Har letat runt efter var jag kan få tillbaks åäö och standardutseendet men vart jag klickar in så står det svenska, språk o.s.v.
Nån som har lösning?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Startad av
sefors
, Jul 04 2009 18:37
9082 svar till detta ämne
9 relaterade trådar
Postad 02 May 2010 - 11:33
Jag har problem med tangentbordet. Efter många öl igårkväll och grejjande med mobilen så har jag numera ett engelskt tangentbord med ett för mig ickebekant utseende i handcent, webbläsaren o.s.v.
Har letat runt efter var jag kan få tillbaks åäö och standardutseendet men vart jag klickar in så står det svenska, språk o.s.v. Nån som har lösning? Postad 02 May 2010 - 12:11
hejsan igen...
testade att conventera en film...ställde in att formatet skulle va 854x480 som är skärmens mått..men blev bara en liten ruta i skärmen...va ska jag ställa in för format så bilden täcker hela skärmen? åh glöm det,såg att jag ställde in fel mått..testar igen.... kanske en dum fråga..men vilket format är bäst att ställa in..finns det nått som ger bättre bild än 854x480 Redigerat av Unregistered8244c3d5, 02 May 2010 - 12:26. Postad 02 May 2010 - 12:46
Finns det ngt program som klarar att visa vanlig xvid, divx ?
och isåfall hur flyter det på X10an ? Postad 02 May 2010 - 16:17 Är det samma tangentbord som innan så går du in i inställningar för språk och sånt, där finns standard, tryck på den och ändra språk där. Annars får du hålla inne på valfritt textfält och byta input. Postad 02 May 2010 - 16:29 Yxflash finns. Men det funkar inte så jättebra. Plus att det kostar en hundring. Postad 02 May 2010 - 17:23
Har lagt in jonas htc tgb men får inte åäö att fungera. Det går ju att välja dom och kommer med i förslagen men de kommer inte med i orden där jag skriver utan blir bara utan prickar. Är det nåt som jag gör fel månne?
Postad 02 May 2010 - 18:54
SKulle folk som använder Astro kunna göra mig en tjänst?
Om ni går in under Tools och Process Manager, har ni också att com.sonyericsson.learningclient står som Foreground? Tack på förhand Postad 02 May 2010 - 19:05
Ja det stämmer här också
Nej det blir bara dorr i texten t.ex facebook. I förslaget blir det ju dörr men tappar ju ö till o i texten Redigerat av ormetkruper, 02 May 2010 - 19:04. Postad 02 May 2010 - 19:06 Stämmer här med. Antar att det är den som lär sig ansikten och sånt. Men det är lite överflödigt. Speciellt när den jäveln tar 11,5MB RAM. D: Postad 02 May 2010 - 20:21 Om du trycker på förslaget dörr också? Är det dörr som är grönmarkerat? Postad 02 May 2010 - 20:33
Tack för de snabba svaren Postad 02 May 2010 - 22:37
Ja det blir så även när dörr är grönmarkerat och jag trycker på det. Postad 02 May 2010 - 23:49
Tack! Funkade perfekt med det andra alternativet. Postad 03 May 2010 - 07:16
Konstaterande om MW600:
Reparerar du mjukvaran via i telefon via Update Service så lirar hedasetet bra med telefon, du kan byta låter, spola & play/pause. Men telefoner är inte lika snabb efter reparationen. Gör du sen en återställning av telefonen via telefon menyn så går telefonen snabbare men då har du problem med headsetet igen, kan inte byta låt, spola & play/pause. Påtalade detta för SE supporten, men de hade ingen vetskap om detta. Pest eller kolera..... Postad 03 May 2010 - 07:48
Vad är skillnaden mellan att reparera och återställa?
Hur gör man för att återställa? Postad 03 May 2010 - 09:22
Sådär, nu har jag tillslut uppdaterat telefonen. Märkligt nog så om jag kopplar in telefonen till en dator med windows 7 x64 så har det inte funnits någon uppdatering till telefonen. Men av en slump så kopplade jag in telefonen till en gammal bärbar med win xp i fredags och då hittade den uppdateringen. Har precis kört in uppdateringen och allt verkar finnas kvar på telefonen, samtalslogg, sms, inställningar, installerade program etc, och versionen på telefonen är nu .16. Ska nu ta och se om headset funkar fortfarande. Postad 03 May 2010 - 11:17 Som jag har förstått så reparerar man mjukvaran via Update service, man installerar om hela mjukvaran. Återställningen i telefonen gör så den blir fabriks återställd gällande inställningar, standardinställd. Återställning i telefon gör du vi Inställningar - SD-kort och telefonlagr. - Återställ standardinst. Postad 03 May 2010 - 11:26
Har en dator med XP på jobbet, blir sugen på att testa, men vet inte om det är värt det. Postad 03 May 2010 - 11:36
Idag får tjejen sin X10, för er som inte känner igen mig så har jag hängt i denna tråden under flera månaders tid innan X10 kom... intresset dog lite när det visade sig att den inte hade stöd för MT/DT. Hur som helst, ska bli riktigt kul att testa X10... men känns ju sjukt surt att det krockar med Halo Reach-betan... haha
Förlåt, hade inget vettigt att skriva så det här blev väl lite OT. Postad 03 May 2010 - 17:29 Är du fortfarande 'telefonlös' då? Eller har du nyhandlat nånting? Postad 03 May 2010 - 17:53
För er som liksom jag har en drös mini-usbkablar kan en sådan här vara av intresse. http://www.tradera.c...60705_111112046 Hittar ingen aktiv auktion just nu dock.
Köpte den där och den funkar klockrent. Kan väl tillägga att säljaren tjänar sina pengar på den "höga" frakten (39:-, riktig fraktkostnad från Hong Kong är under 3 kr). Fick den iaf för 40:-, klart överkomligt ^^ Postad 03 May 2010 - 20:16 Hur kan fraktkostnaden från HK vara 3kr när ett A4 kostar 5,50 till grannen? Postad 03 May 2010 - 20:46
Till att börja med är det ju ganska dumt att jämföra med svenska posten. Jag kollade helt enkelt hur mycket porto som var på brevet som kom till mig. Postad 03 May 2010 - 20:50
Fast jag tycker också det är konstigt.. alltså rent logiskt sett borde ju posten i HK köpa en utdelningstjänst från posten i sverige när det ska skickas hit. Så att kostnaden blir minst det först HK tar betalt för sin postgång/flygpost och sen vad den post-tjänst i ankomstlandet tar för att distribuera brevet i ankomstlandet. Nu är det ju bra att det inte funkar så i det här fallet.. trolig samma anledning som gör så att det går att ha fri frakt på saker för 3$ från HK på t.ex http://www.dealextreme.com/. (Min favoritsida när det gäller att beställa värdelösa prylar som går sönder efter en vecka..) Postad 03 May 2010 - 22:37
hej alla tänkte bara säga att jag är grymt besviken på x10 skärmen är seg måste trycka ett par gånger eller hålla in. Men dt som stör mig mest är batteritiden ska den inte hålla längre en en dag och då har ja knappt använt den,
det värsta var igår hade laddat den fult innan jag gick o la mig, hade dragit ut ladaren och sen på morgonen när ja gick upp såg ja till min förvånad att det var mindre än 50% kvar kan någon förlara det snälla? sen har ja märkt en annan sak när den är i så kollad villo läge eller va det heter ska den dra massor av batteriet då har inga program som kör ingen wifi på eller nått så när skärmen är svart ska den väll inte förbruka nått eller?? trodde det skulle vara som på iphonen den drar ju knappt nått i villo läge så kan någon förklara för mig är det fel på min X10 ?? P.S ursäkta min svenska men jag hade ig Postad 03 May 2010 - 22:41
har nyligen köpt en x10 och undrar hur jag ska bära mig åt för att kunna se på sånt som svtplay och webtv över huvudtaget????
Redigerat av hedstrom, 03 May 2010 - 23:45. Postad 03 May 2010 - 22:53 Tjena. Ett citat från Swedroid passar sig här: http://www.swedroid....3104#post123104
Vad gäller svenskan så är det aldrig för sent att träna upp den, så om någon påpekar något så är det bara att vara glad över den gratislektion du fått! Redigerat av Unregisteredf89c404c, 03 May 2010 - 22:54. Postad 03 May 2010 - 23:26
hej igen så va ska ja göra för att förbättra min ?? förstod inte riktigt men har ja inte rätt när den är i villo läge så ska den väll inte dra något , tex under natten eller är det ett smyg program som är igång ??
Mvh Johan Postad 03 May 2010 - 23:31 Även om den är i viloläge så fortsätter telefonen hämta ev. mail samt uppdatera Timescape (om du har några tillagda konton där - tex mail). Postad 03 May 2010 - 23:39
så om ja fattar rätt stäng av alla såna där hämtningar och gör det manuelt så får man bättre batteritid har ja rätt
Postad 03 May 2010 - 23:54 Stänger du av all datatrafik så kommer std by tiden att öka. Postad 04 May 2010 - 08:15
He he... är lit lat. Men har visst en X10 som snart är på väg till en, och undrar lite om vad jag skall tänka på för att få den så bra fungerande som möjligt. Min första androidmobbe så att säga? Visst har läst lite, men orkar inte riktigt läsa igenom allt. :-)
Postad 04 May 2010 - 08:47 Börja med att uppdatera den, innan du för över kontakter mm. Sen är det 'bara' att köra på. Ladda ner jonasl´s tangentbord, funkar riktigt bra. Nice, om det stämmer Hur lång stdby har de 'andra' Androiderna (Nexus, Desire mfl)? Postad 04 May 2010 - 08:47
Hur gör man för att ta bort spellistor i MediaScape? Har flera ljudböcker som ligger där men jag har tagit bort alla filer på minneskortet.
Postad 04 May 2010 - 09:35
Kan man göra spellistor i Mediascape? Postad 04 May 2010 - 09:37 Tyvärr inte. Man får göra listorna på datorn och sen överföra till telefonen. Postad 04 May 2010 - 09:51
Tackar, om det går... har ju hört att 3 versionen inte har en uppdaterng ännu... :-) Men tackar för tipsen... :-) Postad 04 May 2010 - 15:39
hej!
har en fundering. vet någon hur man tar bort den där gröna blinkande ljuset från mobilen högst upp till höger? menar när man får ett nytt sms eller missat samtal så blinkar det grönt! jag vill inte det Postad 04 May 2010 - 16:00
Jag kopplade in telefonen till PC Companion idag och fick upp att det fanns en ny programvara till telefonen. Nån annan som fått det och testat... Nån som vet vad som ingår i uppdateringen?
Postad 04 May 2010 - 18:28
Har du tre eller? Postad 04 May 2010 - 19:35
Nä Telia. såg även att jag fått ett mail från dem jag köpt telefonen att jag skulle uppdatera den för att få bättre batteritid. Jag gjorde uppdateringen innan, märkte ingen direkt skillnad och inget försvann. Har iof inte använt telefonen sen sist jag skrev ett inlägg men har bara tappat 4%. Ska bli intressant att se hur batteriet håller sig imorgon... Postad 04 May 2010 - 19:45
Nån som hittat nån ny rolig app/roligt spel? Skulle behöva något att fördriva lite tid med.
/Joel Postad 04 May 2010 - 19:47
Säljer som smör i japan... Har tillochmed slått iphone O_O!!
Sony Ericsson launched the Xperia X10 Android smartphone in early April through the NTT DoCoMo network. The X10, simply known as Xperia in Japan, has gone on to become the quickest selling smartphone in DoCoMo’s history according to a Barclay’s Capital report. It is the best-selling phone on the network in April, scoring even higher sales than the 32GB iPhone 3GS. Postad 04 May 2010 - 20:27
Iphone har väl aldrig sålt bra i avancerade asiatiska marknader, typ japan och sydkorea då den tekniskt sett inte är mycket att hänga i julgran? Men bra att X10an säljer bra iaf! Postad 04 May 2010 - 20:31
Sjysst, kan du kolla vilken "Skapa nummer" och "bandbandsversion" du har i "om telefonen" under inställningar? Postad 04 May 2010 - 20:34 Hojs! Jag tror inte du kan få bort det tyvärr. Har du uppdaterat den förrut, eller är det första ggn nu? Postad 04 May 2010 - 20:52
Skapa nummer är R1FA016 och basbandsversion är 1.0.16 och det är nog samma som jag hade innan.
Det är första gången jag uppdaterar den, men har inte kunnat uppdatera den innan. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |