Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 08 July 2014 - 17:33

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Testat mina nya SBD knee sleeves idag på benpasset. Första intryck var att det var en jäkla skillnad i tjocklek på materialet jämfört med min gamla Rehband. Styva som fan.
Andra intrycket var att jag nog hade köpt för stora. Sen insåg jag att så var inte fallet. Ett halvt träningspass för att få på sig dom nästan haha. Men när dom väl var på så satt dom verkligen som en smäck. Riktigt sköna och stabila.

Körde en 5x5 på 120 i böj. Lite för lätt men jobbar upp tekniken just nu så att den sitter som den ska.

Utöver detta blev det lite benpress, rakmark och cablecrunches.

Nu är vi även inne i den period då det är väldigt varmt och fuktigt ute och detta blir tio resor värre inne på gymmet då AC:n inte fungerar och det är mycket folk. Verkligen dryper utav svett.

Redigerat av Birkanoff, 08 July 2014 - 17:33.

Postad 08 July 2014 - 17:38

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

skall vi börja diskutera insane? https://www.youtube....h?v=RFPsvF3UOdo

En dag kommer den grabben ha väldigt ont i kroppen. Varenda jä.. sena måste ju var på absoluta bristningsgränsen.

Postad 08 July 2014 - 17:51

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

En dag kommer den grabben ha väldigt ont i kroppen. Varenda jä.. sena måste ju var på absoluta bristningsgränsen.

Ja jag vet inte om det är så där super hälsosamt han tränat. men det är ju väldigt fett att se hur mycket en kropp kan göra och hur propertionelig den kan vara.

Rätt stark snubbe det där ;)
Själv lyckades jag med hela sex stycken chins i början av dagens ryggpass :D Gick i övrigt rätt bra idag. Visst, inte samma vikter som i vintras men det här var ju första riktigt rygg och biceps passet på väldigt länge nu. Nu vet jag inte om jag inbillar mig men underarmarna kanske har vuxit lite på något vis. Dom såg stora ut idag. Hade bra vaskularitet idag dock, såg riktigt bra ut när jag körde lite skivstångscurl på 40kg (allt annat än strikt, men vafan :P).

Powerwalk hem idag också. Bestämde mig för att ta trappen idag också istället för att gå vägen runt. Igår orkade jag inte springa upp för hela trappen, körde nog lite för högt tempo då. Tog det aningen lugnare idag och klarade hela trappen upp med lite ork kvar. Nästa gång får det bli lite högre tempo så får vi se ifall jag orkar hela då.

Hahah nice som fan.

Postad 08 July 2014 - 18:01

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Nu är vi även inne i den period då det är väldigt varmt och fuktigt ute och detta blir tio resor värre inne på gymmet då AC:n inte fungerar och det är mycket folk. Verkligen dryper utav svett.

Det är förjävla jobbigt. Tränar i ett gym som byggdes för 3 år sedan, finns gott om stora ventilationsdon men inte fan används de på mer än minimiläget. Ännu bättre när en långsida är i söderläge, inte alls varmt därinne idag när det är 27 grader ute....

Postad 08 July 2014 - 18:19

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Varmt på mitt gym här i stan också. Senaste passen jag kört så har det bara runnit svett från hela kroppen. T-shirten är dyngblöt i slutet av passet. Jobbigt värre, hit med vinter!

Postad 08 July 2014 - 18:23

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Varmt på mitt gym här i stan också. Senaste passen jag kört så har det bara runnit svett från hela kroppen. T-shirten är dyngblöt i slutet av passet. Jobbigt värre, hit med vinter!

Nu tar vi det lilla lugna. Nog för att det är varmt men vintern kan hålla sig väck :P

Postad 08 July 2014 - 18:32

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Nu tar vi det lilla lugna. Nog för att det är varmt men vintern kan hålla sig väck :P

Jag missade ju årets "vinter" jag, hade bara runt en månads vinter i USA sen har jag haft sommar sen mitten på februari... Visst sommar är väl trevligt men det är skönt med minusgrader också.

