Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 July 2009 - 08:37

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Valkyrie 2.2 har startat som den skall, håller på och kör AutoInstall4 nu.

Använde tidigare 1.8 som fungerade bra, provade 1.9 som buggade. Därefter tillbaka till 1.8 och sedan till 2.1 men den kraschade våldsamt och körde "automatisk hardreset" vid programinstallationer.

Jag hoppas att 2.2 fungerar som den skall, hittills har det gått bra.

Postad 07 July 2009 - 08:38

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Mitt batteri låg på 70% när jag körde in imagen. Men det kan kanske trots allt varit det, för när jag kopplade in usb kabeln startade 2.2 som den skulle.

Postad 07 July 2009 - 10:17

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Tänkte också att jag skulle prova Valkyrie 2.2 efter att ett tag med Smaberg v10.1 Blue Edition. Har även provat Energy och tyckte om det väldigt mycket om bara småbuggarna fixas så kommer den att bli helt suverän tror jag!

Postad 07 July 2009 - 19:43

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Körde in SEX1 Xpert igår och fick göra en hard reset idag. B)

Jag får vänja mig lite, gillade faktiskt den förra SEX1 skarpt och denna är lite annorlunda.

Vill lägga in quickmenu, men när jag lägger in den försvinner min "task manager" (eller vad den kallas) uppe i högra hörnet. Någon som vet varför?

Tar det lugnt med installation av program, jobbigt att lägga in om jag åker på en till återställning.

:D
Patrick

Redigerat av Unregistered930d77c0, 07 July 2009 - 19:44.

Postad 08 July 2009 - 08:21

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Gå in i QuickMenu, Options och klicka bort "show battery on taskbar" - därefter tar du Settings, Task Manager och väljer "Enable quickmenu" så är ordningen återställd.

Postad 08 July 2009 - 09:30

lucas3000
  • lucas3000
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag kan inte ansluta HBH-DS980 till min X1 nån hjälp mig!

Postad 08 July 2009 - 10:58

lucas3000
  • lucas3000
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
När jag håller in start knappen kommer det fram att den håller på att ansluta men den verkar inte hitta min mobil...
:)

Postad 08 July 2009 - 17:39

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
avr4000: tack så mycket än en gång! :)

Postad 09 July 2009 - 18:33

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Så är det fler som fått bättre mottagning med senaste radion???

/P

Postad 10 July 2009 - 07:53

Unregistered21f0f248
  • Unregistered21f0f248
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Tänkte pröva det här med RSS-flöden.
Någon som har tips på en bra läsare?

TACK!

Postad 10 July 2009 - 10:01

nikasp
  • nikasp
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Gaaah, jag tappade min lur i golvet igår. Nu har jag något löst i telefonen och jag är paranoid och tror att luckan är lite mer glapp än den var som ny förra veckan. Kan ni lätta/lyfta överdelen (med USB mot dig) 1-2 millimeter på icke-tappade telefoner. Jag misstänker att nåt i luck-slidern gått av...

Postad 10 July 2009 - 11:45

vasjpett
  • vasjpett
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Gaaah, jag tappade min lur i golvet igår. Nu har jag något löst i telefonen och jag är paranoid och tror att luckan är lite mer glapp än den var som ny förra veckan. Kan ni lätta/lyfta överdelen (med USB mot dig) 1-2 millimeter på icke-tappade telefoner. Jag misstänker att nåt i luck-slidern gått av...

Har haft min sen november och den är bara marginellt glapp, absolut inte 1-2 mm.
Dock var den första jag fick så glapp, men den bytte de dagen efter när jag klagade.

/Johan

Postad 10 July 2009 - 11:51

vasjpett
  • vasjpett
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Någon som hört något om ny uppdatering R4Axxx ?

Postad 10 July 2009 - 12:20

nikasp
  • nikasp
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Tack, glappet eller om det nu är ett glapp känns inte helt åt helsike. Det gör däremot att jag hör att nåt är löst när jag skakar den. Jobbets support lär ju skratta om jag vill att de skickar in den för det lilla...

Har haft min sen november och den är bara marginellt glapp, absolut inte 1-2 mm.
Dock var den första jag fick så glapp, men den bytte de dagen efter när jag klagade.

/Johan

Postad 10 July 2009 - 15:41

vasjpett
  • vasjpett
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Tack, glappet eller om det nu är ett glapp känns inte helt åt helsike. Det gör däremot att jag hör att nåt är löst när jag skakar den. Jobbets support lär ju skratta om jag vill att de skickar in den för det lilla...

Det som låter som om något litet är löst ska enligt tidigare inlägg vara en del till autofocusen på kameran, dock helt nolmalt och inget fel.
Låter så på min också :(

Postad 10 July 2009 - 15:55

nikasp
  • nikasp
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
TACK! Jag ringde faktiskt X1 supporten för att verifiera och det stämmer. Han sa att det är så och att man inte behöver använda den som maraccas i onödan (typ). Oftast är den helt tyst men ibland låter det verkligen som att nåt lossnat inuti. Känns lite sådär på en så pass exklusiv lur.

Det som låter som om något litet är löst ska enligt tidigare inlägg vara en del till autofocusen på kameran, dock helt nolmalt och inget fel.
Låter så på min också :(

Postad 11 July 2009 - 22:50

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Jag har haft min xperia sedan november och ställt om till fabriksinställningarna 5 gånger och laddat ned programvaran 2 gånger tidigare. Men nu har xperian hängt sig rejält. Jag kan inte få fram så att skärmen blir rutig genom att trycka på först ljudknappen till min och sedan på strömknappen och hålla knapparna nere för att uppdatera programvaran. Finns det någon som har varit med om det ?

Postad 12 July 2009 - 15:38

timfal1
  • timfal1
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej.
Har försökt flasha om min xperia till den senaste valkyrie romen utan att lyckas. Har gjort som anvisningarna säger när man ska flasha via sd kortet men när jag startar den och den fyra randiga displayen visas står det bara sen no image file sen händer inget mer. Jag har flashat med sd metoden förut och fått det att lyckas men skulle villja veta varför det ej går nu? Använder touch it v.10 förövrigt.

tacksam för svar
/ Tim

Postad 13 July 2009 - 11:50

nikasp
  • nikasp
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Newbie som jag är med X1:an...

Hur fasen gör man för att snooza larmet? Jag får bara stänga av den en gång sen är det färdigt, får ingen fråga om snooze men ofta ligger en liten symbol som påminnelse uppe i listen högst upp. Vill att det ska funka som på min gamla W880 med 9 minuters snooze.

PS: Batti var ju en jäkligt bra liten app för att se återstående batteri på ett bra sätt.

Postad 13 July 2009 - 19:56

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Newbie som jag är med X1:an...

Hur fasen gör man för att snooza larmet? Jag får bara stänga av den en gång sen är det färdigt, får ingen fråga om snooze men ofta ligger en liten symbol som påminnelse uppe i listen högst upp. Vill att det ska funka som på min gamla W880 med 9 minuters snooze.

PS: Batti var ju en jäkligt bra liten app för att se återstående batteri på ett bra sätt.

Hej!

Jag rekommenderar starkt ett alarm program som G-alarm. Har ingen länk med googla så hittar du det.

Postad 14 July 2009 - 16:32

Sarcosian
  • Sarcosian
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Total commander

Kan någon hjälpa mig med hur man kommer åt sitt hemmanätverk med TC. Jag har använt resco file explorer och där är det hur enkelt som helst men har nu bytt till TC och får inte till det. Säkert är det sbs men jag fattar inte hur jag ska gå till väga för att komma åt mitt nätverk.

Snälla hjälp mig.

