* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 20 August 2011 - 16:09
K_arlstrom
-
K_arlstrom
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
kör trixeo's bantade anna, och så snabb har aldrig mobilen varit Blev dessutom av med skiten jag inte kunde avinstallera tidigare, nu tvekar jag över att lägga in Belle, går det att återställa anna ? EDIT: hittade någonting åt trixeo.. http://forum.dailymo...p?topic=52735.0 om jag inte lyckas lära mig själv ;D
Redigerat av K_arlstrom, 20 August 2011 - 16:10.
Postad 20 August 2011 - 16:33
Unregistered0a756c1f
-
Unregistered0a756c1f
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
kör trixeo's bantade anna, och så snabb har aldrig mobilen varit Blev dessutom av med skiten jag inte kunde avinstallera tidigare, nu tvekar jag över att lägga in Belle, går det att återställa anna ?
EDIT: hittade någonting åt trixeo.. http://forum.dailymo...p?topic=52735.0 om jag inte lyckas lära mig själv ;D
det fungerade bra med den läckta Anna,blir nog att testa ivo777:s läckta Belle,väntar kanske några dagar med det,verkar vara lite problem med den men han släpper uppdateringar,just nu 3;e varianten...
Postad 20 August 2011 - 17:42
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
kör trixeo's bantade anna, och så snabb har aldrig mobilen varit Blev dessutom av med skiten jag inte kunde avinstallera tidigare, nu tvekar jag över att lägga in Belle, går det att återställa anna ?
EDIT: hittade någonting åt trixeo.. http://forum.dailymo...p?topic=52735.0 om jag inte lyckas lära mig själv ;D
Håller på med ett Anna-projekt där alla uppdateringar är installerade, bantade osv... lite mer moddar kommer också. Belle får vänta =)
Postad 20 August 2011 - 17:44
K_arlstrom
-
K_arlstrom
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Håller på med ett Anna-projekt där alla uppdateringar är installerade, bantade osv... lite mer moddar kommer också. Belle får vänta =)
Just fixat svenskt tangentbord till Belle, men letar vad mer som går att göra bättre
Postad 20 August 2011 - 17:52
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Just fixat svenskt tangentbord till Belle, men letar vad mer som går att göra bättre 
Översatt hela Belle och bli kung här vet ja...
Postad 20 August 2011 - 17:52
alllex
-
alllex
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hur? Installerade nyss Belle ( http://forum.dailymo...p?topic=52657.0 ) och är väldigt nöjd.
Postad 20 August 2011 - 18:35
Unregistereda00a3ebb
-
Unregistereda00a3ebb
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Efter uppgraderingen till Anna så ändrades alla ikonerna utom Ovi Butik, någon annan som har råkat ut för samma?  Det spelar ingen roll vilket tema jag använder och jag har testat att installera om uppdateringen utan resultat
Postad 20 August 2011 - 18:42
Unregistered5645b62e
-
Unregistered5645b62e
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Kan någon hjälpa mig med att få igång Ovi butik.
Har uppdaterat till Anna och sen dess så står det bara "Laddar" när jag startar programmet....
Tråden är så lång nu så jag hittar inte om det är skrivit om detta tidigare...
//Surmetarn
Postad 20 August 2011 - 18:47
Unregistered0a756c1f
-
Unregistered0a756c1f
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Hur? Installerade nyss Belle ( http://forum.dailymo...p?topic=52657.0 ) och är väldigt nöjd.
enkelt utryckt tar man svenska från Anna och överför till belle..det fixar man med tråden dailymobile.får se om man hinner testa i helgen.
Postad 20 August 2011 - 18:50
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Efter uppgraderingen till Anna så ändrades alla ikonerna utom Ovi Butik, någon annan som har råkat ut för samma?
Det spelar ingen roll vilket tema jag använder och jag har testat att installera om uppdateringen utan resultat 
Finns en lösning ett par sidor tillbaka, har inte tid att leta upp det själv nu
Redigerat av trixeo, 20 August 2011 - 18:50.