Postad 08 July 2014 - 18:43

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Fuck that shit, örebro är alldeles för varmt, jag funderar på att sjukskriva mig och bara spela musik hemma hela dagarna.

Postad 08 July 2014 - 18:46

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Fuck that shit, örebro är alldeles för varmt, jag funderar på att sjukskriva mig och bara spela musik hemma hela dagarna.

En annan har ju semester hela sommaren fram tills att man börjar plugga i september ;)

Sundsvall är rätt varmt också, tror det var en 25-26 grader här idag.

Postad 08 July 2014 - 18:56

vinballe
  • vinballe
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

ah jisses vad varmt vi hade det igår och idag. 31 grader och stå på södersidan av hus/på hustak hela dagen är ICKE, jag repeterar: icke!, optimalt. och på gymmet är det så sinnessjukt varmt på högsta våningen så det knappt går att vara där stundtals.

Postad 08 July 2014 - 21:25

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Rätt skaplig brud på gymmet idag förresten. Runt min ålder. Hon stod typ bredvid mig när jag körde hammercurls och s*tan vad liten jag kände mig. Tänk er typ Sophie Arvebrink fast något längre och 15kg till och lite högre kroppsfettnivå.

Postad 08 July 2014 - 23:41

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

En annan har ju semester hela sommaren fram tills att man börjar plugga i september ;)

Sundsvall är rätt varmt också, tror det var en 25-26 grader här idag.

Haha jag har semester v31-32, men är som sagt skadad så det blir inge klätter semester utan bara musik och slappa :P

ah jisses vad varmt vi hade det igår och idag. 31 grader och stå på södersidan av hus/på hustak hela dagen är ICKE, jag repeterar: icke!, optimalt. och på gymmet är det så sinnessjukt varmt på högsta våningen så det knappt går att vara där stundtals.

Haha ja vi har haft det riktigt jävla äckelvarmt.
Så du bor i örebro alltså?

Själv har jag jobbat inne på gymmet idag och jag kan säga att det var inte jätte roligt utan ac xD!

Postad 09 July 2014 - 20:17

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Ben idag. Var på tok för varmt idag för att köra ben så jag tog det lugnt. 3x8 80kg böj, gick ganska enkelt men förbannat ont på trapsen. Vägrar använda kudde dock, ska fanimej härdas tillbaka till nivån jag var på i vintras. Sedan benspark och lårcurl. Lårcurl gick ruskigt bra trots att jag tog det lugnt, känns nästan som att jag blivit starkare på det nu när jag varit borta. Efter det körde jag lite mark, 8 på 60, 8 på 90, 5 på 110, 4 på 120 och sedan 5 på 120 med bälte. Kändes fan inge bra i kroppen efteråt... Avslutade med lite vader, gick riktigt bra det också trots att jag tog det lugnt för jag skulle köra bil hem sedan.

Postad 11 July 2014 - 23:36

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Inte varje dag man ser Helene Ahlson, Jenny Adolfsson och Kristian Sewen på gymmet ;)
Sjukt bra pass idag. Över två timmar långt och fullt med energi hela passet. Tror jag slog personligt rekord i pump i trapsen också. Min gymgrossisten t-shirt som annars sitter rätt bra på kroppen var på tok för liten under passet idag. Spände verkligen ut den över axlarna!

Postad 11 July 2014 - 23:49

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Inte varje dag man ser Helene Ahlson, Jenny Adolfsson och Kristian Sewen på gymmet ;)
Sjukt bra pass idag. Över två timmar långt och fullt med energi hela passet. Tror jag slog personligt rekord i pump i trapsen också. Min gymgrossisten t-shirt som annars sitter rätt bra på kroppen var på tok för liten under passet idag. Spände verkligen ut den över axlarna!

Haha fett :P själv har jag kört en jäkla massa magövningar idag bara.
I morgon skall jag träna hårt dock, skall försöka klättra lite också.
Dislokerade min fot för en månad sedan och har kanske 4-6 veckor kvar innan helt återställd, men jag tror att jag kan börja stödja nu iaf =) så vi får se hur det går.

Postad 12 July 2014 - 08:11

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Fy s*tan vilken träningsvärk i trapsen idag, men det är det värt. Tävling idag också. Börjar om 20 minuter men det är BF kort klass så jag och polarn skippar det och går ner lagom i tid till CBB kort klass. Polarn tävlar CBB mellanklass.

Postad 12 July 2014 - 23:13

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Blev en andraplats för polarn. Rätt bra ändå med tanke på att han som vann var 30 år och hade tävlat fem gånger innan och min polare är 19 och tävlade för första gången. 12 poäng mot 8 så det var inte så ojämnt heller.

För mig blev det ett två timmars rygg och bicepspass. Blev övertalad att prova sumomark ikväll också så gjorde det efter passet. Hade inte andra kompisen där just då men han sa att han skulle coacha mig (han är rätt duktig på mark), så jag började köra själv som jag trodde att jag skulle göra. Började på 50, 80, 100 och 120 och kändes stadigt och bra som fan trots att jag hade tränat i två timmar redan. Då kom "coachen" ner och övertalade mig att lägga på 140, det gick upp hur lätt som helst. Har ju inte markat på riktigt på över ett halvår så hade inte alls höga förväntingar och tidigare pr är ju 160. Efter 140 gick jag på 160 direkt. Det gick upp, tog lite tid men det gick upp och enligt polarn så höll jag ryggen spikrak hela vägen. Rätt bra att tangera sitt pr första gången man markar på hur länge som helst och första gången man provar sumo. Ska sikta på 165 eller 170 nästa gång och se till att jag kör det i början av passet istället för slutet.

Nu blir det välförtjänt vilodag imorgon men på måndag ska jag försöka gymma igen. Någon som vet om något bra gym i Örnsköldsvik?

Postad 14 July 2014 - 13:26

Unregistereddb23d4e4
  • Unregistereddb23d4e4
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Ala_95 låter som du är riktigt deffad hur ser du ut?

Postad 15 July 2014 - 15:38

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jag deffad? Nej verkligen inte! 180 lång och runt 78-79kg just nu. Med rätt ljus så kan man urskilja rutor på magen men bättre än så blir det inte.

Postad 16 July 2014 - 06:32

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Hur låter man när man är riktigt deffad? ;)

Postad 16 July 2014 - 08:24

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Hur låter man när man är riktigt deffad? ;)

Som Def Jam? :D

Skämt åsido, någon som har tips på bra bröstövningar för ovansida bröst?
Har för mig jag hört någon säga "Det går inte träna bröst områdes-specifikt", men min magkänsla är av en annan åsikt.

Postad 16 July 2014 - 09:22

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Har för mig jag hört någon säga "Det går inte träna bröst områdes-specifikt", men min magkänsla är av en annan åsikt.

Det är en sanning med modifikation, Pectoralis major är en muskel som har en funktion dvs dra överarmen framåt och hela muskeln blir aktiverad när man gör det MEN muskeln är bred och har muskelfibrer som drar i olika vinklar och dom belastat mer eller mindre beroende på hur vinkeln i överarmens rörelse har, rakt fram, snett ner eller upp. Rakt fram är neutralt och hela muskel aktiveras, snedbänk så belastas inte dom nedre fibrerna lika mycket som dom övre.
Så ja man aktiverar bröstmusklernas övre muskelfibrer mer vid snedbänk och dom nedre mindre, tvärt om i dips.

Redigerat av Lactoferrin, 16 July 2014 - 09:24.

Postad 17 July 2014 - 19:47

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Lite seg idag, mycket bilåkning... Men 5x5 på 130 i mark klarade jag, dock inte med mycket till godo. Fjärde setet fick jag inte upp stången ens på första försöket men provade igen direkt och då gick den upp. Resten av passet gick rätt ok, hamstringcurls gick riktigt bra. 3x10 på 55kg och det kändes som att jag hade mycket kvar att ge.

Efter passet gick jag och polarna på max. Dom beställde in tio cheese var men jag nöjde mig med sex stycken vanliga burgare. Förstår inte hur dom kan äta så jävla mycket. En av dom köpte ju en stor strips på det också så han fick i sig över 4000kcal på en måltid. Men är det bulk så är det...

Postad 18 July 2014 - 00:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Har det värk i biceps idag. Detta genom att sitta och curla 12 kg upp på axlarna, 10 reps, 10 set och 45 sen vila. Har ingen uthållighet alls :D

Känns lagom kul att köra med dom vikterna också när man brukar köra på det dubbla :/ men fann så det tar! Egolyftning är ändå inget att ha :)

Postad 18 July 2014 - 08:46

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Har det värk i biceps idag. Detta genom att sitta och curla 12 kg upp på axlarna, 10 reps, 10 set och 45 sen vila. Har ingen uthållighet alls :D

Känns lagom kul att köra med dom vikterna också när man brukar köra på det dubbla :/ men fann så det tar! Egolyftning är ändå inget att ha :)

Var det inte du som körde curls på helt sjuka vikter?

Postad 18 July 2014 - 09:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag har koncentrerationscurlat över 30 kg, kört hammers på 36, sittande cirklar kan jag arbeta med 28 kg.

Finns INGET som varit så utmanande som tolvorna. Idag känns det fortfarande som att armarna ska sprängas! :D

Curla upp till öronen och sen ner igen.

Postad 18 July 2014 - 09:20

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Har gått över till lättare vikter med nu efter att kört tungt ett bra tag i biceps och man märker att man träffar mycket bättre nu.

74.5 kg på vågen i morse. Ett halvt kilo till bara..

Postad 18 July 2014 - 10:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
lättare vikter är the shit. jag har gått ner från arbetsvikt på 110 i bänken till 80, det tar fan mer det också. för att inte tala om när man kör utlyft med tolvorna med 45 sekunders vila. sataaaan vad det tar!! mina traps är fan sönder dagen efter =)
enda jag märkt att jag inte kan köra så med är triceps. men jag ska ev testa lite smalbänk och se om det går bra att köra. typ 60 kilo. personbästa i den övningen är för mig 120, så det är rejält vad jag fått trappa ner vikter. men det känns faktiskt bra i kroppen ändå. speciellt i mina leder.

Postad 20 July 2014 - 07:07

Unregistereddb23d4e4
  • Unregistereddb23d4e4
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
leder brukar ta mindre mindre stryk med lägre vikter jag har också börjat köra lägre vikt men med fler reps älskar hur det bränner i skinnet :) men ska snart byta om nån vecka till något 5x5 program

Postad 20 July 2014 - 07:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
På tal om det, jag har FORTFARANDE känningar av träningsvärk i biceps. Måste vara fem dagar sen nu! :D

Redigerat av Zartok, 20 July 2014 - 07:12.

Postad 20 July 2014 - 10:07

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Var inte alla här typ anti lätta vikter för en vecka sedan när vi smackade shrugs?

Postad 20 July 2014 - 10:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det är jag fortfarande. Jag vill påstå att varenda kille här kan köra på minst 100 kg och tioreppare. Folk kör däremot på typ 60 kg, och det är helt för lågt. Då har man en mental spärr.

