Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skvaller eller nyheter om Nextgen konsoler

1020 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 08 May 2005 - 04:09

Androidica
  • Androidica
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Det har tydligen kommit lite mer uppgifter som finns inspelat (som ljud) av vad som kommer att visas på MTV den 12 maj i staterna (22.00 den 13:e i europa). Tyvärr har Microsoft stoppat sidan som hade filen så det ända som finns är vad folk har hört som hade lyckats lyssna på informationen innan Microsoft lade locket på.

* DVD burner
* tivo capabilities
* customization for your xbox (faceplates)
* wireless
* text messaging on XBL
* xbox live button on the controller that pops up a menu with live options

The Games

Perfect Dark Zero
* Playable
* 22 weapons, able to import your own body
* you can fly with a jetpack on the map
* counter strike feel
* invisibilty gun
* strapped to wall gun - shots people when they walked by

A new Medal of Honor game
* Battlefield like

A new Ghost Recon game
* Ghost Recon 3 with some new HUD

A medieval rpg. Possibly Elder Scrolls Oblivion

Länk till sidan som hade infon

Postad 08 May 2005 - 08:56

Unregistered93d1242d
  • Unregistered93d1242d
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0

Bill Gates säger att Nintendo bara är en "nischplayer" nästa generation.

<{POST_SNAPBACK}>

Jaja, men mr. Gates säger också att Apple bara gör nichprylar (hallå? iPod?). Det är väl hans arroganta sätt att hantera konkurrensen, som visserligen (och tyvärr) inte har samma enorma summor pengar bakom sig som MS, även om de i många fall (inte alla) gör rejält mycket bättre produkter (OS X t.ex.).

Hursomhelst ska det bli riktigt kul att kolla in Xbox 360. För min del känns det som att det blir den eller Revolution som jag lägger pengarna på. PS3 känns faktiskt inte alls lockande.

Med risk för att låta negativ: alla länkar till fantastiska "in game" bilder... tja, exakt samma snygga bildkvalitet såg man innan PS2 släpptes. Typ "kolla här! Så här ser det ut när man spelar!!!". Yeah right, alla vet hur det slutade med den saken. Ok grafik, ibland riktigt bra. Men knappast som i bilderna. Så jag är lite pessimistisk och tvivlar på de allra snyggaste "äkta" spelbilderna än så länge.

Avslutningsvis en fråga: Finns det något sajt som på ett riktigt överskådligt sätt listar alla troliga specar och finesser på dessa maskiner? Som det är nu får man ta lite här och lite där...

-- Patrik

Postad 08 May 2005 - 09:10

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0

Kan det inte vara så att det även är en mikrofon inbyggd i handkontrollen? :)

Tycker det hade varit lite konstigt om gamertag-grejjen hade suttit där? Skulle se lite konstigt ut kanske? :D

EDIT:
Mycket redigerande på mig just nu.

<{POST_SNAPBACK}>

2 möjligheter, ett ingång för micken, eller helt enkelt uttag för laddning av batterier...skulee tippa på det senaste..vad jag har hört har de tänkt att använda sig av lithium varinter till kontrollerna.

Postad 08 May 2005 - 10:07

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
hur fungerar det där med batterierna?? kommer det vara vanliga batterier?? eller blir det något special batteri från microsoft som man kan ladda upp? skulle bli jävligt dyrt o hålla på köpa nya batterier hela tiden??

Postad 08 May 2005 - 10:41

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Det är med ganska stor säkerhet prototypbilder av konsolen, den kommer nog ha lite mer färg och form i sig vid release, framförallt ser kontrollen hemsk ut. Hoppas verkligen att Xbox 360 kommer ha Tivo möjligheter med en 200GB HD, DVD brännare, wireless lan, mp3 playback sånt är ju standard idag.

Postad 08 May 2005 - 10:48

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
kommer den i november även till sverige eller är november releasen bara för USA? när kommer då xbox 360 till sverige?

Postad 08 May 2005 - 11:07

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

• 1098 inlägg
  • 0
Eftersom vi redan har en tråd om Nextgenkonsoller så slog jag ihop "Nya bilder på Xbox360" med den.

