Senast igår morse och i helgen provade jag serieinspelning igen via appen och det fungerade ej. Samma meddelande.
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 27 March 2019 - 12:32
Senast igår morse och i helgen provade jag serieinspelning igen via appen och det fungerade ej. Samma meddelande.
Postad 27 March 2019 - 12:53
Hej Niklas. Inte funkat på flera månader.
Senast igår morse och i helgen provade jag serieinspelning igen via appen och det fungerade ej. Samma meddelande.
Hej
Skicka PM så får vi felsöka vidare. Inget jag kan svara på annars.
Det har endast varit problem i morse med att programmera serieinspelningen via iOS och Android.
Mvh
Niklas
Postad 27 March 2019 - 20:24
Repriser schemaläggs av de nya avsnitten av BBT på kanal 5.
Serieinspelningen från förra veckans Fuskbyggarna på tv4 fungerar inte, fick starta en ny för morgondagens avsnitt.
Redigerat av Legion, 27 March 2019 - 21:00.
Postad 28 March 2019 - 12:13
Går inte att planera inspelningar från appen. Lika på alla kanaler verkar det som . "Hoppsan... ett fel har uppstått. Vänligen försök igen senare".
Nu verkar det som att Fuskbyggarna på TV4 ställer till det med inspelningarna. Går inte att planera inspelning av det programmet, Och efteråt kan jag inte planera någon inspelning av annan kanal heller, förrän jag startat om appen. Mycket konstigt.
Redigerat av beson, 28 March 2019 - 12:52.
Postad 28 March 2019 - 15:14
Postad 28 March 2019 - 16:18
Jag fick samma felmeddelande när jag skulle programmera ”Proven innocent” på Fox,men när jag kollade inspelningarna dan efter så fanns den där ändå.
Nej det går inte att lita på EPG.n alls. Helt värdelös är den. CD, gör om gör rätt. Skaffa annan leverantör av EPG.
Postad 29 March 2019 - 09:19
Går inte att planera inspelningar från appen. Lika på alla kanaler verkar det som . "Hoppsan... ett fel har uppstått. Vänligen försök igen senare".
Nu verkar det som att Fuskbyggarna på TV4 ställer till det med inspelningarna. Går inte att planera inspelning av det programmet, Och efteråt kan jag inte planera någon inspelning av annan kanal heller, förrän jag startat om appen. Mycket konstigt.
Jodå, fuskbyggarna igår blev trots allt inspelat, trots att appen visade att så inte skulle ske. Och som extra "bonus" blev även reprisen programmerad för inspelning.
Nej det går inte att lita på att programmeringen fungerar, om man inte sitter hemma framför TV:n och kan kolla direkt i inspelningslistan. Och knappt då heller
Redigerat av beson, 29 March 2019 - 09:35.
Postad 29 March 2019 - 10:18
Jag fick samma felmeddelande när jag skulle programmera ”Proven innocent” på Fox,men när jag kollade inspelningarna dan efter så fanns den där ändå.
Hej
Om man programmerar en vanlig inspelning via appen så får programmet en röd ikon som visar att det ligger en programmerad inspelning. Om jag programmerad serieinspelning via boxen eller programmerar en serieinspelning via appen så ser man tyvärr ingen ikon för detta i tv-guiden på iOS/Android.
Alla programmeringar av serieinspelningar fungerar via appen men ikonen saknas just nu.
Detta är något som kommer bli löst under april.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 29 March 2019 - 10:20.
Postad 30 March 2019 - 08:55
Postad 30 March 2019 - 12:07
Inte heller denna veckan fungerar serieinspelning på Fuskbyggarna på tv4, istället för en röd ikon i mappen för nästkommande avsnitt blir det en vit spökinspelning som inte går ta bort.
Jag har samma fel hos mig.
Jag provade att sätta serieinspelning på reprisen i morgon (som inte var markerad) och då blev även avsnittet nästa vecka rödmarkerad.
Postad 30 March 2019 - 14:22
Ja som i sin tur också är ett fel, att det inte går att serieinspela avsnitt på repristiden.Jag har samma fel hos mig.
Jag provade att sätta serieinspelning på reprisen i morgon (som inte var markerad) och då blev även avsnittet nästa vecka rödmarkerad.
Postad 31 March 2019 - 07:03
Det är i sig en intressant fråga att man som konsument betalar för en fungerande produkt, som leverantören sedan effektivt reducerar till en skitprodukt genom otaliga uppdateringar av mjukvara och tjänster. Är konsumentlagstiftningen anpassad till detta? Jag är inte säker på att man kan reklamera det CD ställt till med trots att det förstör så mycket för många.
Postad 31 March 2019 - 07:20
Priserna höjs,kanaler försvinner,och nu en (förmodligen) billig epg lev.
Känns som det börjar krisa för CD. Ochvi får betala fiaskona.
Postad 31 March 2019 - 10:51
Postad 31 March 2019 - 19:01
Postad 31 March 2019 - 20:35
Det gäller svt1 och mästarnas mästare och inspelningsbar box 500gb
Det verkar inte som ni löst problemen med EPGn
Postad 01 April 2019 - 16:29
Postad 02 April 2019 - 10:43
Den tyska reklamkanalen Motorvision verkar sakna epg på oneplace, men det gör ingenting. :/
Lika på 500 GB-boxen.
Postad 02 April 2019 - 19:18
Den tyska reklamkanalen Motorvision verkar sakna epg på oneplace, men det gör ingenting. :/
Hej
Felanmälde detta tidigare idag.
Mvh
Niklas
Det fungerar fortfarande inte att spela in ett program som man tittar på. Jag tryckte på inspelning och fick upp alternativ spela in avsnitt eller serieinspelning. Valde då spela in avsnitt. Det såg ut som inspelningen gick igång men när det inte kom upp en röd markering på boxen, då tryckte jag på inspelning igen. Fick då upp en ruta där det stod pågående inspelning. Tänkte att då syns det kanske inte med röd prick längre. Men när programmet var slut var det inte inspelat, utan istället programmerat för reprisen den 1 april.
Det gäller svt1 och mästarnas mästare och inspelningsbar box 500gb
Det verkar inte som ni löst problemen med EPGn
Hej
Får du så på alla program? Eller bara på mästarnas mästare? Viktigt att du har mjukvaruversion 8.3.3 på boxen.
Mvh
Niklas
Nu går det inte att logga in på skitappen. "Hoppsan ett fel har uppstått", Kunde inte avsluta appen, fick starta om mobilen. Tröttsamt.
Hej
Var det via iOS eller Android? Fungerar allt bra nu?
Mvh
Niklas
Postad 02 April 2019 - 22:10
Postad 03 April 2019 - 08:27
Den tyska reklamkanalen Motorvision verkar sakna epg på oneplace, men det gör ingenting. :/
Hej
Nu är problemet med epg´n löst för Motorvision.
Mvh
Niklas
Jag får det på alla program. Kollade precis versionen och jag hade inte 8.3.3. Har uppdaterat boxen, så ska jag testa och se om det fungerar.
Hej
Vad bra, då kommer det att fungera för dig nu att spela in ett program som startat.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 03 April 2019 - 09:28.
Postad 03 April 2019 - 14:53
Kom det någon uppdatering till 500 gb boxen igår? Hade serieinspelning på av big bang theory de nya avsnitten vid 21 på kanal 5. Råkade även faktiskt titta på det första av de två avsnitten. Mitt i programmet en stund före reklamavbrottet startar boxen om sig och man missar några minuter av programmet. Var det en uppdatering eller något annat fel? Uppdateringar borde ju inte gå in på det sättet under en inspelning. Har ingen koll på versionsnummer och orkade inte följa upp det igår. var bara uppgiven kring att man inte kan lita på programvaran i boxen längre.
Har reklamerat och fått en månad gratis som kompensation. Då det värsta av inspelningsproblematiken verkar fungera men det är inte tillförlitligt ännu.
Postad 03 April 2019 - 14:55
Kom det någon uppdatering till 500 gb boxen igår? Hade serieinspelning på av big bang theory de nya avsnitten vid 21 på kanal 5. Råkade även faktiskt titta på det första av de två avsnitten. Mitt i programmet en stund före reklamavbrottet startar boxen om sig och man missar några minuter av programmet. Var det en uppdatering eller något annat fel? Uppdateringar borde ju inte gå in på det sättet under en inspelning. Har ingen koll på versionsnummer och orkade inte följa upp det igår. var bara uppgiven kring att man inte kan lita på programvaran i boxen längre.
Har reklamerat och fått en månad gratis som kompensation. Då det värsta av inspelningsproblematiken verkar fungera men det är inte tillförlitligt ännu.
Hej
Det har inte skett någon uppdatering på 500GB sedan februari. Varför boxen startade om sig vågar jag tyvärr inte svara på. Hör gärna av dig om det händer igen. När vi skickar ut en ny uppdatering så tankar boxen automatiskt ner uppdateringen när du stänger av boxen, eller när boxen är i stand by. Boxar uppdateras aldrig när man tittar på något program.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 03 April 2019 - 14:56.
Postad 03 April 2019 - 20:04
Info om kvällens Uppdrag granskning på SVT 1 lyder: "Granskande samhällsprogram". Det kan väl ändå ingen vara nöjd med🤔
Fuskbyggarna imorgon 20.00 på tv4 går fortfarande inte serieinspela för tredje veckan i rad. Man måste göra en ny programmering för att rödmarkera morgondagens avsnitt.
Postad 03 April 2019 - 20:25
Dagens epg:
Info om kvällens Uppdrag granskning på SVT 1 lyder: "Granskande samhällsprogram". Det kan väl ändå ingen vara nöjd med
Fuskbyggarna imorgon 20.00 på tv4 går fortfarande inte serieinspela för tredje veckan i rad. Man måste göra en ny programmering för att rödmarkera morgondagens avsnitt.
Hej
Testa att ta bort den gamla inspelningen (radera mappen) och programmera en ny serieinspelning. Jag programmerade in en serieinspelning på fuskbyggarna idag utan problem så misstänker att det är något med första avsnittet som det var problem med som strular till det.
Mvh
Niklas
Postad 03 April 2019 - 20:35
Postad 03 April 2019 - 20:36
Jag har gjort så både efter första avsnittet och förra veckans. Problemet är att bara ett avsnitt spelas in, inte nästkommande veckas avsnitt.Hej
Testa att ta bort den gamla inspelningen (radera mappen) och programmera en ny serieinspelning. Jag programmerade in en serieinspelning på fuskbyggarna idag utan problem så misstänker att det är något med första avsnittet som det var problem med som strular till det.
Mvh
Niklas
Postad 03 April 2019 - 21:37
Urkass epg!Dagens epg:
Info om kvällens Uppdrag granskning på SVT 1 lyder: "Granskande samhällsprogram". Det kan väl ändå ingen vara nöjd med
Fuskbyggarna imorgon 20.00 på tv4 går fortfarande inte serieinspela för tredje veckan i rad. Man måste göra en ny programmering för att rödmarkera morgondagens avsnitt.
Den förra talade om skådisar och regissör och hade utförligare info om programmen.Istället får man läsa läsa tv.nu
Postad 04 April 2019 - 07:51
Urkass epg!
Den förra talade om skådisar och regissör och hade utförligare info om programmen.Istället får man läsa läsa tv.nu
Hej
Skådespelare kommer läggas till nu under april.
Mvh
Niklas
Postad 04 April 2019 - 10:34
Varför får inte vi utanför 08 området inte lokal tv4?
Hej
Det finns ca 26 lokala versioner av TV4 och det skulle krävas nästan en hel transponder för att ta in alla dessa kanaler vilket kostar väldigt mycket pengar. Nu är jag inte insatt i hur dessa förhandlingar har sett ut men det bör ha med kostnader att göra eftersom de rör sig om så många kanaler. Det enda som visas på TV4 lokala versioner är lokalt väder och lokal reklam.
Mvh
Niklas
Postad 05 April 2019 - 17:51
Hela Sverige har inte ens SVT lokalt på canal digital t e x Sörmland. Att du ska få tv4 lokalt hamnar sist på listan hoppas jag.Varför får inte vi utanför 08 området inte lokal tv4?
Postad 06 April 2019 - 08:49
De gamla mottagarna hade en marksänd mottagare för att kunna följa sina lokala nyhetskanaler samt i stora delar av östkusten även en finsk kanal.
Postad 06 April 2019 - 22:32
Kors i taket ! Höll på att ramla av stolen...
![]()
Hej
Skådespelare kommer läggas till nu under april.
MvhNiklas
Postad 08 April 2019 - 11:42
Jag har gjort så både efter första avsnittet och förra veckans. Problemet är att bara ett avsnitt spelas in, inte nästkommande veckas avsnitt.
Hej
Är det fortfarande problem? Eller har avsnitt 4 programmerats in för dig nu?
Det fungerar för mig på min HD-Box Smart.
Mvh
Niklas
Postad 08 April 2019 - 11:55
Ja nu är torsdagens avsnitt rött, men det kommer bli problem, även två andra program är rödmarkerade på samma tid hur det nu gått till, jag har inte fått en konfliktvarning när dessa programmerades. Det är Yellowstone på Paramount och I huvudet på en mördare på tv3.Hej
Är det fortfarande problem? Eller har avsnitt 4 programmerats in för dig nu?
Det fungerar för mig på min HD-Box Smart.
Mvh
Niklas
Så det ska bli intressant att se hur boxen löser detta.