Postad 20 July 2014 - 10:10

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jag skulle ta någon bild på mina traps när jag kör snatchpulls så får ni se vad man kan bygga utan shrugs :)

6x6 på 60 i bänken igår gick lätt det också. Lyxade till det med lite långsamma negativa, pausade reps osv på sista seten. 62.5 kommer att bli en utmaning och det tar nog stopp på 65. Där det tar stopp så kommer jag köra den vikten igen ett pass till sedan går jag ner på 6x3 och inleder på typ 77.5 eller 80kg och ökar sen 2.5kg varje pass till det tar stopp. Sedan går jag ner på 6x6 och fortsätter på där det tog stopp tidigare.

Postad 20 July 2014 - 11:48

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Var inte alla här typ anti lätta vikter för en vecka sedan när vi smackade shrugs?

Det beror på vilken muskel det handlar om med. Biceps är en väldigt liten muskel som många kör på tok för tungt på och kopplar in flera andra muskler och missar därmed fokus på just biceps. Går man då ner i vikt så kan man fokusera på kontakt och därmed mer gynnsam träning för just sin Broceps.

Trapsen är betydligt starkare och där är det snarare greppstyrka som sviker innan trapsen gör det.

Nu är för övrigt deffen officiellt slut. Vågen stod på 74.2 i morse och jag väljer att runda ner till 74 för nu vill jag inte krympa mer.

10 kg ner och 10 cm mindre på midjan på ca 3,5 månad får jag kalla en lyckad deff.

Så blir att ligga på denna vikt nu resten av sommaren kanske och sen påbörja det nya schemat i September. Dags att bli stark.

Redigerat av Birkanoff, 20 July 2014 - 11:51.

Postad 20 July 2014 - 11:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Remmar är naturligtvis ett måste i shrugsen :)
Håller med ang biceps. Därmed inte sagt att det år fel att koppla in fler muskler. Vill man bli starkare så lyfter man tyngre, jag försöker bli av med mitt jättelika ego, så för mig är det bra att träna på att gå ner i vikt i alla övningar samtidigt som jag får mer kontakt,

Postad 20 July 2014 - 12:10

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Do u even GMO?

Bifogad fil(er)

Postad 20 July 2014 - 12:11

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Ja jag tog väl mer hypertrofi som exempel när det kommer till vanliga curlzzz.

Tunga hammarcurls är the shit när man ska bli stark.

Kan förresten tillägga att hela deffen genomförts helt utan cardio. Bara styrketräning och kaloriminus.

"Men jag har försökt och jag kan inte gå ner i vikt!"

Postad bild

Postad 20 July 2014 - 13:08

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 1
:P

Bifogad fil(er)

Postad 20 July 2014 - 13:10

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Haha!

Postad 20 July 2014 - 16:10

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1322 inlägg
  • 0
Apropå shrugs.. Inte en favoritövning med tanke på vart stången passerar, svankar ni när ni gör det eller får det glida mot kronjuvelerna?

Postad 20 July 2014 - 16:14

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Lite framåtlutning är fördelaktigt. Kör själv med hantlar.

Postad 20 July 2014 - 16:20

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 1
Kör nästan uteslutande i smith maskinen med lätt bakåt lutning, funkar även bakom nacken

Postad 20 July 2014 - 18:20

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Framåtlutande. Prova kompressionsshort/kallingar, dom håller paketet på plats. Annars om ni har en trapbar så kör med den http://en.wikipedia.org/wiki/Trap_bar

För mig blev det rygg och biceps idag. Såg legenden Anders Graneheim på gymmet idag också, det gav en riktig motivationskick! Sedan kom Fredrik Backlund (vann mellanklass på Tammerpokalen https://www.youtube....h?v=uifxwoHVGpU ) och tränade med en intensitet jag nog aldrig sett förr. Mitt pass gick bra, nästan tomt på gymmet också så ingen kötid någonstans. Provade lite nya grejor och avslutade med vanlig mark. Jag brukar inte köra mark på ryggpasset men nu tänkte jag att eftersom jag kör sumo på benpassen, som tar mycket på benen, så kan jag köra vanlig mark på ryggpassen och fokusera på ländryggen. Slängde på 80kg och fokuserade på att använda ländryggen så mycket som möjligt. Löjligt långsamma reps och jag lät aldrig stången nudda backen under setet. Gjorde två tior och en åtta, sen var jag helt jäkla slut.

Efter passet gav jag fan i att duscha och åkte ut till sommarstugan istället. Hjälpte farsan att snickra råspont på altantaket i några timmar och bar även ett fyrtiotal bräder till altangolvet, blöta tryckimpregnerade fyrametersbrädor som var ganska tunga. Svettats så mycket idag att jag tror jag ska ta en resorb nu ikväll för att få i mig lite salter och mineraler. Fick ju kramp i foten när jag gick ner för stegen från altantaket, det tyder ju på något...

Postad 22 July 2014 - 17:23

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1322 inlägg
  • 0
Tackar för svaren, jag får testa lite framåtlutande imorgon då det är shrugsdags, hantlar finns det inte tillräckligt tunga så det är stång som gäller tyvärr.

Postad 22 July 2014 - 17:30

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

• 118 inlägg
  • 1
Roligt med en träningstråd!

Smäller upp två filmer som kanske kan inspirera någon.

(Kan någon bädda in dem elelr skriva en kod så blir jag glad :) )

https://www.youtube....h?v=ESPqUnXl6tE
https://www.youtube....h?v=Ma3V3wrw_9s

Postad 22 July 2014 - 18:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
200 i stöt! fy fan du måste vara stark!
helskotta också, nu får man gå och kamma sig :D

Postad 22 July 2014 - 19:53

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

j*vlar vad starkt. Vad har du för pers i ryck+stöt? *mancrush*

Postad 22 July 2014 - 21:30

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Hurru, var det inte dig jag köpte ett par Eminence LAB12 av för typ två år sen?
Sjuka siffror där på lyften i alla fall. Saftiga ben!

Postad 23 July 2014 - 08:52

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Ruggigt imponerande! AKK är det den klubben i Trelleborg?

Postad 23 July 2014 - 19:44

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Ångbastu på gymmet idag. Måste ha varit 30+ och luftfuktigheten maxad nästan. Rann vatten utanpå vattenflaskan hela tiden för det var så fuktigt. Svettades som en gris, slog nog pr i svettning under dagens pass.

Knäböjen gick skitdåligt. Klarade precis 3x8 på 90, riktigt missnöjd. Gick vidare till mark, provade sumo först upp till 100kg men kändes inte bra. Gick över till vanlig mark. Körde två åttor på 120, två sexor på 140, en femma och en trea på 150. Riktigt lång vila mellan sista fem seten där, var så grisigt varm och svettig så jag trodde jag skulle svimma nästan. T-shirten var redan dyngblöt efter andra setet i knäböjen så den gick knappt att torka svetten med.
Körde sedan benpress. Hade 180kg på och gjorde tre tior på det, full rörelselängd (snuddade nödstoppen i botten på varje rep). Kämpade vidare med benspark. Normalt kör jag på typ 80kg där men var så jävla arg idag att jag körde först 65, 85, 110, 120 och slutade med två åttor på 130 vilket var fulla magasinet. Efter det fyra tior på 50 i lårcurl.

Tror aldrig jag gjort ett så bra benpass som jag gjorde idag, trots att det var så äckligt jävla varmt. När jag tog av mig t-shirten efter passet kollade jag runt hela och det fanns inte en enda fläck som var torr. Hela jag glänste av svett och byxorna var tre gånger tyngre än innan passet. Drack sex flaskor vatten (typ 3.5 liter vatten) men hade bara gått upp runt 1.5kg och var aldrig och pissade under passet.

Nu blir det vila ett par dagar, ska ner till fjollträsk och hälsa på brorsan tills på lördag. Ska ner till Norrköping en sväng och kolla på lägenheter till hösten då jag ska flytta dit.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.