När kommer UHD på CD:s Viasatkanaler?
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 13 April 2019 - 18:26
Postad 14 April 2019 - 07:59
Viaplaykontot kommer inte att kosta något utan kopplas till ditt canal digital konto.
Så gjorde jag och det funkar Bra.
Har man en Chomecast ultra funkar det den vägen också.
7B94DFBD-13C4-48EC-9095-E9696F8B82CA.jpeg 137.37K
0 Antal nerladdningar
Postad 14 April 2019 - 16:46
EPG leverantören är ingen höjdare fel program på både Sjuan och TV12 just nu
Hos Telia har de ändrat så det visar rätt program på TV12 nu!!, Golf. Som bestämdes igår kväll, att det skulle tidigare läggas tävlingsstart idag!
Postad 14 April 2019 - 17:01
Vad bra!Tack, nu kommer jag åt Viaplay via appen.
Observera att de ofta lägger ultra-hd sändningar under övrigt. Formula 1 och Fotboll ligger båda där idag.
Redigerat av junkan, 14 April 2019 - 17:02.
Postad 15 April 2019 - 17:00
Dplay appen fungerar inte,bara stå och snurrar..
Hej
Detta är rapporterat till Discovery Networks om du menar dplay appen via OnePlace.
Mvh
Niklas
Och idag är det TV4 som funkar mindre bra i ATV-appen...
Hej
Jag märkte av detta igår också på min apple-tv och vi har felanmält problemet.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 15 April 2019 - 18:16.
Postad 23 April 2019 - 20:26
Nu blir det svart bild efter 10-15 minuter på Kanal 5 på ATV igen.
Hej
Jag får samma fel på min apple tv. Jag felanmäler detta och ser om vi kan lösa problemet ikväll.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 23 April 2019 - 20:43.
Postad 24 April 2019 - 06:45
Fel epg på flertal kanaler under gårdagen. Löjligt d här nu.
På tok för många fel. Tryggt att ha den gamla pålitliga ADB-boxen med tuner för marksänt, där kan man ju i alla fall spela in från SVT när EPG från Canal digital är uppenbart åt skogen, som att ett program helt saknas. Det är ju lite lömskare när programmet visserligen finns med i EPG, men med fel tider.
Postad 24 April 2019 - 08:44
Postad 24 April 2019 - 09:17
Förstört fullt fungerande box.. Samrtboxen funkade klockrent innan de saborerade epgn.
Exakt så är det, och nu vill jag (och många fler) veta vad ni tänker göra åt det här. Så här kan det ju inte fortsätta. Och Niklas, du har en förmåga att inte svara på frågor som är obekväma för dig och CD. Tycker du och klanen på CD att EPG:n fungerar bra? Ser fram emot ett ärligt svar.
Postad 24 April 2019 - 21:11
Postad 25 April 2019 - 00:26
Ska inte behöva ta 4-5 sekunder att få bild när man byter kanal eller att kanalerna inte ens går att få in och hoppar fram och tillbaka på grund av enorm delay. Vilken j*vla skämtbox det här är alltså.
Postad 25 April 2019 - 06:39
Volvo håller medvetet tillbaka lastbilsleveranserna på USA-marknaden då de vill säkra upp kvaliteten först. CD borde göra detsamma, och sedan be om ursäkt till alla befintliga kunder. Men som tidigare sagts, inte ett ord om alla problemen i den senast utskickade kundfoldern. Riktigt dåligt.
Postad 25 April 2019 - 11:26
Jag går nog över till annat bolag i höst som det känns, kanske rent av monterar ner min parabol då den är ful och solblekt. Kommer titta på någon IPTV lösning istället som det känns nu, eller zappa.
Postad 26 April 2019 - 19:28
Postad 27 April 2019 - 17:21
Är det annan layout/vy i appen (ATV) för tv-kanalerna? Alla kanaler listas inte längre i rutnät utan endast i en vågrät rad med kategorier under, går ju visserligen att klicka på ”visa mer” men blir ytterligare ett moment.
Ja tyvärr har de sabbat appen också.
Postad 27 April 2019 - 18:09
Kollade på F1 kvalet via Viaplay idag och då ett par bilar besökte murarna runt banan så fanns det tid att spana in SHL finalen i hockey under tiden. Så istället för att vara smart och titta via parabolen så testade jag CD appen i Apple TV istället.
Det kändes dumt redan när jag startade appen men jag tänkte hur dåligt kan det vara? Det är ju två lag jag struntar i så lite laggig bild kan man klara av ett par minuter.
Fy fasen säger jag bara, maken till lagg i bilden vid panoreringar är ju helt sjukt! Vem klarar av att se hockey på det viset?
Man sitter ju och retar sig på kvalitén istället för att försöka titta på vad som sker i spelet!
Som vanligt är det inget fel i mina inställningar utan detta är tydligen vad man får räkna med för närmare 500kr/mån via appen.
Stackars satar som inte har möjlighet att se detta via satellit!
Bytte tillbaka till Viaplay och även om de också har sina brister så flyter sändningarna på med rätt bildfrekvens och utmärkt flyt!
I övrigt instämmer jag i klagan gällande app layouten. Det är oftast positivt med lite förändring men i CD's fall så lyckas de försämra i princip varje gång ![]()
Postad 27 April 2019 - 18:25
Ser mycket fotboll från CD-appen via ATV utan några lagg alls. Men givetvis bilden inte lika skarp som via parabol. För övrigt så kolla från C moreappen vid nästa match om det laggar. Inbillar mig att den vägen är bättre, det var det i alla fall för något år sedan
Postad 27 April 2019 - 18:33
Får se om jag orkar logga in igen (hade blivit utloggat ur cmore appen i apple tvn så därför valde jag CD appen denna gång)
Har kikat på nån halvlek då å då i fotboll och visst är det bättre. Tyvärr inte i närheten av parabol men det duger på en mindre tv.
Då streamen ofta är klen så ser det verkligen inte bra ut på en 65" tv. Där är tex viaplays UHD sändningar helt i en klass för sig.
Postad 30 April 2019 - 17:07
CD tappade 16000 kunder under Q1
Det löser de på svenskt vis med att avsätta chefen och ge honom en generös fallskärm och sedan anställa en ny
Kunderna betalar!
Postad 07 May 2019 - 10:53
Var hyggligt nöjd initialt men sen har det gått utför, buggig och förändringar till det sämre (bla. GUI).
”EPG:n” är ett skämt, ingen möjlighet att vare sig skapa favoritlistor, dölja kanaler som man inte abonnerar på eller ens flytta om i sorteringen. Fortfarande saknas textning på flertalet kanaler/program.
Postad 07 May 2019 - 20:16
Idag såg jag nåt nytt. OnePlace-mottagaren började jäklas. Den fastnade med stillbilder så jag ringde en tekniker på Canal digital som tyckte att jag skulle göra en fabriksåterställning. Sen var det bara att uppdatera mottagaren, men när den hade laddat ner den nya mjukvaran kom det upp en Android-gubbe med texten FEL!
Redigerat av AC3, 07 May 2019 - 20:16.
Postad 08 May 2019 - 12:30
Hej.
Under dagen kommer en uppdatering för Canal Digital-appen till Apple TV finnas tillgänglig.
Ny appversion: 1.13.0.6.1
Efter att uppdateringen har hämtats kommer man behöva logga in på nytt med en ny loginprocess. Den nya loginprocessen innebär att inloggningen kommer ske genom att skriva in den adress som dyker upp i appen på Apple TVn i en webläsare och logga in därifrån. Det är endast efter nedladdningen av den nya mjukvaran som man behöver logga in på nytt.
Med vänliga hälsningar
Maria
Postad 08 May 2019 - 12:33
Hej.
