Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#6501

Postad 17 March 2019 - 19:05

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2529 inlägg
  • 0

Ser nu på C more fotboll via CD appen via ATV 4K utan några störningar alls. 


Redigerat av Huddingebo, 17 March 2019 - 19:19.


#6502

Postad 17 March 2019 - 19:05

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0

Min jämförelse är mot Telia och att det inte blir lika bra bild som mot parabol ser jag som en självklarhet med undantag Viaplay ( UHD ) . Att några kanaler tar lite längre tid att buffra upp, ser jag personligen inte som något problem ;)  


Redigerat av mcmike, 17 March 2019 - 19:06.


#6503

Postad 17 March 2019 - 21:24

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Jag tycker att kanalbytena är betydligt snabbare med ATV jag, jag har 250mbit om det spelar ngn roll.

#6504

Postad 17 March 2019 - 21:46

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Däremot är det uselt att allt enbart sänds i stereo i CD-appen.

#6505

Postad 17 March 2019 - 21:59

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

Jag tycker att kanalbytena är betydligt snabbare med ATV jag, jag har 250mbit om det spelar ngn roll.

Jämfört med vad?  Jag sitter på gbit, tror skillnaden är försumbar. Kör dessutom alltid trådat.

 

Däremot är det uselt att allt enbart sänds i stereo i CD-appen.

Ljudet glömde jag helt bort, instämmer till fullo.

 

Min jämförelse är mot Telia och att det inte blir lika bra bild som mot parabol ser jag som en självklarhet med undantag Viaplay ( UHD ) . Att några kanaler tar lite längre tid att buffra upp, ser jag personligen inte som något problem ;)  

Ja självklart går det inte att jämföra med satellit sändning men återigen, bitraten är på tok för låg för att klara av att hantera framförallt sport. Funkar helt ok på ipads och mindre skärmar. Redan vid 46 tum ser man tydligt hur svag feeden är. På 65tum eller större är det i princip ingen idé att titta.

Personligt tycke då.

Nä, i min uppsättning är det nog bara HBO som är lika dåligt. CD har lång väg att gå men de tassar på som Skalman.



#6506

Postad 17 March 2019 - 22:06

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0
Allvar HBO kvalitet inte ens i närheten, däremot Telia 😊

Redigerat av mcmike, 17 March 2019 - 22:31.


#6507

Postad 17 March 2019 - 22:40

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0

Jämfört med vad?  Jag sitter på gbit, tror skillnaden är försumbar. Kör dessutom alltid trådat


Mina två ATV ger full bildkvalitet efter 1-2 sekunder vid kanalbyte medan CD-box och inbyggda mottagare i TV tar 2-3 sekunder med parabol-feed.

#6508

Postad 18 March 2019 - 17:13

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0

Mina två ATV ger full bildkvalitet efter 1-2 sekunder

 

 

Det gör inte mina ATV 4k med vissa kanaler, utan där får jag hålla med ovanstående..



#6509

Postad 18 March 2019 - 19:47

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0
Så var det dags igen, kvällens serieinspelning av Curse of Oak island på History kl 21 är vitmarkerad i EPGn.

Inga andra program spelas in på den aktuella tiden så någon konflikt finns inte.

Gör jag en sökning på programmet är inte heller någon av repriserna markerad för inspelning!? Därmed finns inte heller någon mapp för programmet.

Bifogad fil  IMG_20190318_192438.jpg   113.11K   1 Antal nerladdningar

Edit: avbröt serieinspelningen och startade om den, nu är kvällens avsnitt rött igen. Det gäller att hålla koll...👎

Redigerat av Legion, 18 March 2019 - 19:57.


#6510

Postad 18 March 2019 - 19:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Jag kan bara hålla med om "lagom kräsen" inlägg. Det är fördjävligt dåligt skött. Har själv fått repriser inspelade i stället för nästa avsnitt och därför missat detta. Jag förstår inte hur CD kan vara så nonchalanta inför problemet o h oss användare. Vi får fortfarande betala full avgift.

Måste alla hota att avsluta sitt abonnemang för att det ska hända något. Ni lovar och lovar, men ingenting händer förutom ständiga kortsiktiga lösningar.

Puh, orkar inte mer. Vet inte hur vi ska få Er att lyssna?

NÄR FÅR VI EN EPG SOM ÄR VÄRD NAMNET.

Hej

Om du upplever problem med inspelningarna så meddela gärna mig så jag kan ta detta vidare. Jag behöver veta vilken box, kanal, program och tid som det var problem med inspelningen. 

Det pågår fortfarande arbete med att förbättra EPG´n, men när det är något ni upplever inte fungerar så behöver jag veta vad som inte fungerar för att ha en chans att hjälpa.

Upplever du fortfarande att det är mycket problem inspelningarna? Vilken box är det du använder?

Mvh
Niklas

 



#6511

Postad 18 March 2019 - 20:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Så var det dags igen, kvällens serieinspelning av Curse of Oak island på History kl 21 är vitmarkerad i EPGn.

Inga andra program spelas in på den aktuella tiden så någon konflikt finns inte.

Gör jag en sökning på programmet är inte heller någon av repriserna markerad för inspelning!? Därmed finns inte heller någon mapp för programmet.

attachicon.gifIMG_20190318_192438.jpg

Edit: avbröt serieinspelningen och startade om den, nu är kvällens avsnitt rött igen. Det gäller att hålla koll...

Hej

Om jag inte minns helt fel så ska jag ha en aktiv serieinspelning på Oak island på en av mina boxar på kontoret. Ska testa och se hur det ser ut för mig imorgon. Återkopplar här när jag testat.

Mvh
Niklas



#6512

Postad 18 March 2019 - 20:17

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

2019-02-04 lovade Maria Sornell (marknadsdirektör på Canal Digital) att nämnda EPG-problem "är åtgärdade om två veckor genom en work-around".

 

Detta finns att läsa på Pc för Alla webversion enligt bif länk:  https://pcforalla.id...a-boxar-drabbas

 

Är detta löfte lika mycket värt som politikerlöften inför val ??? Eller tror man att vi som kunder bara tröttnar och tystnar ?

 

Förmodar att det är dags att informera berörd tidning om dagsläget och strulet som aldrig ser ett slut.!!

 

"På forumet Minhembio fortsätter klagomålen kring Canal Digital och One Place. Många menar att problemen inte stannar vid inspelningar – boxen har också problem med bland annat krascher och långsamma kanalbyten. Vi fortsätter bevaka ärendet. Hör gärna av dig till oss på [email protected] "

Hej

Vi lyssnar självklart på er kunder. Men jag behöver mer information om vad du upplever inte fungerar för att kunna följa upp problemet.
Jag väntar fortfarande på svar ang din fråga om att programmera inspelningar av repriser.

Artikeln handlar om problemen vi hade med att boxarna spelade in repriser och att det inte fungerade att trycka på REC på ett program som startat och dessa problem är åtgärdade.

Mvh
Niklas



#6513

Postad 19 March 2019 - 14:36

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Kul att nån mer kollar på Oak Island, eller försöker i alla fall. Hade också en serieinspelning på senaste avsnittet igårkväll som inte spelades in (Oneplace)

#6514

Postad 19 March 2019 - 15:24

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Ingen epg på tv12 idag.. Va nå mer kanal d inte stämde alls

#6515

Postad 19 March 2019 - 18:26

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Kanal 12 och Paramount Network verkar ha fel på epg nu.

#6516

Postad 19 March 2019 - 18:41

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

I Fox i morgon startar en ny serie "Proven Innocent". På den saknas säsong- och episod-information i EPG-data. (Dessutom saknas all annan information).

 

Jo, om serien startar i morgon kan man nog vara djärv och gissa på säsong 1 episod 1. Men det kommer fler avsnitt under veckan och då finns risk för dubbletter eller att man missar ett nytt avsnitt.


Redigerat av Priskvark, 19 March 2019 - 18:42.


#6517

Postad 20 March 2019 - 11:00

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Avsnitt 9 och 10 av ”The passage” saknas i appen/ondemand!

#6518

Postad 20 March 2019 - 11:24

Lagom Kräsen
  • Lagom Kräsen
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Canal Digital om storstrulet:

 

”Vi lägger oss platt”   

 

 

    (2019-03-20)

https://pcforalla.id...e-place-problem

 

Se även tidigare artikel:

https://pcforalla.id...a-boxar-drabbas

 

Frågan är vad fortsättningen blir ?

  1. Att Lämna Canal Digital åt sitt öde (vilket känns högst troligast) .
  2. Att stanna kvar till reducerad "individuell kompensation"  
  3. Att då som slutkläm få ny reviderad "Användarmanual för programvara med begränsningar" .
  4. Att Canal Digital via postutskick informerar om dagsläget och om kommande planer då inte alla abbonenter hämtar sin information här.

"Så gott som allt jag vet om i detta ärende ska vara fixat nu. Vi har bara någon enstaka uppdatering kvar innan det ska vara löst på samtliga av våra boxar."

 

Kommentaren ovan från Canal Dgital är dagsaktuell och är i mina ögon en stor nödlögn för att hålla allt på sparlåga framöver, är själv övertygad om att strulet med vita-röda inspelningar fortsätter tillsammans med att nattinspelningar av repriser inte går att genomföra på normalt sätt.   (Varvat med övriga enstaka program och tidsfel.)  

Blir själv övertygad om åtgärdat först när det fungerar som det gjorde sista veckan i augusti 2018 !

 

Ps. Dom som förlorade anbudsgivningen har säkerligen ett dagligt gott skratt ett tag till.....

 

Bara "Lagom Kräsen" !


Redigerat av Lagom Kräsen, 20 March 2019 - 11:51.


#6519

Postad 20 March 2019 - 11:57

Lagom Kräsen
  • Lagom Kräsen
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Hej

Vi lyssnar självklart på er kunder. Men jag behöver mer information om vad du upplever inte fungerar för att kunna följa upp problemet.
Jag väntar fortfarande på svar ang din fråga om att programmera inspelningar av repriser.

Artikeln handlar om problemen vi hade med att boxarna spelade in repriser och att det inte fungerade att trycka på REC på ett program som startat och dessa problem är åtgärdade.

Mvh
Niklas

Tar det svaret till artikel ovan.


Redigerat av Lagom Kräsen, 20 March 2019 - 12:00.


#6520

Postad 20 March 2019 - 11:58

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Som jag tidigare hävdat, vi kommer aldrig till att få samma stabila funktion vi hade tidigare innan man levererar en EPG av acceptabel kvalitet, men när Niklas skriver att problemen är lösta (vilket nog inte alla här håller med om) så kan jag bara konstatera att Canal Digital anser sig nått upp till den nivå man avser att hålla.

 

Artikeln bjöd på en del intressant information (och en del dåliga undanflykter), men det ser inte ut som om Canal Digital har för avsikt att angripa problemen vid roten och då är resultatet givet.

 

Hanteringen av detta är rent bisarrt, och då har jag inte ens berört OnePlace...



#6521

Postad 20 March 2019 - 12:00

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Avsnitt 9 och 10 av ”The passage” saknas i appen/ondemand!

Hej

Jag ska undersöka saken.

Mvh

Niklas



#6522

Postad 20 March 2019 - 12:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Som jag tidigare hävdat, vi kommer aldrig till att få samma stabila funktion vi hade tidigare innan man levererar en EPG av acceptabel kvalitet, men när Niklas skriver att problemen är lösta (vilket nog inte alla här håller med om) så kan jag bara konstatera att Canal Digital anser sig nått upp till den nivå man avser att hålla.

 

Artikeln bjöd på en del intressant information (och en del dåliga undanflykter), men det ser inte ut som om Canal Digital har för avsikt att angripa problemen vid roten och då är resultatet givet.

 

Hanteringen av detta är rent bisarrt, och då har jag inte ens berört OnePlace...

Hej

Det jag skrev var att problemet vi hade med att boxarna spelade in repriser vid en serieinspelning och att man inte kunde trycka på REC på ett program som startat är lösta. Det pågår fortfarande arbete kring att förbättra datan i epgn.

Och om ni upplever problem med inspelningarna/epgn så vill jag gärna ha information om vad som inte fungerar.

Mvh

Niklas



#6523

Postad 20 March 2019 - 12:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Ingen epg på tv12 idag.. Va nå mer kanal d inte stämde alls

Hej

 

Var det bara den kanalen du saknade epg på? Har gått igenom epgn för TV12 HD idag och den är korrekt och uppe och rullar nu.
Ska följa upp och se om det var något problem igår.

Mvh

Niklas



#6524

Postad 20 March 2019 - 14:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 1

I Fox i morgon startar en ny serie "Proven Innocent". På den saknas säsong- och episod-information i EPG-data. (Dessutom saknas all annan information).

 

Jo, om serien startar i morgon kan man nog vara djärv och gissa på säsong 1 episod 1. Men det kommer fler avsnitt under veckan och då finns risk för dubbletter eller att man missar ett nytt avsnitt.

Hej

Jag har felanmält att säsong och episode saknas. Tack för informationen.

Mvh

Niklas



#6525

Postad 21 March 2019 - 13:58

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2529 inlägg
  • 0

Hur streamar man C more stream  sport från 500 gb-boxen och One Placeboxen. Finner enbart filmer och serier. 



#6526

Postad 21 March 2019 - 15:37

Bajenken
  • Bajenken
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Hur streamar man C more stream  sport från 500 gb-boxen och One Placeboxen. Finner enbart filmer och sI 

I One place boxen så måste du gå in under satellit och manuellt välja att det inte skall gå via parabol. Men då streamas allt, inte bara sporten.

Vad jag vet så är det annars bara film och serier som man kan streama genom boxen och sporten får man istället streama via Cmore appen.



#6527

Postad 21 March 2019 - 15:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hur streamar man C more stream  sport från 500 gb-boxen och One Placeboxen. Finner enbart filmer och serier. 

Hej

Om det är en match som C More endast sänder på C More Stream så måste man se matchen via Apple-TV / iPhone/iPad / Android / eller via go.canaldigital.se.

Är det en match som sänds på tex C More Hockey, Sportkanalen eller C More Live kanalerna så ser man dessa kanaler linjärt som vanligt. I playtjänsten från C More på våra boxar finns endast filmer och serier. Det är endast matcher/event som går på C More Stream som man inte kan se direkt via boxen.

Mvh

Niklas



#6528

Postad 21 March 2019 - 15:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Avsnitt 9 och 10 av ”The passage” saknas i appen/ondemand!

Hej

Jag har fått svar nu att avsnitten kommer på måndag 25 mars.

Mvh

Niklas



#6529

Postad 21 March 2019 - 16:17

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Hej
Jag har fått svar nu att avsnitten kommer på måndag 25 mars.
Mvh
Niklas

👍

#6530

Postad 21 March 2019 - 21:56

XINS
  • XINS
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
TV4 21.00-22.00 Fuskbyggarna S6E4 enligt EPG vilket är helt fel

#6531

Postad 21 March 2019 - 23:27

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

TV4 21.00-22.00 Fuskbyggarna S6E4 enligt EPG vilket är helt fel

 

Ja, enligt EPG'n för marknätet så var det avsnitt 1 av 6 säsong 7.



#6532

Postad 22 March 2019 - 00:19

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Till er som har valt att gå på alternativ 2 i inlägg #6518 ("individuell kompensation"):

- Vilken kompensation har ni fått?

- Vilket abb har ni?

- Vilka har varit era bästa argument för en framgångsrik förhandling med CD?

 

Vill/kan du inte svara i tråden: pm:a mig!



#6533

Postad 22 March 2019 - 07:24

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0

Till er som har valt att gå på alternativ 2 i inlägg #6518 ("individuell kompensation"):

- Vilken kompensation har ni fått?
- Vilket abb har ni?
- Vilka har varit era bästa argument för en framgångsrik förhandling med CD?
 
Vill/kan du inte svara i tråden: pm:a mig!

Det här kan gott komma fram i tråden. Här är många som bidrar med felsökning och rapportering åt CD. CD undersöker och återkommer, allt medan nya ”utmaningar” med EPG och inspelningar uppkommer.

#6534

Postad 22 March 2019 - 10:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

TV4 21.00-22.00 Fuskbyggarna S6E4 enligt EPG vilket är helt fel

Hej

Jag följer upp detta. Tack för informationen.

Mvh

Niklas



#6535

Postad 22 March 2019 - 10:54

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 1

Hej

Jag följer upp detta. Tack för informationen.

Mvh

Niklas

Intressant detta. Av de svar du lämnat tidigare tycks framgå att rättelser av EPG-data görs kanal för kanal och program för program. Jag tycker det verkar tämligen uppenbart att nuvarande leverantör av EPG inte lever upp till grundläggande kvalitetskrav. För varje gång du skickat info vidare och rättelser gjorts för ett visst program ett visst datum så dyker nya problem upp för nya kanaler och program. Är det inte bättre att ni helt enkelt säger upp avtalet med nuvarande leverantör pga att de inte håller måttet? Så här kan väl varken ni eller vi kunder hålla på i längden?



#6536

Postad 22 March 2019 - 17:19

beson
  • beson
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

Håller med @jasifil i föregående inlägg. Så här kan det ju inte fortsätta med fei i EPG:n var och varannan dag på olika kanaler och program. Frugan har serieinspelning på dynastin på TV4 Guld, men igår 21/3 blev det ingen inspelning. Inte första gången det händer heller, men man orkar ju inte skriva här varje gång det blir fel. Byt EPG leverantör innan alla era kunder tröttnar ur.



#6537

Postad 22 March 2019 - 18:57

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Det jag skrev var att problemet vi hade med att boxarna spelade in repriser vid en serieinspelning och att man inte kunde trycka på REC på ett program som startat är lösta. Det pågår fortfarande arbete kring att förbättra datan i epgn.

Det var mycket riktigt vad du skrev. Men det stämmer inte. Det har blivit bättre, men fortfarande är det inte stabilt. Inspelningar uteblir, repriser spelas in, "spökinspelningar" o s v. Samt naturligtvis det ytterst spartanska innehållet som ytterligare drar ner värdet på EPGn.
 

Och om ni upplever problem med inspelningarna/epgn så vill jag gärna ha information om vad som inte fungerar.

Jag har varken tid eller lust att vara er kvalitetskontroll, hela det här debaclet hade vi sluppit om ni själva skött den saken. I intervjun försökte representanten för CD få det att låta som om man haft otur i samband med bytet, men det är inte sant, luck has nothing to do with it.
Det hade bara behövts att någon hos er gjort de mest rudimentära tester med den nya EPG-leverantören så hade ni insett att den inte höll måttet. Uppenbart körde ni bara på utan minsta tillstymmelse till utvärdering innan ni sjösatte detta, det är inte otur, det är gravt oskickligt.



#6538

Postad 22 March 2019 - 20:51

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0
Canal Digitals lilla kundtidning plockades upp ur brevlådan idag. Tänkte att nu ska det bli intressant att se vad CD skriver om senaste halvårets totala haveri.

Döm om min förvåning när jag inte hittar ett enda ord om saken. Inte ens en ursäkt. CD kör strutsmetoden och hoppas att allt ska blåsa över. Dåligt CD.

#6539

Postad 23 March 2019 - 10:41

Lagom Kräsen
  • Lagom Kräsen
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Canal Digitals lilla kundtidning plockades upp ur brevlådan idag. Tänkte att nu ska det bli intressant att se vad CD skriver om senaste halvårets totala haveri.

Döm om min förvåning när jag inte hittar ett enda ord om saken. Inte ens en ursäkt. CD kör strutsmetoden och hoppas att allt ska blåsa över. Dåligt CD.

 

Det var mycket riktigt vad du skrev. Men det stämmer inte. Det har blivit bättre, men fortfarande är det inte stabilt. Inspelningar uteblir, repriser spelas in, "spökinspelningar" o s v. Samt naturligtvis det ytterst spartanska innehållet som ytterligare drar ner värdet på EPGn.
 

Jag har varken tid eller lust att vara er kvalitetskontroll, hela det här debaclet hade vi sluppit om ni själva skött den saken. I intervjun försökte representanten för CD få det att låta som om man haft otur i samband med bytet, men det är inte sant, luck has nothing to do with it.
Det hade bara behövts att någon hos er gjort de mest rudimentära tester med den nya EPG-leverantören så hade ni insett att den inte höll måttet. Uppenbart körde ni bara på utan minsta tillstymmelse till utvärdering innan ni sjösatte detta, det är inte otur, det är gravt oskickligt.

HELT RÄTT och fan att Canal Digital begär in felbeskrivningar hela tiden för att rätta till..

Kan inte vara lätt att arbeta på Canal Digital och presentera vinklade halvsanningar här varje dag, hyser inte agg mot "Niklas" som måste bära skit för hela Canal Digital men vore trevligt att slippa påståenden att det och det är fixat och fungerar när det inte stämmer !  

Här blir det bara en massa bollande hit och dit, inget konkret avslut och ingen fungerande produkt.

Skrämmande likgiltighet från den högre makten i Canal Digital !

 

Efter att nu ha erkänt problem och "pudlat inför tidningsutgivare IDG (PC-För alla) kanske det är dags att stå till svars i TV1 Plus ?


Redigerat av Lagom Kräsen, 23 March 2019 - 10:42.


#6540

Postad 23 March 2019 - 23:19

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Idag har det stått "Information saknas" varje gång jag gått in i Epg:n på vår Oneplace. Är det boxen eller den nya fantastiska leverantören av EPG som felar tro?

#6541

Postad 24 March 2019 - 08:48

beson
  • beson
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

Jag hade EPG på smartboxen igår och idag också. Måste vara Oneplace som strular.



#6542

Postad 24 March 2019 - 09:10

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2529 inlägg
  • 0

Har full EPG på min One Placebox fram till nästa måndag 07:00. Har inte kollat om det är rätt program i EPG, men det såg så ut.



#6543

Postad 27 March 2019 - 10:54

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
"Uppdaterar kort vg vänta" Vita boxen endast!
Detta sker vad 5minut - 10 min ungefär oavsett kanal. Jätte kul mitt i fotbollsmatchen live.
Hej CD. Detta är olidligt. Har ni en lösning?
Mvh mr miyagi

Redigerat av mr miyagi, 27 March 2019 - 11:55.


#6544

Postad 27 March 2019 - 10:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

"Uppdaterar kort vg vänta" Vita boxen endast!
Hej CD. Detta är olidligt. Har ni en lösning?

Hej

Skicka PM med kortnummer och telefonnummer så ringer jag dig.

Mvh

Niklas



#6545

Postad 27 March 2019 - 11:05

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1649 inlägg
  • 0

"Uppdaterar kort vg vänta" Vita boxen endast!
Hej CD. Detta är olidligt. Har ni en lösning?

 Får jag gissa att du har flera boxar och fått en oneplace box av CD? Den nya boxen innehåller ett eget kort vilket gjort att CDs system har automagiskt inaktiverat en av dina andra boxar för att man inte kan ha mer än fyra boxar aktiva samtidigt. Detta gäller oavsett om du använder din oneplace eller ej.

 

Detta hände mig i helgen och då funkar inte snabbaktiveringsfunktionen till 71027 heller...



#6546

Postad 27 March 2019 - 11:38

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Hej CD. Ni MÅSTE göra ondemand mer användarvänlig! Maken till usel plattform går ej finna. Det går inte sortera i alfabetisk ordning ej heller senaste avsnitt ,kategorier mm. Främst i ”kanalhus” och ”serier”. Det sistnämnda,serier, sinnessjukt dåligt. Man ska alltså sitta och browsa 20-22 sidor i allsköns oordning för och hitta nåt. Fixa till detta nu!!

#6547

Postad 27 March 2019 - 11:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej CD. Ni MÅSTE göra ondemand mer användarvänlig! Maken till usel plattform går ej finna. Det går inte sortera i alfabetisk ordning ej heller senaste avsnitt ,kategorier mm. Främst i ”kanalhus” och ”serier”. Det sistnämnda,serier, sinnessjukt dåligt. Man ska alltså sitta och browsa 20-22 sidor i allsköns oordning för och hitta nåt. Fixa till detta nu!!

Hej

Tack för bra feedback! Ska ta detta vidare och se om det är något vi kan implementera.

Mvh

Niklas



#6548

Postad 27 March 2019 - 12:02

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Serie inspelningar via appen funkar fortfarande inte. "Hoppsan något blev fel" meddelande.

Forsynt. Nej faktiskt inte men även äldre boxar lider av EPG problem sen uppdateringen.

#6549

Postad 27 March 2019 - 12:06

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1649 inlägg
  • 0

Serie inspelningar via appen funkar fortfarande inte. "Hoppsan något blev fel" meddelande.

Forsynt. Nej faktiskt inte men även äldre boxar lider av EPG problem sen uppdateringen.

Aha...trodde det var krypteringskortet enbart som behövde "aktiveras", men EPG-problematiken håller jag mig ifrån :)



#6550

Postad 27 March 2019 - 12:20

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Serie inspelningar via appen funkar fortfarande inte. "Hoppsan något blev fel" meddelande.

Forsynt. Nej faktiskt inte men även äldre boxar lider av EPG problem sen uppdateringen.

Hej

Det har varit problem sedan i morse med en server som remote recording är beroende av. Uppdaterar här när det är löst.

Mvh

Niklas
 





5 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.