Verkar faktiskt funka rätt bra. Problemen börjar lätta lite tror jag bestämt.
Men några femtio kilo per hantel blev för häftigt för min del. 35 kilo blev lagom för min del, annars ramlar ju händerna av. Vet inte hur han är skapt den där Zartoc.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 07 July 2014 - 19:33
Har kört ett tag med såna där "shrugs" , eller vad det hette, som Zartoc rekommenderade för whiplashproblem.
Verkar faktiskt funka rätt bra. Problemen börjar lätta lite tror jag bestämt. Men några femtio kilo per hantel blev för häftigt för min del. 35 kilo blev lagom för min del, annars ramlar ju händerna av. Vet inte hur han är skapt den där Zartoc. Postad 07 July 2014 - 19:44
Ja kosten är nog den viktigaste delen av alltihop. Alla kan träna hårt (mer eller mindre) men att äta rätt är något helt annat. Har själv haft en väldigt bra vår, gått upp 3 kg sen nyår och tappat fett. Blir en helt annan sak när man kommer in i det. Följer AldrigVila, mikael hollstens företag, och det hjälper så sjukt mycket med motivationen, både träning som kost. Har tyvärr haft problem med ländryggen, har länge känt att det varit något fel men aldrig riktigt gjort tillräckligt ont för att jag ska tänka på det. Men blev värre i vintras och visade sig vara en låsning som gjort att en del nerver hamna i kläm.. Det är bättre nu men får bli mycket stretchning och lätta vikter på knäböj och marklyft :/
Köp straps. Funderar själv på att köpa det, underarmarna tar slut innan ryggen gör det i dragövningar :/ Postad 07 July 2014 - 19:53 Varför köra så tungt på shrugs? Nu vet jag inte dina förutsättningar men jag kör jämförelsevis med 25 kg-hantlar på axelpress och nöjer mig gott och väl med 25 kg-vikter som mest när jag kör shrugs. Man måste inte kasta upp och ner, goare att köra långsamt och verkligen plåga Postad 07 July 2014 - 20:01
Man klarar mycket vikt i dom och det är gött för egot
Ser även shrugs som bra greppträning med och då är 40kg perfekt för att sätta detta på prov. Kör shrugs på mitt rygg och bicepspass och då sist av allt. Det blir alltid lite tvekande blickar när man kört hantelcurls med 15 kiloshantlarna och sen går över till 40 kg. "Tänker han curla det där? Yeah right! Ah, shrugs..." Redigerat av Birkanoff, 07 July 2014 - 20:03. Postad 07 July 2014 - 20:08 Nä, jag kör lugnt och fint och det känns bra med den vikten. Men jag vet ju i ärlighetens namn inte hur det skall kännas heller. Hur många gånger är lämpligt att köra förresten? Blir 3x12 nu med den vikten. Postad 07 July 2014 - 20:10 Kör tills du dör Postad 07 July 2014 - 20:57
Jag kör inte shrugs men jag kör snatchpulls vilket funkar bra för mig. Brukar inleda med två set lugna reps, mer upprätt rodd än snatch pulls men fortfarande snatchgrepp. Sedan fläskar jag på mer vikt och ökar explosiviteten. Tar riktigt bra på traps och även sida och baksida axlar.
Postad 07 July 2014 - 21:26
Jag är nog inte skapt på något speciellt sätt. Men jag kan säga att man att starkare än man tror. Min polare körde 90kg i åratal. Jag snackade lite med honom och två veckor senare körde han 160
Postad 07 July 2014 - 21:30
Viktigt att inte trycka ner hakan i bröstet när man kör shrugs!, utan man ska stirra rakt fram, annars kommer en sträckning som ett brev på posten
Postad 07 July 2014 - 21:39
Aha tänkte bara säga att jag slog PB i bänk, första gången jag testade bänk och tog 45kg =(
Postad 07 July 2014 - 21:42
@zartok shrugs på 160?! haha beast!
(jag kör på 30... dags att öka känner jag rent spontant) ett litet PS. ang storlek.. Jag passerar Degpojken ibland på väg till och från jobbet. Den enda människan som ser biffig ut i närheten av min jobb-bil. På riktigt alltså. Hulk. (kör en Cheva Express van -2003..) Postad 07 July 2014 - 21:46
Det var min kompis. Jag finns på tuben med högre vikter.
http://youtube.com/watch?v=i51fO0-8ULY Gamla goda tider. Fan så smal och smäck man var :DD Redigerat av Zartok, 07 July 2014 - 21:48. Postad 07 July 2014 - 21:51
haha det där är rätt tungt!
Jag gymmar alldeles för lite.. egentligen. Men det blir ändå 6-9 pass annat i veckan. Mycket calisthenics, thaiboxning och TRX istället. Blir aldrig biff på sånt men jag håller mig i bra trim Postad 07 July 2014 - 21:57
Jag har inte tränat på en månad typ. Först semester en vecka och sen sjukdom. Har tränat två pass sedan midsommar. Men imorgon är jag nog frisk igen.
