Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 augusti 2009 - 17:00

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Den ligger tydligen nere. Har fungerat tidigare idag.

Jo, trimning till maximal hastighet 528 Mhz fungerar bra och jag upplever ingen större skillnad i batteriförbrukning.

Postad 03 augusti 2009 - 17:48

jocke68s
  • jocke68s
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Gör så här för att slippa det där irriterande laggandet med tangentbordet.
Men det blir på bekostnad av räkningen för antal tecken som används.

Använd Total Commander (eller Resco Explorer osv)
leta upp filen "thread_sms.htm".
Markera filen, välj redigera.
leta upp ordet count och bara radera det. (spell focus count links -> spell focus links)
Spara, starta om telefonen.

Nu ska den inte fjanta sig, blir hur smidig som helst.

Nu e jag ju ingen hacker som säkert märks tydligt men vart f-n hittar jag den filen... har sökt och testat olika program för att hitta den men ingen tur:) hoppas någon har tålamod och kan hjälpa mig... men skriv sakta e ju ett pucko

Postad 03 augusti 2009 - 18:34

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Jo, trimning till maximal hastighet 528 Mhz fungerar bra och jag upplever ingen större skillnad i batteriförbrukning.

Så, hur stor är skillnaden i prestanda då? Kan man nu t.ex. med TF3D installerat klicka upprepade vänster/höger på styrkoret och få se den tabben utan att behöva vänta flera sekunder? Brukar göra det testet med nya ROMs och än så länge har ingen varit nära att klara av det...

Postad 03 augusti 2009 - 18:50

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Tabbarna i TF3D2 flyter smidigt hos mig. Har inte hunnit hårdköra den i 528 Mhz än men generellt är den mer responsiv i det läget.

Jag upplever skillnaden som klart märkbar.

Dock delar jag inte hysterin kring "sega" lurar, ända sedan T39m har jag serverats argument om hur "X är så seeeg" - för att vid prov själv konstatera att prestandan är det man förväntar sig i förhållande till funktioner, CPU, minne, OS m.m.

Edit: senaste "sega" luren jag använt var Motorola A920. Där kan man tala som seghet, CPUn var på den tiden inte tillräcklig snabb för att driva UIQ 2.1.

Sedan jag övergick till lurar på 220 Mhz upphörde segheten.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 03 augusti 2009 - 18:56.

Postad 03 augusti 2009 - 19:17

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Tabbarna i TF3D2 flyter smidigt hos mig. Har inte hunnit hårdköra den i 528 Mhz än men generellt är den mer responsiv i det läget.

Så, om du t.ex. står på startfliken och snabbt klickar 3 snabba höger på styrkorset så ser du direkt fjärde tabben? Alltså inte klickar på den fjärde tabben utan stegar dig fram till den? När jag provat det så är det absolut inte så att jag dierkt hamnar på tabb 4....vilket är irriterande. Om det sen beror på prestanda eller vad som helst vet jag inte.

Problemet med prestanda tycker jag inte är om det i sig går lite långsammare eller inte, utan att man som användare ofta ligger före telefonen i klicken, vilket leder till att en knapptryckning inte alls blir vad den borde blivit, eftersom telefonen inte hunnit fram till det steget själv. Är ni med på vad jag menar?

Postad 03 augusti 2009 - 19:32

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Min X1 växlar tabbar i TF3D direkt. Trycker jag t.ex två gånger åt höger på styrkorset växlar den direkt. Den visar dock animerat att den hoppar två steg men själva växlingen är direkt. Det är alltså ingen fördröjning som föranleder fler tryckningar.

För mig är prestanda hos en modell något som huvudsakligen är intressant när det gäller förmågan att köra program. X1 är hittills den effektivaste luren jag haft, dokument såsom tunga PDFer (t.ex Banedanmarks tjänstetidtabeller K09-TKO och TKV) rullar snabbt, precis som på datorn. Alltså inga fördröjningar då man bläddrar. Min E90 har dessvärre svårt med det, den rullar i det stora hela bra men i program får den smisk av X1.

Postad 03 augusti 2009 - 20:14

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Min X1 växlar tabbar i TF3D direkt. Trycker jag t.ex två gånger åt höger på styrkorset växlar den direkt. Den visar dock animerat att den hoppar två steg men själva växlingen är direkt. Det är alltså ingen fördröjning som föranleder fler tryckningar.

Intressant, för det motsvarar inte mina erfarenheter med de olika ROMs jag testat med, där var det en tydlig "lag" vid switchningen. För att jag själv ska kunna verifiera detta, vilken ROM kör du nu där det är så? Eller menar du att det är så på alla ROMs? Att kunna använda styrkors/knappar var just en av de främsta skälen att jag skaffade X1an när jag redan hade en Touch HD....

Postad 03 augusti 2009 - 21:37

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag kör Valkyrie Firestorm 2.8/Topaz 2.1 och har CPUn klockad till 528 Mhz m.h.a NueClockControl. Mitt TF3D har genomgått modifering med Dusk Analog Clock, Tesalat Laser Theme och Touch of Color Icons.

Postad 04 augusti 2009 - 09:59

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Angående att byta tab: om direkt byte avser att den direkt visar tab 4 så gör den inte det hos mig. Den svepar ryckfritt genom taben till tab 4. D.v.s det sker en animerad rörelse där markören snabbt flyger till tab 4 via 2 och 3. Dock är rörelsen så snabb att det inte sker någon fördröjning som föranleder fler tryckningar. Animeringen är som jag bedömer saken en del av TF3D - d.v.s den vill visa animerat att tabben byts.

Postad 04 augusti 2009 - 15:42

backarlin
  • backarlin
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag bytte från Touch IT till Valkyrie Firestorm 2.8 i och med att AVR4000 pratat så väl om det men vet inte riktigt skillnaden faktiskt. Men hur som helst, hur får jag fram task på förstafliken i TF3D, går det inte eller är det en inställning?

Postad 04 augusti 2009 - 20:10

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Hej
Vilket av dom 2 prog är det som du använde??

/P

Postad 05 augusti 2009 - 07:56

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
R.I.P.

Min svarta X1:a gillade inte ösregnet för någon vecka sedan. Fick igång den efter ett par dagar igen men det räckte att ta ut den utomhus så la den av igen. Men men....en ny silvrig är redan på väg på posten. Trots att det är gammal teknik i dagsläget kunde jag inte hitta någon annan telefon på marknaden som jag kände att jag hellre ville ha. Usch vad man känner sig naken utan telefon...

Postad 05 augusti 2009 - 09:44

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Jag bytte från Touch IT till Valkyrie Firestorm 2.8 i och med att AVR4000 pratat så väl om det men vet inte riktigt skillnaden faktiskt. Men hur som helst, hur får jag fram task på förstafliken i TF3D, går det inte eller är det en inställning?

Måste säga att jag håller med, efter att ha laddat på MÅNGA olika ROMs tycker jag skillnaderna mellan dem ofta är väldigt små. Hade hoppats på att någon skulle ta i lite och göra konfigurationer etc som var klart annorlunda än de 20+ ROMs som redan finns, men känner inte riktigt att jag ser denna skillnad...

Postad 05 augusti 2009 - 14:02

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har inte kört Touch-IT annat än ett kort tag i 6.1-version.

Största skillnaden mellan en Touch-IT 6.1-baserad ROM och 6.5-baserad är att systemet utgörs av WM 6.5 - dock märks inte det om man kör TF3D som standardstartskärm och alltså inte utnyttjar Titanium.

Installera TFDetacher för att få fram Titanium och koppla en softkey till det programmet med AE Button Plus.

Handlar det om Touch-IT 6.5 vs Valkyrie Firestorm - då är det ingen större skillnad, framförallt inte om samma SYS-build används. Då består skillnaden mest i teman och vilka tweaks som använts av kocken. Gränsnittet är i grunden samma.

Således: skillnaden mellan ROMar baserade på samma system och gränsnitt är små. Däremot är det stor skillnad på t.ex WM 6.1 med TF3D från Touch HD och WM 6.5 med TF3D2.

Postad 05 augusti 2009 - 16:51

backarlin
  • backarlin
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
tack AVR, då vet jag att jag inte längre behöver snurra runt mellan de olika ROM som ligger ute.

Men min fråga kvarstår. På min gamla HTC Touch Dual som jag hade innan Xperian så hade jag ju också en TD3D variant modell tidig. Där på första sidan hade jag förutom klockan och kalender även Tasks. Jag kunde välja under setting-today vilka items som skulle visas. om jag idag försöker välja något utöver TouchFLO 3D så händer inget. fungerar det på era versioner???

Sen har jag även sett på sceenshots att people ligger i bilder bredvid varandra i spalter om 3, på min får jag irriterade bläddra mellan mina favoritpersone, snyggt men långsamt..

Tacksam för hjälv

Postad 05 augusti 2009 - 17:50

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
För att köra TF3D effektivt - lägg in TFDetacher. På så vis slipper man ta upp hela todayskärmen med TF3D. Den blir nämligen ledig för annat.

Postad 05 augusti 2009 - 17:55

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Således: skillnaden mellan ROMar baserade på samma system och gränsnitt är små. Däremot är det stor skillnad på t.ex WM 6.1 med TF3D från Touch HD och WM 6.5 med TF3D2.

Så vad är skillnaderna mellan TF3D och TF3D2? Eller syftade du på WM6.1 vs 6.5 kanske?

Postad 05 augusti 2009 - 18:38

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
TF3D2 är i huvudsak en grafiskt uppdaterad version som HTC introducerade med Rhodium (Touch Pro) och senare i Topaz (Diamond 2). Den har fullt stöd för landscapeläge bl.a vilket inte fanns i tidigare versioner (därav olika hack för att lösa det).

TF3D2 har p.g.a landscapestödet och att det är senaste versionen snabbt blivit standard för custom ROM, däremot kommer HTC själva att i sina officiella 6.5-baserade ROM att använda en nyare TF3D 2.6 istället för 2.0 och 2.1.

Postad 05 augusti 2009 - 19:30

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Men ärligt talat, har precis installerat senaste Valkyrie och kan inte låta bli att undra om det är en beta? Mycket knappar osv som inte fungerar, t.ex. när man öppnar settings så ser man knappar under knapparna som gör det hopplöst att se vad man ska trycka på. Sen tycker jag personligen att den här nya grejen i WM6.5 med att ikoner ska ligga i olika höjd är en klar försämring och överlag har hela gränssnittet blivit tom ännu rörigare än innan.

Postad 05 augusti 2009 - 19:40

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Angående att byta tab: om direkt byte avser att den direkt visar tab 4 så gör den inte det hos mig. Den svepar ryckfritt genom taben till tab 4. D.v.s det sker en animerad rörelse där markören snabbt flyger till tab 4 via 2 och 3. Dock är rörelsen så snabb att det inte sker någon fördröjning som föranleder fler tryckningar. Animeringen är som jag bedömer saken en del av TF3D - d.v.s den vill visa animerat att tabben byts.

Provade nu att installera senaste Valkkyrie och de 2 program som du nämnde för att dra upp prestandan till max, men ändå kan jag inte säga att det är ens nära att mitt "byta tabb" test skulle fungera i realtid. Står jag tex på homescreen och trycker snabbt höger 3 gånger kommer jag inte ens fram till 3 tabben, det stannar på andra tabben, och även att komma dit går allt annat än i realtid. Det kanske inte gör telefonen så mkt långsammare än andra, men ändå måste jag erkänna att det känns inte ens nära att vara "iphone-hastighet". Står jag på homescreen och trycker konstant på högerknappen för att komma till sista tabben (12 st) så tar det ung 15 sekunder att komma dit.

Redigerat av Unregistered1413, 05 augusti 2009 - 19:41.

Postad 05 augusti 2009 - 20:43

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
nu har jag äntligen flashat min lur.. blev Valkyria, har installerat en hel drös med program men den verkar vägra installera tomtom.. nån annan som haft problem med det?

och det här med svenskt tangentbord funkar inte så bra heller.. har bytt namn i registret till 41d men icke.

edit: nu funkar åäö knapparna.. men hur får man svensk tangentbord på tangentbordet som är på skärmen?

Redigerat av Majorglenn, 05 augusti 2009 - 21:28.

Postad 05 augusti 2009 - 20:57

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Är det jag som börjar bli gammal och grinig men känns det inte som mycket i Windows Mobile och de olika Custom ROMs är överdesignat? Typ nån hysterisk bakgrundsbild i menyer och annat som gör text svårläst även för den med perfekt syn, onödigt komplicerade ikoner, hysteriska färger osv. Det känns helt enkelt inte seriöst för någon som mig som vill använda telefonen för "business"

Postad 06 augusti 2009 - 00:29

timfal1
  • timfal1
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej!
Tänkte lägga in glass icons istället för originalen och skulle vilja veta var man lägger in dem?

Postad 06 augusti 2009 - 01:33

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Hur tycker ni att Touch Pro 2 står sig mot Xperia X1an? Något som jag retar mig på hos X1an (förutom en del brister hos WM) är att skärmen relativt sett är rätt liten, och att det därför är svårt att träffa vissa ikoner utan att använda pennan (t.ex. windowsmenyn och "X" för att stänga program, är detta bättre på denna telefon? Har tidigare haft en Touch HD som var mkt enklare att navigera, men retade mig på att den inte hade några knappar eller tangentbord, så det är ju naturligt att tänka tanken att Touch Pro 2 kanske är det bästa från båda telefonerna kombinerat?

Postad 06 augusti 2009 - 03:50

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen flashat om min X1 till Valkyrie Firestorm.
Det jag inte gillar med WM 6.5 är - som tidigare nämnts - ikonernas placering, det ser rörigare ut nu tycker jag.

När jag har TouchFLO aktiverat: Footprints fungerar inte. får bara ett .exe fel när jag glider dit med slidern.

Vidare så fungerar inte flera grejer (inställningar) under settings som ligger sist i TouchFLO gränssnittet.
Det händer inget när man trycker på dom...
Bara att vänta på nya uppdateringar av Romen.

Jag lyckades att få hårdvarutangentbordet att fungera med åäö knapparna genom att jag laddade ner och installerade en cab fil från Smaberg och startat om telefonen.
Jag använder inte mjukvarutangentbordet på X1:an så mycket men jag ska se om jag ska installera Resco Keyboard igen, som jag hade förut.

Edit:
Ett gammalt tips som varit uppe förut:
Vill man lägga till valutakurser under Aktie fliken i TouchFLO så skriver man USDSEK=X för att få dollar kursen.
EURSEK=X för att få Euro kursen som hämtas från Yahoo Finance.

När man gjort en sökning så håller man pennan/fingret nedtryckt på resultatet.
Då sparas sökningen och blir kvar i Aktiefliken.
Sedan är det bara att klicka på "Update Now " när man vill ha nya fräscha kurser.

Redigerat av crest, 06 augusti 2009 - 05:18.

Postad 06 augusti 2009 - 08:51

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Nu har jag äntligen flashat om min X1 till Valkyrie Firestorm.
Det jag inte gillar med WM 6.5 är - som tidigare nämnts - ikonernas placering, det ser rörigare ut nu tycker jag.

När jag har TouchFLO aktiverat: Footprints fungerar inte. får bara ett .exe fel när jag glider dit med slidern.

Vidare så fungerar inte flera grejer (inställningar) under settings som ligger sist i TouchFLO gränssnittet.
Det händer inget när man trycker på dom...
Bara att vänta på nya uppdateringar av Romen.

Håller helt med, om senaste Valkyrie är att anse som det bästa man kan få på sin X1a just nu så ser det mörkt ut. Efter att ha testat senaste versionen av en 3-4 ROMs igår så hamnade min X1a återigen på värmehyllan. Vad är det eg som WM6.5 kan bättre än WM6.1, iom att jag (med flera) anser att det rent grafiskt var ett rejält steg bakåt? Dvs, varför ska man ens köra WM6.5?

Postad 06 augusti 2009 - 09:09

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag kör Valkyrie 2.8 Firestorm och Topaz Manilla är för närvarande det mest stabila av de versioner som finns, nackdelen är dock att den är utvecklad för WM 6.1 och därmed finns vissa problem såsom nämnda footprints.

Leo Manilla (TF3D 2.5) är ett mellanspel från HTC och de kommer att ersätta det med en 2.6 - dock inte ute på marknaden än.

Ilskan över WM 6.5 och att det skulle vara sämre än 6.1 har jag svårt att förstå. Vad jag anser vara klara förbättringar mot 6.1 är:

1. Todayskärmen med plugins är mycket behändig - om man installerar bra tredjepartspluggar såsom cHeroClock, TWolf Multiplugin 1.6c, cNitrogen, Sliding Albums o.dyl. cCommManager är ett annat bra exempel. Sorterar man sedan dem med cHome Editor blir det ännu bättre.

Titanium Weather är en annan mycket smidig plugin.

Vill man förutom dessa nya plugins köra med 6.1-versioner är det bara att installera SecondToday och lägga upp en startskärm av samma typ som i 6.1. Jag brukar ha en sådan uppe p.g.a program som Homescreen++ o.dyl. Sedan kan man enkelt växla mellan Titanium och klassisk todayskärm.

2. Startmenyn är användbar i 6.5 - i 6.1 är det QuickMenu som gäller och då försvinner ikonvyn helt. Under 6.5 kör jag både QuickMenu och nya startmenyn. Ikonarrangemanget ser jag inget större fel på, visserligen är de förskjutna i höjdled men det är ett offer på fingervänlighetens altare. Dock sågar jag inte hela systemet p.g.a denna lösning. Tvärtom är startmenyn i 6.5 smidig att använda - men man får vackert sortera ikonerna i mappar.

3. Menyerna är större och mer fingervänliga än i 6.1 och har fått ett grafiskt lyft.

4. Systembuilden är betydligt nyare än 6.1 = mer utveckling och buggfixar samt att all intressant utveckling numera sker för 6.5.

Dock är 6.5 ett mellansteg jämfört med WM 7. Det är en uppgradering av 6.1 och väntar man sig det vilket jag gjort hela tiden fungerar det mycket bra.

6.5 har varit ett klart lyft för mig och jag tänker inte gå tillbaka till 6.1. Gillar man inte Titanium går det att avaktivera, gillar man inte startmenyn kan den helt ersättas med QuickMenu (görs i inställningarna). Kör man i det läget har man fortfarande ett nyare system än 6.1 vilket är fördelaktigt.

När det gäller TF3D ihop med WM 6.5 - invänta version 2.6 som är optimerad eller kör (men var beredd på buggar) 2.5. HTC kommer att "skinna" betydligt fler inställningar m.m i 2.6 - den 2.1 som finns i Valkyrie 2.8 är optimerad för 6.1 som skrivits.

Det vore förövrigt bra med en motivering av vad som är så mörkt med X1 och Valkyrie 2.8 - jag kör den själv och min X1 fungerar mycket bra. Dock kör jag mest 6.5 och inte så mycket TF3D men den är avsevärt stabilare än stock-ROM.

När det gäller det grafiska i 6.5 har jag lite svårt att se några direkta problem heller. Motivering vore trevligt.

Jag köper att man inte gillar utseendet (går dock att byta teman) men WM 6.1 har ständigt anklagats för att se "gammalt ut" - MS har således fräschat upp det.

Skall man ha ett prydligare gränsnitt är det Hildon som gäller - åtminstone om man tänkt ha lite kraft i det (ja, det är ursprungligen utvecklat för Communicator).

Postad 06 augusti 2009 - 09:15

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Men ärligt talat, har precis installerat senaste Valkyrie och kan inte låta bli att undra om det är en beta? Mycket knappar osv som inte fungerar, t.ex. när man öppnar settings så ser man knappar under knapparna som gör det hopplöst att se vad man ska trycka på. Sen tycker jag personligen att den här nya grejen i WM6.5 med att ikoner ska ligga i olika höjd är en klar försämring och överlag har hela gränssnittet blivit tom ännu rörigare än innan.

Vilka Settings talar du om?

Hos mig ser Settings i TF3D helt normalt ut. Likaså ser det normalt ut i Windows egna inställningar. Däremot testade kocken att ha en "skuggad" startmeny i 2.8.5 - det kanske är den som stör.

Sedan vore en beskrivning av vad som är "rörigt" bra. Enda gången det är rörigt är då man installerat alla sina program och låter dem ligga i startmenyn utan sortering. Jag sorterar alltid mina program i mappar, konfigurerar softkeys m.m och då fungerar det snabbt.

Har även sett att S60 anklagats för "rörighet" av samma skäl, många kör med programmen huller om buller och måste bläddra hysteriskt för att hitta rätt.

Det verkar som att jag får ta lite skärmdumpar på hur mitt WM ser ut nu och förklara. Återkommer.

Postad 06 augusti 2009 - 09:42

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Vilka Settings talar du om?

Tycker Crest summerat det hela ganska bra, det är helt enkelt för mycket som inte fungerar. Men det kanske är så att det aldrig är tänkt som mer än en betaversion, har inte orkat läsa igenom hela tråden på XDA, isf är det ju mer ok men ändå ett faktum. Jag leker visserligen en hel del med mina telefoner när jag har tid, en ett grundkrav är ändå att grundfunktionaliteten ska finnas där utan problem, och det känner jag inte att t.ex. Valkyrie uppfyller ännu.

En annan liten fundering som jag alltid haft, om det nu är så att det finns en massa bra program och annat som gör användarupplevelsen mkt bättre, hur kan det komma sig att nästan inga kockar har dessa påslagna default? När jag laddar på en custom rom så gör jag det inte bara för att få et nytt OS, utan att jag hoppas att den som gjort romen också letat upp en massa bra och smidiga program samt grundkonfigurerat dessa i ROMen för oss som varken har tid eller ork att leta runt nätet hela tiden efter dessa, men förvånansvärt ofta är det inte så. Du verkar ju ha superkoll på olika program osv, vad rekommenderar du för ROM som redan default har mkt av det du beskriver? Är din egen ROM nu insomnad?

(Om du vet så får du gärna kommentera om skillnaderna mellan Touch Pro 2 och X1an, då det är en fundering som jag har rätt aktivt just nu, känns som den kanske kan fixa en del av de saker jag idag retar mig på med en större skärm, bra knappar och at skärmen inte är nedsänkt)

Redigerat av Unregistered1413, 06 augusti 2009 - 09:43.

Postad 06 augusti 2009 - 09:59

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har känt på en TP2 och den är en bra modell - men den kör WM.:)

Tycker man inte om WM så kommer man att bli missnöjd.:)

Jag måste även varna stort för att den INTE kan passera för en iPhone eller Androidlur. Den kör WM och väntar man sig något annat än en PDA - KÖP INTE. Väntar man sig en iPhone - köp en iPhone istället. Annars är risken stor att en bra produkt sågas i onödan eftersom förväntningarna inte uppfylls.

Jag ser ingen större anledning att köpa en TP2 idag - om man redan äger en X1. Man får visserligen en större skärm men samma standard (WVGA) och samma generations hårdvara med CPU m.m. TP2 är i mina ögon i praktiken en X1 med större skärm, ingen optisk pad eller styrkors och identisk mjukvara med X1 (gäller custom ROM).

Eftersom HTC är på G med 1 Ghz Snapdragon och priserna på TP2 är obegripliga i Sverige (6500 kronor, en X1 får man för runt 5000 - för dyrt för identisk hårdvara och i praktiken mjukvara) - är det mycket bättre att avvakta och sedan köpa en "generation 2010", alltså höstens modell. Att köpa en 528 Mhz-modell för 6500 kronor och sedan bli akterseglad inom några månader av en rejält uppdaterad HTC Firestorm o.dyl (det går även rykten om en ny modell kallad HTC Touch Pro HD) är ingen god idé. Än mindre om man redan har en X1.

Personligen gillar jag HTCs Diamond/Touch Pro och Firestorm-design skarpt. TP2 är väl bullig jämfört med ursprungliga TPn som förövrigt har det bästa tangentbordet jag använt på en mobil. En TP (Raphael) är överlägsen X1 ifråga om tangentbord. Det gäller anslagskänslan i tangenterna.

För min del så är ett grundkrav att nästa nalle, alltså X1ans ersättare hos mig, skall ha 1 Ghz CPU, Windows Phone Premium (WM7) som standard, vara en HTC (för XDAs skull) och gärna klara 720p videoinspelning med god kvalitet (Omnia HD har visat vägen). RAM bör vara generöst med i.a.f 512 MB, skärmen en WVGA och i.a.f 3,5 tum.

Det är en rimlig utgångspunkt för 2010 års modell. X1 och andra 528 Mhz-modeller betraktar jag som state of the art 2009.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 06 augusti 2009 - 10:18.

Postad 06 augusti 2009 - 10:16

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Nu kommer lite skärmdumpar.

Postad bild

Här har vi Titanium med cHeroClock överst. Mycket bra klocka och med väder (dra fingret åt sidan så skrollas vädret fram).

Postad bild

Detta är TitaniumWeather - en mycket trevlig liten plugin med möjlighet att skrolla fram dagsväder m.m.

Postad bild

TWolf Multiplugin 1.6c är en mycket bra plugin för systeminformation, väder/tid, nya meddelanden och bildvisning. Systeminformationen ses här.

Postad bild

TWolf Multiplugin 1.6c med bildvisning. Det går att ställa in exakt vilken mapp den skall visa bilder från.

Postad bild

WM 6.5 startmeny med egen sortering. Jag föredrar fyra ikoner i rad och gillar även honeycomben - därför har jag installerat gtrab SEX1 startmenu enhancer 4 som har givit menyn detta utseende. Ikonerna har jag bytt ut själv med hComber och Glass Icons. Några är standard i Valkyrie 2.8 Firestorm.

Postad bild

Här är QuickMenu i full fräs. Startmenyn har jag organiserat själv och jag kör omväxlande med detta program eftersom jag gillar denna klassiska meny samt den nya ikonväljaren s.a.s. QuickMenu påminner mig starkt om Apples gamla Applemeny i Mac OS 7/8/9 som jag konfigurerade på samma sätt när det begav sig.

Postad bild

Här har vi SecondToday igång. Några klassiska WM 6.5-plugins är aktiverade såsom SPB PhoneSuite, SPB News och Homescreen++.

Postad bild

Detta är min TF3D2-startskärm. Ikonerna kallas Touch of Color icons, klockan kommer från temat Dusk för HTC Blackstone och bakgrunden från Tesalat Laser Theme för Blackstone.

Jag kan bara konstatera att WM 6.5 fungerar utmärkt hos mig och det gör vad jag förväntar mig att det skall göra. För min del ett klart steg framåt för PDA-hantering jämfört med min E90 (dock gillar jag Nokias S80 som jag har i min 9300i skarpt - mycket bra gränsnitt).

När det gäller Settings i TF3D beror bortfall av alternativ på att TF3D 2.1 inte är optimerat för WM 6.5 - det krävs minst 2.5 eller ännu bättre det kommande 2.6 innan HTC har hunnit "skinna" alla inställningar rätt. För mig är det inget problem, jag sköter alltid inställningarna med MS egna program. TF3D för mig är mer en pluginhanterare ungefär som Titanium.

Postad 06 augusti 2009 - 10:56

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
AVR4000: Finns det någon short track att kunna testa just din konfiguration, typ bara genom att ladda på en Custom ROM osv, eller kanske du kunde tänka dig att på något sätt spara din konfiguration som en custom ROM (om det nu går)? Känner inte att jag själv har tid och ork att optimera min X1a men vill gärna ge den chansen under optimala förutsättningar, ladda på en ROM och kanske lägga ner nån timme på anpassningar är väl smärtgränsen. Kanske någon QuickStart guide typ?

Som kanske framgått så vill jag gärna ge både X1an och WM chansen att imponera på mig, för jag lockas i sig av alla möjligheterna med telefonen/OS:et, men än så länge har det alltid känts som om kampmomentet är på tok för stort, även för mig som är en senior systemutvecklare med mera och alltså inte direkt rädd för teknik och datorer....

Postad 06 augusti 2009 - 12:20

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Min konfiguration går, när man väl kommit igång, snabbt att göra (och den kan sparas för framtida bruk, i.a.f delvis).

Anledningen till att de ROM som finns skiljer sig totalt mot min konfig är att det kräver mycket omfattande pill med specialanpassade cabar och inkokning av verktyg under ständig uppdatering m.m för att komma dit. Bara det att ändra en massa cabfiler för att de skall lägga sig i "rätt mapp" etc är ett oerhört jobb.

Checklista på verktyg och installation av min konfig är:

1. TFDetacher. Kopplar loss TF3D och gör det körbart som ett program, alltså inte som todayplugin.

Börja med att installera TFDetacher när nallen är klar med konfigurationer. I TFDetacher går det att välja om TF3D skall starta automatiskt eller om man vill dra igång det manuellt.

2. Installera AE Button Plus.

Konfigurera höger softkey med "toggle TouchFLO" vid lång tryckning.

3. Om TF3D körs, stäng av det. Installera Tesalat Laser Theme och Dusk analog clock. Installera också Touch of color icons. Starta om nallen.

4. Installera SecondToday. Det finns en panelversion också för det programmet. Jag kör den men för tillfället bråkar panelen med SecondTodays alias och jag orkar inte köra hardreset för att lösa det. Väljer man att inte installera panelen tar man AE Button Plus och kopplar SecondToday till vänster softkey, lång tryckning.

När SecondToday installerats aktiverar man olika plugins av 6.1-typ på samma vis som man normalt gör. Dock måste programmet vara startat för att aliaset "SecondToday Settings" skall ta en till inställningarna.

5. Avaktivera Titanium (Windows Defaultplugin) och installera Titanium Weather 4.2 wep, TWolf Multiplugin 1.6c, cHeroClock, cCommManager, cNitrogen eller Sliding Albums och vad man nu föredrar.

6. När detta är installerat kör man cHome Editor för att få pluggarna i önskad ordning. cHeroClock har jag alltid överst. TWolf 1.6c konfigureras med dess eget program (kräver Adobe Flash Player 7) där man också ställer in sökvägar till mapparna.

7. Installera panelversionen av SPB MS 3 och ta bort "spbmobileshell.txt" från dess mapp i Program Files på C:. Det finns även en fix för meddelandefunktionen eftersom den är ändrad till den koreanska leverantörens meddelandeprogram som inte finns i övriga länder.

8. Installera Showcase taskmanager 1.01b. Koppla den till en softkey (dubbeltryckning).

9. Installera QuickMenu och när det är klart, koppla bort visning av batteriikonen och dess task manager - annars krockar ikonerna i högra hörnet med Showcase.

10. I Windows/Start Menu/Program - sortera upp programmen. Denna sortering kan säkerhetskopieras för framtida bruk (så behöver man inte göra om det med nya ROM eller hard reset).

11. Byt ikoner med hComber (påverkar startmenyn).

12. Installera gtrab SEX1 Start Menu Enhancer för att få fyra ikoner i rad i startmenyn. Avskyr man honeycomb finns det en WOH-version (WithOut Honeycomb). Jag kör som synes med honeycomb, alltså den version som saknar WOH i namnet.

13. Installera NueDynamicClock och NueClockControl - ställ in klockfrekvensen på 528 Mhz och för batterispar kan 256 Mhz användas med släckt skärm. Det sistnämnda ställs in i DynamicClock.

Detta är de konfigureringar jag brukar göra och jag ser ingen anledning för mig att klaga på systemets funktion eller prestanda.

Min X1 med systemet konfigurerat som jag vill ha det är den överlägset bästa handdator jag haft och jag har inget att klaga på. Skulle jag önska mig något i.s.f hade det varit en menyknapp som min Nokia 9300i har där rullgardinsmenyerna kommer fram överst på skärmen - samt flikvy (från S80/9300i) där man kan ha god översikt och redigera poster genom att tabba sig till högerfliken.

Det enda gränsnitt jag har använt som jag anser MS kan lära sig av är framförallt S80 som är mycket funktionellt. Dock är de funktioner jag efterlyser "S80-specifika" men de hade varit bra att ha i WM.

Jag hade också gärna sett gränsnittsväxling kopplat till slidefunktionen för tangentbordet. D.v.s ett särskilt enhandsgränsnitt i stängt läge och PDA-gränssnitt med tangentbordet framskjutet. Ungefär som P-serien med luckläget.

OBS!! Sortera startmenyn INNAN softkeys mappas med AE Button Plus!!! I annat fall kommer inte aliasen som kopplas till knapparna att fungera och felmeddelanden dyker upp. T.ex blir det problem om TFDetacher ligger direkt under Program - ställer man in knappen med den placeringen och sedan flyttar TFDetacher till Tools exempelvis slutar mappningen att fungera. Sortera därför startmenyn INNAN softkeys mappas.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 06 augusti 2009 - 12:23.

Postad 06 augusti 2009 - 12:55

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Är det jag som börjar bli gammal och grinig men känns det inte som mycket i Windows Mobile och de olika Custom ROMs är överdesignat? Typ nån hysterisk bakgrundsbild i menyer och annat som gör text svårläst även för den med perfekt syn, onödigt komplicerade ikoner, hysteriska färger osv. Det känns helt enkelt inte seriöst för någon som mig som vill använda telefonen för "business"

Alltså ärligt.

Under hela tiden jag använt och köpt mobiltelefoner har det varit ett ända långt gnäll på användarna om utseendet på ikoner och bakgrunder och "seghet" och....

Ikoner och bakgrunder går att BYTA UT på alla vettiga plattformar om man absolut inte står ut med en specifik design. Man måste alltså inte lagstadgat ha en julgran i telefonen om man absolut inte vill.:)

På de lurar jag haft har jag alltid bytt bakgrund o.s.v. Det är mycket enkelt egentligen:

Problem 1: bakgrunden är skrikigt rosa. Lösning: byt bakgrund till en vacker naturbild t.ex.

Problem 2: jag står inte ut med ikoner med fler färger än svart och vit. Lösning: byt ikoner till svartvita.

Problem 3: Microsoft har varit dumma och placerat ikonerna på olika höjd i startmenyn i 6.5. Lösning: installera QuickMenu och deaktivera systemets egen startmeny.

Förlåt men ibland undrar jag vad problemet är. Man behöver inte ha fula bakgrunder och ikoner om man inte vill. De går som sagt att byta ut och påverka med teman.

Sedan är frågan: vad exakt är "business" ? Jag köper rakt av att man vill ha ett mer stilrent utseende - således annan bakgrundsbild t.ex och installation av annat tema.

Om det är någon produkt som är blingbling så är det iPhone. Men samtidigt har hypen kring den bidragit till ge mer blingbling åt gränsnitten. Dock kan man avlägsna blingbling från bra gränsnitt.

Postad 06 augusti 2009 - 13:11

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Alltså ärligt.

Under hela tiden jag använt och köpt mobiltelefoner har det varit ett ända långt gnäll på användarna om utseendet på ikoner och bakgrunder och "seghet" och....

Ikoner och bakgrunder går att BYTA UT på alla vettiga plattformar om man absolut inte står ut med en specifik design. Man måste alltså inte lagstadgat ha en julgran i telefonen om man absolut inte vill.:)

Självklart kan man byta ut det mesta, det jag anmärkte på var att defaultdesignen på många av dessa Custom ROMs (men absolut inte alla) gör att iaf jag lätt får känslan av att det är nån 15 årig hacker som gjort dem, vilket gör att jag känner viss tvekan. När man dessutom pangar på med påståenden som "100% bugg free", "faster than anything else" osv. så minskar inte den känslan direkt. Men det är som sagt min högst personliga åsikt, och jag har all respekt i världen för att andra kanske tycker det är supersnyggt och att det jag gillar är jättetrist och tråkigt.

Jag kan inte låta bli att dra lite paralleller till tiden då webben var ny, och 90% av alla webbsidor använde precis alla möjliga koola nya funktioner som fanns bara för att det gick, vilket ledde till webbsidor som var rent hopplösa att använda som mer än designexperiment, helt i onödan. Vem som är 30+ minns t.ex. inte med fasa <blink> som användes frenetiskt på webbsidor på den tiden :)

Postad 06 augusti 2009 - 13:15

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
hur får man fram analgoa klockan i "htc" menyn i Valkyria.. har installerat CABen men hittar inte vart jag byter nånstans

Postad 06 augusti 2009 - 13:23

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Hos mig brukar den önskade klockan dyka upp automatiskt efter installation. Jag installerade Duskklockan med TF3D avstängt och sedan var den klar då jag startade om.

Därför har jag inte forskat i klockbyte i TF3D eftersom det normalt sköts då caben installeras.

Angående defaultdesignen i ROMar: jag har inte upplevt några problem med de jag kört, ofta byts ikoner o.s.v ut eftersom användarna begär det av kocken.

När det gäller buggfrihet skrivs det i tråden om en ROM inte fått några direkta omdömen om buggar. Är det betaversioner står det i trådarna såsom "don´t expect a fully working ROM - it will not be".

Sedan spelar det som jag ser det ingen roll hur ikonerna ser ut - gillar man inte utseendet byter man. Att som kock ta fram 10 olika ROM med olika teman är mycket tidskrävande. Någon vill ha ett utseende, en annan något annat - det går inte att tillfredställa alla.

Postad 06 augusti 2009 - 16:24

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Min konfiguration går, när man väl kommit igång, snabbt att göra (och den kan sparas för framtida bruk, i.a.f delvis).

Anledningen till att de ROM som finns skiljer sig totalt mot min konfig är att det kräver mycket omfattande pill med specialanpassade cabar och inkokning av verktyg under ständig uppdatering m.m för att komma dit. Bara det att ändra en massa cabfiler för att de skall lägga sig i "rätt mapp" etc är ett oerhört jobb.

Tack för att du tog dig tid att göra sammanställningen, ska testa det när jag får en möjlighet! Rekommenderar du att man då utgår från senaste Valkyrie Firestorm ROMen i grunden? Inga större buggar etc. att rapportera om i ditt förslag till konfiguration?

Postad 06 augusti 2009 - 17:58

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag tror inte att man behöver låsa sig till just Valkyrie men min konfiguration fungerar utmärkt på den. Har inte konstaterat några buggar relaterade till den.

Vad jag gillar med WM är att det går att anpassa som man vill ha det. Den konfiguration jag beskrivit ovan är det hittills mest effektiva jag använt. Det krävs dock en del experimenterande innan man hittar den bästa lösningen.

Postad 06 augusti 2009 - 18:38

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Windows Phone 23022 är här

Dags således att invänta ROMar med build 23022 - som jag uppfattar saken är det den "färdiga" versionen av Windows Phone.

Postad 06 augusti 2009 - 18:42

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Jag tror inte att man behöver låsa sig till just Valkyrie men min konfiguration fungerar utmärkt på den. Har inte konstaterat några buggar relaterade till den.

Vad jag gillar med WM är att det går att anpassa som man vill ha det. Den konfiguration jag beskrivit ovan är det hittills mest effektiva jag använt. Det krävs dock en del experimenterande innan man hittar den bästa lösningen.

Jag tror att delar av min tveksamhet till WM beror på att jag inte vill hålla på och plocka fram pennan (lite osäker på exakt varför faktiskt, det känns fel även när jag sitter vid ett skrivbord) och då blir WM lätt väldigt plottrigt. Sen har jag ju som sagt en 17" laptop och där kör jag ju också Windows men där känns det mycket mer rätt. Dvs, Windows känns fortfarande väldigt mkt som en dator-OS snarare än ett telefon-OS, och där har naturligtvis en minidator i form av en telefon svårare att konkurrera med en fullstor dator när det gäller användbarhet osv.

