Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 April 2010 - 21:43

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Har försökt reda ut anledningen bakom min usla batteritid. Någon mer än jag som har nåt som heter nåt med learningclient som står som foreground om man kollar processer i Astro?

Postad 30 April 2010 - 23:21

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Igår kväll gjorde jag en reset/reparation.. installerade om alla appar och har dragit igång facebook-uppdatering varannan timme och ett av 4 mailkonton jag hade tidigare.

Idag har jag haft en betydligt bättre batteritid i telefonens viloläge. Vid 22-tiden, 13 timmar efter jag drog ur den ur väggen hade jag 62% kvar! Normalt är jag nere på 10-20% då.

Senaste timmen har jag spelat och surfat typ hela tiden.. vilket har gjort så att den droppat till 37% nu. Men då gissar jag att spelandet och surfandet står för 15-20% av de 25% den droppat sen 22:00.

Jag ska dra igång ett till mailkonto imorrn, och kanske en väderwidget, så får vi se om det blir någon stor försämring.

Postad 01 May 2010 - 00:11

karvanchian
  • karvanchian
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
har en fundering bara. köpte min sony ericsson xperia x 10 i måndags. jag undrar lite hur jag ska uppdatera den, då jag exempelvis får lite spel och nya hårdvaror. jag vill även ladda ner olika bakgrunder och meny. var snäll och hjälp mig!!!

Postad 01 May 2010 - 08:37

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Twitter App

bare för 2.1 ;-(

http://mashable.com/...er-for-android/

Postad 01 May 2010 - 09:10

daswede
  • daswede
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
hej jag är jävligt bakis men ska försöka stava alla fall B)

om man vill göra om en film eller music video vad är max upplösning x10 klarar?

Postad 01 May 2010 - 10:44

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Hej,

jag är lite förbannad just nu B)
Det går inte att starta applikationen för att synca med SE Sync.
Det går inte att starta applikationen för att sunca mot google.
Det går inte att importera från SIM kort för hälften av informationen tappas.

Just nu känner jag för att lämna tillbaks skiten.

Några kloka ideer?

Postad 01 May 2010 - 12:41

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
hjälp tack...

har precis köpt denna telefon...har råkat ställa in finska som språk..omöjligt att hitta till svenska...=(

kan nån va vänlig å hjälpa mig å säga hur jag ska göra...steg för steg tack

hittar inget på sonys support sida..

Postad 01 May 2010 - 12:47

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

hjälp tack...

har precis köpt denna telefon...har råkat ställa in finska som språk..omöjligt att hitta till svenska...=(

kan nån va vänlig å hjälpa mig å säga hur jag ska göra...steg för steg tack

hittar inget på sonys support sida..

På hemskärmen, tryck:
Meny/inställningar(längst ner till höger i den menyn som kommer upp)/scrolla längst ner på den sidan som öppnas - klicka på 4e nerifrån - sedan överst i den menyn som öppnas.

Där ska du kunna välja nå mer lättförståeligt. B)

Postad 01 May 2010 - 12:47

ormetkruper
  • ormetkruper
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
meny
knappen med verktyg
scrolla nederst i listan
klicka på 4e nedifrån
klicka på översta

Postad 01 May 2010 - 13:00

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
tack för svaren...lyckades faktiskt själv,,,fast det blev fel några gånger.....blev kineskiska,arabiska m.m....väldig känslig displey...

Postad 01 May 2010 - 14:35

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Verkar ju som Desire är en otroligt mycket mer populär telefon än X10, vilket faktiskt känns lite sorgligt...

Vad tror ni är största orsaken till detta?

Att den kör senare version av Android och har multitouch?

Kanske priset...

Eller är det helt enkelt så att HTCs Desire blivit betydligt mer hypad och därför säljer så bra?

Tror nog X10 säljer rätt ok, men hade de bara haft MT också så hade de åtminstone sålt ett exemplar till (till mig). Tror tyvärr det var något som en hel del störde sig på (iaf vad det gäller oss "nördar" B)

Imorgon får nog tjejen sin X10 dock, ska bli väldigt kul och leka lite med telefonen i veckan.

Postad 01 May 2010 - 14:44

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Verkar ju som Desire är en otroligt mycket mer populär telefon än X10, vilket faktiskt känns lite sorgligt...

Vad tror ni är största orsaken till detta?

Att den kör senare version av Android och har multitouch?

Kanske priset...

Eller är det helt enkelt så att HTCs Desire blivit betydligt mer hypad och därför säljer så bra?

Tror nog X10 säljer rätt ok, men hade de bara haft MT också så hade de åtminstone sålt ett exemplar till (till mig). Tror tyvärr det var något som en hel del störde sig på (iaf vad det gäller oss "nördar" B)

Imorgon får nog tjejen sin X10 dock, ska bli väldigt kul och leka lite med telefonen i veckan.

På vad baserar du påståendet om att Desire är mer populär än X10?

Får jag dra till med en lätt gissning så är nog Desire något mer populär bland Internet hangaroundsen pga, som du nämner, MT, hype, 2.1 och pris, men gissningsvis har X10 lite bredare marknad och säljer/kommer att sälja bra mycket mer än Desire.

Men det är ju vad jag tror ej baserat på fakta...

Postad 01 May 2010 - 14:55

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
har nån satt på den dära skyddsplasten man fick med?

funkar det bra....

är den lätt att ta bort sedan om man vill byta?

Postad 01 May 2010 - 15:14

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Tror nog X10 säljer rätt ok, men hade de bara haft MT också så hade de åtminstone sålt ett exemplar till (till mig). Tror tyvärr det var något som en hel del störde sig på (iaf vad det gäller oss "nördar" :P

Är väl snarare tvärtom dvs de okunniga som vill ha den "coola" men onödvändiga feature.

Förövrigt så säljer X10 bra så vitt jag vet. En tips att kolla intressent till en produkt är att se hur många flikar en tråd har här på minhembio. B)

Postad 01 May 2010 - 15:14

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Får jag dra till med en lätt gissning så är nog Desire något mer populär bland Internet hangaroundsen pga, som du nämner, MT, hype, 2.1 och pris, men gissningsvis har X10 lite bredare marknad och säljer/kommer att sälja bra mycket mer än Desire.

Tja, det är egentligen inget jag kan backa upp med fakta utan mest en känsla. Tror de flesta som köper en telefon för 5000kr ändå är typerna som sitter och "oss som sitter på internet" osv, inte så många som bara spontanköper en sådan telefon, iaf inte ännu iaf.

Sen har ju redan Desire betydligt fler omdömmen än X10 så det känns verkligen som den säljer mer o fler (tog ju dessutom slut nästan direkt).

Hur som helst, undrar mest vartför ni tror folk väljer Desire framför X10

Postad 01 May 2010 - 15:15

emanuelj
  • emanuelj
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

funkar det bra....

Det sitter redan en på. Den som är med är extra.

Redigerat av emanuelj, 01 May 2010 - 15:16.

Postad 01 May 2010 - 15:20

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

du menar väl inte den dära vanliga plastbiten som sitter på?
som brukar sitta op displeyer..

för den som sitter på nu sitter lite sladdrigt,å med lite luftbubblor under,eller sitter det ytterligare en riktig skyddsfilm under den?

Postad 01 May 2010 - 15:32

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Kolla när x10 släpptes, den var i lager i dom flesta butiker, desire däremot är i princip slutsåld till och ifrån hela tiden överallt, den ligger etta på prisjakt ett bra tag nu och lär ligga väl.

Postad 01 May 2010 - 16:19

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Kolla när x10 släpptes, den var i lager i dom flesta butiker, desire däremot är i princip slutsåld till och ifrån hela tiden överallt, den ligger etta på prisjakt ett bra tag nu och lär ligga väl.

Ok, nu är vi lite off topic, men kollar jag runt i min bekantskapskrets +jobbsituation m.m. så känner jag knappt någon som hänger på Min Hembio etc... däremot så har de flesta en SE som jobbtelefon eller möjlighet att välja en och då tar många det värsta de får.

HTC är det inte många som hört talas om ännu.

Då är iofs jag 30+...

Postad 01 May 2010 - 16:20

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Att en telefon är slutsåld är väl knappast ett tecken på att den säljer bra, om en tillverkare skickar 300 ex till sina återförsäljare och dom säljer slut och den andra tillverkaren skickar 40000 ex till sina återförsäljare och dom säljer 35000 ex vilken har sålt mest mobiler den som har sålt slut alla sina ex eller den som har 5000 ex kvar B)

Postad 01 May 2010 - 16:55

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

funkar det bra....

Ja. B)
Ta bort vet jag dock inte.

Nej, det är olika typer av skydd.
Läs nedan:

Jag blev uppringd av SE support angående det sk skärmskyddet,som sitter på telefonen från fabrik.
Fick svaret att det är en sorts mineralplast som gjutits fast i samband med tillverkningen av skärmen
så det är inte meningen att man skall ta bort det,för då kommer man ner i den råa ytan av skärmen.
vet inte om dom har rätt eller inte,supporten är ju inte den bästa vid SE.

Redigerat av mrNoodles, 01 May 2010 - 17:05.

Postad 01 May 2010 - 16:59

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Det utlåtandet är ju tämligen betydelselöst utan att ha några siffror på hur många telefoner som levererades vid release. B)
Visst jag känner ingen som handlat en X10, polarn har en Desire, han hänger dock inte på MinHembio eller andra telefonforum.
Överhuvudtaget så känner jag nog bara han som har en Android, ingen i min bekantskapskrets har en iPhone heller.

Postad 01 May 2010 - 18:30

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hej,

jag är lite förbannad just nu :(
Det går inte att starta applikationen för att synca med SE Sync.
Det går inte att starta applikationen för att sunca mot google.
Det går inte att importera från SIM kort för hälften av informationen tappas.

Just nu känner jag för att lämna tillbaks skiten.

Några kloka ideer?

Först och främst.. vad vill du göra? Alltså var har du din information nu?

Har du bara dina kontakter på sim-kortet? Jag förstår inte varför folk använder sim-kort till att lagra kontakter! Man tappar alltid information då.

Android är ett med google.. vilket betyder att du troligen enklast får över allt genom att se till att synka det du har med google. t.ex outlook med google calender. Sen ställer du bara in ditt google-konto i mobilen och så har du det syncat.

Finns många inlägg i tråden här om hur. Du kan söka i rutan längst ner.

Det är inte samma som sitter på.. SE menar att man ska sätta på även det som hänger med. Det är såklart ett eget val...

Postad 01 May 2010 - 18:49

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Det utlåtandet är ju tämligen betydelselöst utan att ha några siffror på hur många telefoner som levererades vid release. :(
Visst jag känner ingen som handlat en X10, polarn har en Desire, han hänger dock inte på MinHembio eller andra telefonforum.
Överhuvudtaget så känner jag nog bara han som har en Android, ingen i min bekantskapskrets har en iPhone heller.

Märkligt! Jag känner en hel hög som har iPhones. Och jag är 22. Det är värsta modemobilen och det är sjuuukt inne att ha en! Usch. Känner väl ett par med X10or och EN med Desire. :)

Postad 01 May 2010 - 19:20

mulle_nr1
  • mulle_nr1
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag vill bara tipsa om en musikspelar-app som heter Music folder player trots det kanske inte så kreativa namnet så är det en perfekt app till dem som vill skapa playlists på ett smidigt och ett snabbt sätt. (det där lät jäkligt mycket Tv-Shop :( men det är faktiskt den bästa appen jag testat)

Qr-kod finns här

http://musicfolderpl...d.blogspot.com/

Postad 01 May 2010 - 19:56

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Är det nån som har testat nya spotify? Går att det att synca över låtar från datorn till spotify och lyssna på dem genom mobilen?

Postad 01 May 2010 - 20:21

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Jag vill bara tipsa om en musikspelar-app som heter Music folder player trots det kanske inte så kreativa namnet så är det en perfekt app till dem som vill skapa playlists på ett smidigt och ett snabbt sätt. (det där lät jäkligt mycket Tv-Shop :( men det är faktiskt den bästa appen jag testat)

Qr-kod finns här

http://musicfolderpl...d.blogspot.com/

Intressant. Ska se om den slår 3 eller Cubed (fattar inte varför de inte bara tar ett lätt namn att söka på)!

Är det nån som har testat nya spotify? Går att det att synca över låtar från datorn till spotify och lyssna på dem genom mobilen?

Nope. Funkar inte till Android än!

Postad 01 May 2010 - 20:58

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
På måndag skall nog ja, (om 3 nu går med på sådant) fixa en x10.... har fått reklamera min NOKIA 5800 som var rent omöjlig att fungera som den skulle.... Skall bli skönt med en rktigt mobil tycker ja. :-) De flesta här verka ju vara riktigt nöjda. :-)

Redigerat av dragontrumpetare, 01 May 2010 - 20:58.

Postad 01 May 2010 - 21:18

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
man fick med nån litet rör som ser ut som en radiodel eller nått..hur använder man den,får inte i gång den..måste man ladda den på nått sett eller nått?

Postad 01 May 2010 - 21:20

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Nope. Funkar inte till Android än!

Inte!? :( Nu blev jag riktigt besviken...

Redigerat av Papazian, 01 May 2010 - 21:42.

Postad 01 May 2010 - 21:23

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

man fick med nån litet rör som ser ut som en radiodel eller nått..hur använder man den,får inte i gång den..måste man ladda den på nått sett eller nått?

Japp den ska laddas.
Sen bara dra i gång blåtanden och leta upp den
och vips är den "låst" till telefonen...
Dö smidigt och funkar ypperligt :(

Postad 01 May 2010 - 21:49

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Japp den ska laddas.
Sen bara dra i gång blåtanden och leta upp den
och vips är den "låst" till telefonen...
Dö smidigt och funkar ypperligt :(

oki..tackar..

en fråga till...har sett nått om gps..vad heter det programet,var hämntar man den,kostar det nått å använda?

jag har telenors surf bas..jag har obegränsad surf,men såna saker brukar ju kosta en då

Postad 01 May 2010 - 21:58

mulle_nr1
  • mulle_nr1
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Intressant. Ska se om den slår 3 eller Cubed (fattar inte varför de inte bara tar ett lätt namn att söka på)!

jag kan ju erkänna att det inte är snyggare men slår det iaf i smidighet. Eller det va kanske bara jag som tyckte att det var störigt att 3 gick ut ur albumet efter varje gång man que:de en låt. :(

Redigerat av mulle_nr1, 01 May 2010 - 21:58.

Postad 01 May 2010 - 22:38

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Alltså spotify finns ju och funkar bra i mobilen så länge du har ett premium-konto..

/joel

oki..tackar..

en fråga till...har sett nått om gps..vad heter det programet,var hämntar man den,kostar det nått å använda?

jag har telenors surf bas..jag har obegränsad surf,men såna saker brukar ju kosta en då

GPS kostar aldrig.. däremot kan vissa program kosta.. t.ex navigations-program. Det som finns med är gratis i 30 dagar.

Men du kan ju alltid använda maps som ligger i mobilen. Där ser du var du är och kan få vägbeskrivningar eller söka på adresser/företag o.s.v.

Postad 01 May 2010 - 23:31

karvanchian
  • karvanchian
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
har en liten konstig sak som har hänt med min x10. när jag ska låsa upp min mobil (då man trycker och drar lås upp knappen från höger display till vänster display) så har lås upp knappen bytt sida, och nu låser jag upp mobilen genom att dra från vänster sida av mobil till höger. alltså det har förflyttats på ett mycket konstigt sätt och jag vill inte att det ska vara så. hur ändrar jag tillbaka?
hoppas att jag beskrev på ett bra sätt

Postad 01 May 2010 - 23:38

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Märkligt! Jag känner en hel hög som har iPhones. Och jag är 22. Det är värsta modemobilen och det är sjuuukt inne att ha en! Usch. Känner väl ett par med X10or och EN med Desire. :)

Jag är snart 13år äldre, kanske det som ställer till det :)

Evighetsbatteri är en trevlig tanke, men vi är inte riktigt där än. :(
Skämt åsido, den lär laddas sen slår du på den, sitter knapp alldeles brevid laddkontakten.

Postad 01 May 2010 - 23:41

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

har en liten konstig sak som har hänt med min x10. när jag ska låsa upp min mobil (då man trycker och drar lås upp knappen från höger display till vänster display) så har lås upp knappen bytt sida, och nu låser jag upp mobilen genom att dra från vänster sida av mobil till höger. alltså det har förflyttats på ett mycket konstigt sätt och jag vill inte att det ska vara så. hur ändrar jag tillbaka?
hoppas att jag beskrev på ett bra sätt

Du ändrar tillbaka på samma sätt som du ändrade på :(
Dra i överkant på den, från vänster till höger, så byter bågen riktning.

Postad 01 May 2010 - 23:56

karvanchian
  • karvanchian
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
jag får det inte att fungera..

Postad 02 May 2010 - 00:05

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

jag får det inte att fungera..

Dra rakt över från vänster till höger alltså, ingen båge.
Så ska den vända sig.

Redigerat av mrNoodles, 02 May 2010 - 00:05.

Postad 02 May 2010 - 01:44

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Tja, det går ju att överföra egna låtar till SD-kortet med USB-sladd annars. Det slår inte Spotifys nya grej i smidighet men det funkar i alla fall! Lite drygt med fem hundra olika apps bara. :P Last.fm och SR player är dock rena nödvändigheter!

jag kan ju erkänna att det inte är snyggare men slår det iaf i smidighet. Eller det va kanske bara jag som tyckte att det var störigt att 3 gick ut ur albumet efter varje gång man que:de en låt. :)

Stödjer det ScrobbleDroid? Har inte testat det ordentligt än för det crashar varje gång jag startar det. Heh. Men ja, det är irriterande, men jag föredrar ändå Cubed med "Boring" view! Riktigt najs, även om man måste gå in i album hela tiden. Plus att det går att scrobbla med den om man har Last.fm-appen! Shit vad jag har saknat scrobbling. Vill ha det i Spotify till Android NUNUNU! Har ju funnits till iFån ett bra tag. :)

Postad 02 May 2010 - 07:34

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Klart att det fungerar. Självklart ska man ju ha premium konto.

//Mike

Postad 02 May 2010 - 08:00

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
@Joel80:
Tjenare, jo tyvärr så använde jag SIM kortet denna gången. Trodde inte det innebar sådana här problem men man lär sig hela tiden :(..

Alla kontakter och dylikt är synkade från otlook över till Google men mit problem är att det inte går att aktivera
vare sig SE synk och jobba mot SE's egen tjänst online eller G sync och synka med google.

Alla konton och inställningar är konfigurerade men när jag går in i menyn för datasunkronisering så kan jag inte
starta någon av tjänsterna och ställa in de på något sätt.

Vilket innebär att det aldrig blir någon synkning utförd :) och just nu hittar jag inget vare sig on-line eller i tfn
manualen som hjälper mig. Telefonen är uppdaterad och fungerar ju i övrigt men kan jag inte få igång detta så
får jag nog lämna tillbaks den och överväga en IPhone eller ngt annat.

Men jag ger det ett par försök till och ser hur det går.

//
HaJa

Postad 02 May 2010 - 08:51

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Om man använder SE updateservice,inte Pc companion så finns det en uppdatering på 127Mbit.
har installerat den men vet inte vad för skillnad det blev,någon som vet?

Postad 02 May 2010 - 08:51

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
om man ska se en film i xperian...kan man gör om en dvdfilm.så filen passar att köra i xperiian...

eller kan man köpa nån stans..skulle va kul å ha nån rulle i..

vilka filmfiler är det som passar(xvid..divx...????)

Postad 02 May 2010 - 09:20

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

om man ska se en film i xperian...kan man gör om en dvdfilm.så filen passar att köra i xperiian...

eller kan man köpa nån stans..skulle va kul å ha nån rulle i..

vilka filmfiler är det som passar(xvid..divx...????)

mp4 och 3gp

Postad 02 May 2010 - 09:55

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

mp4 och 3gp

tackar...

här kommer mera frågor..tyvärr...

har kopplat in telefonen via usb till datorn..(har vista)..min dator hittar inte telefonen...hur gör jag..vill lägga in lie mp3 låtar å sånt..+lägga in foton i datorn som jag tagit med telefonen

Postad 02 May 2010 - 10:18

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Problemet löst :(

Skit bakom spakarna och allt är frid och fröjd.
Som gammal drift/underhållsingenjör kan jag säga att vissa saker i gränssnittet är mindre upenbara :)

Nåväl, allt fungerar och jag är nöjd även om det har tagit mig nästan en dag att begripa interfacet...

//

Postad 02 May 2010 - 10:20

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

tackar...

här kommer mera frågor..tyvärr...

har kopplat in telefonen via usb till datorn..(har vista)..min dator hittar inte telefonen...hur gör jag..vill lägga in lie mp3 låtar å sånt..+lägga in foton i datorn som jag tagit med telefonen

Dra ner rullgardinen på telefonen och välj montera.

Postad 02 May 2010 - 10:44

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0
Försöker skicka över lite mp4 video filer men får de inte att fungera i telefonen.
Kanske fel på upplösningen eller annat i filen.
Någon som vet vad Mp4 filerna ska ha för inställning ?!
Dvs om man gör om en avi fil.. (tex) :(

Postad 02 May 2010 - 11:32

mulle_nr1
  • mulle_nr1
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Försöker skicka över lite mp4 video filer men får de inte att fungera i telefonen.
Kanske fel på upplösningen eller annat i filen.
Någon som vet vad Mp4 filerna ska ha för inställning ?!
Dvs om man gör om en avi fil.. (tex) :)

Om du har ett konverteringsprogram så kan du testa dessa inställningar i det:

Container: mp4
Codec: h.264 854x480 25FPS 800 ~ 1000 Kbps
Audio: AAC 44100Khz 124Kbps

Hoppas det hjälpte! :(

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.