/sarc

Hej.
Har försökt flasha om min xperia till den senaste valkyrie romen utan att lyckas. Har gjort som anvisningarna säger när man ska flasha via sd kortet men när jag startar den och den fyra randiga displayen visas står det bara sen no image file sen händer inget mer. Jag har flashat med sd metoden förut och fått det att lyckas men skulle villja veta varför det ej går nu? Använder touch it v.10 förövrigt.

tacksam för svar
/ Tim

Se till att du döpt om filen till kovsimg och att den ligger i roten på sd kortet. Så borde det funka, har själv gjort felet att döpa om så det blivit kovsimg.nbh.nbh och då går det inte så se till att du inte lägger till filtilläget...

Hoppas det hjälpte

/sarc

Redigerat av Sarcosian, 14 July 2009 - 16:35.

Postad 15 July 2009 - 08:54

nikasp
  • nikasp
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Best practice för cut-n-paste mellan mail i Outlook?

Hej hur gör ni som använder telefonen i jobbet med något sånt här? Jag vidarebefordrar ofta svar från utvecklare till min kund och igår fick jag ett låååångt mail med svar inline (dvs svaret gjort på flera ställen inne i originalmailet). Jag kom inte på hur jag på ett smart och snabbt sätt kunde:

1) Skapa ett nytt mail
2) Kopiera och klistra in text flera gånger från ett annat mail till det nya

Det slutade med att jag loggade in med laptopen och hade två mail uppe och snabbt gjorde cut-n-paste. Att öpnna ett "notepad" eller liknande som mellanlagring på X1:an slog mig men det lät lite jobbigt...

Obs. Jag är hyfsad nybörjare med telefonen och använder Outlook för mail.

Postad 15 July 2009 - 11:50

cichu
  • cichu
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har någon märkt att när man skriver snabbt tex ett meddelande så hänger inte åäö med.
det blir typ så öfr om man ska skriva för snabbt kan man fixa det?

Postad 15 July 2009 - 12:30

timfal1
  • timfal1
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
är det möjligt att ställa in så att "mittknappen" gör så att telefonen vaknar i sleep läge istället för att behöva trycka på power on knappen?
och hur gör man för att få in sverige och uppsala att visas på titanium weather?

Mvh Tim

Postad 15 July 2009 - 20:35

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Har någon märkt att när man skriver snabbt tex ett meddelande så hänger inte åäö med.

Jodå.. du är inte först :blink: Prova att slå av auto-fill (tror jag det hette). Dvs funktionen som föreslår ord för dig.

Postad 16 July 2009 - 07:58

Unregistered21f0f248
  • Unregistered21f0f248
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Hej,

Letar efter ett bra program för aktier. Har sökt i tråden, men det programmet jag hittade var inte tillfredsställande. HAde på min Ipaq tidigare något som heter StockManager där man kunde skriva in anskaffningsdatum, anskaffningskurs på varje post. Detta blev sen fina diagram och kunde uppdateras när man ville.
Detta bör funka på en Xperia, men vill ha något mer modernare och mer anpassat.

Postad 16 July 2009 - 08:01

nikasp
  • nikasp
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej och tack! Jag ser att många gillar det men nu var det inte freeware längre så då tog jag hem Klaxon och har inga mer krav på en väckarklocka. Den går att tweaka precis som jag vill ha det och har stora tydliga "knappar" när man ska snooza eller stänga av. Rekommenderas!

Hej!

Jag rekommenderar starkt ett alarm program som G-alarm. Har ingen länk med googla så hittar du det.

Redigerat av nikasp, 16 July 2009 - 08:02.

Postad 16 July 2009 - 10:26

nikasp
  • nikasp
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Finns det någon bra freeware i samma stil som Iconsoft PhonEx? Jag vill kunna ringa från bilen utan att köra i diket :) Jag vill enkelt kunna leta upp en kontakt och ringa med en hand. Med standardapplikationen är det svårt då vissa ikoner och annat är minimala, både att läsa och att trycka på med fingret.

http://www.handango....amp;sectionId=0

Postad bild

Postad 16 July 2009 - 14:56

cichu
  • cichu
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej
La in wm6.5 pure och den e på engelska,och jag undrade hur man kan göra så att åäö tangenterna fungerar??

Postad 16 July 2009 - 16:30

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Hej
La in wm6.5 pure och den e på engelska,och jag undrade hur man kan göra så att åäö tangenterna fungerar??

https://www.minhembi...s...t&p=2384828

Postad 18 July 2009 - 19:11

Unregistered4d3ed91d
  • Unregistered4d3ed91d
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag kan inte ansluta HBH-DS980 till min X1 nån hjälp mig!

Jag kan inte hjälpa dig men har samma headset och att ansluta är inga problem men att få anslutningen att bestå är ett bekymmer!
Bägge de rutor i Blåtandsinställningen som anger att blåtanden är igång och att blåtanden visas för alla bockars ur och blåtanden upphör att fungera. Således tappar telefonen kontakt med headsetet och förbindelsen faller. Detta händer både i "vila" och under pågående samtal. Jag har haft telefonen inskickad och verkstaden bytte "blåtands antennen" men det löste inte mitt problem. Tycks som att telefonen får göra ett nytt verkstadsbesök efter semestern.

Postad 18 July 2009 - 19:17

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

Jag kan inte hjälpa dig men har samma headset och att ansluta är inga problem men att få anslutningen att bestå är ett bekymmer!
Bägge de rutor i Blåtandsinställningen som anger att blåtanden är igång och att blåtanden visas för alla bockars ur och blåtanden upphör att fungera. Således tappar telefonen kontakt med headsetet och förbindelsen faller. Detta händer både i "vila" och under pågående samtal. Jag har haft telefonen inskickad och verkstaden bytte "blåtands antennen" men det löste inte mitt problem. Tycks som att telefonen får göra ett nytt verkstadsbesök efter semestern.

Bockar den ur rutorna låter det snarare som mjukvara. Teoretiskt sett borde inte den bete sig på det viset om det vore fel på antennen. Rimligare i.s.f vore att den bara bröt anslutningen eller liknande då.

En lösning kan vara att testa en annan ROM. För det låter närmast som buggig BT-hantering på drivrutinsfronten.

Postad 19 July 2009 - 07:43

vasjpett
  • vasjpett
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Någon som har problem med att GPS-programmen tappar sattelit mottagningen efter 15-20 min och man får koppla ifrån och koppla till GPS-antennen för att få kontakt med satteliterna igen.

Händer mig i princip varje gång jag kör GPS-program oberoende typ av prog.
Riktigt iriterande när man kör träningsprog.

Postad 21 July 2009 - 09:10

Unregistered8f70b8cb
  • Unregistered8f70b8cb
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Har skickat min X1:a på lagning till Mobilakuten, skickade den för 2 veckor sedan och nu har dom skickat den vidare på extern reparation.
Någon som vet hur lång tid det brukar ta att få den lagad?

Postad 23 July 2009 - 11:40

Unregistered21f0f248
  • Unregistered21f0f248
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Footprint History funkar bra till facebook, det hela funkar att man använder google maps, latitude i mobilen och uppdaterar sin position.
I Facebook applikationen "Footprint History" lägger man sedan in sitt id och vips så kommer positionen in där och sedan kan visas på din personliga sida.

Jag känner mig som en total idiot men jag hittar inte Latitude?
Skall det ligga i Google Maps eller var hittar jag det?

Postad 23 July 2009 - 12:09

ZooZ
  • ZooZ
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Jodå.. du är inte först :) Prova att slå av auto-fill (tror jag det hette). Dvs funktionen som föreslår ord för dig.

Jag har samma problem. Hittar dock inte vart man kan slå av auto-fill?

Sen tänkte jag höra om det är fler än jag som har problem med täckningen med denna telefon? Jag har haft telefonen ett par månader nu. Har installerat SBP 3,0 och med det så tycker jag telefonen funkar jättebra och jag är väldigt nöjd. Dock så har jag problem med täckningen dvs det med grundläggande med en mobiltelefon. Det är jättestora skillnader mot min K800 som jag hade innan. Jag har inte bytt leverantör, utan det är samma. Men jag har generellt dålig täckning men det blir väldigt uppenbart på ställen som jag vet att jag hade bra täckning med den gamla telefonen. Nu ska jag väl dock tillägga att jag köpte min telefon via blocket och den förra ägaren lämnade in telefon en gång där de bytte alla antenner (telefon, wlan, bluetooth-antenn, mm) i mobilen så jag antar att telefon är i sitt "bästa skick". Men det kan ju vara att de glömde byta något och att det är det som strular fortfarande. Har någon annan problem med täckningen?

Mvh ZooZ

Postad 23 July 2009 - 19:56

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Sen tänkte jag höra om det är fler än jag som har problem med täckningen med denna telefon? Jag har haft telefonen ett par månader nu. Har installerat SBP 3,0 och med det så tycker jag telefonen funkar jättebra och jag är väldigt nöjd. Dock så har jag problem med täckningen dvs det med grundläggande med en mobiltelefon. Det är jättestora skillnader mot min K800 som jag hade innan. Jag har inte bytt leverantör, utan det är samma. Men jag har generellt dålig täckning men det blir väldigt uppenbart på ställen som jag vet att jag hade bra täckning med den gamla telefonen. Nu ska jag väl dock tillägga att jag köpte min telefon via blocket och den förra ägaren lämnade in telefon en gång där de bytte alla antenner (telefon, wlan, bluetooth-antenn, mm) i mobilen så jag antar att telefon är i sitt "bästa skick". Men det kan ju vara att de glömde byta något och att det är det som strular fortfarande. Har någon annan problem med täckningen?

Mvh ZooZ

Hej
Ja täckningen är inte så jätte bra.
jag tänkte att jag skulle lägga in den nya radion för telemottagningen. men jag gjorde en uppdatering på sonyericssons sida(kör stockrom) och se mottagningen blev aningen bättre efter det.
Vill man ha det ännu bättre e det byte av radion som gäller.

Lycka till
/P

Postad 24 July 2009 - 07:52

Unregistered8f70b8cb
  • Unregistered8f70b8cb
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Mvh ZooZ

Har exakt samma problem som dig, ringde tidigare med en K810 och det var aldrig några problem att ringa med den.
Men med X1:an har jag haft stora problem att ringa från ställen där jag inte har full täckning, bilen är inte att tänka på att ringa ifrån.
Mitt problem verkar vara att när täckningen kryper ner mot två-tre pinnar så funkar det inte att ringa med den.
Har min på lagning hos sony ericsson sedan tre veckor då den inte gick att ringa med alls efter senaste uppdateringen.
Ringer med telenor.

Postad 24 July 2009 - 09:36

bjornbusen
  • bjornbusen
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej. Täkner införskaffa en experia. Hittade denna bilden och undrar om den säljs med svart bakgrund på tanentbordet?

Bifogad fil(er)

Postad 24 July 2009 - 10:12

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Hej. Täkner införskaffa en experia. Hittade denna bilden och undrar om den säljs med svart bakgrund på tanentbordet?

Den svarta xperian (som alltså inte är den som du har på bilden) har om jag inte minns helt fel svart bakgrund. Inte riktigt lika snygg som den silvriga tycker jag, men samtidigt säkert mkt bättre när det börjar bli lite halvljust ute och tangentbordsbelysningen drar igång, för då försvinner lätt tecknen in i bakgrunden om denna är ljus. Inget unikt Xperia problem i sig utan gäller de flesta tangentbord med ljus bakgrund.

Postad 24 July 2009 - 11:34

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Även svart har silvrigt tangentbord.