Postad 20 August 2011 - 19:19
Unregistered0a756c1f
-
Unregistered0a756c1f
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
enkelt utryckt tar man svenska från Anna och överför till belle..det fixar man med tråden dailymobile.får se om man hinner testa i helgen.
om man vågar och känner att man fixar det så kan man ändra språk till svenska i den läckta belle.kanske något för trixeo att titta på?.tyvärr kan man bricka telefonen om det blir fel.. http://forum.dailymo...p?topic=52735.0. jag ska försöka någon gång i helgen och flasha med ivo777 3;e version.eller om någon annan lyckas fixa och lägga upp svenska rofs2 ??
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 20 August 2011 - 19:24.
Postad 20 August 2011 - 19:20
sturebyking
-
sturebyking
-
Användare
-
-
124 inlägg
Kan någon hjälpa mig med att få igång Ovi butik. Har uppdaterat till Anna och sen dess så står det bara "Laddar" när jag startar programmet.... Tråden är så lång nu så jag hittar inte om det är skrivit om detta tidigare... //Surmetarn
Hade samma problem som du, försökte i flera timmar och till slut fixade det sig! Gå till den här sidan http://fixqt.com/ och ladda hem både filerna "old" (Juni 01) och "new" (Juni 21) till en PC och kopiera dem till E på telefonen, en "old" mapp och en "new" mapp. Använd filhanterarnen (program-kontor) och kör alla "old" i den ordningen som det står på fixqt sidan. OBS installera på C om du får frågan! Starta om telefonen Kör nu alla i "new" Starta om Sök mjukaruuppdatering via telefonen Installera Anna 1 Starta om Anna 2 Sen funkade min Ovi store! /O
Postad 20 August 2011 - 19:37
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
.
Redigerat av Unregistered1704, 18 May 2012 - 19:59.
Postad 20 August 2011 - 19:46
K_arlstrom
-
K_arlstrom
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Översatt hela Belle och bli kung här vet ja... 
Haha jag har ungefär 0 koll på vad vilka filer gör och hur man gör, läst guiden på dailymobile bara  Hur? Installerade nyss Belle ( http://forum.dailymo...p?topic=52657.0 ) och är väldigt nöjd.
Ska testa köra in uppdateringen nu.. håller tummarna  edit: får inte in den ännu, haha, tänk om jag vetat hur jag ska göra !
Redigerat av K_arlstrom, 20 August 2011 - 19:57.
Postad 20 August 2011 - 19:54
Unregistered0a756c1f
-
Unregistered0a756c1f
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Haha jag har ungefär 0 koll på vad vilka filer gör och hur man gör, läst guiden på dailymobile bara 
Ska testa köra in uppdateringen nu.. håller tummarna 
hoppas det går bra.berätta gärna hur den känns om du lyckas.:-)
Postad 20 August 2011 - 20:17
K_arlstrom
-
K_arlstrom
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
hoppas det går bra.berätta gärna hur den känns om du lyckas.:-)
Följde http://senseapplied....-in-easy-steps/ och nu har jag svenskt tangentbord med belle !! Resten är engelska, men vad gör det mig ?
Redigerat av K_arlstrom, 20 August 2011 - 20:18.
Postad 20 August 2011 - 21:31
Unregistereda00a3ebb
-
Unregistereda00a3ebb
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Finns en lösning ett par sidor tillbaka, har inte tid att leta upp det själv nu
Hittade den här, https://www.minhembi...p;#entry3359106, Tack!
Postad 20 August 2011 - 22:43
JTL
-
JTL
-
Användare
-
-
105 inlägg
Till er som fixat bell kan man gå tillbaka till Anna?
Blåses hela telefonen eller behåller man foton/kontakter (självklart skall dessa backuppas i vilket fall, men ändå)?
Är lite sugen på att testa faktiskt.
Även om det inte är pga av Anna så måste jag säga att jag är jätte nöjd med min N8, en bra kamera är enligt mig mycket mer värt än 1000 appar. Blir en nokia igen nästa gång!
Postad 20 August 2011 - 22:54
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Jag skrev ju tidigare att man kunde ta bort "conversation appl" samt "conversation server" för att på så sätt få split screen. Jag testade detta och kan konfirmera att det fungerar. Efter att man tagit bort dessa två så startar man bara om telefonen och vips så funkar split screen.
Hmm, prövade detta, men det hjälpte inte för mig i alla fall..
Postad 20 August 2011 - 23:06
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Följde http://senseapplied....-in-easy-steps/ och nu har jag svenskt tangentbord med belle !!
Resten är engelska, men vad gör det mig ?
Det var en av anledningarna till att jag inte testat Belle, värdelöst att inte kunna skriva saker med ÅÄÖ i. Jag antar att det inte är sådär 100 än heller, fungerar inte med alla appar med mera.
Postad 21 August 2011 - 01:30
JTL
-
JTL
-
Användare
-
-
105 inlägg
Kunde inte heller hålla mig och installerad bell. Återkommer med utvärdering, riktigt bra mail klient iaf som man kan bläddra i direkt i widgeten! Inga svårt att följa guiden och svenska gick att ställa in direkt i skrivspråk med svensk ordbok! (obs detta kan bero på swype, men det funkar  ) p.s följde denna guide: http://senseapplied....-in-easy-steps/
Redigerat av JTL, 21 August 2011 - 01:35.
Postad 21 August 2011 - 02:07
Unregistered0a756c1f
-
Unregistered0a756c1f
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Kunde inte heller hålla mig och installerad bell. Återkommer med utvärdering, riktigt bra mail klient iaf som man kan bläddra i direkt i widgeten! Inga svårt att följa guiden och svenska gick att ställa in direkt i skrivspråk med svensk ordbok! (obs detta kan bero på swype, men det funkar )
p.s följde denna guide: http://senseapplied....-in-easy-steps/
Har oxå den installerad..ville sig inte med svenskt språk just nu så jag ger upp för idag...men att återställa den har jag lärt mig nu..blev många ominstallationer...  ...ser helt klart annorlunda ut telefonen nu..länka gärna om ni ser något om hur man ändra språk..försökte många gånger med olika guider men fick inte till det..den ville inte ens starta..bara en svart skärm med nokia logga på..god natt..
Postad 21 August 2011 - 07:37
K_arlstrom
-
K_arlstrom
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Till er som fixat bell kan man gå tillbaka till Anna? Blåses hela telefonen eller behåller man foton/kontakter...
Jag blåste hela telefonen när jag la in Anna, men apparna som låg på E: fick jag ha kvar, samt bilderna jag lagt in i mobilen igen. C: formaterades i samband med uppdateringen så kontakter osv fick jag lägga in igen, gick lätt med ovi sync  Det var en av anledningarna till att jag inte testat Belle, värdelöst att inte kunna skriva saker med ÅÄÖ i.
Jag antar att det inte är sådär 100 än heller, fungerar inte med alla appar med mera.
LeCountdown och Spotify fungerar som de ska, Horus och Xenozu lyckas jag inte använda ännu.. Sen har jag inte hunnit lägga in någonting mer, appstoren fungerar som den ska  Har oxå den installerad..ville sig inte med svenskt språk just nu så jag ger upp för idag...men att återställa den har jag lärt mig nu..blev många ominstallationer... ...ser helt klart annorlunda ut telefonen nu..länka gärna om ni ser något om hur man ändra språk..försökte många gånger med olika guider men fick inte till det..den ville inte ens starta..bara en svart skärm med nokia logga på..god natt..
Byta språk på alltihop har jag inte sett någon guide om, svenskt tangentbord var relativt lätt att fixa, kan lägga upp min .rofs2 om du vill ? EDIT: uppe ! http://db.tt/EfNccyC
Redigerat av K_arlstrom, 21 August 2011 - 07:44.
Postad 21 August 2011 - 09:24
Unregistered6b959977
-
Unregistered6b959977
-
Användare
-
-
241 inlägg
Kan någon hjälpa mig med att få igång Ovi butik. Har uppdaterat till Anna och sen dess så står det bara "Laddar" när jag startar programmet.... Tråden är så lång nu så jag hittar inte om det är skrivit om detta tidigare... //Surmetarn
Kolla inlägg 6635, hjälpte för mig iallafall. Men mitt problem återstår. Få tillbaka alla konverationer. har backupfilen men får inte in dem i telefonen. Man ska ersätta den nya cvs filen med den gamla...
Redigerat av Unregistered6b959977, 21 August 2011 - 09:26.
Postad 21 August 2011 - 10:08
Unregistered0a756c1f
-
Unregistered0a756c1f
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Jag blåste hela telefonen när jag la in Anna, men apparna som låg på E: fick jag ha kvar, samt bilderna jag lagt in i mobilen igen. C: formaterades i samband med uppdateringen så kontakter osv fick jag lägga in igen, gick lätt med ovi sync 
LeCountdown och Spotify fungerar som de ska, Horus och Xenozu lyckas jag inte använda ännu.. Sen har jag inte hunnit lägga in någonting mer, appstoren fungerar som den ska 
Byta språk på alltihop har jag inte sett någon guide om, svenskt tangentbord var relativt lätt att fixa, kan lägga upp min .rofs2 om du vill ?
EDIT: uppe ! http://db.tt/EfNccyC
du får gärna lägga upp den.var inga problem alls att få svenska på den läckta Anna.nu får jag upp svenska i nfe men flashningen vill inte.ställer tillbaka till factory står det.jag ger inte upp så lätt men testar gärna din rofs2.kanske lättare med den. :-)
Postad 21 August 2011 - 10:22
ballepalle
-
ballepalle
-
Användare
-
-
117 inlägg
alltså...jag hade lite problem med telefonen nyligen, att den stänger ner alla backgrundsprogram efter en tids inaktivitet. den har inte gjort så tidigare och är väldigt irriterande. tex går det ju inte att använda whatsapp då i princip. hur som helst, jag raderade allt och ominstallerade den strax innan anna kom och det verkade som om det löste sig, men nu efter att ha haft annan i några dagar verkar problemet vara tillbaka..jävligt irriterande!
vad kan problemet vara? har inte speciellt mkt program etc installerat.
hur är bäst att återställa telefonen helt? trefingers-format eller?
jag vill blåsa ur den helt och installera allt från scratch, kontakt osv är inget problem, jag har allt på google contacts ändå.
Redigerat av ballepalle, 21 August 2011 - 10:23.
Postad 21 August 2011 - 11:33
alllex
-
alllex
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Äger en Netbook som jag beställt mer (2gb) minne till. Netbooken har som många andra Win7 Starter installerat, och detta ska tydligen inte fungera med 2gb minne. Måste därför installera Windows 7.
Den saknar dvd/cd-rom, min fråga nu är om jag kan kopiera över de W7-filer som krävs till min N8 och sen installera W7 på min netbook via min N8?
Postad 21 August 2011 - 12:17
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
.
Redigerat av Unregistered1704, 18 May 2012 - 19:58.
Postad 21 August 2011 - 12:32
michaelvecel
-
michaelvecel
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag skrev ju tidigare att man kunde ta bort "conversation appl" samt "conversation server" för att på så sätt få split screen. Jag testade detta och kan konfirmera att det fungerar. Efter att man tagit bort dessa två så startar man bara om telefonen och vips så funkar split screen.
Kan du lägga upp en bild på hur det ser ut? Har avinstallerat filerna men de ser likadant ut för mig fortfarande. tack på förhand
Postad 21 August 2011 - 13:15
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Kan du lägga upp en bild på hur det ser ut? Har avinstallerat filerna men de ser likadant ut för mig fortfarande.
tack på förhand 
Det skulle jag också uppskatta. Äger en Netbook som jag beställt mer (2gb) minne till. Netbooken har som många andra Win7 Starter installerat, och detta ska tydligen inte fungera med 2gb minne. Måste därför installera Windows 7. Den saknar dvd/cd-rom, min fråga nu är om jag kan kopiera över de W7-filer som krävs till min N8 och sen installera W7 på min netbook via min N8?
