IMG_2223.JPG 28.62K
8 Antal nerladdningar
Postad 07 August 2008 - 11:11
IMG_2223.JPG 28.62K
8 Antal nerladdningar
Postad 13 August 2008 - 17:36
Mycket bra tråd, så himla många snygga grejer. Gillar din takväktare EvilMistress.
Jag ska precis ta och fixa en väggmålning själv. Har suttit en bättre stund i photoshop och har ett förslag jag är rätt nöjd med, se bild. De röda färgklickarna ser väldigt blodiga ut dock, vilket inte var tanket. Kanske köra grönt istället, synd för rött är snyggt. Eller skippa färgplupparna. Figurerna är från ett konsertfoto med Håkan Hellström.
Vad tycks? Tror ni det är omöjligt att måla?
Allt gott
//erik
hakan2.jpg 72.38K
6 Antal nerladdningar
Postad 14 August 2008 - 11:19
Nu är jag sugen på en till väggmålning.. jag har ju reservoir dogs redan som ni kan se i mitt galleri.. men jag är lite sugen på att göra något i min hall nu.. tyvärr så är den ganska smal så det funkar inte att projecera så stort med en overhead... någon som har ett bra tips på hur man kan gå till väga i trånga utrymmen?
Postad 14 August 2008 - 11:52
new_york_skyline_at_night_LARGE.jpg 120.96K
10 Antal nerladdningarhade tänkt mig göra något i stil med denna bild.. någon som är duktig på photoshop som vill hjälpa mig ta bort alla fönster få den svartvit och "mål vänlig"
alt
Bifogad fil(er)
Redigerat av Ruaro, 14 August 2008 - 12:02.
Postad 16 August 2008 - 00:07

Tror ni att det blir för mycket runt ett helt rum som är 9x4m?
Postad 16 August 2008 - 08:39
new_york_skyline_at_night_LARGE.jpg 120.96K 10 Antal nerladdningar
hade tänkt mig göra något i stil med denna bild.. någon som är duktig på photoshop som vill hjälpa mig ta bort alla fönster få den svartvit och "mål vänlig"
alt
Var det så du menade?
/Johan
Bifogad fil(er)
Postad 16 August 2008 - 16:27
hej igen..
Nu är jag sugen på en till väggmålning.. jag har ju reservoir dogs redan som ni kan se i mitt galleri.. men jag är lite sugen på att göra något i min hall nu.. tyvärr så är den ganska smal så det funkar inte att projecera så stort med en overhead... någon som har ett bra tips på hur man kan gå till väga i trånga utrymmen?
Hej!
En stark ficklampa va det första som kom upp i huvudet
Mvh Jonas
Postad 18 August 2008 - 01:10
//E
Postad 19 August 2008 - 16:21
Bifogad fil(er)
Postad 19 August 2008 - 16:41
Men har man nu tapeter som jag och inte får måla om för fastighetsägaren kan man istället göra något i den här stilen.
S6001069.jpg 454.7K
4 Antal nerladdningarHar fler bilder i galleriet.
Postad 19 August 2008 - 22:03
Postad 26 August 2008 - 19:19
Bor i sthlm, skriv ett PM, om kostnadsförslag osv : ).
Postad 06 September 2008 - 06:55
här kommer mitt bidrag, var i valet och kvalet över denna eller reservoir dogs. Men det blev denna. hehe.
kult och klokren tycker jag.
100_1586.JPG 864.44K
7 Antal nerladdningar
100_1603.JPG 1.07MB
6 Antal nerladdningar
100_1637.JPG 1.05MB
5 Antal nerladdningar
Postad 18 September 2008 - 21:27
En liten guide till er som vill fixa era bilder:
1. Öppna bilden du vill ha i Photoshop. I mina ögon är det lättare att få ett bättre resultat ju större bilden är.
2. Gå in på "Bild/Justeringar/Tröskelvärde" (Image/Adjustments/Threshold) i menyn.
3. Leta dig fram till en lämplig "nivå" i rutan Tröskelvärde (Threshold).
4. När du klar med det så välj "Filter/Stilisera/Diffusera" (Filter/Stylize/Diffuse) i menyn.
5. I denna rutan bockar du för Anisotrop (Ansiotropic).
6. Efter detta väjer du "Filter/Skärpa/Oskarp mask" (Filter/Sharpen/Unsharp mask) i menyn.
6. Här brukar Mängd 100% (Amount) och Radie 1 pixel (Radius) vara rätt lagomt. Men lek dig fram lite för att få fram en skarpare bild om det behövs.
Hoppas det kan hjälpa
Tack som fan för guiden!
Det blir en väggmålning i det nya rummet. Är inte säker på vilken men jag lutar mot nån av de här:

eller

Uppdate kommer sen;)
Edit: en gammal tråd måste bara väckas igen:P
Redigerat av Makcan, 18 September 2008 - 21:28.
Postad 28 September 2008 - 20:37
Postad 07 October 2008 - 19:05
Säkert många som vet om den men kanske kan ge lite tips till andra =)
www.deviantart.com
sen lite Stencils
Postad 08 October 2008 - 21:37
tänkte bara ge lite tips på en sida som jag själv suttit framför i många många timmar.
Säkert många som vet om den men kanske kan ge lite tips till andra =)
www.deviantart.com
sen lite Stencils
Guld!
Jag är så sugen på att göra en målning, men har inte tillgång till någon projektor
Postad 10 October 2008 - 15:02
Nån som vet var en kan tänkas få tag på målartyg på lösmeter
Har precis tapetserat, och jag tror inte att min hyresvärd gillar att jag målar direkt på väggen
Kan ju funka att bygga ett regelverk å spänna målarduken över det å hänga upp som tavla. Tänkte gå ned till min lokale tavelaffär å höra med dem.
Men någon annan som har nån idé?
Mvh Jonas
Postad 12 October 2008 - 15:53
Hej!
Nån som vet var en kan tänkas få tag på målartyg på lösmeter![]()
Har precis tapetserat, och jag tror inte att min hyresvärd gillar att jag målar direkt på väggen![]()
Kan ju funka att bygga ett regelverk å spänna målarduken över det å hänga upp som tavla. Tänkte gå ned till min lokale tavelaffär å höra med dem.
Men någon annan som har nån idé?
Mvh Jonas
var det något sånt här du hade tänkt dig?
clas ohlson
Postad 22 October 2008 - 18:58
Blev lite lulligt förklarat, hoppas ni förstår.
Mvh
Redigerat av homosapijens, 22 October 2008 - 19:04.
Postad 22 October 2008 - 20:12
Postad 22 October 2008 - 22:20
men problemet är jag vettefan hur jag ska få stencilen att sitta tätt mot väggen? har ingen lust att använda lim då jag är rädd att jag får med all färg och tapeten och hela skiten (har vitmålade tapeter).
någon som har något tips på hur jag ska göra? och vad man ska ha för sorts papper på sencilen?
bilden ska vara 1,5x1,5m eller 2x1,5. (beroende på vilken jag väljer)
tack på förhand.
Postad 23 October 2008 - 14:12
Postad 26 October 2008 - 21:07
Work in progress..
Är du klar med den och hur blev resultatet. Lägg upp en bild isf för bövelen.
Har länge haft en önskan att göra en väggmålning med mitt älskade new york som motiv. Velat ha manhattans skyline men då jag misslyckats att få fram ett bra resultat på det så ska jag nog se om något i stil med det du har gjort kan vara lämpligare. Bara att sätta sig ner och gräva i arkiven bland alla bilder från resorna till USA.
Postad 28 October 2008 - 12:00
Det finns lite detaljer som skulle behöva finjusteras, men det får vänta. Dessutom står tv'n och skymmer nederdelen av målningen så det syns inte ändå..
Bifogad fil(er)
Redigerat av wecko, 28 October 2008 - 12:03.
Postad 28 October 2008 - 15:12
Allt jag vill säga är; Snyggt!Så blev det färdiga resultatet och här är originalet jag utgick ifrån. Lätt omarbetat i Photoshop såklart
Det finns lite detaljer som skulle behöva finjusteras, men det får vänta. Dessutom står tv'n och skymmer nederdelen av målningen så det syns inte ändå..Nu har jag börjat på ett nytt projekt som kommer att visas upp när det är klart..
Ser fram emot att se slutresultatet
Postad 04 November 2008 - 13:42
elvis.jpg 91.25K
1 Antal nerladdningarJag har även en elgitarr som ska upp på väggen, så jag tar gärna emot tips på bilder på någon som spelar på en Fender Stratocaster. T.ex. Mark Knopfler, Jimi Hendrix, Dave Murray, Kurt Cobain eller nån annan som ser cool ut med sin Strata.
Postad 04 November 2008 - 21:15
Postad 05 November 2008 - 17:11
Om man ändå kunde måla bra nog för att få det att se bra ut på vägg med alla detaljer osv. Skulle vilja ha Scarface i svart/vitt. Får leta rätt på någon i Sthlm området antar jag.
om du tar 5 minuter och tittar igenom föregående sidor på tråden så kommer du hitta beskrivning på hur du går till väga för att göra en snygg väggmålning. Väldigt enkelt, nästan på snudd omöjligt att misslyckas.
Scarface är det dessutom många medlemmar här på forumet som har gjort så det finns bilder att kika på för inspiration, bara man letar lite.
han som söker finner...
Postad 06 November 2008 - 02:29
Kommer definitivt testa då det bara är att måla över om man inte blir nöjd men inte kommer det bli så pass bra som jag skulle vilja ha det inte
Redigerat av Rebelicious, 06 November 2008 - 02:31.
Postad 16 November 2008 - 17:50
inte riktigt klar, ska fyllas i en gång till.
Bifogad fil(er)
Postad 17 November 2008 - 16:11
/freddan
Postad 18 November 2008 - 19:58
Tack för bilden på Boondock Saints!
Här är resultatet :-)
/Joel
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååååååå....så tänkte jag ju göra i helgen juh.....
Jaja, är man långsam så.
Skall ju som sagt fixa mig en tavla/ljudabsorbent nu till helgen. Har då lite frågor.
Kör ni med olje- eller akryll färg? Akryl skall väll torka fortare samt lukta mindre...
Hur stor penslar har ni?
skall åka till Clas Ohlsson på lördag, skall fixa spottar å dimmer till ett annat byggprojekt
Mvh Jonas
Postad 18 November 2008 - 21:03
Postad 19 November 2008 - 23:29
Akryl passar bättre till ändamålet. Torkar på kanske 10 min med tunt lager. Ett tips är att köpa ganska hårda penslar.ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååååååå....så tänkte jag ju göra i helgen juh.....
![]()
![]()
![]()
Jaja, är man långsam så.
Skall ju som sagt fixa mig en tavla/ljudabsorbent nu till helgen. Har då lite frågor.
Kör ni med olje- eller akryll färg? Akryl skall väll torka fortare samt lukta mindre...
Hur stor penslar har ni?
skall åka till Clas Ohlsson på lördag, skall fixa spottar å dimmer till ett annat byggprojekt, så tänkt hadla allt till tavlan där.
Mvh Jonas
Postad 20 November 2008 - 14:05
Akryl passar bättre till ändamålet. Torkar på kanske 10 min med tunt lager. Ett tips är att köpa ganska hårda penslar.
Haj!
Gott att det torkar så snabbt
Vad kör ni med för storlekar på penslarna då?
Kommer upp bilder under lördagen
Mvh Jonas
Postad 20 November 2008 - 14:44
Postad 20 November 2008 - 20:05
Funkar denna?
joker2.jpg 41.01K 6 Antal nerladdningar
hittade en liknande men är inte nöjd
Men tack ändå
Postad 21 November 2008 - 06:30
Postad 21 November 2008 - 17:00
Om man lägger ner lite mer tid skulle denna kanske funka.
Joker4.jpg 45.58K 11 Antal nerladdningar
jo så sant
Postad 23 November 2008 - 15:37
Skall börja måla min tavla nu. Blir med akryl färg.
På tuben står det "keep brushes wet", måste man blöta ned dem innan alltså?
Mvh Jonas
Postad 24 November 2008 - 13:06
Mvh.
Postad 25 November 2008 - 15:58
Om man tex köper en ram på clas ohlson.
Har några tavlor jag skulle vilja göra med har ingen koll på vilken färg man ska ha till taveldukar.
skulle vara bra med lite råd =)
Postad 25 November 2008 - 16:59
Jag köpte Akryl färg från Clas Ohlsson... en 200 ml tub, i svart.
Mvh Jonas
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
31 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?