/Fnk

Postad 08 May 2005 - 11:16

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0

Det är med ganska stor säkerhet prototypbilder av konsolen, den kommer nog ha lite mer färg och form i sig vid release, framförallt ser kontrollen hemsk ut. Hoppas verkligen att Xbox 360 kommer ha Tivo möjligheter med en 200GB HD, DVD brännare, wireless lan, mp3 playback sånt är ju standard idag.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill inte vara killen med de dåliga nyheterna, men det där är hur hela kitet kommer att se ut, bilderna är leakade ur MTV presentationen som kommer att sändas 12 maj, det bandades i fredags, vänj dig...its here to stay.

Postad 08 May 2005 - 12:30

Unregistered252eaa05
  • Unregistered252eaa05
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0
Bara jag som tycker att xboxens handkontroll liknar Logitechs gamla trådlösa kontroll till PS2? Formen är ganska lik men med andra knappar. (->bekväm kontroll).

Är det inte så att många blir köpsugna på xbox just p.g.a att det läker så mycket info om just den?? och inte de övriga?

Väntar på E3.....

Postad 08 May 2005 - 12:44

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
kommer xbox360 släppas samtidigt i sverige som i USA? eller kommer xbox360 till sverige i mars 2006 eller liknande?

Postad 08 May 2005 - 13:11

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
Öhm...Xbox 360 med 200GB hårddisk, wireless LAN, TIVO-möjligheter, DVD-brännare, trådlösa handkontroller, mm, mm, mm...

Allt detta för 2100:- ? :D

Känns som att en del förhoppningar här kan komma på skam... :)

Postad 08 May 2005 - 14:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Bill Gates säger att Nintendo bara är en "nischplayer" nästa generation.

<{POST_SNAPBACK}>

Jaja, men mr. Gates säger också att Apple bara gör nichprylar (hallå? iPod?). Det är väl hans arroganta sätt att hantera konkurrensen, som visserligen (och tyvärr) inte har samma enorma summor pengar bakom sig som MS, även om de i många fall (inte alla) gör rejält mycket bättre produkter (OS X t.ex.).

Precis vad jag menade.

Med risk för att låta negativ: alla länkar till fantastiska "in game" bilder... tja, exakt samma snygga bildkvalitet såg man innan PS2 släpptes. Typ "kolla här! Så här ser det ut när man spelar!!!". Yeah right, alla vet hur det slutade med den saken. Ok grafik, ibland riktigt bra. Men knappast som i bilderna. Så jag är lite pessimistisk och tvivlar på de allra snyggaste "äkta" spelbilderna än så länge.

Boy are u gonna have fun at E3 :D

Avslutningsvis en fråga: Finns det något sajt som på ett riktigt överskådligt sätt listar alla troliga specar och finesser på dessa maskiner? Som det är nu får man ta lite här och lite där...

Jag tror inte det, det kommer nya specar hela tiden gällande de andra konsolerna. X360 är ju i princip redan klart, de andra ändrar sig jämt och ständigt... Men varför oroa sig, det är ju bara en dryg vecka kvar tills du vet.

Är det inte så att många blir köpsugna på xbox just p.g.a att det läker så mycket info om just den?? och inte de övriga?

Det är nog det som är meningen :) . Jag är ändå mer köpsugen på Nintendo men men, på E3 kommer vi få reda på vad de andra kan prestera. Jag sätter mina slantar på att vad de andra än presterar så köper de flesta x360 för att den kommer tidigast.

Raynilsson: Batterierna = uppladdningsbara. X360 kommer senast en månad efter i Sverige, men troligen tidigare. Kanske samtidigt.

Postad 08 May 2005 - 14:36

Unregistered252eaa05
  • Unregistered252eaa05
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0

Öhm...Xbox 360 med 200GB hårddisk, wireless LAN, TIVO-möjligheter, DVD-brännare, trådlösa handkontroller, mm, mm, mm...

Allt detta för 2100:- ?  :)

Känns som att en del förhoppningar här kan komma på skam... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Blir säkert som en dator. Du kan köpa till tillbehören! Eller vad tror Zoiler.

Eller så tänker de tjäna storkovan på spelen i stället, men då får inte maskinen bli en "wärch"maskin :D

Postad 08 May 2005 - 14:38

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Alla Kotor fanatiker kommer att bli en aning förvånade om nån vecka eller 2. Som om det inte vore nog....kommer en hel drös med nyheter varav ett kommer att höja en hel del ögonbryn....absolut oväntat...väldigt fövånande faktikst.

Redigerat av Dr.Pohl, 08 May 2005 - 14:41.

Postad 08 May 2005 - 15:00

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

Alla Kotor fanatiker kommer att bli en aning förvånade om nån vecka eller 2. Som om det inte vore nog....kommer en hel drös med nyheter varav ett kommer att höja en hel del ögonbryn....absolut oväntat...väldigt fövånande faktikst.

<{POST_SNAPBACK}>

kan du inte säga vad det är?? Mario till xbox 360? :)

Postad 08 May 2005 - 15:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Blir säkert som en dator. Du kan köpa till tillbehören! Eller vad tror Zoiler.

<{POST_SNAPBACK}>

Estetiskt kommer man kunna köpa till saker, HDD ska ju kunna köpas till. De andra grejorna, mjaaa. I framtiden?
Men det skulle ju bara komma en version av xbox nu istället för tidigare trott tre, så kan man verkligen köpa till HDD till den eller är den på hursomhelst?

kan du inte säga vad det är?? Mario till xbox 360?

LOL

Postad 09 May 2005 - 07:44

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Sony trashar MS och säger att man ska göra en ordentlig uppföljare inte nåt *BIP* xbox 1.5.

<{POST_SNAPBACK}>

LOL! :)
Postad bild

Postad 09 May 2005 - 08:16

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Jag tror inte man kommer behöva köpa massa tillbehör, däremot tror jag på minst 2 olika versioner av Xbox 360, en för personer som enbart spelar offline(renodlad konsol) och en med massa extra finesser så som DVD brännare, Tivo, 200GB HD, wireless mediacenter. Detta grundar jag enbart på rykten men det verkar mycket troligt att det kommer bli så här.

Postad 09 May 2005 - 08:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Jag tror inte man kommer behöva köpa massa tillbehör, däremot tror jag på minst 2 olika versioner av Xbox 360, en för personer som enbart spelar offline(renodlad konsol) och en med massa extra finesser så som DVD brännare, Tivo, 200GB HD, wireless mediacenter. Detta grundar jag enbart på rykten men det verkar mycket troligt att det kommer bli så här.

<{POST_SNAPBACK}>

Initialt tror jag bara på en version.
En bas-version för $299.
Och så kan man även köpa bas-version+HDD för $350+. Alternativt så köper man HDD:n spearat för 50-70$. Precis som vi har varit inne på tidigare.

- Tror inte på dvd-brännare om inte bas-versionen har det redan från början förstås. Detta eftersom det måste vara enkelt att uppgradera från bas-versionen.
- Tveksam till att HDD:n blir på 200, 40-80 skulle jag tippa.
- Tivo ingår troligtvis i HDD.

För att ge Sony en känga så tror jag dock att det i framtiden kommer komma en xbox360 med "HDDVD"-drive.

Gillar inte det senaste ryktet om att europa-releasen glider till vår...hoppas det är tokfel.

Postad 09 May 2005 - 08:42

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Initialt tror jag bara på en version.
En bas-version för $299.
Och så kan man även köpa bas-version+HDD för $350+. Alternativt så köper man HDD:n spearat för 50-70$. Precis som vi har varit inne på tidigare.

- Tror inte på dvd-brännare om inte bas-versionen har det redan från början förstås. Detta eftersom det måste vara enkelt att uppgradera från bas-versionen.
- Tveksam till att HDD:n blir på 200, 40-80 skulle jag tippa.
- Tivo ingår troligtvis i HDD.

För att ge Sony en känga så tror jag dock att det i framtiden kommer komma en xbox360 med "HDDVD"-drive.

Gillar inte det senaste ryktet om att europa-releasen glider till vår...hoppas det är tokfel.

<{POST_SNAPBACK}>

Nä det vore jobbigt om man får vänta tills våren i Europa, varför prioritera Japan för oss när dom inte visat något intresse för Xbox. Visst utvecklas det mycket spel i Japan men jag tycker vi inte ska behöva vänta så länge :)
Visserligen dör man inte av att vänta men i såna fall känns ju Xbox360 gammal innan den har nått hit.

