- Kanske byter jobb igen snart. Är svårt att finna vettiga chefer som förstår att statistik inte är samma som vettig arbetsmetodik. Skratt
Postad 21 February 2018 - 10:00
- Kanske byter jobb igen snart. Är svårt att finna vettiga chefer som förstår att statistik inte är samma som vettig arbetsmetodik. Skratt
Postad 21 February 2018 - 13:08
+ Innebandypremiär ikväll
Postad 21 February 2018 - 15:55
- Hur i h-lvete kan man torska mot Tyskland i en så pass viktig match???? Suckkkkkk
Postad 21 February 2018 - 16:00
Kan vi spela 4-4 borta mot Tyskland i fotboll så kan de slå oss i hockey
(men det är ändå rejält - )
EK
Postad 21 February 2018 - 18:32
Coachingen och för hög tro på en viss kedja skulle jag tro.- Hur i h-lvete kan man torska mot Tyskland i en så pass viktig match???? Suckkkkkk
Men men, snart VM
Postad 21 February 2018 - 18:44
Edit: iofs vann väl Joel inga tekningar i finalen, så det var nog en knepig idé... Men ändå..
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 21 February 2018 - 18:49.
Postad 21 February 2018 - 20:05
- 07.30 skulle flyttfirman komma o flytta mina grejer till en tillfällig lägenhet där jag ska bo i 5 veckor under tiden som min lägenhet renoveras.
- Men arslena hade glömt bort min flytt, så efter många samtal lyckades ja äntligen få dit dom efter nästan 5 timmar.
+Nu slipper ja äntligen höra oljudet från dom polska ställningsbyggarna, och allt annat oljud från när lägenheterna runt om renoveras.
+Luftrören börjar kännas lite bättre. Va inget höjdare för astman när hela porten va täckt i byggdamm i flera veckor.
Postad 23 February 2018 - 19:13
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 23 February 2018 - 21:55.
Postad 26 February 2018 - 05:07
+ Betalat räkningarna, skön tyngd på pappersbunten. ![]()
- Lite ont i nacken. Inte bra alls. ![]()
Postad 26 February 2018 - 06:40
+ fredagskväll
- måndags morgon, 9 cm snö i Stockholm. Suck.
+ Hamnade framför plogbilståget precis, så gick iaf bra till jobbet med tomma vägar framför.. ![]()
Postad 26 February 2018 - 07:23
- måndags morgon, 9 cm snö i Stockholm. Suck.
+ Hamnade framför plogbilståget precis, så gick iaf bra till jobbet med tomma vägar framför..
Härligt, bor du i Bålsta? Gick ett långtåg som inte släppte fram en bil från Bålsta till Sthlm imorse. ![]()
Postad 26 February 2018 - 13:18
Härligt, bor du i Bålsta? Gick ett långtåg som inte släppte fram en bil från Bålsta till Sthlm imorse.
Åker på lite närmre.. ![]()
Blir nog kul när man ska hem med.. ![]()
Postad 26 February 2018 - 13:30
Skratt, jag är glad att jag inte kör E4an längre. Tydligen small en jäkla massa i Häggvik norrgående imorse. Vägverket har ju satt upp en gigantisk chican inför norra länken där folk sladdar runt. Att idioterna inte kan hålla fart efter väggrepp. ![]()
Redigerat av PML73, 26 February 2018 - 13:30.
Postad 27 February 2018 - 07:28
+ Dacen såld. Bara förstärkaren kvar.
+ Börjat spana på nya stereokomponenter
+ Snö
Inga minus denna gång ![]()
Postad 27 February 2018 - 13:44
Skratt, jag är glad att jag inte kör E4an längre. Tydligen small en jäkla massa i Häggvik norrgående imorse. Vägverket har ju satt upp en gigantisk chican inför norra länken där folk sladdar runt. Att idioterna inte kan hålla fart efter väggrepp.
Likadant idag, samt får se hur det blir över natten.
Åker mest gamla Enköpingsvägen på morgnarna, man är ganska själv på den. ![]()
- Puckon som inte anpassar hastigheten till underlaget.
- Puckon som måste köra om på motorvägen, över den 15 cm höga slaskvallen, med resulterande sladd och krock.
- Storpuckon som lyckas braka in i TMA-bilarna som syns ganska väl får man säga.
+ Snö till ungarna på sportlovet. ![]()
Postad 27 February 2018 - 16:15
+ Blev några fina vinyler idag
+ Några fler på väg
- Hade inte tänkt köpa någe mer denna månad
- Förlagt nålvågen och upptäckte detta efter jag påbörjat omkalibreringen
- Kan inte spela mina nya vinyler
Postad 27 February 2018 - 21:25
+ De som borstar av bilarna.
++++ 4wd
Postad 28 February 2018 - 06:32
- De som inte borstar av snön från bilarna innan de åker iväg.
+ De som borstar av bilarna.
++++ 4wd
+ Kan bara hålla med. Hoppas snön på deras tak faller ned över framrutan inom snart framtid. ![]()
- Kanske är dessa idioter som för tredje dagen i rad krockar vid Häggvik, Sollentuna?
![]()
++++ Så glad över att jag inte kör E4 längre... ![]()
Redigerat av PML73, 28 February 2018 - 06:33.
Postad 28 February 2018 - 06:56
+ Kan bara hålla med. Hoppas snön på deras tak faller ned över framrutan inom snart framtid.
- Kanske är dessa idioter som för tredje dagen i rad krockar vid Häggvik, Sollentuna?
![]()
![]()
++++ Så glad över att jag inte kör E4 längre...
Haha, hörde att de smällde igen där... Vad är det med platsen? ![]()
Postad 28 February 2018 - 10:34
- Vintern som aldrig tycks ge med sig, -23 idag på morgonen.
+ Det har iaf inte snöat på en vecka nu här i norr.
+ Skönt att det är sista Februari dagen, Mars är normalt sett bästa månaden på året när solen tittar fram och snön tinar från taken.
+ Tar ledigt Torsdag och Fredag för lite sportlovsaktiviteter.
Postad 28 February 2018 - 16:28
Haha, hörde att de smällde igen där... Vad är det med platsen?
Där har de iaf ett större vägarbete med sänkt hastighet. Men annars så är det nästan varje dag avstängda körfält på 73´an vid Sockenvägen (Skogskyrkogården) eller E4/E20 vid Hallunda, helt sjukt vad illa folk kör.
Postad 28 February 2018 - 18:01
- bilen vägrade starta men kom igång till slut (Passat -15)
Postad 01 March 2018 - 09:51
- 5e dagen i rad som idioter smäller vid Häggvikavfarten. Skratt.
Postad 01 March 2018 - 09:58
+ Riktig vinter, kul för barnen.
- 5e dagen i rad som idioter smäller vid Häggvikavfarten. Skratt.
-5e jefla dagen man är själv på morgonen för de andra sitter fast i trafiken.. ![]()
+ Vacker ute nu!
Postad 01 March 2018 - 15:19
+ Fick en trevlig uppskattad dag med mor min.
Postad 01 March 2018 - 20:37
+ Skrev på för nytt jobb
+ Klarade kampanjen på Wipeout HD på Elite/Svår (Elite Campaign Legend-trofén) utan fusk. ![]()
- Viktigare saker i livet som inte går åt rätt håll och som tar enormt med energi
Postad 02 March 2018 - 21:23
+ Kan bara hålla med. Hoppas snön på deras tak faller ned över framrutan inom snart framtid.
- Kanske är dessa idioter som för tredje dagen i rad krockar vid Häggvik, Sollentuna?![]()
![]()
Man kan ju alltid dutta till på bromsen om de ligger bakom...
Det är väl tyvärr stackarna som ligger bakom i snöröken som krockar.
+ Ingen snö kom inatt/dag.
- Biltillverkarnas underliga kombinationer av paket/tillval.
Postad 02 March 2018 - 21:35
+ Mina kompisars band, inspelat på jobbet, vet inte vad, något låter bra.
https://youtu.be/5rAQd31PlNY
+ fredag, puuuuh.
Postad 03 March 2018 - 00:57
+ Ett gäng sju komma tvåan, sofiero 7,5 och en massa skön musik.
- Ingenting.
Postad 03 March 2018 - 14:55
- prylsamhället, flest prylar när han dör vinner. Helst dyra produkter.
- smartphones och dess kollavadbragrejerjagharochhurbramittlivdärförär-appar som gör att ungar kan jämföra allt med varandra.
+ begagnatmarknaden
- tjatande ungar
edit: precis rätt forum att skriva detta i ![]()
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 03 March 2018 - 14:56.
Postad 03 March 2018 - 23:30
+ En arbetsvecka kvar på nuvarande jobbet
+ Två veckors semester om en vecka
+ Ny arbetsplats i slutet av Mars
+ Skönt att slippa skiftgång och börja jobba dagtid
+ Det är Lördag! Skål!