Under dagen kommer en uppdatering för Canal Digital-appen till Apple TV finnas tillgänglig.
Ny appversion: 1.13.0.6.1
Efter att uppdateringen har hämtats kommer man behöva logga in på nytt med en ny loginprocess. Den nya loginprocessen innebär att inloggningen kommer ske genom att skriva in den adress som dyker upp i appen på Apple TVn i en webläsare och logga in därifrån. Det är endast efter nedladdningen av den nya mjukvaran som man behöver logga in på nytt.
Med vänliga hälsningar
Maria
Uppdateringen innehåller?
Postad 08 May 2019 - 14:05
Idag såg jag nåt nytt. OnePlace-mottagaren började jäklas. Den fastnade med stillbilder så jag ringde en tekniker på Canal digital som tyckte att jag skulle göra en fabriksåterställning. Sen var det bara att uppdatera mottagaren, men när den hade laddat ner den nya mjukvaran kom det upp en Android-gubbe med texten FEL!
Hej, vänligen kontakta vår Teknisk support på telefonnummer 0770-33 22 11. Vi har öppet Måndag till lördag 08-21 och söndag 10-19, för att felsöka. Hälsningar Maria
Postad 08 May 2019 - 15:36
Canal Digitalappen fungerar inte i Apple TV Vad jag än trycker på studssar de tillbaka till "Hem". Har prövat alla val i menyraden samt rensat uppspelningshistoriken. Appen fungerar utmärkt i min padda.
Edit. Man skulle uppdatera appen i App Store. Trodde jag skulle uppdatera i själva appen på skrivbordet.
Redigerat av Huddingebo, 08 May 2019 - 15:56.
Postad 09 May 2019 - 10:25
Får se om jag orkar logga in igen (hade blivit utloggat ur cmore appen i apple tvn så därför valde jag CD appen denna gång)
Har kikat på nån halvlek då å då i fotboll och visst är det bättre. Tyvärr inte i närheten av parabol men det duger på en mindre tv.
Då streamen ofta är klen så ser det verkligen inte bra ut på en 65" tv. Där är tex viaplays UHD sändningar helt i en klass för sig.
1. Gällande C More appen, har du skapat konto? www.cmore.se, du väljer leverantör Canal Digital parabol, fyll i ditt kundnummer, e-postadress, följer instruktionerna och skapar ditt eget lösen.
2. Uppdaterat app på Apple TV, starta appen, efter att appen har laddat får du upp en länk som du måste skriva in på en smartphone/surfplatta eller dator. Du loggar in och sparar.
Hälsningar Maria.
Postad 09 May 2019 - 10:28
Canal Digitalappen fungerar inte i Apple TV Vad jag än trycker på studssar de tillbaka till "Hem". Har prövat alla val i menyraden samt rensat uppspelningshistoriken. Appen fungerar utmärkt i min padda.
Edit. Man skulle uppdatera appen i App Store. Trodde jag skulle uppdatera i själva appen på skrivbordet.
Du laddar ner igen appen på Apple TV. Startar appen, efter att appen har laddat får du upp en länk som du måste skriva in på en smartphone/surfplatta eller dator. Du loggar in och sparar.
Hälsningar Maria.
Postad 09 May 2019 - 10:33
Uppdateringen innehåller?
Nya login-lösningen för Apple TV implementeras i samband med uppdatering till appversion: 1.13.0.6.1
Hälsningar Maria
Postad 09 May 2019 - 11:14
1. Gällande C More appen, har du skapat konto? www.cmore.se, du väljer leverantör Canal Digital parabol, fyll i ditt kundnummer, e-postadress, följer instruktionerna och skapar ditt eget lösen.
2. Uppdaterat app på Apple TV, starta appen, efter att appen har laddat får du upp en länk som du måste skriva in på en smartphone/surfplatta eller dator. Du loggar in och sparar.
Hälsningar Maria.
