Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 07 March 2019 - 10:50
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Vad har hänt med EPGn på 10:an?
Försöker spela in Mythbusters men det som spelas in är ett av alla bil bärgnings program.
Bläddrade igår lite tidigare på dagen och då var Mythbusters på men i EPG datan stod det att det skulle vara något bärga program, verkar som om de bytt plats.
Kanske är så här med fler program men hittills bara upptäckt det med de här två programmen.
Hej
Jag får samma problem på TV10. Jag felanmäler så bör det vara löst inom kort.
MVh
Niklas
Postad 07 March 2019 - 11:00
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Kanaler försvinner,priset höjs,epgleverantör som suger böld,box som är i som bäst betastadiet,svindyrt tvilling!
Nä nu bärjar cd skämma ut sig på riktigt.
Postad 07 March 2019 - 14:46
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Vad har hänt med EPGn på 10:an?
Försöker spela in Mythbusters men det som spelas in är ett av alla bil bärgnings program.
Bläddrade igår lite tidigare på dagen och då var Mythbusters på men i EPG datan stod det att det skulle vara något bärga program, verkar som om de bytt plats.
Kanske är så här med fler program men hittills bara upptäckt det med de här två programmen.
Hej
Problemet ska vara löst nu. Har dock inte möjlighet att testa själv just nu.
MVh
Niklas
Postad 08 March 2019 - 06:03
baggehög
-
baggehög
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
nu går fan på torra land kolla min sida fakturan för mars 1737 kr och detta är erbjudandet dom hade på black week första fakturan var på 640kr andra 237kr och nu denna
Postad 08 March 2019 - 08:49
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
nu går fan på torra land kolla min sida fakturan för mars 1737 kr och detta är erbjudandet dom hade på black week första fakturan var på 640kr andra 237kr och nu denna
Hej
Skicka ett PM med kundnummer om du behöver hjälp med fakturan.
Mvh
Niklas
Postad 09 March 2019 - 11:35
dl_4711
-
dl_4711
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej Canal Digital
Vi bytte nyligen till er efter att tidigare ha kört Boxer + Netflix, vi fick ett bra erbjudande från er och tyckte det kunde vara värt att prova.
Hittills är vi ganska nöjda, kvalitetsmässigt är det ju ett lyft från Boxer och gratispaketen i erbjudandet gjorde att vi åtm för tillfället har skrotat Netflix.
Jag har dock två frågor som jag skulle uppskatta vettiga svar på, dvs utvecklat hur ni tänker kring dessa frågor och framtiden:
1. Vi ville inte ha några boxar och nya fjärrkontroller, så vi valde att köra med kortmodul i tvn (Sony Android TV). Det funkar ju bra för tv-sändningarna, men att styra allt playinnehåll från mobilen är ju rätt meckigt, inte minst för barnen. När kommer det en fristående app för Android TV? Eftersom det system ni har är baserat på Android TV kan det ju inte vara så svårt att fixa så jag är väldigt förvånad att det inte redan finns. Dessutom hävdade er säljare att "det borde vara på gång".
2. En stor fördel med Boxer som saknas hos er är möjligheten att själv forma sitt utbud och bara betala för de kanaler man vill ha. Vi hade det som hos Boxer kallades "Flex 16", dvs vi kunde välja ett antal kanaler utöver standardutbudet. Jag tycker att ert utbud av kanalpaket är lite väl begränsat, hoppet mellan ert extremt begränsade baspaket och familjepaketet är väldigt stort vad gäller såväl utbud som pris. Och de två paketen för sport resp nöje är ju i princip lika dyra som familjepaketet så de känns ju rätt onödiga.
Finns det några planer på att utöka utbudet av paket med något mellanting alternativt ett flexalternativ?
Båda dessa ämnen kommer att vara väldigt avgörande för vårt val av kanalpaket och sannolikheten att bli kvar som kunder när vår bindningstid går ut, så jag vore tacksam för bra svar.
Jag ber om ursäkt ifall dessa frågor redan avhandlats här men tråden är extremt lång och svårsökt.
mvh
Dan
Postad 10 March 2019 - 17:50
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2396 inlägg
Finns det någon tredjepartsbox just nu som kan visa och spela in pairade kanaler med en CA-modul?
Postad 10 March 2019 - 19:52
Unregistered24a02d2c
-
Unregistered24a02d2c
-
Rookie
-
3 inlägg
Direktinspelning på inspelningsbar box 500gb fungerar fortfarande inte. Skulle spela in ett pågående program idag men istället blev det en programmering på reprisen. Skulle inte såg problemen vara lösta nu?
Postad 11 March 2019 - 14:45
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
Just nu är det avbrott på följande kanaler
SVT1 HD
SVT2 HD
TV4 HD
Sjuan HD
TV12 HD
Mvh
Niklas
Postad 11 March 2019 - 14:53
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
SVT1 HD
SVT2 HD
TV4 HD
Sjuan HD
TV12 HD
Mvh
Niklas
Hej
Nu fungerar det igen.
Mvh
Niklas
Postad 11 March 2019 - 14:56
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Hej
SVT1 HD
SVT2 HD
TV4 HD
Sjuan HD
TV12 HD
Mvh
Niklas
ehh?
samtliga dom funkar för mig.
däremot så funkar inte en enda cmore kanal. varken sport eller film Vad pysslar ni med??
ja ja, två månader till sen är denna resan med CD över.
Postad 11 March 2019 - 15:04
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
ehh?
samtliga dom funkar för mig.
däremot så funkar inte en enda cmore kanal. varken sport eller film Vad pysslar ni med??
ja ja, två månader till sen är denna resan med CD över.
Hej
Detta är något som drabbat flera/alla operatörer inte bara canal digital.
Det är just nu problem med följande kanaler
C More kanalerna
Eurosport 1 HD
TV4 Fakta
Sjuan
TV4 jobbar på att lösa problemet.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 11 March 2019 - 15:07.
Postad 11 March 2019 - 16:54
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
Detta är något som drabbat flera/alla operatörer inte bara canal digital.
Det är just nu problem med följande kanaler
C More kanalerna
Eurosport 1 HD
TV4 Fakta
Sjuan
TV4 jobbar på att lösa problemet.
Mvh
Niklas
Hej
Nu fungerar alla kanaler.
Mvh
Niklas
Postad 11 March 2019 - 17:29
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Finns det någon tredjepartsbox just nu som kan visa och spela in pairade kanaler med en CA-modul?
Min Vu+duo2 gör det. Funkar klockrent. serieinspelningar etc med
Jag har en riktigt bra epg till skillnad från CD själva.
Bestämde mig idag att byta leverantör och har nu gjort så. CD kund sedan många år men nu får det vara nog.
Behöver ju inte upprepa alla bekymmer här igen då det finns gått om sidor i tråden att fördjupa sig i för den som vill.
Men måste säga att fasen vad skönt att lämna CD och dess snart års långa problem med simpla saker som funkar klockrent om man undviker deras programvara. Hade det inte varit för att hushållet även har en tredjeparts mottagare så hade jag fått frispel för länge sen!
Postad 11 March 2019 - 21:05
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Kollade nu ikväll av en händelse serieinspelningen av husdrömmar 20.00 på SVT 1.
I EPGn är inspelningen helt plötsligt vitmarkerad och i biblioteket finns mycket riktigt ingen pågående inspelning trots att denna serieinspelning fungerat för tidigare avsnitt.
Programmet spelas alltså inte in.
försöker med "ta bort serie" i epg-menyn för att börja spela in på nytt vilket inte fungerar, inget alls händer så jag kan inte välja att börja spela in igen.
Går till kanalen live och trycker röd knapp och får valen "ändra inspelning" och "avbryt inspelning"!
Boxen tror alltså att en inspelning pågår.
Inte heller här går det att avbryta inspelningen då det ju inte sker någon inspelning... Moment 22!
Snälla CD, detta går ju bara inte, byt för f-n tillbaks till gamla epg-leverantören!
Postad 12 March 2019 - 00:28
Lagom Kräsen
-
Lagom Kräsen
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Direktinspelning på inspelningsbar box 500gb fungerar fortfarande inte. Skulle spela in ett pågående program idag men istället blev det en programmering på reprisen. Skulle inte såg problemen vara lösta nu?
Har gjort samma inlägg men tydligen orkar man inte ens svara längre från CD.
Repriser spelas in istället för den man tittar på och vill man programmera att spela in repriser nattetid så så spelar det istället det som går på kvällen.
SÅÅÅÅÅÅ dj-a illa skött som det bara kan bli och det efter 6 månaders tragglande med ursäkter och löften !
Postad 12 March 2019 - 07:20
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Kollade nu ikväll av en händelse serieinspelningen av husdrömmar 20.00 på SVT 1.
I EPGn är inspelningen helt plötsligt vitmarkerad och i biblioteket finns mycket riktigt ingen pågående inspelning trots att denna serieinspelning fungerat för tidigare avsnitt.
försöker med "ta bort serie" i epg-menyn för att börja spela in på nytt vilket inte fungerar, inget alls händer så jag kan inte välja att börja spela in igen.
Går till kanalen live och trycker röd knapp och får valen "ändra inspelning" och "avbryt inspelning"!
Inte heller här går det att avbryta inspelningen då det ju inte sker någon inspelning... Moment 22!
Snälla CD, detta går ju bara inte, byt för f-n tillbaks till gamla epg-leverantören!
Nu när du säger det så var även min inspelning av Husdrömmar vitmarkerad. Tur vi har SVT Play! Canal Digital ska bort ur mitt liv så fort det bara går. Kan man avbryta avtalet i förväg med hänvisning till att tjänsten inte fungerat på ett halvår och fortfarande inte fungerar? Kan ju alltid hota med att gå till media med den här skandalen. Sitter på smartboxen som numera går under beteckningen IQnoll.
Nu när du säger det så var även min inspelning av Husdrömmar vitmarkerad. Tur vi har SVT Play! Canal Digital ska bort ur mitt liv så fort det bara går. Kan man avbryta avtalet i förväg med hänvisning till att tjänsten inte fungerat på ett halvår och fortfarande inte fungerar? Kan ju alltid hota med att gå till media med den här skandalen. Sitter på smartboxen som numera går under beteckningen IQnoll.
Postad 12 March 2019 - 07:37
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Vi kan stöta på lite problem nu i början, tex att repriser spelas in på vissa serier, men vi kommer lösa alla problem snabbt. Ser ni några konstigheter får ni gärna meddela mig här så felanmäler vi direkt.
Mvh
Niklas
Tick-tock Niklas, ett halvår senare och fiaskot fortgår.
Det har varit sex månader av tomma utfästelser, passerade deadlines och missriktade åtgärder från Canal Digital.
Däremot...
Inga förklaringar
Inga lösningar
Inget ansvarstagande
Bara fortsatt strul för kunderna. Och höjda avgifter förstås.
Postad 12 March 2019 - 07:47
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Låt oss slå fast en sak, att uppdatera boxarna kan aldrig lösa de problem vi ser med inspelningarna nu.
Så länge Canal Digital distribuerar metadata av undermålig kvalitet kommer detta elände fortsätta.
Tyvärr har Canal Digital genom Niklas deklarerat att man inte har ambitionen att leverera en EPG-tjänst med den kvalitet jag anser man kan begära av en seriös aktör. Så länge man inte backar på det kommer vi troligen aldrig att se en funktion motsvarande den vi hade innan man gjorde detta olycksaliga byte.
Postad 12 March 2019 - 08:09
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Jag kommer ringa idag och kräva kompensation, vill de inte gå med på det kommer jag betala in hälften av månadsavgiften tills alla problem är lösta och vi har en epg som fungerar som vanligt.
Postad 12 March 2019 - 11:41
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Har gjort samma inlägg men tydligen orkar man inte ens svara längre från CD.
Repriser spelas in istället för den man tittar på och vill man programmera att spela in repriser nattetid så så spelar det istället det som går på kvällen.
SÅÅÅÅÅÅ dj-a illa skött som det bara kan bli och det efter 6 månaders tragglande med ursäkter och löften !
Hej
Jag ber om ursäkt om du inte fått svar.
Problemet med direktinspelning är löst på Inspelningsbar 500GB & HD-Box Smart. Om du trycker på REC på ett pågående program så får du följande alternativ
Spela in program - Programmet spelas in som vanligt Spela in serie - Om det finns en repris av programmet så kommer reprisen att programmeras istället för pågående program.
Jag håller på att undersöka många av era frågor, tex din fråga om att programmera en inspelning av en repris som går på natten. Det du kan göra tills jag har mer information är att använda dig av tidsinspelningen.Tryck på OK i EPGn på det program du vill spela in och välj sedan "Tidsinspelning"
Mvh
Niklas
Postad 12 March 2019 - 12:19
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Problemet med direktinspelning är löst på Inspelningsbar 500GB & HD-Box Smart. Om du trycker på REC på ett pågående program så får du följande alternativ Spela in program - Programmet spelas in som vanligt Spela in serie - Om det finns en repris av programmet så kommer reprisen att programmeras istället för pågående program.
Problemet är ett annat. Allt emellanåt markeras "förstavisningen" av ett avsnitt som repris och spelas inte in, även om det aktuella avsnittet tidigare varit markerat som schemalagt för inspelning. Ibland har man sån tur att en repris vid ett senare tillfälle spelas in i stället, ibland inte.
Upptäcker man att en inspelning av ett avsnitt inte startat så fungerar inte den metod du beskriver för att starta inspelning, och det går heller inte att ta bort markeringen som serieinspelning i de fall det saknas en senare schemaläggning.
Postad 12 March 2019 - 12:46
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Jag kommer ringa idag och kräva kompensation, vill de inte gå med på det kommer jag betala in hälften av månadsavgiften tills alla problem är lösta och vi har en epg som fungerar som vanligt.
Fick en månad gratis initialt, tydligen ska frågan om kompensation lyftas först efter problemen är lösta så att en beräkning kan göras på hur lång tid problemet fanns och lämplig ersättning för den tiden.
Så det blir till att återkomma till kundtjänst snart hoppas jag.
Redigerat av Legion, 12 March 2019 - 12:47.
Postad 12 March 2019 - 13:04
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
Den vita klockan ska bara dyka upp om programmet redan är inspelat eller på en kommande repris. Jag har gått igenom EPGn och ser inte att Husdrömmar avsnitt 7 har sänts tidigare så här verkar det vara något fel. Jag ska skicka detta vidare för att få en förklaring på vad som blivit fel.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 12 March 2019 - 14:05.
Postad 12 March 2019 - 15:50
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Jag ska skicka detta vidare för att få en förklaring på vad som blivit fel.
Orsaken är enkelt spårbar till ett gravt misstag ni gjorde för ett halvår sen. Det är åtgärder vi väntar på.
Postad 12 March 2019 - 19:21
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Hej
Den vita klockan ska bara dyka upp om programmet redan är inspelat eller på en kommande repris. Jag har gått igenom EPGn och ser inte att Husdrömmar avsnitt 7 har sänts tidigare så här verkar det vara något fel. Jag ska skicka detta vidare för att få en förklaring på vad som blivit fel.
Mvh
Niklas
Ok, tack.
En annan fråga, jag tänker köpa en till smart-HD box begagnad. Kan jag flytta simkortet mellan dem?
Postad 12 March 2019 - 21:47
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Ok, tack.
En annan fråga, jag tänker köpa en till smart-HD box begagnad. Kan jag flytta simkortet mellan dem?
Hej
Nej det går tyvärr inte på hd-box smart.
Mvh
Niklas
Postad 13 March 2019 - 09:47
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Hej
Nej det går tyvärr inte på hd-box smart.
Mvh
Niklas
Ok, så en ny box behöver pairas med mitt kort?
Hårddisken då, kan den flyttas över med bibehållet innehåll?
Postad 13 March 2019 - 10:03
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Ok, så en ny box behöver pairas med mitt kort?
Hårddisken då, kan den flyttas över med bibehållet innehåll?
Hej
Hårddisken kan endast användas på den box man spelar in på.
Mvh
Niklas
Postad 13 March 2019 - 13:39
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Hej
Hårddisken kan endast användas på den box man spelar in på.
Mvh
Niklas
Kan man alltså inte flytta hårdisk mellan 2 Hd smartbox och ha den ena bara som uppspelare av det på den andra boxen inspelat material?
Inte ens med usb disk?
Postad 13 March 2019 - 16:56
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Kan man alltså inte flytta hårdisk mellan 2 Hd smartbox och ha den ena bara som uppspelare av det på den andra boxen inspelat material?
Inte ens med usb disk?
Hej
Nej det går tyvärr inte, men är båda boxarna uppkopplade så kan du använda dig av follow me funktionen. Dvs att du kan spela in och spela upp allt innehåll från båda boxarna.
Mvh
Niklas
Postad 15 March 2019 - 10:36
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
Mvh
Niklas
Hej
Vi hittade inga fel i datan för avsnitt 7 och vi har även varit i kontakt med SVT och allt var korrekt från deras sida också. Kan du kontrollera om det ligger en programmerad inspelning av reprisen på avsnitt 7 imorgon? Vågar tyvärr inte svara på varför det inte fungerade.
Jag har en serieinspelning aktiv på min box och allt ser OK ut där.
Mvh
Niklas
Postad 15 March 2019 - 11:07
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Repriser spelas även in om det föreligger en inspelningskonflikt, fast den funktionen är nog inte helt färdigutvecklad ännu.
Postad 15 March 2019 - 12:13
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Hej
Vi hittade inga fel i datan för avsnitt 7 och vi har även varit i kontakt med SVT och allt var korrekt från deras sida också. Kan du kontrollera om det ligger en programmerad inspelning av reprisen på avsnitt 7 imorgon? Vågar tyvärr inte svara på varför det inte fungerade.
Jag har en serieinspelning aktiv på min box och allt ser OK ut där.
Mvh
Niklas
När jag såg att programmet inte spelades in avbröt jag serieinspelningen så jag kan tyvärr inte längre se om någon repris var programmerad.
Någon konflikt var det inte heller vid den tidpunkten vad jag kan minnas.
jag kan bara konstatera att de första 6 avsnitten spelades in som planerat men inte det 7:e.
Postad 16 March 2019 - 13:20
mhbml
-
mhbml
-
Användare
-
-
222 inlägg
Nyhetskanalerna verkar ha försvunnit på min Oneplace, ’Kanalen hittades inte, Signalproblem TIF’.
Min signalkvalitet ligger på 17,5.
Postad 16 March 2019 - 13:38
mhbml
-
mhbml
-
Användare
-
-
222 inlägg
Omstart tänkte jag, en omstart av Oneplace kanske hjälper, tänkte jag.
Nope, efter omstart och några påföljande krascher (normalt med denna POS) så är fortfarande alla nyhetskanaler borta.
CD, vad gör ni??
Postad 16 March 2019 - 14:33
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Är det bara jag som inte får appen att fungera? Kan inte logga in pga ”server error”. Det har varit så ett tag.
Postad 16 March 2019 - 14:38
mhbml
-
mhbml
-
Användare
-
-
222 inlägg
Är det bara jag som inte får appen att fungera? Kan inte logga in pga ”server error”. Det har varit så ett tag.
Vilken app?
Postad 16 March 2019 - 15:00
mhbml
-
mhbml
-
Användare
-
-
222 inlägg
Rensning av data på CD-appen gav mig nyhetskanalerna åter. Oneplace...
Postad 16 March 2019 - 15:17
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Min Vu+duo2 gör det. Funkar klockrent. serieinspelningar etc med 
Jag har en riktigt bra epg till skillnad från CD själva.
-----
Vad har du för EPG?
Nyhetskanalerna verkar ha försvunnit på min Oneplace, ’Kanalen hittades inte, Signalproblem TIF’.
Min signalkvalitet ligger på 17,5.
Samma här
Redigerat av AC3, 16 March 2019 - 15:15.
Postad 16 March 2019 - 19:58
Lagom Kräsen
-
Lagom Kräsen
-
Amatör
-
-
66 inlägg
2019-02-04 lovade Maria Sornell (marknadsdirektör på Canal Digital) att nämnda EPG-problem "är åtgärdade om två veckor genom en work-around".
Detta finns att läsa på Pc för Alla webversion enligt bif länk: https://pcforalla.id...a-boxar-drabbas
Är detta löfte lika mycket värt som politikerlöften inför val ??? Eller tror man att vi som kunder bara tröttnar och tystnar ?
Förmodar att det är dags att informera berörd tidning om dagsläget och strulet som aldrig ser ett slut.!!
"På forumet Minhembio fortsätter klagomålen kring Canal Digital och One Place. Många menar att problemen inte stannar vid inspelningar – boxen har också problem med bland annat krascher och långsamma kanalbyten. Vi fortsätter bevaka ärendet. Hör gärna av dig till oss på [email protected] "
Postad 16 March 2019 - 20:38
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
CrossEPG
helt lysande bra. detaljerad information kring programmen och inte ett enda strul med inspelningar osv.
Nu spelar jag inte in ofta alls men de gånger jag gjort det har det funkat finfint 
Det finns flera bra epg hanterare. vissa images har riktigt bra epg inbakade också.
Har egentligen aldrig haft något epg strul alls genom åren förutom på CD's egna boxar sedan förra året. Vad de gjort för att förstöra en sådan simpel sak är helt otroligt.
Lite som att ha ett nytt kök där vitvarorna inte är brukbara.
Postad 17 March 2019 - 13:29
Unregistered4858ceb2
-
Unregistered4858ceb2
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jag kan bara hålla med om "lagom kräsen" inlägg. Det är fördjävligt dåligt skött. Har själv fått repriser inspelade i stället för nästa avsnitt och därför missat detta. Jag förstår inte hur CD kan vara så nonchalanta inför problemet o h oss användare. Vi får fortfarande betala full avgift.
Måste alla hota att avsluta sitt abonnemang för att det ska hända något. Ni lovar och lovar, men ingenting händer förutom ständiga kortsiktiga lösningar.
Puh, orkar inte mer. Vet inte hur vi ska få Er att lyssna?
NÄR FÅR VI EN EPG SOM ÄR VÄRD NAMNET.
Postad 17 March 2019 - 14:17
Lagom Kräsen
-
Lagom Kräsen
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Jag kan bara hålla med om "lagom kräsen" inlägg. Det är fördjävligt dåligt skött. Har själv fått repriser inspelade i stället för nästa avsnitt och därför missat detta. Jag förstår inte hur CD kan vara så nonchalanta inför problemet o h oss användare. Vi får fortfarande betala full avgift.
Måste alla hota att avsluta sitt abonnemang för att det ska hända något. Ni lovar och lovar, men ingenting händer förutom ständiga kortsiktiga lösningar.
Puh, orkar inte mer. Vet inte hur vi ska få Er att lyssna?
NÄR FÅR VI EN EPG SOM ÄR VÄRD NAMNET.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Får se om det blir eld i brasan !
Har i går skickat mail till [email protected] med uppdatering av vad som händer och framför allt vad som inte händer.
Har förmedlat dom flesta problem som beskrivs här och som fortfarande är olösta.
Har förmedlat hur man här fått tips och knep för att runda problem och hur man från dag till annan själv måste ta reda på vad som gäller.
Har också tagit upp det orimliga i att vi ska betala full månadsavgift för något som har haltat i 6 månader och som Canal Digital själva orsakat.
Har bifogat länk hit så tidningen själv kan läsa och begrunda alla löften och felaktiga besked att "NU ska det fungera" ...
Får se om det blir någon fart i brasan eller om det bara glöder vidare så som det gjort dom senaste 6 månaderna !
Redigerat av Lagom Kräsen, 17 March 2019 - 14:42.
Postad 17 March 2019 - 17:29
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Kör CD nu genom Apple Tv:n, riktigt nöjd med resultatet 
Postad 17 March 2019 - 17:34
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Kör CD nu genom Apple Tv:n, riktigt nöjd med resultatet 
Vad är du nöjd med?
Postad 17 March 2019 - 17:41
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Både med bildkvalitén och handhavandet.!
Postad 17 March 2019 - 17:52
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Både med bildkvalitén och handhavandet.!
Japp, samma här
Visst, kan sakna EPG via appen och ATV men ingen deal breaker. Att kunna skapa favoritlistor hade oxå varit gött men i stort grymt nöjd.
Postad 17 March 2019 - 18:26
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Jag tycker det är för låg bitrate, det tar för lång tid (upp till 7-8s ibland närmare 10s) innan bilden blir så skarp den nu kan bli.
Sporten är till största del ingen idé att kolla på då det ofta är laggigt eller flyter så illa att man får huvudvärk att titta på den.
Använder man en logitech fjärr så kan man inte svepa och zappa mellan kanalerna. Där gör telia det bättre då man kan zappa snabbt med channel + -
avsaknaden av epg är ju med saknad. fast där vet vi ju har bra den funkar för CD i övrigt 
Här finns en hel del att förbättra tycker jag. Jag har ringt in vid flera tillfällen och påtalat detta med men det är som att prata med en vägg.
det har kommit en bit mot hur det såg ut för 2 år sedan (då var det fasen en mindre katastrof, sporten var omöjlig att titta på) men för att vara 2019 är det verkligen ingen höjdare. Viaplay är bra mycket bättre på sportsändningarna iaf.
Sitter på korrekta inställningar och utmärkt fiberlänk så hos mig är det inte fel.
Postad 17 March 2019 - 18:55
Bajenken
-
Bajenken
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Jag tycker det är för låg bitrate, det tar för lång tid (upp till 7-8s ibland närmare 10s) innan bilden blir så skarp den nu kan bli.
Sporten är till största del ingen idé att kolla på då det ofta är laggigt eller flyter så illa att man får huvudvärk att titta på den.
Använder man en logitech fjärr så kan man inte svepa och zappa mellan kanalerna. Där gör telia det bättre då man kan zappa snabbt med channel + -
avsaknaden av epg är ju med saknad. fast där vet vi ju har bra den funkar för CD i övrigt 
Här finns en hel del att förbättra tycker jag. Jag har ringt in vid flera tillfällen och påtalat detta med men det är som att prata med en vägg.
det har kommit en bit mot hur det såg ut för 2 år sedan (då var det fasen en mindre katastrof, sporten var omöjlig att titta på) men för att vara 2019 är det verkligen ingen höjdare. Viaplay är bra mycket bättre på sportsändningarna iaf.
Sitter på korrekta inställningar och utmärkt fiberlänk så hos mig är det inte fel.
Kan bara instämma. Jämförde precis fotbollsmatchen som nu går på kanal 12. Via satellit inga problem. Men om jag tittar på matchen via stream i min Oneplace box så blir bollen som en spökboll. Samma sak när jag kör Canal Digital appen i Apple TV. Däremot om jag tittar på matchen via Cmore appen i apple tv så är det inga problem.
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|