Redigerat av BerraJobb, 09 May 2005 - 08:43.

Postad 09 May 2005 - 13:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Nu skulle det tydligen vara 2 versioner av x360 igen, de ändrar sig hela tiden. I rest my case. ingen ide att spekulera mer, får reda på't om 4 dagar.

Men man kan ju bjuda på lite ögongodis :)

Den senaste Dark Sector trailern. Verkar vara gjort helt med ingamegrafik. Ser ju bra ut, faktiskt.

http://www.3dgamers....ctor/downloads/

Redigerat av Zoiler, 09 May 2005 - 14:03.

Postad 09 May 2005 - 15:30

Unregistered5697a427
  • Unregistered5697a427
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0
Är det bara jag som inte tycker Dark Sector trailern är nått att hurra över? Grafiken kan ju liknas med doom3/fear, alltså ingen revolution där inte. Fast det är klart, lite svårt att verkligen se, då det är ett så mörkt spel....

Postad 09 May 2005 - 16:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Är det bara jag som inte tycker Dark Sector trailern är nått att hurra över? Grafiken kan ju liknas med doom3/fear, alltså ingen revolution där inte. Fast det är klart, lite svårt att verkligen se, då det är ett så mörkt spel....

<{POST_SNAPBACK}>

...Och ändå vet vi alla att kraften i nextgens konsoler är kapabel att rendera mycket mer än Doom 3. Det kan vara svårt att få till det i början.
Jag tyckte dock att det slog Doom 3.

Gamespot har gjort en ganska bra översikt över konsolerna, som någon frågade efter:

http://hardware.game...&body_pagenum=1

Postad 09 May 2005 - 17:00

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
kommer den i vår till europa??? fy faan va skamligt!!

Nu har jag en japansk gamecube och en NTSC xbox. Har inte kunnat vänta på den sena europa releasen som alltid ska vara sist.

Är det verkligen sant att den inte kommer till europa tills våren?

Postad 09 May 2005 - 17:14

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
nä, bara ett löst rykte. som jag personligen inte tror på.

(även om det inte är helt ologiskt, är det nån marknad de måste offra så är det europa som "makes most sense")

Postad 09 May 2005 - 17:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Med tanke på hur bra de sålt i Japan så hade det inte varit ologiskt att offra dem heller.

Postad 09 May 2005 - 17:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Med tanke på hur bra de sålt i Japan så hade det inte varit ologiskt att offra dem heller.

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske just därför bör man släppa den före PS3, eller hur? :lol:

Först i europa kommer de va ändå, med god maginal.

Men låt oss hoppas att det blir jul för oss med. :)

Postad 09 May 2005 - 17:41

Messiah
  • Messiah
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Jag kan bara säga att jag aldrig pallat med slöa 50hz PAL skit spel ändå. Så om den inte går att modda före jul så blir det nog NTSC ändå i vilket fall som helst. Det kommer inte gå att köra Progressive annars då heller ju eftersom det kräver 60Hz och gör dom inte det till standard i alla spel så kan alltså PAL gå o suga sig själv. Ursäkta dom fina uttrycken men jag blir så förbannad på sånt här PAL strul.

Postad 09 May 2005 - 17:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske just därför bör man släppa den före PS3, eller hur? :blink:

Först i europa kommer de va ändå, med god maginal.

Men låt oss hoppas att det blir jul för oss med. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jasså du tänker så du ;) . Jag tänker, det kvittar när de säljer i Japan, de förlorar stort ändå :lol: . De kanske hinner sälja 100 mer i Japan vägt mot hur mycket kritik de kommer få i Europa. Men som sagt, tror inte alls på det ryktet så varför spekulera :lol:

Postad 09 May 2005 - 18:42

Unregistered5697a427
  • Unregistered5697a427
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0
Ja, gör som Zoiler säger nu och sluta spekulera. Vill ju kunna sova i natt. :) Men en sak jag undrar, vilken är maxupplösningen som xboxspelen kommer att komma i, eller vilken blir standard?

Postad 09 May 2005 - 18:46

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
om man skulle köpa en importerad xbox 360 (NTSC) skulle den funka att spela xbox live med här i sverige eller skulle det bli problem??

Postad 09 May 2005 - 19:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ja, gör som Zoiler säger nu och sluta spekulera. Vill ju kunna sova i natt.  :)  Men en sak jag undrar, vilken är maxupplösningen som xboxspelen kommer att komma i, eller vilken blir standard?

<{POST_SNAPBACK}>

ryktena säger 720p och 1080i.

Postad 09 May 2005 - 19:16

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
zoiler, vet du om det skulle bli något problem med att spela en importerad NTSC xbox 360 med xbox live?? funkar det bra på vanliga xboxen eller är det något stul där?

Postad 09 May 2005 - 19:32

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Jag kan bara säga att jag aldrig pallat med slöa 50hz PAL skit spel ändå. Så om den inte går att modda före jul så blir det nog NTSC ändå i vilket fall som helst. Det kommer inte gå att köra Progressive annars då heller ju eftersom det kräver 60Hz och gör dom inte det till standard i alla spel så kan alltså PAL gå o suga sig själv. Ursäkta dom fina uttrycken men jag blir så förbannad på sånt här PAL strul.

<{POST_SNAPBACK}>

Nja Progressive kräver inte 60hz, sen så finns det ju som bekant även PAL 60 på i princip alla xbox spel så det är heller inga problem.

Bara för att dagens xbox kräver NTSC läge för att kunna köra progressive så behöver det inte vara så på xbox 360.

Postad 09 May 2005 - 20:37

Unregistered5697a427
  • Unregistered5697a427
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0
Lite ctrl-C / Ctrl-v

xbox 360/live 2 specs

2 types of Xbox Live:
Xbox Live Silver (no subscription required)
Xbox Live Gold (subscription benefits)

Features for Gold service
* Also for Silver
# Also for Offline

- Seamless transition to Xbox Live account from Xbox to Xbox 360
- Access to MMOs (additional fees may apply) *
- Free Xbox Live weekends *
- Multiplayer online gameplay
- Motto for gamer profile * #
- Personalized look for Xbox System Guide * #
- Offline achievments * #
- Online achievements *
- Access to other players' Gamer cards via Live *
- Cumulative gamer score * #
- Location/language profile * #
- Reputation *
- Enahnced matchmaking using above
- Skill level matchmaking
- Gameplay style profile (casual, competitive, etc.)
- Recent players list *
- Free and premium download game content *
- Free and premium downloadable movies, music, tv *
- Downloadable demos/trailers *
- Microtransactions *
- Custom playlist in every game * #
- Play music from portable devices * #
- View images from digital camera * #
- Strem media from Windows XP * #
- Interactive screen savers * #
- Track info for CDs * #
- Communication with voice, video or text *

360 HW:
1. Support for DVD-video, DVD-Rom, DVD-R/RW, CD-DA, CD-Rom, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 cd, JPEG photo CD
2. All games supported at 16:9, 720p and 1080i, anti-aliasing
3. Customizable face plates to change appearance
4. 3 USB 2.0 ports
5. Support for 4 wireless controllers
6. Detachable 20GB drive
7. Wi-Fi ready

Custom IBM PowerPC-based CPU
- 3 symmetrical cores at 3.2 GHz each
- 2 hardware threads per core
- 1 VMX-128 vector unit per core
- 1 MB L2 cache

CPU Game Math Performance
- 9 billion dots per second

Custom ATI Graphics Processor
- 500 MNz
- 10 MB embedded DRAM
- 48-way parallel floating-point shader pipelines
- unified shader architecture

Memory
-512 MB GDDR3 RAM
- 700 MNz DDR

Memory Bandwidth
- 22.4 GB/s memory interface bus bandwidth
- 256 GB/s memory bandwidth to EDRAM
- 21.6 GB/s frontside bus

Audio
- Mulitchannel surround sond output
- Supports 48khz 16-bit audio
- 320 independent decompression channels
- 32 bit processing
- 256+ audio channels

http://forum.teamxbo...ad.php?t=344032

Tror uppgifterna till och med stämmer, men man kan ju aldrig veta.

Postad 09 May 2005 - 20:59

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Hmm... Kan det inte vara så att Xbox360-loggan på handkontrollen (och på fjärren) är någon typ av styrkula (tänk s.k. trackballs till PC)? Det skulle också kunna vara en förklaring till namnet "XBOX360", alltså en kula som kan vridas 360 grader...

Det verkar bli en spännande höst/vinter iaf! :)

Postad 09 May 2005 - 22:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

zoiler, vet du om det skulle bli något problem med att spela en importerad NTSC xbox 360 med xbox live?? funkar det bra på vanliga xboxen eller är det något stul där?

<{POST_SNAPBACK}>

nej jag hade inte ens Live denna generationen så jag är inte haj på det där. Jag gissar på att det funkar problemfritt.

Hmm... Kan det inte vara så att Xbox360-loggan på handkontrollen (och på fjärren) är någon typ av styrkula (tänk s.k. trackballs till PC)? Det skulle också kunna vara en förklaring till namnet "XBOX360", alltså en kula som kan vridas 360 grader...

Jo styrkula tänkte jag också på. Det ska vara "fast access" till xbox Live. Du rör vid logon och Live kommer upp med möjligheter. Nåt sånt.
Däremot är det inget styrdon i spel. Det sitter den alldeles för tokigt för.

Postad 09 May 2005 - 22:57

Pappa-Scan
  • Pappa-Scan
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

Det verkar bli en spännande höst/vinter iaf! :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tvivlar på det, iaf i spel. Det skulle bli väldigt obehagligt att ha vänstertummen över den analoga och den digitala styrningen för att komma åt "trackballen".
Men det var roligt tänk iaf :)

Zoiler: Inte nu igen! :lol:

Redigerat av Pappa-Scan, 09 May 2005 - 22:58.

Postad 09 May 2005 - 23:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Tänkte på Nintendo... :)

Deras kontroller kommer bli helt överlägsna alla andras. De kommer alltså enligt rykten ha (utöver normala funktioner):

Touchpad: Perfekt för strategi/FPS mm

Trycksensitiva knappar: Ju hårdare du trycker desto hårdare reagerar spelet.

Gyroskopiska funktioner: Du rör kontrollen åt en viss riktning, spelaren (på skärmen) rör sig åt samma riktning.

Typ ett bilspel: du rör dig i menyn med touch. När du kör så använder du kontrollen som ratt och rör den åt höger vänster (aldrig mer köpa till ratt för bilspel). Tryck hårt på knappen så bromsar du hårt, tryck löst så bromsar du löst. Total kontroll :lol: .

De ska alltså även ha gratis internet inbyggt i maskinen med bättre onlinemöjligheter än x360.

Till detta kommer själva revolutionen som vi inte vet vad det är.

Om de nu bara gör maskinen tekniskt kraftig nog...

Edit: Pappa-Scan du är för långsam ha ha :lol:

Redigerat av Zoiler, 09 May 2005 - 23:05.

Postad 09 May 2005 - 23:12

Pappa-Scan
  • Pappa-Scan
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

Deras kontroller kommer bli helt överlägsna alla andras. De kommer alltså enligt rykten ha (utöver normala funktioner):

Touchpad: Perfekt för strategi/FPS mm

Trycksensitiva knappar: Ju hårdare du trycker desto hårdare reagerar spelet.

Gyroskopiska funktioner: Du rör kontrollen åt en viss riktning, spelaren (på skärmen) rör sig åt samma riktning.

Typ ett bilspel: du rör dig i menyn med touch. När du kör så använder du kontrollen som ratt och rör den åt höger vänster (aldrig mer köpa till ratt för bilspel). Tryck hårt på knappen så bromsar du hårt, tryck löst så bromsar du löst. Total kontroll  :)

Bara detta gjorde ju att även jag blev intresserad på Revolutionen.
Längtan kan inte annat än att vara stor till E3!

Zoiler: Från och med nu tänker jag inte skriva i den här tråden om jag ser ditt namn längst ner! :lol:

Postad 09 May 2005 - 23:44

Androidica
  • Androidica
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Zoiler: Du är inta allvetande om du tror det och det du skriver på forumet har du bara hittat på Gamespot.com

Citat från Zoiler: "Vad är det för klant som gjort jämförelsen mellan kontrollerna ( där en är minst 1 år gammal) och trott titaniumxboxlogon är 4 knappar ha ha :) . Ser man ju hur tydligt som helst till och med på fjärren."

Är du blind Zoiler? Man ser tydligt på bilden på handkontrollen att det står 1,2,3,4?

Nya och trådlösa kontrollen med 4 knappar extra
Postad bild

Prototypen som saknar dom 4 extra knapparna samt har sladd
Postad bild

Postad 09 May 2005 - 23:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ups, jag glömde nämna att Revolution tydligen skulle ha den mest avancerade röstkontrollen to date :) .

Edit: Och trådlöst headseat =P.

Redigerat av Zoiler, 09 May 2005 - 23:49.

Postad 10 May 2005 - 01:53

Androidica
  • Androidica
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Zoiler: Att du inte svarar visar att du inte vet vad du pratar om. Att en av kontrollerna har 1 år på nacken stämmer inte alls då ingen info fanns för ett år sedan om Xbox 2/Xenon/Xbox 360. Kontrollerna har bara varit på tapeten senaste tre veckorna och inget annat.

Postad 10 May 2005 - 02:37

Androidica
  • Androidica
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Nu har det läckt ännu mer bilder och nyheter från MTV-galan som redan har spelats in och som kommer visas i USA på natten mellan torsdag och fredag. Förr oss blir det kl 22:00 på fredag.

Citerar från annat forum:

"Ännu mer bilder ur MTV's Xbox 360-gala har läckt ut på nätet. Intressant är bild 3 där man ser media center och kontrollen "i action"!

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Möjligt att byta skal på sin Xbox 360?

Det sägs att det kommer att göras möjligt att byta skal på sin Xbox 360. Detta kan identifieras med skalbyten hos mobiltelefoner som har visat sig funka mycket bra.

De största "bevisen" som stärke dessa mycket trovärdiga rykten är en rad ur J. Allards tal under GDC-mässan:

"We have ways. We have ideas. Look at cell phones. You can have snap-on faceplates, you can change the skin and the batteries, and you can change the ringtones. I think we need to have a global foundation, and then personalize within region."

Men även denna högst intressanta bild som släppts av ourcolonys Gamem8ker:

Postad bild

Bilden i fråga visar fem stycken Xbox 360 powerknappar som är omringade av olika färgtéman.

Intressant är också just fem ringar används för att symbolisera världens kontinenter...likt de Olympiska spelens ringar."

Nu ryktas det att MTV kan vara dom ansvariga för alla läckor rörande Xbox 360:

"Following on from the news last night that Microsoft was ringing round their European Xbox subsidiaries in an attempt to locate the source of the leak, it appears focus has shifted away from it having come from within Microsoft.

The same source that informed us of the frantic activity at the Redmond campus last night, has now informed us that MTV, under pressure from Microsoft, are investigating a possible leak from within itself.

The leak, now believed to originate from within the team that is handling the production of the program, has been especially damaging as Microsoft has continued to be unavailable for comment.

The source commented no-one involved in the production of the program is exempt from investigation hinting that even the likes of Elijah Wood is not above suspicion, although the source stated it was highly unlikely to have come from outside of the production crew.

The plot is made even thicker by the revelation that Microsoft was not planning on revealing anything but the design, name and some of the launch titles.

This was compounded further, with our source saying that the "actual physical console" was not to be shown in the program. What was to be shown was a render; the render that has appeared on Internet and can be seen above.

Once again, owing to the weekend, no one at Microsoft or MTV was available for comment."

Här är bilden som det syftas på i texten:
Postad bild

Redigerat av Androidica, 10 May 2005 - 04:36.

Postad 10 May 2005 - 05:47

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3283 inlägg
  • 0
Det är mycket trevlig information du kommer med Androidica, men försök att hålla en lite vänligare ton mot andra medlemmar.

Postad 10 May 2005 - 06:42

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0

Zoiler: Att du inte svarar visar att du inte vet vad du pratar om. Att en av kontrollerna har 1 år på nacken stämmer inte alls då ingen info fanns för ett år sedan om Xbox 2/Xenon/Xbox 360. Kontrollerna har bara varit på tapeten senaste tre veckorna och inget annat.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej där,

Varför så arg? :lol: Tro mig, Zoiler vet vad han pratar om, har inget med gamespot eller andra forum att göra, han får sina uppgifter av folk som är med i branchen, det kan jag faktiskt konfirmera.

Till jojjarna, ena, den med sladden tillhör SDk kitarna som släpades till diverse devs för cirka 1 år sedan...den kom i 2 färger...den vita drogs till devsen för cirka 2 månader sedan, kom med den uppdaterade sdk-n. Hence sladden.

Har ni 2 bråkat om nåt eller? :)

Priset är fastställt...299...och 360 med hdd....kommer nog att leaka det med.

Postad 10 May 2005 - 07:20

Androidica
  • Androidica
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Saxat från annat forum!

Edit: Dom flesta bilderna är för breda för forumet så ni får helt enkelt klicka på länken för att se bilden era latmaskar :)

Xbox 360 highres (ett måste)
http://img149.echo.c.../highres3ap.jpg

Xbox 360 handkontroll underifrån
http://img62.echo.cx...nderifrn7qf.jpg

Xbox 360 minneskort
http://img62.echo.cx...nneskort0gz.jpg

Xbox 360 dash
http://img149.echo.c...creen0012md.jpg
http://img149.echo.c...creen0026xu.jpg
http://img149.echo.c...creen0032vm.jpg
http://img149.echo.c...creen0047qy.jpg
http://img149.echo.c...creen0053pj.jpg
http://img62.echo.cx...creen0064mj.jpg
http://img62.echo.cx...creen0071cx.jpg
http://img62.echo.cx...creen0090hn.jpg
http://img72.echo.cx...essanger7lj.jpg
http://img62.echo.cx...333/dash3dt.jpg

Innuti Xbox 360?
http://img62.echo.cx...8/innuti0pa.jpg

Xbox 360 dev-kit
http://img149.echo.c...n2macned0gk.jpg
http://img149.echo.c...n3macned0ww.jpg
http://img149.echo.c...n4macned8ul.jpg

Från spel?
http://img72.echo.cx.../unknown6jw.jpg
http://img62.echo.cx...184/spel7dr.jpg

Xbox 360 powerknappen
http://img72.echo.cx...owrknapp9mf.jpg

?
http://img72.echo.cx.../unknown0wp.jpg

Xbox 360 HD
http://img72.echo.cx...box360hd2dl.jpg
http://img149.echo.c...box360hd1fw.jpg

Xbox 360 logo
http://img149.echo.c...60logoxs1ti.jpg
http://img62.echo.cx...xboxlogo8bk.jpg

Redigerat av Androidica, 10 May 2005 - 07:38.

Postad 10 May 2005 - 07:25

Androidica
  • Androidica
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hej där,

Varför så arg?  :)  Tro mig, Zoiler vet vad han pratar om, har inget med gamespot eller andra forum att göra, han får sina uppgifter av folk som är med i branchen, det kan jag faktiskt konfirmera.

<{POST_SNAPBACK}>

Om han nu får sina uppgifter från folk i branchen borde han vara först med nyheterna och inte två dagar efter som han oftast är.

Sedan blev jag irriterad då han skrev att jag var en fjant som visade en bild på en kontroll som enligt honom hade ett år på nacken.

Postad 10 May 2005 - 07:26

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Lite ctrl-C / Ctrl-v

xbox 360/live 2 specs

http://forum.teamxbo...ad.php?t=344032

Tror uppgifterna till och med stämmer, men man kan ju aldrig veta.

<{POST_SNAPBACK}>

512 MB GDDR och 256 GB/s memory bandwidth to EDRAM regerar!

Inte för att listan innehöll något nytt och överraskande men det är alltid trevligt att få det (nästan) spikat.

Androidica: Toppen, nu har vi 3 exakt likadana jättebilder på xbox i denna tråd... :)

Postad 10 May 2005 - 07:50

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Angående gnället om "att folk tror sig veta" osv, osv...

Har inte sett något i denna tråd som man inte kan hitta på andra ställen på internet, dvs några "scoop" lär man inte få här. Men det är inte det som är grejjen, det fina med denna tråd är att den sammanfattar de viktigaste nyheterna och är därför en perfekt källa för den som vill hänga med i next-gen racet.

Perfekt att Zoiler med flera sammanfattar detta, sparar hur mkt tid som helst. Vilka källorna är, "insider-tips" eller andra forum, det struntar jag i fullständigt. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.