Jo tack jag har varit kund hos er många år så jag vet hur man loggar in eller skapar konton för de olika plattformarna.
Nu var det ju så att jag hade blivit utloggad från en app och inget annat.
Kul att någon ny från CD är inne här. Ett tips, läs hela tråden innan du svarar på frågor ![]()
Postad 09 May 2019 - 11:46
Ska inte behöva ta 4-5 sekunder att få bild när man byter kanal eller att kanalerna inte ens går att få in och hoppar fram och tillbaka på grund av enorm delay. Vilken j*vla skämtbox det här är alltså.
Hej, kan bero på strömförsörjning till boxen dvs om elkabeln är kopplad till en förgreningsdosa så testa med ha boxen inkopplad direkt till eluttaget, vi har även upptäckt att om fjärren känns seg kan det bero på batterierna, testa att plocka ut och in, eventuellt byta. Annars får du rensa data på boxen. Meny -> Inställningar-> Appar-> Canal Digital -> Rensa data -> OK.
Hälsningar Maria ![]()
Postad 09 May 2019 - 11:53
Jag går nog över till annat bolag i höst som det känns, kanske rent av monterar ner min parabol då den är ful och solblekt. Kommer titta på någon IPTV lösning istället som det känns nu, eller zappa.
Om du funderar på ny
parabol, vi ber dig kontakta abonnemangsavdelning och eventuellt omförhandla ditt avtal, på telefonnummer 0770-33 22 11. Vi har öppet Måndag till lördag 08-18. Du kan även mejla på [email protected].
Hälsningar Maria ![]()
Postad 09 May 2019 - 12:05
Förstört fullt fungerande box.. Samrtboxen funkade klockrent innan de saborerade epgn.
Hej, om du bryter strömmen på boxen i ca 10 sec, du bör få igen programguiden. Eventuellt fabriksåterställning på boxen om signalvärden är godkända.
Hälsningar Maria ![]()
Postad 09 May 2019 - 12:08
Jo tack jag har varit kund hos er många år så jag vet hur man loggar in eller skapar konton för de olika plattformarna.
Nu var det ju så att jag hade blivit utloggad från en app och inget annat.
Kul att någon ny från CD är inne här. Ett tips, läs hela tråden innan du svarar på frågor
Tack för tipset ![]()
Postad 09 May 2019 - 12:19
En seg box som beror på förgreningskontakten 😀 måste vara en fd "hifi försäljare"Hej, kan bero på strömförsörjning till boxen dvs om elkabeln är kopplad till en förgreningsdosa så testa med ha boxen inkopplad direkt till eluttaget
Postad 09 May 2019 - 18:59
Förra gången sämre överskådlighet på kanalerna med extra klick.
Denna gången enbart 5 minuter timeshift på TV4 mot 2 h som det var förut.
När blir det förbättringar?
5.1-ljud
Alla kanaler textade
EPG
Högre bit-rate
Efter snart 20 år som kund så har i vart fall jag börjat leta alternativ.
Redigerat av junkan, 09 May 2019 - 19:00.
Postad 09 May 2019 - 19:05
Postad 09 May 2019 - 20:56
En seg box som beror på förgreningskontakten måste vara en fd "hifi försäljare"
Som elektronik och dataingenjör med mer än trettio års erfarenhet törs jag säga att detta är gediget trams!
Postad 10 May 2019 - 06:12
EPG sträcker sig inte längre än måndag 6:00 på ett antal kanaler, Beror det möjligen på att jag har boxen i ett grenuttag ![]()
Postad 10 May 2019 - 06:50
Min One Place har EPG till nästa fredag morgon och min 500 GB har endast till måndag morgon. Skillnaden är att One Place hämtar sin EPG via internet och inte via satellit. Något för CD att titta på.
Min One Place är kopplad via inte bara ett grenuttag utan två på varandra följande..
Redigerat av Huddingebo, 10 May 2019 - 06:50.
5 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
93 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?