Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
#6651
Postad 10 May 2019 - 09:51
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
EPG sträcker sig inte längre än måndag 6:00 på ett antal kanaler, Beror det möjligen på att jag har boxen i ett grenuttag 
Man förlorar EPG för 1 dag per uttag grenkontakten har.
Har den många uttag så visas EPG för förra veckan.
Redigerat av Leatherface, 10 May 2019 - 09:55.
#6652
Postad 13 May 2019 - 11:18
annicaa1
-
annicaa1
-
Rookie
-
8 inlägg
Varje ny uppdatering av appen har blivit en försämring de senaste gångerna.
Förra gången sämre överskådlighet på kanalerna med extra klick.
Denna gången enbart 5 minuter timeshift på TV4 mot 2 h som det var förut.
Instämmer helt och hållet, blir bara sämre och sämre... 5 min timeshift är ju värdelöst!
#6653
Postad 15 May 2019 - 17:10
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
Har lite problem med satellitmottagningen. Bilden hackar till och från trots goda värden. Min 500 GB-box har Styrka 98 resp 100 och kvalitet 100/ resp 100. Något tillfälligt, eller börjar boxen att packa ihop?
#6654
Postad 17 May 2019 - 21:24
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Fler som har (och haft sedan en tid tillbaka) problem med appen (ATV 4K) och att flera kanaler hänger sig alt. ”buffrar” ofta? Ofta hjälper det att swipa höger/vänster men inte alltid, kan inte säga villa kanaler jag upplever det mest på men är mest frekvent på vissa.
Är endast CD-appen som är problem med, ligger stabilt på mellan 170-190 Mbps och alla andra appar funkar klockrent (Netflix, HAYU, SVT Play, InFuse mfl.).
Edit: Hjälper ibland att rensa appen i ATV:n men även det blir ju tröttsamt i längden.
Redigerat av lobo, 17 May 2019 - 21:27.
#6655
Postad 17 May 2019 - 21:33
Duddits1
-
Duddits1
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Fler som har (och haft sedan en tid tillbaka) problem med appen (ATV 4K) och att flera kanaler hänger sig alt. ”buffrar” ofta? Ofta hjälper det att swipa höger/vänster men inte alltid, kan inte säga villa kanaler jag upplever det mest på men är mest frekvent på vissa.
Är endast CD-appen som är problem med, ligger stabilt på mellan 170-190 Mbps och alla andra appar funkar klockrent (Netflix, HAYU, SVT Play, InFuse mfl.).
Edit: Hjälper ibland att rensa appen i ATV:n men även det blir ju tröttsamt i längden.
Japp, har exakt samma problem. Fruktansvärt irriterande.
#6656
Postad 18 May 2019 - 07:25
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Som sagt appen har blivit sämre efter varje uppdatering de senaste gångerna.
#6657
Postad 18 May 2019 - 09:43
Duddits1
-
Duddits1
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Som sagt appen har blivit sämre efter varje uppdatering de senaste gångerna.
Det är ju en bedrift bara det 
#6658
Postad 21 May 2019 - 09:29
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Hade inte förväntat mig något annat iof.... förra gången jag orkade maila så fick jag nån voucher för filmhyra (SF?), gick ju dock inte nyttja via appen....
”Tack för ditt mejl.
Vi beklagar att du upplever problem med din Apple TV och Canal Digital's app. De problem du beskriver är vi medvetna om och det är något våra tekniker arbetar med för att lösa.”
#6659
Postad 22 May 2019 - 20:34
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Nu har jag fått problem med alla kanaler som inte har DD ljud. Inget stereo ljud fungerar. Ställer jag om boxen till bara stereo ljud har jag inget ljud alls på lån kanal. Har dragit strömmen men det hjälper inte.
#6660
Postad 22 May 2019 - 21:21
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Nu har jag fått problem med alla kanaler som inte har DD ljud. Inget stereo ljud fungerar. Ställer jag om boxen till bara stereo ljud har jag inget ljud alls på lån kanal. Har dragit strömmen men det hjälper inte.
Har du provat att höja volymen i boxen?
#6661
Postad 22 May 2019 - 23:08
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Det har man missat nångång ja😇
#6662
Postad 23 May 2019 - 06:02
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Men va fan! Den har jag inte rört på hur många år som helst, men visst var det Box volymen!
OK, jag har dumstruten nu!
#6663
Postad 31 May 2019 - 13:37
Boxman81
-
Boxman81
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Discovery World termineras
Den 1 juni terminerar Discovery Networks kanalen Discovery World, vilken innebär att kanalen försvinner från samtliga distributörer på marknaden Snart finns det inga kanaler alls hos cd 
#6664
Postad 31 May 2019 - 14:37
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Det slutar med att det blir bara public servicekanalerna kvar och ännu fler utländska nyhetskanaler.
Och ännu tätare repriser på 5 år gamla pant och förråds och annan💩
#6665
Postad 01 June 2019 - 10:56
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Hur många kanaler har inte försvunnit nu å inte ersatts men priset ökat..
#6666
Postad 01 June 2019 - 16:43
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Hej
Skådespelare kommer läggas till nu under april.
Mvh
Niklas
@CD
Nu är det Juni.
#6667
Postad 01 June 2019 - 18:11
Unregisteredd71d8c15
-
Unregisteredd71d8c15
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
Hur många kanaler har inte försvunnit nu å inte ersatts men priset ökat..
Åtminstone 4 kanaler som jag har koll på.
Travel channel, Hip hop musik kanal, Discovery kanalen och Comedy central.
#6668
Postad 01 June 2019 - 18:15
mhbml
-
mhbml
-
Användare
-
-
222 inlägg
Åtminstone 4 kanaler som jag har koll på.
Travel channel, Hip hop musik kanal, Discovery kanalen och Comedy central.
TNT och motorkanalen försvann också, motorkanalen byttes till en tysk bilreklamkanal, dubbad..
#6669
Postad 01 June 2019 - 21:00
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Comedy Central försvann aldrig utan den bytte namn till Paramount Networks.
TNT valde att göra det till en Play tjänst istället som man når i CD appen.
Motorkanalen lades ner så det var inget beslut det heller av CD.
Trace Urban är väl den den enda isf som möjligen skulle vara ett beslut av CD.
Viktigare ser jag att man går över till HD på dom kanaler man inte gjort det än.
Viasat har sprungit ifrån en hel del på den fronten nu.
Redigerat av Leatherface, 01 June 2019 - 21:06.
#6670
Postad 01 June 2019 - 22:13
Unregisteredd71d8c15
-
Unregisteredd71d8c15
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
Comedy Central försvann aldrig utan den bytte namn till Paramount Networks.
TNT valde att göra det till en Play tjänst istället som man når i CD appen.
Motorkanalen lades ner så det var inget beslut det heller av CD.
Trace Urban är väl den den enda isf som möjligen skulle vara ett beslut av CD.
Viktigare ser jag att man går över till HD på dom kanaler man inte gjort det än.
Viasat har sprungit ifrån en hel del på den fronten nu.
Enda kanalen jag personligen saknar är Travel Channel.
Men fler HD kanaler och även Ultra HD är något Viasat ligger före på idag.
#6671
Postad 02 June 2019 - 12:44
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Jag vill inte försvara CD men musik kanalerna VH1 o Classic sänder CD dyngnet runt medans Viasat sänder efter 21 eller 22 på kvällen. En av få fördelar nu mera, som minskar. Plus lite bättre bild. Men Viasat har en UHD kanal så dom leder utveckligen.
#6672
Postad 05 June 2019 - 09:32
Honkium
-
Honkium
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
Jaha!
Vad var detta för nys och fake news.
Discovery world kör vidare som vanligt.
Ingen terminering här inte!!! Discovery World termineras
Den 1 juni terminerar Discovery Networks kanalen Discovery World, vilken innebär att kanalen försvinner från samtliga distributörer på marknaden Snart finns det inga kanaler alls hos cd 
#6673
Postad 05 June 2019 - 11:28
Unregistered7f83bae3
-
Unregistered7f83bae3
-
Rookie
-
9 inlägg
Discovery World forsvinner 1. Juli
#6674
Postad 05 June 2019 - 11:29
Honkium
-
Honkium
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
#6675
Postad 05 June 2019 - 16:43
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Månader sedan Discovery kungjorde att Discovery World skulle släckas ner så visst är det sant, rapporterades även i CDs nyhetsbrev idag.
Gråter inga tårar över detta. Program som redan repriserats till döds, sända i 4:3, klarar jag mig utan.
#6676
Postad 05 June 2019 - 18:27
Honkium
-
Honkium
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
Mest trist att inga nya kanaler av värde ersätter bortfallet.
#6677
Postad 05 June 2019 - 21:53
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Mest trist att inga nya kanaler av värde ersätter bortfallet.
Finns det kanaler av värde idag?
#6678
Postad 05 June 2019 - 22:22
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Repriser på repriser är ju ett säkert koncept. Det är det enda som sänds överallt så nån förlust är det inte. Hoppas att apple tv+ lanseras här med samma koncept som over there.
#6679
Postad 06 June 2019 - 03:48
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Nästa kanaler blir väl Discovery Science och ID ifall man inte börjar sända i HD som i dom flesta andra länder och på så sätt får fler tittare.
Kanske också är en del i sin satsning på sport så skulle inte förvåna mig om det kommer nån kanal för sport istället.
Redigerat av Leatherface, 06 June 2019 - 04:00.
#6680
Postad 06 June 2019 - 07:08
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Repriser på repriser är ju ett säkert koncept. Det är det enda som sänds överallt så nån förlust är det inte. Hoppas att apple tv+ lanseras här med samma koncept som over there.
Vad är det för fel på Ullared från 2012?
#6681
Postad 06 June 2019 - 08:17
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Vad är det för fel på Ullared från 2012?
Eller pawn stars från 2010 för sjuttielfte gången🤣
#6682
Postad 06 June 2019 - 10:36
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Eller pawn stars från 2010 för sjuttielfte gången
pawn stars? är det det som ibland sänds mellan Casino programmen? 
#6683
Postad 07 June 2019 - 15:36
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Varför är Kanal 5's volym så låg ? Efter att ha tittat på 5'an så blåser man ju av soffan när man byter till någon annan kanal.....
Har det något med deras ljudformat att göra, och hur ändrar man volymen för 5an isåfall ?
Redigerat av what17ever, 07 June 2019 - 15:37.
#6684
Postad 12 June 2019 - 19:42
Mikael Petersson
-
Mikael Petersson
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Ledsen om denna fråga redan är besvarad, jag bara ögnade igenom tråden men hittade inget.
Har en Chromecast ultra som jag castar canal digital go till. Det funkar mestadels fint med det jag tittat på. Dock kan jag inte "spola tillbaka" livestreamen vilket funkar i appen.
Är det så att det är begränsat när man castar eller är det fel någonstans. Isåfall vad kan det vara.
Tack
/Micke
#6685
Postad 13 June 2019 - 11:17
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Ledsen om denna fråga redan är besvarad, jag bara ögnade igenom tråden men hittade inget.
Har en Chromecast ultra som jag castar canal digital go till. Det funkar mestadels fint med det jag tittat på. Dock kan jag inte "spola tillbaka" livestreamen vilket funkar i appen.
Är det så att det är begränsat när man castar eller är det fel någonstans. Isåfall vad kan det vara.
Tack
/Micke
Hej Mikael.
Kan du berätta om du delar från en iOS- eller Android-enhet? Skulle du också kunna kolla vilken app-version det är du använder på enheten du delar från samt versionen av iOS/Android?
För att hitta app-version går du in till Canal Digital-appen - Mer - Inställningar - Om den här appen och där kan du se 'Application version'.
För att hitta Android-versionen på en telefon/surfplatta går du till Inställningar - Om telefonen och läser av 'Android-version'.
iOS-version på en Apple-enhet hittar du inder Inställningar - Allmänt - Om som 'Programversion'.
Reserverar mig för eventuella avvikelser i de olika operativsystemen.
Tack på förhand!
Mvh
Robin
#6686
Postad 14 June 2019 - 07:52
Mikael Petersson
-
Mikael Petersson
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej. Tack för svar.
Sorry denna info skulle självklart varit med, glömde tänka.
Jag kör android 9. Canaldigital appen är ver 3,4 (304160100) och chromecast ultra kör 1.39.152021. chromecasten är kopplad med trådat nätverk. vad jag vet så ska det vara de senaste varianterna.
Som sagt när jag kollar en film eller serie så går det hoppa och pausa men när jag livestreamar så startar streamen om när jag pausar och startar igen och jag kan inte hoppa tillbaka. Får heller ingen klocka/räknare (i appen) vid livestream.
/Micke
Hej Mikael.
Kan du berätta om du delar från en iOS- eller Android-enhet? Skulle du också kunna kolla vilken app-version det är du använder på enheten du delar från samt versionen av iOS/Android?
För att hitta app-version går du in till Canal Digital-appen - Mer - Inställningar - Om den här appen och där kan du se 'Application version'.
För att hitta Android-versionen på en telefon/surfplatta går du till Inställningar - Om telefonen och läser av 'Android-version'.
iOS-version på en Apple-enhet hittar du inder Inställningar - Allmänt - Om som 'Programversion'.
Reserverar mig för eventuella avvikelser i de olika operativsystemen.
Tack på förhand!
Mvh
Robin
Redigerat av Mikael Petersson, 14 June 2019 - 07:54.
#6687
Postad 20 June 2019 - 18:25
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Jag vill inte försvara CD men musik kanalerna VH1 o Classic sänder CD dyngnet runt medans Viasat sänder efter 21 eller 22 på kvällen. En av få fördelar nu mera, som minskar. Plus lite bättre bild. Men Viasat har en UHD kanal så dom leder utveckligen.
Annars brukar Viasat vara sist med det senaste 
#6688
Postad 21 June 2019 - 09:27
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Har lite problem med satellitmottagningen. Bilden hackar till och från trots goda värden. Min 500 GB-box har Styrka 98 resp 100 och kvalitet 100/ resp 100. Något tillfälligt, eller börjar boxen att packa ihop?
Hej Huddingebo,
Kan du vara snäll och kolla igenom ditt S/N värde, detta hittar du genom att trycka meny > inställningar > teknisk information > signal mätare. om ditt S/N värde är lägre än 15 kan det behövas att justera parabolen.
Med vänliga hälsningar
//Ossama
#6689
Postad 21 June 2019 - 21:14
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
Hej Huddingebo,
Kan du vara snäll och kolla igenom ditt S/N värde, detta hittar du genom att trycka meny > inställningar > teknisk information > signal mätare. om ditt S/N värde är lägre än 15 kan det behövas att justera parabolen.
Med vänliga hälsningar
//Ossama
Den fungera bra nu utan att skruvat på parabolen Värdet är just nu 16,2 så det måste vara tillfälliga störningar.
,,
#6690
Postad 23 June 2019 - 17:52
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
En lite udda händelse idag i ATV.4 appen. Går som vanligt i sport och ska se England-Kamerun, men den är låst och att jag måste uppgradera mitt abonnemang. Går jag däremot in på TV och C more fotboll kan jag se matchen.
#6691
Postad 23 June 2019 - 19:08
Kalleputs
-
Kalleputs
-
Användare
-
-
108 inlägg
Kan ni på CD anställa nån som ordnar till klockan.Kanske är det jag som behöver formatera, återställa, reseta eller kontakta kundtjänst.
Den här Sketboxen Oneplace är körd.
#6692
Postad 24 June 2019 - 11:22
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Klockan gick en timma fel på min box - efter en omstart gick den rätt igen
#6693
Postad 24 June 2019 - 11:51
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Hur går det då med inspelningar om inte klockan går rätt?!
Att de inte ens får det att stämma känns inte speciellt pålitligt🙄
#6694
Postad 24 June 2019 - 17:38
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Kan ni på CD anställa nån som ordnar till klockan.Kanske är det jag som behöver formatera, återställa, reseta eller kontakta kundtjänst.
Den här Sketboxen Oneplace är körd.
Hej Kalleputs,
Lösningen till detta problemet är att dra ut strömkabeln, vänta 10 sekunder sen koppla in den igen.
Om detta inte funkar behöver du rensa data. Gör såhär: Tryck meny > inställningar > Appar > Canal Digital > Rensa data.
MVH
//Ossama
#6695
Postad 24 June 2019 - 18:28
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Hej Kalleputs,
Lösningen till detta problemet är att dra ut strömkabeln, vänta 10 sekunder sen koppla in den igen.
Om detta inte funkar behöver du rensa data. Gör såhär: Tryck meny > inställningar > Appar > Canal Digital > Rensa data.
MVH
//Ossama
Haha jag orkar inte mer 
Dom där två kommandona är lösningen på allt 
#6696
Postad 25 June 2019 - 15:41
baggehög
-
baggehög
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
har inte haft svart ruta när man byter kanal på länge men i går var det färdigt igen
#6697
Postad 25 June 2019 - 17:07
Kalleputs
-
Kalleputs
-
Användare
-
-
108 inlägg
Klockan är 1 timme fel o jag ska rensa data? Är det en finess som ingår i denna fantastiska Oneplace.
Vad gör man när det inte går byta kanal?Bannern kommer upp men rutan är svart.
Se från början funkar inte.
Det är nu närmare till ett avslut.
Behöver det va så jävlens svårt att se på TV?
#6698
Postad 25 June 2019 - 18:06
mhbml
-
mhbml
-
Användare
-
-
222 inlägg
Rensa CD-appens data löser alla problem.
Enligt CD alltså.. :/
#6699
Postad 27 June 2019 - 20:04
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
Undrar vad vi får i stället nu när Discovery World försvinner den 1 juli. Lägre pris lär vi inte få.
#6700
Postad 30 June 2019 - 10:08
Mikael Petersson
-
Mikael Petersson
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Någon som vet något om detta? Chromecasten har hoppat upp en version till 1.40.156414 och android appen till 3.5.
/Micke
Hej. Tack för svar.
Sorry denna info skulle självklart varit med, glömde tänka.
Jag kör android 9. Canaldigital appen är ver 3,4 (304160100) och chromecast ultra kör 1.39.152021. chromecasten är kopplad med trådat nätverk. vad jag vet så ska det vara de senaste varianterna.
Som sagt när jag kollar en film eller serie så går det hoppa och pausa men när jag livestreamar så startar streamen om när jag pausar och startar igen och jag kan inte hoppa tillbaka. Får heller ingen klocka/räknare (i appen) vid livestream.
/Micke
Redigerat av Mikael Petersson, 30 June 2019 - 10:10.
10 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 10 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|