Men det är inte detta som orsakat problem tidigare veckor då jag inte spelat in I huvudet på en mördare tidigare.
Redigerat av Legion, 08 April 2019 - 12:05.
Postad 09 April 2019 - 19:04
Kanal 5 snurrar 3-10 minuter sedan svart bild.
Likadant på båda mina apple-tv.
Postad 09 April 2019 - 19:17
Nu funkar inte appen till apple-tv längre heller.
Kanal 5 snurrar 3-10 minuter sedan svart bild.
Likadant på båda mina apple-tv.
Upptäckte det. C mores app fungerar i alla fall.
Postad 10 April 2019 - 06:37
EPG för SVT1 under förmiddagen verkar tokig. Jämfört med SVTs text-TV, tv.nu och EPG i marknätet.
Postad 10 April 2019 - 13:28
Nu funkar inte appen till apple-tv längre heller.
Kanal 5 snurrar 3-10 minuter sedan svart bild.
Likadant på båda mina apple-tv.
Hej
Det var ett problem igår strax efter klockan 19:00 på Kanal 5, TV6 HD och Sjuan på Apple-TV men det ser ut som allt fungerar bra nu. Har du fortfarande problem eller är det löst för dig?
Mvh
Niklas
EPG för SVT1 under förmiddagen verkar tokig. Jämfört med SVTs text-TV, tv.nu och EPG i marknätet.
Hej
Jag ska undersöka saken direkt.
Mvh
Niklas
Postad 10 April 2019 - 13:51
EPG för SVT1 under förmiddagen verkar tokig. Jämfört med SVTs text-TV, tv.nu och EPG i marknätet.
Hej
Gjorde en snabb kontroll på HD-Box Smart och såg inga fel. Var det dagens EPG eller längre fram?
Mvh
Niklas
Postad 10 April 2019 - 13:57
Hej
Gjorde en snabb kontroll på HD-Box Smart och såg inga fel. Var det dagens EPG eller längre fram?
MvhNiklas
I dag så var det ett förlängt morgonstudio pga vårbudgeten och denna förändring var med i marknätets epg men inte hos CD.
Postad 10 April 2019 - 16:26
Hej
Det var ett problem igår strax efter klockan 19:00 på Kanal 5, TV6 HD och Sjuan på Apple-TV men det ser ut som allt fungerar bra nu. Har du fortfarande problem eller är det löst för dig?
Mvh
Niklas
Det fungerade vare sig i måndags eller tisdags men nu verkar det ok igen.
Postad 10 April 2019 - 22:32
Nu får ni väl ändå ta och byta epg-leverantör!
Det blir inget bättre trots att väldigt lång tid gått sedan senaste bytet.
Jag vill ha infon som fanns tidigare om skådespelare osv.
Nu är det ingen info om det, dessutom visas inte all info utan meningarna slutar mitt i med en punkt.
Kan man begära kompensation från canal digital för det, kanske en ordentlig prisreduktion?
Postad 11 April 2019 - 05:51
Postad 11 April 2019 - 18:52
Första UHD kanalen gick till Finland
Idag startade Telia Liiga UHD på Thor 7
Postad 11 April 2019 - 19:22
Första UHD kanalen gick till Finland
Idag startade Telia Liiga UHD på Thor 7
Du var snabb ![]()
Jag precis twittrade om det och skulle skriva om det här och du var snabbare än mig ![]()
De har testat/ testar HEVC sedan februari-mars. jag visste, jag gissade att de skulle göra något inom kort framtid. Thors första UHD kanal.. Nu hoppas jag /vi för en kanal till för Canal Digitals SE kunder. Insight UHD skulle passa perfect...
Postad 11 April 2019 - 20:36
Tre inspelningar gick förstås inte trots att det såg ut så i epgn.Ja nu är torsdagens avsnitt rött, men det kommer bli problem, även två andra program är rödmarkerade på samma tid hur det nu gått till, jag har inte fått en konfliktvarning när dessa programmerades. Det är Yellowstone på Paramount och I huvudet på en mördare på tv3.
Så det ska bli intressant att se hur boxen löser detta.
Men det är inte detta som orsakat problem tidigare veckor då jag inte spelat in I huvudet på en mördare tidigare.
Fuskbyggarna och Yellowstone spelas in men I huvudet på en mördare fick en inspelningssymbol med ett frågetecken.
Hade varit kul att kunna spela in på repristiden som gick utmärkt tidigare...
Redigerat av Legion, 11 April 2019 - 20:45.
5 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
35 bilder
63 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?