Och som ovanstående säger, hellre smäck än inget. Man behöver ju inte bli stor, mår man bra har man nått målet imo. Just nu inger jag på 100+, vilket är säkert 15 kilo mer än på videon, hade behövt bli mycket mer smäck själv Postad 07 July 2014 - 21:58
Haha jao samma här. Jag kan inte säga att jag kan skryta med massa vikter och sådant, som jag sade innan första och sista gången jag körde bänk tog jag 45kg två gånger. men jag kan iaf skryta med att jag gör 3 one arm pullups, frontlever i 10sec och 40 explosiva chins utan pendel. Thats the shape i want and have Postad 07 July 2014 - 22:03
Första gången jag tittar in i den här tråden, och det finns nog en anledning till det.. Nu känner jag mej ÄNNU fetare.
Jag har nog haft flest gymkort av alla, men tränat kanske sammanlagt fem timmar i mitt liv. Fast jag är väldigt "jobbstark". Som plattsättare blir det ju några ton i veckan. En vacker dag ska jag också börja träna, och då kommer jag att söka tips och råd här i tråden. Postad 07 July 2014 - 22:06
Haha viktigaste är ju att du hittar något du gillar, jag har testat gym tex och det är verkligen inget för mig, sen börja jag med klättring och jag fick en oerhörd passion för det, nu har jag ju tur att jag jobbar som pt och tränare på ett gym där jag jobbar med något jag verkligen älskar. Testa klättring vet ja Postad 07 July 2014 - 22:07 nu ska vi kroppsviktstränare inte ta över här... men testat med viktväst? H-y-s-t-e-r-i-s-k-t bra! Sätter 6 muscle ups med 16kg extra på mig. Ok, false-grip. Men ändå. Postad 07 July 2014 - 22:08 Såg ut som en badmössa innan jag tittade nogrannare. Redigerat av K1M, 07 July 2014 - 22:08. Postad 07 July 2014 - 22:09
Jag skulle ju bara hänga i det där snöret hela tiden! Postad 07 July 2014 - 22:09 Helt rätt, det här är nog ett bra mycket vettigare ställe att söka kunskapen, iaf i början, än bra många träningsforum där det pruttas förbannat mkt åsikter om ditten och datten Postad 07 July 2014 - 22:09 Jahopp, då får jag väll skryta med 20 chins med 20kg. 2chins med 40kg. min vikt är 66.6kg naken. Postad 07 July 2014 - 22:11 Jäkligt strongt! Ni klättrare är nästan lite galna som oss ninjor. Postad 07 July 2014 - 22:12 Uheuheu, endå fick jag inte vara med i swedish ninja warrior =( Postad 07 July 2014 - 22:13
Vad är "mycket" i squats ??
Asså va squatar ni andra här ?? Redigerat av alex2400, 07 July 2014 - 22:32. Postad 07 July 2014 - 22:50
Brutalt! Bästa jag gjort på kroppsvikt (då 73-74kg) var 13st. Har ju ingen vidare teknik men sträckte ut fullt i botten och sen hakan upp till stången.
Dubbla kroppsvikten är väl ganska bra. Själv har jag tagit 150 i böj, då på 78-79kg kroppsvikt. Sedan är det ju relativt också, vad man har för mål osv. Postad 07 July 2014 - 22:52
Mycket är vad subjektivt. Mycket är ditt maxrep. Mitt nuvarande PB är 150 som jag faktiskt satte nu undet deff. Får se vad det blir nu när knät är bra igen och jag kommer igång med bulken. Postad 07 July 2014 - 23:20
Såg precis en dokumentär om en kärring som gick ner 358 kilo. Det kan ni ta era jävla deffare!!
Postad 07 July 2014 - 23:21
Där har vi en bulkperiod som heter duga Postad 07 July 2014 - 23:33
Tror jag hörde den dokumentären i bakgrunden här hemma, orkade dock inte kolla. Så feta människor tycker jag är något äckliga. Postad 08 July 2014 - 05:52
Ja där kom klättraren fram med sin uthålliga rygg 40 st korrekta (utan sving) chins är fan bra. Har inte testat hur många jag gör på väldigt länge, gjorde 26 förra våren men de sista var nog inte så fagra. Brukar träna typ 5x5 med 30kg men varierar lite under settens gång, vissa lite tyngre och ibland lättare. Failade min maxninng i one-rep 60kg extra för typ en månad sen, ska försöka snart igen tror jag Postad 08 July 2014 - 07:09 Det där skulle ju få en normal gaffeltruck att packa ihop. Nä, den där Zartoz är nog gjord av typ Kryptonit. Postad 08 July 2014 - 09:42
Lyfali, du borde ju gå på fitnessmässor och vinna tävlingar. Tror det är typ gymgrossisten som brukar har chinstävlingar där man kan vinna typ 1000-1500kr. Tror den som vann på fitnessfestivalen i vintras gjorde typ 35.
