Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 augusti 2011 - 21:56

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Hade jag varit du så hade totallblåst mobilen. Formaterat massminnet och smiskat in nya Anna i den. Kan ju tyvärr bli så att om du bara uppdaterar på vanligt sätt när Anna släpps så kanske felet finns kvar.
Om du inte kan prg Phoenix så lämna in den på ett Nokia serviceställe så blåser ju de mobilen åt dig. Så gjorde jag innan jag fann Phoenix och lärde mig det. Fick vänta max 2 dagar på den

Skulle kunna lämna in direkt till ett Nokia Service Center. Tror det finns ett sådant här i Gävle, eller har iallafall funnits!

Postad 17 augusti 2011 - 21:59

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Skulle kunna lämna in direkt till ett Nokia Service Center. Tror det finns ett sådant här i Gävle, eller har iallafall funnits!

Då lär de även lägga in Anna eftersom den ligger ute på Nokias servrar nu så inget tveka på enligt mig.. :)

Postad 17 augusti 2011 - 22:00

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Då lär de även lägga in Anna eftersom den ligger ute på Nokias servrar nu så inget tveka på enligt mig.. :)

Exakt. Får ta reda på det imorgon, för om det finns ett serviceställe i närheten så åker jag dit direkt :wub:

Tack för hjälpen allihopa!

Postad 17 augusti 2011 - 22:10

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Installera Anna nyss på både min och sambons lur med Nokia Care Suite. Det gick ju snabbt och smärtfritt :)

Postad 17 augusti 2011 - 22:31

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Tankade hem den och installerade, utan framgång tyvärr. Blir bara att den kommer till den där gröna bakgrunden, sen efter några sekunder stängs programmet av.

antingen blås den med trixeos hackade variant eller vänta på hans bantade officiella. tror inte du kommer bli missnöjd!

flashade med den officiella versionen och den är segare nu än innan med den läckta kinesiska varianten..skumt..nu blir frugan sur som måste spela om alla nivåer på angry birds.. :) ...nä..blir att flasha den med läckta belle när den e mer stabil....

samma svar här, trixeo är numera utnämnd till härskare över denna tråden. :wub:

visst jag smörar inte lite men så sjukt nöjd är jag!

Postad 17 augusti 2011 - 22:41

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Version 10 av min CFW laddar du ner här!

203,1MB ledigt på C:
OBS! Alla modifikationer utom installserver försvinner vid 3-finger reset

Endast svenska och engelska

Bantat bort följande program/widgets/feeds eller rester av dem:
- Adobe Reader LE
- Aftonbladet TV
- BBC News
- CNN Video
- CNN.com - World
- E!
- Here and now
- Internet Search
- Microsoft Communicator
- Mobile Security F-Secure
- Movie Teasers
- Nat Geo
- Ovi Music
- Psiloc World Traveler
- Quickoffice
- Reuters: Top News
- Shazam
- topApps
- Viasat Sport
- Vlingo
- YouTube
Vissa av dessa program kan du ladda hem Removed_from_CFW

Mod:

- Logg för samtal: sätt till hur många dagar du vill (365 tex)

- installserver.exe (installera osignerade appar) i ROFS2 - valfitt: om du skapar en installserver mapp på massminnet eller minneskortet kopieras ALLT som installeras, dit.

- FileBrowser och TweakS (med en plugin S^3 SysAp 2.4) är förinstallerade i UDA (försvinner vid 3-finger reset)

- "!Reboot" finns som val under "Stäng av" (går att döpa om till tex "Starta om" i TweakS/S^3 SysAp 2.4)

- OTA reserved space satt till 0 bytes (OTA uppdateringar fungerar ändå!)

OBS! FileBrowser ligger under Meny/RnD Tools (kan vara svår att hitta). Du kan flytta genvägen vart du vill och radera RnD Tools-mappen.

Radera allt på massminnet innan du flashar denna, men spara gärna följande mappar med innehåll:
\cities\ (kartor och röster för Maps)
\Images\
\private\2000fda7\ (phone as modem - Anslut PC till Internet)

Denna fw är utan massminnesfilen RM-596_M006.44.emmc.fpsx och måste alltså väljas bort i Phoenix som tidigare pre-Anna. Det går bra att följa min guide för den, orkar inte leta vilket inlägg det var nu, kanske nån annan vill länka? Denna fw är baserad på den officiella Anna, produktkod 059C852 (N8-00 RM-596 Country Variant Sweden SE Dark Grey S3.1 v.4). Att flasha med en annan produktkod än du har på din mobil ändrar INTE din produktkod.

Som en liten sidnotis: filen RM-596_022.014_79.92_prd.core.fpsx som är den officiella Annas kärn-fil (CORE-ROFS1) - samma till ALLA N8:or oavsett produktkod och land är exakt densamma som var i den läckta kinesiska! Samma CRC32, MD5 och SHA-1:
CRC32: 3CD86508
MD5: 493C1011CDF894ED6386DD5D8BB15072
SHA-1: 873938A2901239075A20CADEE8730047E9FA25D8

EDIT: Länk!
Edit2:...
Edit3: Man blir fortfarande bara erbjuden att uppdatera till version 2.12.042 av Ovi Store så jag rekommenderar att installera 2.12.043 innan man startar Store första ggn, finns att ladda ned ovan i Removed_from_CFW.
Edit4: Lagt till länk till saker som jag tagit bort ur denna CFW samt en lista på dessa saker. Se ovan Removed_from_CFW.

Redigerat av trixeo, 18 augusti 2011 - 13:12.

Postad 17 augusti 2011 - 22:58

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Laddar ner denna nu då:..
Fråga: Kan man radera tex filebrowser och reebot prg om man nu skulle vilja detta? eller e de låsta i din realese

Postad 17 augusti 2011 - 23:00

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Guide för att flasha min CFW Anna med Phoenix. För all annan flashning hänvisar jag till originalguiden som du hittar här.
Ladda hem min senaste CFW Anna här.

OBS! OBS! OBS! Se mig inte som ansvarig för något problem du stöter på, för fel kan uppstå! Kom ihåg att ALDRIG försöka nedgradera en version, tex kan du INTE nedgradera från Anna till 14.2 igen även om valen i programmet kan finnas. Se längre ned i posten för "Dead Phone Flashing" - Om din telefon skulle dö pga att datorn/Phoenix/telefonen hänger sig under flashningen. Nedgradering är dock möjlig till version 11.5 Scandinavia DG 0598984. Guider för detta specifika ändamål finns men egentligen är det bara att ladda hem 11.5 Scandinavia DG 0598984 med Navifirm via Quality Assurance och flasha den.

OBS! Om du följer denna guide så kommer ALLT det du hade på din telefon att försvinna förutom det du har på ditt extra minneskort. Gör backup på det du vill spara med hjälp av Filhanteraren (Program/Kontor). Ett tips är att skippa "Inställningar" då de även kan föra med sig oriktiga inställningar. Backup på detta vis kan man bara göra om man har ett extra minneskort. Sync med Ovi online är annars ett alternativ (Kontakter/Val/Ovi synkr.), synkar kontakter, kalendrar samt anteckningar. Har du inte redan ett Ovi konto kan du skapa ett på http://mail.ovi.com/

Antivirus/spyware kan ha negativ effekt på installation/flashning och kan behöva vara avslaget. Jag använder Microsoft Forefront Endpoint Protection 2010 (i stort sett samma produkt som Microsoft Security Essentials men för företagsskydd) vilket inte har haft några negativa inverkningar på varken installation eller flashning.

UAC måste vara helt avstängt, både före och efter installationen av Phoenix. I Windows 7: Start/Sök "useraccountcontrolsettings.exe", enter. Dra slidern till botten (Never notify), tryck OK och starta sen om datorn.

Läs gärna igenom hela proceduren innan du flashar.

1. Ladda hem Phoenix Service Software. Man behöver en hackad version av den för den från Nokia behöver en extern enhet kopplad för att fungera (dongle, tror jag). Ladda hem denna hackad och klar från tex http://www.seidea.com/

2. Installera utan att ha telefonen kopplad till datorn.

3. Packa upp Anna firmware i C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-596\ (om du har Windows Vista eller Windows 7) eller C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages\Products\RM-596\ (för Windows XP).

4. Starta om datorn och se till att inga andra program är igång, speciellt andra Nokia program såsom Ovi Suite osv innan du fortsätter till nästa steg.

5. I telefonen formatera E: Massminne (glöm inte att göra backup!). Om du har installerat program på minneskort (F:) måste du ta radera systemmappar (data, private, resource, sys, system) på det kortet, alternativt formatera det också (glöm inte att backup i telefonen görs till just minneskortet så det kan vara en idé att göra det i denna ordning: (1) formatera Minneskortet (F:), (2) göra backup, (3) formatera Massminnet (E:).

6. Koppla in telefonen med USB-sladden i "Nokia Ovi Suite"-läge och vänta tills Windows upptäckt alla eventuella enheter.

7. Starta Phoenix. Välj din telefons koppling vid "Connections:" (tex USB1 - RM-596). Tryck sedan Ctrl+R (File/Scan Product) och vänta tills Phoenix läst in din telefons information som sedan visas i listen längst ned till höger.

8. Gå till Flashing/Firmware Update. Vid "Product Code"-rutan finns "...", tryck på dessa och välj "059C852: N8-00 RM-596 Country Variant Sweden SE Dark Grey S3.1 v.4" (låt "Detect Product Automatically" vara okryssad). Tryck sedan OK.

9. Tryck nu "Options" och markera filen "RM-596_M006.44.emmc.fpsx" (röd text) i listan och tryck därefter "Delete" och "Yes". Tryck sedan OK för att stänga dialogen (denna fil finns inte med i den läckta Anna).

10. Nu är du redo att flasha. Tryck "Refurbish" och låt datorn och telefonen vara!

12. Processen tar en stund och sedan bootar telefonen om och startar sedan upp som om det var första gången någonsin den gjorde det. Nu kan du koppla bort den från datorn och börja göra alla inställningar och installationer!

------------------------------------------------------------------------------------------

Dead Phone Flashing (ja det går att komma loss ur en misslyckad uppdatering, tex om din dator/Phoenix/N8 hänger sig under flashningen):

1. Starta om datorn och se till att inga andra program är igång, speciellt andra Nokia program såsom Ovi Suite osv innan du fortsätter till nästa steg.

2. Tryck och håll inne telefonens Power-knapp minst 8 sekunder, tills telefonen "durrar" till.

3. Starta Phoenix utan att ha telefonen kopplad till datorn. Välj vid "Connections:" "NO CONNECTION". Sedan File/Open Product. Välj RM-596 (för Nokia N8) i listan och tryck OK.

4. Gå till Flashing/Firmware Update. Kryssa i rutan "Dead phone USB flashing". Vid "Product Code"-rutan finns "...", tryck på dessa och välj den produktkod du vill flasha, tex "059C852: N8-00 RM-596 Country Variant Sweden SE Dark Grey S3.1 v.4". Tryck sedan OK.

5. Tryck nu "Options" och markera filen "RM-596_M006.44.emmc.fpsx" (röd text) i listan och tryck därefter "Delete" och "Yes". Tryck sedan OK för att stänga dialogen.

6. Nu är du redo att flasha din döda telefon. Tryck "Refurbish" och vänta på instruktionerna som dyker upp i en ruta:
*** 1. Disconnect USB cable (behöver du ju inte göra för du har den ju inte inkopplad)
*** 2. Press Power button (samma här, redan gjort, eller hur?)
*** 3. Connect USB cable (koppla in telefonen via USB till datorn)
*** 4. Press OK (tryck OK)
Om det bara står "Waiting for USB device" utan att hända något, tryck kort på telefonens Power-knapp så ska processen starta.

7. Processen tar en stund och sedan bootar telefonen om och startar sedan upp som om det var första gången någonsin den gjorde det. Nu kan du koppla bort den från datorn och börja göra alla inställningar och installationer!

Postad 17 augusti 2011 - 23:06

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Laddar ner denna nu då:..
Fråga: Kan man radera tex filebrowser och reebot prg om man nu skulle vilja detta? eller e de låsta i din realese

Alla mod ihop tar storleksmässigt upp 362 KB så jag brydde mig inte om att fixa en avinstallation. Kan nog fixa till en .sis som du sen kan installera för att avinstallera dessa, senare =) Nu är jag lite trött =)
Och som sagt försvinner de vid 3-finger reset, vilket ska fungera nu.. har inte testat än, det får bli ett projekt en annan dag. Vill egentligen baka in senaste Ovi Store i denna fw oxå men orkade inte ikväll. Den är nämligen språkbantad den med, så när man nu gör en uppdatering i telefonen till den senaste ovi store kommer den nya att ta mer plats :)

Redigerat av trixeo, 17 augusti 2011 - 23:08.

Postad 17 augusti 2011 - 23:09

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
bra jobbat, gillar reboot-funktionen. blir väl att flasha om luren nästa vecka eller nåt. tror inte jag orkar med det innan svensexan...

Redigerat av bag, 17 augusti 2011 - 23:10.

Postad 17 augusti 2011 - 23:11

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Alla mod ihop tar storleksmässigt upp 362 KB så jag brydde mig inte om att fixa en avinstallation. Kan nog fixa till en .sis som du sen kan installera för att avinstallera dessa, senare =) Nu är jag lite trött =)
Och som sagt försvinner de vid 3-finger reset, vilket ska fungera nu.. har inte testat än, det får bli ett projekt en annan dag. Vill egentligen baka in senaste Ovi Store i denna fw oxå men orkade inte ikväll. Den är nämligen språkbantad den med, så när man nu gör en uppdatering i telefonen till den senaste ovi store kommer den nya att ta mer plats :)

Hehe, du jagar verkligen kb du..
Jag har redan dunkat in din senaste nu så bara återställa backupen och sen söva jag med.. Tackar

Postad 17 augusti 2011 - 23:16

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Man blir fortfarande bara erbjuden att uppdatera till version 2.12.042 av Ovi Store så jag rekommenderar att installera denna (direktlänk till ovi) 2.12.043 innan man startar Store första ggn.

Redigerat av trixeo, 17 augusti 2011 - 23:17.

Postad 17 augusti 2011 - 23:19

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Länken funkar inte för mig... Men hade redan tagit ner den tidigare från N8FanClub, men bara så du vet

Klockrent med "Reboot" valet under power-knappen..nu slipper man ha den som app som jag hade tidigare

Redigerat av big_swede70, 17 augusti 2011 - 23:30.

Postad 17 augusti 2011 - 23:36

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
länken fungerar som den ska för mig... tänk på att du inte får upp någon sida utan att den laddas ner direkt...

Postad 18 augusti 2011 - 00:01

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Kunde inte hålla mig, testade en 3-fingers reset nu och tyvärr verkar det som om Nokia inte löst detta ännu! Hur svårt ska det vara??? Jag ska fixa till en sis som fixar det, eftersom de inte verkar kunna lösa det.
Felen:
- Ovi Store funkar, men visar den gamla pre-Anna ikonen
- Nokia Social - "Tjänsten ej tillgänglig"

Postad 18 augusti 2011 - 00:37

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Den tidigare läckta Kinesiska Anna ÄR exakt samma som den nu officiella Anna 0598797: china_prc_dark_grey. Det var alltså ingen beta. Jämfört CRC32, MD5 och SHA-1.

Redigerat av trixeo, 18 augusti 2011 - 00:40.

Postad 18 augusti 2011 - 07:12

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Nu skickar Nokia ut Anna i mobilerna, jag håller på att uppdatera min nu. Äntligen!

Nu är den inne, jäklar vilken skillnad det blev. Både snabbare (bättre respons i luren) och annorlunda. Tycker dock ikonerna var lite väl stora i menyn samt att "Games" och "Video och TV" är väldigt otydliga om vad de innehåller, man måste läsa texten för att förstå det. Bra med mörkt tema annars, lär spara lite batteritid.

Redigerat av Unregistered31511, 18 augusti 2011 - 07:21.

Postad 18 augusti 2011 - 08:42

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Nu skickar Nokia ut Anna i mobilerna, jag håller på att uppdatera min nu. Äntligen!

Nu är den inne, jäklar vilken skillnad det blev. Både snabbare (bättre respons i luren) och annorlunda. Tycker dock ikonerna var lite väl stora i menyn samt att "Games" och "Video och TV" är väldigt otydliga om vad de innehåller, man måste läsa texten för att förstå det. Bra med mörkt tema annars, lär spara lite batteritid.

Japp, håller på att uppdatera min gröna Telia N8 as we speak, lustigt nog så kollade jag för ca en halvtimme vi OTA och den hade inte kommit, så jag tänkte att jag testar NSU och där hittade den det, men det buggade ur hela tiden och tyckte att den tappat kontakt med USB, så det verkar inte funka trots att jag försökte ett antal gånger, så jag testade igen med OTA och då hittade den nya versionen helt plötsligt :).

Den har precis startat upp och slutför installationen nu.

Postad 18 augusti 2011 - 09:04

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0
Anna funkar finfint på C7 också. Men en sak upptäckte jag har ändrats. Möjligheten att slå ifrån WLAN med val finns inte längre och även om jag ställer widgets i offline är WiFi igång hela tiden.

Postad 18 augusti 2011 - 09:05

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0
Nu är jag igång och allt verkar funka, var lite rädd ett tag att jag skulle stå här med en död lur efter NSU buggade så, men all i well verkar det som. Default temat gick dock fetbort, så jag ändrade tillbaka till det jag hade innan.

Postad 18 augusti 2011 - 09:12

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Anna funkar finfint på C7 också. Men en sak upptäckte jag har ändrats. Möjligheten att slå ifrån WLAN med val finns inte längre och även om jag ställer widgets i offline är WiFi igång hela tiden.

Skumt Wlan har jag inget problem med och det går att stänga av under anslutnings hanteraren genom att trycka länge på anslutningen vilket ger valet "frånkoppla" i alla fall.

Postad 18 augusti 2011 - 09:21

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Skumt Wlan har jag inget problem med och det går att stänga av under anslutnings hanteraren genom att trycka länge på anslutningen vilket ger valet "frånkoppla" i alla fall.

Tack! Funkar nu. Har tryckt på val tidigare, men funkar bra som du säger. Ser inte skogen för alla träd ibland.

Postad 18 augusti 2011 - 09:37

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Tack! Funkar nu. Har tryckt på val tidigare, men funkar bra som du säger. Ser inte skogen för alla träd ibland.

Jepp, vill rätta mig själv lite vad gäller wlan uppkopplingen dock, har haft problem med att uppkopplingen ligger kvar efter man varit uppkopplad första gången efter start av telefonen, det har dock varit ett problem sedan början och eftersom jag stänger av telefonen och startar den varje morgon så har jag vant mig vid att man måste stänga av det manuellt första gången. Verkar vara en bugg som funnits sedan början och fortfarande finns kvar.

Postad 18 augusti 2011 - 10:03

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Installerade just Anna, och har två frågor/problem.

De enda teman jag har är de där Midnight Theme, ska man inte ha fler?

Har de tagit bort Musikspelare som skärmsläckare? Jag kan bara ha Stor Klocka

Postad 18 augusti 2011 - 10:09

claeswennberg
  • claeswennberg
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jag har kvar alla teman efter Anna, däremot saknar jag också Musikspelaren som skärmsläckare.

Vad värre är för min del; VAR ÄR QUICKOFFICE? Ursäkta versalerna men jag använder ju det i jobbet en hel del och nu hittar jag varken gratisvarianten som följde med när jag köpte telefonen i höstas eller premiumversionen som vi fick via uppdateringen... Har den gömt sig någonstans eller har Nokia tagit bort den? Help...

Postad 18 augusti 2011 - 10:19

Unregistereda00a3ebb
  • Unregistereda00a3ebb
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
http://nyheter.nokia...i-symbian-anna/

Från och med idag är det möjligt för dig som äger en Nokia N8, Nokia C7, Nokia C6-01, eller Nokia E7 att uppdatera din telefon med Symbian Anna – den senaste mjukvaruuppdateringen för Symbian^3.

Jag har en Nokia E7, men ingen uppdatering finns i OVI Suite, någon annan som inte ser den?

Postad 18 augusti 2011 - 10:38

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Brukar Radera data och återställ även radera kontakter? Det var ett tag sen jag gjorde det så jag minns inte..
Kartor finns inte heller kvar..

Jag har en Nokia E7, men ingen uppdatering finns i OVI Suite, någon annan som inte ser den?

Prova uppdatera från mobilen istället.

Redigerat av SL2, 18 augusti 2011 - 10:42.

Postad 18 augusti 2011 - 10:42

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Jag har kvar alla teman efter Anna, däremot saknar jag också Musikspelaren som skärmsläckare.

Vad värre är för min del; VAR ÄR QUICKOFFICE? Ursäkta versalerna men jag använder ju det i jobbet en hel del och nu hittar jag varken gratisvarianten som följde med när jag köpte telefonen i höstas eller premiumversionen som vi fick via uppdateringen... Har den gömt sig någonstans eller har Nokia tagit bort den? Help...

Har läst att licens för både QuickOffice och adoboereader ska ingå i ANNA och att dessa kommer ut som separata uppdateringar lite senare för alla.

Postad 18 augusti 2011 - 10:45

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Enligt GSMArena så fick N8 Kontinuerlig autofokus och 30 fps redan i Anna uppdateringen

Skulle inte det komma som en separat uppdatering?

Postad 18 augusti 2011 - 10:46

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Installerade just Anna, och har två frågor/problem.

De enda teman jag har är de där Midnight Theme, ska man inte ha fler?

Har de tagit bort Musikspelare som skärmsläckare? Jag kan bara ha Stor Klocka

Jag anv sleeping screen från Nokia beta labs som skärmsläckare och den e väldigt bra.

Postad 18 augusti 2011 - 10:48

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Jag anv sleeping screen från Nokia beta labs som skärmsläckare och den e väldigt bra.

Hade den förut, men tyckte att den var så pass seg, men kan nog testa den igen! Så Musikspelare är borta för dig också?

Postad 18 augusti 2011 - 10:54

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Brukar Radera data och återställ även radera kontakter? Det var ett tag sen jag gjorde det så jag minns inte..
Kartor finns inte heller kvar..

Prova uppdatera från mobilen istället.

Använd ovi sync ifall du är orolig, tror inte jag tappade mina när jag gjorde det, men ovi sync funkar över mobilnätet och sparar kontakter, kalender och anteckningar när jag vill :)

Ang. att Anna tar bort musikspelarskärmsläckaren... det gör inte mig så mycket, då "Stor klocka" nu även visa om man har nya sms / missade samtal !

Redigerat av K_arlstrom, 18 augusti 2011 - 10:56.

Postad 18 augusti 2011 - 10:58

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
någon som testat om det finns kontinuerlig autofocus och 30 fps?

Postad 18 augusti 2011 - 11:03

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 maj 2012 - 20:01.

Postad 18 augusti 2011 - 11:11

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

någon som testat om det finns kontinuerlig autofocus och 30 fps?

Jag tycker inte att det verkar så, då borde man kunna ta skarpa videos närmre än 60 cm, nu är det 60cm- infinity vad jag förstår. Brottades precis med det igår innan Anna uppdateringen, men det verkar inte bättre idag och jag hittar ingen inställning för det heller tyvärr.

Det var inget vidare att Quick office försvann, inte för att jag egentligen har haft användning av det hittills, men det är ju en klar förbättring och appen kostar väl annars 110kr. Hoppas de fixar det.

Postad 18 augusti 2011 - 11:14

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
annars finns ju CameraPro vilket iochförsig inte är gratis och man får ju det där störande ljudet från mekaniken... sen vet jag inte om nokia kommer att lösa det problemet?

Postad 18 augusti 2011 - 11:16

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Jag gillar de nya ikonerna, har använt liknande teman senaste veckorna, men nu innan jag skulle uppdatera så använde jag Radera och återställ och fick såklart fram orginaltemat, jag hade helt glömt hur fula de gamla ikonerna var!

Använd ovi sync ifall du är orolig, tror inte jag tappade mina när jag gjorde det, men ovi sync funkar över mobilnätet och sparar kontakter, kalender och anteckningar när jag vill :)

Själva kartorna hade jag redan slängt, men Nokia Maps var borta också. Kanske för att jag körde en betaversion.

Ang. att Anna tar bort musikspelarskärmsläckaren... det gör inte mig så mycket, då "Stor klocka" nu även visa om man har nya sms / missade samtal !

Men det visade den väl förut med?

Redigerat av SL2, 18 augusti 2011 - 11:16.

Postad 18 augusti 2011 - 11:22

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Musik som annars visats som okänd artist är nu sorterad efter anna uppdateringen, skumt :/

Postad 18 augusti 2011 - 11:27

konsum
  • konsum
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag har uppdaterat till ANNA "over the air" eftersom jag inte hittade ANNA via OVI SUIT, men filen OVA är ca 26MB, jämfört med OVI SUIT som jag hör är kring 290MB. Är det någon skillnad mellan dessa två? Är det något som man missar om man installerar 26MB filen OVA jämfört med 290MB filen via OVI SUIT? Sedan undrar jag också en sak med de nya teman som skall finnas. Jag tycker inte att ikonerna har förändrats nämnvärt. Är det något som jag måste ändra?

Tacksam för svar.

Postad 18 augusti 2011 - 11:32

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Sedan undrar jag också en sak med de nya teman som skall finnas. Jag tycker inte att ikonerna har förändrats nämnvärt. Är det något som jag måste ändra?

Du måste nog välja ett tema som använder orginalikonerna. Välj ett Midnight-tema till exempel.

Postad 18 augusti 2011 - 11:35

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Du måste nog välja ett tema som använder orginalikonerna. Välj ett Midnight-tema till exempel.

Med ett Midnight tema får man gamla ikonerna. Iallafall jag..

Postad 18 augusti 2011 - 11:43

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Med ett Midnight tema får man gamla ikonerna. Iallafall jag..

Inte jag, Midnightteman är det enda som finns på min mobil nu.

Först använde jag Radera och återställ.
Sen uppdatera, 180,5 MB ledigt på C:
Använde Radera och återställ igen, 181,6 Ledigt.

Jag gillar att ta bort allt när jag uppdaterar. :)

Postad 18 augusti 2011 - 11:48

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Här är en bild på Midnight med Anna, kolla på den orange mobilen.

http://188.65.36.211.../08/N8small.jpg

Postad 18 augusti 2011 - 11:48

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Inte jag, Midnightteman är det enda som finns på min mobil nu.

Först använde jag Radera och återställ.
Sen uppdatera, 180,5 MB ledigt på C:
Använde Radera och återställ igen, 181,6 Ledigt.

Jag gillar att ta bort allt när jag uppdaterar. :lol:

Midnight teman är det enda som finns på min med, bra att jag inte är ensam om det :)

Jahaaa, nu såg jag varför jag fick gamla ikoner. Jag har två uppsättningar av Midnight teman, en uppsättning på massminnet och ett på C:, när jag väljer det på Massminnet så blir det gamla ikoner, när jag väljer det på C: blir det nya ikoner.

Postad 18 augusti 2011 - 11:53

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Det var inget vidare att Quick office försvann, inte för att jag egentligen har haft användning av det hittills, men det är ju en klar förbättring och appen kostar väl annars 110kr. Hoppas de fixar det.

QuickOffice är med i Anna. Även Adobe Reader LE.

Redigerat av trixeo, 18 augusti 2011 - 11:53.

Postad 18 augusti 2011 - 11:54

Ukko
  • Ukko
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Från och med idag ska visst Anna uppdateringen börja vara tillgänglig för nedladdning:
http://conversations...ay/?sf2013419=1

En annan får väl vänta en månad extra tills Telia fått tummen ur...

Postad 18 augusti 2011 - 11:55

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Från och med idag ska visst Anna uppdateringen börja vara tillgänglig för nedladdning:
http://conversations...ay/?sf2013419=1

Inte helt säkert, testa sök efter uppdatering då och då!

Postad 18 augusti 2011 - 11:56

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Har läst att licens för både QuickOffice och adoboereader ska ingå i ANNA och att dessa kommer ut som separata uppdateringar lite senare för alla.

QuickOffice är med i Anna. Även Adobe Reader LE. De är två av flera saker jag tagit bort ur min CFW. Vill du ha dem finns de i Symbian Anna Updates 2011-07-13 mappen som jag skickade med i version 9b och 9c. amr100_NOC.sis = Adobe Reader LE och Quick_Office.sis
Dock är det ju inte den senaste QuickOffice, nu finns ju version Quickoffice 7.0.39 (googla Quickoffice_full_7.0.39.sis)

Redigerat av trixeo, 18 augusti 2011 - 12:00.

Postad 18 augusti 2011 - 12:02

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Nej?

Japp, håller på att uppdatera min gröna Telia N8 as we speak, lustigt nog så kollade jag för ca en halvtimme vi OTA och den hade inte kommit, så jag tänkte att jag testar NSU och där hittade den det, men det buggade ur hela tiden och tyckte att den tappat kontakt med USB, så det verkar inte funka trots att jag försökte ett antal gånger, så jag testade igen med OTA och då hittade den nya versionen helt plötsligt :).

Den har precis startat upp och slutför installationen nu.

Postad 18 augusti 2011 - 12:03

claeswennberg
  • claeswennberg
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jag tar hem din 9c då och installerar de programmen, Tack så jättemycket Trixeo :) Ska nog byta till din CFW så småningom. Vill bara köra "originalet" en stund för att se skillnaden på din bantade version.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.