Postad bild

Postad 24 July 2009 - 11:41

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Även svart har silvrigt tangentbord.

Postad bild

Märklgit, hade precis för mig att jag testat en X1a med svart tangentbord, men jag måste ha blandat ihop den med en annan mobil.

Postad 25 July 2009 - 11:58

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Måste faktiskt erkänna att efter att ha lånat ut min X1a till en kompis och testat mig igenom många andra telefoner senaste månaderna så infinner sig in viss saknad trots allt, många andra mobiler känns helt enkelt lite tråkiga i jämförelse :) Jag vidhåller att det finns utrymme för en hel del förbättringar i WM dock, och känner fortfarande att en hel del vanliga enkla saker kunde göras bättre, som t.ex. samtalshanteringen.

Postad 25 July 2009 - 13:20

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
jag gjorde tvärtom och köpte mig en w995 :) har inte saknat X1 en sekund!

Postad 25 July 2009 - 13:44

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

jag gjorde tvärtom och köpte mig en w995 :) har inte saknat X1 en sekund!

Ska dock erkänna att det är ett slags hatkärlek jag har till X1an :)

Postad 26 July 2009 - 23:44

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Gör så här för att slippa det där irriterande laggandet med tangentbordet.
Men det blir på bekostnad av räkningen för antal tecken som används.

Använd Total Commander (eller Resco Explorer osv)
leta upp filen "thread_sms.htm".
Markera filen, välj redigera.
leta upp ordet count och bara radera det. (spell focus count links -> spell focus links)
Spara, starta om telefonen.

Nu ska den inte fjanta sig, blir hur smidig som helst.

Postad 27 July 2009 - 10:10

Unregistered1c5ba0d1
  • Unregistered1c5ba0d1
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Gör så här för att slippa det där irriterande laggandet med tangentbordet.

Använd Total Commander (eller Resco Explorer osv)
leta upp filen "thread_sms.htm".
Markera filen, välj redigera.
leta upp ordet count och bara radera det. (spell focus count links -> spell focus links)
Spara, starta om telefonen.

Nu ska den inte fjanta sig, blir hur smidig som helst.

TACK! Det där har jag stört mig oerhört på! Hoppas det funkar bättre nu. ;)

Postad 27 July 2009 - 20:45

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Hur menar du?

/Melone

Postad 27 July 2009 - 23:37

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Hur menar du?

/Melone

Räkneverket för hur många tecken man skrivit försvinner..

TACK! Det där har jag stört mig oerhört på! Hoppas det funkar bättre nu. :)

Fungerade det för dig med?

Postad 28 July 2009 - 08:08

snokenmon
  • snokenmon
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Kan hålla med många andra om att iPhone är ruskigt cool och snygg. För det är den. "Flytet" som finns i iPods/iPhones är helt makalöst. Hade inte tackat nej om det hade funnits även i min Xperia :)

Många som skriver att de är ruskigt nöjda med sin X1:a efter att de bytt ROM är lite komiskt. Ska man behöva vara "olaglig" och byta ROM för att verkligen kunna utnyttja sin telefon så pass mycket mer än vad standard-ROM:en klarar?
Tydligen verkar det så. Tycker att det är sjukt att man lagt så mycket pengar för en telefon, och så kommer det så pass få och obetydliga uppdateringar till den. Vad tänker de med egentligen? Skiter de i oss konsumenter eller vad?

Tycker de kunde varit lite mer xperimentellt (felstavat med flit) inriktade så de kunde tagit till sig mer av de som gör hemkokta ROMs och få inspiration. Har nämligen själv suttit med original-ROM sedan november då jag införskaffade telefonen. Håller på att försöka få in HardSPL så man kan lägga in ett annat ROM för att kunna få ut mer av sin telefon.

Man lackar lite ibland. Får väl återkomma när (om) jag lyckas installera ett nytt ROM och får se denna "nya värld" som erbjuds i telefonen.

Önska mig lycka till :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.