+ Den sibiriska kylan är borta
- Kommer inte få ha bilen i fred
- Tråkigt att lämna Plastal efter 7 glada år
- Kommer nog sakna ledigveckan
Postad 04 March 2018 - 11:33
- prylsamhället, flest prylar när han dör vinner. Helst dyra produkter.
- smartphones och dess kollavadbragrejerjagharochhurbramittlivdärförär-appar som gör att ungar kan jämföra allt med varandra.
+ begagnatmarknaden
- tjatande ungar
edit: precis rätt forum att skriva detta i
Jag är glad att jag inte är tonårstjej idag, kan tänka mig att det är en grym press med alla sociala medier och alla fasader som måste upprätthållas konstant. Samtidigt är det ju frivilligt att vara med, så jag är kluven. Mår man dåligt kan man väl bara ta bort det?
Har själv tagit bort Facebook då jag tycker det lockar fram sidor hos vänner och bekanta som jag inte alls gillar.
Postad 04 March 2018 - 19:01
+ trivs skitbra på mitt jobb!
+ sökt ett annat jobb, mest för att jag drömt om den tjänsten en längre tid och helt plötsligt dök den upp bara 1,5 mil härifrån. Har ju inget att förlora nu liksom
Postad 05 March 2018 - 21:39
+ Vissa biltillverkare är inte fokuserade på dieselmotorer.
Postad 05 March 2018 - 21:46
- Windows 10 får för sig att det är dags att starta om och uppgradera mitt i att vi tittar på en TV-serie i Kodi.
Det får mig att tänka på den gamla goda tidens Windows XP där man manuellt behövde uppdatera Windows Updates uppdateringsmotor med en uppdatering för att kunna ladda ned uppdateringen till Windows Update som gjorde att Windows Update kunde hållas uppdaterat.
Hur många timmar tog minuterna?
Redigerat av Zacabeb, 06 March 2018 - 01:01.
Postad 05 March 2018 - 23:13
- 4nätter kvar innnan helg
Postad 06 March 2018 - 06:12
Det får mig att tänka på den gamla goda tidens Windows XP där man manuellt behövde uppdatera Windows Updates uppdateringsmotor med en uppdatering för att kunna ladda ned uppdateringen till Windows Update som gjorde att Windows Update kunde hållas uppdaterat.
Hur många timmar tog minuterna?
Ja den där funktionen var påfrestande. Men jag vill ändå säga att XP fungerade kanon så länge datorn INTE var kopplad till Nätet.
Samt att drivrutiner för grafikkort och ljudkort nästan alltid fungerade efter småpill. Det var värre med tidigare versioner. Huahua. ![]()
Redigerat av PML73, 06 March 2018 - 06:14.
Postad 06 March 2018 - 15:22
- Windows 10 får för sig att det är dags att starta om och uppgradera mitt i att vi tittar på en TV-serie i Kodi.
Då har du inte ställt in dina aktiva timmar! Gör du det kommer det aldrig göras en uppdatering och omstart under den tiden du ställt in
Inställningar > Uppdatering och Säkerhet > Ändra aktiva timmar. Under den finns ännu fler inställningar för just uppdateringar.
Redigerat av Melmac, 06 March 2018 - 15:22.
Postad 07 March 2018 - 21:30
- Nätverket blev så klart klassat som Public.
- Brandväggsreglerna blev även till vissa delar förstörda.
+ Tog "bara" 45 min och Kodi, bild, ljud och fjärrkontroll fungerade efteråt.
XP hade sina fördelar, även Win7 och även 10:an, men är inte så förtjust i att inte få ha kontrollen över datorn...
Postad 08 March 2018 - 16:12
- Sepecsavers vet inte själva vilka glas de använder. Tidigare använde de Seiko under varumärket Pentax, men Pentax används inte längre som varumärke för glasögonlinser annat än i Kina efter att Hoya tog över Seiko Optical helt.
- Alla olika bud om hur man ska rengöra glasen. Enligt flera ska isopropanol, metanol, glykol, eter, tensider, ammoniak och liknande undvikas. Vad innehåller glasögonsprej? Precis dessa j-a ingredienser.
Redigerat av Zacabeb, 08 March 2018 - 16:13.
Postad 08 March 2018 - 18:30
+ Passerade idag under 100 kg, vilket innebär -45 kg på 18 månader
+ Passerar snart 90 kg, alltså -55 kg... snart försvinner jag väl helt ![]()
+ Snön ligger fortfarande kvar i Stockholm... än så länge... kanske nån dag till...
+ Fick precis besked från Skatteverket - det kommer en del pengar in på kontot runt påsk ![]()
Postad 08 March 2018 - 19:07
+ Passerar snart 90 kg, alltså -55 kg... snart försvinner jag väl helt
+ Snön ligger fortfarande kvar i Stockholm... än så länge... kanske nån dag till...
+ Fick precis besked från Skatteverket - det kommer en del pengar in på kontot runt påsk
Grattis!
Äter du bara annorlunda eller vad har du för knep?
Postad 09 March 2018 - 15:31
Grattis!
Äter du bara annorlunda eller vad har du för knep?
Jag äter bara annorlunda och motionerar ingenting. Det ligger liksom inte för mig ![]()
Jag ska dock börja träna lite så smått och funderar att börja med rejäla power-walks som en mjukstart.
Kost är ju så olika för alla och hur det påverkar en, och för mig gäller att jag började med att minska mina vanliga portioner (åt dock allt som innan, nyttigt och onyttigt) men idag äter jag i stort sett inga kolhydrater (socker, ris, pasta, potatis, bröd=0) (bra/dåligt?) och mycket mindre fett än innan, så typ LCLF ![]()
Så grönsaker först och främst, och lite lite fågel, fisk och skaldjur och ägg till det, men rätt ofta enbart grönsaker (och en del kikärtor och bönor) Jag dricker vatten, lightläsk och kaffe (svart) Jag tuggar mycket tuggummi efter lunch eftersom jag nästan slutat äta någonting på eftermiddagen och kvällen. De gånger jag äter middag är det 100% grönsaker.
Jo jag äter ett vitamin/mineralpiller om dagen också. Jag inser att ovanstående inte är nyttigt i långa loppet, så jag får se hur länge jag håller på. Just nu mår jag dock alldeles prima ![]()
Postad 09 March 2018 - 15:38
Postad 09 March 2018 - 15:45
låter ju skitbra. jag har svårt som fan att bli av med småätandet. försöker dock göra bra mättande middagar så att det ska bli mindre av det. ibland är det svårt dock.hade jag varit själv hade jag provat en del galna dieter jag hört från joe rogan, t.ex potatisdieten. men flickvännen är inte riktigt med på noterna att prova såna galna grejer så får skippa det. så försöker bara äta normalt och röra på mig.
För min del har diverse dieter alltid misslyckats, och jag har provat i många långa år. Det handlar om att ändra sin livsstil (kost-stil) i grunden. Det är därför jag till slut valde att börja med att käka som vanligt men mindre av allt. Jag började med typ 10% mindre, och minskade sedan undan för undan under flera månader, då vänjer man sig.
Det jag gör idag är nästan extremt men det fungerar fint för tillfället, och jag tänkte bara hålla på tills jag når något slags mål och sedan börja äta lite mer normalt och hälsosamt. Socker kommer dock aldrig någonsin att återkomma i min kost!
Småätande är livsfarligt ![]()
Redigerat av FEA, 09 March 2018 - 15:46.
Postad 09 March 2018 - 15:46
- Tackat av kollegorna idag, extra tråkigt när man trivs bra med de.
+ Snart semester sedan nytt jobb.
låter ju skitbra. jag har svårt som fan att bli av med småätandet. försöker dock göra bra mättande middagar så att det ska bli mindre av det. ibland är det svårt dock.hade jag varit själv hade jag provat en del galna dieter jag hört från joe rogan, t.ex potatisdieten. men flickvännen är inte riktigt med på noterna att prova såna galna grejer så får skippa det. så försöker bara äta normalt och röra på mig.
Ett tips är att äta ofta men mindre.
Testa att skära ner på middagen och ta en frukt istället vid 21-tiden (förutsatt att man äter middag vid 18-tiden)
Är jag småsugen men inte vill äta något sött så dricker jag ett ägg. Jag gillar att dricka ägg så för mig är det stillande, gillar man inte att dricka ägg så blir man illamående istället och då försvinner sötsuget med ![]()
Postad 09 March 2018 - 15:49
jag kan inte äta oftare, det sabbar snarare för mig
. jag blir bara mer hungrig då. jag äter oftast 3 ggr per dag, med nåt eventuellt mellanmål beroende på vad jag käkat. det funkar oftast för mig, det gäller bara att jag äter rätt grejer och inte stoppar i mig donken för att jag inte hunnit fixa nån matlåda och så
. är jag bara hemma så blir det oftast nån omelett eller nåt när hungern kommer smygande.
nog för att ägg är gott, men jag vet fan inte om jag vill dricka dom. äter hellre kokt då ![]()
Postad 09 March 2018 - 17:45
-----jag är redan uppbokad på annat den dan...... 😭😭
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
59 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?