pausar visas inte den vanliga pausgrafiken heller...
Edit: går för övrigt inte att spola framåt eller bakåt heller. Uselt
Redigerat av jonasbratt, 06 maj 2018 - 20:31.
Postad 06 maj 2018 - 20:18
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Varför fortsätter ni plåga er själva? Skicka tillbaks skiten och kör smart-boxen istället, CD lär väl snart tröttna själva på de som gjort boxen åt dem och ersätta med en ny (brukar väl sluta så!?)
Postad 06 maj 2018 - 20:41
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Användaren Vilo är nog den ende som bara haft lite småfel enligt honom själv men han har ju ingen hårddisk i boxen så vitt jag förstår...
Postad 06 maj 2018 - 21:11
Iceman666
-
Iceman666
-
Lärjunge
-
-
469 inlägg
Som Legion säger och som jag själv har sagt minst 1 gång!
Skicka tillbaka skiten med en tydlig förklaring som visar CD vad ni anser om denna box!
Denna box har visat allt för många fel och det tar alldeles för lång tid att fixa någon av dom!!
Skulle vara intressant att höra hur många som har beställt denna box och INTE har några problem :-)
Jag kan inte se någon fördel eller vinst med denna box kontra den gamla + en Chromecast eller Apple TV4!!
Postad 07 maj 2018 - 06:36
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Iceman666, jo en fördel finns och det var därför jag beställde en. Spela in 3/4 program samtidigt. Men eftersom CD ej fått rätt på denna box, ligger min fortfarande i lådan. Är idag glad att jag ej packade upp den direkt, för jag hade blivit skogstokig om våra inspelade program hade strulat. Men jag kan ej begripa hur CD kan släppt ut denna box alldeles för tidigt till sina kunder. Kan vara att man ville få ut boxen före Comhem ??
Postad 07 maj 2018 - 07:43
Unregistered0abe60d6
-
Unregistered0abe60d6
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Gång på gång bekymmer med inspelning av program. Trycker på inspelning av program när jag ser ett program. På skärmen visas att programmet skall spelas in. Lämnar den kanalen för att se ett annat program. När jag sedan väljer att se det inspelade programmet står det att inspelningen misslyckades.
Postad 07 maj 2018 - 07:50
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Oneplace hämtar sin data via Internet och inte satellit som de andra CD-boxarna gör, CD verkar inte fått ordning på den nya servicen tyvärr...
Postad 07 maj 2018 - 07:50
Iceman666
-
Iceman666
-
Lärjunge
-
-
469 inlägg
Ja ok du kan spela in 3/4 program och med den gamla kan du spela in 2 och se på den 3:e. När har du använt möjligheten till 3/4?? Jag skulle lätt kunna gissa på att det är mindre än 1% eller har jag fel?
Postad 07 maj 2018 - 10:08
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Stöd för 2 TB hårddisk i Oneplace är ett plus jämfört med ADB-boxen i alla fall, den använde som mest 1 TB (500 GB som standard). Fast du måste tyvärr köpa en 1 TB disk från CD och byta den om du vill ha mycket plats och det är mycket dumt.
Avsaknad av inlägg från CD sedan förra veckan när man lovade besked i fredags om när uppdateringen kommer är dåligt.
Postad 07 maj 2018 - 10:21
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Stöd för 2 TB hårddisk i Oneplace är ett plus jämfört med ADB-boxen i alla fall, den använde som mest 1 TB (500 GB som standard). Fast du måste tyvärr köpa en 1 TB disk från CD och byta den om du vill ha mycket plats och det är mycket dumt.
Avsaknad av inlägg från CD sedan förra veckan när man lovade besked i fredags om när uppdateringen kommer är dåligt.
Hej
Tanken var att uppdateringen skulle skickas ut förra veckan, men det kommer att bli den här veckan istället. Återkommer så fort jag får tid och datum.
Mvh
Niklas
Postad 07 maj 2018 - 11:53
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Ja ok du kan spela in 3/4 program och med den gamla kan du spela in 2 och se på den 3:e. När har du använt möjligheten till 3/4?? Jag skulle lätt kunna gissa på att det är mindre än 1% eller har jag fel?
Du kan väll bara spela in 2 program samtidigt och titta på 3e om den var i samma mux ?
Den nya boxen skall vara "dubbelt så bra".
Jo Iceman, det händer mer än 1 %, rätt ofta när alla serier kommer samtidigt och då vid kl 20,00 eller 21,00
Postad 07 maj 2018 - 20:09
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Nu ska jag inte klaga utan be er CD att trycka ihop grafiken som visas när man pausar eller spolar, det träcker onödigt mycket bild när man trycker play.
Kolla samtidigt på varför det tar olika lång tid för textningen att hoppa igång igen efter att man pausat (gäller textning på exvis History som inte är inbränd)
Redigerat av jonasbratt, 07 maj 2018 - 20:11.
Postad 07 maj 2018 - 22:39
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Nu ska jag inte klaga utan be er CD att trycka ihop grafiken som visas när man pausar eller spolar, det träcker onödigt mycket bild när man trycker play.
Kolla samtidigt på varför det tar olika lång tid för textningen att hoppa igång igen efter att man pausat (gäller textning på exvis History som inte är inbränd)
Viss grafik ligger under bilden när man pausat, att inget sett det vid testning...
Postad 08 maj 2018 - 10:42
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej
Det problemet har jag lyft tidigare efter feedback från er.
Mvh
Niklas
Postad 08 maj 2018 - 15:31
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
I dagens massutskick från CD, "Bli en av de första som får uppleva glädjen av en enklare, snabbare och smartare TV-vardag!"
Tror jag skyndar långsamt i det här fallet.
Postad 08 maj 2018 - 15:36
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
I dagens massutskick från CD, "Bli en av de första som får uppleva glädjen av en enklare, snabbare och smartare TV-vardag!"
Det gör boxen med...
Det gör boxen med...
Postad 09 maj 2018 - 07:32
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Halva veckan har snart gått och det är röd dag i morgon. Blir det någon uppdatering alls denna vecka?
Postad 09 maj 2018 - 07:44
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Halva veckan har snart gått och det är röd dag i morgon. Blir det någon uppdatering alls denna vecka?
Hej Huddingebo
Just nu är preliminärt datum måndag 14 maj.
Mvh
Niklas
Postad 09 maj 2018 - 16:29
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Hej Huddingebo
Mvh
Niklas
Det låter bra
Postad 09 maj 2018 - 16:39
LowDead
-
LowDead
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej! Hur var det? Fungerar inte alls med Diseqc eller?
//LD
Postad 09 maj 2018 - 21:25
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Skulle se på nyheterna men boxen helt död. Slog från strömmen och CD-logo och Android Tv visas, sen svart bild och gröna lampan slocknade. Ingen bild så upprepade med samma resultat.
Misstänkte att hårddisken ställde till det så ut med den (hur i hela friden ska man få ut hårddisken utan våld?) men samma resultt.
Men så femte försöket blev det bild igen. inspelat material kvar. Tjugo minuter åt skogen
Redigerat av jonasbratt, 09 maj 2018 - 21:26.
Postad 09 maj 2018 - 21:58
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Hej Huddingebo
Mvh
Niklas
Det låter bra
Preliminärt, då kommer den en vecka eller två efter...
Postad 10 maj 2018 - 07:48
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Marknadsavdelningen borde nog tagga ned en aning tills boxen åtminstone har grundläggande funktionalitet. En myriad reklamationer är sannolikt inte önskvärt.
Personligen sitter jag nöjd med förra generationens boxar, och kompletterar med Chromecast och Apple-TV. Kan inte påstå att jag saknar något.
Postad 11 maj 2018 - 22:28
Mono-mannen
-
Mono-mannen
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Dagens små överraskningar....
Först kopplade boxen på egen hand ur hårddisken. Den finns inte längre, trots att jag tryckt in den till max?
Sen kunde jag inte välja kanal. Boxen var låst på en kanal och så fick det bli... (tills dess att jag startade om den)
Sen rundade den av dagen med ett svart tomrum (mitt i ett program som vi tittade på?) som inte gick att komma ifrån med mindre än att ändra insignal på stärkaren fram och tillbaka.
Jo just det, sen, när jag kollade om uppdateringen kommit, så blev bilden svart för att sen gå in i ett hysteriskt "myrornas krig" med hjärtskärande digitala ljud som skulle få Scrillex att rodna. Ännu en omstart krävdes.
Det är fint att ha förstklassiga produkter i sin tillvaro...
Redigerat av Mono-mannen, 11 maj 2018 - 22:29.
Postad 11 maj 2018 - 23:43
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Varför skickar ni inte tillbaka skräpet?
Postad 12 maj 2018 - 03:01
Yusshaka20
-
Yusshaka20
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Varför skickar ni inte tillbaka skräpet?
Det är bra fråga!
Redigerat av Yusshaka20, 12 maj 2018 - 03:02.
Postad 13 maj 2018 - 10:15
sjonsson69
-
sjonsson69
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej.
Har följt tråden ett tag, men haft problem att logga in och kunna skriva mina kommentarer av någon anledning.
Jag verkar var en av de få som har en box som fungerar.
Har haft boxen ca 2 månader och är faktiskt väldigt nöjd.
(Körde en MediaCenter lösning tidigare med Boxer som strulade någon fantastiskt...)
Kör flertalet inspelningar dagligen och nästan inga inspelningar misslyckas (visst ska den egentligen klara 100%)
Tycker dock det är lite svårt att hitta inspelningarna (då barnen spelar in rätt många serier).
Kör även Kodi och Viaplay utan problem (vilket var anledningen till att jag ville ha en Android-baserad box).
Har startat om boxen kanske två-tre gånger sedan jag fick den.
Har dock inte någon reciever, utan kör box direkt till TV.
Postad 14 maj 2018 - 17:54
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Den där mikrofonen kan man skrota direkt, för den fungerar uruselt. Man hittar allt möjligt och då med förkärlek Youtube när man säger t.ex. Eurosport, CC more sport eller AIK när man vill se dem spela.
Postad 14 maj 2018 - 19:14
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Ingen uppdatering idag men det är klart - det är ju några timmar kvar på dygnet...
Postad 15 maj 2018 - 08:21
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Den där mikrofonen kan man skrota direkt, för den fungerar uruselt. Man hittar allt möjligt och då med förkärlek Youtube när man säger t.ex. Eurosport, CC more sport eller AIK när man vill se dem spela.
Hej
Om du trycker på canal digital-knappen och sedan gör en röstsökning så söker du bara på våran plattform. Trycker du på google-knappen och gör en röstsökning så söker du på alla appar som är installerade på boxen (canal digital, youtube, svt etc)
Jag ska kolla hur status ser ut med att tex kuna söka på AIK.
Mvh
Niklas
Ingen uppdatering idag men det är klart - det är ju några timmar kvar på dygnet...
Hej
Hör av mig direkt jag får ett besked om tid och datum.
Mvh
Niklas
Postad 15 maj 2018 - 10:04
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Hej
Om du trycker på canal digital-knappen och sedan gör en röstsökning så söker du bara på våran plattform. Trycker du på google-knappen och gör en röstsökning så söker du på alla appar som är installerade på boxen (canal digital, youtube, svt etc)
Jag ska kolla hur status ser ut med att tex kuna söka på AIK.
Mvh
Niklas
Hej och tack för informationen. Nu fungerar den halvdant, Att söka AIK gick efter att par försök, bland annat hörde boxen IFK. Långa ord som Hammarby går mycket bättre, då kommer man direkt till inspelningarna.
Postad 16 maj 2018 - 14:12
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej
Nu går det att tanka ner den senaste mjukvaran manuellt, boxen kommer annars automatiskt att tanka ner mjukvaran under natten.
Android-version: 7.1.1
Canal Digital-app: 1.0.60001
LG-mellanvara: v5.29
Mvh
Niklas
Postad 16 maj 2018 - 16:15
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Hmm. Efter androiduppdateringens tre steg står boxen i läget ”Laddar...” i flera minuter.
Det skymtar hastigt förbi att jag ska välja standbyläge i en sekund sen kommer ”programfel. Starta om boxen” kod A015. Startar om.
”Laddar” kommer tillbaka. Som tur är fortsätter installationen denna gången. Några val senare verkar allt ok - men icke....
Ingen bild utan popupen ”Signalfel TIF” visas. Byter kanal och efter många svordomar senare blir det bild.
Lycka till alla ni andra!!!!!!!!!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|