Postad 06 augusti 2009 - 18:56

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det är därför man behöver segmentera marknaden. En del av denna marknad är för PDA eller laptop replacements - alltså produkter som är så funktionella att de kan ersätta en bärbar dator för de som inte vill släpa på en sådan.

En X1 kan - om det anses nödvändigt - kopplas till en Celio Redfly mobilterminal vilket då löser komforten.

Penna och små ikoner och menyer som inte slösar med utrymmet på skärmen är prio hos en PDA som skall kunna ersätta en bärbar dator. Det gör dock att ett alternativt enhandsläge behövs för användning på "språng".

Har man en bärbar dator med sig hela tiden finns det ingen anledning att köpa en PDA med qwerty och WM. Då har man ingen användning för funktionaliteten. Då är det bättre att köpa en smartphone med T9-knappsats.

För min del är laptops enbart klumpiga och osmidiga, därför föredrar jag en fickvänlig lösning - som kan expanderas med fullt tangentbord etc de gånger det är lämpligt.

Har man INTE tänkt ersätta sin bärbara dator utan har den med sig överallt - då är det en T9-modell som gäller för effektivitet.

Den dag fixeringen vid iPhones gränsnitt dämpas och det står klart att olika OS och produkter riktar sig till olika användare kommer världen ett steg framåt i utvecklingen. På en mobil enhet är kraven HELT OLIKA för olika profiler till skillnad mot datorer som är mycket enhetliga.

Postad 06 augusti 2009 - 19:10

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
I korthet är det dessa koncept som gäller - alla är lika bra MEN för olika användare.

*Telefonformat. T9 används för textinmatning. Ingen pekskärm. Enhandsläge är prio 1.

*Telefonformat med pekskärm. Enhandsläge är prio 1 men viss handdatorfunktionalitet adderas för ökad kraft.

*Touchtelefon. T9-knappsatsen har ersatts av en pekskärm. Enhandsnavigering är prio 1 och skärmen används därför till att visa stora knappar och menyer. Konceptet är tänkt för de som vill ha en medielur med stor skärm för t.ex filmvisning men samtidigt har enhandskomfort. iPhone med multitouch-teknik är en bra produkt i segmentet telefonformat med pekskärm.

*Handdator. Gränsnittet bör vara optimerat för effektiv skärmanvändning och tvåhandskontroll. Qwerty-tangentbord bör finnas för snabb textinmatning. Produkten ersätter i många fall en laptop och bör ha "datorfunktionalitet" och principer.

Ett alternativt gränsnitt för enhandsmanövrering bör finnas - enheten är alltså två i en. Detta för att handdatorn även skall vara en smidig telefon för de som tänkt slå ihop dessa enheter.

Dessa enhetstyper är det som passar olika kunder. Problemet uppstår när handdatorer sågas p.g.a annorlunda gränsnitt än touchtelefoner. Det är okunskap och inskränkthet att kräva att en handdator skall ha ett dumt enhandsgränsnitt i alla lägen.

För att vara effektivt i datorrollen krävs datorstil och upplägg.

När jag skriver "dumt gränsnitt" syftar jag på att ett gränsnitt som är avsett för enhandsnavigering per automatik förlorar mycket effektivitet jämfört med ett UI för två händer. Med två händer medges helt annat skärmutrymme, genvägar m.m.

I praktiken innebär det att bra gränsnitt bör kunna växlas mellan enhandsläge och tvåhandsläge beroende på situation.

Tyvärr är insikten om behovet av kombinerade enhands/tvåhandsgränsnitt dålig idag beroende på okunskap.

Postad 08 augusti 2009 - 13:01

Sweelda
  • Sweelda
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jag ska sälja min X1 men hittar inte var jag systemåterställer telefonen? Det torde väl vara det smartaste sätt att radera allt?

Redigerat av Sweelda, 08 augusti 2009 - 13:02.

Postad 08 augusti 2009 - 13:25

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Jag ska sälja min X1 men hittar inte var jag systemåterställer telefonen? Det torde väl vara det smartaste sätt att radera allt?

Start/inställningar
Under någon flik finns "Rensa lagrat"
Klicka på det valet och slå in koden som står där.
Tryck sedan på Ja.

Postad 08 augusti 2009 - 13:35

Sweelda
  • Sweelda
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Tack crest! :)

Postad 09 augusti 2009 - 14:07

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Är det bara jag som irriterar mig nåt oerhört på att skärmen på X1an är nedsänkt? Förstår inte hur dom tänkt med tanke på att WM ju måste vara det telefon OS som främst kräver att man ska klicka ända ute i kanterna, t.ex. för att komma åt startnemyn. Lär ju vara lite svårt att fixa via mjukvaruuppgraderingar också :)

Postad 09 augusti 2009 - 21:19

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
s*ta* va mycke mindre batteri den drar när den är flashad!!!! Har dock fortfarande inte lyckats installera tomtom, den vägrar.. står bara och tuggar

Postad 10 augusti 2009 - 06:37

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Har du tidigare haft TomTom installerat? I telefonen eller på minneskortet?

Om det låg installerat på minneskortet ligger det kvar där. Då är det bara att göra en genväg till programmet som du kan ha i startmenyn.

:)
Patrick

Postad 10 augusti 2009 - 06:45

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Hej på er!
Hur katten gör man när telefonen laddat ur helt? Hade ett samtal igår kväll och batteriet drog ur helt. Det kom en varning och så dog telefonen. Den vill inte ladda trots att den suttit i hela natten. Det lyser rött om startknappen men jag får den inte att reagera på något annat sätt.
Tacksam för hjälp!

Det löste sig! Nu plötsligt startade den och har börjat ladda. Skumt!

Redigerat av ThomasX1, 10 augusti 2009 - 07:19.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.