En extern USB CD-ROM löser säkert problemet, men det visste du antagligen redan..
Postad 21 August 2011 - 14:04
MerBlues
-
MerBlues
-
Användare
-
-
141 inlägg
I denna Anna- och Bellehysteri vet jag inte om någon postat att en ny version av 4squick är släppt: Changelog (version 0.9047) •Venue photos support •Tips support •Read venue tips •Add a new tip •Share added tip to Twitter and Facebook •Mark tips as todo / done •Search history with top searches •Multiple fixes and UI modifications •A bit better Harmattan experience http://4squick.com/http://www.youtube.c...eature=youtu.be------ Fick en länk av en polare till en app som heter SpContact , har ännu inte testat appen, men den gör det lättare att snabbt kunna ringa/messa sina favoritkontakter... http://www.spring-pr...ts.eu/spcontactSpContact How many contacts do you manage in your phone ? Some tens or hundreds ? But how many do you contact frequently ? And how many taps on the screen are required to get in touch with one of them ? SpContact allows you to get in touch with your favorite contacts in no time. Swipe through three pages of each twelve contact buttons, showing the contact images. Two taps and you are calling or editing the message content.
Redigerat av MerBlues, 21 August 2011 - 14:08.
Postad 21 August 2011 - 14:56
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
När jag uppdaterade fw via Ovi Suite fick jag meddelande om att installationen misslyckades och att jag skulle prova igen under verktyg--programmuppdat. Men där fanns endast Symbian Anna 1/2 och 2/2, som jag installerade utan problem.
Allt verkar funka som det ska. Finns det något enkelt sätt att kontrollera att uppdateringen lyckades till 100 procent?
Postad 21 August 2011 - 16:17
larsake
-
larsake
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag har också avinstallerat conversations-osv. utan att få split screen att funka i konversationer. Jag har split i Maps och webläsare.
Ovi Store-ikonen är den gamla men det stör mig inte speciellt mycket.
Förutom split avsaknaden verkar telefonen funka alldeles utmärkt även om jag nu är ända nere på 103 mb på C:.
Har ominstallerat men det gjorde ingen skillnad.
Redigerat av larsake, 21 August 2011 - 16:18.
Postad 21 August 2011 - 18:13
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Har Nokia gått ut och sagt något om vad som händer för Symbian ^3 efter Belle?
Postad 21 August 2011 - 18:38
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
skumt det här med split-screen problemet... testa trixeos hackade version kanske?
Postad 21 August 2011 - 18:58
Unregistered0a756c1f
-
Unregistered0a756c1f
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Jag blåste hela telefonen när jag la in Anna, men apparna som låg på E: fick jag ha kvar, samt bilderna jag lagt in i mobilen igen. C: formaterades i samband med uppdateringen så kontakter osv fick jag lägga in igen, gick lätt med ovi sync 
LeCountdown och Spotify fungerar som de ska, Horus och Xenozu lyckas jag inte använda ännu.. Sen har jag inte hunnit lägga in någonting mer, appstoren fungerar som den ska 
Byta språk på alltihop har jag inte sett någon guide om, svenskt tangentbord var relativt lätt att fixa, kan lägga upp min .rofs2 om du vill ?
EDIT: uppe ! http://db.tt/EfNccyC
Angående din belle fil..Tackar så mycket..använde din fil och la till den i ivo777:s 3:e version..först kom det upp om att starta om installationen p.g.a swype..tryckte *#7370# och raderade allt som man skulle göra enligt ivo777...då försvann swype och nu skriver jag med svensk T9 och stående qwerty och liggande svenskt språk...helt perfekt..struntar i att menyerna är på engelska..tack än en gång..
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 21 August 2011 - 18:59.
Postad 21 August 2011 - 19:03
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Har Nokia gått ut och sagt något om vad som händer för Symbian ^3 efter Belle? Det som är sagt är väl detta
Postad 21 August 2011 - 19:07
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Äger en Netbook som jag beställt mer (2gb) minne till. Netbooken har som många andra Win7 Starter installerat, och detta ska tydligen inte fungera med 2gb minne. Måste därför installera Windows 7. Den saknar dvd/cd-rom, min fråga nu är om jag kan kopiera över de W7-filer som krävs till min N8 och sen installera W7 på min netbook via min N8?
Jag har då inte haft några problem att uppgradera till 2GB på mina två senaste netbooks med win 7 starter.
Postad 21 August 2011 - 20:09
larsake
-
larsake
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Måste kolla om jag missuppfattat detta med split screen.
Jag har fattat det som att jag, i en konversation, ska kunna se den andres sms-text ovanför det jag skriver.
Stämmer det eller ser det annorlunda ut?
Jag har mitt textfält upptill och qwerty eller vanligt nertill.
Postad 21 August 2011 - 20:11
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Det som är sagt är väl detta
Så det enda som är sagt är att de ska släppa uppdateringar till 2016? Så ingen vet om det kommer något efter Belle, och vad det isåfall heter? Borde ju vara något på C, om det nu kommer något
Postad 21 August 2011 - 20:38
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Så det enda som är sagt är att de ska släppa uppdateringar till 2016?
Så ingen vet om det kommer något efter Belle, och vad det isåfall heter? Borde ju vara något på C, om det nu kommer något 
Ja och att de ska läppa några mobiler till med Symbian. Nokia 500 är redan lanserad, sen ska nån Nokia 700 komma också m.m.
Postad 21 August 2011 - 21:56
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Måste kolla om jag missuppfattat detta med split screen. Jag har fattat det som att jag, i en konversation, ska kunna se den andres sms-text ovanför det jag skriver. Stämmer det eller ser det annorlunda ut? Jag har mitt textfält upptill och qwerty eller vanligt nertill.
Så har jag också uppfattat det, jag har bara först mottagare sedan meddelande och sist qwerty, inget mer
Postad 21 August 2011 - 22:14
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Jag har då inte haft några problem att uppgradera till 2GB på mina två senaste netbooks med win 7 starter.
Här står det att starter klarar max 2GB http://msdn.microsof...imits_windows_7 , så det borde funka med 2GB med andra ord. Nej nu börjar det bli lite väl OT, men nu var det klargjort i alla fall.
Redigerat av Neonknight, 21 August 2011 - 22:15.
Postad 21 August 2011 - 22:14
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Måste kolla om jag missuppfattat detta med split screen. Jag har fattat det som att jag, i en konversation, ska kunna se den andres sms-text ovanför det jag skriver. Stämmer det eller ser det annorlunda ut? Jag har mitt textfält upptill och qwerty eller vanligt nertill.
Postad 21 August 2011 - 22:21
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg

Aha, OK, då har jag nog missförstått det hela, jag har använt den vanliga inkorgen och inte konversationsläge, om jag svarar ifrån inkorgen, så blir det inte splitscreen, men konversationsläge ser ut som du postade. Ja ja, det är min första smartphone och konversationsläge fanns nog inte på min gamla därav denna "old school" miss  . Tack för bilden !
Postad 21 August 2011 - 22:39
nextuz
-
nextuz
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Under programmappen hittade jag en icon som det stod signal booster på.. Efter installation av anna.. när jag klickade på den fick jag systemfel och den försvann... vad är detta för nått? Ser ut sam flera har uppmärksammat den oxå.. http://discussions.n...N8/td-p/1117201
Postad 21 August 2011 - 22:51
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
När jag uppdaterade fw via Ovi Suite fick jag meddelande om att installationen misslyckades och att jag skulle prova igen under verktyg--programmuppdat. Men där fanns endast Symbian Anna 1/2 och 2/2, som jag installerade utan problem. Allt verkar funka som det ska. Finns det något enkelt sätt att kontrollera att uppdateringen lyckades till 100 procent?
Antar att Ovi Suite försökte installera anna + efterföljande fixar och det var de som krånglade. Tror allt är som det ska men du kan alltid ominstallera via Ovi Suite igen om du vill.
Postad 21 August 2011 - 23:52
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Version 11 av min CFW laddar du ner här!201,4MB ledigt på C: OBS! Alla modifikationer utom installserver försvinner vid 3-finger reset! Endast svenska och engelska Denna version har alla uppdateringar från Nokia, dvs Anna update 1 och 2, Social 1.3.237 och Ovi Store 2.12.042 (OBS 2.12.043 är inte officiell så den uteblev i denna uppdatering) För att inte Programuppdateraren skall erbjuda att installera program som jag bantat bort ligger en styrfil för vissa bortbantade program kvar, vilken innebär att de finns med i listan i Installerade program trots att själva programmet ej finns i telefonen. Det går dock bra att installera program som jag bantat bort igen. Bantat bort följande program/widgets/feeds eller rester av dem: - Adobe Reader LE - Aftonbladet TV - BBC News - CNN Video - CNN.com - World - CwmSchemeHandler DLL - E! - Here and now - Internet Search - Microsoft Communicator - Mobile Security F-Secure - Movie Teasers - Nat Geo - NmSchemeHandler DLL - Nokia Analytics Collector - Ovi Music - Quickoffice - Reuters: Top News - Shazam - topApps - Viasat Sport - Vlingo - YouTube Vissa av dessa program kan du ladda hem här.Mod: - Logg för samtal: sätt till hur många dagar du vill (365 tex) - installserver.exe (installera osignerade appar) - valfitt: om du skapar en installserver mapp på massminnet eller minneskortet kopieras ALLT som installeras, dit. - Equalizer editing: skapa/ändra/radera equalizer presets. Du kan redigera förinstallerade presets (tryck och håll inne på en preset) och skapa egna (Val/New Preset). - Tyvärr uteblev Song Metadata Editing, CODeRUS version fungerar inte i Anna - Förinstallerade program FileBrowser och TweakS (med plugin S^3 SysAp 2.4) - går nu att avinstallera. OBS! FileBrowser och TweakS ligger under Meny/Program/Kontor - Inställningar gjorda med TweakS/S^3 SysAp 2.4: -"Starta om!" finns som val under "Stäng av!" istället för "Skärm- och knapplås på" (går att döpa om till vad du vill)) -"Batteriet fullt" meddelande avstängt -"Unplug Charger" meddelande avstängt -"Power Saving Mode" meddelande avstängt -Auto enable PSM if low battery -Auto disable PSM if good battery -FM Transmitter "Enabled" meddelande avstängt -SIM clean "Calls log" rensas inte vid SIM-byte - OTA reserved space satt till 0 bytes (OTA uppdateringar fungerar ändå!) Radera allt på massminnet innan du flashar denna, men spara gärna följande mappar med innehåll: \cities\ (kartor och röster för Maps) \Images\ \private\2000fda7\ (phone as modem - Anslut PC till Internet) Denna fw är utan massminnesfilen RM-596_M006.44.emmc.fpsx och måste alltså väljas bort i Phoenix som tidigare pre-Anna. Denna fw är baserad på den officiella Anna, produktkod 059C9X8. Att flasha med en annan produktkod än du har på din mobil ändrar INTE din produktkod.
Redigerat av trixeo, 22 August 2011 - 00:36.
Postad 22 August 2011 - 06:33
larsake
-
larsake
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Tack, bag!
Jag hade gjort lika som Neonknight.
Det funkar utmärkt för mig också, det var det jag började misstänka.
Postad 22 August 2011 - 07:05
Piaggio
-
Piaggio
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Under programmappen hittade jag en icon som det stod signal booster på.. Efter installation av anna..
när jag klickade på den fick jag systemfel och den försvann... vad är detta för nått?
Ser ut sam flera har uppmärksammat den oxå..
http://discussions.n...N8/td-p/1117201
Tråden du refererade till gav ju inget matnyttigt. Jag får också systemfel när jag försöker starta signal booster, men ikonen är fortfarande kvar. Vad är det tänkt programet skall göra?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|