Postad 08 July 2014 - 10:35 Inte så. Såg du mitt inlägg om min polare? Han körde på 90 i flera år, men efter att jag snackade lite med honom gick han upp till 160 på två veckor. Shrugs är en av dom mest mentala övningarna man kan göra på ett gym. När man släpper spärren på vikten så rusar vikten iväg. Trapsen är extremt starka, och även underutvecklade traps är extremt starka. Jag tror att majoriteten av kvinnorna mellan 20 och 30 skulle kunna köra på 60 kilo eller mer och så gott som alla män kan köra på 100 kg. Man vet bara inte om det. Och kroppen gör det psyket säger. Jag har gjort statiska lyft på 390 kg, finns på tuben med 290 i shrugs. Ändå är jag mycket svagare än många här inne. Mitt marklyftsrekord är 150. Birka drar 200 ex. Men i shrugs, som spelar roll i mark är jag garanterat starkare än honom. Men inte för att mina traps är starkare än hans. Han drar ju 200 i mark ffsomgwtfrotflmaoftw! Postad 08 July 2014 - 11:03
Jag har tagit 160 i mark, kört femmor på 230 i rackpulls dock med remmar. Tycker inte riktigt om att dra tunga vikter från golvet, tycker det känns obehagligt på något vis. Typ som att man ska gå av nästan.
Har förvånansvärt nästan ingen träningsvärk i bröstet idag. Känner inte heller av något i axlarna, men triceps är rätt ömma. Idag blir det rygg och biceps. Postad 08 July 2014 - 12:13
Fast du är 10 år yngre och 20 kg lättare också. Lägger man in det så blir mina vikter betydligt sämre i marken.
Postad 08 July 2014 - 12:17
Ja jag går ju ända ner, sen cwp (90grader) med armarna, sen hakan över stången, och likadant tillbaka
Inte intresserad av att varken tävla eller visa mig offentligt för o göra chins. Räcker med att jag tävla klättring när jag var yngre xD. Postad 08 July 2014 - 12:37
Hehe nja 200 har inte gått upp hela vägen än så ligger fortfarande kvar på 190. Men det kommer Har i princip bara kört traps med hantlar så har inte kunnat testa så mycket högre än 40kg men kanske skulle testa att fläska på med stång nu nästa ryggpass. Beställde ett par SBD knee sleeves häromdagen som kommit fram nu. Lämpligt till bendagen Postad 08 July 2014 - 12:49
Sjysst, är det enbart via klättring eller har du specifikt tränat det? Respekt med Muscle-Ups också. Har som mål att en dag sätta det. Inget som jag tränar på idag något men det är något jag vill klara. Nu vart jag sugen på att klättra igen. Har fan inte varit nere på nästa ett år. Postad 08 July 2014 - 13:51
Jag har klarat en otroligt ful muscle up nån gång i tiden. Var sjukt obekvämt och tog en jäkla tid men jag lyckades komma upp över stången, hehe
Postad 08 July 2014 - 14:26
När ni pratar muscle-up menar ni när ni fritt hängande drar er upp och över stången, som en chins men man går hela vägen så att säga.
Eller crossfit varianten när ni pendlar med underkroppen? Postad 08 July 2014 - 14:56 Ja alltså det först nämnda, jag gör inte som en crossfitter. Crossfit har bara massa jäkla nödlösningar på allt för att gåra många åt gången, så som butterflychins tex, det verkar ju fett ovärt.
Nae alltså styrkan jag ha är från klättring, men nu har jag skadat foten och kör ett rehab pass och då gör jag mycket chins och lockoffs, muscle ups och frontlevers och skit också för att träna överkroppen, och nu har min pik ökat explosionsartat. Postad 08 July 2014 - 16:15
Var tvungen att googla vad muscle ups var.
Kom osökt att tänka på den här snubben. En del av det han gör är ju helt omänskligt.. https://www.youtube....h?v=PFCQPCkmHMU Postad 08 July 2014 - 16:20
skall vi börja diskutera insane? https://www.youtube....h?v=RFPsvF3UOdo Postad 08 July 2014 - 16:52
Rätt stark snubbe det där Själv lyckades jag med hela sex stycken chins i början av dagens ryggpass Powerwalk hem idag också. Bestämde mig för att ta trappen idag också istället för att gå vägen runt. Igår orkade jag inte springa upp för hela trappen, körde nog lite för högt tempo då. Tog det aningen lugnare idag och klarade hela trappen upp med lite ork kvar. Nästa gång får det bli lite högre tempo så får vi se ifall jag orkar hela då. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |